denk het niet, op wat aanpassingen naquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 08:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Komt vanavond verandering in denk ik zo..
Meer 'foei' en de schuld bij de burgers leggen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 09:23 schreef nostra het volgende:
Mag hopen dat er niet één of andere paniekactie volgt inderdaad. Totaal geen aanleiding toe.
Vind De Jonge tot nu toe maar als een ongeleid projectiel manoeuvreren. Geen lijn in te ontdekken. Was er al geen fan van, maar de zelf toegedichte rol van crisismanager heeft hij tot nu toe niet bepaald waargemaakt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Meer 'foei' en de schuld bij de burgers leggen.
Het is en blijft toch maar een ordinaire leraar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 09:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Vind De Jonge tot nu toe maar als een ongeleid projectiel manoeuvreren. Geen lijn in te ontdekken. Was er al geen fan van, maar de zelf toegedichte rol van crisismanager heeft hij tot nu toe niet bepaald waargemaakt.
Goed idee ook. Mensen die er klaar mee zijn, zullen alleen maar meer onwillig worden en mensen die de 'foei' terecht vinden, zijn waarschijnlijk ook de mensen die zich in de basis al zo goed mogelijk aan de regels proberen te houden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meer 'foei' en de schuld bij de burgers leggen.
Het is ook nooit goed. Waarom zou men op basis van 2 dagen met een kleine daling (waarvan wij niet precies weten waar het weg komt) het signaal geven dat er niets aan de hand is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 09:23 schreef nostra het volgende:
Mag hopen dat er niet één of andere paniekactie volgt inderdaad. Totaal geen aanleiding toe.
Dat dashboard is er niet voor niks. De besmettingen alleen zijn geen goede graadmeter om sancties op te leggen. 0 besmettingen is ook helemaal nooit een doel geweest.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 10:50 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed. Waarom zou men op basis van 2 dagen met een kleine daling (waarvan wij niet precies weten waar het weg komt) het signaal geven dat er niets aan de hand is.
Als ze niets doen wordt er een afwachtende houding verweten en helemaal als de trend weer negatief doorslaat dan is de wereld te klein, ook op dit forum.
24 gevallen op 17k inwonersquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
'Zandvoort ziet razendsnelle stijging coronagevallen'
Badplaats Zandvoort is een nieuwe coronabrandhaard aan het worden, blijkt uit cijfers van het RIVM. Tussen 10 en 17 augustus zijn daar 24 nieuwe gevallen ontdekt. Dat lijkt misschien niet veel, maar het is een toename van 52 procent. Daarmee is het een van de snelste stijgers als je kijkt naar gemeentelijke cijfers. De oorzaak van de snelle stijging is nog onduidelijk. Het is dus ook niet bekend of de drukte op de stranden een rol heeft gespeeld.
Nou, Zandvoort kunnen we afschrijven denk ik, geen goed nieuws
Nee, dit is wel klaar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
Badplaats Zandvoort is een nieuwe coronabrandhaard aan het worden, blijkt uit cijfers van het RIVM. Tussen 10 en 17 augustus zijn daar 24 nieuwe gevallen ontdekt. Dat lijkt misschien niet veel, maar het is een toename van 52 procent. Daarmee is het een van de snelste stijgers als je kijkt naar gemeentelijke cijfers. De oorzaak van de snelle stijging is nog onduidelijk. Het is dus ook niet bekend of de drukte op de stranden een rol heeft gespeeld.
Afgraven en in zee laten glijden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, dit is wel klaar.
Nooit meer Zandvoort.
Ja het dorp waar ik woon kun je ook afschrijven. Er zijn hier 3 besmettingen. Dat lijkt niet veel maar dat is nog veel erger dan Zandvoort, een stijging van 300%!!!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
Je verwacht het niet, maar op de site van het RIVM:quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:15 schreef vosss het volgende:
Heeft iemand toevallig de wekelijkste getallen sinds ze per week zijn gaan bekend maken?
Ik heb nu het overzicht niet meer. Elke dag de cijfers was makkelijker te onthouden.
Iemand?
Hier in de gemeente was het nog erger.... vorige week 2 nieuwe gevallen, de week daarvoor 0.....oneindig veel meer besmettingen!!!!!!!!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:12 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja het dorp waar ik woon kun je ook afschrijven. Er zijn hier 3 besmettingen. Dat lijkt niet veel maar dat is nog veel erger dan Zandvoort, een stijging van 300%!!!
Deze week komen we waarschijnlijk ergens rond de 4600 uit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:15 schreef vosss het volgende:
Heeft iemand toevallig de wekelijkste getallen sinds ze per week zijn gaan bekend maken?
Ik heb nu het overzicht niet meer. Elke dag de cijfers was makkelijker te onthouden.
Iemand?
Ik mis 15 t/m 21 juliquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Deze week komen we waarschijnlijk ergens rond de 4600 uit.
5-8 t/m 11-8 4036
29-7 t/m 4-8 2588
22-7 t/m 28-7 2020
8-7 t/m 14-7 534
Sowieso is het heel makkelijk om iets te roepen achter een beeldscherm.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
Las in de comments van NU dat er best een aantal mensen hopen op een grote lockdown. Dat iedereen maar egoïstisch bezig is en dat we een lockdown verdienen. De afsluiter bij veel van die berichten? ‘Mij raakt het verder niet, ik heb toch wel baangarantie/ik word toch wel doorbetaald’. Wie is er dan egoïstischsowieso heel makkelijk om dingen te roepen als het je zelf niet raakt.
Baangarantie tot het faillissement.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
Las in de comments van NU dat er best een aantal mensen hopen op een grote lockdown. Dat iedereen maar egoïstisch bezig is en dat we een lockdown verdienen. De afsluiter bij veel van die berichten? ‘Mij raakt het verder niet, ik heb toch wel baangarantie/ik word toch wel doorbetaald’. Wie is er dan egoïstischsowieso heel makkelijk om dingen te roepen als het je zelf niet raakt.
En dan verbaasd zijn als het bedrijf binnenkort komt met een 'algehele mededeling'quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Baangarantie tot het faillissement.![]()
Ben benieuwd hoeveel van die mensen de daadwerkelijke financiële positie van hun werkgever kennen.
Ambtenaren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Baangarantie tot het faillissement.![]()
Ben benieuwd hoeveel van die mensen de daadwerkelijke financiële positie van hun werkgever kennen.
Vooral niet nu scholen weer open zijn zonder maatregelen en de treinen weer overvol zitten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:31 schreef vosss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat ziet er toch niet heel bemoedigend uit als ik eerlijk ben
Je hebt 1 week niet goed overgenomen in je grafiek.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:31 schreef vosss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat ziet er toch niet heel bemoedigend uit als ik eerlijk ben
Nou zijn online comments doorgaans niet bepaalde de beste plek om goed doordachte opmerkingen op te duikelen, maar het is wel ironisch inderdaad.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
Welke dan? Die 2020 klopt niet, dat zijn er 1329 toch?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:39 schreef Montov het volgende:
Je hebt 1 week niet goed overgenomen in je grafiek.
Jaquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Welke dan? Die 2020 klopt niet, dat zijn er 1329 toch?
Ja. Het is al zo vaak gezegd, maar ooit was het doel enkel om de ziekenhuizen niet vol te laten stromen. Er werd een dashboard met drie indicatoren gedeeld met de bevolking. Nu lijkt het erop dat ze elke besmetting willen voorkomen. Waarom zo’n dashboard maken als je je toch maar suf gaat staren op het aantal besmettingen onder het mum van ‘ja, over twee weken zullen de ziekenhuizen volgen’. Ik snap echt niet waarom ze zo zijn omgeslagen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sowieso is het heel makkelijk om iets te roepen achter een beeldscherm.
Een lockdown of een gedeeltelijke lockdown zit natuurlijk niemand op te wachten. Ook nieuwe beperkingen zit eigenlijk niemand op te wachten.
Waar ik de meeste moeite mee heb momenteel is dat er 0 discussie wordt gevoerd over eventuele maatregelen, 0 perspectief is voor de huidige maatregelen, draagvlak is minstens zo belangrijk wil je succesvol zijn.
En daarbij we hebben afgesproken dat we een stijging accepteren (naar eerdere berichten zo'n 2000 per dag) en we lijken dat ook te laten varen/vergeten.
Ben erg benieuwd wat ze dan hadden geroepen toen er eind maart 20-30duizend besmettingen per dag bij kwamen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
Die komen redelijk in de buurt, maar ook daar kunnen budgetten met 1 pennestreek verlaagd worden.quote:
Een goede journalist maakt zo gehakt van dit tegenstrijdige gedoe. Het lijkt verdacht veel op een stoelendans tussen de verschillende gestelde paramaters: vastgestelde positieve tests, ziekenhuisopnames en IC-opnames. Valt het ene enigzins mee dan dan verschuiven we onze blik naar een andere parameter met als excuus dat die nog wel stijgt als gevolg van over een aantal weken. Het begint met de dag lachwekkender te worden en kritische vragen worden niet gesteld. Geen enkele vorm van kritiek is er nog geuit vanuit de gevestigde media. Het begint er steeds meer op te lijken dat de gevestigde media een verlengstuk is van de overheid, en als een buikspreekpop dient.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sowieso is het heel makkelijk om iets te roepen achter een beeldscherm.
Een lockdown of een gedeeltelijke lockdown zit natuurlijk niemand op te wachten. Ook nieuwe beperkingen zit eigenlijk niemand op te wachten.
Waar ik de meeste moeite mee heb momenteel is dat er 0 discussie wordt gevoerd over eventuele maatregelen, 0 perspectief is voor de huidige maatregelen, draagvlak is minstens zo belangrijk wil je succesvol zijn.
En daarbij we hebben afgesproken dat we een stijging accepteren (naar eerdere berichten zo'n 2000 per dag) en we lijken dat ook te laten varen/vergeten.
Ik zou het ook best frustrerend vinden als ik weer word opgezadeld met allerlei maatregelen, terwijl ze op de plekken waar de grootste problemen zitten (Amsterdam, Rotterdam) ze het contactonderzoek nog steeds niet eens goed op orde hebben, of lijken te hebben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou zijn online comments doorgaans niet bepaalde de beste plek om goed doordachte opmerkingen op te duikelen, maar het is wel ironisch inderdaad.
Sommige mensen doen weer net of het hele land in de fik staat, maar feitelijk zijn er een paar serieuze brandhaarden en valt het op de meeste plekken nog behoorlijk mee. Lokale restricties en maatregelen indien nodig zijn het maximale wat mij betreft. Maar daarnaast is het idee van collectieve boetedoening omdat er wat lokale brandhaarden zijn ook weer absurd. Dat is funest voor het fragiele herstel van de economie, waarmee je heel veel welwillende en kwetsbare mensen ook weer keihard raakt en als je niet in de zorg of het onderwijs werkzaam bent, dan is de kans ook aanzienlijk dat je uiteindelijk ook gewoon de consequenties ondervindt in enige mate.
Het ging inderdaad om geen overbelaste ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Het is al zo vaak gezegd, maar ooit was het doel enkel om de ziekenhuizen niet vol te laten stromen. Er werd een dashboard met drie indicatoren gedeeld met de bevolking. Nu lijkt het erop dat ze elke besmetting willen voorkomen. Waarom zo’n dashboard maken als je je toch maar suf gaat staren op het aantal besmettingen onder het mum van ‘ja, over twee weken zullen de ziekenhuizen volgen’. Ik snap echt niet waarom ze zo zijn omgeslagen.
Er worden zat kritische vragen gesteld. Er wordt alleen terecht geen gehoor gegeven aan allerlei aluhoedjes die vragen willen horen als 'kijken jullie bewust naar andere cijfers nu het één goed gaat zodat jullie lekker maatregelen kunnen treffen om Het Volk te laten lijden onder deze crisis?'.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een goede journalist maakt zo gehakt van dit tegenstrijdige gedoe. Het lijkt verdacht veel op een stoelendans tussen de verschillende gestelde paramaters: vastgestelde positieve tests, ziekenhuisopnames en IC-opnames. Valt het ene enigzins mee dan dan verschuiven we onze blik naar een andere parameter met als excuus dat die nog wel stijgt als gevolg van over een aantal weken. Het begint met de dag lachwekkender te worden en kritische vragen worden niet gesteld. Geen enkele vorm van kritiek is er nog geuit vanuit de gevestigde media. Het begint er steeds meer op te lijken dat de gevestigde media een verlengstuk is van de overheid, en als een buikspreekpop dient.
Voorkomen is beter dan genezen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2. En meer van dat soort wijsheden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Het is al zo vaak gezegd, maar ooit was het doel enkel om de ziekenhuizen niet vol te laten stromen. Er werd een dashboard met drie indicatoren gedeeld met de bevolking. Nu lijkt het erop dat ze elke besmetting willen voorkomen. Waarom zo’n dashboard maken als je je toch maar suf gaat staren op het aantal besmettingen onder het mum van ‘ja, over twee weken zullen de ziekenhuizen volgen’. Ik snap echt niet waarom ze zo zijn omgeslagen.
Dat lijkt me sterk, want dan zou er 0,75 besmettingen moeten zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:12 schreef falling_away het volgende:
Er zijn hier 3 besmettingen. Dat lijkt niet veel maar dat is nog veel erger dan Zandvoort, een stijging van 300%!!!
"De roverheid geilt op macht en wil ons allemaal onderdrukken. We worden een totalitaire staat."quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er worden zat kritische vragen gesteld. Er wordt alleen terecht geen gehoor gegeven aan allerlei aluhoedjes die vragen willen horen als 'kijken jullie bewust naar andere cijfers nu het één goed gaat zodat jullie lekker maatregelen kunnen treffen om Het Volk te laten lijden onder deze crisis?'.
De enige die zich blindstaren op het aantal besmettingen zijn de sufkutten hier op FOK! hoor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Waarom zo’n dashboard maken als je je toch maar suf gaat staren op het aantal besmettingen onder het mum van ‘ja, over twee weken zullen de ziekenhuizen volgen’. Ik snap echt niet waarom ze zo zijn omgeslagen.
Vergeet "D666" niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:50 schreef wpor het volgende:
[..]
"De roverheid geilt op macht en wil ons allemaal onderdrukken. We worden een totalitaire staat."
dat is ook het gevolg van het aantal besmettingen, wat ik niet zo goed begrijp is dat het contactonderzoek lokaal gedaan wordt, het maakt toch niet veel uit waar vandaan dit gedaan wordt en dan kan de capaciteit beter gebruikt worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou het ook best frustrerend vinden als ik weer word opgezadeld met allerlei maatregelen, terwijl ze op de plekken waar de grootste problemen zitten (Amsterdam, Rotterdam) ze het contactonderzoek nog steeds niet eens goed op orde hebben, of lijken te hebben.
Nu wordt er wel weer heel snel een hyperbool van gemaakt. Dat Aboutaleb openlijk toegaf de grenzen van de grondwet op te zoeken met als enkele reden dat hij zichzelf over een tijdje in de spiegel kon aankijken had wat mij betreft best wat kritischer aangepakt mogen worden bij de NPO.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:50 schreef wpor het volgende:
[..]
"De roverheid geilt op macht en wil ons allemaal onderdrukken. We worden een totalitaire staat."
Dat zijn dezelfde mensen die roepen 'wat boeien mij die restaurants/concerten/festivals/dierentuinen/bioscopen nou, ik ging daar toch al nooit naartoe' Beetje inleving in een ander zijn brood is onmogelijk. Vervolgens gaat de overheid vroeg of laat niet langer alle bedrijven steunen en zitten ze zelf ook zonder werk. En dan janken joh.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
Niet alleen dat, de burgemeesters hadden ook aangepakt moeten worden door de landelijke overheid toen ze een mondkapjesplicht + boete instelden. Het mocht immers alleen een experiment zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:54 schreef belanov het volgende:
[..]
Nu wordt er wel weer heel snel een hyperbool van gemaakt. Dat Aboutaleb openlijk toegaf de grenzen van de grondwet op te zoeken met als enkele reden dat hij zichzelf over een tijdje in de spiegel kon aankijken had wat mij betreft best wat kritischer aangepakt mogen worden bij de NPO.
Ja, maar alles voor 'volksgezondheid'. Strategie is aangepast van ontlasten van ziekenhuizen naar paniek om een toename in positieve tests en de aanname dat dit automatisch betekent dat ook de ziekenhuizen weer vollopen. Als de ziekenhuisopnamen vervolgens achterblijven, dan zijn er allemaal verklaringen hiervoor, maar vroeg of laat zullen ze alsnog vollopen. De cirkelredeneringen en alternatieve verklaringen zorgen ervoor dat de regering het niet fout kan doen. Enkel het gepeupel kan het fout doen en als ze dat doen, moeten ze gestraft worden met meer maatregelen. Zelfs als het in bijna alle provincies geweldig gaat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 06:56 schreef Kickinalfa het volgende:
Nog meer maatregelen, zeker op aandringen van de dikke papzak bruls, zucht.
Hoe lang blijven we hiermee doorgaan, wat is nu de strategie?
Het "vaccin" zal waarschijnlijk nog maanden duren (als dat er uberhaubt komt) en gaan we in de tussentijd telkens een stukje vrijheid en geluk afpakken?
Volgens mij wordt er al heel erg geholpen vanuit andere GGD's, maar de meeste GGD's hebben ook zelf shit te doen, ja.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is ook het gevolg van het aantal besmettingen, wat ik niet zo goed begrijp is dat het contactonderzoek lokaal gedaan wordt, het maakt toch niet veel uit waar vandaan dit gedaan wordt en dan kan de capaciteit beter gebruikt worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |