Maar die statistieken gaan niet om patient 0.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:49 schreef TheVulture het volgende:
Besmettingen benoemen binnen de thuissituatie vind ik sowieso nog steeds vaag... patiënt 0 binnen een huishouden loopt het virus waarschijnlijk wel gewoon ergens anders op...
Een verplichte thuisisolatie voor vakantiegangers uit oranje gebieden heeft ondertussen ook al wel zijn doel gemist nu de meeste mensen al weer thuis zijn...quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een steeds grotere fysieke verspreiding van het aantal gevallen over het gehele land is er daar al eentje van (het concentreert zich dus niet enkel in grote steden).
De spreiding onder leeftijdsgroepen: voor het eerst is dit onder alle leeftijdsgroepen en niet enkel bij de jongere generatie.
Op de radio zojuist: veel en steeds meer vakantiegangers vallen onder de besmette personen. Deze mensen worden (pro actiever) getest op luchthavens en dus kan je daaraan koppelen dat de testcapaciteit / bereidheid elders nog altijd significant te laag is. Er zullen dus veel mensen in Nederland bewust of onbewust van het virus zich NIET laten testen momenteel vanwege persoonlijke overwegingen. RIVM schat nu in dat het aantal besmette personen met 60% is gestegen in een week tijd naar 51.000.
Ja dat maakt toch niet uit ?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:49 schreef TheVulture het volgende:
Besmettingen benoemen binnen de thuissituatie vind ik sowieso nog steeds vaag... patiënt 0 binnen een huishouden loopt het virus waarschijnlijk wel gewoon ergens anders op...
Ik vind het ook bagatelliserend en voor de hand liggend overkomen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:49 schreef TheVulture het volgende:
Nee dat snap ik, maar het wordt ook gebruikt als duiding dat het dus buitenshuis wel meevalt... de verhoudingen van percentages zeggen dan ook niet alles in mijn ogenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat maakt toch niet uit ?
Die wordt dan ook bekend, maar dan waarschijnlijk onder een andere duiding.
Nog leuke dingen gepland staan tussen de test en het moment van de uitslag?quote:
Een feest met 100 bekenden lijkt me wel wat, je moet toch goed afscheid kunnen nemen voordat je in quarantaine gaatquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nog leuke dingen gepland staan tussen de test en het moment van de uitslag?
Voor ander onderzoek betreffende het virus kan het best een interessant cijfer zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind het ook bagatelliserend en voor de hand liggend overkomen.
Het is meer een logisch gevolg.
De vraag is vooral waar loopt patient 0 in het huishouden het op,waar juist niey, en hoe voorkomen we het.
Apart, met social distancing zou je verwachten dat de griep ook wel minder kans zou krijgen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:35 schreef Rlz12 het volgende:
In het Verenigd Koninkrijk gaat het ook hard met het aantal doden:
https://www.dailymail.co.(...)ix-times-people.html
Alleen is het niet aan corona. Reacties onder het artikel spreken boekdelen.
En ja: Daily Mail
Het enige aparte is de illusie van (enorme) controle over een virus en alle kennis van voorgaande epidemieën in de prullenbak is gekieperd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:08 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Apart, met social distancing zou je verwachten dat de griep ook wel minder kans zou krijgen.
I'd say, tijd voor een persco!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:49 schreef eragon2890 het volgende:
Jay! Het aantal besmettingen is weer lager dan gisteren en het reproductiegetal is ook gedaald afgelopen week!
Ik hoop dat er geen landelijke maatregelen komen, ik wil naar tomofair volgende maand! Mijn anime events!! Maar ik heb hoop, dat is in Nijmegen, en het draagvlaak zou 0 zijn. Denk niet dat ze wéér willen dat het dag daarna wordt afgeknald in de kamer. LOL.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
I'd say, tijd voor een persco!
Geen betere timing dan een nieuwe foeiquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
I'd say, tijd voor een persco!
dat komt door het RIVM, die eerst zei is niet nodig want tekort, nu moeten het vol blijven houden dat het niks helpt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Bizar ja. Mijn zus is werkzaam in de thuiszorg, die dragen dus niet eens standaard een mondkapje.
Jeetjequote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:02 schreef THEFXR het volgende:
Als ik Rutte zie en hoor preken, krijg ik flashbacks naar de fabeltjeskrant
Zijn het 67 mensen per dag, week, maand? Zo'n percentage zegt niets over cumulatieve aantallen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:56 schreef Landgeld het volgende:
Wat me tegen staat is dat veel mensen "het" niet meer in perspectief zien. Tuurlijk, ik ben van mening dat we moeten opassen en geen grootschalige meetings moeten houden. Aan de andere kant, kijk eens serieus naar de gemeente Utrecht cijfers.
Ter voorbeeld - gemeente Utrecht
Op 100.000 mensen zijn er 67 mensen "besmet" (getest). Dat is 0,0067% Ik spreek veel mensen die het hebben over een opleving, tweede golf, wat er aankomt.
Maar als ik de cijfers kijk valt dat dus heel erg mee. De kans dat je door een auto aangereden wordt is groter.
De media etc. heeft hier zeker invloed op.
Maar hoe zien andere dit
De media is inderdaad de grootste oorzaak hiervan. In combinatie met een uitgekiende overheidscampagne (elk reclameblok een fragment op ongeveer alle landelijke tv- en radiozenders).quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:56 schreef Landgeld het volgende:
Wat me tegen staat is dat veel mensen "het" niet meer in perspectief zien. Tuurlijk, ik ben van mening dat we moeten opassen en geen grootschalige meetings moeten houden. Aan de andere kant, kijk eens serieus naar de gemeente Utrecht cijfers.
Op 100.000 mensen zijn er 67 mensen "besmet" (getest). Dat is 0,0067% Ik spreek veel mensen die het hebben over een opleving, tweede golf, wat er aankomt.
Maar als ik de cijfers kijk valt dat dus heel erg mee. De kans dat je door een auto aangereden wordt is groter.
De media etc. heeft hier zeker invloed op.
Maar hoe zien andere dit
Ze zijn altijd beschikbaar geweest, kijk maar in de landen om ons heen. Alleen heeft uiteindelijk allemaal weer met geld te maken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat komt door het RIVM, die eerst zei is niet nodig want tekort, nu moeten het vol blijven houden dat het niks helpt.
Doen ze toch geen klote mee. Lekker paniek zaaien.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)olf-er-wel~a9431810/
Eindelijk eens een artikel dat lekker positief blijft.
Zouden ze toch eens moeten doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Doen ze toch geen klote mee. Lekker paniek zaaien.
1 nulletje achter de komma teveel volgens mij, als je dan toch serieus met de cijfers om wilt gaan. Verder eens met je puntquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:56 schreef Landgeld het volgende:
Op 100.000 mensen zijn er 67 mensen "besmet" (getest). Dat is 0,0067%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |