Op zich ook niet heel gek als zorgmedewerkers die terugkomen van vakantie uit risicogebieden niet in quarantaine hoeven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Die thuissituatie is nogal vaag zoals Marino van Zelst ook toelicht op twitter:
Deze week staat de 'geen setting' op 70%. Eerder schreef ik over de settings van besmettingen:
https://twitter.com/mzelst/status/1288554515885506560
Als we weer zo rekenen komen we op 17.6% voor 'thuissituatie + 'overige familie' uit. Dit stond vorige week op 18.1%
Verder:
De transmissie van jongeren naar ouderen neemt steeds verder toe. Aantal besmettingen in vpl-huizen:
31: 3.6%
32: 6.3%
33: 8.0%
Aantal besmette locaties staat nu op 76 terwijl dat een paar weken geleden nog 30 was.
Terwijl het beschermen van bewoners in een verzorgingstehuis echt laag hangend fruit is, dmv een mondkapje voor personeel en bezoek.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Op zich ook niet heel gek als zorgmedewerkers die terugkomen van vakantie uit risicogebieden niet in quarantaine hoeven.
Een toenemend percentage besmettingen/positieve tests in verpleeghuizen zegt natuurlijk helemaal niks over transmissie van jongeren naar ouderen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Die thuissituatie is nogal vaag zoals Marino van Zelst ook toelicht op twitter:
Deze week staat de 'geen setting' op 70%. Eerder schreef ik over de settings van besmettingen:
https://twitter.com/mzelst/status/1288554515885506560
Als we weer zo rekenen komen we op 17.6% voor 'thuissituatie + 'overige familie' uit. Dit stond vorige week op 18.1%
Verder:
De transmissie van jongeren naar ouderen neemt steeds verder toe. Aantal besmettingen in vpl-huizen:
31: 3.6%
32: 6.3%
33: 8.0%
Aantal besmette locaties staat nu op 76 terwijl dat een paar weken geleden nog 30 was.
Bizar ja. Mijn zus is werkzaam in de thuiszorg, die dragen dus niet eens standaard een mondkapje.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Terwijl het beschermen van bewoners in een verzorgingstehuis echt laag hangend fruit is, dmv een mondkapje voor personeel en bezoek.
Het aantal besmettingen thuis is 13 keer zo hoog als de besmettingen op een feestje. Het zal vast zo zijn dat een aantal personen besmet raakt omdat een gezinslid naar een feestje toe gaat, maar daarmee krijg je niet zo'n hoog percentage.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze die besmettingen niet thuis oplopen door een broer/zus of kind dat besmet is geraakt op een feestje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zeg ik ook niet, maar de cijfers zijn wel zorgwekkend. Zorgpersoneel loopt (nog altijd) zonder beschermend materiaal rond waar ik mijn oma bezoek, bezoek is versoepeld en dus kan iedereen in en uit lopen.. een eventuele nieuwe lockdown betekent voor veel oudjes sterven van eenzaamheid (opnieuw).quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:50 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Een toenemend percentage besmettingen/positieve tests in verpleeghuizen zegt natuurlijk helemaal niks over transmissie van jongeren naar ouderen.
Echt hè, vanwaar toch die drang om dat soort cijfers te gaan zoeken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Toch weer zorgwekkende cijfers weten te vinden binnen anderhalf uur. Nice.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:53 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Gerucht uit lekken: het hele land gaat toch weer even 4 weken op slot.Waar heb je het vandaan dat die gerucht uitgelekt is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Humor, serieus en vrolijk!
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:07 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Waar heb je het vandaan dat die gerucht uitgelekt is?
Die zijn er dan ook als je je even wat verder verdiept. Nogmaals, niet gaan janken als het straks toch weer mis gaat want het is de instelling zoals jij en jullie die hebben waardoor het mogelijk straks weer terug bij af is qua maatregelen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Toch weer zorgwekkende cijfers weten te vinden binnen anderhalf uur. Nice.
je interpreteert die cijfers niet goed.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen thuis is 13 keer zo hoog als de besmettingen op een feestje. Het zal vast zo zijn dat een aantal personen besmet raakt omdat een gezinslid naar een feestje toe gaat, maar daarmee krijg je niet zo'n hoog percentage.
Veel mensen vieren nog steeds een verjaardag in een huiskamer en dat lijkt me gevaarlijker dan een feestje ergens op een afgelegen terrein. Bij verjaardagen met mijn familie is de mogelijkheid tot afstand nemen er niet geweest en gebruikt iedereen hetzelfde mes om de ei-salade op een toastje te doen.
Als het een kring verjaardagen met toastjes en eiersalade zijn dan verdient men het misschien ook wel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen thuis is 13 keer zo hoog als de besmettingen op een feestje. Het zal vast zo zijn dat een aantal personen besmet raakt omdat een gezinslid naar een feestje toe gaat, maar daarmee krijg je niet zo'n hoog percentage.
Veel mensen vieren nog steeds een verjaardag in een huiskamer en dat lijkt me gevaarlijker dan een feestje ergens op een afgelegen terrein. Bij verjaardagen met mijn familie is de mogelijkheid tot afstand nemen er niet geweest en gebruikt iedereen hetzelfde mes om de ei-salade op een toastje te doen.
Ja als de cijfers je te goed worden, kun je altijd wel iets vinden wat negatief geïnterpreteerd kan worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die zijn er dan ook als je je even wat verder verdiept. Nogmaals, niet gaan janken als het straks toch weer mis gaat want het is de instelling zoals jij en jullie die hebben waardoor het mogelijk straks weer terug bij af is qua maatregelen.
Hmm nee. Gewoon lezen en kijken wat er gaande is. Opnames nemen langzaam toe en als we zo doorgaan wijst vrijwel niets er op dat dat snel weer zal stabiliseren of afnemen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja als de cijfers je te goed worden, kun je altijd wel iets vinden wat negatief geïnterpreteerd kan worden.
Ok ik heb gelezen en zie dat er afgelopen week een stabilisatie is van het aantal besmettingen. Zelfs een daling maar goed, laat ik het niet te letterlijk nemen. Wat wijst er dan op dat het aantal opnames verder zal toenemen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm nee. Gewoon lezen en kijken wat er gaande is. Opnames nemen langzaam toe en als we zo doorgaan wijst vrijwel niets er op dat dat snel weer zal stabiliseren of afnemen.
Als je kijkt naar de grafiek 'Gemiddelden: 3-daags en 5-daags' op https://bddataplan.nl/corona/ zie je dat het 3-daags gemiddeld van opnames ook al 4 dagen niet stijgt. Misschien is de daling (nog) niet significant maar ook hier lijkt de stijging er wel echt uit te gaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm nee. Gewoon lezen en kijken wat er gaande is. Opnames nemen langzaam toe en als we zo doorgaan wijst vrijwel niets er op dat dat snel weer zal stabiliseren of afnemen.
Waardoor zou dat nou ineens gekomen zijn? Toch de toeristen die langzaamaan vertrekken (denk aan de quarantaineplicht voor UK-inwoners) ?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:23 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de grafiek 'Gemiddelden: 3-daags en 5-daags' op https://bddataplan.nl/corona/ zie je dat het 3-daags gemiddeld van opnames ook al 4 dagen niet stijgt. Misschien is de daling (nog) niet significant maar ook hier lijkt de stijging er wel echt uit te gaan.
Een steeds grotere fysieke verspreiding van het aantal gevallen over het gehele land is er daar al eentje van (het concentreert zich dus niet enkel in grote steden).quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ok ik heb gelezen en zie dat er afgelopen week een stabilisatie is van het aantal besmettingen. Zelfs een daling maar goed, laat ik het niet te letterlijk nemen. Wat wijst er dan op dat het aantal opnames verder zal toenemen?
Pertinent niet waar. Als er in een gemeente toevallig 1 besmetting is en daardoor het vakje op die landkaart grijs kleurt, kun je dat natuurlijk opvatten als een verspreiding maar dat is wel een zeer vrije interpretatie van de cijfers.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een steeds grotere fysieke verspreiding van het aantal gevallen over het gehele land is er daar al eentje van (het concentreert zich dus niet enkel in grote steden).
Inderdaad opvallend, maar zegt nul over het aantal opnames wat nog moet komen natuurlijk. Want dan had het aantal opnames nu al significant hoger moeten zijn. Al sinds de toename van de besmettingen in juli blijft het aantal opnames zeer laag. Ook nu ze iets gestegen zijn.quote:De spreiding onder leeftijdsgroepen: voor het eerst is dit onder alle leeftijdsgroepen en niet enkel bij de jongere generatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |