abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194607066
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit ja. Ze hebben de illusie dat elke besmetting voorkomen moet worden, dat zou gewoon niet het doel moeten zijn, dat is niet realistisch. Alsof ze het grote plaatje uit paniek helemaal uit het oog verloren zijn..
Laten we maar hopen dat het uit paniek is... Begin toch steeds meer mijn twijfels te krijgen.
pi_194607073
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Men besluit geen persconferentie en maatregelen op basis van dagcijfers.

Morgen kan zomaar weer de 600 of 700 worden aangetikt. De tendens van de afgelopen 2 weken is een toename, en een waarschuwing hebben we al gehad.
Meer testen = meer besmettingen. Het is nog steeds laag en je ziet het niet terug in sterfte of ziekenhuisopnames.
Love is in the air!
  maandag 17 augustus 2020 @ 20:27:08 #178
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194607074
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

inderdaad, omdat niemand het weet.
Tweede golf weet ook niemand of die komt, maar toch kraaien 'experts' er al een half jaar over.

Hoeven ook geen exacte nummers te zijn maar speel nou eens open kaart met het volk over de verhouding tussen de situatie van maart en die van nu.
pi_194607090
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:26 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Laten we maar hopen dat het uit paniek is... Begin toch steeds meer mijn twijfels te krijgen.
Pas op, voorbije het weet wordt je verbannen naar BNW
pi_194607114
Waarschijnlijk is het percentage weer gestegen. Dus minder afgenomen tests en ongeveer hetzelfde aantal positieven. Die cijfers krijgen wij pas morgen maar die zullen zij al hebben.
pi_194607148
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zou graag eens een wat bredere discussie zien - ook in de media - over hoe gevaarlijk corona nu eigenlijk daadwerkelijk is, en of er ook eens wordt nagedacht over een plan B in geval een (werkend) vaccin er voorlopig niet komt.

Maar elke aanzet tot zo'n discussie lijkt direct stuk te lopen op verwijzingen naar de situatie en de cijfers in maart, enorm frustrerend.
Hier ben ik eigenlijk ook wel een voorstander van. Er wordt alleen maar dood en verderf in de media geschreven over Corona, lockdowns, maatregelen, foei, verbieden van dit, dat, zus, zo, bijna niets wordt meer geschuwd.

Maar een plan B lijkt er helemaal niet (meer) te zijn, of niemand durft daar (nog) over te beginnen. En de media stookt het vuurtje steeds maar weer verder op.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben echt niet tegen maatregelen, maar wel proportioneel, zo hadden we naar mijn idee best al bepaalde dingen voor de buitenruimte verder kunnen versoepelen onder voorwaarden (terugdraaien als er toch problemen uitkomen) Maar in plaats daarvan sluiten we recreatiegebieden, parken stranden, parkeerplaatsen, voeren we mondkapjes in winkelgebieden in (onder mom van experiment) want de 1,5 meter is natuurlijk wel de heilige graal die alle problemen oplost.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194607164
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tweede golf weet ook niemand of die komt, maar toch kraaien 'experts' er al een half jaar over.

Hoeven ook geen exacte nummers te zijn maar speel nou eens open kaart met het volk over de verhouding tussen de situatie van maart en die van nu.
Ja, en als die niet komt, dan kan dat natuurlijk enkel en alleen komen door de maatregelen. Zo zijn ze dan ook wel weer. Uiteindelijk kunnen ze het altijd zo draaien dat het niet heeft gelegen aan de regering of het omt:

• Positieve tests nemen af --> maatregelen werken
• Positieve tests nemen toe --> mensen houden zich niet aan de maatregelen
• Mensen houden zich niet aan maatregelen, want aantallen nemen toe --> nog meer maatregelen

Gelukkig hebben straks de roepers om meer maatregelen hun zo gewenste veilige gevoel. Dat je in je eigen huis niet meer veilig bent of op basis van BCO twee weken opgesloten wordt (met geluk in je eigen huis), is maar bijzaak :')
pi_194607178
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:30 schreef Jazeg het volgende:
Waarschijnlijk is het percentage weer gestegen. Dus minder afgenomen tests en ongeveer hetzelfde aantal positieven. Die cijfers krijgen wij pas morgen maar die zullen zij al hebben.
Lijkt me ook het meest waarschijnlijke scenario.
blablablabla
pi_194607193
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:27 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Meer testen = meer besmettingen. Het is nog steeds laag en je ziet het niet terug in sterfte of ziekenhuisopnames.
Wij weten hier niet precies wat Rutte waarschijnlijk al wel weet.
blablablabla
  maandag 17 augustus 2020 @ 20:36:18 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194607207
quote:
Wel goed voor de groepsimmuniteit.
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 20:36:38 #186
5428 crew  miss_sly
pi_194607212
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Lijkt me ook het meest waarschijnlijke scenario.
Dat postte iemand toch ook vanochtend? Percentage positieve testen was toch gestegen naar 4,5%?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194607214
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:27 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Je ziet het wél terug in ziekenhuisopnames.
pi_194607243
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat postte iemand toch ook vanochtend? Percentage positieve testen was toch gestegen naar 4,5%?
Linkje? Ik zoek er al wanhopig naar maar kan alleen die van twee weken terug vinden.

Dacht ook dat die altijd dinsdag kwamen
blablablabla
pi_194607250
quote:
Staat haaks op de keuze om voor aantal positieve tests geen signaalwaarde in te stellen op het dashboard, omdat hieraan geen vergaande conclusies verbonden konden worden. Leidt er ook toe dat niemand meer weet waar die aan toe is en dan kan je wel dag zeggen tegen het draagvlak binnen de samenleving :W

Bovendien hoeft een gestegen percentage echt helemaal niks te zeggen. Misschien hebben eerder wel veel meer mensen zich laten testen met geen klachten en is dat nu voorbij of zijn er door goed BCO meer mensen in die kringen getest (waarvan bekend is dat deze een groter percentage positieven opleveren).
pi_194607258
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je aantal positieve optelt van een week, en daar een hussel over doet met aantal afgenomen tests van de GGD labs (er zijn ook andere labs dan ggd) kan je wel zeggen dat het percentage is gestegen t.o.v. vorige week.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 17 augustus 2020 @ 20:41:28 #191
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194607281
Vergeet ook niet dat die jongeren van die camping op Terschelling een paar dagen geleden getest zijn. Zo'n uitbraak kan de cijfers natuurlijk enorm beïnvloeden.

[ Bericht 4% gewijzigd door MichaelScott op 17-08-2020 20:49:06 ]
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194607289
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:25 schreef Landgeld het volgende:
Geen enkele nieuwe ziekenhuisopnames. Belachelijk deze persconferentie en mogelijk extra maatregelen...
Ik vind het ook erg bijzonder.

Op de dag van de vorige persconferentie was de besmettingstoename nota bene een stuk hoger dan vandaag.
Waar zijn die 'oplopende besmettingen'?

Wat voor cijfers hadden ze dan willen zien de afgelopen twee weken? Meteen naar 0? Sjongejonge.
I'll give you something to do
pi_194607302
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:38 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Bovendien hoeft een gestegen percentage echt helemaal niks te zeggen. Misschien hebben eerder wel veel meer mensen zich laten testen met geen klachten en is dat nu voorbij of zijn er door goed BCO meer mensen in die kringen getest (waarvan bekend is dat deze een groter percentage positieven opleveren).
Dit is juist, daarbij is het hooikoorts seizoen ook langzaam aan het einde aan het raken, dus mensen met vage klachten die op Corona lijken zouden wel eens minder kunnen laten testen, terwijl de testbereidheid wel eens verder toegenomen kan zijn. BCO is gedeeltelijk een reden, maar ik geloof niet dat die duizenden gevallen extra positief oplevert.
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 20:44:30 #194
5428 crew  miss_sly
pi_194607333
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Linkje? Ik zoek er al wanhopig naar maar kan alleen die van twee weken terug vinden.

Dacht ook dat die altijd dinsdag kwamen
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:58 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194607389
Of de testbereidheid is afgenomen door de Jonge’s uitspraken over verplichte quarantaine. Of omdat mensen liever in de schaduw zaten met een cocktail in plaats van een wattenstaaf in de neus met 37 graden.

Who knows.
  maandag 17 augustus 2020 @ 20:49:44 #196
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194607428
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:41 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik vind het ook erg bijzonder.

Op de dag van de vorige persconferentie was de besmettingstoename nota bene een stuk hoger dan vandaag.
Waar zijn die 'oplopende besmettingen'?

Wat voor cijfers hadden ze dan willen zien de afgelopen twee weken? Meteen naar 0? Sjongejonge.
Zelfs de mondkapjes in Amsterdam en Rotterdam zijn er nog geen 2 weken.
pi_194607434
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Thx, dat is qua aantallen niks geks
Wel aanzienlijk meer positief getest.
blablablabla
pi_194607460
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hier ben ik eigenlijk ook wel een voorstander van. Er wordt alleen maar dood en verderf in de media geschreven over Corona, lockdowns, maatregelen, foei, verbieden van dit, dat, zus, zo, bijna niets wordt meer geschuwd.

Maar een plan B lijkt er helemaal niet (meer) te zijn, of niemand durft daar (nog) over te beginnen. En de media stookt het vuurtje steeds maar weer verder op.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben echt niet tegen maatregelen, maar wel proportioneel, zo hadden we naar mijn idee best al bepaalde dingen voor de buitenruimte verder kunnen versoepelen onder voorwaarden (terugdraaien als er toch problemen uitkomen) Maar in plaats daarvan sluiten we recreatiegebieden, parken stranden, parkeerplaatsen, voeren we mondkapjes in winkelgebieden in (onder mom van experiment) want de 1,5 meter is natuurlijk wel de heilige graal die alle problemen oplost.
Eens.
  maandag 17 augustus 2020 @ 20:54:38 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194607500
quote:
20-jarige vrouw overleden in Vlaanderen
Op 14 augustus is in een Vlaams ziekenhuis een 20-jarige vrouw overleden aan de gevolgen van Covid-19. Sciensano bevestigt in Het Nieuwsblad dat het slachtoffer chronische onderliggende aandoeningen had.

Eerder overleden in ons land ook al een meisje van 3 jaar oud, een meisje van 12 en een vrouw van 18 jaar. Het blijft echter zeer uitzonderlijk dat jonge patiënten overlijden aan de gevolgen van het coronavirus.
Als zelfs sensatieblad Hln.be dit al schrijft.
  maandag 17 augustus 2020 @ 20:55:37 #200
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194607516
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zou graag eens een wat bredere discussie zien - ook in de media - over hoe gevaarlijk corona nu eigenlijk daadwerkelijk is, en of er ook eens wordt nagedacht over een plan B in geval een (werkend) vaccin er voorlopig niet komt.

Maar elke aanzet tot zo'n discussie lijkt direct stuk te lopen op verwijzingen naar de situatie en de cijfers in maart, enorm frustrerend.
Die herbezinning gaat voorlopig niet gebeuren.
Prettig om te schuilen in een (on)geloof want dan kun je altijd nog zeggen dat je het niet wist.
Sws zou ik het zuiver vinden om de A-ziekte classificatie va Covid19, te herzien.
Dat vaccin is sws quatsch tenzij men Russische roulette wil spelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')