abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194605752
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Voorlopig wordt er alleen maar gerept over verplichte quarantaine en zulks toch?
http://www.telegraaf.nl/n(...)grootte-samenkomsten
blablablabla
pi_194605774
quote:
Ah juist. Niet mee eens maar valt wat voor te zeggen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194605784
quote:
Waar we voorheen daags voor een persco wisten wat exact de maatregelen waren lezen we nu alleen over een mogelijke beperking en controle achter de voordeur.
pi_194605792
quote:
Dat zegt alleen te telegraaf, nos zegt van niets, nu.nl zegt misschien lokale maatregelen alleen.

En met nu weer dalende cijfers al paar dagen lijkt het me ook niet logisch.

Vooral omdat als zelfs quarantine van bewezen patiënten (!) door eigen coalitiepartijen in kamer werd tegengehouden (!), ze erop kunnen wachten dat ze weer voor lul staan de dag erna in de kamer als ze dat nu landelijk doen.

Plus, er komen verkiezingen aan, als ze willen blijven bestaan daarna als kabinet houden ze beter rekening met draagvlak, en eht draagvlak voor dat nu landelijk terwijl het aantal besmettingen weer aan het afnemen is gaat 0,niet veel zijn, zeker niet daar Frankrijk en Duitsland met veel grotere besmettingslasten allerhande grotere events ook alweer toe(gaan)staan.
#WeesGeenWhales
pi_194605798
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Waar we voorheen daags voor een persco wisten wat exact de maatregelen waren lezen we nu alleen over een mogelijke beperking en controle achter de voordeur.
Ja dat viel me ook al op. Lek is bewust of onbewust gedicht.
blablablabla
pi_194605825
Dinsdag is wel een slimme dag voor maatregelen, dan liggen de cijfers vaak het hoogst dus maximaal draagvlak.
blablablabla
pi_194605845
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:59 schreef Elan het volgende:
Dinsdag is wel een slimme dag voor maatregelen, dan liggen de cijfers vaak het hoogst dus maximaal draagvlak.
Alleen liggen de cijfers lager dan toen we de waarschuwing kregen, wat het dan weer zwakzinnig zou maken qua draagvlak. Ik zie het niet gebeuren, iig niet landelijke maatregelen.
#WeesGeenWhales
pi_194605856
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zou graag eens een wat bredere discussie zien - ook in de media - over hoe gevaarlijk corona nu eigenlijk daadwerkelijk is, en of er ook eens wordt nagedacht over een plan B in geval een (werkend) vaccin er voorlopig niet komt.

Maar elke aanzet tot zo'n discussie lijkt direct stuk te lopen op verwijzingen naar de situatie en de cijfers in maart, enorm frustrerend.
Vind het al langer onbestaanbaar dat de enige oplossing gezien wordt in een onzeker vaccin. Totale kortzichtigheid en staat in geen verhouding tot het gevaar van corona voor een zeer groot deel van de samenleving. Niet voor niets verschuift contant de focus in de media en van de regering om maar de angst erin te houden voor het virus.

Het wordt tijd voor een persconferentie, waarin ze toegeven dat het gevaar overschat wordt, maar we nog wel enige tijd voorzichtig moeten zijn met de kwetsbaren. Eigen verantwoordelijkheid komt op 1, maar om het nog een beetje beheersbaar te houden, blijven enkele maatregelen met een groot effect in stand. Oftewel, gewoon het Zweedse model.

quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik wens de BOA's alvast veel succes met handhaven. Steeds meer mensen krijgen schijt aan de regels.
Er lijkt sowieso al een aardige verschuiving van compliance zichtbaar in de samenleving. Het gekozen pad wordt daardoor immer meer doodlopend.

quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

En zelfs dat zou niet eens op zijn plek zijn.
Klopt, helaas zijn ze te veel in zichzelf gaan geloven. Vooral De Jonge en Bruls.
pi_194605876
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:57 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat zegt alleen te telegraaf, nos zegt van niets, nu.nl zegt misschien lokale maatregelen alleen.

En met nu weer dalende cijfers al paar dagen lijkt het me ook niet logisch.

Vooral omdat als zelfs quarantine van bewezen patiënten (!) door eigen coalitiepartijen in kamer werd tegengehouden (!), ze erop kunnen wachten dat ze weer voor lul staan de dag erna in de kamer als ze dat nu landelijk doen.

Plus, er komen verkiezingen aan, als ze willen blijven bestaan daarna als kabinet houden ze beter rekening met draagvlak, en eht draagvlak voor dat nu landelijk terwijl het aantal besmettingen weer aan het afnemen is gaat 0,niet veel zijn, zeker niet daar Frankrijk en Duitsland met veel grotere besmettingslasten allerhande grotere events ook alweer toe(gaan)staan.
Heb je gelijk in maar Telegraaf is wel heel specifiek, lijkt me dat ze daar een mannetje op hebben zitten met insider informatie?? Het komt sowieso erg snel na de vorige maatregelen die tav de horeca genomen zijn.
blablablabla
pi_194605906
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 19:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Alleen liggen de cijfers lager dan toen we de waarschuwing kregen, wat het dan weer zwakzinnig zou maken qua draagvlak. Ik zie het niet gebeuren, iig niet landelijke maatregelen.
Besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames zijn sindsdien wel toegenomen hoor.
blablablabla
pi_194605915
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Besmettingen minder toch juist? Minder dan 500 vandaag...
#WeesGeenWhales
pi_194605927
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 19:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb je gelijk in maar Telegraaf is wel heel specifiek, lijkt me dat ze daar een mannetje op hebben zitten met insider informatie?? Het komt sowieso erg snel na de vorige maatregelen die tav de horeca genomen zijn.
NOS is net zo specifiek.

Ik denk echt hooguit lokale maatregelen zoals nu zegt. Die dan kunnen zijn wat de telegraaf zegt.

We zullen zien, ik zou heel sad worden als m'n anime events volgende maand toch niet door zou gaan gvd. Maar ik heb goede hoop, een is in de rimboe en anderen in Nijmegen, dus bij lokale maatregelen niets te vrezen.
#WeesGeenWhales
  Miss 200.000.000! maandag 17 augustus 2020 @ 19:07:20 #113
367000 roos94
pi_194605931
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Er was een kleine opleving maar nu zakt het weer. Ziekenhuizen zijn leeg. Niks aan het handje
pi_194605948
Het zal toch niet.
Eerst mijn bruiloft uitgesteld van mei naar september. Dan met heel veel moeite en verdriet de gastenlijst terug gebracht naar 1/3 om aan de maatregelen te voldoen.
En zul je zien dat we m zo alsnog nog een keer door twee moeten delen -_-

Hopelijk niet landelijk dan...
pi_194605966
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 19:08 schreef Hannnnn het volgende:
Het zal toch niet.
Eerst mijn bruiloft uitgesteld van mei naar september. Dan met heel veel moeite en verdriet de gastenlijst terug gebracht naar 1/3 om aan de maatregelen te voldoen.

Gewoon schijt aan hebben maat. Andere culturen hebben driedaagse bruiloften met honderden gasten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 17 augustus 2020 @ 19:09:30 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194605971
quote:
Het zal toch niet.

Ik zou het gewoon een jaar uitstellen.... je wilt die dag toch vieren op de manier van je dromen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194605979
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 19:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon een jaar uitstellen.... je wilt die dag toch vieren op de manier van je dromen?
Je gaat eruit dat dit de enige bruiloft in Nederland wordt waar ze zich uiteindelijk ook ECHT aan de maatregelen GAAN houden? XD
#WeesGeenWhales
  Miss 200.000.000! maandag 17 augustus 2020 @ 19:10:43 #118
367000 roos94
pi_194605991
quote:
Het zal toch niet.

11 september trouwen _O_
pi_194605992
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Sowieso is het al heel bijzonder, in maart/april keken we naar IC opnames. We waren toen rijkelijk laat met maatregelen. Maar nu slaan we een stap over en kijken naar het aantal besmettingen en op basis daarvan zouden maatregelen gepast moeten zijn? Welke cijfers zouden een bodem zijn om achter de voordeur te mogen controleren?
  maandag 17 augustus 2020 @ 19:10:48 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194605997
quote:

[..]

Tenzij hij gelooft in geen sex voor het huwelijk. Dan is een jaar uitstel wel heel lang

;) :P
pi_194606011
quote:

[..]

600 waren het er op 6 augustus ja, maar dat kunnen er morgen zomaar meer zijn hoor.
blablablabla
pi_194606031
quote:

[..]

Een lagere toename ja, maar nog steeds wel een toename.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_194606032
quote:

[..]

Mwah, ik wil gewoon graag trouwen. Liefst natuurlijk zo mooi mogelijk maar nog langer uitstellen zie ik niet zitten.

Bovendien, wie zegt dat het volgend jaar wel kan? Of voor hetzelfde geld is oma dan dood dus heb je dat weer.
pi_194606038
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 19:10 schreef roos94 het volgende:

[..]

11 september trouwen _O_
Haha bijna, 10 september ;-)
pi_194606045
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 19:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tenzij hij gelooft in geen sex voor het huwelijk. Dan is een jaar uitstel wel heel lang

;) :P
Zij ;-)

Ik kan natuurlijk ook niet riskeren niet meer in mijn jurk te passen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')