http://www.telegraaf.nl/n(...)grootte-samenkomstenquote:Op maandag 17 augustus 2020 18:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voorlopig wordt er alleen maar gerept over verplichte quarantaine en zulks toch?
Ah juist. Niet mee eens maar valt wat voor te zeggen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:54 schreef Elan het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/n(...)grootte-samenkomsten
Waar we voorheen daags voor een persco wisten wat exact de maatregelen waren lezen we nu alleen over een mogelijke beperking en controle achter de voordeur.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zegt alleen te telegraaf, nos zegt van niets, nu.nl zegt misschien lokale maatregelen alleen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat viel me ook al op. Lek is bewust of onbewust gedicht.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waar we voorheen daags voor een persco wisten wat exact de maatregelen waren lezen we nu alleen over een mogelijke beperking en controle achter de voordeur.
Alleen liggen de cijfers lager dan toen we de waarschuwing kregen, wat het dan weer zwakzinnig zou maken qua draagvlak. Ik zie het niet gebeuren, iig niet landelijke maatregelen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:59 schreef Elan het volgende:
Dinsdag is wel een slimme dag voor maatregelen, dan liggen de cijfers vaak het hoogst dus maximaal draagvlak.
Vind het al langer onbestaanbaar dat de enige oplossing gezien wordt in een onzeker vaccin. Totale kortzichtigheid en staat in geen verhouding tot het gevaar van corona voor een zeer groot deel van de samenleving. Niet voor niets verschuift contant de focus in de media en van de regering om maar de angst erin te houden voor het virus.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou graag eens een wat bredere discussie zien - ook in de media - over hoe gevaarlijk corona nu eigenlijk daadwerkelijk is, en of er ook eens wordt nagedacht over een plan B in geval een (werkend) vaccin er voorlopig niet komt.
Maar elke aanzet tot zo'n discussie lijkt direct stuk te lopen op verwijzingen naar de situatie en de cijfers in maart, enorm frustrerend.
Er lijkt sowieso al een aardige verschuiving van compliance zichtbaar in de samenleving. Het gekozen pad wordt daardoor immer meer doodlopend.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik wens de BOA's alvast veel succes met handhaven. Steeds meer mensen krijgen schijt aan de regels.
Klopt, helaas zijn ze te veel in zichzelf gaan geloven. Vooral De Jonge en Bruls.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En zelfs dat zou niet eens op zijn plek zijn.
Heb je gelijk in maar Telegraaf is wel heel specifiek, lijkt me dat ze daar een mannetje op hebben zitten met insider informatie?? Het komt sowieso erg snel na de vorige maatregelen die tav de horeca genomen zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat zegt alleen te telegraaf, nos zegt van niets, nu.nl zegt misschien lokale maatregelen alleen.
En met nu weer dalende cijfers al paar dagen lijkt het me ook niet logisch.
Vooral omdat als zelfs quarantine van bewezen patiënten (!) door eigen coalitiepartijen in kamer werd tegengehouden (!), ze erop kunnen wachten dat ze weer voor lul staan de dag erna in de kamer als ze dat nu landelijk doen.
Plus, er komen verkiezingen aan, als ze willen blijven bestaan daarna als kabinet houden ze beter rekening met draagvlak, en eht draagvlak voor dat nu landelijk terwijl het aantal besmettingen weer aan het afnemen is gaat 0,niet veel zijn, zeker niet daar Frankrijk en Duitsland met veel grotere besmettingslasten allerhande grotere events ook alweer toe(gaan)staan.
Besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames zijn sindsdien wel toegenomen hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Alleen liggen de cijfers lager dan toen we de waarschuwing kregen, wat het dan weer zwakzinnig zou maken qua draagvlak. Ik zie het niet gebeuren, iig niet landelijke maatregelen.
Besmettingen minder toch juist? Minder dan 500 vandaag...quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames zijn sindsdien wel toegenomen hoor.
NOS is net zo specifiek.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je gelijk in maar Telegraaf is wel heel specifiek, lijkt me dat ze daar een mannetje op hebben zitten met insider informatie?? Het komt sowieso erg snel na de vorige maatregelen die tav de horeca genomen zijn.
Er was een kleine opleving maar nu zakt het weer. Ziekenhuizen zijn leeg. Niks aan het handjequote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Besmettingen minder toch juist? Minder dan 500 vandaag...
Gewoon schijt aan hebben maat. Andere culturen hebben driedaagse bruiloften met honderden gastenquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:08 schreef Hannnnn het volgende:
Het zal toch niet.
Eerst mijn bruiloft uitgesteld van mei naar september. Dan met heel veel moeite en verdriet de gastenlijst terug gebracht naar 1/3 om aan de maatregelen te voldoen.
En zul je zien dat we m zo alsnog nog een keer door twee moeten delen -_-
Hopelijk niet landelijk dan...
Ik zou het gewoon een jaar uitstellen.... je wilt die dag toch vieren op de manier van je dromen?quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:08 schreef Hannnnn het volgende:
Het zal toch niet.
Eerst mijn bruiloft uitgesteld van mei naar september. Dan met heel veel moeite en verdriet de gastenlijst terug gebracht naar 1/3 om aan de maatregelen te voldoen.
Je gaat eruit dat dit de enige bruiloft in Nederland wordt waar ze zich uiteindelijk ook ECHT aan de maatregelen GAAN houden? XDquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon een jaar uitstellen.... je wilt die dag toch vieren op de manier van je dromen?
11 september trouwenquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:08 schreef Hannnnn het volgende:
Het zal toch niet.
Sowieso is het al heel bijzonder, in maart/april keken we naar IC opnames. We waren toen rijkelijk laat met maatregelen. Maar nu slaan we een stap over en kijken naar het aantal besmettingen en op basis daarvan zouden maatregelen gepast moeten zijn? Welke cijfers zouden een bodem zijn om achter de voordeur te mogen controleren?quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames zijn sindsdien wel toegenomen hoor.
Tenzij hij gelooft in geen sex voor het huwelijk. Dan is een jaar uitstel wel heel langquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon een jaar uitstellen.... je wilt die dag toch vieren op de manier van je dromen?
600 waren het er op 6 augustus ja, maar dat kunnen er morgen zomaar meer zijn hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Een lagere toename ja, maar nog steeds wel een toename.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Mwah, ik wil gewoon graag trouwen. Liefst natuurlijk zo mooi mogelijk maar nog langer uitstellen zie ik niet zitten.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zij ;-)quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tenzij hij gelooft in geen sex voor het huwelijk. Dan is een jaar uitstel wel heel lang
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |