abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194604858
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Waarom denken mensen dat er gelijk grootschalige maatregelen gaan komen als er een persconferentie komt? Me dunkt dat er een aantal zaken zijn die wel besproken mogen worden:
- Quarantaineplicht voor positief getesten
- Quarantaineplicht voor mensen die bij BCO naar voren komen
- Problemen rondom de GGD-capaciteit in Amsterdam en Rotterdam
- De aankomende corona-app
- Vooruitzichten voor de herst/winter?
Omdat de NOS dat zegt denk ik.
zie email 27 oktober
pi_194604869
Nachtclubs en danscafes zouden per 1 september mogelijk weer opengaan. Denk dat feest niet doorgaat.
- verwijderd door admin -
  Redactie Games maandag 17 augustus 2020 @ 17:48:32 #53
181272 crew  Noppie2000
pi_194604880
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat de NOS dat zegt denk ik.
Maar dat zegt de NOS toch niet?
pi_194604892
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:48 schreef groenen het volgende:
Nachtclubs en danscafes zouden per 1 september mogelijk weer opengaan. Denk dat feest niet doorgaat.
Lijkt me logisch. Sowieso bizar dat ze in Spanje en Italië gewoon open waren gegaan. Maar gelukkig hebben ze wel mondkapjes daar. 8)7
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194604904
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Sarcasm dat laatste? Ik weet dat jij op bepaalde punten best serieus bent in de corona-discussie namelijk.

Zelf plaats ik het wel graag in perspectief, 40 doden is heel vervelend voor alle betrokkenen maar in het grote geheel stelt het natuurlijk weinig voor en als deze cijfers nog een tijd zo op dit niveau blijven dan brokkelt het draagvlak voor maatregelen alleen maar verder af.
Bepaalde punten ja, dit is natuurlijk een ronduit lachwekkend moment om de natie weer toe te spreken, laat staan nieuwe maatregelen op te leggen of oude maatregelen opnieuw in te voeren.

Er liggen amper mensen met corona op de IC en er gaan er nog minder dood :')
blablablabla
pi_194604915
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:48 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Maar dat zegt de NOS toch niet?
Die zeggen dat er een waarschuwing wordt verwacht.
zie email 27 oktober
pi_194604921
Column van De Winther. Weinig nieuws maar wel wat achtergronden: https://www.telegraaf.nl/(...)na-rampweek-coalitie
zie email 27 oktober
  Redactie Games maandag 17 augustus 2020 @ 17:53:03 #58
181272 crew  Noppie2000
pi_194604932
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die zeggen dat er een waarschuwing wordt verwacht.
Een waarschuwing =/= grootschalige maatregelen, of lees ik nu wat verkeerd :+
pi_194604935
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:53 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Een waarschuwing =/= grootschalige maatregelen, of lees ik nu wat verkeerd :+
Nee, je leest het goed.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194604953
Maar om even in te gaan op de inhoud
quote:
Waarom denken mensen dat er gelijk grootschalige maatregelen gaan komen als er een persconferentie komt? Me dunkt dat er een aantal zaken zijn die wel besproken mogen worden:
Komt er
quote:
Wil de Kamer niet.
quote:
Waarom moet het kabinet daar iets mee? Is iets lokaals
quote:
Dat loopt toch?
quote:
Waarom? Het is geen weersverwachting
zie email 27 oktober
pi_194604954
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:52 schreef trein2000 het volgende:
Column van De Winther. Weinig nieuws maar wel wat achtergronden: https://www.telegraaf.nl/(...)na-rampweek-coalitie
Dit zit achter een betaalmuur
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194604992
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:54 schreef trein2000 het volgende:
Maar om even in te gaan op de inhoud
[..]

Komt er
Tot nu toe zijn alle grote maatregelen aangekondigd via een persconferentie. Dit wordt tussen neus en lippen op een willekeurige zomeravond gemeld?

quote:
Wil de Kamer niet.
De Jonge schijnt de Kamer er helemaal niet voor nodig te hebben.

quote:
Waarom moet het kabinet daar iets mee? Is iets lokaals
Moet ik dit serieus uitspellen?
https://nos.nl/video/2344(...)-terechtgekomen.html
https://nos.nl/artikel/23(...)delijker-gekund.html

Eén van de problemen bij de GGD is juist er te veel lokaal/regionaal geregeld wordt. En er is nogal wat te doen rondom de GGD en de mate waarin De Jonge dit wel/niet in de hand heeft.

quote:
Dat loopt toch?
Zie punt 1.

quote:
Waarom? Het is geen weersverwachting
:')

De routekaart die ze eind mei(!) gepresenteerd hebben loopt over twee weken af. Wat langetermijnvisie zou wel fijn zijn.
pi_194605008
Wuhan!

twitter
pi_194605019
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:50 schreef Elan het volgende:
Er liggen amper mensen met corona op de IC en er gaan er nog minder dood
Ik zeg niet dat het direct problematisch is, maar er is natuurlijk wel een stijgende trend. Als het iedere twee weken verdubbeld (hoewel ik het lastig vind de trend te zien door de getallen heen) zit je over een twee maanden wel met een probleempje.

En volgens mij zijn heel duidelijk clusters zichtbaar van bepaalde groepen waar de besmettingen oplopen. Die kun je dan prima aanspreken lijkt me.
pi_194605050
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:59 schreef zoost het volgende:
Wuhan!

[ twitter ]
Ik heb zo'n vermoeden dat de Chinese overheid dit gewoon aan het pushen is.
"Kijk jongens, wij zijn alweer helemaal normaal bezig, totaal geen Corona meer!" *duwt de Corona patiënten in een overvol ziekenhuis in een uithoek*
Twiddel
pi_194605052
quote:
Verplichte quarantaine voor een individu op basis van een test die niet eens aantoont of iemand op dat moment nog besmettelijk is, is al absurd. Een quarantaineplicht voor mensen die naar voren komen uit BCO is tirannie. Maar goed, allemaal voor ons eigen bestwil en het grote goed van volksgezondheid...
pi_194605067
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het direct problematisch is, maar er is natuurlijk wel een stijgende trend. Als het iedere twee weken verdubbeld (hoewel ik het lastig vind de trend te zien door de getallen heen) zit je over een twee maanden wel met een probleempje.

En volgens mij zijn heel duidelijk clusters zichtbaar van bepaalde groepen waar de besmettingen oplopen. Die kun je dan prima aanspreken lijkt me.
Een snelle stijging op de IC's zou wellicht urgentie geven om het volk nu toe te spreken, en met maatregelen te komen. Maar dit oogt als een politiek spelletje. Heeft vorige week op zijn flikker gehad van de oppositie, laten we wat leuks bedenken!
blablablabla
pi_194605083
+3 op de IC's door Corona, totaal -10.
Ja dit gaat zo niet langer.Tijd om het volk wakker te schudden.
blablablabla
pi_194605121
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgenavond nieuwe persco. We krijgen op ons flikker *O*
Kijkt er nog iemand dan :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2020 18:10:27 ]
pi_194605140
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:07 schreef Elan het volgende:
Grote problemen man :o _O-

Die 2 weken zijn ook alweer lang en breed verstreken. Ik zal de wekker over 2 weken weer zetten, want uiteraard is er dan wel een flinke stijging :')

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2020 18:12:15 ]
pi_194605142
Tja wie nu niet meer zien wat er aan de hand is gaan dit ook niet meer zien. Alles rondom dit virus is volstrekt overtrokken, ongezond en helemaal van de gekke. Mensen, kinderen en ouderen maar vooral onze economie lijden. Dit gaat niet meer om een virus maar om iets totaal anders (Ja ik weet het, BNW is elders).
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194605163
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tot nu toe zijn alle grote maatregelen aangekondigd via een persconferentie. Dit wordt tussen neus en lippen op een willekeurige zomeravond gemeld?
[..]
Werd gemeld in het kamerdebat.
quote:
De Jonge schijnt de Kamer er helemaal niet voor nodig te hebben.
Krijgt ie een motie van wantrouwen. Een minister die tegen de wil van de kamer in gaat dat gaat nooit lang goed.
quote:
[..]

Moet ik dit serieus uitspellen?
https://nos.nl/video/2344(...)-terechtgekomen.html
https://nos.nl/artikel/23(...)delijker-gekund.html

Eén van de problemen bij de GGD is juist er te veel lokaal/regionaal geregeld wordt. En er is nogal wat te doen rondom de GGD en de mate waarin De Jonge dit wel/niet in de hand heeft.
[..]
Wat valt daar over te melden op een persconferentie?
quote:
Zie punt 1.
[..]

:')

De routekaart die ze eind mei(!) gepresenteerd hebben loopt over twee weken af. Wat langetermijnvisie zou wel fijn zijn.
Op die manier. Dan eens.
zie email 27 oktober
  maandag 17 augustus 2020 @ 18:12:46 #74
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194605169
Heel eerlijk gezegd denk ik vele waarschuwingen niet helpt bij onze medelanders, want ze kijken wel naar een persconferentie van Rutte en de Jonge, maar dan vergeten ze over een paar dagen gauw weer. En natuurlijk doel ik op dat ze nog wel laks blijven omgaan met de maatregelen. Als de overheid komende weken wat lichte maatregelen weer gaan aanscherpen, dan is effect heel minimaal.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194605186
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Een snelle stijging op de IC's zou wellicht urgentie geven om het volk nu toe te spreken, en met maatregelen te komen. Maar dit oogt als een politiek spelletje. Heeft vorige week op zijn flikker gehad van de oppositie, laten we wat leuks bedenken!
Tja, en als de IC-cijfers oplopen dan zijn ze weer te reactief bezig zeker?

Je kunt erover twisten of de persconferenties haar waarde verliezen als je er (te) veel geeft, maar ik geloof niet dat ze die geven voor hun lol of omdat voor electoraal gewin.
pi_194605199
Groepsvorming weer inperken zoals voorheen zou echt irritant zijn. Sta je straks weer als een debiel een in de rij bij de Action als je even een zeeppompje moet halen.

Godskolere wat was dat vervelend.
blablablabla
  maandag 17 augustus 2020 @ 18:16:00 #77
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_194605211
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:07 schreef Elan het volgende:
Mutatie is -7?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_194605219
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:12 schreef trein2000 het volgende:
Werd gemeld in het kamerdebat.
Welk kamerdebat? Het hele kamerdebat van vorige week ging er juist over dat het zo uit het niets kwam vallen.

quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:12 schreef trein2000 het volgende:
Wat valt daar over te melden op een persconferentie?
Wanneer het naar verwachting opgelost is, hoe ze gaan voorkomen dat het in de toekomst niet meer gaat gebeuren, wat het gevolg is als mensen gaan feesten met 100 man. Hoe de (vermeende) quarantaineplicht samenhangt met de hoge aantal contacten waardoor de GGD niet meer iedereen kan/kon checken. Of gewoon De Jonge's algehele kijk op de zaak.
pi_194605227
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Tja wie nu niet meer zien wat er aan de hand is gaan dit ook niet meer zien. Alles rondom dit virus is volstrekt overtrokken, ongezond en helemaal van de gekke. Mensen, kinderen en ouderen maar vooral onze economie lijden. Dit gaat niet meer om een virus maar om iets totaal anders (Ja ik weet het, BNW is elders).
Ik weet niet of er een groter geheel achter zit, maar ze zijn in ieder geval iets te veel in zichzelf gaan geloven (en het effect van maatregelen), verblindt door incompetentie en een tunnelvisie.
pi_194605278
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Welk kamerdebat? Het hele kamerdebat van vorige week ging er juist over dat het zo uit het niets kwam vallen.
[..]
En het compromis was geen verplichting voor contacten wel voor positieve testen.
quote:
Wanneer het naar verwachting opgelost is, hoe ze gaan voorkomen dat het in de toekomst niet meer gaat gebeuren, wat het gevolg is als mensen gaan feesten met 100 man. Hoe de (vermeende) quarantaineplicht samenhangt met de hoge aantal contacten waardoor de GGD niet meer iedereen kan/kon checken. Of gewoon De Jonge's algehele kijk op de zaak.
Dat kan natuurlijk, maar dat is breder dan de puinhoop in Amsterdam en Rotterdam.
zie email 27 oktober
  maandag 17 augustus 2020 @ 18:26:18 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194605321
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Bepaalde punten ja, dit is natuurlijk een ronduit lachwekkend moment om de natie weer toe te spreken, laat staan nieuwe maatregelen op te leggen of oude maatregelen opnieuw in te voeren.

Er liggen amper mensen met corona op de IC en er gaan er nog minder dood :')
Ik zou graag eens een wat bredere discussie zien - ook in de media - over hoe gevaarlijk corona nu eigenlijk daadwerkelijk is, en of er ook eens wordt nagedacht over een plan B in geval een (werkend) vaccin er voorlopig niet komt.

Maar elke aanzet tot zo'n discussie lijkt direct stuk te lopen op verwijzingen naar de situatie en de cijfers in maart, enorm frustrerend.
pi_194605328
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mutatie is -7?
Ja, al is maandag wel standaard laag dus het kunnen er morgen zomaar +10 zijn.

Alsnog niks aan de hand dan natuurlijk.
blablablabla
pi_194605381
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zou graag eens een wat bredere discussie zien - ook in de media - over hoe gevaarlijk corona nu eigenlijk daadwerkelijk is, en of er ook eens wordt nagedacht over een plan B in geval een (werkend) vaccin er voorlopig niet komt.

Maar elke aanzet tot zo'n discussie lijkt direct stuk te lopen op verwijzingen naar de situatie en de cijfers in maart, enorm frustrerend.
Inderdaad, men gaat ook veel te makkelijk voorbij aan het feit dat de mensen die nu nog besmet raken vaak jong zijn en helemaal geen druk leggen op het zorgstelsel.

Politiek gezien zitten we qua oppositie ook met alleen maar jankers opgescheept, die in plaats van het kabinet aan te sporen wat verder te versoepelen en risico's te nemen ten faveure van de economische ontwikkelingen, er een groot drama van maken en eigenlijk over elke besmetting een debat eisen.
blablablabla
  maandag 17 augustus 2020 @ 18:36:27 #84
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_194605447
-probeer het eens met ander taalgebruik-

[ Bericht 91% gewijzigd door capricia op 17-08-2020 18:48:10 ]
  maandag 17 augustus 2020 @ 18:38:39 #85
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194605497
Zorginstelling Pro Persona heeft 25 afdelingen van de locatie in het Gelderse Wolfheze in quarantaine geplaatst, nadat een medewerkster positief was getest op het coronavirus. In totaal mogen 100 tot 150 cliënten de komende dagen niet van hun afdeling af. De zorginstelling laat negentig medewerkers en cliënten testen.

Over 24 tot 48 uur moet duidelijk zijn of meer medewerkers of cliënten van Pro Persona in Wolfheze besmet zijn met het coronavirus. Tot die tijd gaan 25 afdelingen hermetisch op slot. Dit is gebeurd nadat zondag bleek dat een medewerkster positief was getest. ,,Er is dus geen sprake van een uitbraak bij Pro Persona", zegt directeur multicomplexe zorg Frank Hengeveld van Pro Persona.
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)t-vluchten~a3423951/
  maandag 17 augustus 2020 @ 18:39:27 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194605513
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Inderdaad, men gaat ook veel te makkelijk voorbij aan het feit dat de mensen die nu nog besmet raken vaak jong zijn en helemaal geen druk leggen op het zorgstelsel.

Politiek gezien zitten we qua oppositie ook met alleen maar jankers opgescheept, die in plaats van het kabinet aan te sporen wat verder te versoepelen en risico's te nemen ten faveure van de economische ontwikkelingen, er een groot drama van maken en eigenlijk over elke besmetting een debat eisen.
Nadeel in Nederland is dat je ook nog eens zit met verkiezingen over 7 maanden. Dus ook nog eens heel veel politieke motieven die meespelen in deze.
  maandag 17 augustus 2020 @ 18:40:15 #87
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194605529
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nadeel in Nederland is dat je ook nog eens zit met verkiezingen over 7 maanden. Dus ook nog eens heel veel politieke motieven die meespelen in deze.
Klopt. er komt hele spannende tijd in Nederland waar van alles speelt...
  Redactie Sport maandag 17 augustus 2020 @ 18:43:20 #88
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194605585
quote:
99s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:26 schreef summer2bird het volgende:
Persco voorspelling
Boze Rutte die met het vingertje wijst "en nu niet meer doen he!" en geen verdere consequenties.
Lijkt mij ook heel redelijk. Er is immers geen zichtbare ruime stijging op de ICs
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 17 augustus 2020 @ 18:44:03 #89
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194605602
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:31 schreef Elan het volgende:

[..]

De oppositie probeert alleen maar de coalitie totaal te kakken te zetten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194605618
Het zou mij eigenlijk verbazen als er weer extra maatregelen opgelegd zouden worden. Het gaat niet eens bewijsbaar slechter dan vorige week.
pi_194605668
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Het zou mij eigenlijk verbazen als er weer extra maatregelen opgelegd zouden worden. Het gaat niet eens bewijsbaar slechter dan vorige week.
Daarom gaat dat ook niet gebeuren. Gewoon extra waarschuwen en vertellen wat nu de stand van zaken is. Ik denk dat bepaalde dingen die per 1 september in konden gaan wel verlengd gaan worden.
pi_194605670
Even wachten wat er daadwerkelijk naar voren wordt gebracht tijdens de persconferentie. Maar het zou toch van de zotte zijn als je in een volle trein naar Zandvoort mag reizen of met 250 vreemden op elkaar gepropt naar het zuiden mag vliegen, maar niet met 10-15 (of welk volkomen willekeurig nummer ze gaan kiezen) familieleden mag bbq'en in een ruime tuin.
  Miss 200.000.000! maandag 17 augustus 2020 @ 18:48:23 #93
367000 roos94
pi_194605676
quote:
Is gewoon weer ff foei tegen jongeren en zeggen dat corona nog niet klaar is met ons. Denk aan je oma!
pi_194605683
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De oppositie probeert alleen maar de coalitie totaal te kakken te zetten.
Ja en die laten zich vervolgens in aanloop naar de verkiezingen enorm opjutten en komen met persconferenties en nieuwe maatregelen en wat al niet om de 'crisis' te bezweren.

Geef die ingestelde maatregelen van amper 2 weken geleden nou eerst eens de tijd om fatsoenlijk gestalte te krijgen, in plaats van direct weer paniekvoetbal.
blablablabla
pi_194605697
quote:
Volgens zowel AD als Telegraaf komen die maatregelen er wel degelijk.
blablablabla
  maandag 17 augustus 2020 @ 18:50:39 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194605705
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Volgens zowel AD als Telegraaf komen die maatregelen er wel degelijk.
Ik wens de BOA's alvast veel succes met handhaven. Steeds meer mensen krijgen schijt aan de regels.
pi_194605708
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:48 schreef roos94 het volgende:

[..]

Is gewoon weer ff foei tegen jongeren en zeggen dat corona nog niet klaar is met ons. Denk aan je oma!
En zelfs dat zou niet eens op zijn plek zijn.
  Miss 200.000.000! maandag 17 augustus 2020 @ 18:51:49 #98
367000 roos94
pi_194605720
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik wens de BOA's alvast veel succes met handhaven. Steeds meer mensen krijgen schijt aan de regels.
Aan de trend van afgelopen tijd te zien, mogen die mensen wel beschermende vesten en helmen op. Tegen de messteken.
pi_194605737
quote:

[..]

Zullen het wel beperken tot de binnenruimte, en dan ondernemers dreigen met sluiting of torenhoge boetes bij overtreding.

Zeg maar pre 1 juli maximaal 150 mensen bij elkaar.
blablablabla
pi_194605745
quote:

[..]

Voorlopig wordt er alleen maar gerept over verplichte quarantaine en zulks toch?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')