Lastig discussiren met je. Je brengt dingen in. Maar noemt het vervolgens niet je stelling.quote:
Hoezo moet dat?quote:Dat zal in de komende tijd bepaalt moeten worden.
En dan zijn we al klaar. Loekasjenko accepteert niemand van de oppositie als gesprekspartner.quote:De uitgangsredenen moeten zijn: geacepteerd door de huidige macht als gesprekspartner,
Hoezo per se de meerderheid? Zelfs als een kandidaat maar 40% heeft, is dat meer dan alle berekeningen omtrent Loekasjenko laten zien.quote:steun onder een meerderheid van de bevolking, om als overgangsfiguur te dienen.
Waarschijnlijk wel. Maar goed, er is zoveel gefraudeerd door Loekasjenko en co, dat we maar weinig kunnen met deze verkiezingen.quote:Tichanovskaja heeft geen meerderheid van de stemmen gekregen.
Ja en een moordenaar is ook een partij in zijn strafzaak.quote:Lukashenko is per definitie een partij in dit conflict.
Wat Loekasjenko dus probeert te verhinderen door mensen op te sluiten of het land uit te jagen.quote:Dat is geen termijn, maar wachten totdat er genoeg invloedrijke mensen verantwoordelijkheid nemen.
Het is concreter dan trollen op fok.quote:Dat is gerommel in de marge.
Is deze man slechts (onmiddelijk) aan zijn verwondingen overleden?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:58 schreef nezalezhnost het volgende:
Er is geen groeiende lijst vermoorde mensen. Er zijn enkele mensen aan hun verwondingen overleden. Niet vermoord.
Als je dan zegt wat er mis mee is, en specifieker per gedeeld fragment.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:22 schreef PluggieOD het volgende:
Ik krijg bij Cyan9/Hexagon/Luxerobots steeds meer een Polderturk idee:
Alles wat aangedragen wordt komt bijna uitsluitend van 1 twitterbron.
Mag ik je erop wijzen dat @nezalezhnost werkelijk nog geen enkele bron gedeeld heeft?quote:Vervolgens pagina na pagina schoolpleingedrag richting 1 user (met behulp van een mod).
Dat leid natuurlijk niet tot een goed onderbouwde discussie cq een uitwisseling van ideeen en/of feiten.
Ik denk dat je zoekt naar antwoorden die nog niemand heeft.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lastig discussiren met je. Je brengt dingen in. Maar noemt het vervolgens niet je stelling.
Net als dat je tijd wil voor een gecontroleerde overgang, maar niet schetst hoe lang dat moet duren of hoe dat eruit moet zien.
Omdat er nog geen hapklaar antwoord is.quote:[..]
Hoezo moet dat?
Kwestie van tijd. Als zijn steun verder afbrokelt (en dat doet het), zal hij wel moeten gaan praten.quote:[..]
En dan zijn we al klaar. Loekasjenko accepteert niemand van de oppositie als gesprekspartner.
Een minderheid kan niet het gehele volk representeren. Als dat wel kon, dan zou je ook Lukashenko het volk kunnen laten representeren.quote:[..]
Hoezo per se de meerderheid?
Op wie doel je nu?quote:Zelfs als een kandidaat maar 40% heeft, is dat meer dan alle berekeningen omtrent Loekasjenko laten zien.
Op waarschijnlijk kun je geen democratie bouwen. Bovendien heeft een groot deel op Tichanovskaja gestemt met de belofte voor nieuwe verkiezingen. Niemand wilt dat Tichanovskaja opperbevelhebber van het leger wordt.quote:[..]
Waarschijnlijk wel.
Fijn, dat je dat inziet.quote:Maar goed, er is zoveel gefraudeerd door Loekasjenko en co, dat we maar weinig kunnen met deze verkiezingen.
Op welke strafzaak doel je?quote:Ja en een moordenaar is ook een partij in zijn strafzaak.
De steun voor Lukashenko brokkelt met de dag af, dus daarin zal hij niet slagen.quote:Wat Loekasjenko dus probeert te verhinderen door mensen op te sluiten of het land uit te jagen.
wat bedoel je hier mee?quote:Het is concreter dan trollen op fok.
Onderzoek zal het moeten uitwijzen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:24 schreef luxerobots het volgende:
Deze wil ik trouwens nog even los uitlichten:
[..]
Is deze man slechts (onmiddelijk) aan zijn verwondingen overleden?
[ twitter ]
Dat mag je natuurlijk vinden (al heb ik geen idee wie dat is, gokkende dat je op een andere user hint). Ik volg drie journalisten die op twitter veel delen over de protesten. Veel beeldmateriaal dat ze delen komt vanuit Nexta. Er zijn niet zo veel andere bronnen die niet gelinkt zijn aan de staatsmedia (en die vertrouw ik sowieso niet). Daarnaast ligt het internet er veel uit, waardoor het sowieso al lastiger is om verschillende bronnen te gebruiken.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:22 schreef PluggieOD het volgende:
Ik krijg bij Cyan9/Hexagon/Luxerobots steeds meer een Polderturk idee:
Alles wat aangedragen wordt komt bijna uitsluitend van 1 twitterbron.
Vervolgens pagina na pagina schoolpleingedrag richting 1 user (met behulp van een mod).
Dat leid natuurlijk niet tot een goed onderbouwde discussie cq een uitwisseling van ideeen en/of feiten.
Rookgordijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:27 schreef nezalezhnost het volgende:
Ik denk dat je zoekt naar antwoorden die nog niemand heeft.
Rookgordijn.quote:Omdat er nog geen hapklaar antwoord is.
Of hij zal blijven vasthouden aan zijn macht en alle tijd gebruiken om deze macht vast te houden.quote:Kwestie van tijd. Als zijn steun verder afbrokelt (en dat doet het), zal hij wel moeten gaan praten.
Dat wil ze zelf niet eens.quote:Op waarschijnlijk kun je geen democratie bouwen. Bovendien heeft een groot deel op Tichanovskaja gestemt met de belofte voor nieuwe verkiezingen. Niemand wilt dat Tichanovskaja opperbevelhebber van het leger wordt.
Hij is er anders al 26 jaar succesvol in om opponenten uit te schakelen en verkiezingen te manipuleren.quote:De steun voor Lukashenko brokkelt met de dag af, dus daarin zal hij niet slagen.
Geduld hebben. Ik heb het idee dat je heel graag een discussie probeert te winnen, maar je zult toch echt even geduld moeten hebben.quote:
Zijn macht is al te ver afgebrokkeld, er is geen weg meer terug.quote:Of hij zal blijven vasthouden aan zijn macht en alle tijd gebruiken om deze macht vast te houden.
Dan is deze discussie toch nergens voor nodig. Dan kan ze haar rol toch overdragen aan een lid van haar raad in Minsk?quote:[..]
Dat wil ze zelf niet eens.
Maar hij is nu zijn geloofwaardigheid onherstelbaar kwijt geraakt onder een meerderheid van de bevolking. Dat is het verschil.quote:Hij is er anders al 26 jaar succesvol in om opponenten uit te schakelen en verkiezingen te manipuleren.
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:58 schreef nezalezhnost het volgende:
steun onder een meerderheid van de bevolking, om als overgangsfiguur te dienen.
En 2. Loekasjenko als huidige machtshebber moet diegene accepteren als gesprekspartner. Wat hij berhaupt nooit gaat doen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:27 schreef nezalezhnost het volgende:
Een minderheid kan niet het gehele volk representeren. Als dat wel kon, dan zou je ook Lukashenko het volk kunnen laten representeren.
Overigens zijn er alle aanwijzingen dat Svetlana Tichanovskaja de meerderheid van de stemmen heeft. Dus dat moet, met jouw eigen logica, wel goed zitten.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:58 schreef nezalezhnost het volgende:
De uitgangsredenen moeten zijn: geacepteerd door de huidige macht als gesprekspartner, steun onder een meerderheid van de bevolking, om als overgangsfiguur te dienen.
Waarom?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:50 schreef nezalezhnost het volgende:
Dan is deze discussie toch nergens voor nodig. Dan kan ze haar rol toch overdragen aan een lid van haar raad in Minsk?
Zonder de steun van de bevolking is er geen legitimatie voor het resultaat.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:57 schreef luxerobots het volgende:
@:nezalezhnost
Stelt overigens wel idiote eisen aan een overgangsfiguur.
Want 1. Deze persoon moet gesteund worden door de meerderheid van de bevolking.
Ik herhaal het nog maar eens: kwestie van tijd. En het is niet dat er veel keuze is. Ik ben ook maar de boodschapper.quote:En 2. Loekasjenko als huidige machtshebber moet diegene accepteren als gesprekspartner. Wat hij berhaupt nooit gaat doen.
Tichanovskaja is in Litouwen.quote:[..]
Overigens zijn er alle aanwijzingen dat Svetlana Tichanovskaja de meerderheid van de stemmen heeft.
En dus moeten we hem tijd geven?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:50 schreef nezalezhnost het volgende:
Maar hij is nu zijn geloofwaardigheid onherstelbaar kwijt geraakt onder een meerderheid van de bevolking. Dat is het verschil.
Ik ben zeker niet de enige (tenzij je doelt op de deelnemers aan de discussie op dit forum) die vind dat Tichanovskaja haar rol heeft vervuld. Ik ga er verder niet over speculeren of een meerderheid dat ook vind. Uiteindelijk is het aan het volk om dat te beslissen. Mijn mening is wel dat Tichanovskaja heel hard bedonderd gaat worden als overlegspartner bij gebrek aan politieke ervaring en kennis van het systeem.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom?
Jij bent de enige die dat wil.
Hebben we een andere keuze? Ik denk dat we nu rondjes gaan lopen. Dit is geen discussie die je kunt winnen, we praten hier over zaken die constant in beweging zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dus moeten we hem tijd geven?
Ze zijn sowieso met te weinig om veel te kunnen uithalen in het weekeinde.quote:
Wie onderschrijven jouw mening dan nog meer dat haar rol uitgespeeld is?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:05 schreef nezalezhnost het volgende:
Ik ben zeker niet de enige (tenzij je doelt op de deelnemers aan de discussie op dit forum) die vind dat Tichanovskaja haar rol heeft vervuld. Ik ga er verder niet over speculeren of een meerderheid dat ook vind.
Ze werken alleen op ambtelijke tijden?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:07 schreef nezalezhnost het volgende:
Ze zijn sowieso met te weinig om veel te kunnen uithalen in het weekeinde.
Nee, joh. Dan hebben de meeste burgers een vrije dag.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze werken alleen op ambtelijke tijden?
Diverse mensen in mijn persoonlijke kring en ik ben het ook in de media tegengekomen (maar ga geen moeite doen om concrete artikelen terug te zoeken, omdat dit mijn vrije tijd is en ik het zwaar zuigend vind dat jij achter iedere regel van mij iets zoekt, alsof een genuanceerde mening als de mijne vandaag de dag als proppganda op de staatstv wordt uitgezondenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wie steunen jouw mening dan nog meer dat haar rol uitgespeeld is?
Je vind dat je een genuanceerde en objectieve mening hebt, die ver afstaat van propaganda?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:16 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Diverse mensen in mijn persoonlijke kring en ik ben het ook in de media tegengekomen (maar ga geen moeite doen om concrete artikelen terug te zoeken, omdat dit mijn vrije tijd is en ik het zwaar zuigend vind dat jij achter iedere regel van mij iets zoekt, alsof een genuanceerde mening als de mijne vandaag de dag als proppganda op de staatstv wordt uitgezonden).
Op woensdag 19 augustus 2020 15:05 schreef nezalezhnost het volgende:| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |