Het lijkt wel af te gaan koelen, dus wat dat betreft komt het vast goed.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:26 schreef Leandra het volgende:
Hier ook nog twee weken.
Wat een doffe ellende als ze met deze hitte alweer naar school moeten, volgens mij kunnen een hoop scholen dat helemaal niet aan.
Succes morgen in Noord!
Ja ik zag het, maar de gebouwen zijn waarschijnlijk nog loeiheet, dus ik hoop echt dat het een beetje snel normaliseert.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:41 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het lijkt wel af te gaan koelen, dus wat dat betreft komt het vast goed.
Oudste hoeft morgen alleen even hallo te zeggen tegen de mentor, ik denk vanaf dinsdag weer school, sinds maart.
Op de scholen in regio Noord zijn veel leerkrachten al een week aan het werk geweest op school en heeft alles al wel gelucht en open gestaan. Gooi morgenochtend ook gelijk alles open. Zal wel loslopenquote:Op zondag 16 augustus 2020 20:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja ik zag het, maar de gebouwen zijn waarschijnlijk nog loeiheet, dus ik hoop echt dat het een beetje snel normaliseert.
Dat viel om 8 uur 's morgens nog wel meequote:Op zondag 16 augustus 2020 20:38 schreef laziness het volgende:
Na vandaag heeft open zetten wel zin. Vorige week was het buiten net zo heet of nog heter dan binnen. Dat helpt dan ook niet meer.
Wij hebben nog twee weken, maar echt he... zo spannend en zo leuk!quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:45 schreef mrien het volgende:
Morgen gaat mijn oudste naar de middelbare school, waar is die tijd gebleven?
Ze vind het overigens heel spannend en heeft er ook heel veel zin in!
Madrid is code oranje. Als die man al komt moet hij 14 dagen in quarantaine 😂😇quote:Op zondag 16 augustus 2020 21:49 schreef F_r het volgende:
Succes morgen iedereen die weer in het schoolritme mag.
Wij hebben een tijdelijk onderkomen gevonden voor als we ons huis uitmoeten.
Sac haar reactie tegen haar vader. Hier is geen schoorsteen dus kan Piet niet komen. En als hij niet komt is dat jouw schuld. Duidelijk waar haar prioriteit ligt.
Wel als je om half 7 begint want dan ben je tenminste zelf ook niet in de bloedhitte bezigquote:Op zondag 16 augustus 2020 20:38 schreef laziness het volgende:
Na vandaag heeft open zetten wel zin. Vorige week was het buiten net zo heet of nog heter dan binnen. Dat helpt dan ook niet meer.
Ik zou in Spanje indd een grote slag om de arm houden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:02 schreef Cathmar het volgende:
Success allemaal!
Hier gaan ze waarschijnlijk/hopelijk/misschien 7 september weer. Thuis sinds 12 maart. Ik kan alleen maar zeggen dat we er allemaal aan toe zijn.
Aah is toch ook spannendquote:Op maandag 17 augustus 2020 07:41 schreef Amsel het volgende:
Hier gaat het schoolfestijn vandaag weer beginnen. Eerste schooldag voor de jongste die in de vakantie vier is geworden. Hij was om 5:45 al wakker
Sowieso een fijne, luxe litteken creme is na een keizersnede fijn om te hebbenquote:Op maandag 17 augustus 2020 10:14 schreef laziness het volgende:
Iemand nog tips voor een echt moeder focused cadeautje voor een tweeling mama die met 32 weken geboren is? Eentje natuurlijk en eentje via keizersnede dus ze heeft veel pijn en wordt compleet geleefd.
quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:20 schreef SQ het volgende:
Ik zal mijn licqor 43 er maar niet nog een keer ingooien.
Tot overmaat van ramp was er hier in de provincie geen plek in het ziekenhuis en ligt ze dus in een hele andere provincie. Hun verhuizing zou plaats vinden op de dag dat de tweeling zich al aandiende.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:23 schreef trui het volgende:
oh my, dat klinkt echt heel zwaar laziness. Geen concreet cadeau-idee, sorry. Weet je een beetje waar ze van houdt? Misschien aangevuld met een bon voor oppas o.i.d. als ze eens wat tijd voor zichzelf nodig heeft.
Een mooie wandschildering op de babykamer?quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:29 schreef laziness het volgende:
[..]
Tot overmaat van ramp was er hier in de province geen plek in het ziekenhuis en ligt ze dus in een hele andere provincie. Hun verhuizing zou plaats vinden op de dag dat de tweeling zich al aandiende.
Het is een loeizware periode dus wil haar graag een hart onder de riem steken. Maar dat wil iedereen natuurlijk dus ik hoop iets te vinden wat ze niet al 5x krijgt
Met een groep vrienden de dozen in huis uitpakken?quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:29 schreef laziness het volgende:
[..]
Tot overmaat van ramp was er hier in de provincie geen plek in het ziekenhuis en ligt ze dus in een hele andere provincie. Hun verhuizing zou plaats vinden op de dag dat de tweeling zich al aandiende.
Het is een loeizware periode dus wil haar graag een hart onder de riem steken. Maar dat wil iedereen natuurlijk dus ik hoop iets te vinden wat ze niet al 5x krijgt
Regel rapper Sjors ofzo. Of Jeffrey Lake 😅quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:46 schreef laziness het volgende:
Ze zijn nog in een ziekenhuis in een andere provincie en zitten tussen twee huizen in dus zaken bij hen thuis is nu nog niet handig denk ik. Kids liggen voorlopig wel in de couveuse.
Dat kan altijd later nog. Ik denk dat we met een aantal bij elkaar nog wel iets zoals zo'n newborn shoot kunnen organiseren. Dat is wel een goed idee.
Een serenade zal ik ze ook niet aan doen![]()
Thanks voor de tips allen. Het geeft me aanknopingspunten om verder mee te gaan en te zien wat er nu in hun huidige situatie past.
Ik denk dat ze zo ver nog niet denkt. Ze zit nog vol in haar geloof.quote:Op zondag 16 augustus 2020 21:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Madrid is code oranje. Als die man al komt moet hij 14 dagen in quarantaine 😂😇
Nou, in maart toen we allemaal net in lockdown zaten, maakte mijn jongste (toen net 5) zich wel zorgen of Sinterklaas misschien Corona zou krijgen. In het nieuws hoorden we toen vaak over de situatie in Spanje, dus hij legde die link razendsnel...quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:54 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zo ver nog niet denkt. Ze zit nog vol in haar geloof.![]()
Ze kunnen toch mondkapjes op jonge.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:36 schreef Lemijn het volgende:
Als die boot een beetje langzaam vaart dan zijn 2 weken quarantaine wel om, toch?
Oh, wacht. De pieten moeten natuurlijk onderling afstand houden. Dat wordt geen volle boot dan.
Of pieten met een mondkapje. En dan krijgen we weer gezeik over de kleur van het mondkapje.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:36 schreef Lemijn het volgende:
Als die boot een beetje langzaam vaart dan zijn 2 weken quarantaine wel om, toch?
Oh, wacht. De pieten moeten natuurlijk onderling afstand houden. Dat wordt geen volle boot dan.
Ik vermoed dat Corona nog wel "aan" is dan... ik heb zomaar het idee dat we daar het komende jaar nog wel mee te maken hebben (en mijn inner pessimist gaat uit van nog langer).quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:16 schreef amaranta het volgende:
Ik ben dus wel oprecht benieuwd met welk lulverhaal ze Sinterklaas naar Nederland laten komen als het tegen die tijd nog “aan” is met de Corona.
Mijne ook en die heeft deze week nog vakantiequote:
sinterklaas heeft al filters in z'n baard toch.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:28 schreef Lemijn het volgende:
Oh ja, mondkapjes. En sinterklaas dan ook? Ik geloof dat wij gewoon nog een jaartje overslaan.
Ik gok hier het laatste jaar dat ze gelooft.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:28 schreef Lemijn het volgende:
Oh ja, mondkapjes. En sinterklaas dan ook? Ik geloof dat wij gewoon nog een jaartje overslaan.
Ik heb bij de organisatie gezeten van de intocht in ons dorp, zij hebben besloten om 's middags een sobere intocht te doen (het is normaliter een hele grote intocht in het donker, komen altijd super veel mensen op af) met een livestream via locale media.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:39 schreef lunapuella het volgende:
Ik vermoed iets met veel studiowerk en weinig openbare intochten dit jaar.
Mondkapjes als ze van hun tafel weg gaan, 20 kinderen. School twee weken dicht bij 2 besmettingen (800 leerlingen dus tja..)quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zou in Spanje indd een grote slag om de arm houden.
Wat is eigenlijk de bedoeling? Halve klassen met mondkapjes op?
Dat wordt mij het Sinterklaasfeestje wel ja.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:16 schreef amaranta het volgende:
Ik ben dus wel oprecht benieuwd met welk lulverhaal ze Sinterklaas naar Nederland laten komen als het tegen die tijd nog “aan” is met de Corona.
Idem hier.. Opeens eens in juni vroeg hij hoe het nou echt zat. Dus mijn inmiddels groep 6-er is er mooi optijd zelf achter gekomen..quote:Op maandag 17 augustus 2020 15:39 schreef Phaidra het volgende:
Bij ons is surprises vanaf groep 6 (bovenbouw). In groep 5 zitten ze samen met 3 en 4, dus da's een beetje vroeg. Oudste zit nu in groep 5 maar is nog echt heel erg overtuigd van de Sint.
Toch niet A & T he?quote:Op maandag 17 augustus 2020 06:43 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben nog 2 weken
Vandaag beginnen ze aan de badkamer 🎉🎉🎉
Ik ben voor; jongens, sinterklaas komt dit jaar nietquote:Op maandag 17 augustus 2020 16:02 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Idem hier.. Opeens eens in juni vroeg hij hoe het nou echt zat. Dus mijn inmiddels groep 6-er is er mooi optijd zelf achter gekomen..
Je zou nog een vader met kinderen als Sint+pieten gebruiken. Die mogen in ieder geval bij elkaar in de buurt komen
Helaas is Spanje code oranjequote:Op maandag 17 augustus 2020 16:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben voor; jongens, sinterklaas komt dit jaar niet![]()
Opgelost. Slotje.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Helaas is Spanje code oranje
De Sint, die ons allen zeer bemint
Kan niet op reis en blijft in zijn paleis
Tijd om de tranen te stelpen en de Sint te helpen
We trekken lootjes voor de cadeautjes
En voor de rijmelarij brouwen we zelf een woordenbrij
Naast newbornshoot (hele dierbare herinneringen voor later, en verwerken van)quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:14 schreef laziness het volgende:
Iemand nog tips voor een echt moeder focused cadeautje voor een tweeling mama die met 32 weken geboren is? Eentje natuurlijk en eentje via keizersnede dus ze heeft veel pijn en wordt compleet geleefd.
Whaha nee hoorquote:
Kak...quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
Whaha nee hoor
Helaas weinig badkamer slopen vandaag.. de aannemer haalde zijn hand op 2 plekken lelijk open en moest gehecht worden
Dank je! Ik denk dat ze wel gaan beginnen de 7e maar dat er binnen een paar weken weer thuis zitten. Wij verwachten toch een nieuwe quarantaine richting te winter.quote:
Ach prup! En wil het lukken met dat huiswerk?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 09:05 schreef Roomsnoes het volgende:
O heeft gisteren haar eerste schooldag gehad. Zo leukKlein kind met megatas. En heus huiswerk - elke dag tot 10 tellen
![]()
Geen sint?! Ze pakken ook alles van ons af! Onze tradisies!
Nee. Ze telt tot 100. Dus ja, das dan fout he.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 09:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ach prup! En wil het lukken met dat huiswerk?
Haha wat een schatje.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 10:12 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Nee. Ze telt tot 100. Dus ja, das dan fout he.
Verder wilde ze meer huiswerk, dus nu is haar kamer opgeruimd![]()
Ben benieuwd hoe lang dit duurt. Spaar me jullie wacht-maars
Sjezus Tink, dat is schrikkenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:22 schreef Tink89 het volgende:
Man belt net 'ik heb een aanrijding gehad, auto is total loss'. Hij is oké, maar toch... Pfft!
Jeetje tink....quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:22 schreef Tink89 het volgende:
Man belt net 'ik heb een aanrijding gehad, auto is total loss'. Hij is oké, maar toch... Pfft!
oh bah, wat een schrik. sterkte, hopelijk geen na-klachten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:22 schreef Tink89 het volgende:
Ineens alles op de rem, man hield voldoende afstand, maar ging aquaplanen. In combinatie met de remassistentie in de auto voor hem waardoor die heel hard kon remmen, kwam hij meters tekort... Vol er bovenop dus.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:43 schreef vencodark het volgende:
Ai, Tink. Sterkte ermee! Wat was er gebeurt, als ik vragen mag?
Dan heb je dus niet voldoende afstand.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ineens alles op de rem, man hield voldoende afstand, maar ging aquaplanen. In combinatie met de remassistentie in de auto voor hem waardoor die heel hard kon remmen, kwam hij meters tekort... Vol er bovenop dus.
Ik ga er geen uitgebreide discussie over beginnen, maar: wel. Als hij niet was gaan aquaplanen, had hij ruim kunnen stoppen. Als je gaat glijden, ben je zo snel meters kwijt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan heb je dus niet voldoende afstand.
Maar fijn dat het bij schrik en materiele schade blijft. Hopelijk valt de spierpijn morgen ook mee.
Daarom twijfelde ik of ik het je kon vragen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ga er geen uitgebreide discussie over beginnen, maar: wel. Als hij niet was gaan aquaplanen, had hij ruim kunnen stoppen. Als je gaat glijden, ben je zo snel meters kwijt.
Ik ben wel eens een noodstop op de vluchtstrook gemaakt toen er een plotselinge file ontstond, en dat was maar goed ook, want mijn achterligger stond ongeveer een meter achter mijn voorligger stil. Daar had ik niet meer tussengepastquote:Op woensdag 19 augustus 2020 18:25 schreef vencodark het volgende:
Ik heb ook weleens heel hard moeten remmen en op een paar meter na net niet tegen de voorligger geknald. Geen idee wat er was gebeurt maar meerdere auto’s voor mij moesten onverwacht remmen. Dan rijd je met z’n allen 80 en geen gladheid of water.
Een bijna-ongeluk is al schrikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |