Ik vermoed van niet, aangezien ie hint als ware er een onderscheid is.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hij bedoeld denk ik zo’n PostNL automaat voor pakketten.
Wel geinige dingen.
Juist bij DHL kun je er niet vanuit gaan dat het goed komt met je pakketje. En bij DPD en UPS trouwens ook niet. Structureel trager én (veel) meer verdwenen pakketjes dan bij PostNL. Ik probeer het niet eens meer...quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En dat is belachelijk genoeg. Een DHL verplicht zichzelf bijvoorbeeld wel om af te leveren.
Als we van bezorgdiensten niet meer kunnen uitgaan dat ze gewoon bezorgen dan is het eerder een soort vrijwilligersorganisatie dan een serieus te nemen bedrijf
Voor zover ik weet verplicht DHL zich dat helemaal niet, uit welk artikel uit bijvoorbeeld de voorwaarden zou dat moeten blijken? Ook bij DHL zie je dat er bij onverzekerde pakketten niets of slechts een zeer beperkte kilo waarde wordt uitgekeerd, dat is gelijk aan zoals PostNL (en andere aanbieders handelen).quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En dat is belachelijk genoeg. Een DHL verplicht zichzelf bijvoorbeeld wel om af te leveren.
Als we van bezorgdiensten niet meer kunnen uitgaan dat ze gewoon bezorgen dan is het eerder een soort vrijwilligersorganisatie dan een serieus te nemen bedrijf
Artikel 9 lid 2 van de algemene vervoerscondities van DHL vertelt mij wat anders.quote:Op zondag 16 augustus 2020 20:52 schreef Dennism het volgende:
[..]
Voor zover ik weet verplicht DHL zich dat helemaal niet, uit welk artikel uit bijvoorbeeld de voorwaarden zou dat moeten blijken?
quote:De vervoerder is verplicht ten vervoer ontvangen zaken ter bestemming af te leveren in de staat waarin hij deze heeft ontvangen.
Bij Postnl pakket automaat. Zie filmpjequote:Op zondag 16 augustus 2020 18:55 schreef Fer het volgende:
@:josmert
Heb je het pakket aangeboden aan PostNL of een automaat van Bol?
Ben ik kwaad van geest als ik zeg dat dit de manier is om als postnl chauffeur pakketjes te jatten. 😳quote:Op zondag 16 augustus 2020 21:09 schreef JosMert het volgende:
[..]
Bij Postnl pakket automaat. Zie filmpje
Dat kan de baliemedewerker die het inneemt bij een PostNL-punt dan net zo goed.quote:Op zondag 16 augustus 2020 21:11 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ben ik kwaad van geest als ik zeg dat dit de manier is om als postnl chauffeur pakketjes te jatten. 😳
Wie weet zit de chauffer van postnl wel met jouw ingeleverde geretourneerrde smartphone @:JosMert
Jeff Bezos flikt het weerquote:Op zondag 16 augustus 2020 22:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Daarom koop ik dus bij Amazon. Gisteren een retour afgegeven bij een pakketpunt. Geld terug bevestiging dezelfde middag al gehad. Pakket is nog niet eens terug bij Amazon.
Eerder deze maand een pakket niet ontvangen omdat het zoekgeraakt werd. Vandaag even gechat en hup, er komt een nieuwe. Niets onderzoek instellen.
Service is bij Amazon echt duizend keer beter.
arbeidsuitbuiting nog groter jaquote:Op zondag 16 augustus 2020 22:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Daarom koop ik dus bij Amazon. Gisteren een retour afgegeven bij een pakketpunt. Geld terug bevestiging dezelfde middag al gehad. Pakket is nog niet eens terug bij Amazon.
Eerder deze maand een pakket niet ontvangen omdat het zoekgeraakt werd. Vandaag even gechat en hup, er komt een nieuwe. Niets onderzoek instellen.
Service is bij Amazon echt duizend keer beter.
True. Bol gaat het afleggen op deze manier. Soms schandalig hoe ze met klanten om gaan. Dit kan weer eens een voorbeeld ervan worden. Hou ons op de hoogte TS.quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Daarom koop ik dus bij Amazon. Gisteren een retour afgegeven bij een pakketpunt. Geld terug bevestiging dezelfde middag al gehad. Pakket is nog niet eens terug bij Amazon.
Eerder deze maand een pakket niet ontvangen omdat het zoekgeraakt werd. Vandaag even gechat en hup, er komt een nieuwe. Niets onderzoek instellen.
Service is bij Amazon echt duizend keer beter.
De kennis om dit volgende keer te voorkomen door een product elders te kopen indien mogelijk.quote:Op maandag 17 augustus 2020 01:25 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft ts aan dit Amazon gegeil? Niks
Als je een pakket wilt annuleren tussen bestellen en levering (wat vaak niet kan) is het dan ook het beste alsnog te annuleren en vervolgens de zending te weigeren. Het risico blijft dan bij de leverancier liggen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:11 schreef halfway het volgende:
[..]
Wat kan Bol er aan doen?
Tevens wist ik niet dat de consument verantwoordelijk is voor het terugsturen.
Wtf. Wat slecht!quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:58 schreef JosMert het volgende:
Update.
Net weer Bol gebeld die zeggen dat ze niks kunnen betekenen voor me en ook geen onderzoek voor me gaan instellen en hoopten dat pakketje nog zou aankomen. Anders “pech”. Wat een klote service........🤬
Top: communiceer maar even met de op een manier dat je het zwart op wit hebt (dus per mail). Dien een officiële klacht in. En https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:58 schreef JosMert het volgende:
Update.
Net weer Bol gebeld die zeggen dat ze niks kunnen betekenen voor me en ook geen onderzoek voor me gaan instellen en hoopten dat pakketje nog zou aankomen. Anders “pech”. Wat een klote service........🤬
Dan rest er maar 1 ding, social media, dan draaien ze als een tierelier bij want ze staan al zeer slecht bekend qua klantenservice.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:58 schreef JosMert het volgende:
Update.
Net weer Bol gebeld die zeggen dat ze niks kunnen betekenen voor me en ook geen onderzoek voor me gaan instellen en hoopten dat pakketje nog zou aankomen. Anders “pech”. Wat een klote service........🤬
Tja, en wat zou Bol.com in deze situatie voor jou kunnen betekenen denk je? Je moet druk zetten bij Post.nl die hebben het pakketje "kwijtgeraakt"quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:58 schreef JosMert het volgende:
Update.
Net weer Bol gebeld die zeggen dat ze niks kunnen betekenen voor me en ook geen onderzoek voor me gaan instellen en hoopten dat pakketje nog zou aankomen. Anders “pech”. Wat een klote service........🤬
En dát is dus niet aan TS aangezien TS geen partij is in de overeenkomst tussen Bol.com en PostNL (want antwoordnummer). De verzender moet een onderzoek initiëren bij PostNL. Topic niet gelezen hèquote:Op maandag 17 augustus 2020 09:16 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
Tja, en wat zou Bol.com in deze situatie voor jou kunnen betekenen denk je? Je moet druk zetten bij Post.nl die hebben het pakketje "kwijtgeraakt"
Precies, TS heeft niks te maken met postnl. Bol trekt zijn keutel in. Wat een walgelijke service dit.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:17 schreef baskick het volgende:
[..]
En dát is dus niet aan TS aangezien TS geen partij is in de overeenkomst tussen Bol.com en PostNL (want antwoordnummer). De verzender moet een onderzoek initiËren bij PostNL. Topic niet gelezen hè
I stand corrected. Bij gebruik van een antwoordnummer is meestal de verkopende partij idd. verantwoordelijk aangezien zij een overeenkomst hebben met het postbedrijf.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:17 schreef baskick het volgende:
[..]
En dát is dus niet aan TS aangezien TS geen partij is in de overeenkomst tussen Bol.com en PostNL (want antwoordnummer). De verzender moet een onderzoek initiËren bij PostNL. Topic niet gelezen hè
Doorzeiken bij bol. Ik had ook een keer zoiets en die konden onderzoek starten bij postnl. Was het pakketje beschadigd maar gewoon geen melding gemaakt ;')quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:07 schreef JosMert het volgende:
[..]
Nee. Bestel al jaren bij Bol en altijd via antwoordnummer gedaan.
Iets zegt me dat dat wellicht te wijten is aan de toon of de frequentie. Volg gewoon de formele procedure.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:14 schreef JosMert het volgende:
Het verhaal wordt nog mooier. Denk bel eens op voor andere medewerker te sprekenKrijg ik te horen: u bent geblokkeerd vanwege overtreden gedragsnormen om te gaan met medewerkers van Bol. Fijne dag. Tuuut tuut tuutWat is dit voor een bedrijf, ze willen me dus gewoon niet meer spreken.
Dan nog. Dit laat dus zien dat grote bedrijven het als er iets mis gaat wat kan het totaal niet op orde hebben.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:15 schreef baskick het volgende:
[..]
Iets zegt me dat dat wellicht te wijten is aan de toon of de frequentie. Volg gewoon de formele procedure.
Ja en nee. Als een klant onfatsoenlijk is en/of stalkt, is er wat voor te zeggen zo'n iemand niet meer te woord te staan. Dan communiceer je maar digitaal en/of per post.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:16 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dan nog. Dit laat dus zien dat grote bedrijven het als er iets mis gaat wat kan het totaal niet op orde hebben.
Bizar hoe ze daar dus zaken doen met klanten. Ben je 1 van de grootste bedrijven van NL.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:14 schreef JosMert het volgende:
Het verhaal wordt nog mooier. Denk bel eens op voor andere medewerker te sprekenKrijg ik te horen: u bent geblokkeerd vanwege overtreden gedragsnormen om te gaan met medewerkers van Bol. Fijne dag. Tuuut tuut tuutWat is dit voor een bedrijf, ze willen me dus gewoon niet meer spreken.
Je hoort maar 1 kant van het verhaalquote:Op maandag 17 augustus 2020 10:57 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Bizar hoe ze daar dus zaken doen met klanten. Ben je 1 van de grootste bedrijven van NL.
Haha ben jij ff flink ongeloofwaardig. Zo teruglezend begin ik enorm aan je verhaal te twijfelen. Ik ken de procedures van Bol heel goed, die blokken niet zomaar even iemand. Dan moet je wel écht een gigantische klootzak zijn. Daarbij horen ze dit normaal gesproken gewoon voor je op te lossen. Ik twijfel er niet aan dat je een deel van het verhaal hebt weggelaten.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:14 schreef JosMert het volgende:
Het verhaal wordt nog mooier. Denk bel eens op voor andere medewerker te sprekenKrijg ik te horen: u bent geblokkeerd vanwege overtreden gedragsnormen om te gaan met medewerkers van Bol. Fijne dag. Tuuut tuut tuutWat is dit voor een bedrijf, ze willen me dus gewoon niet meer spreken.
En wat zijn de procedures van Bol dan als je dit zo goed kent? Doe het eens uit de doekenquote:Op maandag 17 augustus 2020 11:09 schreef Cara het volgende:
[..]
Haha ben jij ff flink ongeloofwaardig. Zo teruglezend begin ik enorm aan je verhaal te twijfelen. Ik ken de procedures van Bol heel goed, die blokken niet zomaar even iemand. Dan moet je wel écht een gigantische klootzak zijn. Daarbij horen ze dit normaal gesproken gewoon voor je op te lossen. Ik twijfel er niet aan dat je een deel van het verhaal hebt weggelaten.
Dat is gewoon een standaard zinnetje uit de wet. (zie bijv. https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-8/artikel1095 ), daar zal PostNL zich ook vast aan te houden hebben.quote:Op zondag 16 augustus 2020 20:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De vervoerder is verplicht ten vervoer ontvangen zaken ter bestemming af te leveren in de staat waarin hij deze heeft ontvangen.
Dan zul je je wel als een debiel gedragen hebben.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:14 schreef JosMert het volgende:
Het verhaal wordt nog mooier. Denk bel eens op voor andere medewerker te sprekenKrijg ik te horen: u bent geblokkeerd vanwege overtreden gedragsnormen om te gaan met medewerkers van Bol. Fijne dag. Tuuut tuut tuutWat is dit voor een bedrijf, ze willen me dus gewoon niet meer spreken.
Nee. Gewoon dggv dat ik het deze week opgelost wil hebben.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:10 schreef Twiitch het volgende:
Vreemd, bij mij zijn de klantenservice van bol (en ook coolblue) altijd zeer coulant wanneer er problemen zijn. Heb je toevallig iemand de huid volgescholden TS?
Rare conclusiequote:Op maandag 17 augustus 2020 12:09 schreef Gunner het volgende:
Laatst ook al zo'n topic over een retour bij bol.com en een klantenservice die de TS niet meer te woord wilde staan. Standaard MO blijkbaar.
Dat bestaat natuurlijk helemaal niet. Echt, de gedachte van sommige mensenquote:Op maandag 17 augustus 2020 11:50 schreef Dennism het volgende:
[..]
Dat is gewoon een standaard zinnetje uit de wet. (zie bijv. https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-8/artikel1095 ), daar zal PostNL zich ook vast aan te houden hebben.
Ik ben op zoek naar de bepaling waaruit zal blijken dat wanneer het toch mis gaat DHL bij onverzekerde zendingen zichzelf verplicht de volledige schade te vergoeden aan de partij waar DHL inzake die zending een overeenkomt mee heeft en ze niet mogen vergoeden op basis van een zeer lage kiloprijs.
Artikel 13 in dit document https://www.dhlexpress.nl(...)002%20%282015%29.pdf
Laat al zien dat het door jou aangehaalde artikel 9.2 niet heel veel voorstelt.
quote:Op zondag 16 augustus 2020 20:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Artikel 9 lid 2 van de algemene vervoerscondities van DHL vertelt mij wat anders.
[..]
Inderdaad, bij mij ook. Ik heb het vermoeden dat het verhaaltje van TS niet helemaal klopt..quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:10 schreef Twiitch het volgende:
Vreemd, bij mij zijn de klantenservice van bol (en ook coolblue) altijd zeer coulant wanneer er problemen zijn. Heb je toevallig iemand de huid volgescholden TS?
Dat bepaal jij niet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:13 schreef JosMert het volgende:
[..]
Nee. Gewoon dggv dat ik het deze week opgelost wil hebben.
Zeer geloofwaardig, zonder pakbonquote:Op maandag 17 augustus 2020 12:16 schreef Newone82 het volgende:
Ik heb dit meegemaakt met Bol vorig jaar. Eens maar nooit meer.
WGR / Grote webwinkel levert fout artikel
Heb nooit geld terug mogen ontvangen helaas. Grapje heeft me ¤1000 gekost. Had geen rechtsbijstand. Nu gelukkig wel.
Weet niet of je het weet maar bij steeds meer bedrijven krijg je geen pakbon meer. Inclusief Wehkamp.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zeer geloofwaardig, zonder pakbon
Teamleider bij een vergelijkbaar bedrijf.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En wat zijn de procedures van Bol dan als je dit zo goed kent? Doe het eens uit de doeken
Zeker KS medewerkertje geweest daar?
Ja. Of dat. Zo kan het ook zijn gegaan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:13 schreef JosMert het volgende:
[..]
Nee. Gewoon dggv dat ik het deze week opgelost wil hebben.
Het kan, maar het zijn enorm veel aannamesquote:Op maandag 17 augustus 2020 14:24 schreef Cara het volgende:
[..]
Teamleider bij een vergelijkbaar bedrijf.
De procedures zijn niet veel anders dan bij elk ander respectabel bedrijf dat web-retouren gebruikt.
Zoals hierboven al door iemand aangegeven, zolang TS de procedure heeft gevolgd kan hij met geen mogelijkheid verantwoordelijk worden gehouden en dat weet Bol al helemaal.
Als ik zo tussen de regels doorlees en de procedures in mijn achterhoofd neem is dit hoe het naar alle waarschijnlijkheid in grote lijnen bij TS is gegaan:
0. Retourpakket blijft haken. TS ontvangt geen geld en hoort niks.
1. TS belt Bol en eist direct een bevestiging dat hij zijn geld terug krijgt en snel graag- hij wacht immers al even op het geld.
2. De medewerker geeft aan dat Bol niet zomaar gelijk geld terug kan geven.
Belangrijker nog, de medewerker geeft aan niet zomaar telefonisch te kunnen bevestigen dat TS zijn geld terug krijgt. Dat komt vast wel goed, maar de medewerker kan en mag deze bevestiging niet geven zonder te weten wat er aan de hand is met het pakket. Er moet namelijk eerst een onderzoek worden gedaan bij PostNL.
3. De medewerker vraagt aan een aanvoerder of hij nog wat kan betekenen maar het antwoord is nee; de TS moet gewoon geduld hebben. TS scheldt de medewerker de huid vol en eist de bevestiging dat hij hoe dan ook zijn geld terug krijgt. Het is immers niet de fout van TS. De bevestiging krijgt hij niet.
4. TS belt meerdere keren terug met Bol en eist dat hij hoe dan ook deze week nog zijn geld terug krijgt. Behandelt ook deze medewerkers als stront. Een medewerker zet TS als dreigende klant door naar zijn aanvoerder.
5. De aanvoerder luistert TS zijn gesprekken terug. TS heeft zich dermate extreem gedragen dat hij besluit het nummer bij hoge uitzondering te blokkeren. De procedure loopt nog steeds. Er wordt contact met TS opgenomen zodra duidelijk is wat er met het pakket is gebeurd.
6. TS maakt een topic.
[..]
Ja. Of dat. Zo kan het ook zijn gegaan.
Natuurlijk zijn het aannames. Kan zelfs zijn dat er niets van klopt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:29 schreef noodgang het volgende:
[..]
Het kan, maar het zijn enorm veel aannames
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |