abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194592831
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Hij bedoeld denk ik zo’n PostNL automaat voor pakketten.
Wel geinige dingen.
Ik vermoed van niet, aangezien ie hint als ware er een onderscheid is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 16 augustus 2020 @ 20:13:16 #102
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194592909
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

En dat is belachelijk genoeg. Een DHL verplicht zichzelf bijvoorbeeld wel om af te leveren.

Als we van bezorgdiensten niet meer kunnen uitgaan dat ze gewoon bezorgen dan is het eerder een soort vrijwilligersorganisatie dan een serieus te nemen bedrijf
Juist bij DHL kun je er niet vanuit gaan dat het goed komt met je pakketje. En bij DPD en UPS trouwens ook niet. Structureel trager én (veel) meer verdwenen pakketjes dan bij PostNL. Ik probeer het niet eens meer...
pi_194593582
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

En dat is belachelijk genoeg. Een DHL verplicht zichzelf bijvoorbeeld wel om af te leveren.

Als we van bezorgdiensten niet meer kunnen uitgaan dat ze gewoon bezorgen dan is het eerder een soort vrijwilligersorganisatie dan een serieus te nemen bedrijf
Voor zover ik weet verplicht DHL zich dat helemaal niet, uit welk artikel uit bijvoorbeeld de voorwaarden zou dat moeten blijken? Ook bij DHL zie je dat er bij onverzekerde pakketten niets of slechts een zeer beperkte kilo waarde wordt uitgekeerd, dat is gelijk aan zoals PostNL (en andere aanbieders handelen).
pi_194593708
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:52 schreef Dennism het volgende:

[..]

Voor zover ik weet verplicht DHL zich dat helemaal niet, uit welk artikel uit bijvoorbeeld de voorwaarden zou dat moeten blijken?
Artikel 9 lid 2 van de algemene vervoerscondities van DHL vertelt mij wat anders.

quote:
De vervoerder is verplicht ten vervoer ontvangen zaken ter bestemming af te leveren in de staat waarin hij deze heeft ontvangen.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2020 21:03:12 ]
pi_194593928
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:55 schreef Fer het volgende:
@:josmert

Heb je het pakket aangeboden aan PostNL of een automaat van Bol?
Bij Postnl pakket automaat. Zie filmpje
pi_194593975
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:09 schreef JosMert het volgende:

[..]

Bij Postnl pakket automaat. Zie filmpje
Ben ik kwaad van geest als ik zeg dat dit de manier is om als postnl chauffeur pakketjes te jatten. 😳
Wie weet zit de chauffer van postnl wel met jouw ingeleverde geretourneerrde smartphone @JosMert
pi_194594759
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:11 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ben ik kwaad van geest als ik zeg dat dit de manier is om als postnl chauffeur pakketjes te jatten. 😳
Wie weet zit de chauffer van postnl wel met jouw ingeleverde geretourneerrde smartphone @:JosMert
Dat kan de baliemedewerker die het inneemt bij een PostNL-punt dan net zo goed.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 16 augustus 2020 @ 22:23:38 #108
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194595271
Daarom koop ik dus bij Amazon. Gisteren een retour afgegeven bij een pakketpunt. Geld terug bevestiging dezelfde middag al gehad. Pakket is nog niet eens terug bij Amazon.

Eerder deze maand een pakket niet ontvangen omdat het zoekgeraakt werd. Vandaag even gechat en hup, er komt een nieuwe. Niets onderzoek instellen.

Service is bij Amazon echt duizend keer beter.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Miss 200.000.000! zondag 16 augustus 2020 @ 22:24:05 #109
367000 roos94
pi_194595281
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2020 22:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Daarom koop ik dus bij Amazon. Gisteren een retour afgegeven bij een pakketpunt. Geld terug bevestiging dezelfde middag al gehad. Pakket is nog niet eens terug bij Amazon.

Eerder deze maand een pakket niet ontvangen omdat het zoekgeraakt werd. Vandaag even gechat en hup, er komt een nieuwe. Niets onderzoek instellen.

Service is bij Amazon echt duizend keer beter.
Jeff Bezos flikt het weer _O_
pi_194595420
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2020 22:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Daarom koop ik dus bij Amazon. Gisteren een retour afgegeven bij een pakketpunt. Geld terug bevestiging dezelfde middag al gehad. Pakket is nog niet eens terug bij Amazon.

Eerder deze maand een pakket niet ontvangen omdat het zoekgeraakt werd. Vandaag even gechat en hup, er komt een nieuwe. Niets onderzoek instellen.

Service is bij Amazon echt duizend keer beter.
arbeidsuitbuiting nog groter ja :)
pi_194595580
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2020 22:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Daarom koop ik dus bij Amazon. Gisteren een retour afgegeven bij een pakketpunt. Geld terug bevestiging dezelfde middag al gehad. Pakket is nog niet eens terug bij Amazon.

Eerder deze maand een pakket niet ontvangen omdat het zoekgeraakt werd. Vandaag even gechat en hup, er komt een nieuwe. Niets onderzoek instellen.

Service is bij Amazon echt duizend keer beter.
True. Bol gaat het afleggen op deze manier. Soms schandalig hoe ze met klanten om gaan. Dit kan weer eens een voorbeeld ervan worden. Hou ons op de hoogte TS.
pi_194596788
Onlangs ook iets geretourneerd, duurde minimaal 2 weken voordat deze aankwam bij het bedrijf. Status was ontvangen bij sorteercentrum, nu nog steeds..
pi_194597002
amazon is idd de beste met klanten service. je krijgt de verzendskosten die je maakt om het pakket terug te sturen van hun gewoon terug.
pi_194597064
Wat heeft ts aan dit Amazon gegeil? Niks
pi_194597073
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 01:25 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft ts aan dit Amazon gegeil? Niks
De kennis om dit volgende keer te voorkomen door een product elders te kopen indien mogelijk.
pi_194597750
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:11 schreef halfway het volgende:

[..]

Wat kan Bol er aan doen?
Tevens wist ik niet dat de consument verantwoordelijk is voor het terugsturen.
Als je een pakket wilt annuleren tussen bestellen en levering (wat vaak niet kan) is het dan ook het beste alsnog te annuleren en vervolgens de zending te weigeren. Het risico blijft dan bij de leverancier liggen.
pi_194598231
Update.

Net weer Bol gebeld die zeggen dat ze niks kunnen betekenen voor me en ook geen onderzoek voor me gaan instellen en hoopten dat pakketje nog zou aankomen. Anders “pech”. Wat een klote service........🤬
pi_194598246
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:58 schreef JosMert het volgende:
Update.

Net weer Bol gebeld die zeggen dat ze niks kunnen betekenen voor me en ook geen onderzoek voor me gaan instellen en hoopten dat pakketje nog zou aankomen. Anders “pech”. Wat een klote service........🤬
Wtf. Wat slecht!
pi_194598375
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:58 schreef JosMert het volgende:
Update.

Net weer Bol gebeld die zeggen dat ze niks kunnen betekenen voor me en ook geen onderzoek voor me gaan instellen en hoopten dat pakketje nog zou aankomen. Anders “pech”. Wat een klote service........🤬
Top: communiceer maar even met de op een manier dat je het zwart op wit hebt (dus per mail). Dien een officiële klacht in. En https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194598388
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:58 schreef JosMert het volgende:
Update.

Net weer Bol gebeld die zeggen dat ze niks kunnen betekenen voor me en ook geen onderzoek voor me gaan instellen en hoopten dat pakketje nog zou aankomen. Anders “pech”. Wat een klote service........🤬
Dan rest er maar 1 ding, social media, dan draaien ze als een tierelier bij want ze staan al zeer slecht bekend qua klantenservice.

Heel simpel (want voor je opgezocht) : degene die voor het vervoer betaalt is de verzender.. en dat ben jij niet.
Daarop hameren.

Edit, vervoer moet natuurlijk verzending zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 17-08-2020 09:40:10 ]
  maandag 17 augustus 2020 @ 09:16:05 #121
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_194598396
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:58 schreef JosMert het volgende:
Update.

Net weer Bol gebeld die zeggen dat ze niks kunnen betekenen voor me en ook geen onderzoek voor me gaan instellen en hoopten dat pakketje nog zou aankomen. Anders “pech”. Wat een klote service........🤬
Tja, en wat zou Bol.com in deze situatie voor jou kunnen betekenen denk je? Je moet druk zetten bij Post.nl die hebben het pakketje "kwijtgeraakt"
zo goed..?
pi_194598415
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 09:16 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

Tja, en wat zou Bol.com in deze situatie voor jou kunnen betekenen denk je? Je moet druk zetten bij Post.nl die hebben het pakketje "kwijtgeraakt"
En dát is dus niet aan TS aangezien TS geen partij is in de overeenkomst tussen Bol.com en PostNL (want antwoordnummer). De verzender moet een onderzoek initiëren bij PostNL. Topic niet gelezen hè :')

[ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 17-08-2020 10:14:12 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194598603
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 09:17 schreef baskick het volgende:

[..]

En dát is dus niet aan TS aangezien TS geen partij is in de overeenkomst tussen Bol.com en PostNL (want antwoordnummer). De verzender moet een onderzoek initiËren bij PostNL. Topic niet gelezen hè :')
Precies, TS heeft niks te maken met postnl. Bol trekt zijn keutel in. Wat een walgelijke service dit.
  maandag 17 augustus 2020 @ 09:37:42 #124
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_194598679
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 09:17 schreef baskick het volgende:

[..]

En dát is dus niet aan TS aangezien TS geen partij is in de overeenkomst tussen Bol.com en PostNL (want antwoordnummer). De verzender moet een onderzoek initiËren bij PostNL. Topic niet gelezen hè :')
I stand corrected. Bij gebruik van een antwoordnummer is meestal de verkopende partij idd. verantwoordelijk aangezien zij een overeenkomst hebben met het postbedrijf.
zo goed..?
  maandag 17 augustus 2020 @ 09:47:56 #125
194233 Friday12
Originele kloon
pi_194598808
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:07 schreef JosMert het volgende:

[..]

Nee. Bestel al jaren bij Bol en altijd via antwoordnummer gedaan.
Doorzeiken bij bol. Ik had ook een keer zoiets en die konden onderzoek starten bij postnl. Was het pakketje beschadigd maar gewoon geen melding gemaakt ;')

En je mag er vanuit gaan dat als je de bol retour methode hebt gevolgd dat het dan uit jouw handen is :') postnl faalt gewoon nu.
pi_194599046
Het verhaal wordt nog mooier. Denk bel eens op voor andere medewerker te sprekenKrijg ik te horen: u bent geblokkeerd vanwege overtreden gedragsnormen om te gaan met medewerkers van Bol. Fijne dag. Tuuut tuut tuutWat is dit voor een bedrijf, ze willen me dus gewoon niet meer spreken.
pi_194599059
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:14 schreef JosMert het volgende:
Het verhaal wordt nog mooier. Denk bel eens op voor andere medewerker te sprekenKrijg ik te horen: u bent geblokkeerd vanwege overtreden gedragsnormen om te gaan met medewerkers van Bol. Fijne dag. Tuuut tuut tuutWat is dit voor een bedrijf, ze willen me dus gewoon niet meer spreken.
Iets zegt me dat dat wellicht te wijten is aan de toon of de frequentie. Volg gewoon de formele procedure.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194599075
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:15 schreef baskick het volgende:

[..]

Iets zegt me dat dat wellicht te wijten is aan de toon of de frequentie. Volg gewoon de formele procedure.
Dan nog. Dit laat dus zien dat grote bedrijven het als er iets mis gaat wat kan het totaal niet op orde hebben.
pi_194599352
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:16 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dan nog. Dit laat dus zien dat grote bedrijven het als er iets mis gaat wat kan het totaal niet op orde hebben.
Ja en nee. Als een klant onfatsoenlijk is en/of stalkt, is er wat voor te zeggen zo'n iemand niet meer te woord te staan. Dan communiceer je maar digitaal en/of per post.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194599528
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:14 schreef JosMert het volgende:
Het verhaal wordt nog mooier. Denk bel eens op voor andere medewerker te sprekenKrijg ik te horen: u bent geblokkeerd vanwege overtreden gedragsnormen om te gaan met medewerkers van Bol. Fijne dag. Tuuut tuut tuutWat is dit voor een bedrijf, ze willen me dus gewoon niet meer spreken.
Bizar hoe ze daar dus zaken doen met klanten. Ben je 1 van de grootste bedrijven van NL.
pi_194599547
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:57 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Bizar hoe ze daar dus zaken doen met klanten. Ben je 1 van de grootste bedrijven van NL.
Je hoort maar 1 kant van het verhaal
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194599622
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:14 schreef JosMert het volgende:
Het verhaal wordt nog mooier. Denk bel eens op voor andere medewerker te sprekenKrijg ik te horen: u bent geblokkeerd vanwege overtreden gedragsnormen om te gaan met medewerkers van Bol. Fijne dag. Tuuut tuut tuutWat is dit voor een bedrijf, ze willen me dus gewoon niet meer spreken.
Haha ben jij ff flink ongeloofwaardig. Zo teruglezend begin ik enorm aan je verhaal te twijfelen. Ik ken de procedures van Bol heel goed, die blokken niet zomaar even iemand. Dan moet je wel écht een gigantische klootzak zijn. Daarbij horen ze dit normaal gesproken gewoon voor je op te lossen. Ik twijfel er niet aan dat je een deel van het verhaal hebt weggelaten.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_194599681
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:09 schreef Cara het volgende:

[..]

Haha ben jij ff flink ongeloofwaardig. Zo teruglezend begin ik enorm aan je verhaal te twijfelen. Ik ken de procedures van Bol heel goed, die blokken niet zomaar even iemand. Dan moet je wel écht een gigantische klootzak zijn. Daarbij horen ze dit normaal gesproken gewoon voor je op te lossen. Ik twijfel er niet aan dat je een deel van het verhaal hebt weggelaten.
En wat zijn de procedures van Bol dan als je dit zo goed kent? Doe het eens uit de doeken ;)

Zeker KS medewerkertje geweest daar?
pi_194599705


[ Bericht 100% gewijzigd door noodgang op 17-08-2020 11:51:13 (Fraude) ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194600084
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De vervoerder is verplicht ten vervoer ontvangen zaken ter bestemming af te leveren in de staat waarin hij deze heeft ontvangen.
Dat is gewoon een standaard zinnetje uit de wet. (zie bijv. https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-8/artikel1095 ), daar zal PostNL zich ook vast aan te houden hebben.

Ik ben op zoek naar de bepaling waaruit zal blijken dat wanneer het toch mis gaat DHL bij onverzekerde zendingen zichzelf verplicht de volledige schade te vergoeden aan de partij waar DHL inzake die zending een overeenkomt mee heeft en ze niet mogen vergoeden op basis van een zeer lage kiloprijs.

Artikel 13 in dit document https://www.dhlexpress.nl(...)002%20%282015%29.pdf

Laat al zien dat het door jou aangehaalde artikel 9.2 niet heel veel voorstelt.
pi_194600272
TS, laat wel weten hoe dit afloopt. Hoop voor een goede afwikkeling. Zijn vervelende zaken dit.
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:09:41 #137
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194600321
Laatst ook al zo'n topic over een retour bij bol.com en een klantenservice die de TS niet meer te woord wilde staan. Standaard MO blijkbaar.
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:10:03 #138
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194600328
Vreemd, bij mij zijn de klantenservice van bol (en ook coolblue) altijd zeer coulant wanneer er problemen zijn. Heb je toevallig iemand de huid volgescholden TS?
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:12:33 #139
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194600354
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:14 schreef JosMert het volgende:
Het verhaal wordt nog mooier. Denk bel eens op voor andere medewerker te sprekenKrijg ik te horen: u bent geblokkeerd vanwege overtreden gedragsnormen om te gaan met medewerkers van Bol. Fijne dag. Tuuut tuut tuutWat is dit voor een bedrijf, ze willen me dus gewoon niet meer spreken.
Dan zul je je wel als een debiel gedragen hebben.
pi_194600361
quote:
6s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:10 schreef Twiitch het volgende:
Vreemd, bij mij zijn de klantenservice van bol (en ook coolblue) altijd zeer coulant wanneer er problemen zijn. Heb je toevallig iemand de huid volgescholden TS?
Nee. Gewoon dggv dat ik het deze week opgelost wil hebben.
pi_194600403
quote:
19s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:09 schreef Gunner het volgende:
Laatst ook al zo'n topic over een retour bij bol.com en een klantenservice die de TS niet meer te woord wilde staan. Standaard MO blijkbaar.
Rare conclusie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194600405
Ik heb dit meegemaakt met Bol vorig jaar. Eens maar nooit meer.

WGR / Grote webwinkel levert fout artikel

Heb nooit geld terug mogen ontvangen helaas. Grapje heeft me ¤1000 gekost. Had geen rechtsbijstand. Nu gelukkig wel.

[ Bericht 12% gewijzigd door Newone82 op 17-08-2020 12:22:29 ]
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:22:11 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194600488
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:50 schreef Dennism het volgende:

[..]

Dat is gewoon een standaard zinnetje uit de wet. (zie bijv. https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-8/artikel1095 ), daar zal PostNL zich ook vast aan te houden hebben.

Ik ben op zoek naar de bepaling waaruit zal blijken dat wanneer het toch mis gaat DHL bij onverzekerde zendingen zichzelf verplicht de volledige schade te vergoeden aan de partij waar DHL inzake die zending een overeenkomt mee heeft en ze niet mogen vergoeden op basis van een zeer lage kiloprijs.

Artikel 13 in dit document https://www.dhlexpress.nl(...)002%20%282015%29.pdf

Laat al zien dat het door jou aangehaalde artikel 9.2 niet heel veel voorstelt.
Dat bestaat natuurlijk helemaal niet. Echt, de gedachte van sommige mensen :')

Succes met de bureaucratie ook om ¤ 3.40 per kilo terug te krijgen bij een opgestuurde smartphone.

quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Artikel 9 lid 2 van de algemene vervoerscondities van DHL vertelt mij wat anders.
[..]

_O-
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:24:22 #144
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194600517
quote:
6s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:10 schreef Twiitch het volgende:
Vreemd, bij mij zijn de klantenservice van bol (en ook coolblue) altijd zeer coulant wanneer er problemen zijn. Heb je toevallig iemand de huid volgescholden TS?
Inderdaad, bij mij ook. Ik heb het vermoeden dat het verhaaltje van TS niet helemaal klopt..
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:24:51 #145
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194600522
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:13 schreef JosMert het volgende:

[..]

Nee. Gewoon dggv dat ik het deze week opgelost wil hebben.
Dat bepaal jij niet.
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:25:58 #146
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194600540
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:16 schreef Newone82 het volgende:
Ik heb dit meegemaakt met Bol vorig jaar. Eens maar nooit meer.

WGR / Grote webwinkel levert fout artikel

Heb nooit geld terug mogen ontvangen helaas. Grapje heeft me ¤1000 gekost. Had geen rechtsbijstand. Nu gelukkig wel.
Zeer geloofwaardig, zonder pakbon :')
pi_194600565
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zeer geloofwaardig, zonder pakbon :')
Weet niet of je het weet maar bij steeds meer bedrijven krijg je geen pakbon meer. Inclusief Wehkamp.
pi_194602063
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En wat zijn de procedures van Bol dan als je dit zo goed kent? Doe het eens uit de doeken ;)

Zeker KS medewerkertje geweest daar?
Teamleider bij een vergelijkbaar bedrijf.
De procedures zijn niet veel anders dan bij elk ander respectabel bedrijf dat web-retouren gebruikt.
Zoals hierboven al door iemand aangegeven, zolang TS de procedure heeft gevolgd kan hij met geen mogelijkheid verantwoordelijk worden gehouden en dat weet Bol al helemaal.

Als ik zo tussen de regels doorlees en de procedures in mijn achterhoofd neem is dit hoe het naar alle waarschijnlijkheid in grote lijnen bij TS is gegaan:

0. Retourpakket blijft haken. TS ontvangt geen geld en hoort niks.

1. TS belt Bol en eist direct een bevestiging dat hij zijn geld terug krijgt en snel graag- hij wacht immers al even op het geld.

2. De medewerker geeft aan dat Bol niet zomaar gelijk geld terug kan geven.
Belangrijker nog, de medewerker geeft aan niet zomaar telefonisch te kunnen bevestigen dat TS zijn geld terug krijgt. Dat komt vast wel goed, maar de medewerker kan en mag deze bevestiging niet geven zonder te weten wat er aan de hand is met het pakket. Er moet namelijk eerst een onderzoek worden gedaan bij PostNL.

3. De medewerker vraagt aan een aanvoerder of hij nog wat kan betekenen maar het antwoord is nee; de TS moet gewoon geduld hebben. TS scheldt de medewerker de huid vol en eist de bevestiging dat hij hoe dan ook zijn geld terug krijgt. Het is immers niet de fout van TS. De bevestiging krijgt hij niet.

4. TS belt meerdere keren terug met Bol en eist dat hij hoe dan ook deze week nog zijn geld terug krijgt. Behandelt ook deze medewerkers als stront. Een medewerker zet TS als dreigende klant door naar zijn aanvoerder.

5. De aanvoerder luistert TS zijn gesprekken terug. TS heeft zich dermate extreem gedragen dat hij besluit het nummer bij hoge uitzondering te blokkeren. De procedure loopt nog steeds. Er wordt contact met TS opgenomen zodra duidelijk is wat er met het pakket is gebeurd.

6. TS maakt een topic.

quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:13 schreef JosMert het volgende:

[..]

Nee. Gewoon dggv dat ik het deze week opgelost wil hebben.
Ja. Of dat. Zo kan het ook zijn gegaan. :')
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 14:29:35 #149
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194602122
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:24 schreef Cara het volgende:

[..]

Teamleider bij een vergelijkbaar bedrijf.
De procedures zijn niet veel anders dan bij elk ander respectabel bedrijf dat web-retouren gebruikt.
Zoals hierboven al door iemand aangegeven, zolang TS de procedure heeft gevolgd kan hij met geen mogelijkheid verantwoordelijk worden gehouden en dat weet Bol al helemaal.

Als ik zo tussen de regels doorlees en de procedures in mijn achterhoofd neem is dit hoe het naar alle waarschijnlijkheid in grote lijnen bij TS is gegaan:

0. Retourpakket blijft haken. TS ontvangt geen geld en hoort niks.

1. TS belt Bol en eist direct een bevestiging dat hij zijn geld terug krijgt en snel graag- hij wacht immers al even op het geld.

2. De medewerker geeft aan dat Bol niet zomaar gelijk geld terug kan geven.
Belangrijker nog, de medewerker geeft aan niet zomaar telefonisch te kunnen bevestigen dat TS zijn geld terug krijgt. Dat komt vast wel goed, maar de medewerker kan en mag deze bevestiging niet geven zonder te weten wat er aan de hand is met het pakket. Er moet namelijk eerst een onderzoek worden gedaan bij PostNL.

3. De medewerker vraagt aan een aanvoerder of hij nog wat kan betekenen maar het antwoord is nee; de TS moet gewoon geduld hebben. TS scheldt de medewerker de huid vol en eist de bevestiging dat hij hoe dan ook zijn geld terug krijgt. Het is immers niet de fout van TS. De bevestiging krijgt hij niet.

4. TS belt meerdere keren terug met Bol en eist dat hij hoe dan ook deze week nog zijn geld terug krijgt. Behandelt ook deze medewerkers als stront. Een medewerker zet TS als dreigende klant door naar zijn aanvoerder.

5. De aanvoerder luistert TS zijn gesprekken terug. TS heeft zich dermate extreem gedragen dat hij besluit het nummer bij hoge uitzondering te blokkeren. De procedure loopt nog steeds. Er wordt contact met TS opgenomen zodra duidelijk is wat er met het pakket is gebeurd.

6. TS maakt een topic.
[..]

Ja. Of dat. Zo kan het ook zijn gegaan. :')
Het kan, maar het zijn enorm veel aannames
pi_194602174
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:29 schreef noodgang het volgende:

[..]

Het kan, maar het zijn enorm veel aannames
Natuurlijk zijn het aannames. Kan zelfs zijn dat er niets van klopt.
Ik geef alleen maar aan hoeveel verhaal aan de kant van TS ontbreekt.

Wat ik hoe dan ook met zekerheid kan zeggen is dat het blokkeren van telefoonnummers alleen maar plaats vindt bij hele hoge uitzondering.
Hiervoor moeten eerst gesprekken worden teruggeluisterd en vanaf hogerop moet dan een beslissing worden gemaakt.
De blokkade wordt vervolgens doorgespeeld naar de IT. Daar zit ook voor een medewerker enorm veel tijd in, dus het is echt niet zo dat iedereen die zijn zin niet krijgt en een beetje dwars ligt direct een blokkade aan de broek krijgt.
Denk bij uitzonderingen vooral aan het bedreigen van medewerkers of het (non-stop!) stalken van de telefoonlijn.

TS zijn verhaal strookt in elk geval voor geen centimeter met de acties van Bol.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')