abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194645948
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:33 schreef baskick het volgende:

[..]

Niet alleen offtopic, maar ook gewoon onzin. TS maakt gebruik van een wettelijk recht.
het is ook gewoon onzin.

aan die onzin is Yarvik failliet gegaan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194645990
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:34 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het is ook gewoon onzin.

aan die onzin is Yarvik failliet gegaan.
Ik moest het Googlen, maar:
quote:
Planken geeft aan dat het Sweex zich verkeken heeft op het aantal smartphones en tablets dat door kopers teruggestuurd wordt. Ondanks dat de topman overtuigd is van de kwaliteit van de producten ligt het percentage tablets en smartphones dat teruggestuurd wordt op zo’n 15 procent. Dit heeft gezorgd voor een kostenpost van 4 miljoen euro, en gecombineerd met de te lange betaaltermijnen van klanten kon het bedrijf zich niet meer uit de rode cijfers redden.
Prima, dan heb je gewoon een inschattingsfout gemaakt. De retourkosten moet je incalculeren in de verkoopprijs.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage donderdag 20 augustus 2020 @ 13:38:37 #205
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194646008
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kunnen opties 1 en 2 bij bol.com ja?

Als je Select lid bent kun je artikelen vaak door Bol.com bij je thuis laten ophalen.
Dat doet Bol niet zelf, die sturen gewoon PostNL bij je langs die ook het pakketje naar het antwoordnummer retour sturen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage donderdag 20 augustus 2020 @ 13:45:15 #206
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194646082
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:34 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het is ook gewoon onzin.

aan die onzin is Yarvik failliet gegaan.
Yarvik/Sweex is dan ook bestickerde OEM meuk direct uit China. Baggerkwaliteit. Dan mag je veel retouren verwachten, jammer dat Sweex de business case niet goed had uitgewerkt. Dat is het risico van ondernemen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_194646167
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:45 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Yarvik/Sweex is dan ook bestickerde OEM meuk direct uit China. Baggerkwaliteit. Dan mag je veel retouren verwachten, jammer dat Sweex de business case niet goed had uitgewerkt. Dat is het risico van ondernemen.
tja, als het echt zo slecht was dan zijn de reviews op tweakers nog mild.
de producten van Sweex Europe verkopen redelijk en gaan lang mee.

het gaat er dan om wat je kunt verwachten van een tablet van 100 euro. mensen vinden al snel de resolutie te laag of de display niet helder genoeg.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194647897
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:50 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

tja, als het echt zo slecht was dan zijn de reviews op tweakers nog mild.
de producten van Sweex Europe verkopen redelijk en gaan lang mee.

het gaat er dan om wat je kunt verwachten van een tablet van 100 euro. mensen vinden al snel de resolutie te laag of de display niet helder genoeg.
Op Tweakers weet men doorgaans wel wat men kan verwachten op het gebied van technologie i.c.m. de prijs.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194656147
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:33 schreef baskick het volgende:

[..]

Niet alleen offtopic, maar ook gewoon onzin. TS maakt gebruik van een wettelijk recht. Je conclusie dat alle retouren dus impulsaankopen betreffen is ook nogal kort door de bocht.
Dit keer 100. Helemaal gelijk. En stel het was een impulsaankoop wat dan nog? Dat wil zeggen sat bol maar de retour niet goed moet verwerken? Wat een onzin.
pi_194702960
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:23 schreef JosMert het volgende:

[..]

Dankje
Klacht inmiddels ingediend?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194712612
Update TS?
pi_194712706
Lijkt me heel simpel, Bol.com is geen partij in deze, TS stuurt pakket via PostNl, deze heeft het pakket niet bezorgt, kortom PostNL is aansprakelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194713044
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:20 schreef raptorix het volgende:
Lijkt me heel simpel, Bol.com is geen partij in deze, TS stuurt pakket via PostNl, deze heeft het pakket niet bezorgt, kortom PostNL is aansprakelijk.
Maar als Bol moeilijk blijft doen heeft TS geen poot om op te staan. En dat is dus het gehele probleem met dit soort zaken.
pi_194713072
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:20 schreef raptorix het volgende:
Lijkt me heel simpel, Bol.com is geen partij in deze, TS stuurt pakket via PostNl, deze heeft het pakket niet bezorgt, kortom PostNL is aansprakelijk.
Oh ja? Formeel is Bol de partij in de overeenkomst tussen PostNL en Bol, want antwoordnummer. Of kun je onderbouwen waarom dat niet zo zou zijn?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194713603
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Oh ja? Formeel is Bol de partij in de overeenkomst tussen PostNL en Bol, want antwoordnummer. Of kun je onderbouwen waarom dat niet zo zou zijn?
Mee eens @baskick
pi_194713726
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Oh ja? Formeel is Bol de partij in de overeenkomst tussen PostNL en Bol, want antwoordnummer. Of kun je onderbouwen waarom dat niet zo zou zijn?
Er is helemaal geen overeenkomst tussen Bol en PostNL, als jij een pakket verstuurt is dat een aangelegenheid tussen jou en de partij die het pakket vervoert. Pas als PostNL aangetoont heeft dat het pakket op het adres bezorgt is, dan pas komt Bol in beeld.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194713758
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is helemaal geen overeenkomst tussen Bol en PostNL, als jij een pakket verstuurt is dat een aangelegenheid tussen jou en de partij die het pakket vervoert. Pas als PostNL aangetoont heeft dat het pakket op het adres bezorgt is, dan pas komt Bol in beeld.
Niet? De consensus in het topic is nét anders:

quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:13 schreef mschol het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895

deze kwam ik tegen op tweakers, antwoordnummerhouder (bol dus) zou dan verantwoordelijk zijn
En ik lees nog geen onderbouwing die het tegendeel onderschrijft :N

[ Bericht 9% gewijzigd door baskick op 25-08-2020 15:26:15 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194713785
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is helemaal geen overeenkomst tussen Bol en PostNL, als jij een pakket verstuurt is dat een aangelegenheid tussen jou en de partij die het pakket vervoert. Pas als PostNL aangetoont heeft dat het pakket op het adres bezorgt is, dan pas komt Bol in beeld.
Dus dan kan TS maar naar zijn geld fluiten, dat terwijl hij alles in zijn macht heeft gedaan wat hij moest doen zeg je?
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:03:25 #219
194233 Friday12
Originele kloon
pi_194714037
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is helemaal geen overeenkomst tussen Bol en PostNL, als jij een pakket verstuurt is dat een aangelegenheid tussen jou en de partij die het pakket vervoert. Pas als PostNL aangetoont heeft dat het pakket op het adres bezorgt is, dan pas komt Bol in beeld.
Bol heeft contract met postnl. Ik heb soortgelijk probleem gehad en bol moest via postnl een onderzoek starten.
pi_194714079
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:03 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Bol heeft contract met postnl. Ik heb soortgelijk probleem gehad en bol moest via postnl een onderzoek starten.
En wat kwam er uit het onderzoek?
pi_194714126
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is helemaal geen overeenkomst tussen Bol en PostNL, als jij een pakket verstuurt is dat een aangelegenheid tussen jou en de partij die het pakket vervoert. Pas als PostNL aangetoont heeft dat het pakket op het adres bezorgt is, dan pas komt Bol in beeld.
Probeer maar eens aan PostNL te vragen om een onderzoek te starten naar waar je pakketje is gebleven. Dan gaan ze echt zeggen dat alleen de opdrachtgever (Bol.com) dit kan aanvragen
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:11:02 #222
194233 Friday12
Originele kloon
pi_194714201
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:06 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En wat kwam er uit het onderzoek?
Dat post nl gefaalt had en het pakket was beschadigd
pi_194714515
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Probeer maar eens aan PostNL te vragen om een onderzoek te starten naar waar je pakketje is gebleven. Dan gaan ze echt zeggen dat alleen de opdrachtgever (Bol.com) dit kan aanvragen
Lees maar: https://partnerplatform.b(...)eschadigd-of-vermist

"Bij het retourneren van een bestelling kan er altijd onverhoopt iets misgaan - bijvoorbeeld door beschadiging of vermissing. Omdat de klant verantwoordelijk is voor de retourzending, is hij degene die een onderzoek kan laten starten bij de bezorgdienst. Om hem daarbij zo goed mogelijk te helpen, kun je contact opnemen met de klant om hem hierbij te adviseren."
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194714866
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Lees maar: https://partnerplatform.b(...)eschadigd-of-vermist

"Bij het retourneren van een bestelling kan er altijd onverhoopt iets misgaan - bijvoorbeeld door beschadiging of vermissing. Omdat de klant verantwoordelijk is voor de retourzending, is hij degene die een onderzoek kan laten starten bij de bezorgdienst. Om hem daarbij zo goed mogelijk te helpen, kun je contact opnemen met de klant om hem hierbij te adviseren."
En wie is "de klant" op https://partnerplatform.bol.com? De externe verkoper, me dunkt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194715049
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:39 schreef baskick het volgende:

[..]

En wie is "de klant" op https://partnerplatform.bol.com? De externe verkoper, me dunkt.
Natuurlijk niet, dit is informatie voor partners.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194715086
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dit is informatie voor partners.
Precies. En wie zijn de partners van Bol?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194715139
Dus conclusie @baskick ?
pi_194715231
Echt als je zo dom bent dat je niet eens begrijpend kan lezen, hou dan maar op.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194715450
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:51 schreef Newone82 het volgende:
Dus conclusie @:baskick ?
Ik zou zeggen ongewijzigd en dat de genoemde link totaal irrelevant is voor TS.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:55 schreef raptorix het volgende:
Echt als je zo dom bent dat je niet eens begrijpend kan lezen, hou dan maar op.
Exact wat ik dacht.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194715538
Update case:

Onderzoek aangevraagd bij Bol/Postnl en pakket is kwijt geraakt is de conclusie. Alleen bol weigert te vergoeden met als reden ik citeer uit de mail van vanmorgen.

“ Aangezien de verantwoordelijkheid bij de afzender ligt met betrekking tot het terugsturen en dus juist aankomen van het pakket, kunnen we helaas niks voor u als klant betekenen.”

Nou, dan verdere stappen ondernemen maar.
pi_194715609
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:11 schreef JosMert het volgende:
Update case:

Onderzoek aangevraagd bij Bol/Postnl en pakket is kwijt geraakt is de conclusie. Alleen bol weigert te vergoeden met als reden ik citeer uit de mail van vanmorgen.

“ Aangezien de verantwoordelijkheid bij de afzender ligt met betrekking tot het terugsturen en dus juist aankomen van het pakket, kunnen we helaas niks voor u als klant betekenen.”

Nou, dan verdere stappen ondernemen maar.
Wat een brutaliteit van Bol. En wat een kutservice. Niet verwacht.
pi_194715641
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:55 schreef raptorix het volgende:
Echt als je zo dom bent dat je niet eens begrijpend kan lezen, hou dan maar op.
De retourprocedure van bol.com schrijft voor dat je de zending naar een antwoordnummer stuurt. Bol.com verstrekt jou voor dit doel een retourlabel met 3S-code. Bol.com is zeer specifiek in de instructies aan de klant mbt de wijze van retourzending.

De klant heeft niet de mogelijkheid om het pakket zelf naar bol.com (in Waalwijk) te brengen, of te kiezen voor een andere vervoerder dan PostNL. Het antwoordnummer van bol.com is namelijk verbonden aan een contract dat zij hiervoor met PostNL hebben. Het is niet mogelijk om post aangetekend en/of verzekerd naar een antwoordnummer te sturen.

Een antwoordnummer houdt in dat de ontvanger van de post betaalt voor de verzending. Dat is dus in dit geval bol.com. Dus bol.com is de klant van PostNL. PostNL zelf ziet dat ook zo.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kramerica-Industries op 25-08-2020 17:51:06 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194715648
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:43 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Wat een brutaliteit van Bol. En wat een kutservice. Niet verwacht.
Dit dus.
pi_194715690
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De retourprocedure van bol.com schrijft voor dat je de zending naar een antwoordnummer stuurt. Bol.com verstrekt jou voor dit doel een retourlabel met 3S-code. Een antwoordnummer houdt in dat de ontvanger van de post betaalt voor de verzending. Dat is dus in dit geval bol.com. Dus bol.com is de klant van PostNL. PostNL zelf ziet dat ook zo.
Ja,dit doet TS netjes en krijgt hij zo’n antwoord. En ben je een miljoenen bedrijf qua omzet. Bah, bah.
pi_194715704
Ik had precies hetzelfde met een boek dat ik had teruggestuurd. Bleef maar op die status hangen en ik moest betalen van Bol. Contact opgenomen met Bol en het uitgelegd. Ik had gewoon de verzendcode en alles, ik had hem netjes bij de AH afgeleverd. Was een gesprekje van twee minuten en ik hoefde niet te betalen.
Maar dat was een boek van twee tientjes, denk dat daar het verschil zit. Boek zweeft volgens mij nog steeds ergens rond, of de status is nooit bijgewerkt.
Tap tap tap
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:51:57 #236
194233 Friday12
Originele kloon
pi_194715728
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:11 schreef JosMert het volgende:
Update case:

Onderzoek aangevraagd bij Bol/Postnl en pakket is kwijt geraakt is de conclusie. Alleen bol weigert te vergoeden met als reden ik citeer uit de mail van vanmorgen.

“ Aangezien de verantwoordelijkheid bij de afzender ligt met betrekking tot het terugsturen en dus juist aankomen van het pakket, kunnen we helaas niks voor u als klant betekenen.”

Nou, dan verdere stappen ondernemen maar.
Aanvechten..
pi_194715804
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:50 schreef CherryLips het volgende:
Ik had precies hetzelfde met een boek dat ik had teruggestuurd. Bleef maar op die status hangen en ik moest betalen van Bol. Contact opgenomen met Bol en het uitgelegd. Ik had gewoon de verzendcode en alles, ik had hem netjes bij de AH afgeleverd. Was een gesprekje van twee minuten en ik hoefde niet te betalen.
Maar dat was een boek van twee tientjes, denk dat daar het verschil zit. Boek zweeft volgens mij nog steeds ergens rond, of de status is nooit bijgewerkt.
Natuurlijk wegen ze dat af, een boek is iets anders dan een smartphone van een paar ¤100. Dan nog is dit verre van klantvriendelijk.
pi_194715908
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:55 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Natuurlijk wegen ze dat af, een boek is iets anders dan een smartphone van een paar ¤100. Dan nog is dit verre van klantvriendelijk.
Ja maar als ze dan de verantwoordelijkheid op zich nemen, zouden ze dat consequent ook met een duurder artikel moeten doen.
Tap tap tap
pi_194715957
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja maar als ze dan de verantwoordelijkheid op zich nemen, zouden ze dat consequent ook met een duurder artikel moeten doen.
Mee eens, dat doen ze hier dus niet.
pi_194716163
Welke telefoon was het trouwens TS?
pi_194716181
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:12 schreef Newone82 het volgende:
Welke telefoon was het trouwens TS?
Deze
https://www.bol.com/nl/p/(...)js/9300000000017372/
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:14:03 #242
194233 Friday12
Originele kloon
pi_194716191
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja maar als ze dan de verantwoordelijkheid op zich nemen, zouden ze dat consequent ook met een duurder artikel moeten doen.
Buiten dat volg je hun procedure.. als die nadat het pakket bij jou weg is gegaan kwijtraakt of wat dan ook vind ik de verantwoordelijkheid bij bol liggen.
pi_194716311
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:14 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Buiten dat volg je hun procedure.. als die nadat het pakket bij jou weg is gegaan kwijtraakt of wat dan ook vind ik de verantwoordelijkheid bij bol liggen.
Misschien speelt ook mee dat ik omdat ik mijn inlog gegevens niet meer wist een nieuw account had aangemaakt met geen bestelgeschiedenis. Achteraf toch wachtwoord moeten resetten als dat het echt is.
Moet weinig uitmaken lijkt me, maar ze behandelen me tot nu toe als een stuk stront. Wat een (web)winkel.
pi_194716399
Bizarre reactie van Bol. Had ik niet verwacht.
Vorige week had ik nog een positieve ervaring.

Nieuwe CD van The Killers (¤19,99) besteld en deze werd vrijdag 21-08, op de dag van release, bezorg.
Werd wakker uit mijn nachtdienst lag de CD op de deurmat. Jewelcase in gruzelementen...
Belletje naar Bolcom gedaan en kreeg direct een nieuwe CD opgestuurd. De oude CD mocht ik houden.

Ik hoop dat je je gelijk haalt TS.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_194716535
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:25 schreef CoExist het volgende:
Bizarre reactie van Bol. Had ik niet verwacht.
Vorige week had ik nog een positieve ervaring.

Nieuwe CD van The Killers (¤19,99) besteld en deze werd vrijdag 21-08, op de dag van release, bezorg.
Werd wakker uit mijn nachtdienst lag de CD op de deurmat. Jewelcase in gruzelementen...
Belletje naar Bolcom gedaan en kreeg direct een nieuwe CD opgestuurd. De oude CD mocht ik houden.

Ik hoop dat je je gelijk haalt TS.
Ik ook niet. Echt boos!
pi_194716974
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het is niet mogelijk om post aangetekend en/of verzekerd naar een antwoordnummer te sturen.
Jawel, maar niet gratis.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194717341
Ja dat je account gloedje nieuw was was niet zo handig van je TS, dat helpt zeker niet mee.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:12:01 #248
194233 Friday12
Originele kloon
pi_194717353
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:20 schreef JosMert het volgende:

[..]

Misschien speelt ook mee dat ik omdat ik mijn inlog gegevens niet meer wist een nieuw account had aangemaakt met geen bestelgeschiedenis. Achteraf toch wachtwoord moeten resetten als dat het echt is.
Moet weinig uitmaken lijkt me, maar ze behandelen me tot nu toe als een stuk stront. Wat een (web)winkel.
Je heb toch een track en trace van bol gekregen. Dan zien ze dat je bet bij post nl heb afgegeven :')
pi_194717462
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:20 schreef JosMert het volgende:

[..]

Misschien speelt ook mee dat ik omdat ik mijn inlog gegevens niet meer wist een nieuw account had aangemaakt met geen bestelgeschiedenis. Achteraf toch wachtwoord moeten resetten als dat het echt is.
Moet weinig uitmaken lijkt me, maar ze behandelen me tot nu toe als een stuk stront. Wat een (web)winkel.
Dat is niet slim geweest van je inderdaad. Kan me voorstellen dat er wel wat alarmbellen afgaan als zij een smartphone sturen naar account A en dan een mailtje krijgen van account B dat de smartphone retour is gestuurd maar nooit is aangekomen. Mijn eerste gedachte als helpdeskmedewerker zou dan ook zijn dat er iets niet klopt.
pi_194717579
Meld je aan bij Boos (bnnvara), die hebben vrijwel altijd succes met dit soort zaken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_194717676
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:17 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat is niet slim geweest van je inderdaad. Kan me voorstellen dat er wel wat alarmbellen afgaan als zij een smartphone sturen naar account A en dan een mailtje krijgen van account B dat de smartphone retour is gestuurd maar nooit is aangekomen. Mijn eerste gedachte als helpdeskmedewerker zou dan ook zijn dat er iets niet klopt.
Zo interpreteerde ik 'nieuw account' niet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:57:54 #252
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_194718162
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:20 schreef JosMert het volgende:

[..]

Misschien speelt ook mee dat ik omdat ik mijn inlog gegevens niet meer wist een nieuw account had aangemaakt met geen bestelgeschiedenis. Achteraf toch wachtwoord moeten resetten als dat het echt is.
Moet weinig uitmaken lijkt me, maar ze behandelen me tot nu toe als een stuk stront. Wat een (web)winkel.
:{
Dus jij besteld een telefoon van ¤300 met je bol account, vergeet je wachtwoord, gebruik niet het 'wachtwoord resetten' optie maar je kiest om een compleet nieuw account te maken om een retour aan te melden van een product dat niet gekoppeld is aan dat account?!.....in 3 weken?
Dit is een red flag 101 -O-
zo goed..?
pi_194718211
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:23 schreef delano.888 het volgende:
Meld je aan bij Boos (bnnvara), die hebben vrijwel altijd succes met dit soort zaken.
Goede tip :)
pi_194718251
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:20 schreef JosMert het volgende:

[..]

Misschien speelt ook mee dat ik omdat ik mijn inlog gegevens niet meer wist een nieuw account had aangemaakt met geen bestelgeschiedenis. Achteraf toch wachtwoord moeten resetten als dat het echt is.
Moet weinig uitmaken lijkt me, maar ze behandelen me tot nu toe als een stuk stront. Wat een (web)winkel.
:')
pi_194718274
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:57 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

:{
Dus jij besteld een telefoon van ¤300 met je bol account, vergeet je wachtwoord, gebruik niet het 'wachtwoord resetten' optie maar je kiest om een compleet nieuw account te maken om een retour aan te melden van een product dat niet gekoppeld is aan dat account?!.....in 3 weken?
Dit is een red flag 101 -O-
Dat typt hij toch niet? De retour is aan zijn account gekoppeld. Alleen een nieuw account.
pi_194718342
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:57 schreef baskick het volgende:

[..]

Jawel, maar niet gratis.
Dan ben ik door PostNL verkeerd voorgelicht
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194718401
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:12 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Je heb toch een track en trace van bol gekregen. Dan zien ze dat je bet bij post nl heb afgegeven :')
Precies dit. En het pakketje is kwijt geraakt. Meer had TS niet kunnen doen.
pi_194718422
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:04 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dat typt hij toch niet? De retour is aan zijn account gekoppeld. Alleen een nieuw account.
Hoe doe je dat eigenlijk? Als je iets wil retourneren moet je toch eerst de betreffende order selecteren in je bestelgeschiedenis? Als je een nieuwe account aanmaakt is je bestelgeschiedenis blanco lijkt mij.

Heeft TS nu 2 accounts bij bol.com onder dezelfde naam?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194718439
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe doe je dat eigenlijk? Als je iets wil retourneren moet je toch eerst de betreffende order selecteren in je bestelgeschiedenis? Als je een nieuwe account aanmaakt is je bestelgeschiedenis blanco lijkt mij.

Heeft TS nu 2 accounts bij bol.com onder dezelfde naam?
Dat denk ik dus wel.
pi_194718477
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe doe je dat eigenlijk? Als je iets wil retourneren moet je toch eerst de betreffende order selecteren in je bestelgeschiedenis? Als je een nieuwe account aanmaakt is je bestelgeschiedenis blanco lijkt mij.

Heeft TS nu 2 accounts bij bol.com onder dezelfde naam?
Ja, eentje met een historie, waarvan hij het wachtwoord vergeten is. En één met 1 order en 1 retour. Op zichzelf niet vreemd, maar logischerwijs is men wellicht wat voorzichtiger vanwege gebrek een historie. Zelf had ik overigens het wachtwoord gereset, stuk sneller ook dan heel nieuw account maken :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194718570
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:15 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, eentje met een historie, waarvan hij het wachtwoord vergeten is. En één met 1 order en 1 retour. Op zichzelf niet vreemd, maar logischerwijs is men wellicht wat voorzichtiger vanwege gebrek een historie. Zelf had ik overigens het wachtwoord gereset, stuk sneller ook dan heel nieuw account maken :+
Klopt, maar je zou ook kunnen zeggen als daar een orderhistorie zit aan het eerste account waarin ze niks vreemds ontdekken dat ze dan dit “verlies” nemen lijkt me ;).

Deze klant ben je voor altijd kwijt. In tijden van moordende concurrentie ( Coolblue electronica, Amazon) niet zo slim om als bedrijf je zo op te stellen.
pi_194718606
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:57 schreef baskick het volgende:

[..]

Jawel, maar niet gratis.
Via de website van PostNL in elk geval niet. Als je aangeeft iets naar een antwoordnummer te willen sturen kan je niet de optie "aangetekend" selecteren. En als je iets aangetekend wilt versturen kan je bij de adresregels geen antwoordnummer invullen, dan krijg je een foutmelding
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:22:36 #263
364681 over_hedge
pi_194718618
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:36 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Niet bij pakketautomaat en als je aflevert aan deur aan postnl bezorger. Bron: mijzelf.
Jawel.. Bron: iets wat ik 2 weken geleden zelf terug gestuurd heb aan bol.com. :P
Staat ook in de email:

Verwacht je een pakket van PostNL?
Dan kun je het pakket ook meegeven aan de pakketbezorger als je dit retouretiket print en erop plakt. Je ontvangt direct een verzendbewijs.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_194718756
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:22 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Jawel.. Bron: iets wat ik 2 weken geleden zelf terug gestuurd heb aan bol.com. :P
Staat ook in de email:

Verwacht je een pakket van PostNL?
Dan kun je het pakket ook meegeven aan de pakketbezorger als je dit retouretiket print en erop plakt. Je ontvangt direct een verzendbewijs.
Onzin. Heb hier zelf ook een pakketautomaat in de buurt. Krijg je geen verzendbewijs van per mail. Track en trace code dus bewaren wat TS heeft gedaan.
pi_194718764
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Via de website van PostNL in elk geval niet. Als je aangeeft iets naar een antwoordnummer te willen sturen kan je niet de optie "aangetekend" selecteren. En als je iets aangetekend wilt versturen kan je bij de adresregels geen antwoordnummer invullen, dan krijg je een foutmelding
Klopt.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:32:28 #266
364681 over_hedge
pi_194718816
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:29 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Onzin. Heb hier zelf ook een pakketautomaat in de buurt. Krijg je geen verzendbewijs van per mail. Track en trace code dus bewaren wat TS heeft gedaan.
Wat nou onzin? :') is letterlijk wat ik 2 weken geleden zelf gedaan heb. En een gedeelte uit de mail die je krijgt als je iets retour wilt zenden :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_194718854
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:32 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Wat nou onzin? :') is letterlijk wat ik 2 weken geleden zelf gedaan heb. En een gedeelte uit de mail die je krijgt als je iets retour wilt zenden :')
Ik heb inmiddels al 10 pakketjes terug gebracht via pakketautomaat postnl. Nog nooit verzendbewijs gekregen.
pi_194718871
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:32 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Wat nou onzin? :') is letterlijk wat ik 2 weken geleden zelf gedaan heb. En een gedeelte uit de mail die je krijgt als je iets retour wilt zenden :')
Hier nog meer bewijs dat je geen verzendbewijs krijgt bij Pakketautomaat wijsneus https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1906244
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:36:52 #269
364681 over_hedge
pi_194718889
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:35 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Hier nog meer bewijs dat je geen verzendbewijs krijgt bij Pakketautomaat wijsneus https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1906244
Gast, lees anders nog eens wat er staat bij die mail? Ik heb het nergens over een Pakketautomaat...

je zegt zelf: en als je aflevert aan deur aan postnl bezorger

En in de mail staat:
Verwacht je een pakket van PostNL?
Dan kun je het pakket ook meegeven aan de pakketbezorger als je dit retouretiket print en erop plakt. Je ontvangt direct een verzendbewijs.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_194718930
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:36 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Gast, lees anders nog eens wat er staat bij die mail? Ik heb het nergens over een Pakketautomaat...

je zegt zelf: en als je aflevert aan deur aan postnl bezorger

En in de mail staat:
Verwacht je een pakket van PostNL?
Dan kun je het pakket ook meegeven aan de pakketbezorger als je dit retouretiket print en erop plakt. Je ontvangt direct een verzendbewijs.

Het gaat bij TS om een pakketautomaat. Daar krijg je geen verzendbewijs. Dat is de uitspraak, daar zult u het mee moeten doen.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:40:23 #271
364681 over_hedge
pi_194718946
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:39 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Het gaat bij TS om een pakketautomaat. Daar krijg je geen verzendbewijs. Dat is de uitspraak, daar zult u het mee moeten doen.
Ja leuk. Maar je hebt het zelf net over aan een bezorger meegeven. En dan geef ik bewijs dat je het dan wel moet krijgen. En dan ga je bijdehand zitten doen :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_194719409
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja leuk. Maar je hebt het zelf net over aan een bezorger meegeven. En dan geef ik bewijs dat je het dan wel moet krijgen. En dan ga je bijdehand zitten doen :')
Las het verkeerd. Excuses.
pi_194719584
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Via de website van PostNL in elk geval niet. Als je aangeeft iets naar een antwoordnummer te willen sturen kan je niet de optie "aangetekend" selecteren. En als je iets aangetekend wilt versturen kan je bij de adresregels geen antwoordnummer invullen, dan krijg je een foutmelding
Mogelijk. Volgens https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/ kan het wel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194723312
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:11 schreef JosMert het volgende:
Nou, dan verdere stappen ondernemen maar.
Dus klacht bij Thuiswinkel is nu ingediend?

Artikel 6:230m lid 1 onder h:
quote:
Voordat de consument gebonden is aan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte, dan wel aan een daartoe strekkend aanbod, verstrekt de handelaar de consument op duidelijke en begrijpelijke wijze de volgende informatie:

[...]

h) wanneer een recht van ontbinding van de overeenkomst bestaat, de voorwaarden, de termijn en de modaliteiten voor de uitoefening van dat recht overeenkomstig artikel 230o, alsmede het modelformulier voor ontbinding opgenomen in bijlage I, deel B, van de richtlijn;
Hier heb je m.i. prima aan voldaan door het retour te melden via je klantaccount en terug te sturen middels het hierom door hen verstrekte verzendlabel :Y

Artikel 6:230o lid 5:
quote:
Op de consument rust de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het in lid 1 bedoelde recht.
Jij hebt een bewijs van afgifte die qua adres en barcode 1 op 1 overeenkomt met de informatie van het door hen verstrekte label? Check! Mogelijk komt zelfs het gewicht in de buurt van de heenzending (en komt het verschil door een andere omdoos, ander opvulmateriaal, enz). Dit toont de juistheid én tijdigheid aan.

Ben benieuwd naar de uitkomst :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194723954
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 09:07 schreef baskick het volgende:

[..]

Dus klacht bij Thuiswinkel is nu ingediend?

Artikel 6:230m lid 1 onder h:
[..]

Hier heb je m.i. prima aan voldaan door het retour te melden via je klantaccount en terug te sturen middels het hierom door hen verstrekte verzendlabel :Y

Artikel 6:230o lid 5:
[..]

Jij hebt een bewijs van afgifte die qua adres en barcode 1 op 1 overeenkomt met de informatie van het door hen verstrekte label? Check! Mogelijk komt zelfs het gewicht in de buurt van de heenzending (en komt het verschil door een andere omdoos, ander opvulmateriaal, enz). Dit toont de juistheid én tijdigheid aan.

Ben benieuwd naar de uitkomst :+
Heb ik ingediend al vorige week. Was erg druk daar. Kon 2 weken duren.
pi_194747569
Nog steeds geen mail terug van Thuiswinkel TS?
pi_194754998
Dit gebeurt vaker. Vooral met postbus zendingen. Het ict process wat gebruikt wordt voor postbussen loopt niet helemaal lekker. Bel bol.com en vraag wanneer die bussen worden geleegd. Daarna kan je vragen of zij de zending al uit de bus hebben gehaald. Zo’n track & trace betekend geen ene moer. Één keer een scan vergeten en die hele track & trace informatie klopt niet meer.

Stel dat hij aangetekend teruggestuurd is, is het pakket verzekerd tot 100 euro. Bij verzekerd versturen is hij gedekt tot 500 euro.

Niet standaard versturen. Als je dit wel hebt gedaan ben je gewoon de lul en kan je gaan mailen en of bellen om nog wat te fixen mocht het pakket echt spoorloos zijn.
pi_194756961
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 22:58 schreef Pendule het volgende:
Dit gebeurt vaker. Vooral met postbus zendingen. Het ict process wat gebruikt wordt voor postbussen loopt niet helemaal lekker. Bel bol.com en vraag wanneer die bussen worden geleegd. Daarna kan je vragen of zij de zending al uit de bus hebben gehaald. Zo’n track & trace betekend geen ene moer. Één keer een scan vergeten en die hele track & trace informatie klopt niet meer.

Stel dat hij aangetekend teruggestuurd is, is het pakket verzekerd tot 100 euro. Bij verzekerd versturen is hij gedekt tot 500 euro.

Niet standaard versturen. Als je dit wel hebt gedaan ben je gewoon de lul en kan je gaan mailen en of bellen om nog wat te fixen mocht het pakket echt spoorloos zijn.
Kan je iets verzekerd versturen naar een antwoordnummer?
pi_194757033
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 22:58 schreef Pendule het volgende:
Dit gebeurt vaker. Vooral met postbus zendingen. Het ict process wat gebruikt wordt voor postbussen loopt niet helemaal lekker. Bel bol.com en vraag wanneer die bussen worden geleegd.
Denk je echt dat bol.com een letterlijke postbus heeft die ze zelf moeten legen?
pi_194757159
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 06:23 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Kan je iets verzekerd versturen naar een antwoordnummer?
Nee.

Antwoordnummer is je enige mogelijkheid voor een retourzending en daarmee is bol echt helemaal zelf verantwoordelijk.

De betaler is de verzender en zelfs opdrachtgever.

Breng dit voor een rechter en je wint dit gegarandeerd.
Maar TS heeft de pech dat hij continu de verkeerde "klantenservice" debielen voor zijn neus krijgt, ze hebben er volgens mij duizenden die ook nog eens deels thuiswerken dus dan krijg je dit soort situaties.

1 hoeft er maar een vlag bij je account te zetten en je krijgt geen hulp meer.
pi_194757213
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 06:23 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Kan je iets verzekerd versturen naar een antwoordnummer?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee.

Antwoordnummer is je enige mogelijkheid voor een retourzending en daarmee is bol echt helemaal zelf verantwoordelijk.
Jawel. Maar niet kosteloos.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194757267
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 22:58 schreef Pendule het volgende:
Dit gebeurt vaker. Vooral met postbus zendingen. Het ict process wat gebruikt wordt voor postbussen loopt niet helemaal lekker. Bel bol.com en vraag wanneer die bussen worden geleegd. Daarna kan je vragen of zij de zending al uit de bus hebben gehaald. Zo’n track & trace betekend geen ene moer. Één keer een scan vergeten en die hele track & trace informatie klopt niet meer.

Stel dat hij aangetekend teruggestuurd is, is het pakket verzekerd tot 100 euro. Bij verzekerd versturen is hij gedekt tot 500 euro.

Niet standaard versturen. Als je dit wel hebt gedaan ben je gewoon de lul en kan je gaan mailen en of bellen om nog wat te fixen mocht het pakket echt spoorloos zijn.
Antwoordnummer wordt afgeleverd op een adres naar keuze. Dat zal een fysiek adres zijn, verwacht ik.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194757973
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:42 schreef baskick het volgende:

[..]

[..]

Jawel. Maar niet kosteloos.
Nee dat kan niet.

Aangetekend of verzekerd verzenden naar een antwoordnummer is een andere poststroom en kan dus nooit verzekerd verzonden worden ook niet tegen bijbetaling. (volgens PostNL medewerker)

Ik heb ook moeite in bijv. de FAQ van postNL iets te vinden wat het tegenovergestelde beweerd, maar ik kan iets over het hoofd zien.

Edit : nee het kan alleen als je dan zelf zorg draagt voor de verzending.
Maw dat zou dan naar een apart niet-antwoordnummer postadres, aangetekend/verzekerd verzonden moeten worden en dat kan dus niet bij bol.
pi_194758430
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee dat kan niet.

Aangetekend of verzekerd verzenden naar een antwoordnummer is een andere poststroom en kan dus nooit verzekerd verzonden worden ook niet tegen bijbetaling. (volgens PostNL medewerker)

Ik heb ook moeite in bijv. de FAQ van postNL iets te vinden wat het tegenovergestelde beweerd, maar ik kan iets over het hoofd zien.

Edit : nee het kan alleen als je dan zelf zorg draagt voor de verzending.
Maw dat zou dan naar een apart niet-antwoordnummer postadres, aangetekend/verzekerd verzonden moeten worden en dat kan dus niet bij bol.
https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/

Volgens de FAQ van PostNL zelf zou het wel degelijk moeten kunnen. Mijn ervaring is echter gelijk aan de jouwe: als je naar een postagentschap gaat met een poststuk voor een antwoordnummer en je zegt deze aangetekend te willen versturen, dan luidt het antwoord steevast dat het niet kan. Ook als je online een verzendlabel wil aanmaken op de site van PostNL gaat het je niet lukken. Kies je de optie aangetekend dan kun je bij het adres geen antwoordnummer opgeven, en kies je de optie antwoordnummer dan kun je er niet voor kiezen dit aangetekend te doen. Theoretisch zou het moeten kunnen, in de praktijk niet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194758636
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/

Volgens de FAQ van PostNL zelf zou het wel degelijk moeten kunnen. Mijn ervaring is echter gelijk aan de jouwe: als je naar een postagentschap gaat met een poststuk voor een antwoordnummer en je zegt deze aangetekend te willen versturen, dan luidt het antwoord steevast dat het niet kan. Ook als je online een verzendlabel wil aanmaken op de site van PostNL gaat het je niet lukken. Kies je de optie aangetekend dan kun je bij het adres geen antwoordnummer opgeven, en kies je de optie antwoordnummer dan kun je er niet voor kiezen dit aangetekend te doen. Theoretisch zou het moeten kunnen, in de praktijk niet.
Dat maakt de houding van Bol nog meer bizar. @JosMert had niks anders of beters kunnen doen.
Neem je verlies dan lijkt me als Bol zijnde.
pi_194760016
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee dat kan niet.

Aangetekend of verzekerd verzenden naar een antwoordnummer is een andere poststroom en kan dus nooit verzekerd verzonden worden ook niet tegen bijbetaling. (volgens PostNL medewerker)

Ik heb ook moeite in bijv. de FAQ van postNL iets te vinden wat het tegenovergestelde beweerd, maar ik kan iets over het hoofd zien.

Edit : nee het kan alleen als je dan zelf zorg draagt voor de verzending.
Maw dat zou dan naar een apart niet-antwoordnummer postadres, aangetekend/verzekerd verzonden moeten worden en dat kan dus niet bij bol.
Het kan wel. Naar een antwoordnummer. Op eigen kosten. Bron: https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/ en eigen ervaring. Maar die prutsers van Primera of Jumbo of welke PostNL balie dan ook staan juist dáár omdat ze niet zoveel kunnen. Het zijn dezelfde lui die beweren dat een aangetekende brief gewoon in de brievenbus moet, omdat die niet tussen de pakketten op de container kunnen/horen/mogen. Alsof ze dan ooit nog gescand worden :')
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194760587
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:16 schreef baskick het volgende:

[..]

Het kan wel. Naar een antwoordnummer. Op eigen kosten. Bron: https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/ en eigen ervaring. Maar die prutsers van Primera of Jumbo of welke PostNL balie dan ook staan juist dáár omdat ze niet zoveel kunnen. Het zijn dezelfde lui die beweren dat een aangetekende brief gewoon in de brievenbus moet, omdat die niet tussen de pakketten op de container kunnen/horen/mogen. Alsof ze dan ooit nog gescand worden :')
Dat zal vast kloppen, maar goed praktisch gezien kom je er nergens mee.
Jij staat voor de balie, de medewerker zegt kan niet.. en dan? Moet je dan in discussie gaan of iets?
Het is onredelijk om dit van de klant te verwachten, die kan hier niks mee want je gaat geen PostNL punt vinden die jouw pakket gaat verzekeren met een antwoordnummer.
pi_194760701
Antwoord terug Thuiswinkel klacht.

Gedeelte er van:

“Aangezien de retourzending verantwoordelijkheid ligt bij u als consument, staat Bol in zijn recht u het bedrag van ¤305 niet uit te keren omdat het pakket is kwijt geraakt.

U zult dus met Bol.com verder in gesprek moeten gaan, om tot een oplossing te komen.”


Nou, ook niks aan dus :(
pi_194760733
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 13:01 schreef JosMert het volgende:
Antwoord terug Thuiswinkel klacht.

Gedeelte er van:

“Aangezien de retourzending verantwoordelijkheid ligt bij u als consument, staat Bol in zijn recht u het bedrag van ¤305 niet uit te keren omdat het pakket is kwijt geraakt.

U zult dus met Bol.com verder in gesprek moeten gaan, om tot een oplossing te komen.”


Nou, ook niks aan dus :(
:( :( :( Dat waarborg teken is dus ook niks waard...
pi_194760747
Tis wel een rare situatie waar Bol als opdrachtgever verantwoordelijk is voor het pakket. Maar de klant verantwoordelijk blijft voor dat het pakket aankomt bij Bol.

Beetje als een NS medewerker die telkens een officiële waarschuwing krijgt voor te laat komen op de dienst, terwijl het iedere keer komt door een uitgevallen trein.
.
pi_194760914
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 13:10 schreef Fer het volgende:
Tis wel een rare situatie waar Bol als opdrachtgever verantwoordelijk is voor het pakket. Maar de klant verantwoordelijk blijft voor dat het pakket aankomt bij Bol.

Beetje als een NS medewerker die telkens een officiële waarschuwing krijgt voor te laat komen op de dienst, terwijl het iedere keer komt door een uitgevallen trein.
Ik denk bel Bol nog eens. Nog steeds op blokkade lijst :(
pi_194761112
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat zal vast kloppen, maar goed praktisch gezien kom je er nergens mee.
Jij staat voor de balie, de medewerker zegt kan niet.. en dan? Moet je dan in discussie gaan of iets?
Het is onredelijk om dit van de klant te verwachten, die kan hier niks mee want je gaat geen PostNL punt vinden die jouw pakket gaat verzekeren met een antwoordnummer.
Ik dus wel, gezien eigen ervaring. Kwestie van volharden. Of het label zelf regelen en alleen afgeven (geen idee of dat ook voor verzekerde zending kan, voor aangetekend wel). Of klagen bij PostNL met de vraag of ze hun eigen loketten even correct willen instrueren omdat ze klanten onterecht wegsturen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194761133
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 13:01 schreef JosMert het volgende:
Antwoord terug Thuiswinkel klacht.

Gedeelte er van:

“Aangezien de retourzending verantwoordelijkheid ligt bij u als consument, staat Bol in zijn recht u het bedrag van ¤305 niet uit te keren omdat het pakket is kwijt geraakt.

U zult dus met Bol.com verder in gesprek moeten gaan, om tot een oplossing te komen.”


Nou, ook niks aan dus :(
Nou, dan rest je niets anders dan Geschillencommissie Thuiswinkel en dan fatsoenlijk onderbouwen. En anders een dagvaarding :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194761290
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 13:50 schreef JosMert het volgende:

[..]

Ik denk bel Bol nog eens. Nog steeds op blokkade lijst :(
Heb je in dit topic ooit nog een reactie gegeven op de vraag hoe precies het gesprek is gegaan waarbij Bol besloten heeft je te blokkeren?
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_194761331
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:25 schreef Cara het volgende:

[..]

Heb je in dit topic ooit nog een reactie gegeven op de vraag hoe precies het gesprek is gegaan waarbij Bol besloten heeft je te blokkeren?
Voor het blokkeren wellicht relevant, niet voor de afhandeling van het retour.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194761409
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:28 schreef baskick het volgende:

[..]

Voor het blokkeren wellicht relevant, niet voor de afhandeling van het retour.
Niet als rondom de afhandeling van de retour een deel van het verhaal ontbreekt. Zoals eerder aangegeven, ik ken de werkingen van Bol, normaal gesproken doen ze niet zo moeilijk.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_194761615
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 22:58 schreef Pendule het volgende:
Stel dat hij aangetekend teruggestuurd is, is het pakket verzekerd tot 100 euro. Bij verzekerd versturen is hij gedekt tot 500 euro.
Aangetekende brieven zijn voor 50 verzekerd en aangetekende pakketten voor 500 euro .
Brieven met verzekerservice zijn voor 500 euro verzekerd en pakketten met verzekerservice voor 5500 euro.
Het is zeker mogelijk om aangetekend of verzekerd naar een antwoordnummer te sturen. Dit moet geen probleem zijn bij een postkantoor.
pi_194762329
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:20 schreef JosMert het volgende:

[..]

Misschien speelt ook mee dat ik omdat ik mijn inlog gegevens niet meer wist een nieuw account had aangemaakt met geen bestelgeschiedenis. Achteraf toch wachtwoord moeten resetten als dat het echt is.
Moet weinig uitmaken lijkt me, maar ze behandelen me tot nu toe als een stuk stront. Wat een (web)winkel.
Mobiele telefoons zijn het fraude item bij uitstek. Als je dan ook nog fratsen hebt zoals een dubbele account en een ontbrekend verzend bewijs zul je het lastig krijgen omdar alle alarmbellen voor evt fraude afgaan.

Ga je dan bijdehand lopen doen aan de telefoon sta je heel snel op een zwarte lijst.

Hoe heb je de retour eigenlijk aangemeld bij bol.com als je een andere account hebt gebruikt?
pi_194762374
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:28 schreef descon het volgende:

[..]

Mobiele telefoons zijn het fraude item bij uitstek. Als je dan ook nog fratsen hebt zoals een dubbele account en een ontbrekend verzend bewijs zul je het lastig krijgen omdar alle alarmbellen voor evt fraude afgaan.

Ga je dan bijdehand lopen doen aan de telefoon sta je heel snel op een zwarte lijst.

Hoe heb je de retour eigenlijk aangemeld bij bol.com als je een andere account hebt gebruikt?
Leer eens lezen. Hij heeft gewoon zijn account gelinkt van de retour die bij zijn nieuwe account past. Niks geks verder.
pi_194762717
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:28 schreef descon het volgende:

[..]

Mobiele telefoons zijn het fraude item bij uitstek. Als je dan ook nog fratsen hebt zoals een dubbele account en een ontbrekend verzend bewijs zul je het lastig krijgen omdar alle alarmbellen voor evt fraude afgaan.

Ga je dan bijdehand lopen doen aan de telefoon sta je heel snel op een zwarte lijst.

Hoe heb je de retour eigenlijk aangemeld bij bol.com als je een andere account hebt gebruikt?
Er is gewoon een verzendbewijs. En retour via het account waarmee besteld is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194763001
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Er is gewoon een verzendbewijs. En retour via het account waarmee besteld is.
Maar die account heeft geen geschiedenis en TS heeft lopen rellen schijnbaar (ivm blokkade). Past wel allemaal in de trend van een fraude gevalletje.

Dan lig je idd onder op de stapel en zal bol.com geen haast hebben of maken als 9 van de 10 gevallen die dit hebben een fraude zaak zijn.

TS zal zijn rechtsbijstand eens moeten checken als ie die heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')