2 keer bevestigd bij klantenservice telefonisch.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Heeft PostNL je dan al een brief gestuurd? Is er onderzoek geweest?
De data zegt, dat het pakket onderweg is.
Ik heb het over de voorwaarden die ze hanteren. Je betaalt niet alleen meer bij Postnl, ze verplichten zich er niet aan om af te leveren. Ze verplichten zich enkel aan de inspanning om af te leveren. Bij DHL is er wel een afleverplicht. Dus TS had zich in dezen bij DHL daarop kunnen beroepen. Bij postnl niet (zonder verzekering)quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? DHL is echt waardeloos vergeleken met PostNL. Ja ik kan het weten want heb als webshopeigenaar duizenden pakketten met beide verstuurd. Bij PostNL slechts 1 pakket ooit zoekgeraakt. Bij DHL was het bijna wekelijks raak.
Nooit meer DHL. Betaal liever een euro meer voor kwaliteit.
Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? DHL is echt waardeloos vergeleken met PostNL. Ja ik kan het weten want heb als webshopeigenaar duizenden pakketten met beide verstuurd. Bij PostNL slechts 1 pakket ooit zoekgeraakt. Bij DHL was het bijna wekelijks raak.
Nooit meer DHL. Betaal liever een euro meer voor kwaliteit.
Niks TS. 0.0 verschil idd.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:
[..]
Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:
Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
True. Dat pakketje is kwijt.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:56 schreef kol7680 het volgende:
1 keer ook zoiets meegemaakt. Dat pakketje is 100% kwijt. 1,5 week is echt al te lang.
Je kan ook nog proberen postnl op de verantwoordelijkheden te wijzen. Wat mag je precies verwachten van een bezorgdienst. Misschien zijn ze servicegerichtquote:Op zondag 16 augustus 2020 13:59 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ja. Dit is ook bevestigd door postnl
Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:37 schreef TechLight het volgende:
[..]
Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.
Dus dan is bol aansprakelijk zeg je?quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:05 schreef Eix het volgende:
[..]
Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Dus Bol dan? Interesting.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:13 schreef mschol het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
deze kwam ik tegen op tweakers, antwoordnummerhouder zou dan verantwoordelijk zijn
yup, paste net mijn post aanquote:
Bedankt.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:15 schreef mschol het volgende:
[..]
yup, paste net mijn post aan
goed, dit is wel een uitspraak van 2008, geen idee of er wat recenters is dat wat anders stelt en deze overruled
Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kunnen opties 1 en 2 bij bol.com ja?
1 kan makkelijk geweigerd worden, 2 is een onrealistische optie ivm kostenquote:Op zondag 16 augustus 2020 14:24 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.
1 mag helemaal niet geweigerd worden.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:28 schreef mschol het volgende:
[..]
1 kan makkelijk geweigerd worden, 2 is een onrealistische optie ivm kosten
Daar ging het niet om.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:33 schreef Newone82 het volgende:
Ook heel realistisch om zelf het pakketje langs te gaan brengen. Man ow man. Sommige mensen.....
Het is een optie wat alleen leuk is als je hakf uur van het magazijn af woont met je autotjequote:Op zondag 16 augustus 2020 14:35 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Daar ging het niet om.
Het ging om de opties die je hebt als consument. Dat is er eentje van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |