En wat zou er dan zittenquote:Op woensdag 9 september 2020 15:28 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Onmogelijk we leven in een democratie..gaat niet om het prikje gaat erom wat erin zit
Is helemaal niet bewezen of de ziekte erger of niet erger is dan een vaccin. Daarvoor zijn beide te nieuw.quote:Op woensdag 9 september 2020 15:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Bang zijn voor inenten met een goedgekeurd vaccin, wat dus wetenschappelijk bewezen veel veiliger is dan de ziekte oplopen reken ik onder tokkie gedrag, net als beweren dat je van 5G corona krijgt of dat het niet erger is dan een griepje enzovoort.
Het vaccin wordt nu getest op ettelijke tienduizend personen, er is iemand ziek geworden dus nu wordt het programma even on hold tot duidelijk is of er een oorzakelijk verband is. Als de test wel slaagt dan durf ik te beweren dat de kans op serieuze bijwerkingen minder dan 1 op tienduizend is.
Ga je nu beweren dat minder dan 1 op tienduizend mensen die corona heeft dood gaat of geen serieuze bijwerkingen heeft?
Ik denk dat 1% kans op overlijden of langdurige serieuze klachten bij corona nog rustig aan geschat is.De sterfte wordt geschat op 0,7 tot 3,5 %. Langdurige behoorlijke last vind ik zo snel geen getallen over. 1% is dan erg conservatief reëel geschat denk ik.Dat die longschade er kan zijn is ook jou wel duidelijk neem ik aan.
Maar echt.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:59 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Echt hè, van die mensen die zich laten prikken zonder de lange termijn bijwerkingen te weten.
Van die ziekte zijn er toch al heel wat mensen dood gegaan. Van de mensen die het vaccin testen nog niet één. Wel is er zegge en schrijven één iemand ziek geworden en dus wordt de verdere test van dat vaccin on hold gezet totdat er meer duidelijk is.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:54 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Is helemaal niet bewezen of de ziekte erger of niet erger is dan een vaccin. Daarvoor zijn beide te nieuw.
Maar ruim de meerderheid niet. Ik maak een risicoanalyse en denk dat het prima gaat zonder vaccin.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Van die ziekte zijn er toch al heel wat mensen dood gegaan. Van de mensen die het vaccin testen nog niet één. Wel is er zegge en schrijven één iemand ziek geworden en dus wordt de verdere test van dat vaccin on hold gezet totdat er meer duidelijk is.
Dood gaan is een bijzonder lange termijn effect. De kans daarop zonder (goedgekeurd) vaccin is heel erg veel groter dus. Gebruik je helemaal nooit medicijnen?
Tijd voor je prikkie denk ik zo , rustig joh , vanwaar die aanval op mensen die geen vaccin willen omdat ze het gewoon niet vertrouwen? We leven niet in de 18e eeuw . Meciaanse griep was ook zo een grap , binnen notime een vaccin , zakken gevuld en daarna hoorde je er nooit meer iets vanquote:Op woensdag 9 september 2020 16:52 schreef DjVero het volgende:
[..]
En wat zou er dan zitten![]()
![]()
? Kom toch op man, iedereen met een fatsoenlijk stel hersens zou dit toch niet moeten denken. Blijkbaar val jij dus niet in die categorie...
Mensen die willens en wetens de volksgezondheid in gevaar brengen door zich niet te laten vaccineren, omdat ze bang zijn om wat in het prikkie zit, mogen wat mij betreft keihard uitgesloten worden van alle sociale aangelegenheden. Ik hoop echt dat er ooit nog eens zo'n soort wet gaat komen, hopelijk pakt het goed uit in Australië als voorbeeld voor de rest. Dan maar generaal Mao praktijken
Dat je er sceptisch over bent, prima, maar als serieus iedereen zoals jij zou denken, waren we uitgeroeid geweest door de pest 2.0. Geen enkele geloofwaardige wetenschapper zou zijn handtekening onder anti-vax-bullshit zetten.
Van die ziekte is de mortaliteit ergens tussen de 0,7 en 3,6 %. Mensen die langdurig of zelfs blijvend last houden weet ik geen cijfers van maar dat zijn er meer. Op tienduizend mensen gaar er dus minimaal 70 dood.quote:Op woensdag 9 september 2020 18:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar ruim de meerderheid niet. Ik maak een risicoanalyse en denk dat het prima gaat zonder vaccin.
Hangt er van af , wie en hoe snel ze die Coentunnel gebouwd hebben !quote:Op woensdag 9 september 2020 21:28 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Van die ziekte is de mortaliteit ergens tussen de 0,7 en 3,6 %. Mensen die langdurig of zelfs blijvend last houden weet ik geen cijfers van maar dat zijn er meer. Op tienduizend mensen gaar er dus minimaal 70 dood.
Bij het vaccin in de testfase is er nu één van de tienduizend die langdurig of mogelijk blijvend last heeft waarvan ook nog niet vast staat dat het door het vaccin komt.
Even afwegen wat erger is... 70 dood en heel veel meer last aan de ene kant of mogelijk ééntje last aan de andere kant van de weegschaal. Volgens mij slaat die weegschaal zo hard door dat ie omvalt. En dan is dat nog de balans in de testfase.
Hoe is het mogelijk dat mensen zo wantrouwend zijn dat ze dat verschil niet willen erkennen.
Ik vind het net zo iets net zo iets als niet door de Coentunnel durven en dan maar liever naar de overkant proberen te zwemmen. Ja, de Coentunnel kan lek raken of instorten maar die kans is heel klein. Zwemmen naar de overkant kan ook maar de kans is reëel dat je het niet haalt. Wat zou je dan gaan doen?
Als je met dat argument komt is dit kijken en begrijpen je verplichte huiswerk.quote:Op woensdag 9 september 2020 21:42 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Hangt er van af , wie en hoe snel ze die Coentunnel gebouwd hebben !
10000-70 blijven leven...quote:Op woensdag 9 september 2020 21:28 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Van die ziekte is de mortaliteit ergens tussen de 0,7 en 3,6 %. Mensen die langdurig of zelfs blijvend last houden weet ik geen cijfers van maar dat zijn er meer. Op tienduizend mensen gaar er dus minimaal 70 dood.
Bij het vaccin in de testfase is er nu één van de tienduizend die langdurig of mogelijk blijvend last heeft waarvan ook nog niet vast staat dat het door het vaccin komt.
Even afwegen wat erger is... 70 dood en heel veel meer last aan de ene kant of mogelijk ééntje last aan de andere kant van de weegschaal. Volgens mij slaat die weegschaal zo hard door dat ie omvalt. En dan is dat nog de balans in de testfase.
Hoe is het mogelijk dat mensen zo wantrouwend zijn dat ze dat verschil niet willen erkennen.
Ik vind het net zo iets net zo iets als niet door de Coentunnel durven en dan maar liever naar de overkant proberen te zwemmen. Ja, de Coentunnel kan lek raken of instorten maar die kans is heel klein. Zwemmen naar de overkant kan ook maar de kans is reëel dat je het niet haalt. Wat zou je dan gaan doen?
Ik gebruik gewoon mijn verstand.quote:Op woensdag 9 september 2020 21:52 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als je met dat argument komt is dit kijken en begrijpen je verplichte huiswerk.
Ik val jou en je medegekkies aan, omdat jullie het beter denken te weten dan de geloofwaardige wetenschap bij elkaar. Die reactie boven mij ook met "ik gebruik gewoon mijn verstand", dat verstand is beter dan een wetenschapper ofzo?quote:Op woensdag 9 september 2020 21:26 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Tijd voor je prikkie denk ik zo , rustig joh , vanwaar die aanval op mensen die geen vaccin willen omdat ze het gewoon niet vertrouwen? We leven niet in de 18e eeuw . Meciaanse griep was ook zo een grap , binnen notime een vaccin , zakken gevuld en daarna hoorde je er nooit meer iets van
Zou de politie je komen halen als je het niet zou doen?quote:Op woensdag 9 september 2020 23:13 schreef maxdemol het volgende:
waarom willen jullie het vaccin niet? Ik snap het niet. mijn doktor zei gister dat ik hem MOEST halen dus ik heb hem al. ik merk er helemaal niks van, niks aan de hand hoor. please uitleg graag!!! ben ik in levensgevaar??
quote:Op donderdag 3 september 2020 08:19 schreef potjecreme het volgende:
Laten we het vergelijken met vliegtuigen. Als Boeing of Airbus met een nieuwe type komt, is het zeer goed getest voordat het op de markt komt en mensen ermee van A naar B mogen vliegen.
Toch komen de kinderziekten er tijdens dit gebruik naar boven.
https://www.boeing.com/737-max-updates/
https://zakenreis.nl/luch(...)urtjes-vleugel-a380/
Dus niks wappie gewoon logisch nadenken.
Ik heb niks gehoord over de politie maar hij zei wel dat hij in niet verantwoordelijk wilde worden gehouden voor mijn gezondheid als ik het niet nam... en aangezien ik nogal vaak bij de doktor ben en hij ook mijn private wiet-leverancier is, houd ik hem graag te vriendquote:Op woensdag 9 september 2020 23:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zou de politie je komen halen als je het niet zou doen?
Voor zover ik weet worden er enkel mRNA vaccins tegen covid-19 getest, geen DNA vaccins. Virussen brengen trouwens ook DNA of RNA in onze cellen, want ze hebben de cellen nodig om zich te vermenigvuldigen.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:37 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vaccins
[..]
Niet zo bijdehand doen.
Discussie is altijd goed , enkel val je mij en mn "mede gekkies" aan op het feit dat wij verder kijken dan wat de media ons voor schuift . Ben je bang ? Dat je corona krijgt? Laat ieder zn eigen verstandige weg kiezen ..niks verplichtingquote:Op woensdag 9 september 2020 22:44 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik val jou en je medegekkies aan, omdat jullie het beter denken te weten dan de geloofwaardige wetenschap bij elkaar. Die reactie boven mij ook met "ik gebruik gewoon mijn verstand", dat verstand is beter dan een wetenschapper ofzo?
Maar prima, houd het lekker bij je eigen fairytales, het heeft blijkbaar toch geen zin om met types zoals jij te discussiëren.
Dan kunnen we die 737 ook wel weer laten vliegen. Daar is de kans op doodgaan vele malen kleiner dan 0,7 tot 3,5 procent.quote:Op woensdag 9 september 2020 22:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
10000-70 blijven leven...
Hoe zien die 70 eruit (leeftijd, onderliggende ziekte(s), geslacht, gewicht)
Bij het afwegen ga je dieper de cijfers analyseren. Ik graag wel dieper dan de cijfers waar ze het volk bang mee willen maken.
Eerder je onderbuik.quote:Op woensdag 9 september 2020 22:24 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik gebruik gewoon mijn verstand.
Zeer interresant, maar nog steeds gaat het niet mijn lichaam in.quote:Op donderdag 10 september 2020 00:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Voor zover ik weet worden er enkel mRNA vaccins tegen covid-19 getest, geen DNA vaccins. Virussen brengen trouwens ook DNA of RNA in onze cellen, want ze hebben de cellen nodig om zich te vermenigvuldigen.
Onze cellen gebruiken mRNA voor het aanmaken van eiwitten: Het DNA bevat code voor heel wat verschillende eiwitten, bij transcriptie wordt een kopie van de code voor het betreffende eiwit gemaakt in de vorm van een mRNA molecule. Dat mRNA verlaat de celkern en belandt bij een ribosoom; ribosomen lezen het mRNA en voeren de code uit, maw bouwen het betreffende eiwit, aan een snelheid van ongeveer 2 aminozuren per seconde (eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren). Een mRNA molecule kan meer dan eens gelezen worden, hoe langer de levensduur (minuten tot dagen), hoe meer exemplaren van het eiwit aangemaakt worden.
Datzelfde gebeurt dus met een mRNA vaccin, met het verschil dat het mRNA dan van buiten de cel komt, ipv uit de celkern.
Het is dus niet zo dat er genetische code aan ons DNA toegevoegd wordt.
Je hebt helemaal gelijk. Ik zou ook nooit DNA of delen daarvan in mijn eten willen.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:13 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Zeer interresant, maar nog steeds gaat het niet mijn lichaam in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |