abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194982637
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:24 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik gebruik gewoon mijn verstand.
Eerder je onderbuik.
pi_194983064
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 00:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Voor zover ik weet worden er enkel mRNA vaccins tegen covid-19 getest, geen DNA vaccins. Virussen brengen trouwens ook DNA of RNA in onze cellen, want ze hebben de cellen nodig om zich te vermenigvuldigen.

Onze cellen gebruiken mRNA voor het aanmaken van eiwitten: Het DNA bevat code voor heel wat verschillende eiwitten, bij transcriptie wordt een kopie van de code voor het betreffende eiwit gemaakt in de vorm van een mRNA molecule. Dat mRNA verlaat de celkern en belandt bij een ribosoom; ribosomen lezen het mRNA en voeren de code uit, maw bouwen het betreffende eiwit, aan een snelheid van ongeveer 2 aminozuren per seconde (eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren). Een mRNA molecule kan meer dan eens gelezen worden, hoe langer de levensduur (minuten tot dagen), hoe meer exemplaren van het eiwit aangemaakt worden.

Datzelfde gebeurt dus met een mRNA vaccin, met het verschil dat het mRNA dan van buiten de cel komt, ipv uit de celkern.

Het is dus niet zo dat er genetische code aan ons DNA toegevoegd wordt.
Zeer interresant, maar nog steeds gaat het niet mijn lichaam in.
pi_194986877
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:13 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Zeer interresant, maar nog steeds gaat het niet mijn lichaam in.
Je hebt helemaal gelijk. Ik zou ook nooit DNA of delen daarvan in mijn eten willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')