abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194871074
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 19:29 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]

Kruisboog, Katana en Wakizashi liggen al klaar. :')
Niet de traditionele basketball knuppel en shotgun?
#WeesGeenWhales
pi_194871076
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 18:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, nee, de 737Max was helemaal niet goed getest, dat is een deel van het probleem met de 737Max.

De A380 was wel goed getest en metaal onder de stress van vliegen met volle ladingen kan na verloop van tijd issues geven. Maar jij bent geen vliegtuig met honderden passagiers aan boord, of wel?
Het gaat er natuurlijk om dat er dingen op de markt komen waarvan men zegt dat ze veilig zijn.

Mijn lichaam is geen vliegtuig maar het is wel aan mij om een risicoanalyse voor mijn lichaam te doen.
  donderdag 3 september 2020 @ 20:10:12 #103
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_194871587
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 11:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Daarom is het vaccin ook nog niet algemeen beschikbaar. We krijgen hem pas wanneer die goed getest is.
Ik weet niet of je slecht geïnformeerd bent of gewoon zwakbegaafd, beide mogelijk... :')

Goed getest bestaat niet in dit geval. Alle standaard procedures zijn bij dezen losgelaten. Normaal gesproken duurt het JAREN om een vaccin te testen. Verder betreft dit een DNA- of RNA- vaccin nooit eerder toegepast en dus ook niet getest op wat voor manier dan ook. Derhalve ook uiterst onzeker hoe het uit zal pakken.

Wat wel zeker is, is dat je DNA wordt aangepast. Dit DNA zal zich in elke cel gaan repliceren. Misschien heeft dit geen negatieve gevolgen. Misschien ga je gouden eieren leggen of groei je een negerpenis op je voorhoofd. :')

Enfin. Hoe dan ook: ik pas! Succes proefkonijn! ^O^
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
  donderdag 3 september 2020 @ 20:11:36 #104
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_194871611
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 19:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Niet de traditionele basketball knuppel en shotgun?
Geen wapenvergunning voor een hagelgeweer neen. En ik doe niet aan sport. :')
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
pi_194872191
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:10 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je slecht geïnformeerd bent of gewoon zwakbegaafd, beide mogelijk... :')

Goed getest bestaat niet in dit geval. Alle standaard procedures zijn bij dezen losgelaten. Normaal gesproken duurt het JAREN om een vaccin te testen. Verder betreft dit een DNA- of RNA- vaccin nooit eerder toegepast en dus ook niet getest op wat voor manier dan ook. Derhalve ook uiterst onzeker hoe het uit zal pakken.

Wat wel zeker is, is dat je DNA wordt aangepast. Dit DNA zal zich in elke cel gaan repliceren. Misschien heeft dit geen negatieve gevolgen. Misschien ga je gouden eieren leggen of groei je een negerpenis op je voorhoofd. :')

Sorry, maar je weet volgens mij niet waar je over praat, normaal gesproken duurt een vaccin test jaren vanwege de benodigde aantallen van mensen die je nodig hebt om te testen, de tijdsduur is niet het relevante deel maar de aantallen van gevaccineerde en ongevaccineerde controle groep. Het zal je vast verbazen om te horen dat dit een nogal duur verhaal is en daarom duurt het soms jaren voordat het afgerond is, de pharma bedrijven hebben niet zo veel financieel belang over het algemeen bij het ontwikkelen van vaccins.

Het rDNA vaccin is niet het vaccin wat in Europa is aangekocht. Oxford/AstraZeneco vaccin werkt niet via DNA, volgens mij.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2020 20:43:47 ]
pi_194872356
Marcel Levi (professor in London, stuurt tevens 17 ziekenhuizen aan) was gisteren te gast bij BNR nieuwsradio en Jinek. Zijn boodschap (geparafraseerd):
- 'ik ben reeds drager van het vaccin. Het vaccin werkt heel goed, de voortekenen zijn zeer positief.'
- 'Mensen die zeggen dat de antistoffen weggaan - ook na een vaccin - snappen het niet. Van de twee soorten antistoffen gaat er eentje inderdaad na een aantal weken/maanden weg. Daar komt een andere antistof voor in de plaats. En zelfs als deze antistof weggaat hebben de cellen immunologisch geheugen.'
- 'De beschikbaarheid van vaccin zal geen problemen geven in de westerse wereld. Farmaceuten zijn nu al de vaccins aan het produceren zodat als het vrijgegeven wordt er genoeg beschikbaar is.'
- 'Er is genoeg reden voor optimisme in dit land. Nog een paar maanden en dan zijn we er van af.'
pi_194872808
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:49 schreef Oidipous het volgende:
Marcel Levi (professor in London, stuurt tevens 17 ziekenhuizen aan) was gisteren te gast bij BNR nieuwsradio en Jinek. Zijn boodschap (geparafraseerd):
- 'ik ben reeds drager van het vaccin. Het vaccin werkt heel goed, de voortekenen zijn zeer positief.'
- 'Mensen die zeggen dat de antistoffen weggaan - ook na een vaccin - snappen het niet. Van de twee soorten antistoffen gaat er eentje inderdaad na een aantal weken/maanden weg. Daar komt een andere antistof voor in de plaats. En zelfs als deze antistof weggaat hebben de cellen immunologisch geheugen.'
- 'De beschikbaarheid van vaccin zal geen problemen geven in de westerse wereld. Farmaceuten zijn nu al de vaccins aan het produceren zodat als het vrijgegeven wordt er genoeg beschikbaar is.'
- 'Er is genoeg reden voor optimisme in dit land. Nog een paar maanden en dan zijn we er van af.'
Dat vind ik dan weer iets te optimistisch, de EU gaat er van uit dat er 30 miljoen vaccins beschikbaar zijn dit jaar voor 420 miljoen EU inwoners, dat is dus nog geen 10%.
pi_194873371
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 21:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer iets te optimistisch, de EU gaat er van uit dat er 30 miljoen vaccins beschikbaar zijn dit jaar voor 420 miljoen EU inwoners, dat is dus nog geen 10%.
Het is natuurlijk aan de EU gelegen om de verwachtingen te temperen, zodat er geen onrust gaat ontstaan tussen de lidstaten zodra de vaccins verdeeld moeten worden.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
pi_194882356
quote:

[..]

Andere mensen voor zwakbegaafd uitmaken en dan met zo'n zin komen! Dat is dapper.
  vrijdag 4 september 2020 @ 13:27:08 #110
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_194882539
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 13:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Andere mensen voor zwakbegaafd uitmaken en dan met zo'n zin komen! Dat is dapper.
Niets dappers aan. Gechargeerd dat dan weer wel. Eenvoudig. Het is niet bekend wat de bijwerkingen van dit vaccin zullen zijn. De bijwerkingen op lange termijn zullen pas na jaren blijken. Of deze er wel dan wel niet zijn.

Jij en je gezin als proefkonijn? Prima dat recht heb je we leven in een vrije samenleving! Succes! :')
pi_194882610
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 13:27 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]

Niets dappers aan. Gechargeerd dat dan weer wel. Eenvoudig. Het is niet bekend wat de bijwerkingen van dit vaccin zullen zijn. De bijwerkingen op lange termijn zullen pas na jaren blijken. Of deze er wel dan wel niet zijn.

Jij en je gezin als proefkonijn? Prima dat recht heb je we leven in een vrije samenleving! Succes! :')
Waar heb je vandaan dat dit vaccin je DNA gaat aanpassen?

Jij bent ook vrij om je gezin te gebruiken als proefkonijn te gebruiken voor het Chinese virus. Das vast veel veiliger dan Europese waar.
  vrijdag 4 september 2020 @ 13:38:40 #112
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_194882726
Je DNA wordt aangepast? Kom op, toch, jongens :')
(Un)masking for the greater good.
pi_194882933
Zullen de maatregelen eraf gaan wanneer het vaccin al gepresenteerd wordt, of pas wanneer een aanzienlijk deel gevaccineerd is? Dit is mij nog niet helemaal duidelijk.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194883236
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 13:27 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]

Doe jij maar corona dan, doe ik het vaccin.

Waarom überhaupt zo spastisch, wij vreten, spuiten en roken hier alles al wat los en vast zit.
En dan opeens selectief panisch gaan doen over een tot in den treure getest vaccin waarvan geraamtes al jaren in ontwikkeling zijn, en dat omdat het waarschijnlijk te 'mainstream' is.
I'll give you something to do
pi_194883259
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 13:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zullen de maatregelen eraf gaan wanneer het vaccin al gepresenteerd wordt, of pas wanneer een aanzienlijk deel gevaccineerd is? Dit is mij nog niet helemaal duidelijk.
"Ben ik beschermd als de helm ontwikkeld is in een laboratorium, of als ik hem gekocht heb in de winkel en draag op de fiets?"

Als mensen gevaccineerd zijn natuurlijk 😉
#WeesGeenWhales
pi_194883644
quote:
Gok eens? Als er niemand gevaccineerd is of een klein deel blijven de maatregelen indien nodig gewoon van kracht, pas als een meerderheid van de bevolking gevaccineerd is zal dat veranderen.
  vrijdag 4 september 2020 @ 14:22:52 #117
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_194883662
quote:
Afhankelijk van hoe ze het gaan aanpakken (kwetsbaarste groepen eerst etc), waarschijnlijk pas zodra een bepaald percentage het vaccin heeft gehad.

We staan straks met z'n allen in een lange rij (want 1,5 m afstand) voor de deur van de plaatselijke sporthal te wachten op een prik. :Y Heb er al zin in.
pi_194883692
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:22 schreef Natalie het volgende:

[..]

Afhankelijk van hoe ze het gaan aanpakken (kwetsbaarste groepen eerst etc), waarschijnlijk pas zodra een bepaald percentage het vaccin heeft gehad.

We staan straks met z'n allen in een lange rij (want 1,5 m afstand) voor de deur van de plaatselijke sporthal te wachten op een prik. :Y Heb er al zin in.
Ik iig niet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 4 september 2020 @ 14:25:07 #119
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_194883701
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik iig niet.
Da's je goed recht :Y
pi_194883884
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:22 schreef Natalie het volgende:

[..]

Precies, ik ook, kan niet wachten, hier met die prik, ik wil van die 1.5m af, dan komen die events en free hugs weer terug.

Vind het al jammer dat ik niet mee kon doen aan trial uiteindelijk (vol).

KOM OP MET DIE SPUIT!!
#WeesGeenWhales
  vrijdag 4 september 2020 @ 14:40:15 #121
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_194883975
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:35 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Precies, ik ook, kan niet wachten, hier met die prik, ik wil van die 1.5m af, dan komen die events en free hugs weer terug.

KOM OP MET DIE SPUIT!!
Ik laat een shirt/trui maken in een lekker fel kleurtje met daarop de tekst 'Gevaccineerd ^O^' En daarna - zodra de boel goed werkt en mijn familie ook een prik heeft gehad - eens even lekker knuffelen met m'n ouders en oma :D
pi_194885330
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:40 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik laat een shirt/trui maken in een lekker fel kleurtje met daarop de tekst 'Gevaccineerd ^O^' En daarna - zodra de boel goed werkt en mijn familie ook een prik heeft gehad - eens even lekker knuffelen met m'n ouders en oma :D
Precies, GEVACCINEERD in fluorescerende regenboogletters, 48 punts 😄
#WeesGeenWhales
pi_194893498
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:35 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

KOM OP MET DIE SPUIT!!
Ik zou er dit jaar niet op rekenen:

quote:
WHO: no widespread vaccination until mid-2021

The World Health Organization has said it does not expect widespread vaccinations against coronavirus until the middle of next year, stressing the importance of rigorous checks on their effectiveness and safety.

“We are not expecting to see widespread vaccination until the middle of next year,” spokeswoman Margaret Harris told journalists at a briefing in Geneva.

“This phase 3 must take longer because we need to see how truly protective the vaccine is and we also need to see how safe it is,” she added referring to vaccine clinical trials.

https://www.theguardian.c(...)09068f08c5bb9a754425
pi_194895085
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 23:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zou er dit jaar niet op rekenen:
[..]

Oh dat was al het vroegste waar ik op rekende 😅
#WeesGeenWhales
pi_194895508
  zondag 6 september 2020 @ 04:36:43 #126
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_194910959
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:04 schreef galantis het volgende:

[..]

Doe jij maar corona dan, doe ik het vaccin.

Waarom überhaupt zo spastisch, wij vreten, spuiten en roken hier alles al wat los en vast zit.
En dan opeens selectief panisch gaan doen over een tot in den treure getest vaccin waarvan geraamtes al jaren in ontwikkeling zijn, en dat omdat het waarschijnlijk te 'mainstream' is.
Bij mij juist het tegenovergestelde. Doe mij maar "corona". Weekje hoesten en klaar met die onzin.

En misschien heb ik het al lang gehad. Helaas weet ik dat natuurlijk niet zeker, want dit virus is zoooooo gevaarlijk dat je je moet laten testen om te weten dat je 't hebt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 6 september 2020 @ 07:21:05 #127
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_194911307
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 04:36 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Bij mij juist het tegenovergestelde. Doe mij maar "corona". Weekje hoesten en klaar met die onzin.

En misschien heb ik het al lang gehad. Helaas weet ik dat natuurlijk niet zeker, want dit virus is zoooooo gevaarlijk dat je je moet laten testen om te weten dat je 't hebt.
Dat is het probleem helemaal niet meer, jou zelfbeschikkingsrecht is ontnomen, de regering bepaalt nu dat jij voor onbepaalde tijd aan die onzin verplicht bent te houden, ook al is het virus allang pleitte, Corona is al een beetje God geworden, heel veel mensen zijn er bang voor maar is 'ie er eigenlijk wel...
  zondag 6 september 2020 @ 07:23:39 #128
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194911315
Lol, gekkiesverzameltopic.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194911396
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 16:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Zoveel mensen die bang voor een naaldje zijn hier :')
Niet voor het naaldje ...wel wat er in zit
pi_194915881
quote:

[..]

Lees je eerst eens wat beter in.
Goed testen gaat niet over tijd, maar over aantallen. Normaliter duurt het heel veel tijd om genoeg geld bij elkaar te krijgen voor de verschillende testfases. Eerst moet je geld vinden om een vaccin te ontwikkelen. Vervolgens moet je geld vinden om een pre-clinical studie op muizen te doen voor veliigheid (om ernstige algemene bijwerkingen te vinden die bij zoogdieren zouden kunnen optreden). Heb je dat gedaan en geanalyseerd, dan moet je geld vinden om een pre-clinical test op dieren die ook ziekteverschijnselen van hetzelfde virus vertonen. Dat kunnen apen zijn, maar ook andere dieren. Die fases kosten een paar ton elk. Vervolgens moet je geld vinden om een fase I clnical trial te doen. Dat kost al snel een miljoen, en daar heb je enkele tientallen mensen voor nodig. De loopduur van het onderzoek zelf is een paar maanden, afhankelijk van hoe snel je vrijwilligers kunt vinden en in kunt enten. De data analyse hoeft niet heel lang te duren. Rond je dat af dan moet je geld gaan vinden voor de volgende fase, fase II, waarbij je enkelen honderden tot een paar duizend vrijwilligers moet vinden. Dat kost 1-10 miljoen euro. Voordat funders je dat geld willen geven zullen een doorgrondige kosten en baten analyse willen maken. Dat kost veel tijd. Fase II duurt ook langer, puur omdat er meer mensen inge-ent moeten worden. De analyse zelf duurt niet veel langer. Dan komt fase III, waarbij tienduizenden mensen inge-ent moeten worden om de effectiviteit van het vaccin te kunnen testen. Dit kan eigenlijk alleen in gebieden waar het virus op dat moment heerst. Soms moet daar jaren op gewacht worden. Deze fase kost tientallen miljoenen en er gaat dus ook weer een langdurige kosten en baten analyse aan vooraf, en dat wordt pas gedaan als je potentiele donors uberhaupt hebt kunnen itnteresseren. Je kunt niet vaak de effectivieit testen door mensen in te enten en vervolgens bloot te stellen aan de ziektemaker, een zogenaamde challenge studie, omdat dat alleen kan als er een effectieve en veilige behandelmethode is. Soms gebeurd het wel, in Oxford zoeken ze bijvoorbeeld op het moment vrijwillgers voor challenge studie voor een malaria vaccin. Een andere factor in de ontwikkelingstijd van een vaccin zijn de goedkeuringsprocedures tijdens het aanvragen van toestemming voor het doen van de verschillende fases.
Met een corona vaccin zijn echter de potentiele baten zo groot, dat de goedkeuringsprocedures voorrang krijgen, geld geen gebrek, en ook de studie lengtes kunnen behoorlijk verkort worden door de inzet van veel meer personeel. In een 'normale' studie kan het vinden en inenten van 1000 vrijwilligers al snel een jaar duren, nu is dat in een paar weken gedaan.

Er zijn heel veel vaccins in ontwikkeling, en slechts een paar daarvan (Moderna, BioNTech) zijn mRNA vaccins (geen DNA of RNA, maar mRNA). Daat werd al jaren aan gewerkt, maar door de enorme ontwikkelingskosten ging dat niet snel. Nu er plotseling veel geld vrij is gekomen is die ontwikkeling in een stroomversnelling geraakt. Het verandert je DNA niet, het is een molekuul wat je lichaam een eiwit laat maken, in dit geval is de antistof tegen coronavirus. Het grote voordeel hiervan is is dat het produceren van het molekuul snel en op grote schaal kan gebeuren, terwijl de meeste andere vaccin in bioreactoren gekweekt moeten worden wat veel langer duurt.
Het is dus ook zeker geen DNA wat zich in elke cel zal gaan repliceren. Het is een molekuul wat je lichaam instrueert een eiwit te produceren.

En voor degenen die bang zijn voor de naald, er zijn ook vaccins in ontwikkeling die door een neusspray kunnen worden toegediend, en mogelijk zijn andere vaccins daar ook voor geschikt.
https://www.scientias.nl/via-de-neus-toegediend-coronavaccin-beschermt-muizen-tegen-infectie/
  maandag 7 september 2020 @ 16:20:44 #131
65846 Bocaj
47th President.
pi_194935577
Inenten met coronavaccin? 'Flink deel twijfelt'.
quote:
Een flink deel van de Nederlanders wil zich niet laten inenten als er een goed werkend vaccin tegen corona beschikbaar komt, of twijfelt daar nog over. Dit meldt Nieuwsuur op basis van een enquête die onderzoeksbureau Ipsos in opdracht uitvoerde.

13 procent wil zich niet laten inenten en 16 procent weet het nog niet. De meeste Nederlanders, zeven op de tien, zijn dus wél bereid zich te laten vaccineren. Maar de vraag is of een vaccinatiegraad van zo'n 70 procent genoeg is om de samenleving te beschermen tegen een nieuwe opleving van het coronavirus.

Vooral twijfel over veiligheid en effectiviteit
De belangrijkste redenen voor 'niet-prikkers' om zich niet te laten vaccineren, zijn twijfels over de veiligheid en effectiviteit van het vaccin en angst voor bijwerkingen. Bijna de helft noemt ook principiële overwegingen, anders dan religieuze, als reden.

Moet het vaccin verplicht worden?
Radar is benieuwd: vind jij dat het coronavaccin verplicht moet worden? Geef je mening via de onderstaande link!
Radar Testpanel Poll: Coronavaccin verplichten?

============================================
Eigenlijk zouden ze het gewoon als een griepprik moeten behandelen! Toch?
pi_194935745
Ben wel benieuwd als er een vaccin komt.

Hoelang blijven dan de maatregelen nog intact aangezien niet iedereen op een dag kant worden ingeënt.

En hoe kan je aantonen dat je bent ingeënt waardoor voor jou de regels dan eigenlijk niet meer gelden.
  maandag 7 september 2020 @ 16:31:06 #133
65846 Bocaj
47th President.
pi_194935765
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:29 schreef AlwaysConnected het volgende:

Hoelang blijven dan de maatregelen nog intact aangezien niet iedereen op een dag kant worden ingeënt.

En hoe kan je aantonen dat je bent ingeënt waardoor voor jou de regels dan eigenlijk niet meer gelden.
Daar komt sowieso weer gedonder over!
pi_194935841
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:31 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Daar komt sowieso weer gedonder over!
Dat weet ik wel zeker
Zal wereldwijd een probleem worden

Kan nog leuk worden als bv land x het vaccin van land y als niet juist vind
  maandag 7 september 2020 @ 16:39:03 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194935870
quote:

Ik vrees dat ze werkelijk geen idee hebben.
pi_194935992
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:20 schreef Bocaj het volgende:
Inenten met coronavaccin? 'Flink deel twijfelt'.
[..]

Radar Testpanel Poll: Coronavaccin verplichten?

============================================
Eigenlijk zouden ze het gewoon als een griepprik moeten behandelen! Toch?
Bij groepsimmuniteit was 60% genoeg en nu moet het al 70% zijn dus.
En een opleving, so what. Zolang die qua ernst en grootte overeenkomen met bijvoorbeeld een griepgolf zoals we die de afgelopen jaren hadden is er niks aan de hand.
I'll give you something to do
pi_194937044
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:49 schreef galantis het volgende:

[..]

Bij groepsimmuniteit was 60% genoeg en nu moet het al 70% zijn dus.
En een opleving, so what. Zolang die qua ernst en grootte overeenkomen met bijvoorbeeld een griepgolf zoals we die de afgelopen jaren hadden is er niks aan de hand.
Met een R van 2-3 zou 60% genoeg moeten zijn, met variatie van hoeveelheid contacten in verschillende groepen van de bevolking is dat nog lager zelfs, dus 70% zou genoeg moeten zijn.

Dan zou men gewoon alle maatregelen in werking kunnen houden totdat 60% van de bevolking is gevaccineerd. Nadat je gevaccineerd bent, duurt het ook nog een paar weken voor je genoeg antistoffen hebt aangemaakt (ervanuit gaand dat het werkt). Ook is het goed mogelijk dat je na 4 weken nog een booster moet krijgen.
  maandag 7 september 2020 @ 19:53:41 #138
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_194939036
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dan zou men gewoon alle maatregelen in werking kunnen houden totdat 60% van de bevolking is gevaccineerd. Nadat je gevaccineerd bent, duurt het ook nog een paar weken voor je genoeg antistoffen hebt aangemaakt (ervanuit gaand dat het werkt). Ook is het goed mogelijk dat je na 4 weken nog een booster moet krijgen.
Ik vroeg me idd af hoe lang het zou duren voor een evt vaccin maximaal beschermd. Een booster zou ik niet erg vinden. Als we maar weer ons leven kunnen oppakken daarna.
pi_194950255
Dat hoop ik ook. Hopelijk is over een paar jaar Covid-19 net zoiets als mazelen. Een ernstige ziekte, maar niet iets waar je je zorgen over maakt of rekening mee hoeft te houden in je dagelijkse leven.

In Cambridge zijn ze ook nog bezig met een vaccin dat bescherming zou moeten bieden tegen alle coronavirussen: https://www.financialexpress.com/lifestyle/health/cambridge-university-kicks-off-vaccine-race-to-fight-all-coronaviruses/2066181/
  dinsdag 8 september 2020 @ 11:58:39 #140
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_194950563
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat hoop ik ook. Hopelijk is over een paar jaar Covid-19 net zoiets als mazelen. Een ernstige ziekte, maar niet iets waar je je zorgen over maakt of rekening mee hoeft te houden in je dagelijkse leven.

In Cambridge zijn ze ook nog bezig met een vaccin dat bescherming zou moeten bieden tegen alle coronavirussen: https://www.financialexpress.com/lifestyle/health/cambridge-university-kicks-off-vaccine-race-to-fight-all-coronaviruses/2066181/
Yes please :Y

Het maakt mij eigenlijk niet meer uit hoeveel prikken we moeten krijgen om beschermd te zijn. Desnoods iedere maand, fine by me. Maar ik wil GRMBL m'n ouders weer eens kunnen knuffelen!
pi_194950651
quote:

Dit mag niet want inentgegevens zijn medische gegevens, die onder de privacy wetgeving vallen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 8 september 2020 @ 12:20:01 #142
37248 BertV
Klei indiaan
pi_194950895
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 september 2020 13:38 schreef Natalie het volgende:
Je DNA wordt aangepast? Kom op, toch, jongens :')
Het RIVM, dat is vast een goede bron met zo'n reactie:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vaccins

DNA- en RNA-vaccins voegen een nieuw stuk DNA of RNA toe aan bepaalde afweercellen in ons lichaam. Vaak zijn dat een speciaal soort afweercellen, die een virus of bacterie opnemen en afbreken.
---
Deze DNA- en RNA- technieken zijn nieuw, en voor nog geen enkele menselijke ziekte is een DNA- of RNA- vaccin goedgekeurd. Voor dieren is al wel een aantal DNA-vaccins met succes in gebruik.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  dinsdag 8 september 2020 @ 12:25:17 #143
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_194950979
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 12:20 schreef BertV het volgende:

[..]

Het RIVM, dat is vast een goede bron met zo'n reactie:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vaccins

DNA- en RNA-vaccins voegen een nieuw stuk DNA of RNA toe aan bepaalde afweercellen in ons lichaam. Vaak zijn dat een speciaal soort afweercellen, die een virus of bacterie opnemen en afbreken.
---
Deze DNA- en RNA- technieken zijn nieuw, en voor nog geen enkele menselijke ziekte is een DNA- of RNA- vaccin goedgekeurd. Voor dieren is al wel een aantal DNA-vaccins met succes in gebruik.
Alleen aan de afweercellen, gelukkig. Dat is zws een stuk minder dramatisch dan gedacht werd.
Bedankt hiervoor, Bert.
  dinsdag 8 september 2020 @ 13:29:56 #144
3542 Gia
User under construction
pi_194951856
Er wordt nu getest op gezonde mensen, maar kwetsbaren worden straks als eersten opgeroepen voor de eerste inentingsronde.

Denk dat ik dan een beetje 'ziek' ben en pas de 2de of 3de ronde meedoe.
pi_194951943
Dat is nog maar af te wachten wie als eerste opgeroepen worden. Maar het is inderdaad wel een issue met testen vaak. Het wordt eerst getest op gezonde mensen, maar dat zijn niet degenen die er het meeste baat bij hebben.
In fase II/III van het Oxford vaccin wordt ook een groep van ongeveer 80 mensen getest die ouder dan 55 zijn (maar wel gezond) en een hele kleine groep die jonger dan 15 is (iets van 10 ofzo).
Wie er als eerste opgeroepen worden zal ook afhangen van de hoeveelheid vaccins die beschikbaar zijn. Als er een miljoen doses beschikbaar zijn, dan is het inderdaad waarschijnlijk dat kwetsbaren een uitnodiging ontvangen of worden opgeroepen. Maar als 15 miljoen doses beschikbaar zijn dan is mogelijk efficienter om eerst de groepen op te roepen die een hoger risico op besmetting en besmetten hebben.
In het eerste scenario wordt het vaccin meer gebruikt om kwetsbaren te beschermen, maar kunnen wel degelijk nog nieuwe uitbraken ontstaan, in het tweede scenario om de hele bevolking te beschermen tegen een nieuwe golf/uitbraak.
pi_194953012
Ik heb geen alu hoedje op, dus ja ik wil een vaccin zodra t er is.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_194953694
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:52 schreef TLC het volgende:
Ik heb geen alu hoedje op, dus ja ik wil een vaccin zodra t er is.
Als je superkrachten krijgt, of een derde tepel op je voorhoofd: laat je het ons dan weten?
pi_194955951
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:23 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Als je superkrachten krijgt, of een derde tepel op je voorhoofd: laat je het ons dan weten?
🤔 *als* je er superkrachten van zou krijgen, waarom zou dat een reden zijn om het niet te nemen? 😂
#WeesGeenWhales
pi_194956068
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

🤔 *als* je er superkrachten van zou krijgen, waarom zou dat een reden zijn om het niet te nemen? 😂
Dat heb ik toch niet gezegd? Ik zal vooraan staan bij superkrachten en bij 3e tepel op voorhoofd ergens heel ver achteraan de rij zijn.
pi_194956085
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:17 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Dat heb ik toch niet gezegd? Ik zal vooraan staan bij superkrachten en bij 3e tepel op voorhoofd ergens heel ver achteraan de rij zijn.
Fair enough XD

Ligt er wel aan welke superkracht though. Onsterfbaar zijn bv lijkt me vervelend.
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')