Niet de traditionele basketball knuppel en shotgun?quote:Op donderdag 3 september 2020 19:29 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Kruisboog, Katana en Wakizashi liggen al klaar.
Het gaat er natuurlijk om dat er dingen op de markt komen waarvan men zegt dat ze veilig zijn.quote:Op donderdag 3 september 2020 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, nee, de 737Max was helemaal niet goed getest, dat is een deel van het probleem met de 737Max.
De A380 was wel goed getest en metaal onder de stress van vliegen met volle ladingen kan na verloop van tijd issues geven. Maar jij bent geen vliegtuig met honderden passagiers aan boord, of wel?
Ik weet niet of je slecht geïnformeerd bent of gewoon zwakbegaafd, beide mogelijk...quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Daarom is het vaccin ook nog niet algemeen beschikbaar. We krijgen hem pas wanneer die goed getest is.
Geen wapenvergunning voor een hagelgeweer neen. En ik doe niet aan sport.quote:Op donderdag 3 september 2020 19:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Niet de traditionele basketball knuppel en shotgun?
Sorry, maar je weet volgens mij niet waar je over praat, normaal gesproken duurt een vaccin test jaren vanwege de benodigde aantallen van mensen die je nodig hebt om te testen, de tijdsduur is niet het relevante deel maar de aantallen van gevaccineerde en ongevaccineerde controle groep. Het zal je vast verbazen om te horen dat dit een nogal duur verhaal is en daarom duurt het soms jaren voordat het afgerond is, de pharma bedrijven hebben niet zo veel financieel belang over het algemeen bij het ontwikkelen van vaccins.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:10 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je slecht geïnformeerd bent of gewoon zwakbegaafd, beide mogelijk...
Goed getest bestaat niet in dit geval. Alle standaard procedures zijn bij dezen losgelaten. Normaal gesproken duurt het JAREN om een vaccin te testen. Verder betreft dit een DNA- of RNA- vaccin nooit eerder toegepast en dus ook niet getest op wat voor manier dan ook. Derhalve ook uiterst onzeker hoe het uit zal pakken.
Wat wel zeker is, is dat je DNA wordt aangepast. Dit DNA zal zich in elke cel gaan repliceren. Misschien heeft dit geen negatieve gevolgen. Misschien ga je gouden eieren leggen of groei je een negerpenis op je voorhoofd.
Enfin. Hoe dan ook: ik pas! Succes proefkonijn!
Dat vind ik dan weer iets te optimistisch, de EU gaat er van uit dat er 30 miljoen vaccins beschikbaar zijn dit jaar voor 420 miljoen EU inwoners, dat is dus nog geen 10%.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:49 schreef Oidipous het volgende:
Marcel Levi (professor in London, stuurt tevens 17 ziekenhuizen aan) was gisteren te gast bij BNR nieuwsradio en Jinek. Zijn boodschap (geparafraseerd):
- 'ik ben reeds drager van het vaccin. Het vaccin werkt heel goed, de voortekenen zijn zeer positief.'
- 'Mensen die zeggen dat de antistoffen weggaan - ook na een vaccin - snappen het niet. Van de twee soorten antistoffen gaat er eentje inderdaad na een aantal weken/maanden weg. Daar komt een andere antistof voor in de plaats. En zelfs als deze antistof weggaat hebben de cellen immunologisch geheugen.'
- 'De beschikbaarheid van vaccin zal geen problemen geven in de westerse wereld. Farmaceuten zijn nu al de vaccins aan het produceren zodat als het vrijgegeven wordt er genoeg beschikbaar is.'
- 'Er is genoeg reden voor optimisme in dit land. Nog een paar maanden en dan zijn we er van af.'
Het is natuurlijk aan de EU gelegen om de verwachtingen te temperen, zodat er geen onrust gaat ontstaan tussen de lidstaten zodra de vaccins verdeeld moeten worden.quote:Op donderdag 3 september 2020 21:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer iets te optimistisch, de EU gaat er van uit dat er 30 miljoen vaccins beschikbaar zijn dit jaar voor 420 miljoen EU inwoners, dat is dus nog geen 10%.
Andere mensen voor zwakbegaafd uitmaken en dan met zo'n zin komen! Dat is dapper.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:10 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je slecht geïnformeerd bent of gewoon zwakbegaafd, beide mogelijk...
Goed getest bestaat niet in dit geval. Alle standaard procedures zijn bij dezen losgelaten. Normaal gesproken duurt het JAREN om een vaccin te testen. Verder betreft dit een DNA- of RNA- vaccin nooit eerder toegepast en dus ook niet getest op wat voor manier dan ook. Derhalve ook uiterst onzeker hoe het uit zal pakken.
Wat wel zeker is, is dat je DNA wordt aangepast. Dit DNA zal zich in elke cel gaan repliceren. Misschien heeft dit geen negatieve gevolgen. Misschien ga je gouden eieren leggen of groei je een negerpenis op je voorhoofd.
Niets dappers aan. Gechargeerd dat dan weer wel. Eenvoudig. Het is niet bekend wat de bijwerkingen van dit vaccin zullen zijn. De bijwerkingen op lange termijn zullen pas na jaren blijken. Of deze er wel dan wel niet zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Andere mensen voor zwakbegaafd uitmaken en dan met zo'n zin komen! Dat is dapper.
Waar heb je vandaan dat dit vaccin je DNA gaat aanpassen?quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:27 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Niets dappers aan. Gechargeerd dat dan weer wel. Eenvoudig. Het is niet bekend wat de bijwerkingen van dit vaccin zullen zijn. De bijwerkingen op lange termijn zullen pas na jaren blijken. Of deze er wel dan wel niet zijn.
Jij en je gezin als proefkonijn? Prima dat recht heb je we leven in een vrije samenleving! Succes!
Doe jij maar corona dan, doe ik het vaccin.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:27 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Niets dappers aan. Gechargeerd dat dan weer wel. Eenvoudig. Het is niet bekend wat de bijwerkingen van dit vaccin zullen zijn. De bijwerkingen op lange termijn zullen pas na jaren blijken. Of deze er wel dan wel niet zijn.
Jij en je gezin als proefkonijn? Prima dat recht heb je we leven in een vrije samenleving! Succes!
"Ben ik beschermd als de helm ontwikkeld is in een laboratorium, of als ik hem gekocht heb in de winkel en draag op de fiets?"quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zullen de maatregelen eraf gaan wanneer het vaccin al gepresenteerd wordt, of pas wanneer een aanzienlijk deel gevaccineerd is? Dit is mij nog niet helemaal duidelijk.
Gok eens? Als er niemand gevaccineerd is of een klein deel blijven de maatregelen indien nodig gewoon van kracht, pas als een meerderheid van de bevolking gevaccineerd is zal dat veranderen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zullen de maatregelen eraf gaan wanneer het vaccin al gepresenteerd wordt, of pas wanneer een aanzienlijk deel gevaccineerd is? Dit is mij nog niet helemaal duidelijk.
Afhankelijk van hoe ze het gaan aanpakken (kwetsbaarste groepen eerst etc), waarschijnlijk pas zodra een bepaald percentage het vaccin heeft gehad.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik iig niet.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:22 schreef Natalie het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe ze het gaan aanpakken (kwetsbaarste groepen eerst etc), waarschijnlijk pas zodra een bepaald percentage het vaccin heeft gehad.
We staan straks met z'n allen in een lange rij (want 1,5 m afstand) voor de deur van de plaatselijke sporthal te wachten op een prik.Heb er al zin in.
Precies, ik ook, kan niet wachten, hier met die prik, ik wil van die 1.5m af, dan komen die events en free hugs weer terug.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:22 schreef Natalie het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe ze het gaan aanpakken (kwetsbaarste groepen eerst etc), waarschijnlijk pas zodra een bepaald percentage het vaccin heeft gehad.
We staan straks met z'n allen in een lange rij (want 1,5 m afstand) voor de deur van de plaatselijke sporthal te wachten op een prik.Heb er al zin in.
Ik laat een shirt/trui maken in een lekker fel kleurtje met daarop de tekst 'Gevaccineerdquote:Op vrijdag 4 september 2020 14:35 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Precies, ik ook, kan niet wachten, hier met die prik, ik wil van die 1.5m af, dan komen die events en free hugs weer terug.
Vind het al jammer dat ik niet mee kon doen aan trial uiteindelijk (vol).
KOM OP MET DIE SPUIT!!
Precies, GEVACCINEERD in fluorescerende regenboogletters, 48 punts 😄quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:40 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik laat een shirt/trui maken in een lekker fel kleurtje met daarop de tekst 'Gevaccineerd' En daarna - zodra de boel goed werkt en mijn familie ook een prik heeft gehad - eens even lekker knuffelen met m'n ouders en oma
Ik zou er dit jaar niet op rekenen:quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:35 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Precies, ik ook, kan niet wachten, hier met die prik, ik wil van die 1.5m af, dan komen die events en free hugs weer terug.
Vind het al jammer dat ik niet mee kon doen aan trial uiteindelijk (vol).
KOM OP MET DIE SPUIT!!
quote:WHO: no widespread vaccination until mid-2021
The World Health Organization has said it does not expect widespread vaccinations against coronavirus until the middle of next year, stressing the importance of rigorous checks on their effectiveness and safety.
“We are not expecting to see widespread vaccination until the middle of next year,” spokeswoman Margaret Harris told journalists at a briefing in Geneva.
“This phase 3 must take longer because we need to see how truly protective the vaccine is and we also need to see how safe it is,” she added referring to vaccine clinical trials.
https://www.theguardian.c(...)09068f08c5bb9a754425
Oh dat was al het vroegste waar ik op rekende 😅quote:Op vrijdag 4 september 2020 23:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou er dit jaar niet op rekenen:
[..]
Bij mij juist het tegenovergestelde. Doe mij maar "corona". Weekje hoesten en klaar met die onzin.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Doe jij maar corona dan, doe ik het vaccin.
Waarom überhaupt zo spastisch, wij vreten, spuiten en roken hier alles al wat los en vast zit.
En dan opeens selectief panisch gaan doen over een tot in den treure getest vaccin waarvan geraamtes al jaren in ontwikkeling zijn, en dat omdat het waarschijnlijk te 'mainstream' is.
Dat is het probleem helemaal niet meer, jou zelfbeschikkingsrecht is ontnomen, de regering bepaalt nu dat jij voor onbepaalde tijd aan die onzin verplicht bent te houden, ook al is het virus allang pleitte, Corona is al een beetje God geworden, heel veel mensen zijn er bang voor maar is 'ie er eigenlijk wel...quote:Op zondag 6 september 2020 04:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Bij mij juist het tegenovergestelde. Doe mij maar "corona". Weekje hoesten en klaar met die onzin.
En misschien heb ik het al lang gehad. Helaas weet ik dat natuurlijk niet zeker, want dit virus is zoooooo gevaarlijk dat je je moet laten testen om te weten dat je 't hebt.
Niet voor het naaldje ...wel wat er in zitquote:Op maandag 17 augustus 2020 16:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Zoveel mensen die bang voor een naaldje zijn hier
Lees je eerst eens wat beter in.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:10 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Radar Testpanel Poll: Coronavaccin verplichten?quote:Een flink deel van de Nederlanders wil zich niet laten inenten als er een goed werkend vaccin tegen corona beschikbaar komt, of twijfelt daar nog over. Dit meldt Nieuwsuur op basis van een enquête die onderzoeksbureau Ipsos in opdracht uitvoerde.
13 procent wil zich niet laten inenten en 16 procent weet het nog niet. De meeste Nederlanders, zeven op de tien, zijn dus wél bereid zich te laten vaccineren. Maar de vraag is of een vaccinatiegraad van zo'n 70 procent genoeg is om de samenleving te beschermen tegen een nieuwe opleving van het coronavirus.
Vooral twijfel over veiligheid en effectiviteit
De belangrijkste redenen voor 'niet-prikkers' om zich niet te laten vaccineren, zijn twijfels over de veiligheid en effectiviteit van het vaccin en angst voor bijwerkingen. Bijna de helft noemt ook principiële overwegingen, anders dan religieuze, als reden.
Moet het vaccin verplicht worden?
Radar is benieuwd: vind jij dat het coronavaccin verplicht moet worden? Geef je mening via de onderstaande link!
Daar komt sowieso weer gedonder over!quote:Op maandag 7 september 2020 16:29 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ben wel benieuwd als er een vaccin komt.
Hoelang blijven dan de maatregelen nog intact aangezien niet iedereen op een dag kant worden ingeënt.
En hoe kan je aantonen dat je bent ingeënt waardoor voor jou de regels dan eigenlijk niet meer gelden.
Dat weet ik wel zekerquote:Op maandag 7 september 2020 16:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Daar komt sowieso weer gedonder over!
Ik vrees dat ze werkelijk geen idee hebben.quote:Op maandag 7 september 2020 16:29 schreef AlwaysConnected het volgende:
Hoelang blijven dan de maatregelen nog intact aangezien niet iedereen op een dag kant worden ingeënt.
En hoe kan je aantonen dat je bent ingeënt waardoor voor jou de regels dan eigenlijk niet meer gelden.
Bij groepsimmuniteit was 60% genoeg en nu moet het al 70% zijn dus.quote:Op maandag 7 september 2020 16:20 schreef Bocaj het volgende:
Inenten met coronavaccin? 'Flink deel twijfelt'.
[..]
Radar Testpanel Poll: Coronavaccin verplichten?
============================================
Eigenlijk zouden ze het gewoon als een griepprik moeten behandelen! Toch?
Met een R van 2-3 zou 60% genoeg moeten zijn, met variatie van hoeveelheid contacten in verschillende groepen van de bevolking is dat nog lager zelfs, dus 70% zou genoeg moeten zijn.quote:Op maandag 7 september 2020 16:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Bij groepsimmuniteit was 60% genoeg en nu moet het al 70% zijn dus.
En een opleving, so what. Zolang die qua ernst en grootte overeenkomen met bijvoorbeeld een griepgolf zoals we die de afgelopen jaren hadden is er niks aan de hand.
Ik vroeg me idd af hoe lang het zou duren voor een evt vaccin maximaal beschermd. Een booster zou ik niet erg vinden. Als we maar weer ons leven kunnen oppakken daarna.quote:Op maandag 7 september 2020 17:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dan zou men gewoon alle maatregelen in werking kunnen houden totdat 60% van de bevolking is gevaccineerd. Nadat je gevaccineerd bent, duurt het ook nog een paar weken voor je genoeg antistoffen hebt aangemaakt (ervanuit gaand dat het werkt). Ook is het goed mogelijk dat je na 4 weken nog een booster moet krijgen.
Yes pleasequote:Op dinsdag 8 september 2020 11:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat hoop ik ook. Hopelijk is over een paar jaar Covid-19 net zoiets als mazelen. Een ernstige ziekte, maar niet iets waar je je zorgen over maakt of rekening mee hoeft te houden in je dagelijkse leven.
In Cambridge zijn ze ook nog bezig met een vaccin dat bescherming zou moeten bieden tegen alle coronavirussen: https://www.financialexpress.com/lifestyle/health/cambridge-university-kicks-off-vaccine-race-to-fight-all-coronaviruses/2066181/
Dit mag niet want inentgegevens zijn medische gegevens, die onder de privacy wetgeving vallen.quote:Op maandag 7 september 2020 16:29 schreef AlwaysConnected het volgende:
Het RIVM, dat is vast een goede bron met zo'n reactie:quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:38 schreef Natalie het volgende:
Je DNA wordt aangepast? Kom op, toch, jongens
Alleen aan de afweercellen, gelukkig. Dat is zws een stuk minder dramatisch dan gedacht werd.quote:Op dinsdag 8 september 2020 12:20 schreef BertV het volgende:
[..]
Het RIVM, dat is vast een goede bron met zo'n reactie:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vaccins
DNA- en RNA-vaccins voegen een nieuw stuk DNA of RNA toe aan bepaalde afweercellen in ons lichaam. Vaak zijn dat een speciaal soort afweercellen, die een virus of bacterie opnemen en afbreken.
---
Deze DNA- en RNA- technieken zijn nieuw, en voor nog geen enkele menselijke ziekte is een DNA- of RNA- vaccin goedgekeurd. Voor dieren is al wel een aantal DNA-vaccins met succes in gebruik.
Als je superkrachten krijgt, of een derde tepel op je voorhoofd: laat je het ons dan weten?quote:Op dinsdag 8 september 2020 14:52 schreef TLC het volgende:
Ik heb geen alu hoedje op, dus ja ik wil een vaccin zodra t er is.
🤔 *als* je er superkrachten van zou krijgen, waarom zou dat een reden zijn om het niet te nemen? 😂quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:23 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Als je superkrachten krijgt, of een derde tepel op je voorhoofd: laat je het ons dan weten?
Dat heb ik toch niet gezegd? Ik zal vooraan staan bij superkrachten en bij 3e tepel op voorhoofd ergens heel ver achteraan de rij zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:11 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
🤔 *als* je er superkrachten van zou krijgen, waarom zou dat een reden zijn om het niet te nemen? 😂
Fair enough XDquote:Op dinsdag 8 september 2020 17:17 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Dat heb ik toch niet gezegd? Ik zal vooraan staan bij superkrachten en bij 3e tepel op voorhoofd ergens heel ver achteraan de rij zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |