Dat men in streven naar efficiëntie en winstbejag de zorg kapot bezuinigd heeft onder jaren VVD-beleid betekent niet dat we nu niet alles op alles kunnen zetten om hier verandering in te brengen. Defaitistisme schieten we nu niets mee op, de schouders er onder.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Haha, net alsof je zomaar even een blik nieuw IC personeel opentrekt.
rare conclusie.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:19 schreef Sponsje88 het volgende:
Afschalen was niet zo'n probleem, dus opschalen lijkt mij ook niet zo'n issue
Op zaterdag 15 augustus 2020 12:22 schreef Tarado het volgende:
Personeel gevlucht naar het buitenland?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
rare conclusie.
Een auto slopen met een moker is niet zo'n probleem, dus hem weer maken lijkt mij ook niet zo'n issue
Mee eens ja, plaatselijke maatregelen zorgen alleen maar voor heel veel ellende. Kijk, in Amsterdam wil de veiligheidsregio de cafés, feesten en het restaurant controleren of ze allemaal aan de maatregelen houden, Zo niet, volgt er bij van die allen 4 weken sluiting.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 15 augustus 2020 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
plaatselijke maatregelen
[/quota]
Daar is Nederland vrees ik te klein voor. Zorgt alleen voor verspreiding van de ene regio naar de andere.
Hoe zie je dat voor je? Als je bv zo Rotterdam in en uit kunt rijden dan verplaats je het probleem alleen maar. Het zal het eea wel afvangen maar wil je plaatselijke maatregelen zul je daar streng op moeten controleren. Anders werkt het gewoon niet en laat je wellicht andere brandhaarden ontstaan.quote:
Informatie uit -en van totalitaire staten beter niet zien als van veel waarde anders dan om die van jouzelf, daarmee te ondermijnen. Als de informatie als waarde heeft, is die vooral bedoeld om rte (ver)storen en op zijn best de aandacht af te leiden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 00:11 schreef Mammietje het volgende:
Jammer ook dat er over dat soort zaken niet meer informatie vanuit China komt. Want zij bewandelen al langer deze weg en hebben meer tijd voor onderzoek gehad. Zo wil ik ook nog steeds weten hoe het nu zit met die later opnieuw positief getesten. Zijn dat nu herbesmettingen of flakkert het af en toe weer op? Die vraag rees destijds daar, later in Italië en hier komt het nu zachtjes op. (Feest van herhalingen, zoals alles in deze topicreeks overigens.) Maar ik heb er nog geen antwoord op gezien. En lijkt me wel belangrijk verschil! Herbesmetting is al niet zo positief maar iets wat in het lichaam blijft sluimeren al helemaal niet natuurlijk.
Leuk retoriek maar de realiteit is dat het opleiden minstens een jaar duurt. Tegen die tijd is het vaccin er hopelijk al.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat men in streven naar efficiëntie en winstbejag de zorg kapot bezuinigd heeft onder jaren VVD-beleid betekent niet dat we nu niet alles op alles kunnen zetten om hier verandering in te brengen. Defaitistisme schieten we nu niets mee op, de schouders er onder.
Ook al profiteren we er pas over een paar jaar van, geen excuus om het nu niet op te pakken.
Wat zou je voorstellen dan?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
we gaan het zien, ik zie het nog niet zo somber in en ik begrijp de oplossingen van de doemdenkers onder ons ook niet echt, alles maar dicht, iedereen achter de geraniums and we live happily ever after?
Waar doen ze dat dan?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ja, maar dat was niet de discussie, dat betrof een geval in Aruba.
De WHO schrijft voor dat zelfs indien er slechts een vermoeden is van Covid, deze dient te worden gequalificeerd als overleden met als oorzaak Covid-19, blijkens het document van de WHO zelf, zie cap uit de PDF van het WHO plus link:
[ afbeelding ]
https://www.google.com/ur(...)q-ExFyaoDhU7s0VX_a6R
Economie dichtquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 11:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Om een lockdown te voorkomen:
Scholen dicht
Horeca dicht
Thuiswerken
Grenzen dicht
Geen samenkomsten met meer dan 10 personen
Avondklok
Verplichte quarantaine door BCO
Geen teamsporten
Alleen winkelen
Daarmee kunnen we het denk ik voorkomen.
Benieuw hoe de gymles verloopt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 02:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)school-in-assen.html?
Tsja. Als de overheid de noodzakelijke maatregelen niet wil nemen, dan moet je het zelf maar doen.
Precies deze denkwijze van jou illustreert het probleem van NLquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Leuk retoriek maar de realiteit is dat het opleiden minstens een jaar duurt. Tegen die tijd is het vaccin er hopelijk al.
Hoe wil jij het dan oplossen? Leg maar uit, ben heel benieuwd.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Precies deze denkwijze van jou illustreert het probleem van NL
Dat staat er helemaal niet en ook niet dat het verplicht is. Je kletst uit je nekquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ja, maar dat was niet de discussie, dat betrof een geval in Aruba.
De WHO schrijft voor dat zelfs indien er slechts een vermoeden is van Covid, deze dient te worden gequalificeerd als overleden met als oorzaak Covid-19, blijkens het document van de WHO zelf, zie cap uit de PDF van het WHO plus link:
[ afbeelding ]
https://www.google.com/ur(...)q-ExFyaoDhU7s0VX_a6R
Voorkomen is beter dan genezen. Als we iets geleerd zouden moeten hebben, is het dat winstbejag de zorg geen goed doet. Ja, overcapaciteit kost geld, maar het is wel nodig. Wat jou betreft is dat niet meer nodig zodra er een vaccin is. Alsof we dan in de toekomst niets meer te duchten hebben. We moeten voorbereid zijn op een volgende crisis, van welke aard dan ook.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe wil jij het dan oplossen? Leg maar uit, ben heel benieuwd.
Als topsport de reden is voor je bestaan, dan geef ik het je te doen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 09:34 schreef skrn het volgende:
[..]
Ha ha, ik zou lekker gewoon rust nemen, gekke topsporters.
ziekenhuisopnames 11 gisteren en ic opnames totaal 59, dat is nog ver van het kritieke punt en de overheid overal de schuld van geven vind ik ook altijd zo makkelijk maar er zijn blijkbaar mensen die een harde hand nodig hebbenquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat zou je voorstellen dan?
Feit: Aantal besmettingen loopt ongecontroleerd op, ziekenhuisopnames nemen significant toe, IC opnames lopen op.
Heeft imo niks met doemdenken te maken gewoon de realiteit en een halfslachtig kabinetsbeleid.
Helemaal mee eens, maar de vraag is hoe komen nu aan meer capaciteit terwijl we geen personeel hebben? Opleiding kost tijd. Uit het buitenland halen wordt lastig en is moreel gezien niet netjes.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:51 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Voorkomen is beter dan genezen. Als we iets geleerd zouden moeten hebben, is het dat winstbejag de zorg geen goed doet. Ja, overcapaciteit kost geld, maar het is wel nodig. Wat jou betreft is dat niet meer nodig zodra er een vaccin is. Alsof we dan in de toekomst niets meer te duchten hebben. We moeten voorbereid zijn op een volgende crisis, van welke aard dan ook.
Zonder mondkapjes en de avondklok was het daar veel meer uit de klauwen gelopen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij de Belgen gaat het ook uitstekend
+922
Bij een uitbraak gaat een school gewoon dicht, dat is al sinds maart het protocol.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:00 schreef Jaeger85 het volgende:
Is er al een plan van aanpak voor coronauitbraken op scholen? Moeten klassen uit voorzorg in quarantaine als een medeleerlingen besmet is? Of zelfs hele scholen dicht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |