daarom lach ik ook, de oplossing tegen een lockdown is een lockdownquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je lacht maar dat is vrijwel geheel wat er in Maart/April/Mei gaande was
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 11:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Om een lockdown te voorkomen:
Scholen dicht
Horeca dicht
Thuiswerken
Grenzen dicht
Geen samenkomsten met meer dan 10 personen
Avondklok
Verplichte quarantaine door BCO
Geen teamsporten
Alleen winkelen
Daarmee kunnen we het denk ik voorkomen.
Kan iemand deze jongen de grap even uitleggen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 11:59 schreef Predator40 het volgende:
wat een figuren hier.......beetje lachen om maatregelen totdat er een echte lockdown komt en moet je ze dan eens horen.
Uiteindelijk is zo'n tweede lockdown onvermijdelijk. Laten we hopen dat een iets mildere variant dit keer kan volstaan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom lach ik ook, de oplossing tegen een lockdown is een lockdown
Het onderzoek is helemaal niet zo stellig als jij en Dven hier schetsen over transmissie door kinderen/jongeren en de rol van (het sluiten van) scholen. Men schetst een hoop kanttekeningen en voorbehouden en niet voor niets:quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 11:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het gaat er ook niet om om transmissie te "bewijzen" ( dat is al gedaan ) maar om aan te tonen dat er besmette personen op scholen zitten en dat er vanzelf transmissie gaat plaatsvinden op die scholen als ze niet worden gesloten.
en uit dat onderzoek:
We showed that household transmission of SARS-CoV-2 was high if the index patient was 10–19 years of age. In the current mitigation strategy that includes physical distancing, optimizing the likelihood of reducing individual, family, and community disease is important. Implementation of public health recommendations, including hand and respiratory hygiene, should be encouraged to reduce transmission of SARS-CoV-2 within affected households.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 11:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah we gaan weer op de man spelen als het te moeilijk word voor je zoals gewoonlijk
Ja, maar dat was niet de discussie, dat betrof een geval in Aruba.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 11:53 schreef Nielsch het volgende:
Actieve infectie is iets anders dan een vermoeden he.
Adviezen hebben sowieso weinig nut blijkt wel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Adviezen zoals geen samenkomsten van meer dan 10 personen en alleen winkelen zijn al maanden uit het raam, niemand houdt zich daar nog aan.
Er is nooit een eerste lockdown geweest.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:02 schreef Ven1972 het volgende:
Heel eerlijk gezegd is een tweede lockdown niet meer te voorkomen door geklungel in het politiek en bij het RIVM, maar ook door ons te doen omdat vele mensen niet aan de maatregelen houdt. Het is ook niet anders dat kwestie van tijd is om deze maatregel weer in te voeren en alle versoepelingen weer terug te draaien...
Over een thuistest betwijfel ik of dit wel betrouwbaar is of niet. Je moet iemand die PBM draagt bij hebben om het testresultaat te zien. Als je door zo'n test toch positief bent besmet je ook thuisgenoten en jouw dierbaren. dat is echt mis!quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:04 schreef quirina het volgende:
Wanneer komen er een keer thuistesten diy/kits om te testen?
Veel makkelijker!
Nou is het iedere keer ( nu elke week )weer zenuwen op het werk omdat er collega’s hun test resultaat af moeten wachten.
Gevolg is dat als je in aanraking bent geweest met een mogelijke besmette collega dat je zelf eigenlijk ook de straat niet zou mogen.
Maar ja moet toch werken.
Thuiskits zouden zoveel fijner zijn.. een swab uit m’n neus kan ik zelf ook wel en indien negatief kan je gewoon verder met leven.
Ik bedoel namelijk een intelligente lockdown die we in het voorjaar kenden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er is nooit een eerste lockdown geweest.
we gaan het zien, ik zie het nog niet zo somber in en ik begrijp de oplossingen van de doemdenkers onder ons ook niet echt, alles maar dicht, iedereen achter de geraniums and we live happily ever after?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteindelijk is zo'n tweede lockdown onvermijdelijk. Laten we hopen dat een iets mildere variant dit keer kan volstaan.
Is ook niet te doen op de lange termijn. Alles maar open en dicht telkens. Richt je veel meer schade mee aan dan strikt noodzakelijk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
we gaan het zien, ik zie het nog niet zo somber in en ik begrijp de oplossingen van de doemdenkers onder ons ook niet echt, alles maar dicht, iedereen achter de geraniums and we live happily ever after?
Tja, als je teamsporten zoals amateurvoetbal vrij geeft en er mag publiek bij is het ook wel naïef om te denken dat een vereniging bij de 50ste of de 75ste toeschouwer de poort op slot gooit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Adviezen hebben sowieso weinig nut blijkt wel.
Welk alternatief is er dan?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is ook niet te doen op de lange termijn. Alles maar open en dicht telkens. Richt je veel meer schade mee aan dan strikt noodzakelijk.
Gewoon je schouders ophalen en mensen dood laten gaan. Kun je tenminste naar de kroeg.quote:
Altijd interessant om een conclusie te trekken uit een eigen observatie.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 00:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ik hoor dat er in Nederland wel 'enkele duizenden' mensen langdurige klachten hebben en er honderdduizenden zo niet al een of twee miljoen besmettingen zijn geweest, dan lijkt me dat een veilige schatting.
Lekker het vocht uit de bar slurpen en in de lampen hangenquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Gewoon je schouders ophalen en mensen dood laten gaan. Kun je tenminste naar de kroeg.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Gewoon je schouders ophalen en mensen dood laten gaan. Kun je tenminste naar de kroeg.
Afschalen was niet zo'n probleem, dus opschalen lijkt mij ook niet zo'n issue. Overigens zijn we al maanden verder... Ik neem aan dat het niet stil ligt?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Haha, net alsof je zomaar even een blik nieuw IC personeel opentrekt.
Het duurt jaren voordat het personeel is opgeleid. Daarnaast zullen we eerder minder capaciteit hebben dan meer. Veel zorgpersoneel is er namelijk klaar mee.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:19 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Afschalen was niet zo'n probleem, dus opschalen lijkt mij ook niet zo'n issue. Overigens zijn we al maanden verder... Ik neem aan dat het niet stil ligt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |