abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194569255
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Haha, net alsof je zomaar even een blik nieuw IC personeel opentrekt.
Dat men in streven naar efficiëntie en winstbejag de zorg kapot bezuinigd heeft onder jaren VVD-beleid betekent niet dat we nu niet alles op alles kunnen zetten om hier verandering in te brengen. Defaitistisme schieten we nu niets mee op, de schouders er onder.

Ook al profiteren we er pas over een paar jaar van, geen excuus om het nu niet op te pakken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2020 12:24:41 ]
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:22:27 #152
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194569256
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Welk alternatief is er dan?
plaatselijke maatregelen
pi_194569307
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:19 schreef Sponsje88 het volgende:
Afschalen was niet zo'n probleem, dus opschalen lijkt mij ook niet zo'n issue
rare conclusie.

Een auto slopen met een moker is niet zo'n probleem, dus hem weer maken lijkt mij ook niet zo'n issue
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194569324
[quote]0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

plaatselijke maatregelen
[/quota]

Daar is Nederland vrees ik te klein voor. Zorgt alleen voor verspreiding van de ene regio naar de andere.
pi_194569331
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

rare conclusie.

Een auto slopen met een moker is niet zo'n probleem, dus hem weer maken lijkt mij ook niet zo'n issue
Personeel gevlucht naar het buitenland?
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:28:57 #156
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194569352
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 15 augustus 2020 12:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

plaatselijke maatregelen
[/quota]

Daar is Nederland vrees ik te klein voor. Zorgt alleen voor verspreiding van de ene regio naar de andere.
Mee eens ja, plaatselijke maatregelen zorgen alleen maar voor heel veel ellende. Kijk, in Amsterdam wil de veiligheidsregio de cafés, feesten en het restaurant controleren of ze allemaal aan de maatregelen houden, Zo niet, volgt er bij van die allen 4 weken sluiting.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194569367
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

plaatselijke maatregelen
Hoe zie je dat voor je? Als je bv zo Rotterdam in en uit kunt rijden dan verplaats je het probleem alleen maar. Het zal het eea wel afvangen maar wil je plaatselijke maatregelen zul je daar streng op moeten controleren. Anders werkt het gewoon niet en laat je wellicht andere brandhaarden ontstaan.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:33:42 #158
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194569408
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 00:11 schreef Mammietje het volgende:
Jammer ook dat er over dat soort zaken niet meer informatie vanuit China komt. Want zij bewandelen al langer deze weg en hebben meer tijd voor onderzoek gehad. Zo wil ik ook nog steeds weten hoe het nu zit met die later opnieuw positief getesten. Zijn dat nu herbesmettingen of flakkert het af en toe weer op? Die vraag rees destijds daar, later in Italië en hier komt het nu zachtjes op. (Feest van herhalingen, zoals alles in deze topicreeks overigens.) Maar ik heb er nog geen antwoord op gezien. En lijkt me wel belangrijk verschil! Herbesmetting is al niet zo positief maar iets wat in het lichaam blijft sluimeren al helemaal niet natuurlijk.
Informatie uit -en van totalitaire staten beter niet zien als van veel waarde anders dan om die van jouzelf, daarmee te ondermijnen. Als de informatie als waarde heeft, is die vooral bedoeld om rte (ver)storen en op zijn best de aandacht af te leiden.
Zie Rusland met haar vaccin... veel burgers zullen hun nationale leiders gaan beschreeuwen en ook een whatever vaccin opeisen.

Inzake oorzaak en vervolg van informatie, zal je moeten varen op voorlopige conclusies die zelf te controleren zijn. Probleem is dat WHO voor een deel "blind" vaart en dat andere instituten daar weer waarheid aan ontlenen zonder dat te verifiëren.

Inzake epidemie en verloop in te schatten, hoef je niet veel inhoudelijk kennis te hebben. Verspreiding verloopt als een steen in de vijver, dwz golfsgewijs en wanneer je dan twee stenen hebt, krijg je een wirwar. Statistici en wiskundigen kunnen dat aardig uitrekenen.
Los daarvan kun je op je klompen uitrekenen dat wanneer zeg - ik d8 Sanquin - 4-5% antistoffen heeft, de rest dat dus nog zal moeten gaan krijgen. Hoe, dat gaat via die besmetting, dan ziek en beter worden danwel het niet gaan beredden.

Probleem is ook hoe je wilt kijken naar de epidemie om daar gevolgen voor jezelf uit te peuren.
Hoe gedetailleerder je inzoomt, voor jezelf dus, hoe onzekerder de constatering en voorspelling.
Men kan redelijk het weer voor Nederland voorspellen en dat wordt een stuk lastiger op meer detail voor een streek of stad, laat staan in mijn achtertuin op een bepaald tijdstip over twee weken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194569411
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat men in streven naar efficiëntie en winstbejag de zorg kapot bezuinigd heeft onder jaren VVD-beleid betekent niet dat we nu niet alles op alles kunnen zetten om hier verandering in te brengen. Defaitistisme schieten we nu niets mee op, de schouders er onder.

Ook al profiteren we er pas over een paar jaar van, geen excuus om het nu niet op te pakken.
Leuk retoriek maar de realiteit is dat het opleiden minstens een jaar duurt. Tegen die tijd is het vaccin er hopelijk al.
pi_194569415
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

we gaan het zien, ik zie het nog niet zo somber in en ik begrijp de oplossingen van de doemdenkers onder ons ook niet echt, alles maar dicht, iedereen achter de geraniums and we live happily ever after?
Wat zou je voorstellen dan?
Feit: Aantal besmettingen loopt ongecontroleerd op, ziekenhuisopnames nemen significant toe, IC opnames lopen op.

Heeft imo niks met doemdenken te maken gewoon de realiteit en een halfslachtig kabinetsbeleid.
blablablabla
pi_194569459
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:03 schreef Za het volgende:

[..]

Ja, maar dat was niet de discussie, dat betrof een geval in Aruba.
De WHO schrijft voor dat zelfs indien er slechts een vermoeden is van Covid, deze dient te worden gequalificeerd als overleden met als oorzaak Covid-19, blijkens het document van de WHO zelf, zie cap uit de PDF van het WHO plus link:

[ afbeelding ]

https://www.google.com/ur(...)q-ExFyaoDhU7s0VX_a6R
Waar doen ze dat dan?
pi_194569469
Ze wachten maar lekker met die lockdown totdat ik op vakantie ben geweest volgende maand.
pi_194569496
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 11:49 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Om een lockdown te voorkomen:

Scholen dicht
Horeca dicht
Thuiswerken
Grenzen dicht
Geen samenkomsten met meer dan 10 personen
Avondklok
Verplichte quarantaine door BCO
Geen teamsporten
Alleen winkelen

Daarmee kunnen we het denk ik voorkomen.
Economie dicht
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:42:42 #164
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194569521
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 02:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

https://amp-nos-nl.cdn.am(...)school-in-assen.html?

Tsja. Als de overheid de noodzakelijke maatregelen niet wil nemen, dan moet je het zelf maar doen.
Benieuw hoe de gymles verloopt.

Het lijkt mij vooral ballon-experimentje want volgens dezelfde link geldt de maatregel maar voor twee weken, dwz tot 1 september. De schooleiding richt zich hierbij op de vermoedelijke incubatietijd van 2 weken..... net of dat daarna dan het virus daarmee is uitgebannen :')

Compleet onzinnig verder om als organisatie scherpere eisen te stellen dan dat de overheid adviseert. Het hellende vlak van willekeur en wie is de strengste. Als ze daar zo bezorgd zijn, zetten ze hun leraren in isolatie of trekken die een HazMat aan.
Jongeren vanaf zeg 14 jaar hebben doorgaans geen enkele behoefte aan fysiek contact van of door hun leraar om iets duidelijk te maken.krijgen.
pi_194569532
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:34 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Leuk retoriek maar de realiteit is dat het opleiden minstens een jaar duurt. Tegen die tijd is het vaccin er hopelijk al.
Precies deze denkwijze van jou illustreert het probleem van NL
pi_194569595
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Precies deze denkwijze van jou illustreert het probleem van NL
Hoe wil jij het dan oplossen? Leg maar uit, ben heel benieuwd.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:49:48 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194569610
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:03 schreef Za het volgende:

[..]

Ja, maar dat was niet de discussie, dat betrof een geval in Aruba.
De WHO schrijft voor dat zelfs indien er slechts een vermoeden is van Covid, deze dient te worden gequalificeerd als overleden met als oorzaak Covid-19, blijkens het document van de WHO zelf, zie cap uit de PDF van het WHO plus link:

[ afbeelding ]

Dat staat er helemaal niet en ook niet dat het verplicht is. Je kletst uit je nek
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194569611
https://nos.nl/artikel/23(...)llegale-feesten.html

Veiligheidsregio Zeeland maakt een begin met het aanpakken van illegale feesten ^O^
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194569641
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoe wil jij het dan oplossen? Leg maar uit, ben heel benieuwd.
Voorkomen is beter dan genezen. Als we iets geleerd zouden moeten hebben, is het dat winstbejag de zorg geen goed doet. Ja, overcapaciteit kost geld, maar het is wel nodig. Wat jou betreft is dat niet meer nodig zodra er een vaccin is. Alsof we dan in de toekomst niets meer te duchten hebben. We moeten voorbereid zijn op een volgende crisis, van welke aard dan ook.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:52:14 #170
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194569649
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 09:34 schreef skrn het volgende:

[..]

Ha ha, ik zou lekker gewoon rust nemen, gekke topsporters.
Als topsport de reden is voor je bestaan, dan geef ik het je te doen.
Ze zijn wel weer goed testmateriaal om vergelijkingen mee te kunnen maken.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:52:21 #171
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194569650
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat zou je voorstellen dan?
Feit: Aantal besmettingen loopt ongecontroleerd op, ziekenhuisopnames nemen significant toe, IC opnames lopen op.

Heeft imo niks met doemdenken te maken gewoon de realiteit en een halfslachtig kabinetsbeleid.
ziekenhuisopnames 11 gisteren en ic opnames totaal 59, dat is nog ver van het kritieke punt en de overheid overal de schuld van geven vind ik ook altijd zo makkelijk maar er zijn blijkbaar mensen die een harde hand nodig hebben
pi_194569675
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Voorkomen is beter dan genezen. Als we iets geleerd zouden moeten hebben, is het dat winstbejag de zorg geen goed doet. Ja, overcapaciteit kost geld, maar het is wel nodig. Wat jou betreft is dat niet meer nodig zodra er een vaccin is. Alsof we dan in de toekomst niets meer te duchten hebben. We moeten voorbereid zijn op een volgende crisis, van welke aard dan ook.
Helemaal mee eens, maar de vraag is hoe komen nu aan meer capaciteit terwijl we geen personeel hebben? Opleiding kost tijd. Uit het buitenland halen wordt lastig en is moreel gezien niet netjes.
pi_194569682
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij de Belgen gaat het ook uitstekend :')

+922
Zonder mondkapjes en de avondklok was het daar veel meer uit de klauwen gelopen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:56:16 #174
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194569703
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 10:00 schreef Jaeger85 het volgende:
Is er al een plan van aanpak voor coronauitbraken op scholen? Moeten klassen uit voorzorg in quarantaine als een medeleerlingen besmet is? Of zelfs hele scholen dicht?
Bij een uitbraak gaat een school gewoon dicht, dat is al sinds maart het protocol.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:56:41 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194569709
is er al iets bekend over de IC overlevers van de eerste golf, hoe staan die ervoor?
pi_194569903
Veiligheidsregio Zeeland verbiedt geluidsapparatuur illegale feesten

We gaan nog meer verbieden, in plaats van oplossingen te zoeken.
Rellen in 3,2,1

Organiseer nu eens iets voor die groep....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:13:59 #177
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_194569910
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:04 schreef quirina het volgende:
Wanneer komen er een keer thuistesten diy/kits om te testen?
Veel makkelijker!
Nou is het iedere keer ( nu elke week )weer zenuwen op het werk omdat er collega’s hun test resultaat af moeten wachten.
Gevolg is dat als je in aanraking bent geweest met een mogelijke besmette collega dat je zelf eigenlijk ook de straat niet zou mogen.
Maar ja moet toch werken.
Thuiskits zouden zoveel fijner zijn.. een swab uit m’n neus kan ik zelf ook wel en indien negatief kan je gewoon verder met leven.
Zou wel chill zijn als je een apparaatje zou kunnen implanteren dat continue je bloed checkt op het virus. En dan in verbinding met je telefoon via een app ofzo zodat je het kunt uitlezen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:14:22 #178
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194569914
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 10:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wel als een user die zelf nooit iets onderbouwt loopt te zeuren om bronnen.

Hier heb je er een paar:
https://www.msn.com/en-us(...)f-school/ar-BB17ImAY

https://www.news4jax.com/(...)e-at-florida-school/

https://www.wsbtv.com/new(...)OSVDXVG4HMKXUZ46GLM/

Op r/coronavirus lees je dagelijks over weer nieuwe uitbraken. En dan zijn in vele staten de scholen nog niet eens open.
quote:
Het gevaar om nieuwsbronnen te gebruiken om een overtuiging te onderbouwen is dat je selectief goeduitkomende informatie als bewijs gaat hanteren voor een eigen stelling.

Andersom dan vragen om tegenbewijs is de ander aan het werk zetten voor iets dat in geval van religie, toch wordt genegeerd of geridiculiseerd omdat het niet begrepen wil worden. Dit laatst omdat het niet past in de eigen denkstraat.

Leuk boek van Ronald Giphart en mark van Vugt is Mismatch link die in hoofdstuk 9 Rijk der Verbeelding uitlegt dat mensen door eenzijdige nieuwsgaring vanuit een virtuele sociale wereld, op een verkeerd been worden gezet. Je kunt sws zelf niet meer vertrouwen op de eigen waarneming en moet het dan doen met wat je wordt aangereikt. Op zichzelf geen probleem maar dat wordt het wel wanneer je zelf niet meer wilt, mag of kunt verfiëren.
Een punt dan onderbouwen omdat een ander dat ook vanuit dezelfde bron bevestigd, is van weinig kritische waarde.
pi_194569952
Maurice de Hond door LinkedIn geblokkeerd. Vanwege overschrijden gebruiksvoorwaarden.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)wijderd-van-linkedin

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:19:21 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194569956
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:13 schreef _serial_ het volgende:

Rellen in 3,2,1

Een illegaal feest is toch sowieso al... illegaal?
pi_194569966
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:38 schreef Nielsch het volgende:

Waar doen ze dat dan?
Deze richtlijn geldt wereldwijd.
pi_194570064
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:49 schreef Molo het volgende:

Dat staat er helemaal niet en ook niet dat het verplicht is. Je kletst uit je nek
Het is een internationale afspraak.
pi_194570066
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een illegaal feest is toch sowieso al... illegaal?
Klopt, maar ze kunnen nu ook de geluidsinstallatie in beslag nemen voordat het feest begonnen is.

Maakt verder weinig uit als ze niet handhaven overigens. Hopelijk gaan ze dat nu wat serieuzer aanpakken.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194570125
BTW, op Aruba gisteren 79 mensen positief getest uit slechts 359 tests.

22% van de mensen test positief.
pi_194570229
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:33 schreef Vallon het volgende:

[..]

Informatie uit -en van totalitaire staten beter niet zien als van veel waarde anders dan om die van jouzelf, daarmee te ondermijnen. Als de informatie als waarde heeft, is die vooral bedoeld om rte (ver)storen en op zijn best de aandacht af te leiden.
Zie Rusland met haar vaccin... veel burgers zullen hun nationale leiders gaan beschreeuwen en ook een whatever vaccin opeisen.

Inzake oorzaak en vervolg van informatie, zal je moeten varen op voorlopige conclusies die zelf te controleren zijn. Probleem is dat WHO voor een deel "blind" vaart en dat andere instituten daar weer waarheid aan ontlenen zonder dat te verifiëren.

Inzake epidemie en verloop in te schatten, hoef je niet veel inhoudelijk kennis te hebben. Verspreiding verloopt als een steen in de vijver, dwz golfsgewijs en wanneer je dan twee stenen hebt, krijg je een wirwar. Statistici en wiskundigen kunnen dat aardig uitrekenen.
Los daarvan kun je op je klompen uitrekenen dat wanneer zeg - ik d8 Sanquin - 4-5% antistoffen heeft, de rest dat dus nog zal moeten gaan krijgen. Hoe, dat gaat via die besmetting, dan ziek en beter worden danwel het niet gaan beredden.

Probleem is ook hoe je wilt kijken naar de epidemie om daar gevolgen voor jezelf uit te peuren.
Hoe gedetailleerder je inzoomt, voor jezelf dus, hoe onzekerder de constatering en voorspelling.
Men kan redelijk het weer voor Nederland voorspellen en dat wordt een stuk lastiger op meer detail voor een streek of stad, laat staan in mijn achtertuin op een bepaald tijdstip over twee weken.
Nog los van de berg onzin die je -weer met héél veel woorden- uitkraamt, hoe is dit een reactie op mijn post?
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:43:39 #186
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194570239
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 10:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Lul niet zo dom, kloon.

Een studie over 65,000 personen waaruit blijkt dat kinderen vanaf 10 het minstens even gemakkelijk verspreiden als volwassenen is niet genoeg voor je?

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/10/20-1315_article
Leuk om mij hier in te gaan mengen en niet netjes om te gaan jijbakken. Nooit goed voor een prettig gesprek.

De uitspraak is wel degelijk valide dat kinderen hier zeg jonger dat 12 een laag risico vormen voor, bij of die van verspreiding. Hierbij kun je dat ook zelf bedenken dat kinderen zelf doorgaans niet veel, laat staan ver reizen en relatief een kleine overzichtelijke contactkring hebben. Dat wordt anders wanneer de ouders de kinderen overal, her -en der naartoe sjouwen en prettig onderbrengen.

Mogelijk het onderzoek niet doorgenomen:
"We also found the highest COVID-19 rate (18.6% [95% CI 14.0%-24.0%]) for household contacts of school-aged children and the lowest (5.3% [95% CI 1.3%-13.7%]) for household contacts of children 0-9 years in the middle of school closure."

De uitspraak van ons RIVM is gedaan voor kinderen en dan bedoelen wij/zij die in de onzelfstandige basisschoolleeftijd. Voor ja-maar zeurpieten geeft het aangehaalde CDC onderzoek geen inzicht in missend/overlappende groep van 9 tot 12 jaar. Ik durf echter te stellen dat die vanwege (op)groei, gedrag en groepsindeling de conclusie niet significant anders zal zijn.
Pas wanneer kinderen uithuizig gaan worden en buiten het zicht van ouders gaan (op_)treden, dan vormen zij een groter risico bij verspreiding, wat het CDC trouwens ook weer bevestigd.
pi_194570298
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Leuk om mij hier in te gaan mengen en niet netjes om te gaan jijbakken. Nooit goed voor een prettig gesprek.

De uitspraak is wel degelijk valide dat kinderen hier zeg jonger dat 12 een laag risico vormen voor, bij of die van verspreiding. Hierbij kun je dat ook zelf bedenken dat kinderen zelf doorgaans niet veel, laat staan ver reizen en relatief een kleine overzichtelijke contactkring hebben. Dat wordt anders wanneer de ouders de kinderen overal, her -en der naartoe sjouwen en prettig onderbrengen.

Mogelijk het onderzoek niet doorgenomen:
"We also found the highest COVID-19 rate (18.6% [95% CI 14.0%-24.0%]) for household contacts of school-aged children and the lowest (5.3% [95% CI 1.3%-13.7%]) for household contacts of children 0-9 years in the middle of school closure."

De uitspraak van ons RIVM is gedaan voor kinderen en dan bedoelen wij/zij die in de onzelfstandige basisschoolleeftijd. Voor ja-maar zeurpieten geeft het aangehaalde CDC onderzoek geen inzicht in missend/overlappende groep van 9 tot 12 jaar. Ik durf echter te stellen dat die vanwege (op)groei, gedrag en groepsindeling de conclusie niet significant anders zal zijn.
Pas wanneer kinderen uithuizig gaan worden en buiten het zicht van ouders gaan (op_)treden, dan vormen zij een groter risico bij verspreiding, wat het CDC trouwens ook weer bevestigd.
En hier doe je weer hetzelfde. Iemand heeft het over VANAF 10 jaar en jij komt met een complete uiteenzetting over jouw ideeën over kinderen onder de 10 jaar. Vraagt toch niemand naar?
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:57:32 #188
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194570406
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 11:35 schreef Za het volgende:
Graag jullie mening over hetvolgende.

Landen zijn verplicht ook niet Covid doden als Covid doden te melden.
In geval van allerlei aandoeningen en slechts een vermoeden van Covid, dient deze te worden gequalificeerd als overleden met als oorzaak Covid-19, blijkens het document van de WHO zelf.

[ afbeelding ]

In een relatief ver verleden is en heb ik dat wel eens (vaker) benoemd.

De definitie overleden door Covid19, is volstrekt arbtrair en in sommige landen en zelfs zuidelijke regio's (iig was) een persoonlijk vermoeden al voldoende om zo opgenomen te worden in de statistieken. Het lastige is ook dat veel "registraties" maar één oorzaak (kunnen) vermelden.

Ik ben toen gestopt met de verbandhoudende cijfers vergelijken, laat staan als waar(devol) te zien.
Iemand die met een PCR test en zelfs alleen koorts wordt gediagnosteerd als Covid19 is dan daarmee gelijk gekwalificeerd. Natuurlijk kunstig voor je zorgmanagement want niemand heef thet echte lef om te vragen of het wel waar is.
Om het wat tragisch ridicuul te maken zou we ons verbazen over nog meer slachtoffers wanneer we dezelfde aanpak zouden volgen voor zeg kanker.

Waar het aan ontbreekt is de nuance van oorzaak, bijdrage en gevolg. Hoe dat op te lossen weet ik ook niet goed omdat geneeskunde meestal een kwestie is van kansberekening op grond van een veronderstelling.
pi_194570523
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:20 schreef Za het volgende:

[..]

Deze richtlijn geldt wereldwijd.
Waar is de richtlijn? Want wat jij zegt haal ik niet uit jouw plaatje.
pi_194570579
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:13 schreef _serial_ het volgende:

Rellen in 3,2,1

:')
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:14:10 #191
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194570589
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En hier doe je weer hetzelfde. Iemand heeft het over VANAF 10 jaar en jij komt met een complete uiteenzetting over jouw ideeën over kinderen onder de 10 jaar. Vraagt toch niemand naar?
Niet willen lezen dat ik expliciet iets zeg over 9 tot 12 jaar en idd in de beleving verkeer dat we spreken over de RIVM uitspraak dat jonge kinderen geen grote bijdrage hebben in de besmetting en verspreiding.

Of iemand daar wel of niet naar vraagt is voor mij geen argument om daarmee dat als bijdrage uit te sluiten als onderwerp. Het is voldoende iets te zeggen als iets in verband wordt aangehaald.

Wel goed te weten hoe o.e.o manier de discussie steeds weer op de makkelijkste vorm wordt scheef getrokken omdat het niet strookt met een overtuiging. Maar goed ik hoor graag wat iemand denkt en wat wel (niet) waarom zo moet worden besproken.
Terzijde, waar is die 10 jaar als uitgangspunt voor discussie genoemd ?
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:17:43 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194570624
cases: 62.495 (+655)
fatalities: 6.169 (+2)
hospitalisations: 12.027 (+7)

(differences w.r.t. yesterday in parenthesis)

source RIVM
#coronavirusNL #COVID19NL
pi_194570666
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

ziekenhuisopnames 11 gisteren en ic opnames totaal 59, dat is nog ver van het kritieke punt en de overheid overal de schuld van geven vind ik ook altijd zo makkelijk maar er zijn blijkbaar mensen die een harde hand nodig hebben
Dat aantal loopt vanzelf op en steeds sneller als je gewoon maar niks doet.

Daarin ligt een overheidstaak, die laten het liggen dus de uitkomst staat al vast.
blablablabla
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:22:30 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194570675
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nog los van de berg onzin die je -weer met héél veel woorden- uitkraamt, hoe is dit een reactie op mijn post?
Wat wil je dan horen wanneer je enige waarde hecht aan informatie uit een totalitair land ?
pi_194570676
Status 15-08

Positief getest 62.495, toename: 655
Ziekenhuisopnames 12.027 (19,2% van positief getest), toename: 7
IC-opnames 2.991 (4,8% van positief getest)
Overleden 6.169 (9,9% van positief getest), toename: 2

Uitschieters (+10 of meer)
+131 Amsterdam (was +120)
+110 Rotterdam (was +72)
+47 's-Gravenhage (was +54)
+19 Utrecht (was +17)
+11 Capelle aan den IJssel (was +5)
+11 Breda (was +7)
+10 Eindhoven (was +5)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:26:15 #196
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194570711
pi_194570739
quote:
18s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:22 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat wil je dan horen wanneer je enige waarde hecht aan informatie uit een totalitair land ?
Ik had gehoopt dat er iemand was die wel op een onderzoek uit China was gestuit die opheldering over de 'herbesmettingen' gaf (waar mijn post dus over ging) of andere onderzoeken die opheldering geven over zaken die wij nog niet (kunnen) weten. Maar goed, jij hecht daar duidelijk geen waarde aan, dus die zal je dan sowieso niet gelezen hebben. Dat had je ook kunnen antwoorden als je dan toch al reageren wilde. Maar wat moet ik dan met een uiteenzetting over de afweerstoffen van Sanquin? Daar hecht ik geen waarde aan aangezien al lang en breed bewezen is dat afweerstoffen verdwijnen waar je bij staat. Bovendien gaat dat op geen enkele manier over mijn post.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:34:09 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194570780
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:19 schreef capricia het volgende:
Maurice de Hond door LinkedIn geblokkeerd. Vanwege overschrijden gebruiksvoorwaarden.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)wijderd-van-linkedin

[ twitter ]
Tja, het bekende waar stopt de welgevalligheid van een verdienmodel op grond van eenzijdig opgestelde voorwaarden. LinkedIn biedt doorkoppelmogelijkheid om een eigen promotie te doen, what's new.

Maurice zal vast op veel teentjes hebben getrapt van invloedrijke relaties die hem willen hakken.
Niet dat ik het vaak eens ben met hem maar om hem te blokkeren is voor mij een forse stap te ver.
Dan aankomen met een regeltje dat je als orgasnisatie verder niet bespreken, is vooral dat zo willen toepassen.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:36:32 #199
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194570800
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:22 schreef _serial_ het volgende:
Status 15-08

Positief getest 62.495, toename: 655
Ziekenhuisopnames 12.027 (19,2% van positief getest), toename: 7
IC-opnames 2.991 (4,8% van positief getest)
Overleden 6.169 (9,9% van positief getest), toename: 2

Uitschieters (+10 of meer)
+131 Amsterdam (was +120)
+110 Rotterdam (was +72)
+47 's-Gravenhage (was +54)
+19 Utrecht (was +17)
+11 Capelle aan den IJssel (was +5)
+11 Breda (was +7)
+10 Eindhoven (was +5)
Lijkt nu wel min of meer te stabiliseren. Van exponentiële groei is in ieder geval geen sprake.
pi_194570840
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:36 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Lijkt nu wel min of meer te stabiliseren. Van exponentiële groei is in ieder geval geen sprake.
De club mensen die zich niet aan de regels houdt lijkt enige mate van groepsimmuniteit op te bouwen :)
I'll give you something to do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')