abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194741439
Iemand nog een goede tip om je peuter onder een deken te laten slapen? Hij heeft nu 2 maanden een dekbed, maar die is echt lava. De deken in de buurt van zijn bed (in het bed of alleen maar over de rand hangen) is al een reden voor een flinke tantrum……
Zijn slaapzakken worden nu wel wat aan de kleine kant en als het straks weer kouder wordt, dan is het wel handig als de deken geen lava meer is.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 10:25:01 #177
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194741510
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:16 schreef TolstoiFan het volgende:
Wel is duidelijk dat we Simon de 1e keer bij deur moeten afleveren en dat er dus blijkbaar geen face-to-face kennismaking is met de 2 leidsters. Eerlijk gezegd geeft me dat geen fijn gevoel.
Ik wil eigenlijk wel weten bij wie ik mijn kind achterlaat en bij voorkeur ook even kijken wat voor andere kindjes er in zijn groep zitten. Andersom lijkt het me ook goed voor hen om te weten wie de ouders van Simon zijn, zodat ze weten dat hij met de juiste persoon mee gaat aan het einde van de ochtend.
Heel herkenbaar. Ik leverde Max dus ook voor het eerst van zijn leven bij een BSO af bij een onbekende. Ik heb zelf even naar haar naam gevraagd, zodat ik richting Max ook even kon aankondigen: "Juf X neemt jou zo even mee naar de klas." Verder dan ook maar even actief een evaluatiemomentje afgesproken halverwege de dag. En gevraagd wie er verder vandaag is en voortaan zou zijn. Zonder mijn eigen initiatief zou ik hem dus gewoon naar binnen moeten duwen? Ik kan daar ook niet over uit. Dat is echt iets dat mij niet bevalt aan deze organisatie (zelfde als kdv, daar was het ook bij kennismaken vorig jaar ongemakkelijk).

Dus: dan zelf maar assertief zijn en zorgen voor een "fijn" afscheid bij de deur. Uiteindelijk ging Max heel braaf naar binnen. Ik vind het stoer.

Succes ook jij :)

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:19 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand nog een goede tip om je peuter onder een deken te laten slapen? Hij heeft nu 2 maanden een dekbed, maar die is echt lava. De deken in de buurt van zijn bed (in het bed of alleen maar over de rand hangen) is al een reden voor een flinke tantrum……
Zijn slaapzakken worden nu wel wat aan de kleine kant en als het straks weer kouder wordt, dan is het wel handig als de deken geen lava meer is.
Hier is het dekbed ook lava en dat laat ik maar zo. Zo in de zomer/najaar ook niet heel erg. Als het te koud is leg ik alsnog de deken over hem heen als hij slaapt. Die hij vervolgens dan maar van zich aftrapt 5 min later :') Vorige winter heb ik hem om die reden dikke pyjama's aangetrokken.
pi_194741597
hier wordt meneer 3x per nacht wakker en krijgt het niet voor elkaar z'n deken weer over zich heen te trekken. Moeten wij dus doen. Niet zo fijn.

Ik ben heel verbaasd, mijn peuter is eigenlijk een peuter zonder drama. De eerste ging van drama-bui naar drama-bui, maar deze fietst overal vrolijk mee, is blij en vrolijk en meegaand. Naar buiten gaan is het beste in de wereld, en wil altijd z'n schoenen aan, etc. Het enige moment op de dag waarop hij echt verdrietig is is wanneer de tv 's avonds uit gaat als ze naar bed gaan (20 minuten paw patrol voordat ze naar bed gaan is het ritueel hier). Dan is het altijd hartverscheurend huilen. Maar, daarna is het ook zo weer klaar.

Ik geef mezelf alvast maar een 'wacht-maar'. Verandert vast nog...
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 10:38:52 #179
382129 crew  Donna
pi_194741675
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:32 schreef Jagärtrut het volgende:
hier wordt meneer 3x per nacht wakker en krijgt het niet voor elkaar z'n deken weer over zich heen te trekken. Moeten wij dus doen. Niet zo fijn.

Ik ben heel verbaasd, mijn peuter is eigenlijk een peuter zonder drama. De eerste ging van drama-bui naar drama-bui, maar deze fietst overal vrolijk mee, is blij en vrolijk en meegaand. Naar buiten gaan is het beste in de wereld, en wil altijd z'n schoenen aan, etc. Het enige moment op de dag waarop hij echt verdrietig is is wanneer de tv 's avonds uit gaat als ze naar bed gaan (20 minuten paw patrol voordat ze naar bed gaan is het ritueel hier). Dan is het altijd hartverscheurend huilen. Maar, daarna is het ook zo weer klaar.

Ik geef mezelf alvast maar een 'wacht-maar'. Verandert vast nog...
G is eigenlijk ook zo. Laatst een week gehad waarin alles NEE was en ik was er zo zo zo klaar mee. Het was zo ongezellig. Respect voor ouders die dit maanden dag in, dag uit hebben. Gelukkig was ze na een week weer lief.

Alleen bedtijd is hier nu sinds een kleine week een drama tijd rek ding, maar dat lijkt ook alweer wat beter te gaan (afkloppen).

Ze ligt nog in slaapzakken trouwens. 110 kan nog wel even, zeker deze winter nog wel.
pi_194741759
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:21 schreef LeSage het volgende:
Mijm en ik hebben een nieuw ‘dingetje’. Ik zeg vaak: ‘Mag ik iets in je oor fluisteren?’ En dan heel zacht: ‘Ik hou van jou.’
En nu doet hij dat terug. Zomaar tussendoor. Echt hoor, veeg mij maar op.
O+ O+
Ahh, dat klinkt echt heel lief ja! O+

quote:
Simon start over 1,5 week op de psz. Welkomstgesprek bleek telefonisch te gaan door iemand van het hoofdkantoor en niet van de groep. Die persoon kon onze vragen vooral beantwoorden met "ik weet het niet".
Nu is er een telefonische afspraak met 1 van de leidsters.

Wel is duidelijk dat we Simon de 1e keer bij deur moeten afleveren en dat er dus blijkbaar geen face-to-face kennismaking is met de 2 leidsters. Eerlijk gezegd geeft me dat geen fijn gevoel.
Ik wil eigenlijk wel weten bij wie ik mijn kind achterlaat en bij voorkeur ook even kijken wat voor andere kindjes er in zijn groep zitten. Andersom lijkt het me ook goed voor hen om te weten wie de ouders van Simon zijn, zodat ze weten dat hij met de juiste persoon mee gaat aan het einde van de ochtend.

Ik vind het echt spannend dat hij naar de psz gaat, wordt zeker weten huilen (bij mij). Simon zegt er wel zin in te hebben, maar vraag me af of hij echt realiseert dat wij niet de hele tijd blijven.
Jammer dat het 'afleveren bij de deur' is bij een eerste keer ja. Toevallig is onze Pitbull gisteren gestart (en is er nu voor de tweede keer.
Ik was juist heel blij omdat ze zelf voorstelden dat hij gisteren iets later kon starten en ik dan wel gewoon mee naar binnen mocht (moest wel een gezondheidsverklaring tekenen). Was heel fijn om even mee te kunnen kijken en inderdaad even met de leidsters te kunnen praten. Na een minuut of 20 weggegaan en dat vond meneer prima (ik kreeg nog net een 'doei' half over z'n schouder :') )
Vanmorgen wel gewoon bij de poort gebracht, maar dat ging vanzelf O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees even mee over de tips voor onder een deken slapen, want dat willen we binnenkort ook maar eens proberen. Hij slaapt nog steeds in z'n ledikant, maar ik weet niet hoe lang dat nog gaat.
Een nieuwe kamer zit al in de planning! O+

Qua peuterbuien: ik voel me dus zwaar belazerd door onze eerste :{w die had serieus bijna nooit van die typische peuterbuien. Maar die halen we nu dubbel in zeg maar :+
pi_194741777
Peuterdekbedden en -overtrekken zijn hier van de Hema. Niet zo heel veel keuze, maar een eenpersoons dekbed vond ik echt te groot in het ledikant.
Mijm zou hem trouwens helemaal niet hoeven, die gaat er altijd op liggen. Het lijkt mij vrij koud, maar dan krijgt hij in de winter maar een pyjama aan.

Peuterbuien heb ik van Mijm eigenlijk ook niet zoveel. Van S. kan ik ze me nog beter herinneren :')
Wil niet zeggen dat hij meegaand is, het is een draak eersteklas, doet alles precies zoals ik het niet wil hebben, moet alles ‘zelluf’ doen of ‘helpen’. Hij maakt er alleen geen drama van als het toch op mijn manier moet.
Vrolijk is ie meestal gelukkig wel. Ik kan echt schaterlachen met hem.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194741817
Twist, jassenboks O+ Die heeft S. ook. Hij wilde heel graag een krokodillenjas nadat het zijn lievelingsdier in de dierentuin was (ze lagen heel dichtbij, waren angstaanjagend om te zien en favoriet bij mijn kinderen :') ). Was toen echt een gelukje dat ze deze jas verkochten bij Next!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194741840
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:48 schreef LeSage het volgende:
Twist, jassenboks O+ Die heeft S. ook. Hij wilde heel graag een krokodillenjas nadat het zijn lievelingsdier in de dierentuin was (ze lagen heel dichtbij, waren angstaanjagend om te zien en favoriet bij mijn kinderen :') ). Was toen echt een gelukje dat ze deze jas verkochten bij Next!
Jaa, leuk is-ie hč? O+
Helaas eigenlijk al weer te klein, dus moet even op zoek naar iets nieuws...
pi_194741990
quote:
Die face-to-face kennismaking kan toch bij de deur plaatsvinden? De andere kindjes en de ruimte kan je misschien door het raam zien.
Ik ben bij de PSZ niet anders gewend dan de coronamaatregelen en hoewel ik er eerst ook mijn twijfels over had mag het van mij wel zo blijven. De overdracht gebeurd bij ons bij het hek (tenzij het regent dan bij de deur) en ondanks dat we niet naar binnen mogen weten ze echt precies welke ouder/grootouder/gastouder bij welk kind hoort.

De eerste keer bracht ik L wat later zodat de andere kinderen al lekker aan het spelen waren en de juf even tijd had voor een rustige overdracht. Simon zal niet het eerste kindje zijn dat start met de huidige coronamaatregelen dus zou toch denken dat jullie leidsters inmiddels een coronaproof plan hebben?

Stel al je vragen vooral aan de leidsters bij het telefonische gesprek en als het bij de deur echt niet goed voelt kan je altijd weer omdraaien en naar huis gaan.
pi_194742087
Onder een deken slapen was hier ineens geen probleem meer toen hij een peuterkussen had. Ik vermoed toeval maar hij bleef daardoor wel netjes met het hoofd bij het hoofdeinde liggen ipv door het hele bed heen te gaan.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:19:06 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194742307
As we speak krijg ik foto's doorgestuurd van een gitaarspelende Max, naast een jongetje uit zijn kdv-groep die 2 mnd geleden daar afscheid nam. Daarachter zie ik "leeuwtje" zitten (remember Kasper en welpje? ;) ), dus ik geloof dat het wel goed gaat.
pi_194742493
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:00 schreef Elleska het volgende:

[..]

Door mijn man ;)

Een peuter zonder uitbarstingen is ook zeker niet mijn doel, bij mij thuis werd vroeger huilen direct afgekapt en dat is het laatste wat ik wil. Ik vond het de afgelopen dagen alleen wel even pittig om de vele uitbarstingen te incasseren maar dat kwam ook door te weinig slaap en de tijd van de maand.
Dat ook de reden waarom ik er bewust mee bezig ben. Alle emoties werden vroeger bij mij thuis ook meteen afgekapt. Heb ik wel last van gehad.

quote:
Simon start over 1,5 week op de psz. Welkomstgesprek bleek telefonisch te gaan door iemand van het hoofdkantoor en niet van de groep. Die persoon kon onze vragen vooral beantwoorden met "ik weet het niet".
Nu is er een telefonische afspraak met 1 van de leidsters.

Ik vind het echt spannend dat hij naar de psz gaat, wordt zeker weten huilen (bij mij). Simon zegt er wel zin in te hebben, maar vraag me af of hij echt realiseert dat wij niet de hele tijd blijven.
Ik snap heel goed dat je dat een beetje een raar gevoel geeft.
Hoeveel uur blijft hij bij de PSZ?

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:19 schreef exode het volgende:
Wij hebben hier uitbarstingen x2, als de 1 begint, gaat de ander er meestal overheen. Dat kan aan om schoenen, verkeerd broodbeleg of gewoon omdat de zon verkeerd staat. En ja daar heeft onze 6 jarige ook nog steeds last van (een stuk minder dan de 2jarige gelukkig)

Ik heb inmiddels leuke dekbedovertrekken bij de Ikea gevonden wat goed uitkomt want daar moeten we nog heen voor opbergbakken.

Nu nog even nadenken hoe we het voor de rest aanpakken, wel of niet vloerkleed etc. Ik wil het peuterbed pas neerzetten als we het hele package kunnen afmaken zeg maar, een echte peuterkamer.
Maar we moeten het wel doen als ze het niet ziet, ze wordt hysterisch als er dingen haar kamer uitgaan, vrees ik.
Ah, veranderingen. Onze nieuwe auto (komt dit weekend *O* ) is goedgekeurd. De nieuwe keuken moet nog draagkracht krijgen bij de heren.
pi_194743957
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:04 schreef Elleska het volgende:
Onder een deken slapen was hier ineens geen probleem meer toen hij een peuterkussen had. Ik vermoed toeval maar hij bleef daardoor wel netjes met het hoofd bij het hoofdeinde liggen ipv door het hele bed heen te gaan.
Ah, da's ook wel een idee ja! :Y
pi_194744052
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:31 schreef Adrian4 het volgende:

Dat ook de reden waarom ik er bewust mee bezig ben. Alle emoties werden vroeger bij mij thuis ook meteen afgekapt. Heb ik wel last van gehad.
+1, wellicht wel gebruikelijker in die tijd, maar ik heb daar dus net als jij wel last van (gehad) :Y

Als ik mijn ouders tegen de kaptein hoor zeggen " ja klaaaaar, hou nou maar weer op met huilen" gaan mn nekharen overeind zeg maar :{. Dus ja, wij doen het thuis anders :) en dat betekent inderdaad dat hij misschien wat meer huilt ect, maar ik wil dat hij dat in ieder geval wel leert en daar de ruimte voor krijgt :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194744078
Kaptein wilde gisteren ineens een hoofdkussen hebben _O- uit het niks. Dus meteen even gekocht, we hadden toch een vrije dag samen.

Hij was wel teleurgesteld dat daar niet meteen een heel nieuw bed bij hoorde :P kennelijk had hij dat zo in z'n hoofdje zitten :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 27 augustus 2020 @ 14:36:46 #191
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194745497
Of je hoort gewoon helemaal niks halverwege de dag, terwijl je dit wel hebt afgesproken :') Dan laat ik 'm er vanmiddag ook maar en hoop ik dat dat een goed teken is.
pi_194745519
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:25 schreef Quoi het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Ik leverde Max dus ook voor het eerst van zijn leven bij een BSO af bij een onbekende. Ik heb zelf even naar haar naam gevraagd, zodat ik richting Max ook even kon aankondigen: "Juf X neemt jou zo even mee naar de klas." Verder dan ook maar even actief een evaluatiemomentje afgesproken halverwege de dag. En gevraagd wie er verder vandaag is en voortaan zou zijn. Zonder mijn eigen initiatief zou ik hem dus gewoon naar binnen moeten duwen? Ik kan daar ook niet over uit. Dat is echt iets dat mij niet bevalt aan deze organisatie (zelfde als kdv, daar was het ook bij kennismaken vorig jaar ongemakkelijk).

Dus: dan zelf maar assertief zijn en zorgen voor een "fijn" afscheid bij de deur. Uiteindelijk ging Max heel braaf naar binnen. Ik vind het stoer.

Succes ook jij :)
[..]

Hier ook zo’n soort organisatie, er wordt slecht gecommuniceerd vind ik zelf, C mag maandag weer naar de psz maar ik heb nog niks gehoord over het hoe en wat, terwijl ze een nieuwe juf krijgt waar ik nog niks van weet zodat ik haar ook niet echt kan voorbereiden :{ En de laatste weken voor de vakantie was wegbrengen echt weer vreselijk drama dus dat ik haar nu bij een compleet vreemde moet achterlaten vind ik wel lastig. Heb ze vanmorgen maar een mail gestuurd.

Fijn dat Max wel gewoon naar binnen ging, heel stoer inderdaad! O+

Twist, wat is Pitbull groot geworden zeg :o !

En peuterbuien hebben we hier bijna dagelijks momenteel, ik laat haar vaak ook even uitrazen, je kunt het maar beter kwijt zijn denk ik altijd maar ;)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 27 augustus 2020 @ 15:52:14 #193
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194746592
Ik werd gebeld of ik 'm wilde komen ophalen. Hij had gespuugd. Het was ook niet gebruikelijk om zolang te wennen.

Ik ben niet snel boos, maar ben er witheet heengegaan. Point taken. Zijn oude psz juf had net afgelost en die gaf toe dat dit niet handig was gegaan.

Gelukkig was Max erg vrolijk en heeft hij het fijn gehad, zegt ie.
pi_194746809
Nou zeg, @Quoi, ik snap goed dat je daar wel even boos over bent. Hopelijk heeft Max er alleen maar een positieve ervaring bij. Vervelend dat het zo gaat. Maakt me wel alert hier even goed verdacht op te zijn als Dirk straks gaat wennen op zijn nieuwe kdv.

Iedereen nog bedankt voor de reacties mbt het verhuizen. Ik heb zeker wat aan jullie ervaringen, al is het maar de herkenning dat het veel doet met zo'n klein manneke. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194750849
Ik snap wel dat je kwaad bent ja, Quoi! Is-ie verder niet ziek toch?

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:39 schreef rena het volgende:

[..]

Twist, wat is Pitbull groot geworden zeg :o !

Ja, hij groeit echt zo hard, niet normaal! :D
pi_194751203
Quoi, wat een rare gang van zaken. Wel fijn dat Max het leuk had!

Pitbull, wat een leukerd ben je! O+

Nanuke, verhuizen: we verhuisden met een net kleuter. We hebben hem er echt bij betrokken en dat gaf zoveel duidelijkheid in een onrustige tijd.

Slaapzak/deken/dekbed/kussen:
Wij wilden na Mars’ tweede verjaardag gaan oefenen zonder slaapzak. Dat gaf veel verdriet dus toch nog even met slaapzak laten slapen. Toen 1,5 maand later nog eens geprobeerd, geen centje pijn.

Hij had al een dekbed in zijn ledikant (want koude kamer in de winter). Sinds de zomervakantie ook een hoofdkussen, want dat had hij in het vakantiehuisje ook en toen hebben we hem er bij thuiskomst ook eentje gegeven.
Voor de winter ga ik op zoek naar dikke pyjama’s nu hij zonder slaapzak slaapt. Hij ligt nog in zijn ledikant, dat laten we voorlopig lekker zo.
pi_194751571
Dank voor jullie ervaringen. We gaan kijken of Simon op de 1e dag iets later kan beginnen voor een rustige overdracht. Hij gaat 2 ochtenden in de week van elk 4 uurtjes.

Ook leuk jullie ervaringen met dekentjes/kussens ed te lezen. Kussen heeft Simon ook, bij middagslaapjes wil hij het kussen niet, maar 's avonds wel.

Vanmiddag speelden we met Duplo en blijkbaar deed ik iets niet goed, want ik kreeg te horen: "nee, nee mama. Kijk, ik zal het je uitleggen" :') :P
  donderdag 27 augustus 2020 @ 21:34:40 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194752906
OK, be prepared mensen. Ik haalde vanmiddag een jongetje op dat alleen al door dit ene (kleine) dagje wennen bijna een jaar ouder lijkt. Zeer bijdehand. Wilde ineens schommelen op de schommel in onze tuin (durft ie nooit :') ), probeerde bij werkelijk alles ons uit en speelde met recht Uno zeer sluw (met pestkaarten inmiddels!). Hij poepte in alle commotie in zijn broek en trok een plant incl pot om. Naar bed brengen duurde even, want tandenpoetsen was ook lava (is het nooit).

:{

Ofwel: hij moest even de hele bende verwerken en afreageren op ons. Hij was helemaal in zijn nopjes over wat hij heeft meegemaakt. Hij viel uiteindelijk tevreden in slaap, anderhalf uur eerder dan normaal. We hebben dus (nu al) een hele avond samen :o
pi_194754900
Oef quoi, dat was me dagje wel dus voor hem. Hopelijk is hij snel gewend!
Wat een verhalen over het wennen enzo. Ik ben blij dat ik alle leidsters op de opvang en de meeste kindjes ook al ken als ik eind oktober mijn baby voor het eerst weg moet brengen. Scheelt ook dat zij haar grote zus bij zich heeft dan. Ik vind het nu al een stom vooruitzicht, laat staan wanneer een plek helemaal nieuw is. Terecht dat jullie hier zelf actie in ondernemen en kijken wat mogelijk is.
Ik ben heel benieuwd hoe het is als N over een jaar naar school mag.

Heel herkenbaar Tolstoi. :D

Peuter draait hier vaak onze rollen om. Dan ben ik N, zij papa en papa Is mama etc. Grappig die spiegel dan ook weer.
pi_194757991
Jeetje quoi, wat vervelend zeg! Geen fijn gevoel kan ik me zo voorstellen.

Juul zal naar dezelfde school en BSO gaan als haar grote broer dus we kennen het gebouw en de leidsters/leerkrachten en Juul ook (voor Corona ging ze al standaard in de kring zitten in de klas).
Ik weet nog dat we B de eerste maand niet naar de BSO hebben gedaan omdat we school al vermoeiend genoeg voor hem vonden. Maar dat konden we ook heel makkelijk regelen dus dat is makkelijk praten.

Nou bed voor Juul is klaar om neergezet te worden. Alles is uitgewassen en we hebben nog even gepast, bed had geen cm groter moeten zijn....
Ze is vandaag lekker moe dus ik denk dat het morgen wordt, gisteren voor het eerst in 3,5 week weer KDV en vanochtend erg vroeg wakker. Kijken hoe we deze dag door gaan komen met 2 kinderen die moe zijn en elkaar lekker in de weg zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')