abonnement Unibet Coolblue
pi_194546918
Onze overheid heeft niets geleerd van de eerste corona golf in maart. Toen kwamen er allemaal besmette wintersport gangers terug en mede door het carnaval zijn er nu officieel 6150 doden, maar volgens experts kunnen we dat aantal gerust verdubbelen omdat veel dode ouderen niet zijn getest.

OK deze pandemie is een nieuwe crisissituatie voor het kabinet en je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze er niet op voorbereid op waren. Echter de afgelopen zomer is de overheid en vooral het RIVM ernstig nalatig geweest:
1. Iedereen kon gewoon vakantie vieren en feesten in een risico land en er was tot voor kort geen enkele testfaciliteit bij Schiphol en onze grenzen. Terwijl haast alle andere landen dit wel deden.
2. Buitenlandse bezoekers worden ook niet getest, laat staan tegengehouden aan onze grenzen. Er is geen verplichte gecontroleerde quarantaine. Terwijl er in Antwerpen een mondkapjesplicht komt en cafes moeten sluiten, wijken feestvierders uit die stad massaal uit naar Westelijk Noord Brabant. Niemand die ze tegenhoudt met het gevolg dat er in bijv Bergenopzoom een massale virusuitbraak is ontstaan vooral in de Marokkaanse gemeenschap tgv van bezoek van familieleden uit Antwerpen. De grenzen hadden op slot moeten gaan, netzo als Belgie de grens met Nederland blokkeerde. Deze zomer had niemand op vakantie moeten gaan naar het buitenland. Dat geeft minder overlast en economische schade dan weer een nieuwe lockdown dit najaar.
3. Het RIVM raadt als enige onderzoeksinstituut ter wereld mondkapjes dringend af en verbood zelfs verpleeghuizen die te gebruiken. Een directeur die ze zelf aanschafte kreeg zelfs de inspectie van Volksgezondheid aan de deur. In de verpleeghuizen moesten verpleegkundigen onbeschermd corona patienten verzorgen en besmetten niet alleen zich zelf, maar soms alle bewoners met corona, nadat ze in het gezicht waren gehoest door een corona patient, maar toch moesten doorwerken.
4. Maandenlang werd er door het RIVM beweerd dat aerosolen geen besmettingen konden veroorzaken. Dat bleek de zoveelste blunder van het RIVM want in een verpleeghuis in Maassluis raakte meer dan de helft van de bewoners besmet met corona door een verkeerd afgesteld ventilatiesysteem.
5. Volgens het RIVM vormen jongeren geen grote besmettingsbron. Ook dat is lariekoek want de huidige tweede golf betreft vooral jongeren die elkaar besmetten.
6. De scholen gaan straks weer open en in veel schoolgebouwen is er geen goede ventilatie. Waarom is daar nog niet op grote schaal beleid voor gemaakt om in gebouwen met veel mensen erin (mobiele) lucht filter installaties te verplichten en die op grote schaal te installeren, zoals er in vliegtuigen ook een goede airconditioning is met Hepa filters.
7. Het kabinet dacht dat het bron en contact onderzoek maar 5 uur per persoon zou kosten terwijl de WHO en alle andere Westelijke landen daarvoor meer dan het dubbele, 12 uur voor hadden ingecalculeerd. Het gevolg van dit wanbeleid is dat de GGD's het nu al niet mer aan kunnen.

Conclusie. Het kabinet onder leiding van Mark R. en het RIVM onder leiding van Jaap van D. hebben zich schuldig gemaakt aan criminele nalatigheid en zouden de eer aan zich zelf moeten houden en moeten aftreden.
De Libanese regering is afgetreden wegens minder doden.

Slappe heelmeesters maken stinkende wonden en Europa rommelt maar wat aan er is geen enkele sturing vanuit de EU
landen als Canada met dubbel zoveel inwoners als Nederland en maar 184 nieuwe besmettingen vandaag en Duitsland met 1419 besmettingen vandaag en vier keer meer inwoners doen het stukken beter dan wij met 577 nieuwe besmettingen vandaag. In Duitsland moeten ze in winkels en scholen verplicht mondkapjes op en worden er al lange tijd veel meer testen gedaan. Het Duitse beleid zouden wij moeten kopiëren. Neuw Zeeland heeft lange tijd geen enkele corona besmetting meer gehad nadat alle reizigers daar naar toe verplicht 14 dagen in quarantaine moeten. Canada is veel minder overbevolkt dan ons land en Nieuw Zeeland een eiland met een restrictieve immigratie politiek. Dus daar is de situatie minder problematisch dan bij ons
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_194546943
Waarvan akte
pi_194546954
Ze doen niet alles goed nee maar we zitten er nu middenin dus ik denk dat niemand erbij gebaat is als onze regering er nu de brui aan geeft.

Ik denk dat we rond de verkiezingen even rustig moeten evalueren
-nee-
pi_194546956
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 00:25 schreef paulgo het volgende:
Mark R.
_O-
pi_194546961
Ja leuker kunnen wij het niet maken en Mark Rutte een sympathiek iemand, die echt zijn best heeft willen doen, maar alles wijst op een dramatische tweede golf door te slap optreden. Dus is dit kabinet helaas gezakt voor het examen
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_194546977
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 00:30 schreef polyp11 het volgende:

[..]
Mark R.
_O-
Ja een beetje cynisch bedoeld maar met zoveel doden tgv wanbeleid in de verpleeghuizen... Er zijn mensen veroordeeld voor dood door schuld bij minder doden ;( ;(
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_194546980
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 00:33 schreef paulgo het volgende:

[..]

Ja een beetje cynisch bedoeld maar met zoveel doden tgv wanbeleid in de verpleeghuizen... Er zijn mensen veroordeeld voor dood door schuld bij minder doden ;( ;(
ga toch weg man
pi_194546995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 00:33 schreef polyp11 het volgende:

[..]

ga toch weg man
Donder zelf op als je deze situatie niet doorhebt en de overheid+ RIVM zo goed vindt functioneren
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_194547026
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 00:30 schreef Marsenal het volgende:
Ze doen niet alles goed nee maar we zitten er nu middenin dus ik denk dat niemand erbij gebaat is als onze regering er nu de brui aan geeft.

Ik denk dat we rond de verkiezingen even rustig moeten evalueren
Ik denk dat als er een dramatische tweede golf komt de huidige coalitiepartners gedecimeerd zullen worden. De eerste golf mag je het ze niet kwalijk nemen dit is overmacht maar dat de heren poltici nog zelf rustig met vakantie gaan terwijl er een nieuwe massa uitbraak in ons land is ontstaan is het toppunt van nalatigheid. :(
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_194547062
Ik heb het opgenomen in de notulen
pi_194547088
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 00:40 schreef paulgo het volgende:

[..]

Ik denk dat als er een dramatische tweede golf komt de huidige coalitiepartners gedecimeerd zullen worden. De eerste golf mag je het ze niet kwalijk nemen dit is overmacht maar dat de heren poltici nog zelf rustig met vakantie gaan terwijl er een nieuwe massa uitbraak in ons land is ontstaan is het toppunt van nalatigheid. :(
Zij hebber er schuld aan dat mensen schijt hebben aan elkaar en de regels overtreden om te kunnen feesten?
Of hadden ze een politiestaat moeten optuigen om iedereen te kunnen controleren?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 02:56:24 #12
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_194547392
Wat deze man beschrijft is denk ik het echte probleem.

quote:
U heeft het giga druk, dus ik val maar met de deur in huis met belangrijke informatie, waar u wat aan heeft:

Ik ben moleculair geneticus, en ben dat vanuit de biochemie geworden aan de Rijksuniversiteit Leiden. Tevens inmiddels ook meer dan 20 jaar werkzaam in de farmaceutische & medische industrie.

Ik heb zelf ruime ervaring met PCR, omdat dit in mijn universitaire vorming zat als biochemicus/moleculaire genetica hoofdvak. Dus ik weet goed hoe de vork in de steel zit.

Even los van de vraag of de aan u gerapporteerde positieve PCR test aantallen nou procentueel erg weinig voorstellen, en er in relatieve zin eigenlijk weinig aan de hand is, is er iets veel wezenlijkers, wat u echt moet weten:
De GGD’s presenteren u een ‘toename’ in absolute cijfers van positieve PCR test uitslagen. (helaas niet procentueel…). Een positieve PCR uitslag toont louter en alleen aan, of er bij iemand (een stukje) viraal RNA in neus slijmvies zat….

Iemand bij wie de test positief is, BETEKENT NIET, dat die persoon ook daadwerkelijk klinisch is geïnfecteerd, ziek is, of ziek gaat worden. Dat kan een PCR uitslag helemaal niet aantonen. Daar is deze moleculair biologische assay niet voor. Daar heb je namelijk extra klinische parameters voor nodig, want de PCR detecteert niet eens, of er intact virus RNA aanwezig was in de persoon, noch kun je iets zeggen of het virus infectieus is, of is geweest.

Ik maak mij ernstig zorgen, omdat u nu onterecht de indruk heeft, dat het aantal potentieel zieke mensen met corona zal gaan toenemen, maar dat is dus niet correct!
U, of een van uw medewerkers, kan mij contacten voor verdere toelichting hierover. Maar u kunt dit eigenlijk aan elke klinisch biochemicus vragen.

U kunt dit ook heel makkelijk zelf verifiëren. De GGD verzamelt al weken/maanden, al data van wie positief getest is. (+ BCO)
En aangezien de incubatie tijd van het virus zo ongeveer 1 week is (max 12 dagen), kunt u zowel retrospectief, alsook prospectief zo zien, of er allemaal extra zieken bij zijn gekomen, resp. zullen komen binnen 1 dikke week. Dat is niet het geval. En ik voorspel u, dat dit ook niet zal gebeuren. Een klein deel van corona zieken komt soms ook in ziekenhuis terecht, maar ook de ziekenhuis opnames zitten de afgelopen maanden op een nullijn. Dus u kunt eigenlijk al zien dat daar niets additiefs gebeurd is, of gebeurt.
Dus hier aan kunt u al zien, dat die positieve PCR uitslagen nergens toe leiden.

U stuurt nu uw beleid en maatregelen op basis van angst voor extra “besmettingen”, maar die term is dus een zeer misleidende term voor de positieve PCR test uitslagen, die niets meer betekenen, dan wat vermoedelijk oude fragmentjes RNA van het virus, of soms zelfs een ander verwant virus. Het gaat daarbij ook nog eens om hooguit amper 1–2 % van alle geteste personen. Helaas blijft de media de term “besmettingen” maar gebruiken, maar zij realiseren zich niet wat de implicaties hiervan zijn, en weten zij niet eens wat PCR inhoudt. Ik wel. En vele vakgenoten met mij ook.

U zult begrijpen, dat ik mij daarom ernstig zorgen maak, want ik zie dat er hele verkeerde conclusies worden getrokken.

Met vriendelijke groeten,

Drs. Mario Ortiz biochemicus, medical advisor farma.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_194547762
Ik ben het grotendeels eens met je analyse, maar ik denk dat het aftreden van Mark R. tot teveel onrust zou leiden wat de corona-aanpak op korte termijn geen goed zou doen.
pi_194547835
Hardop gelachen.
pi_194547911
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 00:33 schreef paulgo het volgende:

[..]

Ja een beetje cynisch bedoeld maar met zoveel doden tgv wanbeleid in de verpleeghuizen... Er zijn mensen veroordeeld voor dood door schuld bij minder doden ;( ;(
- doe normaal -

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 14-08-2020 09:26:40 ]
U MAD?
pi_194547929
Er wordt wel laks gereageerd door het kabinet inzake de potentiële 2e golf die waarschijnlijk al in september op het program staat als dit zo doorgaat.
pi_194547952
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 00:40 schreef paulgo het volgende:

[..]

Ik denk dat als er een dramatische tweede golf komt de huidige coalitiepartners gedecimeerd zullen worden. De eerste golf mag je het ze niet kwalijk nemen dit is overmacht maar dat de heren poltici nog zelf rustig met vakantie gaan terwijl er een nieuwe massa uitbraak in ons land is ontstaan is het toppunt van nalatigheid. :(
Is het jou ontgaan dat de bulk van besmettingen in de eerste golf lokaal waren en niets met wintersport te maken hadden, op wat verdwaalde apres skiërs na en dat nu de bulk van de besmettingen vanuit de thuissituatie komen?
pi_194548098
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 07:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Is het jou ontgaan dat de bulk van besmettingen in de eerste golf lokaal waren en niets met wintersport te maken hadden, op wat verdwaalde apres skiërs na en dat nu de bulk van de besmettingen vanuit de thuissituatie komen?
Dat kwam door het carnaval viert men in kleine groepjes/ geen directe vluchten uit Wuhan gelul.
Totaal niet voorbereid op medische spullen. Ik reken hen de eerste golf itt de TS ook deels aan.

Het is schandalig dat het nu weer zo mis gaat. Alles wat de TS zegt is waar.
Rivm eruit en Duits beleid gaan volgen idd is het beste.
Anders straks weer een berg extra doden onnodig.
pi_194548123
Welke verdubbeling van doden? Er gaat al bijna twee maand nauwelijks iemand dood aan corona in Nederland.
pi_194548160
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 07:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat kwam door het carnaval viert men in kleine groepjes/ geen directe vluchten uit Wuhan gelul.
Totaal niet voorbereid op medische spullen. Ik reken hen de eerste golf itt de TS ook deels aan.

Het is schandalig dat het nu weer zo mis gaat. Alles wat de TS zegt is waar.
Rivm eruit en Duits beleid gaan volgen idd is het beste.
Anders straks weer een berg extra doden onnodig.
Nee, TS kletst uit zijn nek en jij roept ook maar wat.

Nederland heeft het uitstekend gedaan en doet het nog steeds uitstekend. Nuchter, kijken naar de feiten.

En uiteindelijk heeft het toch weinig zin, we zijn als soort gedoemd om snel uit te sterven. Maar dat ziet dan weer vrijwel niemand.
pi_194548201
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 07:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, TS kletst uit zijn nek en jij roept ook maar wat.

Nederland heeft het uitstekend gedaan en doet het nog steeds uitstekend. Nuchter, kijken naar de feiten.

En uiteindelijk heeft het toch weinig zin, we zijn als soort gedoemd om snel uit te sterven. Maar dat ziet dan weer vrijwel niemand.
Deze TS heeft de volgende fases doorgemaakt
- Niets aan de hand
- Corona is een griepje
- Totale paniek, HAMSTEREN
- Opgesloten in huis, niemand gezien
- Ze pakken mijn vrijheid af
- IK MOET OP VAKANSIE
- Mark Rutte laat mij niet naar Turkije all inclusive gaan
- Nederland moet van de lockdown af
- Eindelijk weer wat adem ruimte maar het is niet genoeg
- Nederland doet niet genoeg om de 2de golf tegen te houden

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2020 07:56:27 ]
pi_194548298
Ik denk dat je dit in een cultuur historisch perspectief moet zien.
Nederland heeft nooit een sterk directieve overheid gehad. Onze regering is in basis een consensus samenwerking. En zeker geen autoritair bestuur.

De verantwoordelijkheid ligt bij de mensen zelf. Wij zijn het die het virus verspreiden. Rutte zal dus eerst ons daarop aanspreken.
Zo gaat dat in NL.

Anders dan in Frankrijk of Spanje. Waar het bestuur veel autoritairder is.
Definitely not CIA
pi_194548621
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 07:55 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Deze TS heeft de volgende fases doorgemaakt
- Niets aan de hand
- Corona is een griepje
- Totale paniek, HAMSTEREN
- Opgesloten in huis, niemand gezien
- Ze pakken mijn vrijheid af
- IK MOET OP VAKANSIE
- Mark Rutte laat mij niet naar Turkije all inclusive gaan
- Nederland moet van de lockdown af
- Eindelijk weer wat adem ruimte maar het is niet genoeg
- Nederland doet niet genoeg om de 2de golf tegen te houden
Verslaafd, of psychisch niet ok dus.
pi_194548636
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:06 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat je dit in een cultuur historisch perspectief moet zien.
Nederland heeft nooit een sterk directieve overheid gehad. Onze regering is in basis een consensus samenwerking. En zeker geen autoritair bestuur.

De verantwoordelijkheid ligt bij de mensen zelf. Wij zijn het die het virus verspreiden. Rutte zal dus eerst ons daarop aanspreken.
Zo gaat dat in NL.

Anders dan in Frankrijk of Spanje. Waar het bestuur veel autoritairder is.
Ook.

En ik ben daar heel blij mee. Niets voor mij om in zo’n autoritair land te wonen.
pi_194548657
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 07:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, TS kletst uit zijn nek en jij roept ook maar wat.

Nederland heeft het uitstekend gedaan en doet het nog steeds uitstekend. Nuchter, kijken naar de feiten.

En uiteindelijk heeft het toch weinig zin, we zijn als soort gedoemd om snel uit te sterven. Maar dat ziet dan weer vrijwel niemand.
Uitstekend gedaan? Als je dat met droge ogen kan beweren heb je net zulke oogkleppen op als Van Dissel.
Éen van de zwaarst getroffen landen in de wereld.

Als het toch allemaal weinig zin heeft kan je net zo goed voorsoorteren. Wat een pessimistische instelling.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:46:30 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194548727
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook.

En ik ben daar heel blij mee. Niets voor mij om in zo’n autoritair land te wonen.
Lol, Nederland is momenteel één van de meest autoritaire staten van Europa wanneer het op de corona-aanpak aankomt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194548752
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Lol, Nederland is momenteel één van de meest autoritaire staten van Europa wanneer het op de corona-aanpak aankomt.
Op basis waarvan en waar kun je nu beter zitten volgens jou? Kun jij een lijstje van 14 landen in de EU opnoemen waar men minder autoritair is?
pi_194548787
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Uitstekend gedaan? Als je dat met droge ogen kan beweren heb je net zulke oogkleppen op als Van Dissel.
Éen van de zwaarst getroffen landen in de wereld.

Als het toch allemaal weinig zin heeft kan je net zo goed voorsoorteren. Wat een pessimistische instelling.
Dat blijft een spanningsveld. Die tussen individuele verantwoordelijkheid en individuele vrijheid enerzijds en een autoritaire aanpak anderzijds.
Dat zie je ook in het algemene topic terug. Die twee uitersten.

Ik vind dat we het niet slecht gedaan hebben. Vanuit de context wie wij zijn.
Ik vind wel dat er meer gedaan had kunnen worden om de zwakkeren in verpleeghuizen te beschermen.
Definitely not CIA
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:52:53 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194548813
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Op basis waarvan en waar kun je nu beter zitten volgens jou? Kun jij een lijstje van 14 landen in de EU opnoemen waar men minder autoritair is?
Zal ik anders een top 13 of een top 15 voor je maken? Hoeveel woorden? 1000? 1500? :? Ga effe iemand anders aan het werk zetten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194548831
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Zal ik anders een top 13 of een top 15 voor je maken? Hoeveel woorden? 1000? 1500? :? Ga effe iemand anders aan het werk zetten.
Nah..met droge ogen beweren dat NL een van de meest autoritaire staten in Europa is qua corona-aanpak, is nogal bijzonder.
Definitely not CIA
pi_194548881
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 07:12 schreef XSbig het volgende:
Hardop gelachen.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:04:18 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194548935
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Nah..met droge ogen beweren dat NL een van de meest autoritaire staten in Europa is qua corona-aanpak, is nogal bijzonder.
Kijk even met welke restricties je te maken hebt. Gisteren nog een supermarkt op last van de politie gesloten. In een gemeente met maar liefst 1000 inwoners :D _O-

Doe normaal joh.

Nederland staat niet zonder reden in het rijtje oranje landen



En zelf ondertussen veilige landen in het oranje zetten en brandhaarden geel houden. Lachertje. Van. Europa.

Geen idee wat in het eigen land te doen en hoe het aan te pakken (nota bene in de hoofdstad na zes maanden crisis en een kleine opleving al geen contactonderzoek meer terwijl dit als zeer belangrijk werd gezien) en geen idee hoe het buitenland te sorteren.

Om je dood te schamen. En jullie maar juichen omdat het zogenaamd zo goed gaat en Nederland zo vrij is, lol :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194548936
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Uitstekend gedaan? Als je dat met droge ogen kan beweren heb je net zulke oogkleppen op als Van Dissel.
Éen van de zwaarst getroffen landen in de wereld.

Als het toch allemaal weinig zin heeft kan je net zo goed voorsoorteren. Wat een pessimistische instelling.
De zwaarst getroffen gebieden zijn vooral West-Europa en de Verenigde Staten. Open economie, veel reizigers, enz.

Vergelijk nou eens Nederland met die landen en ze presteren top en dat ook nog eens met een zeer restrictief ingrijpen.

Als je appels met peren gaat vergelijken heb je een punt. Behalve dan dat je appels met peren aan het vergelijken bent.

Verder ben ik heel optimistisch hoor, maar de mens gaat op korte termijn (vanuit de wereldgeschiedenis bekeken, wij maken het niet meer mee) volstrekt nutteloos worden. Het is wat het is.
pi_194548955
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Zal ik anders een top 13 of een top 15 voor je maken? Hoeveel woorden? 1000? 1500? :? Ga effe iemand anders aan het werk zetten.
Wat in het wilde weg roepen kan iedereen, Dven.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:06:42 #35
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194548971
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat in het wilde weg roepen kan iedereen, Dven.
Wat algemene kennis hebben ook dacht ik maar blijkbaar is dat toch iets lastiger dan verwacht.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:09:05 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194549020
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De zwaarst getroffen gebieden zijn vooral West-Europa en de Verenigde Staten. Open economie, veel reizigers, enz.

Vergelijk nou eens Nederland met die landen en ze presteren top en dat ook nog eens met een zeer restrictief ingrijpen.

Als je appels met peren gaat vergelijken heb je een punt. Behalve dan dat je appels met peren aan het vergelijken bent.

Verder ben ik heel optimistisch hoor, maar de mens gaat op korte termijn (vanuit de wereldgeschiedenis bekeken, wij maken het niet meer mee) volstrekt nutteloos worden. Het is wat het is.
Vrij reizen terwijl 90% van de wereld roos of oranje is qua overheidsadvies _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194549031
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Kijk even met welke restricties je te maken hebt. Gisteren nog een supermarkt op last van de politie gesloten. In een gemeente met maar liefst 1000 inwoners :D _O-

Doe normaal joh.

Nederland staat niet zonder reden in het rijtje oranje landen

[ afbeelding ]

En zelf ondertussen veilige landen in het oranje zetten en brandhaarden geel houden. Lachertje. Van. Europa.

Geen idee wat in het eigen land te doen en hoe het aan te pakken (nota bene in de hoofdstad na zes maanden crisis en een kleine opleving al geen contactonderzoek meer terwijl dit als zeer belangrijk werd gezien) en geen idee hoe het buitenland te sorteren.

Om je dood te schamen. En jullie maar juichen omdat het zogenaamd zo goed gaat en Nederland zo vrij is, lol :D
Dus 1 optreden maakt Nederland autoritair? Kan het niet zo zijn dat daar echt iets aan de hand was?

Verder vraag ik mij af waar jij die kaart vandaan haalt. Die staat redelijk op gespannen voet met de officiële kaart met tweewekelijkse besmettingen van het ecdc:

https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea
pi_194549052
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat algemene kennis hebben ook dacht ik maar blijkbaar is dat toch iets lastiger dan verwacht.
Ook jij gaat nog wel eens dat truukje beheersen hoor, niet zo negatief over jezelf.
pi_194549063
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Vrij reizen terwijl 90% van de wereld roos of oranje is qua overheidsadvies _O-
Niemand houdt je tegen. Dus hoezo autoritair?
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:17:01 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194549145
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus 1 optreden maakt Nederland autoritair? Kan het niet zo zijn dat daar echt iets aan de hand was?

Verder vraag ik mij af waar jij die kaart vandaan haalt. Die staat redelijk op gespannen voet met de officiële kaart met tweewekelijkse besmettingen van het ecdc:

https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea
Kerel, is een officiële website van de Europese Unie die al maanden online is. Het staat nota bene in de browser ingebakken. Ben je blind? Al-ge-me-ne ken-nis. Een lijstje erbij halen met besmettingcijfers is niet relevant.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dven op 14-08-2020 09:23:38 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:20:51 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194549182
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Niemand houdt je tegen. Dus hoezo autoritair?
Doch flinke problemen met verzekering of indien lockdown wanneer er ergens iets gebeurt op basis van die adviezen.

Je hebt zelf gewoon niet door hoe moeilijk Nederland inmiddels doet terwijl half Europa het inmiddels wel gelooft. Raar.

Je zou je contactgegevens maar moeten achterlaten in een restaurant _O- of nog steeds in een anderhalvemetersamenleving moeten wonen waar zomaar supermarkten gesloten worden _O- in een land dat na een half jaar crisis begint na te denken over verplichte quarantaines _O- faal op faal op faal op faal en almaar restrictieve worden _O-

MaAr NeDeRlAnD iS nIeT aUtHoRiTaIr HoOr
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194549199
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Kerel, is een officiële website van de Europese Unie die al maanden online is. Al-ge-me-ne ken-nis. Een lijstje erbij halen met besmettingcijfers is niet relevant.
Het is niet relevant hoeveel besmettingen op dit moment dagelijks ergens zijn?
pi_194549215
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Kijk even met welke restricties je te maken hebt. Gisteren nog een supermarkt op last van de politie gesloten. In een gemeente met maar liefst 1000 inwoners :D _O-

Die supermarkteigenaar had al vanaf het begin van de pandemie geen enkele substantiële coronamaatregel genomen, terwijl de veiligheidsregio's voldoende ruimte laten voor de ondernemers om locatiespecifieke details zelf in te vullen. Na herhaaldelijk hierop te zijn gewezen, diverse boetes tot een laatste van 50.000 euro aldus de eigenaar, was dit de ultieme stap vanuit de veiligheidsregio. (die overigens die 50k boete niet bevestigen) Van collega's die er in de buurt wonen heb ik begrepen dat het wat een aparte snaak is, die nogal wars is van regeltjes die 'm niet uitkomt, types die we regelmatig in het nieuws zien zegmaar. Overigens is dit een kleine zelfstandige supermarkt, geen onderdeel van, of franchise van, een grotere keten, anders had de regiomanager of het hoofdkantoor het nooit zover laten komen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_194549229
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Doch flinke problemen met verzekering of indien lockdown wanneer er ergens iets gebeurt op basis van die adviezen.

Je hebt zelf gewoon niet door hoe moeilijk Nederland inmiddels doet terwijl half Europa het inmiddels wel gelooft. Raar.

Je zou je contactgegevens maar moeten achterlaten in een restaurant _O- of nog steeds in een anderhalvemetersamenleving moeten wonen waar zomaar supermarkten gesloten worden _O- in een land dat na een half jaar crisis begint na te denken over verplichte quarantaines _O- faal op faal op faal op faal en almaar restrictieve worden _O-

MaAr NeDeRlAnD iS nIeT aUtHoRiTaIr HoOr
Het beleid met gele en oranje landen klopt niet, maar het is niet autoritair.

1 supermarkt sluiten in 6 maanden is niets.

Verplichte quarantaine kwam er niet door.

Jij woont toch in Bulgarije? Dat land waar op zich niet zo heel veel speelt, maar je wel in de winkels een mondkapje op moet op straffe van een boete...
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:28:55 #45
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194549264
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is niet relevant hoeveel besmettingen op dit moment dagelijks ergens zijn?
Niet wanneer de discussie is hoe autoritair een land is he 8)7

En ondertussen maar negatieve reisadviezen afgeven voor veilige regio's en 'onveilige' regio's maar als veilig blijven beschouwen _O-

Ik zit zelf in een gebied waar volgens de Nederlandse overheid reizen wordt afgeraden. Zo groot als half Nederland en nog geen handvol besmettingen per dag gemiddeld gezien _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:32:02 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194549302
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het beleid met gele en oranje landen klopt niet, maar het is niet autoritair.

1 supermarkt sluiten in 6 maanden is niets.

Verplichte quarantaine kwam er niet door.

Jij woont toch in Bulgarije? Dat land waar op zich niet zo heel veel speelt, maar je wel in de winkels een mondkapje op moet op straffe van een boete...
Jij moet een mondkapje op wanneer je in sommige steden op straat loopt _O- jij moet een mondkapje op in de auto wanneer je met andere mensen reist _O- jij moet moeilijk doen wanneer je op café wil _O-

Bulgarije het land dat een maand geleden aangegeven heeft de Zweedse methodiek te volgen en niets meer aan de crisis doet inderdaad. Al hou je met 9383737 man een orgie in een supermarkt joh. Zonder condoom en mondkapje. Jouw probleem.

Buiten dat is het wel enorm sneu dat je het nu op mijn woonland probeert te smijten om Nederland zo vrij te laten lijken _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:35:23 #47
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194549347
Overigens willen de beleidsmakers meer tijd hebben om de verplichte quarantaine vorm te geven.

Nog meer zwakzinnig beleid dus.

Na een half jaar pandemie _O-

Maar goed. Hup Holland hup w/ absoluut geen ernstige fouten :z :z :z :z :z :z :z :z
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194549351
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Jij moet een mondkapje op wanneer je in sommige steden op straat loopt _O- jij moet een mondkapje op in de auto wanneer je met andere mensen reist _O- jij moet moeilijk doen wanneer je op café wil _O-

Bulgarije het land dat een maand geleden aangegeven heeft de Zweedse methodiek te volgen en niets meer aan de crisis doet inderdaad. Al hou je met 9383737 man een orgie in een supermarkt joh. Zonder condoom en mondkapje. Jouw probleem.

Buiten dat is het wel enorm sneu dat je het nu op mijn woonland probeert te smijten om Nederland zo vrij te laten lijken _O-
Autoritair is allemaal relatief.

Wellicht dat Zweden of Bulgarije nu wat fijner zijn, wat dat betreft.
Maar als ik kijk naar het gros van de west-Europese landen dan gaan mijn nekharen recht overeind staan. Blij dat ik dan hier woon.
I'll give you something to do
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:39:20 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194549404
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 00:30 schreef paulgo het volgende:
Ja leuker kunnen wij het niet maken en Mark Rutte een sympathiek iemand, die echt zijn best heeft willen doen, maar alles wijst op een dramatische tweede golf door te slap optreden. Dus is dit kabinet helaas gezakt voor het examen
Dit heeft natuurlijk ook met het gedrag van mensen zelf te maken. De hoofdoorzaak van een tweede golf. En daar kan het kabinet niets aan doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194549597
Die Paul G. zit hier toch ook elke keer meer vanuit zijn paniek te praten?

Punt 3 ben ik het mee eens.
Punt 4 klopt gewoon niet
Punt 5 klopt ook niet. Paul G. maakt nu expres geen onderscheid tussen een kind van 5, kind van 10 of een jongere van 18 of zelfs ouder.
Punt 7 ben ik het mee eens
pi_194549605
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:35 schreef galantis het volgende:

[..]

Autoritair is allemaal relatief.

Wellicht dat Zweden of Bulgarije nu wat fijner zijn, wat dat betreft.
Maar als ik kijk naar het gros van de west-Europese landen dan gaan mijn nekharen recht overeind staan. Blij dat ik dan hier woon.
Dit.
Als je weet dat landen als Italië een heel heftige lockdown achter de rug hebben. Waarbij het hele land opgesloten zat. Ja. Ook die gedeelten waar niets aan de hand was.
Dat mensen de straat niet op mochten zonder een briefje. Dat maar 1 persoon per huishouden boodschappen mocht doen.
Maanden lang.

Hoe is NL dan autoritair?
Definitely not CIA
pi_194549673
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:52 schreef capricia het volgende:

[..]


Hoe is NL dan autoritair?
Omdat dven _O- geëmigreerd is, daarom _O- is alles aan Nederland _O- kut _O- voor hem :') en dit moet _O- in elk topic _O-

En dan krijg je dit _O- dat een topic naar een andere kant gestuurd wordt _O- in plaats van het onderwerp in de OP _O-
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:58:30 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194549693
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:35 schreef galantis het volgende:

[..]

Autoritair is allemaal relatief.

Wellicht dat Zweden of Bulgarije nu wat fijner zijn, wat dat betreft.
Maar als ik kijk naar het gros van de west-Europese landen dan gaan mijn nekharen recht overeind staan. Blij dat ik dan hier woon.
Dat zal, maar nog steeds behoort Nederland in tegenstelling tot wat de 'vrije' personen hier denken alsnog tot het autoritaire clubje behoort.

En alsnog is die hele discussie irrelevant. Feit blijft dat Nederland fout op fout blijft maken in de gehele aanpak van de pandemie.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:59:52 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194549709
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Omdat dven _O- geëmigreerd is, daarom _O- is alles aan Nederland _O- kut _O- voor hem :') en dit moet _O- in elk topic _O-
Och, hebben we weer zo'n knulletje.

Nee hoor, ik vind Nederland op vele punten één van de meest fantastische landen ter wereld. En juist omdat ik zo'n hoge pet van Nederland op heb ben ik ook extreem kritisch ten opzichte van Nederland. Maar blijkbaar moet je verblind worden door door vaderlandsliefde. Beetje met je vlaggetje zwaaien en hup Holland hup roepen ofzo.

Misschien dat jij zo'n domme lul bent maar ik pas daarvoor.

w/
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194549714
Tot nu toe zijn alle voorspellingen die iets gedetailleerd zijn niet uitgekomen. Waarom is het nu anders?

Ik ben wel een voorstander om alles tot de komma eerst uit te zoeken en dan als dat na 10 jaar klaar is de juiste maatregelen te nemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:02:10 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194549738
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit.
Als je weet dat landen als Italië een heel heftige lockdown achter de rug hebben. Waarbij het hele land opgesloten zat. Ja. Ook die gedeelten waar niets aan de hand was.
Dat mensen de straat niet op mochten zonder een briefje. Dat maar 1 persoon per huishouden boodschappen mocht doen.
Maanden lang.

Hoe is NL dan autoritair?
Beetje jammer dat je niet gewoon op mij reageert. Zwaktebod.

Een ander zwaktebod is dat je maanden terug vergelijkt met vandaag de dag. Werk even aan deze minpunten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194549764
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Lol, Nederland is momenteel één van de meest autoritaire staten van Europa wanneer het op de corona-aanpak aankomt.
Want?

Tijdens de lockdown mochten alle winkels gewoon open zijn, terwijl je maar de grens met België over hoefde te gaan en je alleen in winkels met voedingsmiddelen en apotheken terecht kon. Mondkapjes zijn op straat niet verplicht (al maken Aboutaleb en Halsema daar graag een uitzondering op). En ook de thuisquarantaine is hier vrijwillig.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:06:25 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194549808
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Want?

Tijdens de lockdown mochten alle winkels gewoon open zijn, terwijl je maar de grens met België over hoefde te gaan en je alleen in winkels met voedingsmiddelen en apotheken terecht kon. Mondkapjes zijn op straat niet verplicht (al maken Aboutaleb en Halsema daar graag een uitzondering op). En ook de thuisquarantaine is hier vrijwillig.
Je mist het woord 'momenteel' net als een paar anderen blijkbaar volledig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194549840
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat zal, maar nog steeds behoort Nederland in tegenstelling tot wat de 'vrije' personen hier denken alsnog tot het autoritaire clubje behoort.

En alsnog is die hele discussie irrelevant. Feit blijft dat Nederland fout op fout blijft maken in de gehele aanpak van de pandemie.
Over X jaar gaan we de balans nog eens opmaken en aan alle landen mooie rapportcijfertjes uitdelen.

NL lijkt slechts op zicht te varen is wat labieler/dynamischer in z'n beleid. Nuja, daar is ook weer wat voor te vinden.

Landen vergelijken is sowieso appels met peren. Ik denk dat ik over elke Europese natie wel een rant kan maken.
I'll give you something to do
pi_194549945
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:08 schreef galantis het volgende:

[..]

Over X jaar gaan we de balans nog eens opmaken en aan alle landen mooie rapportcijfertjes uitdelen.

NL lijkt slechts op zicht te varen is wat labieler/dynamischer in z'n beleid. Nuja, daar is ook weer wat voor te vinden.

Landen vergelijken is sowieso appels met peren. Ik denk dat ik over elke Europese natie wel een rant kan maken.
Waarom zou er een balans opgemaakt worden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194550381
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom zou er een balans opgemaakt worden?
Van mij hoeft het niet maar áls we het doen, dan liever later wanneer corona achter de rug.
Sommigen schijnen het nu al te willen doen.
I'll give you something to do
pi_194550643
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet wanneer de discussie is hoe autoritair een land is he 8)7

En ondertussen maar negatieve reisadviezen afgeven voor veilige regio's en 'onveilige' regio's maar als veilig blijven beschouwen _O-

Ik zit zelf in een gebied waar volgens de Nederlandse overheid reizen wordt afgeraden. Zo groot als half Nederland en nog geen handvol besmettingen per dag gemiddeld gezien _O-
Ik vrees dat jouw definite van autoritair wat afwijkt van het gangbare.
pi_194550687
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Jij moet een mondkapje op wanneer je in sommige steden op straat loopt _O- jij moet een mondkapje op in de auto wanneer je met andere mensen reist _O- jij moet moeilijk doen wanneer je op café wil _O-

Bulgarije het land dat een maand geleden aangegeven heeft de Zweedse methodiek te volgen en niets meer aan de crisis doet inderdaad. Al hou je met 9383737 man een orgie in een supermarkt joh. Zonder condoom en mondkapje. Jouw probleem.

Buiten dat is het wel enorm sneu dat je het nu op mijn woonland probeert te smijten om Nederland zo vrij te laten lijken _O-
Je bent een beetje uit je nek aan het zwetsen, want hoewel er inderdaad delen van het land zijn waar ze zich weinig aantrekken van de eisen weet ik dat je in de steden echt gewoon een mondkapje op moet en dat er op wordt gehandhaafd.

Maar goed, je bent dus een beetje verontwaardigd dat Bulgarije oranje gebied is verklaard. Nou, daar heb je wat mij betreft gelijk in.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:11:58 #64
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194550842
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vrees dat jouw definite van autoritair wat afwijkt van het gangbare.
Oke, bij deze blokkeer ik jou ook want dit gezwets, daar kan geen normaal persoon iets mee.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:14:00 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194550886
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je bent een beetje uit je nek aan het zwetsen, want hoewel er inderdaad delen van het land zijn waar ze zich weinig aantrekken van de eisen weet ik dat je in de steden echt gewoon een mondkapje op moet en dat er op wordt gehandhaafd.

Maar goed, je bent dus een beetje verontwaardigd dat Bulgarije oranje gebied is verklaard. Nou, daar heb je wat mij betreft gelijk in.
Nee. Ik vind het een gigantisch grote fout dat veilige gebieden onveilig worden verklaard en 'onveilige' gebieden veilig worden verklaard.

Iets dat in het rijtje gigantische fouten in de Nederlandse aanpak past.

Verder een grote lol om jouw zogeheten kennis dat je in de steden echt gewoon een mondkapje op moet en dat er op wordt gehandhaafd. Niet meer serieus te nemen dit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194551070
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee. Ik vind het een gigantisch grote fout dat veilige gebieden onveilig worden verklaard en 'onveilige' gebieden veilig worden verklaard.

Iets dat in het rijtje gigantische fouten in de Nederlandse aanpak past.

Verder een grote lol om jouw zogeheten kennis dat je in de steden echt gewoon een mondkapje op moet en dat er op wordt gehandhaafd. Niet meer serieus te nemen dit.
Nogmaals, dat beleid van oranje en gele landen lijkt inderdaad nergens op, maar het zijn adviezen en daarmee niet autoritair.

En er wordt tot op de dag van vandaag gehandhaafd op mondkapjes in winkels in Bulgarije. Niet overal, maar zeker deels.

Als jij dat ontkent, dan lieg je, of je bent zelf onwetend.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:25:47 #67
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194551109
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nogmaals, dat beleid van oranje en gele landen lijkt inderdaad nergens op, maar het zijn adviezen en daarmee niet autoritair.

En er wordt tot op de dag van vandaag gehandhaafd op mondkapjes in winkels in Bulgarije. Niet overal, maar zeker deels.

Als jij dat ontkent, dan lieg je, of je bent zelf onwetend.
Is goed knaap. Daarom draagt zo'n 20% geen mondkapje en heeft de rest hem op de kin hangen. Je zal er zelf ongetwijfeld zitten :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194551250
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Is goed knaap. Daarom draagt zo'n 20% geen mondkapje en heeft de rest hem op de kin hangen. Je zal er zelf ongetwijfeld zitten :+
Dat niet iedereen dat ding goed draagt is een tweede.

Waarom draai je er nou zo omheen man?

En nee, ik zit er overigens niet. Maar vrienden van mij wel en ik had net iets meer vertrouwen in hun verslag dan jouw verslag. Terecht, zo blijkt.
pi_194551334
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Is goed knaap. Daarom draagt zo'n 20% geen mondkapje en heeft de rest hem op de kin hangen. Je zal er zelf ongetwijfeld zitten :+
Ik zit liever in het 'autoritaire' Nederland dan dat van me wordt verwacht - handhaving of niet - dat ik mee ga doen met die dystopische bullshit van zo'n ding op je kop te dragen.

En als ze doorgaans slecht of niet worden gedragen dan heeft het natuurlijk ook totaal geen zin. Laat ze het dan gewoon afschaffen.
I'll give you something to do
pi_194551749
Zou o.a. NL niet allang voldoende herd immunity bereikt hebben?

We lezen wel over toenemend aantal besmettingen, maar al tijden niet over toenemende aantallen ziekenhuis opnames.

De PCR test is bepaald niet doorslaggevend of iemand daardwerkelijk COVD-19 heeft, of gehad heeft. En geeft ook nog een achtergrondruis van een paar % aan false positives.
De PCR test kan alleen zinvol gebruikt worden op mensen die klinisch vastgestelde symptomen van COVID-019 hebben. Zomaar willekeurig mensen ermee testen is gekkigheid / levert onzin resultaten op.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_194551897
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 12:02 schreef Poekieman het volgende:
Zou o.a. NL niet allang voldoende herd immunity bereikt hebben?

We lezen wel over toenemend aantal besmettingen, maar al tijden niet over toenemende aantallen ziekenhuis opnames.

De PCR test is bepaald niet doorslaggevend of iemand daardwerkelijk COVD-19 heeft, of gehad heeft. En geeft ook nog een achtergrondruis van een paar % aan false positives.
De PCR test kan alleen zinvol gebruikt worden op mensen die klinisch vastgestelde symptomen van COVID-019 hebben. Zomaar willekeurig mensen ermee testen is gekkigheid / levert onzin resultaten op.
Geen idee dat zou je moeten onderzoeken. Zomaar iets denken en hypotheses noemen is de eerste stap, echter faalt een groot gedeelte hiervan als het wordt onderzocht. onderzoek is niet op internet zoeken naar conclusies die je hypothese ondersteunen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194552694
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Geen idee dat zou je moeten onderzoeken. Zomaar iets denken en hypotheses noemen is de eerste stap, echter faalt een groot gedeelte hiervan als het wordt onderzocht. onderzoek is niet op internet zoeken naar conclusies die je hypothese ondersteunen.
Zeker is dat de PCR test absoluut ongeschikt is om vast te stellen of mensen besmet zijn (geweest).

Dat is algemeen bekend, in medische kring althans.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_194552761
Een grote fout is dat Rutte een ideologische strijd aan het voeren is en daarom op 'eigen verantwoordelijkheid' blijft hameren terwijl her staatsbelang om ingrijpen vraagt. Het is geen premier maar een liberale VVD'er die daar staat en dat is gevaarlijk.

Daarom kwam de 'lockdown' laat. Als een van de laatsten in Europa. Het gevolg is dat per hoofd van de bevolking Nederland een van de zwaarst getroffen landen in Europa is. Het was een bloedbad. Een bloedbad dat onzichtbaar is gemaakt door de regering.

De cijfers van oversterfte liegen echter niet. Het beleid heeft gefaald.
pi_194553042
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:22 schreef Confetti het volgende:
Een grote fout is dat Rutte een ideologische strijd aan het voeren is en daarom op 'eigen verantwoordelijkheid' blijft hameren terwijl her staatsbelang om ingrijpen vraagt. Het is geen premier maar een liberale VVD'er die daar staat en dat is gevaarlijk.

Daarom kwam de 'lockdown' laat. Als een van de laatsten in Europa. Het gevolg is dat per hoofd van de bevolking Nederland een van de zwaarst getroffen landen in Europa is. Het was een bloedbad. Een bloedbad dat onzichtbaar is gemaakt door de regering.

De cijfers van oversterfte liegen echter niet. Het beleid heeft gefaald.
We hebben het beter gedaan dan België, die wel zo’n lockdown hadden, terwijl het virus al meer verspreid was in Nederland begin februari.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:10:08 #75
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_194553415
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee. Ik vind het een gigantisch grote fout dat veilige gebieden onveilig worden verklaard en 'onveilige' gebieden veilig worden verklaard.

Iets dat in het rijtje gigantische fouten in de Nederlandse aanpak past.

Verder een grote lol om jouw zogeheten kennis dat je in de steden echt gewoon een mondkapje op moet en dat er op wordt gehandhaafd. Niet meer serieus te nemen dit.
Oh, dus je hebt geen familie die binnenkort op bezoek komt ;)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_194553535
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

We hebben het beter gedaan dan België, die wel zo’n lockdown hadden, terwijl het virus al meer verspreid was in Nederland begin februari.
Dat is maar de vraag met onze enorme onderregistratie van covid doden.
pi_194553634
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:17 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag met onze enorme onderregistratie van covid doden.
Nee, ook gewoon als je naar oversterfte kijkt. Uiteraard appels met appels vergelijken.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:28:09 #78
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_194553732
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee. Ik vind het een gigantisch grote fout dat veilige gebieden onveilig worden verklaard en 'onveilige' gebieden veilig worden verklaard.

Iets dat in het rijtje gigantische fouten in de Nederlandse aanpak past.

Verder een grote lol om jouw zogeheten kennis dat je in de steden echt gewoon een mondkapje op moet en dat er op wordt gehandhaafd. Niet meer serieus te nemen dit.
Ik begrijp je superlatief gigantisch niet zo goed. Binnen Europa fluctueert het advies van geel naar oranje en weer terug. De grootste schade zit dan vaak in het toerisme, het aandeel van NL'se toeristen in een buitenlandse economie is vrijwel nooit gigantisch te noemen. Misschien in België, maar ik denk dat die de NL'se toerist niet zien als de redding van al hun problemen.
De toeristische sector in NL is deels gered door meer binnenlands toerisme, blijft klote, maar te doen. Dus ook dat is niet gigantisch. Voor de rest van de economie is er geen echt groot probleem zo zeer voor wat betreft de reisadviezen.

Door het tekort schieten met maatregelen zijn in de verpleeghuizen misschien wel 1000-2000 meer doden gevallen die voorkomen hadden kunnen worden. Maar een verkeerd aangepakte grotere griepgolf kan eventueel hetzelfde effect hebben. Dit was een grote fout, niet gigantisch.

Gigantische fouten zouden in mijn optiek kunnen zijn:
- Discotheken/feestlocaties niet sluiten
- Evenementen door laten gaan (F1, Eurovisie, voetbal met publiek, concerten, etc..)
- Compleet negeren op z'n Wit-Russisch, niet proberen om de middelen te verkrijgen, ontkennen, etc..
- Geen steunpakketten voor bedrijven en werknemers regelen (TOGS/NOW)
En aan de andere kant van het spectrum
- Uitgaansverbod wat autoritair gehandhaafd zou worden (denk aan tracking van je GSM, controlebelletjes, etc..)
- Zware lockdown zodat je alleen nog een pakket met weekrantsoen voor de deur gezet krijgt
- Bedrijven in alle sectoren stil leggen

Dat zouden mij gigantische blunders lijken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_194553780
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 02:56 schreef KillemWieft het volgende:
Wat deze man beschrijft is denk ik het echte probleem.
[..]

Niet helemaal waar (helaas). het aantal IC opnames is wel degelijk aan het stijgen.

https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:35:01 #80
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194553857
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 07:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat kwam door het carnaval viert men in kleine groepjes/ geen directe vluchten uit Wuhan gelul.
Totaal niet voorbereid op medische spullen. Ik reken hen de eerste golf itt de TS ook deels aan.

Het is schandalig dat het nu weer zo mis gaat. Alles wat de TS zegt is waar.
Rivm eruit en Duits beleid gaan volgen idd is het beste.
Anders straks weer een berg extra doden onnodig.
Een dusdanig beleid is niet te handhaven met al die anti corona gekkies.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:36:47 #81
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194553888
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Kijk even met welke restricties je te maken hebt. Gisteren nog een supermarkt op last van de politie gesloten. In een gemeente met maar liefst 1000 inwoners :D _O-

Doe normaal joh.

De ondernemer in kwestie hield zich niet aan de regels. Dan wordt ieder bedrijf gesloten. Hij heeft willens en wetens de regels overtreden omdat hij die niet juist vond. Maar we leven in een land waarin regels zijn die ook voorhem gelden, of hij het er nu mee eens is of niet.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:46:46 #82
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194554051
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:22 schreef Confetti het volgende:
Een grote fout is dat Rutte een ideologische strijd aan het voeren is en daarom op 'eigen verantwoordelijkheid' blijft hameren terwijl her staatsbelang om ingrijpen vraagt. Het is geen premier maar een liberale VVD'er die daar staat en dat is gevaarlijk.

Daarom kwam de 'lockdown' laat. Als een van de laatsten in Europa. Het gevolg is dat per hoofd van de bevolking Nederland een van de zwaarst getroffen landen in Europa is. Het was een bloedbad. Een bloedbad dat onzichtbaar is gemaakt door de regering.

De cijfers van oversterfte liegen echter niet. Het beleid heeft gefaald.
Maar die aanpak past wel bij de demografische omstandigheden waar NL gewoon ontzettend verdeeld is.

Probleem in NL is dat iedereen tegenwoordig maar boven de wet en regels denkt te staan als het hun beter uitkomt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:44:05 #83
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_194555061
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:30 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Niet helemaal waar (helaas). het aantal IC opnames is wel degelijk aan het stijgen.

https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Brief is inmiddels al ruim een week oud. Hoe dan ook blijft het gebruik van de PCR voor een klinische diagnose uitermate curieus.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_194556557
Mark Rutte heeft het op zich wel prima gedaan. Het probleem is dat hij geadviseerd werd door Jaap van Dissel. Die vent heeft gewoon bloed aan zijn handen en hij mag wat mij betreft ontslagen worden en veroordeeld worden voor dood door schuld.
pi_194556783
Rutte heeft helemaal ''niks'' gedaan...
pi_194556897
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:52 schreef opgebaarde het volgende:
Die Paul G. zit hier toch ook elke keer meer vanuit zijn paniek te praten?

Punt 3 ben ik het mee eens.
Punt 4 klopt gewoon niet
Punt 5 klopt ook niet. Paul G. maakt nu expres geen onderscheid tussen een kind van 5, kind van 10 of een jongere van 18 of zelfs ouder.
Punt 7 ben ik het mee eens
Ik wil hier zeker niet vanuit paniek praten maar ben het zat dat de burger ernstig benadeeld wordt met allemaal slechte adhoc maatregelen die weinig of niets uithalen.
Waarom moeten reizigers in het openbaar vervoer verplicht een mondkapje op als datzelfde RIVM zegt dat ze niet werken( in alle andere landen zijn medisch goedgekeurde mondkapjes wel verplicht maar hier volstaat in het openbaar vervoer een zakdoek, slipje enz.) en hoeven winkelklanten dat niet terwijl die net zoveel mensen in de slecht geventileerde winkels kunnen besmetten. Waarom worden niet alle treinen bussen en winkels niet voorzien van goede luchtfilteringsapparatuur?

Je noemt in jouw reactie niet punt 1 en 2: de grenzen dicht en 100 % controle bij de grenzen zijn gewoon absoluut noodzakelijk. Dat had al in het begin van de tweede golf gemoeten.
Punt 4 klopt helaas wel voor wat betreft de visie van het RIVM totdat er in een verpleeghuis in Maassluis meer dan de helft van de patienten dooraerosolen in de slecht geventileerde lucht besmet raakten:
Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-aerosolen-druppels

"Alleen verspreiding via druppels
Het RIVM gaat er vooral vanuit dat het coronavirus zich niet via deze hele kleine deeltjes verspreidt, maar alleen via de grotere druppels die vrijkomen bij hoesten en niezen. "Er is nog geen bewijs dat het virus langere tijd in de lucht kan blijven en zich zo kan verspreiden", schrijft het instituut op zijn site."
Pas in augustus werd de verspreiding door aerosolen niet meer langer ontkend door het RIVM na de bovengenoemde massale besmetting in dat verpleeghuis:
Bron:

https://www.techniekneder(...)er-door-rivm-ontkend

[ Bericht 9% gewijzigd door paulgo op 14-08-2020 17:55:48 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_194556905
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:21 schreef Brede_meneer het volgende:
Mark Rutte heeft het op zich wel prima gedaan. Het probleem is dat hij geadviseerd werd door Jaap van Dissel. Die vent heeft gewoon bloed aan zijn handen en hij mag wat mij betreft ontslagen worden en veroordeeld worden voor dood door schuld.
Linksom of rechtsom gaan er mensen dood aan Corona. Als mensen die er vatbaar voor zijn nu niet overlijden aan Corona, dan doen ze dat op een later moment wel.

Ooit ga jij het ook krijgen, al dan niet in een milde vorm.
So we just called him Fred too
pi_194557038
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:46 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom gaan er mensen dood aan Corona. Als mensen die er vatbaar voor zijn nu niet overlijden aan Corona, dan doen ze dat op een later moment wel.

Ooit ga jij het ook krijgen, al dan niet in een milde vorm.
Klopt dat heeft ook niemand ontkent en dat blijft ook zo, ook met de maatregelen. Gelukkig zijn de maatregelen daar dan ook niet op gebaseerd, anders zou het wel heel stom zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194557224
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:21 schreef Brede_meneer het volgende:
Mark Rutte heeft het op zich wel prima gedaan. Het probleem is dat hij geadviseerd werd door Jaap van Dissel. Die vent heeft gewoon bloed aan zijn handen en hij mag wat mij betreft ontslagen worden en veroordeeld worden voor dood door schuld.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cht-staan-wekelijkse

"Het gaat niet goed."

Volgens Mark Rutte.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194557343
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:22 schreef Confetti het volgende:

Daarom kwam de 'lockdown' laat. Als een van de laatsten in Europa. Het gevolg is dat per hoofd van de bevolking Nederland een van de zwaarst getroffen landen in Europa is. Het was een bloedbad. Een bloedbad dat onzichtbaar is gemaakt door de regering.

De cijfers van oversterfte liegen echter niet. Het beleid heeft gefaald.
Mee eens. Onze overheid reageert te traag. Er was onvoldoende testcapaciteit ,nauwelijks beschermingsmiddelen, te weinig IC bedden ( het laagste aantal van Europa) en een zichzelf wetenschappelijk noemend instituut, dat gerund wordt door falende ambtenaren: uitgaan van groepsimmuniteit terwijl daar geen bewijzen voor zijn. Afwijzen van mondkapjes. Het lange tijd negeren van het risico op aerosolbesmettingen terwijl juist daarvoor al veel voorbeelden van waren. (Een Chinees restaurant waar allemaal klanten besmet werden door één persoon , die voor de ventilator zat. Kerkkoren waar de hele zaal besmet werd enz. enz. )

Het RIVM heeft vaker aangetoond doof en blind te zijn voor de risico's die de bevolking oploopt:
Een schrijnend voorbeeld vormen de hoge concentraties bestrijdingsmiddelen in de omgeving van landbouw gebieden. Daar was een rapportage over in Nieuwsuur, waar toxicologen zich rotschrokken van de hoge gemeten waarden van insecticiden in huizen in de omgeving, waar jonge kinderen gewoon in woonden en speelden. Toch blijft het binnen de RIVM normen.
Bron:

https://www.nieuweoogst.n(...)r-na-middelengebruik

"Omwonenden van bloembollenvelden worden blootgesteld aan gewasbeschermingsmiddelen. De gemeten waarden overschrijden echter niet de gestelde risicowaarden. Dat meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) op basis van onderzoek."

Er spelen dus vooral andere belangen mee dan de volksgezondheid bij zo'n semioverheidsorganisatie....
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_194612843
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 07:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat kwam door het carnaval viert men in kleine groepjes/ geen directe vluchten uit Wuhan gelul.
Totaal niet voorbereid op medische spullen. Ik reken hen de eerste golf itt de TS ook deels aan.

Het is schandalig dat het nu weer zo mis gaat. Alles wat de TS zegt is waar.
Rivm eruit en Duits beleid gaan volgen idd is het beste.
Anders straks weer een berg extra doden onnodig.
Dit idd. Ze hebben gewoon in het begin ongeloofwaardige uitspraken gedaan en hebben te lang vastgehouden aan hun dogma's.

Overigens het nieuwste huzarenstukje is dat zorgmedewerkers niet in quarantaine mogen nadat ze uit een oranje gebied komen maar gewoon moeten gaan werken. Dat gaat ook weer lekker werken op de verpleeghuizen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194612879
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 08:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd. Ze hebben gewoon in het begin ongeloofwaardige uitspraken gedaan en hebben te lang vastgehouden aan hun dogma's.

Overigens het nieuwste huzarenstukje is dat zorgmedewerkers niet in quarantaine mogen nadat ze uit een oranje gebied komen maar gewoon moeten gaan werken. Dat gaat ook weer lekker werken op de verpleeghuizen.
Ja.
Ik ben daar ook nogal verbaasd over.

Waarom hè? Hebben ze te weinig personeel en verwachten ze een grote toename ofzo?
Definitely not CIA
pi_194612904
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 08:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Ik ben daar ook nogal verbaasd over.

Waarom hè? Hebben ze te weinig personeel en verwachten ze een grote toename ofzo?
Nee, in de meeste oranje gebieden is het veel veiliger dan aan de kust in Nederland. Dus eigenlijk zouden mensen die in Nederland vakantie vieren in quarantaine moeten. ;)
pi_194612905
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 08:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Ik ben daar ook nogal verbaasd over.

Waarom hè? Hebben ze te weinig personeel en verwachten ze een grote toename ofzo?
Er waren al gigantisch tekorten voor Corona en dat is er niet beter op geworden.
Men moest en zou zorgmedewerkers ana d egang houden. Daarom werden de ppe eisen voor verpleeghuizen ook steeds meer afgebouwd. Bijna alles ging naar de ziekenhuizen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194612915
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 08:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Er waren al gigantisch tekorten voor Corona en dat is er niet beter op geworden.
Men moest en zou zorgmedewerkers ana d egang houden. Daarom werden de ppe eisen voor verpleeghuizen ook steeds meer afgebouwd. Bijna alles ging naar de ziekenhuizen.
Maar ik zou verwachten dat dat nu verbeterd is.
Definitely not CIA
pi_194612956
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 08:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar ik zou verwachten dat dat nu verbeterd is.
Het gekke is dat ze dat niet echt durven want dan moeten ze toegeven dat ze fout zaten.
Ook al zijn er nu genoeg ppe.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194612978
Oke 2e lockdown maar dan ook een echte lockdown van een maand!

Niemand mag naar buiten enkel de tuin in of balkon op, boodschappen doe je online.


Nee dat is een oplossing...


Of gewoon accepteren dat er soms ziektes zijn wanneer er te veel mensen op de wereld leven...
Interessant he ?
pi_194613035
Nederland is gewoon LAKS met regeltjes.

Als je terugkomt uit een risicogebied wordt geadviseerd om 14 dagen in thuisquarantaine te gaan ... maar het HOEFT niet.
Als je terugkomt uit een risicogebied MAG je je laten testen bij een teststraat op het vliegveld ... maar het HOEFT niet.

Ze moeten ook gewoon dat "privacy" gedoe eens aanpakken. Verplicht je gegevens achterlaten als je naar kroeg en restaurant gaat is juist goed.

Het gaat hier toch om nationale gezondheid/veiligheid. Daar kunnen ze toch wel de regeltjes op aanpassen?
pi_194613112
Simpel wie niet ziek wil worden.

Blijf thuis
Doe alle deuren ramen en roosters dicht, blijf daar tot Corona weg is.

Als je ziet wat voor ongezonde mensen aan corona dood gingen... heel erg dik, waren al ongezond, roken als een schoorsteen.

Nee dan heb je ook geen recht op zog als je eigen weerstand kapot maakt...


Snap ook niet waarom de grenzen open zijn voor vakantie, haal de vliegtuigen uit de lucht tot het opgelost is

Dat is toch niet zo moeilijk? Waarom huilen om 1x een vakantie te missen...
Interessant he ?
pi_194613135
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:06 schreef Zwolsboy het volgende:

Of gewoon accepteren dat er soms ziektes zijn wanneer er te veel mensen op de wereld leven...
Dat zeg jij omdat jij denkt dat jij geen risico loopt en de ander wel zwaar ziek of zelfs dood mag gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 18-08-2020 09:33:05 ]
pi_194613150
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat zeg jij omdat jij denkt dat jij geen risico loopt en de ander wel zwaar ziek of zelfs doe mag gaan.
Dan blijft de andere lekker thuis...

Hele dikke mensen die roken lopen inderdaad risico nou per direct afvallen en stoppen met roken... week daar eerst maar aan.


Als je de natuur bekijkt de sterken overleven het de zwakkeren gaan dood... zwakkeren maken ook zwakkere nageslacht dat werkt niet.

Wat is er mis dat de wereldbevolking nu heel iets harded terug loopt?

Stel we gaan terug naar 5 miljard mensen dan hebben we ook meer ruimte voor elkaar, nu leven we zo op elkaar geplet dat gaat een keer mis...
Interessant he ?
pi_194613186
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:21 schreef Zwolsboy het volgende:
Simpel wie niet ziek wil worden.

Blijf thuis
Doe alle deuren ramen en roosters dicht, blijf daar tot Corona weg is.

Als je ziet wat voor ongezonde mensen aan corona dood gingen... heel erg dik, waren al ongezond, roken als een schoorsteen.

Nee dan heb je ook geen recht op zog als je eigen weerstand kapot maakt...


Dus al die mensen (die prima functioneren maar bijvoorbeeld een chronische longziekte hebben) moeten hun (goede) baan opzeggen, abonnementen op sportverenigingen stopzetten, vrienden niet meer zien, contact met eventueel thuiswonende kinderen tot minimum beperken én zichzelf volledig opsluiten in huis?

Fijn figuur ben jij
pi_194613215
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus al die mensen (die prima functioneren maar bijvoorbeeld een chronische longziekte hebben) moeten hun (goede) baan opzeggen, abonnementen op sportverenigingen stopzetten, vrienden niet meer zien, contact met eventueel thuiswonende kinderen tot minimum beperken én zichzelf volledig opsluiten in huis?

Fijn figuur ben jij
En nu zeg je weer dat we juist schijt aan de regels moeten hebben?

Waarom sporten in tijden van corona risico? Je weet dat daar 10x zoveel besmetting risico is...

Als je zon longziekte hebt en je sluit je voor een jaar op maar 0.0 kans op corona en doodgaan wat is dan dat ene jaartje op een heel mensenleven?


Weetje wat erg is mensen die kanker krijgen en niet besmettelijk is en toch dood gaan... nu wordt er 10000x zoveel geld in Corona gepompt tov andere ziektes wat veel en veel vaker voorkomt...


Maar anderzijds het leven is *niet* eerlijk... de ene oma wordt 95 jaar en de andere maar 65... waarom doen ze daar niks aan dan?
Interessant he ?
pi_194613219
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:24 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Dan blijft de andere lekker thuis...

Hele dikke mensen die roken lopen inderdaad risico nou per direct afvallen en stoppen met roken... week daar eerst maar aan.
Er lopen veel meer mensen een verhoogd risico, bijvoorbeeld door een chronische ziekte of aandoening. Of omdat ze gewoon wat ouder zijn.
Eigenlijk zouden alle mensen die zich niet eens in een ander kunnen verplaatsen, in quarantaine moeten stoppen
pi_194613248
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:29 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

En nu zeg je weer dat we juist schijt aan de regels moeten hebben?

Waaeom sporten in tijden van corona risico?
Als je zon longziekte hebt en je sluit je voor een jaar op maar 0.0 kans op corona en doodgaan wat is dan dat ene jaartje op een heel mensenleven?
Ik hoop dat je gelijk krijgt met dat jaar

Hoe komen die mensen trouwen aan geld? Want ze moeten hun baan opzeggen en hebben dus geen recht op een uitkering
pi_194613299
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk krijgt met dat jaar

Hoe komen die mensen trouwen aan geld? Want ze moeten hun baan opzeggen en hebben dus geen recht op een uitkering
In Nederland heb je altijd recht op een bijstandsuitkering...

En als je zon goede baan hebt kan je ook beseffen nou ik heb een longziekte maar verdien 4000 netto aan de andere kant een jongen met down syndroom en mag van 900,- leven

Is dat eerlijk?


Waarom stoppen ze ontelbaar geld in een medicijn maar niet in een test dat in 1 seconden laat zien of je het hebt... gewoon zwangerschapstest idee, vroeger kon dat ook niet en nu wel.

Veel ziektes kunnen ze binnen een minuut zien stop daar geld en energie in.
Interessant he ?
pi_194614135
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:37 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

In Nederland heb je altijd recht op een bijstandsuitkering...

En als je zon goede baan hebt kan je ook beseffen nou ik heb een longziekte maar verdien 4000 netto aan de andere kant een jongen met down syndroom en mag van 900,- leven

Is dat eerlijk?


Waarom stoppen ze ontelbaar geld in een medicijn maar niet in een test dat in 1 seconden laat zien of je het hebt... gewoon zwangerschapstest idee, vroeger kon dat ook niet en nu wel.

Veel ziektes kunnen ze binnen een minuut zien stop daar geld en energie in.
Recht op bijstand? Daar staan ook allerlei verplichtingen tegenover. Verkooo eerst maar je huis/auto.

Stoppen met je werk voor een jaar is totaal niet realistisch voor mensen die in een risicogroep vallen maar wel gewoon goed functioneren.

Dan zit je nog met kinderen en partner die ook contact hebven. Moeten die ook niet naar school/stoppen met werken?

Wat enorm zou helpen is mensen in een risicogroep + partners-/ mantelzorgersp verplicht thuis laten werken waar mogelijk ipv het optioneel bij de werkgever neer te leggen.
pi_194614169
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:14 schreef superbotje het volgende:
Nederland is gewoon LAKS met regeltjes.

Als je terugkomt uit een risicogebied wordt geadviseerd om 14 dagen in thuisquarantaine te gaan ... maar het HOEFT niet.
Als je terugkomt uit een risicogebied MAG je je laten testen bij een teststraat op het vliegveld ... maar het HOEFT niet.

Ze moeten ook gewoon dat "privacy" gedoe eens aanpakken. Verplicht je gegevens achterlaten als je naar kroeg en restaurant gaat is juist goed.

Het gaat hier toch om nationale gezondheid/veiligheid. Daar kunnen ze toch wel de regeltjes op aanpassen?
Voor een ziekte als deze? Nee hoor.

En die risicogebieden zijn bijna allemaal veiliger dan vakantie in eigen land? Domme maatregelen negeer je als je een verstandig mens bent.
pi_194614226
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]


Wat enorm zou helpen is mensen in een risicogroep + partners-/ mantelzorgersp verplicht thuis laten werken waar mogelijk ipv het optioneel bij de werkgever neer te leggen.
Het gekke is 2 maanden terug werkte veel kantoor mensen gewoon thuis, dat ging prima maar nu is daar nauwelijks sprake van waarom?

Naast ons een groot kantorengebouw zit gewoon weer helemaal vol de kantoortuinen zijn weer zoals het was.. gekke was ze vonden het niet eens erg om thuis te werken nu balen ze dat ze weer om 9 00 moeten inchecken...

De 1.5 m regel? Nou weinig van te merken daar... en geen 1 agent voert een check en of grijpt in...
Interessant he ?
pi_194614270
Is het niet raar dat alles wat normaal de stempel griep had gehad nu in 1 keer de corona stempel heeft? En dan hebben we nog van die schreeuwers dat we het hardste getroffen zijn terwijl iedere pcr positief geteste automatisch als patiënt gelabeld wordt terwijl vele die inmiddels getest zijn bijna tot geen last ervan heeft.
pi_194614285
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:21 schreef Zwolsboy het volgende:
Simpel wie niet ziek wil worden.

Blijf thuis
Doe alle deuren ramen en roosters dicht, blijf daar tot Corona weg is.

Als je ziet wat voor ongezonde mensen aan corona dood gingen... heel erg dik, waren al ongezond, roken als een schoorsteen.

Nee dan heb je ook geen recht op zog als je eigen weerstand kapot maakt...


Snap ook niet waarom de grenzen open zijn voor vakantie, haal de vliegtuigen uit de lucht tot het opgelost is

Dat is toch niet zo moeilijk? Waarom huilen om 1x een vakantie te missen...
Altijd wel komisch, mensen die denken dat het voor de wintersport al is op gelost.
pi_194614612
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:54 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Het gekke is 2 maanden terug werkte veel kantoor mensen gewoon thuis, dat ging prima maar nu is daar nauwelijks sprake van waarom?

Naast ons een groot kantorengebouw zit gewoon weer helemaal vol de kantoortuinen zijn weer zoals het was.. gekke was ze vonden het niet eens erg om thuis te werken nu balen ze dat ze weer om 9 00 moeten inchecken...

De 1.5 m regel? Nou weinig van te merken daar... en geen 1 agent voert een check en of grijpt in...

Van wat ik zelf zie en hoor willen een hoop werkgevers mensen liever deels of volledig op kantoor hebben.
Ook met oog op de bezetting in de vakantieperiode. Maar dan blijft het weer zo gelijk.
pi_194621286
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:37 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

In Nederland heb je altijd recht op een bijstandsuitkering...

Mensen zonder hersens ook niet meer helpen als ze corona krijgen ??
pi_194623412
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 19:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Mensen zonder hersens ook niet meer helpen als ze corona krijgen ??
Ik denk dat als iemand geen hersens meer heeft, je sowieso te laat bent :+
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:48:26 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194623839
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:57 schreef laracroftonline het volgende:
Is het niet raar dat alles wat normaal de stempel griep had gehad nu in 1 keer de corona stempel heeft? En dan hebben we nog van die schreeuwers dat we het hardste getroffen zijn terwijl iedere pcr positief geteste automatisch als patiënt gelabeld wordt terwijl vele die inmiddels getest zijn bijna tot geen last ervan heeft.
Hebben we dit figuur weer die z'n fixatie op de griep maar niet los kan laten _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:51:00 #116
236264 crew  capricia
pi_194623900
Dit is een fout. Dat het weer zo ver moet komen.

twitter

(Geen IC, trouwens )
Definitely not CIA
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:52:43 #117
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_194623930
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 21:51 schreef capricia het volgende:
Dit is een fout. Dat het weer zo ver moet komen.

[ twitter ]
(Geen IC, trouwens )
Wel fijn dat het nu komt. De vakanties zijn gelukkig net voorbij :)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:54:26 #118
236264 crew  capricia
pi_194623964
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 21:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Wel fijn dat het nu komt. De vakanties zijn gelukkig net voorbij :)
Ik doe geen uitspraak over de oorzaak.
We doen dit met zijn allen.

Overigens zijn de vakanties hier nog niet voorbij. :)
Definitely not CIA
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:56:30 #119
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_194624007
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 21:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik doe geen uitspraak over de oorzaak.
We doen dit met zijn allen.

Overigens zijn de vakanties hier nog niet voorbij. :)
Nee we doen dit niet met zijn allen. Ik heb geen corona gehad en dus verspreid dus werk ik niet mee aan de cijfers.

Jij wel?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:01:22 #120
236264 crew  capricia
pi_194624098
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 21:56 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Nee we doen dit niet met zijn allen. Ik heb geen corona gehad en dus verspreid dus werk ik niet mee aan de cijfers.

Jij wel?
Je bent boos?
Definitely not CIA
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:10:32 #121
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_194624310
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 22:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Je bent boos?
Hmmja maar niet op jou. Op een overheid die iedere week meer willekeur zaait, de mensen tegen elkaar opzet, en een crab in de bucket mentaliteit creëert over het naleven van de regels.

George Orwell zat er niet ver naast met zijn 1984
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:19:04 #122
236264 crew  capricia
pi_194624479
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 22:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Hmmja maar niet op jou. Op een overheid die iedere week meer willekeur zaait, de mensen tegen elkaar opzet, en een crab in de bucket mentaliteit creëert over het naleven van de regels.

George Orwell zat er niet ver naast met zijn 1984
Ik denk dat het hier nog vrij relaxed is.

Maar ik ben vaak niet goed in oordelen als we er nog midden in zitten. Achteraf zie ik het vaak beter (note to myself).
Definitely not CIA
pi_195030311
Hieruit blijkt wel hoe het weer de verkeerde kant uitgaat in ons land.Waarom lukt het in Duitsland wel om de pandemie succesvol in te dammen en in ons land niet?? Wij hebben nu al 1270 nieuwe besmettingen per dag. In de Duitse deelstaat Noord Rijn Westfalen, die qua inwonersaantal en geografie goed vergelijkbaar is met ons land zijn dat er maar 323, dus bij ons haast 4! keer zoveel.....
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_195031387
Ik verwijs ook altijd naar Noord Rijn Westfalen voor Nederlands falende beleid.

Waarom is denk ik de stelligheid, gebrek aan transparantie en flexibiliteit vam het OMT, in combinatie met oogkleppen op en denken de wijsheid in pacht te hebben.
Een regering die alles vrijblijvend aanbeveelt en het liefst afschuift en blijft polderen.

En een eigenwijze bevolking met nuchtere inslag en gebrek aan welwillendheid.

Gewoon al bij al een recipe for disaster in een dichtbevolkt land.
pi_195036559
Mee eens, en noem ook de verstikkende bureaucratie en logge ambtenaren apparaat. Het duurt hier nog langer om de wet aan te passen of een goedwerkend testsysteem op te zetten dan in menig ontwikkelingsland. Dat het testen op Schiphol al gestaakt is.. En een minister, die zich zelf niet aan de anderhalve meter afstand houdt. Ook het feit dat onze samenleving enorm gepolariseerd is en er gewoon onwil is bij bepaalde groepen om zich aan welke regel dan ook te houden. Tenslotte helpt het ook bepaald niet dat er al tientallen jaren juist op de gezondheidszorg bezuinigd is en op de epidemiologie afdelingen van de GGD's.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  maandag 14 september 2020 @ 18:56:26 #126
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195059635
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:29 schreef paulgo het volgende:
Hieruit blijkt wel hoe het weer de verkeerde kant uitgaat in ons land.Waarom lukt het in Duitsland wel om de pandemie succesvol in te dammen en in ons land niet?? Wij hebben nu al 1270 nieuwe besmettingen per dag. In de Duitse deelstaat Noord Rijn Westfalen, die qua inwonersaantal en geografie goed vergelijkbaar is met ons land zijn dat er maar 323, dus bij ons haast 4! keer zoveel.....
De kritische volger had idd al snel in de gaten dat Nederland de pandemie al vanaf het begin veel minder goed bestreed dan Duitsland deed. Aantal besmettingen en aantal doden (in verhouding) waren al vanaf april veelzeggend. Dit wordt perfect uiteengezet in het onthullende artikel van Argos. Buitengewoon jammer dat deze feiten blijkbaar niet doordringen bij het Nederlandse kabinet. Het is Rutte en De Jonge alles aan gelegen om de mythe dat 'Nederland het best wel prima gedaan heeft naar de mogelijkheden' in stand te houden. Oppositie en media prikken daar onvoldoende doorheen.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195060446
Vandaag 8 ziekenhuisopnames, 2 coronadoden, 1484 geregistreerde besmettingen, ik hoorde een verhaal, over de Havo, de ramen moeten open, ook als het waait en koud is, de deur moet open, iedereen in de tocht, de les is voorbij, eerst gaan de leraren, daarna is het dringen voor de leerlingen op de gang, totaal geen 1,5 meter. Nog drukker op de gang dan voor de coronacrisis.
pi_195060523
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 18:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]

De kritische volger had idd al snel in de gaten dat Nederland de pandemie al vanaf het begin veel minder goed bestreed dan Duitsland deed. Aantal besmettingen en aantal doden (in verhouding) waren al vanaf april veelzeggend. Dit wordt perfect uiteengezet in het onthullende artikel van Argos. Buitengewoon jammer dat deze feiten blijkbaar niet doordringen bij het Nederlandse kabinet. Het is Rutte en De Jonge alles aan gelegen om de mythe dat 'Nederland het best wel prima gedaan heeft naar de mogelijkheden' in stand te houden. Oppositie en media prikken daar onvoldoende doorheen.
Dat is helemaal waar, het aantal Coronadoden is twee zo veel, er is gewoon in 50 procent van de doden getest of de oorzaak corona is.
pi_195060780
Als je deze nieuwe golf besmettingen (alleen besmettingen, ziekenhuis en doden is te verwaarlozen) wil bestrijden, moet je iedereen weer opsluiten en keihard handhaven. Slaat nergens op. Meeste mensen hebben er nu nauwelijks last van. Anders dan van de economie die keihard genaaid wordt. Dat gaat wel een groot probleem worden voor veel mensen.
pi_195060879
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:06 schreef babylon het volgende:
Als je deze nieuwe golf besmettingen (alleen besmettingen, ziekenhuis en doden is te verwaarlozen) wil bestrijden, moet je iedereen weer opsluiten en keihard handhaven. Slaat nergens op. Meeste mensen hebben er nu nauwelijks last van. Anders dan van de economie die keihard genaaid wordt. Dat gaat wel een groot probleem worden voor veel mensen.
Lariekoek, Je moet het slim doen net zoals ze het in Duitsland doen. Daar hadden ze ook geen strenge lockdown maar testten ze vanaf het beging tien keer zoveel als bij ons. Wij glijden nu weer af en er is deze zomer nauwelijks iets van geleerd: "Kopieer het beleid van succesvolle landen." is mijn motto en vindt niet steeds weer zelf het wiel uit.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_195060893
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:11 schreef paulgo het volgende:

[..]

Lariekoek, Je moet het slim doen net zoals ze het in Duitsland doen. Daar hadden ze ook geen strenge lockdown maar testten ze vanaf het beging tien keer zoveel als bij ons. Wij glijden nu weer af en er is deze zomer nauwelijks iets van geleerd: "Kopieer het beleid van succesvolle landen." is mijn motto en vindt niet steeds weer zelf het wiel uit.
Duitsers != Nederlanders

Als je het doet zoals in Duitsland staat het Malieveld drie keer per dag ramvol. Elke dag. "Waar denkt de regering zich wel niet mee te bemoeien!"
pi_195061134
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:12 schreef babylon het volgende:

[..]

Duitsers != Nederlanders

Als je het doet zoals in Duitsland staat het Malieveld drie keer per dag ramvol. Elke dag. "Waar denkt de regering zich wel niet mee te bemoeien!"
Nou dan gaan die idioten, die toch niks overdag te doen hebben maar elke dag demonstreren, maar nu is het moment met dagelijks meer dan 1200 nieuwe besmettingen om harde maatregelen te nemen.

Ik ken allemaal medewerkers, die wegens mogelijke corona besmettingen dagen lang thuis zitten. De testaanvraag en verwerking duurt idioot lang. Het kan zo niet meer langer doorgaan. Zeker met de winter in aantocht dan worden het dagelijks 12000 besmettingen. Waar blijven de snelle speekseltests?
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_195061405
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:27 schreef paulgo het volgende:

[..]

Nou dan gaan die idioten, die toch niks overdag te doen hebben maar elke dag demonstreren, maar nu is het moment met dagelijks meer dan 1200 nieuwe besmettingen om harde maatregelen te nemen.

Ik ken allemaal medewerkers, die wegens mogelijke corona besmettingen dagen lang thuis zitten. De testaanvraag en verwerking duurt idioot lang. Het kan zo niet meer langer doorgaan. Zeker met de winter in aantocht dan worden het dagelijks 12000 besmettingen. Waar blijven de snelle speekseltests?
Want die hebben ze Duitsland wel...
pi_195061664
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Jij moet een mondkapje op wanneer je in sommige steden op straat loopt _O- jij moet een mondkapje op in de auto wanneer je met andere mensen reist _O- jij moet moeilijk doen wanneer je op café wil _O-

Bulgarije het land dat een maand geleden aangegeven heeft de Zweedse methodiek te volgen en niets meer aan de crisis doet inderdaad. Al hou je met 9383737 man een orgie in een supermarkt joh. Zonder condoom en mondkapje. Jouw probleem.

Buiten dat is het wel enorm sneu dat je het nu op mijn woonland probeert te smijten om Nederland zo vrij te laten lijken _O-
Mogen grote festivals en stadions enzo ook weer in Bulgarije precies zoals het tot vorig jaar was? :O
#WeesGeenWhales
pi_195062244
Scholen en bedrijven kopen nu ook zelf tests in. Vind het logisch.
  maandag 14 september 2020 @ 22:03:07 #136
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195063060
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:52 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Mogen grote festivals en stadions enzo ook weer in Bulgarije precies zoals het tot vorig jaar was? :O
Nouja de zomer loopt ten einde dus zoveel festivals gaan er niet meer zijn :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195063128
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 22:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja de zomer loopt ten einde dus zoveel festivals gaan er niet meer zijn :+
Fair enough, maar beurzen en concerten enzo binnen dan? Is alles terug zoals het vorig jaar was? Want dat is zoals het overkomt uit jouw post. :D Ik vraag het voor als er nog wat leuks is binnenkort , vliegtckets zijn goedkoop momenteel, vandaar. Zag al dat ze normaal een leuk cosplay event hebben in het najaar, als dat daar gewoon zonder irritante regeltjes en beperkingen kan die de lol ervan af halen hop ik misschien even in de cityhopper... of kijken of Ryanair zo'n 5 euro ticket daar voor heeft :)
#WeesGeenWhales
pi_195063340
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:29 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

En nu zeg je weer dat we juist schijt aan de regels moeten hebben?

Weetje wat erg is mensen die kanker krijgen en niet besmettelijk is en toch dood gaan... nu wordt er 10000x zoveel geld in Corona gepompt tov andere ziektes wat veel en veel vaker voorkomt...

Maar anderzijds het leven is *niet* eerlijk... de ene oma wordt 95 jaar en de andere maar 65... waarom doen ze daar niks aan dan?
Dit dus. Daar kon allang iets aan gedaan worden. Maar we steken liever tijd en vooral veel geld in niet ertoe doende dingen zoals oorlogen, wapentuig ontwikkelen en andere onzin. Ondertussen fokt het mensenras erop los dus dat er dan eens zo’n virus de kop op steekt is niet gek. Als het 90% dodelijk was dan piepte iedereen wel anders.
Wie weet is dit het voorproefje waar niemand mee om kan gaan.
Als het over 10 jaar een dodelijkere variant is dan zal het er anders uitzien.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_195063490
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:06 schreef babylon het volgende:
Als je deze nieuwe golf besmettingen (alleen besmettingen, ziekenhuis en doden is te verwaarlozen) wil bestrijden, moet je iedereen weer opsluiten en keihard handhaven. Slaat nergens op. Meeste mensen hebben er nu nauwelijks last van. Anders dan van de economie die keihard genaaid wordt. Dat gaat wel een groot probleem worden voor veel mensen.
Zie hier de vergelijking tussen Zweden en België. Beiden ongeveer dezelfde aantal inwoners.

Vandaag ziet de situatie er helemaal anders uit, volgens directeur Johan Carlson van de Zweedse gezondheidsdienst FHM. Dinsdag lagen er in heel Zweden nog maar 13 mensen op intensieve care en de tien dagen ervoor was er gemiddeld één sterfgeval per dag. In België lagen dinsdag 59 mensen op intensieve en waren er de tien voorafgaande dagen gemiddeld 2,5 sterfgevallen per dag.

De economie in België heeft het heel zwaar, de jongeren hebben het heel zwaar in België, de corona maatregelen waren in België heel streng, in Zweden heel losjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Met_minder_meer op 14-09-2020 22:27:54 (Correction ) ]
  maandag 14 september 2020 @ 22:27:14 #140
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195063564
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 18:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]

De kritische volger had idd al snel in de gaten dat Nederland de pandemie al vanaf het begin veel minder goed bestreed dan Duitsland deed. Aantal besmettingen en aantal doden (in verhouding) waren al vanaf april veelzeggend. Dit wordt perfect uiteengezet in het onthullende artikel van Argos. Buitengewoon jammer dat deze feiten blijkbaar niet doordringen bij het Nederlandse kabinet. Het is Rutte en De Jonge alles aan gelegen om de mythe dat 'Nederland het best wel prima gedaan heeft naar de mogelijkheden' in stand te houden. Oppositie en media prikken daar onvoldoende doorheen.
In hetzelfde thema, iemand op twitter heeft deze vergelijking gemaakt tussen het Nederlandse en het Duitse beleid. Buitengewoon interessant om de belangrijkste peilers naast elkaar te zien. Minder transmissie (nog steeds) en gedurende de afgelopen 7 maanden waren er bij onze oosterburen in verhouding veel minder COVID-19 doden te betreuren .

De vergelijking qua oversterfte is dan ook veelzeggend:
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195064869
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 18:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]

De kritische volger had idd al snel in de gaten dat Nederland de pandemie al vanaf het begin veel minder goed bestreed dan Duitsland deed. Aantal besmettingen en aantal doden (in verhouding) waren al vanaf april veelzeggend. Buitengewoon jammer dat deze feiten blijkbaar niet doordringen bij het Nederlandse kabinet. Het is Rutte en De Jonge alles aan gelegen om de mythe dat 'Nederland het best wel prima gedaan heeft naar de mogelijkheden' in stand te houden. Oppositie en media prikken daar onvoldoende doorheen.
Helemaal mee eens. In elk ander land zou er politieke onrust ontstaan of een opstand komen bij zulk geknoei van de overheid een officieel aantal doden (ruim 6000), dat expres laag is ingeschat maar volgens de meeste experts dubbel zoveel moet zijn ( 12000). Deze aantallen zijn vele malen hoger dan in andere WestEuropese landen, Italie en Spanje uitgezonderd.
En dan nog trots beweren dat wij het hier prima gedaan hebben....
Maar nog veel erger vind ik het dat wij deze zomer een goede kans onbenut hebben gelaten om de epidemie in te dammen:

Er hadden grootschalig snelle tests moeten worden ingekocht en luchtreinigers voor scholen en openbare gebouwen. Ook was het misschien beter geweest om deze zomer niet op vakantie te gaan en zo de virus import uit de zuidelijke landen te voorkomen.

[ Bericht 7% gewijzigd door paulgo op 15-09-2020 00:11:16 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  dinsdag 15 september 2020 @ 01:13:25 #142
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195065173
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 19:53 schreef Met_minder_meer het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar, het aantal Coronadoden is twee zo veel, er is gewoon in 50 procent van de doden getest of de oorzaak corona is.
Jep, een van de leden van het C19 Red Team had aan de hand van de oversterftegegevens en extra statistieken van het CBS al uitgerekend dat het aantal coronadoden in Nederland ruim boven de 10.000 moet liggen. Wij zijn een van de landen waar de onderregistratie het hoogst is.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 15 september 2020 @ 01:16:55 #143
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195065181
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:12 schreef babylon het volgende:

[..]

Duitsers != Nederlanders

Als je het doet zoals in Duitsland staat het Malieveld drie keer per dag ramvol. Elke dag. "Waar denkt de regering zich wel niet mee te bemoeien!"
Ongefundeerde bewering die je hier doet. West-Europeanen verschillen in gedrag en bezigheden echt niet zoveel van elkaar als jij nu doet voorkomen. Sterker nog, een Duitse deelstaat als Noordrijn-Westfalen is qua bevolkingsopbouw, -samenstelling, -dichtheid en ook qua gedrag uitstekend te vergelijken met Nederland. Evenveel inwoners, maar de verschillen qua impact van corona zijn gigantisch.

Ik vermoed dat vrijwel alle Duitsers het volkomen begrijpen dat het test- en BCO-beleid in hun land zeer intensief is. En dat ze ook wel zullen inzien dat hun land het stukken beter doet dan de buurlanden. En dat dat primair door het beleid komt.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 15 september 2020 @ 01:18:35 #144
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195065185
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:27 schreef paulgo het volgende:

[..]

Nou dan gaan die idioten, die toch niks overdag te doen hebben maar elke dag demonstreren, maar nu is het moment met dagelijks meer dan 1200 nieuwe besmettingen om harde maatregelen te nemen.

Ik ken allemaal medewerkers, die wegens mogelijke corona besmettingen dagen lang thuis zitten. De testaanvraag en verwerking duurt idioot lang. Het kan zo niet meer langer doorgaan. Zeker met de winter in aantocht dan worden het dagelijks 12000 besmettingen. Waar blijven de snelle speekseltests?
Ik denk dat een adviseur van de regering-Merkel al ergens in maart een vergelijkbare berekening als deze heeft gemaakt. En dat doen de federale regering en alle deelstaten al tot de conclusie kwamen dat extreem veel testen vele malen kosteneffectiever is dan een halfslachtig beleid waarmee het onmogelijk is om serieus in te dammen.

twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 15 september 2020 @ 01:19:14 #145
408813 crew  trein2000
pi_195065186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 01:16 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ongefundeerde bewering die je hier doet. West-Europeanen verschillen in gedrag en bezigheden echt niet zoveel van elkaar als jij nu doet voorkomen. Sterker nog, een Duitse deelstaat als Noordrijn-Westfalen is qua bevolkingsopbouw, -samenstelling, -dichtheid en ook qua gedrag uitstekend te vergelijken met Nederland. Evenveel inwoners, maar de verschillen qua impact van corona zijn gigantisch.

Ik vermoed dat vrijwel alle Duitsers het volkomen begrijpen dat het test- en BCO-beleid in hun land zeer intensief is. En dat ze ook wel zullen inzien dat hun land het stukken beter doet dan de buurlanden. En dat dat primair door het beleid komt.
Euhm de Duitse gezagstrouwheid is echt wel anders dan de Nederlandse. Ik zou dat verschil niet onderschatten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 15 september 2020 @ 01:21:42 #146
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195065191
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 22:06 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Fair enough, maar beurzen en concerten enzo binnen dan? Is alles terug zoals het vorig jaar was?
In Wuhan en zo'n beetje geheel China zijn de grote evenementen naar het schijnt gewoon weer terug.

Waarom? Omdat ze er al geruime tijd op nul infecties zitten. De autoriteiten zouden wel gek zijn als ze dan nog onnodige restricties blijven handhaven.

twitter

twitter

https://www.ad.nl/dossier(...)gn=socialsharing_web

[ Bericht 14% gewijzigd door Gretzl op 15-09-2020 01:28:59 ]
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 15 september 2020 @ 01:28:44 #147
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195065207
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 01:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Euhm de Duitse gezagstrouwheid is echt wel anders dan de Nederlandse. Ik zou dat verschil niet onderschatten.
Mogelijk, maar het Duitse succes zit hem lijkt het toch vooral in de capaciteit. Ze behoren al vanaf maart tot de Europese landen die het meest testen. Ze hebben over heel Europa de meeste bron- en contactonderzoekers in dienst. Verder hebben ze in tegenstelling tot landen als Nederland nooit te maken gehad met (vermeende) tekorten aan beschermingsmiddelen zoals mondmaskers.

Gemiddeld gezien kan de gezagstrouwheid over de grens zeker iets hoger liggen. Maar zul je in Duitsland niet net zo'n grote groep ongelovigen/wappies hebben die denken dat corona niet meer bestaat of dat niemand er meer ernstig van ziek van wordt? Zeg maar de groep waanzinnigen die alle voorschriften nu negeert? Volgens mij heeft vrijwel elk land daar in meer of mindere mate mee te maken.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195065988
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 01:16 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ongefundeerde bewering die je hier doet. West-Europeanen verschillen in gedrag en bezigheden echt niet zoveel van elkaar als jij nu doet voorkomen. Sterker nog, een Duitse deelstaat als Noordrijn-Westfalen is qua bevolkingsopbouw, -samenstelling, -dichtheid en ook qua gedrag uitstekend te vergelijken met Nederland. Evenveel inwoners, maar de verschillen qua impact van corona zijn gigantisch.

Ik vermoed dat vrijwel alle Duitsers het volkomen begrijpen dat het test- en BCO-beleid in hun land zeer intensief is. En dat ze ook wel zullen inzien dat hun land het stukken beter doet dan de buurlanden. En dat dat primair door het beleid komt.
Hier een anekdote.

Wij wandelden op het fietspad van Nes naar Ballum op Ameland. Ons kwam een grote groep Nederlandse basisscholieren tegemoet op de fiets. De leraar voorop probeerde nog iets van aanwijzingen te geven, die deels werden opgevolgd, maar ook door heel wat kinderen niet. Drie naast elkaar, niet kijken, kletsen met elkaar, slingeren, oftewel, een zooitje. Een kwartier later, zo'n zelfde groep, maar dan Duits. Om te beginnen al netjes twee aan twee. Ruim voor ze ons passeerden, fluit de leraar voorop op een fluitje. Alle kinderen ritsen in tot allemaal achter elkaar. Nadat ze ons gepasseerd zijn, wachten ze tot de leraar achteraan fluit, en dan gaan ze weer twee aan twee rijden.

Duitsers != Nederlanders.
Duitsers luisteren naar autoriteit, Nederlanders stellen vragen.
pi_195066292
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 01:21 schreef Gretzl het volgende:

[..]

In Wuhan en zo'n beetje geheel China zijn de grote evenementen naar het schijnt gewoon weer terug.

Waarom? Omdat ze er al geruime tijd op nul infecties zitten. De autoriteiten zouden wel gek zijn als ze dan nog onnodige restricties blijven handhaven.

[ twitter ]
[ twitter ]
https://www.ad.nl/dossier(...)gn=socialsharing_web
I know, en ik wil ook al maanden dat we hier exact hetzelfde zouden doen, maar ja, "muh privasjie". Wetende dat dat hem dus nooit gaat worden hier, kunnen we beter doen wat we nu doen, tot dat vaccin er is, lijkt me.
#WeesGeenWhales
pi_195068500
In plaatsvan die stomme corona app van minister Hugo de Jonge, die tegen beter weten in deze voor tientallen miljoenen euro's liet ontwikkelen, hadden ze beter nieuwe snel-tests kunnen ontwikkelen en grootschalig deze produceren/inkopen. Alleen met snelle speekseltesten kan je nu nog de epidemie in dammen.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')