Dan moet je dus juist meerdere standen hebben, ipv altijd maar 1 conservatieve stand.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Op zich is het wel goed dat ze al die veranderingen in de motorstanden aanpakken. Laat de coureur er lekker vrij in om de motorstanden zelf te kiezen. Handhaaf het unaided op dat gebied
Ja maar aan de motor veranderd er in wezen niets. Want die party mode is er en verdwijnt niet voor of tijdens de race. Hij wordt alleen niet gebruikt, dat is toch wel een verschil.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 21:08 schreef TagForce het volgende:
[..]
Er is wel redelijk wat verschil tussen een overtake knop waarmee ze tijdelijk een rijker benzinemengsel inspuiten, of een 'motormanagement mode' instellen die 50+ parameters die de motor gebruikt op maximum zet.
En jawel, want in Parc Fermé mag je dus niets aan de auto veranderen. In de geest van die regel (opgezet toen er nog carburateurs op zaten) mag je dus ook de sproeier van de carburateur niet aanpassen. En laat dat nou exact het soort wijziging zijn die de party mode (en het hele engine mapping selectiescherm van het stuur) wel doet.
Niet dat ze dat ooit gaan doen, maar het zou leuker zijn als ze gewoon weer volle bak moesten rijden, zonder dat ze in een relax stand gezet kunnen worden.
Dit is gewoon pure coaching, gaat eigenlijk helemaal nergens meer over.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 19:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Krijgen ze echt hulp dan? Ze doen het toch echt zelf. Natuurlijk is er veel mapping.
Maar vanuit de pitbox geven ze alleen de beste mogelijkheden aan. De coureur moet alles toch echt zelf doen.
Dit mag wat mij betreft verboden worden. Prima dat je doorgeeft als er iets op de track ligt, maar dit gaat nergens meer over.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 23:07 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dit is gewoon pure coaching, gaat eigenlijk helemaal nergens meer over.
LOLquote:Op donderdag 20 augustus 2020 22:27 schreef opreis het volgende:
Deze al geplaatst? Geweldige compilatie van de geweldige spectaculaire race van de beste racer ooit.
Wilde het net postenquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:24 schreef Starflyer het volgende:
Williams is verkocht aan een investeringsmaatschappij, Dorilton Capital.
https://www.williamsf1.co(...)-by-dorilton-capital
Jammer, geen familiebedrijf meer. Maar wel noodzakelijke verkoop. Hadden ze eigenlijk al eerder moeten doen.quote:Deze transactie kreeg de unanieme steun van de raad van bestuur van Williams, waaronder Sir Frank, die vaststelde dat de transactie het beste resultaat oplevert voor de aandeelhouders van het bedrijf en het succes op lange termijn van het Williams Formule 1-team verzekert.
Als je 1 stand mag instellen voor de qualy en daar ook de race mee moet rijden, wat doe je dan? Een conservatieve stand? Met het risico dat je buiten de punten eindigt omdat je te conservatief was? Of ga je voor 'no guts, no glory' met een stand die wellicht in sommige gevallen het einde van de race niet gaat halen? Maar wel met een kans om de race te winnen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 21:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dan moet je dus juist meerdere standen hebben, ipv altijd maar 1 conservatieve stand.
[..]
Ja maar aan de motor veranderd er in wezen niets. Want die party mode is er en verdwijnt niet voor of tijdens de race. Hij wordt alleen niet gebruikt, dat is toch wel een verschil.
Het doet wellicht wel wat meer dan een overtake button doet, maar het komt niet op heel veel anders neer vind ik ten minste.
Het geeft je gewoon toegang tot het maximale uit je motor, meer niet. En omdat een motor dat niet te lang kan hebben zorg je ervoor dat die dat niet de hele tijd heeft. Simple as that.
Toch knap van Claire, in 7 jaar het familiebedrijf gesloopt maar wel een OBE binnen gehengeld.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:24 schreef Starflyer het volgende:
Williams is verkocht aan een investeringsmaatschappij, Dorilton Capital.
https://www.williamsf1.co(...)-by-dorilton-capital
Wat zonde dat het zo gelopen is, net nu het ook zienderogen beter aan het gaan isquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:24 schreef Starflyer het volgende:
Williams is verkocht aan een investeringsmaatschappij, Dorilton Capital.
https://www.williamsf1.co(...)-by-dorilton-capital
Ik blijf het onterecht vinden om Claire daar de schuld van te geven. De achteruitgang was, imho, al ingezet na het vertrek van BMW. Ver voordat zij de dagelijkse leiding had. Toen al waren ze regelmatig in de achterhoede terug te vinden, met achtste en negende plaatsen in het constructeurskampioenschap.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:57 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Toch knap van Claire, in 7 jaar het familiebedrijf gesloopt maar wel een OBE binnen gehengeld.
Dr Mario Theissenquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 11:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik blijf het onterecht vinden om Claire daar de schuld van te geven. De achteruitgang was, imho, al ingezet na het vertrek van BMW. Ver voordat zij de dagelijkse leiding had. Toen al waren ze regelmatig in de achterhoede terug te vinden, met achtste en negende plaatsen in het constructeurskampioenschap.
Sterker nog, onder haar leiding had Williams zelfs een opleving met twee derde en vijfde plaatsen, voordat Paddy Lowe met de slechtste Williams ooit op de proppen kwam.
De Williams filosofie om alles zelf te willen doen (zonder veel geld te hebben) is daar volgens mij debet aan, wat dus ook al onder de tijd van Frank het geval was.
Tja, het is haar keuze geweest om te pappen en nathouden ipv haar eigen koers te varen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 11:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik blijf het onterecht vinden om Claire daar de schuld van te geven. De achteruitgang was, imho, al ingezet na het vertrek van BMW. Ver voordat zij de dagelijkse leiding had. Toen al waren ze regelmatig in de achterhoede terug te vinden, met achtste en negende plaatsen in het constructeurskampioenschap.
Sterker nog, onder haar leiding had Williams zelfs een opleving met twee derde en vijfde plaatsen, voordat Paddy Lowe met de slechtste Williams ooit op de proppen kwam.
De Williams filosofie om alles zelf te willen doen (zonder veel geld te hebben) is daar volgens mij debet aan, wat dus ook al onder de tijd van Frank het geval was.
Indd, Adam Part staat aan de voet van mislukkingen van de jaren na BMW.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 11:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik blijf het onterecht vinden om Claire daar de schuld van te geven. De achteruitgang was, imho, al ingezet na het vertrek van BMW. Ver voordat zij de dagelijkse leiding had.
Van zijn pensioen aan het genieten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 11:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Dr Mario Theissen
Wat doet die eigenlijk nog vandaag de dag?
Dat kon ze ook niet in haar eentje. Dat soort beslissingen gingen altijd via het Executive Committee, waarin meer mensen zitten en de leiding in handen is van Mike O'Driscoll.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:14 schreef jpjedi het volgende:
Problemen waren duidelijk maar ze heeft nooit de noodzakelijke veranderingen tijdig doorgevoerd terwijl het allemaal steeds moeilijker werd. Ze konden ook geen tegenvallers meer absorberen.
quote:He Claire hoe is het gegaan met de Family heritage te bewaren door geen Mercedes B team te worden?
wijzen naar 1 persoon is altijd makkelijker maar het ligt meestal wat ingewikkelder inderdaad, Williams is iig behouden dat scheelt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat kon ze ook niet in haar eentje. Dat soort beslissingen gingen altijd via het Executive Committee, waarin meer mensen zitten en de leiding in handen is van Mike O'Driscoll.
En helemaal boven in de keten staat nog steeds Frank Williams, als voorzitter van de Holding.
Gvd, nog een week wachten...quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:06 schreef mikieu het volgende:
Officieel: FIA voert verbod op party mode in
https://racingnews365.nl/(...)-mode-in?utm_medium=
Monza dus
Wat betekent dit? Dat alle Mercedesmotoren in dezelfde mode staan, of ze nou in een Williams of een Racing Point zitten?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:37 schreef Starflyer het volgende:
• Vanaf de derde motor moeten alle motoren van dezelfde leverancier in dezelfde modes draaien.
Nee dat noemde ik al wel, de party mode doet veel meer dan even simpel wat kracht meer geven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:52 schreef TagForce het volgende:
[..]
Als je 1 stand mag instellen voor de qualy en daar ook de race mee moet rijden, wat doe je dan? Een conservatieve stand? Met het risico dat je buiten de punten eindigt omdat je te conservatief was? Of ga je voor 'no guts, no glory' met een stand die wellicht in sommige gevallen het einde van de race niet gaat halen? Maar wel met een kans om de race te winnen.
Ik denk dat het tactisch veel interessantere races gaat opleveren.[quote]
Dat betwijfel ik want alle teams, of dat nou Mercedes is of bij RBR, zeggen dat de vol open stand (party mode) niet te doen is voor een hele race.
Oftewel dat wordt een conservatieve stand voor iedereen waardoor quali een stuk langzamer wordt met even goed grote verschillen. En de race wordt er ook niet anders op want ipv dat ze nu een knop kunnen omdraaien om even de party mode te gebruiken zetten ze die knop dan nooit open want een hele race lang overleeft een motor (zeggen ze dan) niet.
[quote]Mja, maar je kijkt dan niet naar wat de party mode daadwerkelijk is. Je gaat er vanuit dat het een knopje is, en dat dan de motor magisch ineens heel andere dingen doet. Er is niets magisch aan, dat knopje wijzigt dingen in de motor die tijdens het opstellen van de parc fermé regel tussen qualy en race simpelweg niet met een knopje gewijzigd konden worden. Daar moest het blok voor blootgelegd worden, om vervolgens met een kabeltje allerlei variabelen en met een schroevendraaier allerlei fysieke zaken aan te passen. Dat is wat de regel verbiedt, dus het is niet in de geest van de regel dat dat nu via het stuur kan.
Toen kwam er een periode waarin al die zaken gewoon vanuit de pits geregeld konden worden via de 2-way telemetry, en dat werd verboden door de regel dat de coureur de wagen zelf, en zonder assistentie, moest besturen. Wat was het gevolg? Al die zaken die vanuit de pits geregeld werden konden nu met knopjes op het stuur gewijzigd worden door de coureur zelf. De coureur krijgt de instructie om wijzigingen door te voeren via de boordradio. Als je kijkt naar de reden voor de regels, en de huidige situatie, dan kun je niet anders dan concluderen dat al die knopjes op het stuur er alleen maar zijn gekomen om de geldende regels mbt parc fermé te omzeilen. De enige manier om daar vanaf te komen is te zorgen dat je al die variabelen en andere zaken weer alleen maar met een kabeltje in de pitbox mag veranderen.
Maar goed, je mag dat anders zien, uiteraard.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat betekent dit? Dat alle Mercedesmotoren in dezelfde mode staan, of ze nou in een Williams of een Racing Point zitten?
Vanaf de derde motor die een team voor een coureur inzet. Omdat sommige teams al een tweede motor hebben ingezet zijn er verschillen in belasting tussen de motoren, waardoor ze om te zorgen dat de betrouwbaarheid niet in het geding komt met een lagere power mode willen rijden. Vanaf het inzetten van de derde motor is dat geen issue meer en moet elke motor van een leverancier in dezelfde power mode rijden.quote:
wel grappig als Williams de 1e is met de 3e motorquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:10 schreef mikieu het volgende:
3e motor in de pool, denk als de andere nog de 2e hebben dat die nog wel vrijheid hebben. Maar wie de 3e pakt moeten dat op elkaar afstemmen voor het weekend? Of 1 maal kiezen en zo laten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |