Doen ze daarom zo gek in Zandvoort?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 14:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Al zijn het lage cijfers, alsnog
NOS meldt 115 in Rotterdam en 111 in Amsterdam.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 14:33 schreef _serial_ het volgende:
Status 13-08
Positief getest 61.204, toename: 577
Ziekenhuisopnames 12.009 (19,6% van positief getest), toename: 6
IC-opnames 2.981 (4,9% van positief getest)
Overleden 6.165 (10,1% van positief getest), toename: 4
Uitschieters (+10 of meer)
+77 Rotterdam (was +127)
+69 Amsterdam (was +100)
+47 Den Haag (was +39)
+18 Utrecht (was +20)
+13 Gouda (was +9)
Opvallend dat er een hoop minder +10 zijn. En ook de grote steden stuk lager zijn.
Maar we hadden toch genoeg testmateriaal volgens De Jonge?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 15:43 schreef tesssssssss het volgende:
Tetkort aan testmateriaaltekort om jongeren in Terschelling te testen,
https://www.rtlnieuws.nl/(...)g-coronabesmettingen
Definieer "de wetenschap".... want die is het heel eens mits je door de free-riders heenprikt.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 12:25 schreef ondeugend het volgende:
[..]
De wetenschap is het niet eens, dat is het punt. D RIVM volgt de WHO lang niet altijd. Soms gaan ze er zelfs dwars tegenin. Ik doelde meer op de tweets van het RIVM begin dit jaar. Niet besmettelijk, komt niet naar Europa. Zonder klachten niet besmettelijk. Kinderlijk naiëf soms.
Ik bedoelde eigenlijk gewoon tekort aan testmateriaal ook.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 15:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar we hadden toch genoeg testmateriaal volgens De Jonge?
Faal op faal.
Op faal.
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 15:43 schreef tesssssssss het volgende:
Tetkort aan testmateriaaltekort om jongeren in Terschelling te testen,
https://www.rtlnieuws.nl/(...)g-coronabesmettingen
Interessant wel.quote:
Zorgregistraties eerste lijn. De huisarts dus.quote:
Wel in sommige gemeentes/gevallen, waar geen teststraat is en mensen geen mogelijkheid zien om naar te teststraat te komen omdat ze bijvoorbeeld vervoersproblemen hebben.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 15:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Huisartsen testen niet op corona, dat doen GGDs.
Dat is echt enorm zeldzaam, daar zullen echt enkele gevallen uitkomen. En die moeten dan ook maar net in deze peiling zitten.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 15:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel in sommige gemeentes/gevallen, waar geen teststraat is en mensen geen mogelijkheid zien om naar te teststraat te komen omdat ze bijvoorbeeld vervoersproblemen hebben.
Vrijwel nergens/nooit hoor.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 15:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel in sommige gemeentes/gevallen, waar geen teststraat is en mensen geen mogelijkheid zien om naar te teststraat te komen omdat ze bijvoorbeeld vervoersproblemen hebben.
Test de huisarts zelf..... of doet hij "alleen" de afname om het monster dan door/bij de GGd te laten onderzoeken ?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 15:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat huisartsen beter kunnen bepalen of het nodig is dan medewerkers van de GGDquote:Op donderdag 13 augustus 2020 16:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Test de huisarts zelf..... of doet hij "alleen" de afname om het monster dan door/bij de GGd te laten onderzoeken ?
Vraag mij af of en hoe dat buiten de GGD om, geregeld kan worden. Koeriers, particuliere bedrijven etc.etc.
Alles kan natuurlijk maar het lijkt mij niet wenselijk dat huisartsen dat vrijelijk overal kunnen laten doen. iets met (zorg)kosten, kwaliteit etc.etc.
Ik denk zelf dat we ons niet moeten gaan verbazen over mutaties en zoals ik beluisterde gaan begrijpen dat het wel een stikvervelend virus is maar weer niet voor iedereen (cq. mildere vorm).quote:Op donderdag 13 augustus 2020 16:01 schreef miss_sly het volgende:
Het is wat van Dissel ook zei tijdens de briefing, dat er momenteel ook een RS-virus rond gaat.
Er is ook gewoon voldoende. Moet De Jonge er dan persoonlijk voor zorgen dat er genoeg van dat testmateriaal wordt meegenomen naar een of ander eiland? Mag toch hopen van niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 15:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar we hadden toch genoeg testmateriaal volgens De Jonge?
Faal op faal.
Op faal.
Wat is er mis met aan het strand liggen?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 16:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
Wat is sowieso het nut van: 'haha domme overheid nog steeds niet genoeg capaciteit haha'. Dat zijn zeker dezelfde mensen die ook massaal aan het strand liggen.
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 16:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is er mis met aan het strand liggen?
De vraag is niet of een test nodig is maar hoe zij dat dwz de huisartsen, voor bij & door wie, dan inregelen.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 16:04 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ik denk dat huisartsen beter kunnen bepalen of het nodig is dan medewerkers van de GGD
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |