abonnement Unibet Coolblue
pi_194522679
Ik zit in de metero naar de stad en zie een jongvolwassen Moslima links tegenover me plaats nemen.
Ze heeft haar mondkap op de kin, wat mijn aandacht altijd trekt als verstandige burger.

Het eerste wat mij verbaast, is dat ze die mondkap niet op heeft als je daar tegenover wel een hoofdoek draagt, die ook nog eens zwart is (warme kleur) Dat er binnen de Islam veel tegenstrijdigheden te citeren zijn, staat daar nog los van. Wat is het met die burgelijke ongehoorzaamheid?

Als je als jonge moslima (12-20 jaar) altijd met een hoofddoek loopt of dat in combinatie met een jurk, niet te verwarren met een burka, dan heb je als meisje en als jong adolescent nooit jongens die naar je kijken ofwel je versieren en dingen in die richting.
Dat kan toch nooit goed zijn voor je zelfvertrouwen of seksuele ontwikkeling?
Ergens kan het wel voordelen hebben natuurlijk, maar oke lees de klacht verder.

Dan heb je ook moslimas, nog altijd van de eerder genoemde leeftijdscategorie, die heel dik zijn. En dat ziet er echt niet uit gewoon. Niet lullig bedoelt, maar je krijgt dan een opgezwolle, bol hoofd ingewikkeld met een vaak zwart doek. Dan denk ik al snel, als je zoveel moeite al moet doen om de fantasie van de mannen te prikkelen, is de grootste prioriteit wel dat je slank in je hoofddoek en jurk zit. Lijkt me.

Je hebt ook moslima's die er qua figuur strak uitzien en een moderne hoofddoek dragen, eentje met een felroze kleur bijvoorbeeld.
Ik stelde dit laatst aan een Islamitische vriend van me voor. Hij antwoordde dat wij daar geen oordeel over mogen geven, alleen Allah.
Diezelfde Moslima's die een strakke legging aan hebben, duur handtasje, want veelal zijn van Marokkaanse afkomst en die kopen nou eenmaal merk en ze dragen er dan super dure merkschoenen bij met alle bling bling erbij.
Snapt een moslima die dat doet niet hoe tegenstrijdig het is en dat dit is wat hen God wil. Of is ze gedwongen of een bepaalde familiedruk?

Last but not least, moslima's van die leeftijd praten met zo'n hatelijk, irritant 'mocro'-stemmetje.
Wat de afkomst ook is, het klinkt altijd onnozel als ik het hoor.
Ik oordeel mensen persoonlijk nadat ik met ze heb gesproken en daarbij kun ik aan het uiterlijk vertoon en de stem al concluderen dat het allemaal niet veel is.

Ik heb geen hekel aan moslimas en de intentie is niet om haat te zaaien (Kuzu ik zie je), maar het valt me op dat moslimas rond die leeftijden zichzelf, helaas, diskwalificeren op meerdere gebieden. Er is al wel een verschil tussen de randstad en de provincie in de kritiek over dit onderwerp. Ik weet dat je in Oost-Nederland geen moslima moet zijn, daar stellen ze hun normen en waarden veel strakker, zoals het schudden van een hand.

Ik begrijp natuurlijk ook waarom ze dit (moeten) dragen, maar het laat je wel beseffen hoe erg het allemaal eigenlijk wel niet is.
Moslimas die aangeven dat het een eigen keuze is, prima, dan is ook je eigen keus om jezelf te ddiskwalificeren van de maatschappij en omgeving. :W
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_194522743
Huiltopic over moslims terwijl dit letterlijk over elk mens kan gaan, ongeacht afkomst of religie. Maar je bent geen racist, tuurlijk niet. Debiel.
AZ
ALKMAAR
  woensdag 12 augustus 2020 @ 16:30:10 #3
436940 ikbeneenfokkerhahaokdoei
ha vliegende katten zijn leuk
pi_194522789
Chapeau, heb vandaag nergens zo veel IQ-loze onzin als in jouw OP gelezen (op het topic van @roos94 na dan)

Ik vind de islam een achterlijk geloof maar dit is iets wat niet alleen specifiek bij moslims is, dus je lult onzin met hen specifiek hiervoor zwart te maken.
mvg
pi_194522809
Hmm grappig. Aan de ene kant dus altijd die opmerkingen over die "verislamisering" en dat "ze" allemaal vijf kinderen krijgen (wat feitelijk niet waar is, maar dat terzijde). En dan nu een topic dat die meisjes zichzelf "diskwalificeren in hun seksuele ontwikkeling" Hoe gaan die meisjes zich dan voortplanten en Nederland "omvolken", TS?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_194522822
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:27 schreef Durmada het volgende:
Huiltopic over moslims terwijl dit letterlijk over elk mens kan gaan, ongeacht afkomst of religie. Maar je bent geen racist, tuurlijk niet. Debiel.
Normale mensen dragen geen hoofddoek met 36 graden
pi_194522836
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:31 schreef knoopie het volgende:
Hmm grappig. Aan de ene kant dus altijd die opmerkingen over die "verislamisering" en dat "ze" allemaal vijf kinderen krijgen (wat feitelijk niet waar is, maar dat terzijde). En dan nu een topic dat die meisjes zichzelf "diskwalificeren in hun seksuele ontwikkeling" Hoe gaan die meisjes zich dan voortplanten en Nederland "omvolken", TS?
Gaat vanzelf kijk naar Rotterdam meer dan 50 procent is van niet-westerse afkomst. We doen het zelf al die figuren importeren.
pi_194522865
Wat is dit nou weer voor onzin
pi_194522872
Ik vind het sukkels.
pi_194522876
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:34 schreef Fugue het volgende:
Wat is dit nou weer voor onzin
Hee Mickeytt (y)
pi_194522932
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:23 schreef Oostblokkert het volgende:
Ik heb geen hekel aan moslimas en de intentie is niet om haat te zaaien (Kuzu ik zie je), maar het valt me op dat moslimas rond die leeftijden zichzelf, helaas, diskwalificeren op meerdere gebieden.
:')
pi_194522941
Gister stond een moslima voor mij in de rij bij de kassa. Mooi opgemaakt, goed gekleed en een hoofddoekje op. Mooie dame hoor! Maar toen zag ik een plukje haar onder haar hoofddoek vandaan komen. Glanzend zwart haar. Erg mooi, maar hoe durft ze. Wat een slet.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_194522969
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:39 schreef Poefbank het volgende:
Gister stond een moslima voor mij in de rij bij de kassa. Mooi opgemaakt, goed gekleed en een hoofddoekje op. Mooie dame hoor! Maar toen zag ik een plukje haar onder haar hoofddoek vandaan komen. Glanzend zwart haar. Erg mooi, maar hoe durft ze. Wat een slet.
Dit doet me denken aan die ouderjaarsconference van Herman Finkers _O-
  User die overal opduikt 2022 woensdag 12 augustus 2020 @ 16:44:56 #13
186611 Haags
pi_194523026
Doe eens normaal. Te warm voor deze onzin
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')