Dat klopt, maar ik denk dat het verschil echt behoorlijk groot is. Zo groot dat het simpele 'thuisblijven bij klachten', mits nageleefd, wel eens de meest effectieve maatregel zou kunnen zijn. Maar dat is mijn gevoel.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat laatste is volgens mij ook al wel redelijk duidelijk toch? Dat de besmettelijkheid groter is zodra zich klachten openbaren.
Chersonissos... vast allemaal zestigplussersquote:Op maandag 10 augustus 2020 12:01 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)pt-gestaan~a3c2f039/
En dan zitten wij ons hier druk te maken over drukte in winkelstraten en hoe we de kantoortuin het veiligste kunnen inrichten
Lekker voor de vorm mondkapje op in de metro en dan hossen in de disco! Sounds like a plan.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:01 schreef Elan het volgende:
En dan zitten wij ons hier druk te maken over drukte in winkelstraten en hoe we de kantoortuin het veiligste kunnen inrichten
Ik pleit hier al jaren voor het hermetisch afsluiten van Limburg.quote:
Fair enough... Maar het lijkt me aan de andere kant ook weer niet zo verschillend dan thuiswerken.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het zou mij persoonlijk niet uitmaken, maar ik kan me voorstellen dat als je veel reistijd hebt en/of jonge kinderen, het wel handig is om een beetje op tijd te weten of je je routine weer aan moet passen
Dat laten ze dan binnen zonder verplichte quarantaine. Mensen die de regels daar compleet negeren gaan opeens niet de nette dochter/zoon uithangen als ze in Nederland zijn. Compleet kansloos.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:01 schreef Elan het volgende:
Je vraagt je af wat er in het hoofd van die jongeren omgaat. Veel onverantwoordelijker en egostischer dan dit ga je het gewoon niet vinden.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat laten ze dan binnen zonder verplichte quarantaine. Mensen die de regels daar compleet negeren gaan opeens niet de nette dochter/zoon uithangen als ze in Nederland zijn. Compleet kansloos.
Ach, ze gaan wel gewoon met de taxi naar huis en laten zich niet ophalen door hun oudersquote:Op maandag 10 augustus 2020 12:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat laten ze dan binnen zonder verplichte quarantaine. Mensen die de regels daar compleet negeren gaan opeens niet de nette dochter/zoon uithangen als ze in Nederland zijn. Compleet kansloos.
Ik ben er sindsdien alleen nog maar geweest voor een barbecue.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:58 schreef Salina het volgende:
[..]
Sinds begin maart ben ik volgens mij vier keer op kantoor geweest. De eerste 3 keer toen mijn wifi het thuis even niet deed, en daarna nog een keer in alle spoed naar kantoor gegaan toen bleek dat een van mijn flatgenoten de hele dag wilde gaan boren terwijl ik twee belangrijke vergaderingen had. Dat was in april/mei denk ik.
[..]
Bij ons is het adagium: liefst thuiswerken.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je vraagt je af wat er in het hoofd van die jongeren omgaat. Veel onverantwoordelijker en egostischer dan dit ga je het gewoon niet vinden.
Dat is wat ze denken, niet meer, niet minder. Gewoon nul verstand en gaan.quote:Het is zo fijn, even niet die 1,5 meter
Er zijn studies die uitwijzen dat mensen het meest besmettelijk zijn 1 a 2 dagen voordat de klachten zich openbaren.quote:
Hebben we aan onszelf te danken met alle vrijblijvendheid.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
Dat is wat ze denken, niet meer, niet minder. Gewoon nul verstand en gaan.
Eens. Helpt zeker niet mee dat vrijblijvendheid, want daar maken dit soort mensen gewoon misbruik van.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hebben we aan onszelf te danken met alle vrijblijvendheid.
Klopt ja.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens. Helpt zeker niet mee dat vrijblijvendheid, want daar maken dit soort mensen gewoon misbruik van.
Iedereen met gezond verstand weet dat het niet verstandig is om te gaan feesten in een overvolle kroeg met mensen uit allerlei landen en streken waarbij COVID-19 nog lang niet onder controle is. Die zouden in principe geen regels nodig moeten hebben, maar die paar die het wel nodig hebben krijgen gewoon een vrijbrief om te doen en laten wat ze willen.
Iedereen met gezond verstand weet dat het berhaupt niet verstandig is te gaan feesten tot comazuipen aan toe en weet ik veel wat voor andere shit.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens. Helpt zeker niet mee dat vrijblijvendheid, want daar maken dit soort mensen gewoon misbruik van.
Iedereen met gezond verstand weet dat het niet verstandig is om te gaan feesten in een overvolle kroeg met mensen uit allerlei landen en streken waarbij COVID-19 nog lang niet onder controle is. Die zouden in principe geen regels nodig moeten hebben, maar die paar die het wel nodig hebben krijgen gewoon een vrijbrief om te doen en laten wat ze willen.
Dat heeft vorige week gewoon op AD gestaan.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:21 schreef Molo het volgende:
Hoor net van een bevriend arts dat de Rotterdamse ziekenhuizen de Covid-afdelingen maar weer opgetuigd hebben in afwachting van
Zolang er heel weinig mensen in de ziekenhuizen belanden blijft dat ook gewoon zo, kan Rutte honderd keer een persco houden maar men gelooft het op een gegeven moment wel.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Iedereen met gezond verstand weet dat het berhaupt niet verstandig is te gaan feesten tot comazuipen aan toe en weet ik veel wat voor andere shit.
Dit is gewoon niet hoe het brein van iemand <20 werkt.
De kans op covid-19 is slechts n in het rijtje van vele risico's die compleet voor lief worden genomen.
Gohquote:Op maandag 10 augustus 2020 12:17 schreef hooibaal het volgende:
Achteraf gezien was het misschien niet zo handig om dit soort vakantiereisjes berhaupt toe te staan.
Zolang acties van het individu een niet direct nadelig effect hebben op datzelfde individu, kun je een slag in rondte strooien met wijsvingertjes, belerende one-liners en emotionele chantage, je gaat er weinig aan veranderen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang er heel weinig mensen in de ziekenhuizen belanden blijft dat ook gewoon zo, kan Rutte honderd keer een persco houden maar men gelooft het op een gegeven moment wel.
Als de mensen, en in dit geval dus met name de jongeren, zich beter aan de basisregels zouden houden dan hadden we de dingen die jij noemt dus ook minder hard nodig.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook een vd belangrijkste redenen waarom ik niet zo geloof in het nut van een algehele mondkapjesplicht. Op de plekken waar je er echt wat aan hebt, worden ze namelijk toch niet gedragen.
Maar intussen maken we onszelf wijs dat er massaal mensen besmet worden in het voorbijgaan in een winkelstraat, of in de gang naar het toilet in een restaurant.
Dat doen ze dus niet, en dat ga je echt niet compenseren met wat mondkapjes in winkelstraten.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als de mensen, en in dit geval dus met name de jongeren, zich beter aan de basisregels zouden houden dan hadden we de dingen die jij noemt dus ook minder hard nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |