Peterselieman | zondag 9 augustus 2020 @ 23:10 |
# Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? | |
Gruj0 | zondag 9 augustus 2020 @ 23:12 |
Was wel interessant om voor het eerst in lange tijd die verbaasde blikken van Hamilton, Bottas en Toto te zien. Onvergetelijk beeld. | |
potjecreme | zondag 9 augustus 2020 @ 23:13 |
Hoe vaak klagen we niet dat het een saaie optocht is. Er is genoeg tijd om te posten tijdens de race. [ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 09-08-2020 23:18:35 ] | |
Gruj0 | zondag 9 augustus 2020 @ 23:14 |
Zeker. Ik dacht, even vragen voor de zekerheid wat je bedoelt. | |
potjecreme | zondag 9 augustus 2020 @ 23:17 |
Als als als. Mercedes komt goed uit de startblokken. Het is al jaren duidelijk dat rbr het daar laat liggen. | |
potjecreme | zondag 9 augustus 2020 @ 23:18 |
Arme Vettel. Gaat hij het seizoen afmaken? | |
Tinos85 | zondag 9 augustus 2020 @ 23:19 |
| |
Gruj0 | zondag 9 augustus 2020 @ 23:22 |
Wie zou hem moeten vervangen dan? | |
potjecreme | zondag 9 augustus 2020 @ 23:23 |
Hulk | |
Gruj0 | zondag 9 augustus 2020 @ 23:26 |
Zou apart zijn van Ferrari, maar je kan tegenwoordig van alles van hen verwachten. Dit is iig een ware nachtmerrie voor Seb aan het worden. Ik vermoed dat iemand hem daar het leven moeilijk maakt om te voorkomen dat hij overstapt met alle know how naar Racing Point. | |
Tijger_m | zondag 9 augustus 2020 @ 23:33 |
Dat is weer conspiracy nivo onzin, de Ferrari word niet meer ontwikkelt vanwege de corona situatie dus wat Vettel nu weet blijft ook volgend seizoen relevant. Of Vettel uberhaupt nog zin heeft om door te gaan en of dat met RP gaat gebeuren staat nog te bezien maar RP heeft banden met Mercedes, know how van Ferrari is dus redelijk nuttelloos om op een auto toe te passen die op een heel ander principe gebouwd is. | |
Tijger_m | zondag 9 augustus 2020 @ 23:35 |
Overigens, dit is al eerder gemeld maar in Spa word er met dezelfde compounds als vandaag gereden. Of Toto dat nu leuk vind of niet, dat ligt al vast. | |
Tijn | zondag 9 augustus 2020 @ 23:36 |
Die kennis is berhaupt vrij nutteloos op het moment, tenzij je je auto langzamer wil maken | |
Peterselieman | zondag 9 augustus 2020 @ 23:51 |
het laatste stukje is wel pijnlijk hoor | |
Tijger_m | zondag 9 augustus 2020 @ 23:53 |
Nou ja, know how hoe je het niet moet doen kan ook nuttig zijn Laten we het zo zeggenm gegeven waar de Ferrari aangedreven auto's staan tegenover waar de Mercedes auto's staan denk ik dat er voor RP weinig winst te halen is op dat vlak met Vettel. Persoonlijk ben ik er niet zo van overtuigd dat Vettel naar RP gaat tenzij hij grote sponsors meebrengt of dat Mercedes een Duitser per se wil zien in een Mercedes kopie. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 10 augustus 2020 @ 00:02 |
Vettel verdient wel beter dan dit. | |
MakkieR | maandag 10 augustus 2020 @ 00:56 |
Dit is geen als, als, als. Mercedes heeft geluk, RBR heeft pech, meer is het niet. | |
potjecreme | maandag 10 augustus 2020 @ 07:04 |
Lol hij kreeg zoveel commentaar op de titel dat hij het heeft veranderd. | |
Tarado | maandag 10 augustus 2020 @ 07:11 |
was het maar zo simpel | |
#ANONIEM | maandag 10 augustus 2020 @ 07:35 |
Wat was de titel? | |
potjecreme | maandag 10 augustus 2020 @ 07:43 |
Als je beter kwalificeert, hebben we deze problemen niet. Zijn de laatste woorden van deze onboardradio. | |
#ANONIEM | maandag 10 augustus 2020 @ 08:09 |
Niets aan gelogen. | |
Tinos85 | maandag 10 augustus 2020 @ 08:10 |
Albon klinkt over die radio alsof hij elk moment in tranen kan uitbarsten. Wel flauw dat er niet even een congratulations voor het team uit kon | |
VacaLoca | maandag 10 augustus 2020 @ 08:20 |
Albon praat als een mietje maar rijdt wel met ballen. Blijft verder ook kritisch op zichzelf en kan het ook zijn op anderen. Vind 'm dus niet te zwak ofzo voor de sport, hij klinkt gewoon zo. | |
Tarado | maandag 10 augustus 2020 @ 08:34 |
Tinos85 | maandag 10 augustus 2020 @ 08:42 |
Waarom is de indeling van de pitstraat in Silverstone eigenlijk anders qua volgorde dan elke andere race op de kalender? | |
Justevo | maandag 10 augustus 2020 @ 09:16 |
Hij rijdt vaak met ballen als het er niet echt om gaat. Voor P6 of 7 zie je hem dan mooie acties maken, maar tot nu toe liep het steeds uit op schade of problemen als het er vooraan echt om ging (door anderen maar ook zichzelf). | |
VacaLoca | maandag 10 augustus 2020 @ 09:34 |
Die twee keer met Hamilton bedoel je omdat die niet kan racen? | |
bianconeri | maandag 10 augustus 2020 @ 09:48 |
Niet helemaal mee eens. Natuurlijk is het mooi als het seizoen ook spannend is, maar spannende gevechten in een race is veel mooier om te zien. Of dat nou om de winst is of ergens in het middenveld. Dominantie van Mercedes is er absoluut wel. Het waren alle omstandigheden van de zondag waardoor Max er bij kon staan in de race, normaal staat ook Max er totaal niet in de buurt. | |
DKUp | maandag 10 augustus 2020 @ 09:53 |
Zullen ze de zwarte livery weer inruilen voor de zilveren livery bij een warme race? | |
Tijger_m | maandag 10 augustus 2020 @ 09:59 |
Dat zal voor de banden niet echt verschil maken. | |
daNpy | maandag 10 augustus 2020 @ 09:59 |
Beter een witte dan he.
| |
Marcoss | maandag 10 augustus 2020 @ 10:14 |
Uit het AD.. Ook wel weer bijzonder dat de Red Bull opeens zo hard gaat op zondag en niemand bij het team die het kan verklaren | |
Monolith | maandag 10 augustus 2020 @ 10:20 |
Maar dan rijdt hij nog steeds met ballen, alleen niet met hersens. | |
potjecreme | maandag 10 augustus 2020 @ 10:38 |
Nou zo verrassend is het nou ook weer niet. Is toch bekend dat warmte en de merc niet lekker gaat. Dat de merc banden vreet. Ik word er moe van dat er steeds zo verbaasd wordt gedaan. Nattekat heeft niet voor niets zijn zonnedans gedaan. | |
Abdus18 | maandag 10 augustus 2020 @ 10:40 |
en Wolf kruipt weer overal in de underdog positie | |
Evenstar | maandag 10 augustus 2020 @ 10:40 |
Kan je wel moe van worden als Mercedes fan, maar het blijft gewoon raar/verassend dat Mercedes opeens 1.5 seconde per rondje kwijt is. Van een seconde per rondje sneller naar een halve seconde per rondje langzamer. Tot de laatste paar ronden van vorige week stond de Mercedes helemaal niet bekend als bandenvreter. | |
DKUp | maandag 10 augustus 2020 @ 10:41 |
Dat snap ik, maar de auto wordt wel minder warm wat ook idealer is. Met de banden ging het helemaal mis.... De witte livery was een groot succes vorig jaar in Duitsland. De pakjes hielen vast ook mee | |
spectrumanalyser | maandag 10 augustus 2020 @ 10:42 |
zal ongetwijfeld al gepost zijn, sorry dat ik 'm dan hier nog eens post. | |
Gruj0 | maandag 10 augustus 2020 @ 10:42 |
Dat ze nu een slechte auto hebben betekent niet dat Ferrari knowhow compleet waardeloos is. Mercedes heeft over de jaren heen ook engineers overgenomen van Ferrari. Dat gebeurde ook niet zonder reden. | |
Starflyer | maandag 10 augustus 2020 @ 11:00 |
Ze hadden op vrijdag wat problemen met linksvoor en dachten dat op te lossen door iets meer load naar de achterbanden te verschuiven. Dat pakte niet goed uit. | |
Nattekat | maandag 10 augustus 2020 @ 11:08 |
Snap ik wel. Doet ie dat n keer niet, krijg je dit op eens. | |
Tarado | maandag 10 augustus 2020 @ 11:08 |
zoiets las ik ook maar volgende week gewoon weer favoriet hoor al zou het leuk zijn als er wat spanning terug zou komen | |
opgebaarde | maandag 10 augustus 2020 @ 11:16 |
Dit inderdaad | |
Starflyer | maandag 10 augustus 2020 @ 11:26 |
Volgende week de hardere compounds in Spanje. Dus daar verwacht ik Mercedes weer bovenaan. In Spa en Monza zijn het dezelfde compounds als afgelopen weekend, waarbij aangetekend moet worden dat Spa een slag zachter is dan vorig jaar en Monza hetzelfde als vorig jaar. Dus Spa kan nog leuk worden, mits de temperatuur hoog genoeg is. | |
Tarado | maandag 10 augustus 2020 @ 11:27 |
en Monza is dan ook wel high speed, dan wordt het nog moeilijk om die RP's erachter te houden voor Red Bull | |
Nattekat | maandag 10 augustus 2020 @ 11:29 |
Hamilton moet gewoon 0 scoren, zo simpel als dat. | |
daNpy | maandag 10 augustus 2020 @ 11:29 |
Dat zeggen ze van Silverstone ook, maar tot nu toe is RP nog geen echte bedreiging geweest voor RBR. Het zou wel mooi zijn als Albon in een positie komt waar hij van tactisch nut is. | |
daNpy | maandag 10 augustus 2020 @ 11:29 |
Albon moet hem nog een keer pootje haken | |
Mansjester | maandag 10 augustus 2020 @ 11:30 |
BAAS Maar als ik het zo zie, boeit de strategie toch niet eens zoveel? Verstappen stond na de tweede pitstop iets achter Bottas en ze hadden toen allebei een nieuw setje hards. Met andere woorden: De verschillende strategieen leverde precies dezelfde situatie op in de wedstrijd na de tweede stop. Verstappen heeft dus gewoon beter gereden, het ligt niet eens zozeer aan de bandenstrategie? | |
Tarado | maandag 10 augustus 2020 @ 11:30 |
Monza is wat meer lang en recht dan Silverstone | |
daNpy | maandag 10 augustus 2020 @ 11:32 |
Ja I know, maar dat maakt van Stroll geen supercoureur | |
Starflyer | maandag 10 augustus 2020 @ 11:32 |
Nee. Mercedes had (meer) problemen met de banden. | |
Tarado | maandag 10 augustus 2020 @ 11:33 |
nee zeker niet, zagen we van het weekend toch ook weer maar hij doet wel mee | |
daNpy | maandag 10 augustus 2020 @ 11:35 |
Dat wel, Stroll kan zomaar eens een stuk hoger finishen dit jaar dan een groot aantal coureurs die vooral zichzelf heel goed vinden Geeft ook mooi aan wat een grap de F1 is. Een knul die niet weet wanneer ie een lekke band rijdt zit in een goede auto en heeft goede podium kansen. Een merk is vl te lang dominant. Te veel regels En de 6 voudige regerend wereld kampioen begint nog in de race te huilen dat degene die wint wel illegaal moet zijn en steelt zijn beker | |
ShaoliN | maandag 10 augustus 2020 @ 11:41 |
Ik vind het vooral opvallend dat Max zijn racepace gewoon een seconde per ronde sneller is dan het midfield, maar in qualy zijn ze gelijk. | |
Tarado | maandag 10 augustus 2020 @ 11:46 |
dit heb ik niet meegekregen, dat van die beker wel maar die vermeende illegaliteit | |
fietsie | maandag 10 augustus 2020 @ 11:53 |
HAM begon na de race tegen zijn engineer over de radio over de bandendruk, en dat die van RedBull vast en zeker niet de door Pirelli uitgevaardigde minimumdruk zouden bevatten. Wellicht wordt dat bedoeld. | |
Tarado | maandag 10 augustus 2020 @ 12:06 |
dank je | |
spectrumanalyser | maandag 10 augustus 2020 @ 12:11 |
tijdens de race gaf hij over de boordradio een tekst met gelijke strekking. vreemd. de mentaliteit van Hamilton is op dat moment ronduit slecht. | |
Monolith | maandag 10 augustus 2020 @ 12:14 |
Volgens mij zei hij niet expliciet dat ze zich niet aan het minimum zouden houden, maar dat ze waarschijnlijk 'met minder bandenspanning reden'. Dus of Mercedes durfde niet verder te zakken of hij impliceerde een overtreding van de regels. | |
opreis | maandag 10 augustus 2020 @ 12:38 |
Is ook wel raar om daar tijdens de race mee bezig te zijn. Excuses zoeken waarom je langzamer bent, en het meteen zoeken in verboden dingen. Helemaal dat soort zaken heb je tijdens de race 0 invloed op en als het zo blijkt te zijn dan komt dat na de race wel naar boven. Het is anders dat hij vraagt of ze op een andere band rijden ofzo. | |
potjecreme | maandag 10 augustus 2020 @ 12:51 |
Het zou raar zijn om niet na te denken waarom je langzamer bent. | |
opgebaarde | maandag 10 augustus 2020 @ 13:00 |
En hij verremde zich heel hard bij zijn tweede pitstop. Is het de spanning? | |
Marcoss | maandag 10 augustus 2020 @ 13:00 |
Denk dat Max ook met een andere strategie gisteren wel gewonnen had ja (dus ook als hij op mediums had gekwalificeerd). Op de harde banden reed hij minimaal een gelijkwaardig tempo als Lewis/Bottas en vaak zelfs sneller. Op de mediums waren de tijden niet heel bijzonder, geloof ik, maar daar reed hij ook maar heel kort op.. | |
ChevyCaprice | maandag 10 augustus 2020 @ 13:02 |
Klopt. Misschien moet de rest van het veld de motor lager naar beneden schroeven dan RBR. Daarnaast is de quali ook “maar” een momentopname. Hij had niet een geweldige ronde. | |
tja77 | maandag 10 augustus 2020 @ 13:02 |
Je zou het feit dat je trager bent ook kunnen zoeken bij je eigen team. Geen enkel team verbraste de banden er zo snel door heen als Mercedes. Op de hardste compound na een ronde of 10 al problemen. Dat ligt natuurlijk aan de vele downforce waarmee Mercedes rijdt. Dat brak ze gisteren op. | |
Sinister-D- | maandag 10 augustus 2020 @ 13:09 |
Simpel..... | |
4-elements | maandag 10 augustus 2020 @ 13:13 |
Hamilton heeft nu evenveel podiums als Schumi. Maar Schumi raakte nog een record kwijt: | |
Marcoss | maandag 10 augustus 2020 @ 13:15 |
Maar ipv te kijken naar de coureur die sneller is, kun je je ook afvragen waarom je maar een paar seconden voor Leclerc/Hulk zit, terwijl je die weg hoort te blazen.. | |
Dven | maandag 10 augustus 2020 @ 13:19 |
Minder bandenspanning is ook het gevolg van de temperatuur van je banden beter onder controle te hebben. Mensen hebben een hekel aan Hamilton en zien dan simpele zaken over het hoofd. Eigenlijk nog treuriger dan waar ze Hamilton van verdenken. | |
potjecreme | maandag 10 augustus 2020 @ 13:20 |
Het ging erom dat iemand hier loopt te piepen dat het raar is jezelf die vraag te stellen. Verder hoeft het geen beschuldiging te zijn er is een marge aan bandenspanning. Wellicht bedoelt hij dat RBR dichter bij het minimum zit dat de merc. Alleen maxfappers verstaan er iets negatiefs in. | |
potjecreme | maandag 10 augustus 2020 @ 13:20 |
Dit | |
Lokale_Notabele | maandag 10 augustus 2020 @ 13:21 |
Bottas is strategisch wel weer redelijk hard genaaid door Mercedes. Ik geloof niet dat ze hem langer buiten gelaten hadden voor zijn tweede stop als hij in de positie van Lewis had gezeten. In de eerste stint kon Mercedes Bottas helpen in de strijd met Verstappen door Lewis buiten te laten maar dat deden ze niet en gaven Verstappen daarmee ruim baan. Kortom, het draait bij Mercedes allemaal om Lewis maar dat wisten we eigenlijk al. | |
potjecreme | maandag 10 augustus 2020 @ 13:22 |
We zullen het nooit weten. Er is een F1 bnw topic wellicht kun je het daar b spreken. | |
Lokale_Notabele | maandag 10 augustus 2020 @ 13:25 |
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik weet niet wat een "F1 bnw topic" is. | |
spectrumanalyser | maandag 10 augustus 2020 @ 13:25 |
tja, zou kunnen. of frustratie. maar dat verremmen bij de pit entry is meer gebeurd. Het leek wel alsof de auto vlak voor de pit entry los kwam van de grond. dat stuk weg is hobbelig. Lewis remde af tot 60 km/uur en zat daarna op de pitlimiter. En zo erg is 't niet. je krijgt dan toch nieuwe banden | |
potjecreme | maandag 10 augustus 2020 @ 13:27 |
F1 / [BNW] Het F1 (complot)theorien topic | |
opreis | maandag 10 augustus 2020 @ 13:28 |
Haha! | |
Marcoss | maandag 10 augustus 2020 @ 13:28 |
Op zich was de tactiek van Bottas ook niet zo heel vreemd, denk dat je het voor een deel ook bij hemzelf neer kan leggen dat hij geen 2de is geworden. Na de 2e stop van Bottas kwam hij (op nieuwere banden) amper dichterbij Hamilton, terwijl Hamilton in de slotfase op nieuwe banden het gat juist enorm snel dichtte.. | |
Whiskers2009 | maandag 10 augustus 2020 @ 13:30 |
Hier de uitleg van Hamilton over zijn bandenspanningsopmerking: https://racingnews365.nl/(...)stappen-vals-speelde | |
opgebaarde | maandag 10 augustus 2020 @ 13:32 |
Probeerde Bottas niet gewoon een undercut op Verstappen? Bottas is gewoon een prutser. Hij voelt zijn banden en als zijn team vraagt om te pitten, kan hij zoals Hamilton dit weigeren. Maar wat het pas echt gnant maakt is zoals Verstappen hem inhaalde, het leek wel alsof Bottas blauwe vlaggen had gekregen. En daarna wel de rondetijden van Verstappen matchen, man man man | |
tja77 | maandag 10 augustus 2020 @ 13:33 |
Hamilton reageerde net ze gepikeerd als dat jij nu doet. Ik stel nergens dat Hamilton RBR ervan beschuldigde dat ze met een te lage bandenspanning zouden rijden. Maar het feit dat je superdominant bent, en tijdens de race een FLINK stuk trager bent zou ik het probleem bij je eigen zoeken, en je minder druk maken om de bandenspanning van een ander team. En anderen beschuldigen van Maxfapper terwijl je zelf een slakkenspoor trekt op Hammie, en uit je panty scheurt bij een mogelijke negatieve uiting op je fanboy is lichtelijk hypocriet. | |
potjecreme | maandag 10 augustus 2020 @ 13:34 |
Ik had het ook niet over jou. | |
tja77 | maandag 10 augustus 2020 @ 13:36 |
Ja, komt door de hoge downforce waarmee ze rijden. Is dat nou zo moeilijk te bevatten? | |
Marcoss | maandag 10 augustus 2020 @ 13:37 |
Hamilton weigerde niet om te stoppen toch? Neem aan dat het een besluit van het team was om hem buiten te laten, hij vroeg zich daarna ook nog af of de banden niet zouden ontploffen als hij door zou rijden. Dat doe je niet als buiten blijven je eigen keus is, lijkt me. | |
tja77 | maandag 10 augustus 2020 @ 13:37 |
Kusje | |
Tarado | maandag 10 augustus 2020 @ 13:37 |
natuurlijk weten we dat, Lewis is de #1 en dat verdient hij ook | |
Tarado | maandag 10 augustus 2020 @ 13:39 |
wel irritant dat je alles uit moet leggen tegenwoordig om de twittermeute rustig te houden | |
Marcoss | maandag 10 augustus 2020 @ 13:58 |
Edit: Al past die misschien meer in het F1 algemeen-topic [ Bericht 13% gewijzigd door Marcoss op 10-08-2020 14:03:22 ] | |
tja77 | maandag 10 augustus 2020 @ 14:22 |
Je moet niks, je kunt ook gewoon schijt hebben aan wat er op social media de ronde doet. | |
opgebaarde | maandag 10 augustus 2020 @ 14:27 |
Ah nee sorry bedoelde niet specifiek deze race. Hamilton heeft in het verleden meerdere keren geweigerd om te pitten of gaf aan dat ze wel langer door konden rijden. Bottas had dat wellicht ook kunnen doen | |
3rr0r | maandag 10 augustus 2020 @ 14:27 |
volgens mij suggereerde Olav het zelf ook tijdens de tv-uitzending | |
Whiskers2009 | maandag 10 augustus 2020 @ 14:29 |
Waarom zo gepikeerd? Er is discussie over wat Hamilton bedoelde en ik post zijn uitleg. Lijkt me prima toch? | |
tja77 | maandag 10 augustus 2020 @ 14:33 |
Bedoelde het niet gepikeerd naar jou, maar naar Hamilton. Die doet alsof het zo raar is dat z’n Mercedes rubber vreet. Die gasten weten toch ook dat ze met veel downforce rijden en dat dat een hogere belasting op je rubber geeft. | |
Marcoss | maandag 10 augustus 2020 @ 14:34 |
Ah, op die manier, dat klopt wel ja. | |
opgebaarde | maandag 10 augustus 2020 @ 14:44 |
Volgens mij zag niemand dit aankomen. Mercedes was veel en veel langzamer dan anders. Hamilton wederom 18 seconden voorsprong op Leclerc terwijl hij nu wel maximaal is gegaan n alle rondes op vier banden heeft volbracht. Mercedes was gisteren helemaal de weg kwijt | |
M.Melandri | maandag 10 augustus 2020 @ 14:46 |
Dat krijg je met low budget banden, die kunnen de snelheid van de Merc niet aan. | |
opreis | maandag 10 augustus 2020 @ 14:52 |
Die 2de stint van mercedes was ook gewoon slecht te noemen. Zeker voor hun doen. Op zich heeft Max het niet heel anders gedaan dan normaal gesproken maar waren Bottas en Lewis gewoon minder dominant dan ze normaal zijn. | |
Tarado | maandag 10 augustus 2020 @ 15:17 |
helaas werkt dat niet zo | |
tja77 | maandag 10 augustus 2020 @ 15:23 |
Omdat? Je bent als coureur toch geen verantwoording schuldig aan onruststokend volk? | |
Tarado | maandag 10 augustus 2020 @ 15:28 |
er zit ook vaak pers tussen en voor je het weet gaat zo'n verhaal z'n eigen leven leiden, ik hoef je toch niet uit te leggen hoe het werkt? | |
Whiskers2009 | maandag 10 augustus 2020 @ 16:12 |
Ah, helder | |
ondeugend | maandag 10 augustus 2020 @ 18:26 |
Kennen we deze al? | |
potjecreme | maandag 10 augustus 2020 @ 18:27 |
Ja | |
Dauthi | maandag 10 augustus 2020 @ 18:38 |
Ik vind het overigens opvallend dat niemand (in de media) het heeft over het commentaar van Lewis op de boordradio. Want hij betichte Max en RB er meteen van minder bandenspanning te hebben gebruikt. Naast het gebruikelijk melodramatische gejank uiteraard. | |
3rr0r | maandag 10 augustus 2020 @ 18:41 |
moet je even wat berichten teruglezen hierboven | |
ondeugend | maandag 10 augustus 2020 @ 18:43 |
Dan loop ik achter. | |
potjecreme | maandag 10 augustus 2020 @ 19:04 |
Of je hebt gewoon een leven en hangt niet dag en nacht hier rond. | |
ChevyCaprice | maandag 10 augustus 2020 @ 20:34 |
De nieuwe Slipstream is uit! | |
Gruj0 | maandag 10 augustus 2020 @ 20:41 |
| |
Gruj0 | maandag 10 augustus 2020 @ 20:45 |
Sterker nog, Norris of Sainz van McLaren deden dit ook toch? Ik zou het ook proberen te doen. Op de afslag naar de pitlane speeden tot aan de pitlimiter line en dan keihard remmen, pitlimiter erop en snel banden wisselen. | |
Nieuwschierig | dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:47 |
Dat bandenspanning-verhaal is weer eens een eigen leven gaan leiden onder de max-fanboys. Het slaat al kut op dirk. | |
Dauthi | dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:38 |
Ach, het zegt veel over de persoonlijkheid van Hamilton, en ook niet meer dan dat. | |
spectrumanalyser | dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:13 |
de reactie van Hamilton achteraf is dat hij dacht dat Max door zijn rijstijl een lagere bandenspanning zou hebben. ik ben geen expert op dit gebied. of de bandenspanning echt zo verschillend is, is dan de vraag. er zit een bandenspanningssensor in elk wiel. de FIA zal die data wel bekijken neem ik aan. | |
Starflyer | dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:14 |
De bandenspanning wordt gemeten met koude banden. Door het rijden (en de warmte van de bandenwarmers en het rijgedrag van de coureur) zal de spanning alleen maar oplopen. Bij Hamilton blijkbaar wat meer dan bij Max doordat de Mercedessen met meer downforce rijden en de banden dus meer load te verduren krijgen. | |
Vliegbaard | dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:19 |
Ik vind dat de opmerking van HAM toch iets suggereerde. Hij had ook kunnen zeggen dat Mercedes iets anders met de banden had gedaan. Hij richt zich gelijk tot redbull waarmee hij toch een insinuatie aan gaat. | |
fathank | dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:34 |
Ja inderdaad hij had beter na moeten denken terwijl hij met 300+ bij bocht 3 aan komt. | |
Sjemmert | dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:37 |
Het ziet er altijd spectaculair uit als ze met rokende banden binnen komen maar imo is het een te groot risico om bewust te nemen voor echt minimale tijdswinst. Penalty voor speeding in de pits is DT of 10 sec dacht ik, als dat 1 keer fout ga verlies je zo veel dat maak je met 50 van die spectaculaire entry's niet goed lijkt me. | |
Starflyer | dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:39 |
Hij suggereerde dat Max met een lagere bandenspanning reed dan hij. Dat klopt. Dat je er iets anders in ziet is jouw interpretatie. Dat heeft hij niet gezegd. | |
Starflyer | dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:39 |
5 seconde | |
Vliegbaard | dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:41 |
Als je hoort wat er een hele race gezegd wordt valt dat allemaal ook wel mee. Daarnaast is het zijn eerste gevoel en dat zegt toch wel wat. Dat hij het later anders uitlegt kan ik wel begrijpen maar in de race zelf kwam het op mij toch anders over. | |
3rr0r | dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:46 |
Staat het fragment niet ergens? Met (beeld en) audio, van tijdens de race toen Hamilton het zei? | |
Zorro | dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:52 |
Alles wat er nu over wordt gezegd is damage control door de PR afdeling. Beetje doorzichtig. | |
Nieuwschierig | dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:52 |
Ja hij suggereert aan zijn engineer dat je de volgende GP misschien ook eens met een iets lagere spanning moeten gaan rijden, om te testen of dat bij hun ook werkt. | |
Weltschmerz | dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:54 |
Dat hebben ze op Monza al eens gedaan. Vreemd genoeg maar niet verrassend werd Hamilton niet gediskwalificeerd. | |
Vliegbaard | dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:54 |
Had hij het op zichzelf kunnen betrekken ipv gelijk met het vingertje te wijzen. | |
Tarado | dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:55 |
hoeveel loopt dat op ongeveer? Want ik vind de oorspronkelijke druk vrij laag (1,8 bar) of heb ik dat helemaal verkeerd. | |
Gruj0 | dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:00 |
Waar, maar wellicht oefenen ze er in de simulator op. Minimale tijdwinst kan, hoe minimaal dan ook, soms doorslaggevend zijn. | |
THEFXR | dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:29 |
het was lager Psi to Bar. 21 Psi (Psi). = 1.4479 Bar. https://www.formula1.com/(...)tlBTTUFyPHoVh5n.html | |
Starflyer | dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:18 |
Zelfs maar 1,5 bar (22 psi) voor de achterbanden. En dat alleen voor deze race want normaal zijn de banden 1.4 bar (21 psi) achter en 1,7 bar (25 psi) voor. En wat ik heb begrepen loopt de druk ca 0,1 bar per 10 op. | |
shiz | dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:44 |
Hehe, na Tom Brady weer een keer een deflategate. | |
daNpy | dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:05 |
Ja, voor straat auto's. Op het circuit meet je de banden warm. En uiteraard weten ze heel snel met hoeveel druk je koud weg moet om warm goed uit te komen. Dat scheelt natuurlijk ook per circuit [ Bericht 7% gewijzigd door daNpy op 11-08-2020 22:11:35 ] | |
Starflyer | dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:46 |
Voordat ze in de bandenwarmers gaan in ieder geval. Ik weet dat ze van te voren opgewarmd worden. | |
Nieuwschierig | woensdag 12 augustus 2020 @ 12:48 |
Ik weet niet waarom ik je reactie zie want ik heb je geblokkeerd staan | |
Nieuwschierig | woensdag 12 augustus 2020 @ 12:55 |
Hij wijst niet met het vingertje want hij zegt niet dat de druk bij RB te laag is. Alleen lager dan bij Mercedes. “He must have less pressure in his tyres or something,” Later zei hij nog dat Mercedes ook met zo laag als toegestaan startte maar dat de RB's blijkbaar koelere banden behielden in de race en daardoor minder sleten. | |
Tijn | woensdag 12 augustus 2020 @ 13:26 |
Dat de banden onder de Red Bulls niet zo heet werden als onder de Mercedes was vrij duidelijk, aangezien Bottas na 6 rondjes al blaren had en Max de hele race geen centje pijn had. | |
Vliegbaard | woensdag 12 augustus 2020 @ 13:28 |
Of “we must have more pressure in our tyres”. Het is mierenneuken maar niet helemaal onterecht. | |
Lokale_Notabele | woensdag 12 augustus 2020 @ 14:14 |
Eigenlijk zou een bandenfabrikant simpelweg het beste, meest geschikte, materiaal mee moeten nemen naar een race i.p.v. dat de banden ingezet worden als gimmick om kunstmatig spanning te creren. | |
Tarado | woensdag 12 augustus 2020 @ 14:17 |
wel met je eens, ik vind dit ook geen goed compromis, uiteindelijk is het niet echt racen | |
Tarado | woensdag 12 augustus 2020 @ 14:19 |
Vettel gaat shinen komend weekend | |
Starflyer | woensdag 12 augustus 2020 @ 14:26 |
Pirelli wil wel, maar de FIA niet, helaas. | |
Weltschmerz | woensdag 12 augustus 2020 @ 15:24 |
Ik vind het vooral potentieel competitievervalsend, terwijl Pirelli en bijvoorbeeld Mercedes anderzins een zakelijke relatie hebben. Vast niet. Ferrari is klaar met hem en wil niet voor lul staan. Mensen zouden kunnen gaan denken dat ze ondanks Vettel geen kampioen zijn geworden en dat is niet de bedoeling. Misschien dat hij nog wat met de afstelling kan doen, maar als de auto in de basis is opgezet voor een andere balans dan Vettel wil dan wordt dat lastig lijkt me. Ik heb je fok account gehackt, binnenkort krijg je alleen nog maar mijn Vettel-posts van de afgelopen 12 jaar zien als je inlogt. | |
Lokale_Notabele | woensdag 12 augustus 2020 @ 16:16 |
Ja de banden zijn nu een soort strategische knop waaraan men kan draaien om invloed op het verloop van het kampioenschap uit te oefenen. "Aan wie willen we het voordeel geven?" Maar wie bepaald er nou precies welke bandencompounds er beschikbaar zijn tijdens een raceweekend? Pirelli of de F1? Als ik afga op het onderstaande artikel dan bepaald de F1 organisatie dit: https://nl.motorsport.com(...)-ross-brawn/4801757/ | |
Tarado | woensdag 12 augustus 2020 @ 16:21 |
aan wie gaan we dat voordeel geven geloof ik niet zo in en verder heeft Pirelli natuurlijk ook een goeie relatie met de Fiat groep dus waarom dan Mercedes, wel met je eens dat de banden ervoor moeten zorgen dat de auto's voluit over het circuit kunnen gaan en niet dat ze dat limiteren. | |
opgebaarde | woensdag 12 augustus 2020 @ 16:31 |
Wat een kutbericht van Ferrari. Triest om Vettel onder de bus te gooien. | |
tja77 | woensdag 12 augustus 2020 @ 16:38 |
Ik gun Vettel wel een auto waarmee hij volgend seizoen op regelmatige basis voor Leclerc rijdt. | |
Tarado | woensdag 12 augustus 2020 @ 16:52 |
kan Leclerc toch niets aan doen dat hij sneller is | |
tja77 | woensdag 12 augustus 2020 @ 17:02 |
In deze auto is het verschil wel heel groot. Vorig seizoen lag het een stuk dichter bij elkaar. Het gaat me ook niet om Leclerc, maar om Ferrari. Ik vind dat Vettel niet de meest chique behandeling heeft gekregen. | |
Tarado | woensdag 12 augustus 2020 @ 17:04 |
dat ben ik wel met je eens maar ik hoop wel op een snelle Ferrari omdat zo'n Aston Martin alleen maar in de weg rijdt en niet voor de overwinningen | |
tja77 | woensdag 12 augustus 2020 @ 17:07 |
Is het rond tussen Vettel en RP? Natuurlijk zijn er geruchten, maar is er bevestiging? Zou Stroll dan de premium onderdelen en behandeling krijgen of Vettel? | |
Tarado | woensdag 12 augustus 2020 @ 17:12 |
nee officieel nog niet maar ik zie hem niet bij Haas of Alfa instappen dus het is Aston of out op die minieme Red Bull kans na dan | |
Gruj0 | woensdag 12 augustus 2020 @ 17:58 |
Ze zeggen dat Stroll misschien plaats maakt voor Vettel. Ik denk dat Vettel dan no1 rijder wordt en Perez no2. | |
Gruj0 | woensdag 12 augustus 2020 @ 18:01 |
Ik gun Vettel wel dikke winsten, ook al ben ik voor Ferrari. Zo behandel je mensen gewoon niet, punt. Die RP heeft potentie, hopelijk zetten ze die stijgende lijn voort, maar dan wat intelligenter dan ze tot nu toe hebben gedaan. | |
spectrumanalyser | woensdag 12 augustus 2020 @ 18:02 |
bron: https://www.planetf1.com/news/lance-stroll-racing-point-sacking/ "Zeun, zoek eens een andere baan." | |
Tarado | woensdag 12 augustus 2020 @ 18:28 |
meer dan in de weg rijden gaat het niet worden | |
Gruj0 | woensdag 12 augustus 2020 @ 18:36 |
Kan je ook even zeggen hoe iedereen volgend jaar zal eindigen. Hoeven we niet te kijken. | |
#ANONIEM | woensdag 12 augustus 2020 @ 18:43 |
| |
Monolith | woensdag 12 augustus 2020 @ 18:56 |
Helemaal niemand gelooft toch dat dat zou gebeuren? | |
George_of_the_Jungle | woensdag 12 augustus 2020 @ 19:03 |
Als die Stroll een echte business man is? Hulk erin voor de punten, Perez voor t geld, zoon mag iets anders gaan doen. Die gozer werd zoekgereden door Hulk en alleen door teamstrategy konden ze hem achter Lance laten eindigen. Voor teampunten maakten het niks uit, maar rijders wel. Nu heeft Lance een paar punten meer, terwijl Perez toch geen punten kreeg en Hulk niet van betekenis is. | |
beantherio | woensdag 12 augustus 2020 @ 19:10 |
Ik zou wel willen dat het ging gebeuren maar het lijkt me niet nee. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik me afvraag of Stroll senior wel de volledige eigenaar is van het team: dat werd volgens mij namelijk verkocht aan een consortium van meerdere mensen. Als dat zo is dan kan het natuurlijk wel als een meerderheid van eigenaren het wil. Uit het wiki-artikel van het team:
| |
Monolith | woensdag 12 augustus 2020 @ 19:14 |
Klopt, maar van pa Stroll zelf zal het idee niet komen en die stap er waarschijnlijk ook direct uit als zoonlief moet vertrekken. Denk ook dat de andere investeerders daar niet zo blij van worden. | |
beantherio | woensdag 12 augustus 2020 @ 19:17 |
Het is koffiedik kijken maar ik stel me zo voor dat er in een vroeg stadium al afspraken over gemaakt zijn. Zo van "ok, je zoon mag voor het team rijden, maar in situatie X mogen we hem alsnog ontslaan". Als je een deel van de investering betaald stel ik me zo voor dat je dat niet doet om de zoon van een andere investeerder van een oneindig zitje in Formule 1 te voorzien. | |
Starflyer | woensdag 12 augustus 2020 @ 19:22 |
Stroll is een zakenman. Als hij meer geld kan verdienen door Vettel en Perez voor Racing Point te laten rijden en een stoeltje voor Lance bij bijvoorbeeld Haas te kopen zal hij dat niet nalaten. | |
Weltschmerz | woensdag 12 augustus 2020 @ 19:28 |
Is dat wel zo? Volgens mij stond Vettel er tot Silverstone wat beter op en was Leclerc medeverantwoordelijk voor diens lage aantal punten. En dan faalt zijn auto twee keer in de vrije trainingen en dat helpt natuurlijk niet als je de afstelling moet vinden. Maar goed, Vettel was op een gegeven moment tevreden over het gevoel en vertrouwen dat de auto hem gaf, maar daar zat geen tijd in. Ik denk dat dan die achterkant die Vettel wil gewoon niet in de auto zit, alleen ten koste van heel veel snelheid. Dat zal vast met ontwerpkeuzes te maken hebben en dat zal op meerdere circuits zo zijn. | |
Gruj0 | woensdag 12 augustus 2020 @ 19:31 |
Ik denk dat dit idd een aannemelijk scenario is. | |
beantherio | woensdag 12 augustus 2020 @ 19:37 |
Ik ben nu voor de 3e keer de race van afgelopen weekend aan het bekijken. Eigenlijk best wel een saaie race. Mercedes had nooit echt een kans. Zelfs als ze op hard gestart waren had het heel lastig geworden. | |
Monolith | woensdag 12 augustus 2020 @ 20:02 |
Volgens mij is een formule 1 team runnen niet echt een lucratieve business. | |
Starflyer | woensdag 12 augustus 2020 @ 20:05 |
Minder geld verliezen, dan | |
Peterselieman | woensdag 12 augustus 2020 @ 20:06 |
Ferrari | |
Monolith | woensdag 12 augustus 2020 @ 20:08 |
En denk je dat Lawrence daar voor zijn eigen glorie zit en daarbij zo min mogelijk extra geld wil injecteren of voor de glorie van zijn zoon? | |
beantherio | woensdag 12 augustus 2020 @ 22:50 |
Vraagje: klopt het dat teams sinds dit jaar niet meer zelf de verdeling van hun banden-allocatie kunnen kiezen? Ik was benieuwd of daar voor de komende race nog interessante variaties in zitten, maar op de F1-website zie ik dat er voor iedere race een vaste verdeling is voor alle teams. Zie https://www.formula1.com/(...)WPrRKIvmYwgBfGI.html | |
Whiskers2009 | woensdag 12 augustus 2020 @ 22:53 |
Niet "sinds" dit jaar als in een regelwijziging om de regelwijziging. Dit jaar. Door covid-19 (en alle beperkingen daardoor) en het daardoor vrij korte seizoen Onder normale omstandigheden kan dit wel weer gewoon. Alleen weet niemand nog wanneer dat is. | |
Tarado | woensdag 12 augustus 2020 @ 23:12 |
ik ga wel kijken hoor maar als jij denkt dat RP/Aston Martin volgend jaar bovenin mee gaat doen dan word je teleurgesteld. | |
spectrumanalyser | donderdag 13 augustus 2020 @ 09:35 |
drie gele banden.... wat een armoede. je gaat toch niet met drie gele banden rijden en een rode of witte. | |
George_of_the_Jungle | donderdag 13 augustus 2020 @ 11:53 |
2 setjes harde banden maar? En het wordt warm op een baan waar de banden al veel te lijden hebben? Wordt het 1 of 2 stops? | |
daNpy | donderdag 13 augustus 2020 @ 12:32 |
Ja. Ja. Ja. | |
#ANONIEM | donderdag 13 augustus 2020 @ 12:43 |
Het is wel onderwater 1, 2, 3. Afgelopen weekend was 2, 3, 4 [ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2020 12:45:44 ] | |
Tijn | donderdag 13 augustus 2020 @ 12:45 |
Ze deden vorig jaar allemaal een 2-stopper, dus nu met de hogere temperaturen lijkt het me sterk dat een 1-stopper echt realistisch is. | |
Rossdale | donderdag 13 augustus 2020 @ 13:04 |
Ze rijden op dezelfde compounds als de eerste race in Silverstone. 1-stopper moet dus wel kunnen | |
3rr0r | donderdag 13 augustus 2020 @ 13:29 |
@Nattekat F1 / [Voorbeschouwing] Formula 1 Spanish Grand Prix 2020 #1 | |
Nattekat | donderdag 13 augustus 2020 @ 14:09 |