abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194579768
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 11:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De Russische overheid geeft aan dat buitenlandse staten verdeeldheid zaaien en de situatie destabiliseren.

En dan een EU-vlag erbij...

[ twitter ]
Altijd lekker hypocriet die Russen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194579811
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Putin gaat echter helpen. Dus dan weet je het wel. Dat wordt een burgeroorlog. Precies wat 2020 nog nodig had.
Zou het?

Dan valt hij een land binnen waar niemand (goed, alleen Loekasjenko) op hem zit te wachten...

Zelfs in Oekrane heeft hij alleen de Krim en delen van het oosten gepakt waar veel etnische Russen wonen.
pi_194579982
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Putin gaat echter helpen. Dus dan weet je het wel. Dat wordt een burgeroorlog. Precies wat 2020 nog nodig had.
Ik lees daar verschillende berichten over. Ik moet het nog zien. De oppositie is niet anti-Rusland, wat heeft ie daar bij te winnen?
zie email 27 oktober
pi_194584434
We zien nu voor het eerst een pro-Lukashenko-demonstratie.

Mensen zijn opgetrommeld en via bussen naar Minsk gekomen.

twitter
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:53:53 #205
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194586334
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik lees daar verschillende berichten over. Ik moet het nog zien. De oppositie is niet anti-Rusland, wat heeft ie daar bij te winnen?
En dit is juist wat veel mensen maar niet willen/kunnen begrijpen. Dat er ook heel veel mensen zijn die het wel prima vinden dat Rusland ingrijpt in Wit-Rusland.

De 2 landen zijn al heel ver gentergreerd. Zo is er bijvoorbeeld een verdrag waar Wit-Russische mensen en Russische mensen vrij kunnen reizen, werken en wonen in beide landen. Noem het een soort Wit-Russisch/Russisch 'schengenverdrag'.

Rusland is kwa vrijheid veel vrijer dan Wit-Rusland. Dat zien de Wit-Russen ook.

Daarnaast is Russische invloed van direct strategisch belang. Kijk voor de grap eens naar de kaart van Europa. Wit-Rusland is zowat de deurmat van Rusland en ligt ongeveer tussen Kaliningrad en de rest van Rusland in. Poetin gaat het echt niet laten gebeuren dat er een vijandig westers georinteerd regime aan de macht komt.

Gelukkig heeft de EU geen stok om te slaan, en al helemaal geen mandaat om te roeptoeteren vanaf een podium in het centrum van Minsk zoals Van Baalen en Verhofstad hebben geprobeerd in Oekraene.
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:26:37 #206
471046 YoungDriller
pi_194586781
Jaaaa daar gaan we jongens.

https://www.nu.nl/buitenl(...)militaire-steun.html

quote:
Rusland is bereid het regime van de Wit-Russische president Alexander Lukashenko militair te ondersteunen, als dat nodig blijkt. Lukashenko wordt na een gemanipuleerde verkiezing bedreigd door massaprotesten.
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 14:29:15 #207
375570 crew  Cyan9
pi_194586818
quote:
"Is bereid" is een bijzonder vage uitspraak. Daar kan je verschillende invullingen aan geven.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194586829
En die zwakke EU kijkt toe hoe een Europees land wordt ingenomen door de Russen net zoals een deel van Oekrane.

Welke land zal Putin innemen na Belarus? Polen misschien?
pi_194586873
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:53 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

En dit is juist wat veel mensen maar niet willen/kunnen begrijpen. Dat er ook heel veel mensen zijn die het wel prima vinden dat Rusland ingrijpt in Wit-Rusland.

De 2 landen zijn al heel ver gentergreerd. Zo is er bijvoorbeeld een verdrag waar Wit-Russische mensen en Russische mensen vrij kunnen reizen, werken en wonen in beide landen. Noem het een soort Wit-Russisch/Russisch 'schengenverdrag'.

Rusland is kwa vrijheid veel vrijer dan Wit-Rusland. Dat zien de Wit-Russen ook.

Daarnaast is Russische invloed van direct strategisch belang. Kijk voor de grap eens naar de kaart van Europa. Wit-Rusland is zowat de deurmat van Rusland en ligt ongeveer tussen Kaliningrad en de rest van Rusland in. Poetin gaat het echt niet laten gebeuren dat er een vijandig westers georinteerd regime aan de macht komt.

Gelukkig heeft de EU geen stok om te slaan, en al helemaal geen mandaat om te roeptoeteren vanaf een podium in het centrum van Minsk zoals Van Baalen en Verhofstad hebben geprobeerd in Oekraene.
De bestaande samenwerking is natuurlijk wel grotendeels opgelegd door Rusland. Wat mij betreft mag het Witrussische volk gewoon zelf haar toekomstige koers kiezen. En voor de toekomstige welvaart ligt een meer westerse orintatie op termijn wel meer voor de hand dan schoothondje van Poetin spelen...
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:32:32 #210
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194586876
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194586908
President Putin gaat zijn arm in de achterwerk van het westen stoppen door Belarus te annexeren. Na Belarus is Polen aan de beurt.

zondag 16 augustus 2020 @ 14:35:01 #212
471046 YoungDriller
pi_194586910
quote:
15s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:29 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

"Is bereid" is een bijzonder vage uitspraak. Daar kan je verschillende invullingen aan geven.
Mee eens. Echter bestaam er al militaire verdragen tussen Wit-Rusland en Rusland m.b.t. militaire hulp in tijden van oorlog. Hij beaamt slechts bestaande verdragen
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:35:58 #213
471046 YoungDriller
pi_194586920
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De bestaande samenwerking is natuurlijk wel grotendeels opgelegd door Rusland. Wat mij betreft mag het Witrussische volk gewoon zelf haar toekomstige koers kiezen. En voor de toekomstige welvaart ligt een meer westerse orintatie op termijn wel meer voor de hand dan schoothondje van Poetin spelen...
M.a.w. Brussel mag zich overal mee bemoeien maar Moskou niet?
pi_194586931
Tegelijkertijd zal Turkije , Griekenland militair binnenvallen. Het westen staat te wankelen en kan ieder moment omvallen nu Amerika zich terugtrekt van het wereldtoneel.
pi_194586940
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:35 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Nee, dat zeg of suggereer ik toch nergens? Poetin werkt al jaren aanzet weer onder Russisch bewind brengen van Wit-Rusland. Maar wat mij betreft mag het gewoon volk zelf haar toekomst kiezen.
pi_194586955
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:37 schreef KareldeStoute het volgende:
quote:
0s.gif
Op zondag 16 augustus 2020 14:35 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Nee, dat zeg of suggereer ik toch nergens? Poetin werkt al jaren aanzet weer onder Russisch bewind brengen van Wit-Rusland. Marwans mij betreft mag het gewoon volk zelf haar toekomst kiezen.
Jou mening doet er niet toe. Putin zal met militaire macht zijn eigen mening door je strot heen duwen.
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:40:30 #217
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194586977
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef Lieshoutjeyr het volgende:

[..]

Jou mening doet er niet toe. Putin zal met militaire macht zijn eigen mening door je strot heen duwen.
Deze onzinnige uitspraak van jou doet er ook niet toe. Dit gaat echt niet gebeuren namelijk.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:40:40 #218
471046 YoungDriller
pi_194586979
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nee, dat zeg of suggereer ik toch nergens? Poetin werkt al jaren aanzet weer onder Russisch bewind brengen van Wit-Rusland. Marwans mij betreft mag het gewoon volk zelf haar toekomst kiezen.
Sorry, ik liep wat hard van stapel. ;)

Maar als de Wit-Russische bevolking samenwerking met Rusland meer ziet zitten dan met Brussel, hoe zou je dat vinden?
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 14:41:44 #219
375570 crew  Cyan9
pi_194586990
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:35 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Mee eens. Echter bestaam er al militaire verdragen tussen Wit-Rusland en Rusland m.b.t. militaire hulp in tijden van oorlog. Hij beaamt slechts bestaande verdragen
Dat is waar. En dat is ook de reden waarom ik hier nog niet zo veel van verwacht. Ik heb niet te indruk dat Putin het huidige regime in Wit-Rusland nou zo hard nodig heeft.
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:42:29 #220
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194586998
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:35 schreef Lieshoutjeyr het volgende:
President Putin gaat zijn arm in de achterwerk van het westen stoppen door Belarus te annexeren. Na Belarus is Polen aan de beurt.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:36 schreef Lieshoutjeyr het volgende:
Tegelijkertijd zal Turkije , Griekenland militair binnenvallen. Het westen staat te wankelen en kan ieder moment omvallen nu Amerika zich terugtrekt van het wereldtoneel.
Doe ff normaal joh :')
pi_194587001
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:40 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Sorry, ik liep wat hard van stapel. ;)

Maar als de Wit-Russische bevolking samenwerking met Rusland meer ziet zitten dan met Brussel, hoe zou je dat vinden?
Dan lijkt me dat prima. Onwaarschijnlijk maar wel hun eigen keuze. Net zoals het Oekraense volk voor een westerse orintatie (wel sneu dat ze daarna last kregen van een Russische invasie..).
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 14:44:27 #222
375570 crew  Cyan9
pi_194587026
Ondertussen:
twitter
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:48:58 #223
471046 YoungDriller
pi_194587108
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:41 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dat is waar. En dat is ook de reden waarom ik hier nog niet zo veel van verwacht. Ik heb niet te indruk dat Putin het huidige regime in Wit-Rusland nou zo hard nodig heeft.
Dat zeg je heel goed. Het regime heeft Rusland ook niet nodig. Wat wel van strategisch belang is, is dat het land zelf geallieerd blijft met Moskou. Wit-Rusland is van enorm strategisch belang. Het ligt tussen Kaliningrad en Rusland proper in. Poetin gaat het nooit toelaten dat hier een onvriendelijk regime aan de macht komt. Dat is een direct gevaar in Poetin's optiek en ik kan hem strategisch gezien wel begrijpen als ik naar de kaart van Europa kijk.
pi_194587125
We gaan zo Russische militairen zien die pro-westerse betogers zullen neerknallen. En het westen zal als een poedel toekijken want ze zijn bang van Putin.

pi_194587151
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:48 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Dat zeg je heel goed. Het regime heeft Rusland ook niet nodig. Wat wel van strategisch belang is, is dat het land zelf geallieerd blijft met Moskou. Wit-Rusland is van enorm strategisch belang. Het ligt tussen Kaliningrad en Rusland proper in. Poetin gaat het nooit toelaten dat hier een onvriendelijk regime aan de macht komt. Dat is een direct gevaar in Poetin's optiek en ik kan hem strategisch gezien wel begrijpen als ik naar de kaart van Europa kijk.
En het Wit-Russische volk moet dat dan maar gewoon slikken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')