abonnement Unibet Coolblue
pi_194579768
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 11:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De Russische overheid geeft aan dat buitenlandse staten verdeeldheid zaaien en de situatie destabiliseren.

En dan een EU-vlag erbij...

[ twitter ]
Altijd lekker hypocriet die Russen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194579811
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Putin gaat echter helpen. Dus dan weet je het wel. Dat wordt een burgeroorlog. Precies wat 2020 nog nodig had.
Zou het?

Dan valt hij een land binnen waar niemand (goed, alleen Loekasjenko) op hem zit te wachten...

Zelfs in Oekrane heeft hij alleen de Krim en delen van het oosten gepakt waar veel etnische Russen wonen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:21:45 #203
408813 crew  trein2000
pi_194579982
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Putin gaat echter helpen. Dus dan weet je het wel. Dat wordt een burgeroorlog. Precies wat 2020 nog nodig had.
Ik lees daar verschillende berichten over. Ik moet het nog zien. De oppositie is niet anti-Rusland, wat heeft ie daar bij te winnen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194584434
We zien nu voor het eerst een pro-Lukashenko-demonstratie.

Mensen zijn opgetrommeld en via bussen naar Minsk gekomen.

twitter
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:53:53 #205
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194586334
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik lees daar verschillende berichten over. Ik moet het nog zien. De oppositie is niet anti-Rusland, wat heeft ie daar bij te winnen?
En dit is juist wat veel mensen maar niet willen/kunnen begrijpen. Dat er ook heel veel mensen zijn die het wel prima vinden dat Rusland ingrijpt in Wit-Rusland.

De 2 landen zijn al heel ver gentergreerd. Zo is er bijvoorbeeld een verdrag waar Wit-Russische mensen en Russische mensen vrij kunnen reizen, werken en wonen in beide landen. Noem het een soort Wit-Russisch/Russisch 'schengenverdrag'.

Rusland is kwa vrijheid veel vrijer dan Wit-Rusland. Dat zien de Wit-Russen ook.

Daarnaast is Russische invloed van direct strategisch belang. Kijk voor de grap eens naar de kaart van Europa. Wit-Rusland is zowat de deurmat van Rusland en ligt ongeveer tussen Kaliningrad en de rest van Rusland in. Poetin gaat het echt niet laten gebeuren dat er een vijandig westers georinteerd regime aan de macht komt.

Gelukkig heeft de EU geen stok om te slaan, en al helemaal geen mandaat om te roeptoeteren vanaf een podium in het centrum van Minsk zoals Van Baalen en Verhofstad hebben geprobeerd in Oekraene.
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:26:37 #206
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194586781
Jaaaa daar gaan we jongens.

https://www.nu.nl/buitenl(...)militaire-steun.html

quote:
Rusland is bereid het regime van de Wit-Russische president Alexander Lukashenko militair te ondersteunen, als dat nodig blijkt. Lukashenko wordt na een gemanipuleerde verkiezing bedreigd door massaprotesten.
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 14:29:15 #207
375570 crew  Cyan9
pi_194586818
quote:
"Is bereid" is een bijzonder vage uitspraak. Daar kan je verschillende invullingen aan geven.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194586829
En die zwakke EU kijkt toe hoe een Europees land wordt ingenomen door de Russen net zoals een deel van Oekrane.

Welke land zal Putin innemen na Belarus? Polen misschien?
pi_194586873
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:53 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

En dit is juist wat veel mensen maar niet willen/kunnen begrijpen. Dat er ook heel veel mensen zijn die het wel prima vinden dat Rusland ingrijpt in Wit-Rusland.

De 2 landen zijn al heel ver gentergreerd. Zo is er bijvoorbeeld een verdrag waar Wit-Russische mensen en Russische mensen vrij kunnen reizen, werken en wonen in beide landen. Noem het een soort Wit-Russisch/Russisch 'schengenverdrag'.

Rusland is kwa vrijheid veel vrijer dan Wit-Rusland. Dat zien de Wit-Russen ook.

Daarnaast is Russische invloed van direct strategisch belang. Kijk voor de grap eens naar de kaart van Europa. Wit-Rusland is zowat de deurmat van Rusland en ligt ongeveer tussen Kaliningrad en de rest van Rusland in. Poetin gaat het echt niet laten gebeuren dat er een vijandig westers georinteerd regime aan de macht komt.

Gelukkig heeft de EU geen stok om te slaan, en al helemaal geen mandaat om te roeptoeteren vanaf een podium in het centrum van Minsk zoals Van Baalen en Verhofstad hebben geprobeerd in Oekraene.
De bestaande samenwerking is natuurlijk wel grotendeels opgelegd door Rusland. Wat mij betreft mag het Witrussische volk gewoon zelf haar toekomstige koers kiezen. En voor de toekomstige welvaart ligt een meer westerse orintatie op termijn wel meer voor de hand dan schoothondje van Poetin spelen...
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 16 augustus 2020 @ 14:32:32 #210
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194586876
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194586908
President Putin gaat zijn arm in de achterwerk van het westen stoppen door Belarus te annexeren. Na Belarus is Polen aan de beurt.

  zondag 16 augustus 2020 @ 14:35:01 #212
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194586910
quote:
15s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:29 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

"Is bereid" is een bijzonder vage uitspraak. Daar kan je verschillende invullingen aan geven.
Mee eens. Echter bestaam er al militaire verdragen tussen Wit-Rusland en Rusland m.b.t. militaire hulp in tijden van oorlog. Hij beaamt slechts bestaande verdragen
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:35:58 #213
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194586920
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De bestaande samenwerking is natuurlijk wel grotendeels opgelegd door Rusland. Wat mij betreft mag het Witrussische volk gewoon zelf haar toekomstige koers kiezen. En voor de toekomstige welvaart ligt een meer westerse orintatie op termijn wel meer voor de hand dan schoothondje van Poetin spelen...
M.a.w. Brussel mag zich overal mee bemoeien maar Moskou niet?
pi_194586931
Tegelijkertijd zal Turkije , Griekenland militair binnenvallen. Het westen staat te wankelen en kan ieder moment omvallen nu Amerika zich terugtrekt van het wereldtoneel.
pi_194586940
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:35 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

M.a.w. Brussel mag zich overal mee bemoeien maar Moskou niet?
Nee, dat zeg of suggereer ik toch nergens? Poetin werkt al jaren aanzet weer onder Russisch bewind brengen van Wit-Rusland. Maar wat mij betreft mag het gewoon volk zelf haar toekomst kiezen.
pi_194586955
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:37 schreef KareldeStoute het volgende:
quote:
0s.gif
Op zondag 16 augustus 2020 14:35 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

M.a.w. Brussel mag zich overal mee bemoeien maar Moskou niet?

Nee, dat zeg of suggereer ik toch nergens? Poetin werkt al jaren aanzet weer onder Russisch bewind brengen van Wit-Rusland. Marwans mij betreft mag het gewoon volk zelf haar toekomst kiezen.
Jou mening doet er niet toe. Putin zal met militaire macht zijn eigen mening door je strot heen duwen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 16 augustus 2020 @ 14:40:30 #217
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194586977
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef Lieshoutjeyr het volgende:

[..]

Jou mening doet er niet toe. Putin zal met militaire macht zijn eigen mening door je strot heen duwen.
Deze onzinnige uitspraak van jou doet er ook niet toe. Dit gaat echt niet gebeuren namelijk.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:40:40 #218
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194586979
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nee, dat zeg of suggereer ik toch nergens? Poetin werkt al jaren aanzet weer onder Russisch bewind brengen van Wit-Rusland. Marwans mij betreft mag het gewoon volk zelf haar toekomst kiezen.
Sorry, ik liep wat hard van stapel. ;)

Maar als de Wit-Russische bevolking samenwerking met Rusland meer ziet zitten dan met Brussel, hoe zou je dat vinden?
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 14:41:44 #219
375570 crew  Cyan9
pi_194586990
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:35 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Mee eens. Echter bestaam er al militaire verdragen tussen Wit-Rusland en Rusland m.b.t. militaire hulp in tijden van oorlog. Hij beaamt slechts bestaande verdragen
Dat is waar. En dat is ook de reden waarom ik hier nog niet zo veel van verwacht. Ik heb niet te indruk dat Putin het huidige regime in Wit-Rusland nou zo hard nodig heeft.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 16 augustus 2020 @ 14:42:29 #220
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194586998
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:35 schreef Lieshoutjeyr het volgende:
President Putin gaat zijn arm in de achterwerk van het westen stoppen door Belarus te annexeren. Na Belarus is Polen aan de beurt.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:36 schreef Lieshoutjeyr het volgende:
Tegelijkertijd zal Turkije , Griekenland militair binnenvallen. Het westen staat te wankelen en kan ieder moment omvallen nu Amerika zich terugtrekt van het wereldtoneel.
Doe ff normaal joh :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194587001
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:40 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Sorry, ik liep wat hard van stapel. ;)

Maar als de Wit-Russische bevolking samenwerking met Rusland meer ziet zitten dan met Brussel, hoe zou je dat vinden?
Dan lijkt me dat prima. Onwaarschijnlijk maar wel hun eigen keuze. Net zoals het Oekraense volk voor een westerse orintatie (wel sneu dat ze daarna last kregen van een Russische invasie..).
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 14:44:27 #222
375570 crew  Cyan9
pi_194587026
Ondertussen:
twitter
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:48:58 #223
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194587108
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:41 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dat is waar. En dat is ook de reden waarom ik hier nog niet zo veel van verwacht. Ik heb niet te indruk dat Putin het huidige regime in Wit-Rusland nou zo hard nodig heeft.
Dat zeg je heel goed. Het regime heeft Rusland ook niet nodig. Wat wel van strategisch belang is, is dat het land zelf geallieerd blijft met Moskou. Wit-Rusland is van enorm strategisch belang. Het ligt tussen Kaliningrad en Rusland proper in. Poetin gaat het nooit toelaten dat hier een onvriendelijk regime aan de macht komt. Dat is een direct gevaar in Poetin's optiek en ik kan hem strategisch gezien wel begrijpen als ik naar de kaart van Europa kijk.
pi_194587125
We gaan zo Russische militairen zien die pro-westerse betogers zullen neerknallen. En het westen zal als een poedel toekijken want ze zijn bang van Putin.

pi_194587151
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:48 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Dat zeg je heel goed. Het regime heeft Rusland ook niet nodig. Wat wel van strategisch belang is, is dat het land zelf geallieerd blijft met Moskou. Wit-Rusland is van enorm strategisch belang. Het ligt tussen Kaliningrad en Rusland proper in. Poetin gaat het nooit toelaten dat hier een onvriendelijk regime aan de macht komt. Dat is een direct gevaar in Poetin's optiek en ik kan hem strategisch gezien wel begrijpen als ik naar de kaart van Europa kijk.
En het Wit-Russische volk moet dat dan maar gewoon slikken?
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 14:53:23 #226
375570 crew  Cyan9
pi_194587171
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:48 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Dat zeg je heel goed. Het regime heeft Rusland ook niet nodig. Wat wel van strategisch belang is, is dat het land zelf geallieerd blijft met Moskou. Wit-Rusland is van enorm strategisch belang. Het ligt tussen Kaliningrad en Rusland proper in. Poetin gaat het nooit toelaten dat hier een onvriendelijk regime aan de macht komt. Dat is een direct gevaar in Poetin's optiek en ik kan hem strategisch gezien wel begrijpen als ik naar de kaart van Europa kijk.
Mee eens, strategisch gezien zou het Rusland niet goed uitkomen. Persoonlijk heb ik weinig met de strategische benadering, en zou ik het liefst zien dat de huidige protesten resulteren in een meer democratische benadering en aanpak. Het liefst zonder meer buitensporig geweld en al helemaal geen militaire conflicten. Dat is misschien een naeve kijk op de dingen, maar ik gun deze mensen de veranderingen die ze graag willen.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 16 augustus 2020 @ 14:59:10 #227
408813 crew  trein2000
pi_194587269
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:49 schreef Lieshoutjeyr het volgende:
We gaan zo Russische militairen zien die pro-westerse betogers zullen neerknallen. En het westen zal als een poedel toekijken want ze zijn bang van Putin.

[ afbeelding ]
Waar uit blijkt precies dat de oppositie pro-westers is? Volgens mij zijn ze vooral anti-lukashenko
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:01:55 #228
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194587308
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En het Wit-Russische volk moet dat dan maar gewoon slikken?
Absoluut niet Maar als men denkt dat de Wit-Russen momenteel zitten te wachten op 'Europese' bevrijding gesponsord door Brussel dan heeft men iets gemist. Dat soort tafferelen zullen alleen maar eindigen in het nodeloos lijden van de Wit-Russische bevolking.

Als ze verandering willen zullen ze daar zelf iets mee moeten doen. Immers, als de EU zich actief gaat bemoeien met de situatie, verliest de bevolking. De EU heeft gewoon geen stok om mee te slaan.

Poetin vindt Lukashenko ook niets. Dat is wel gebleken. Ik denk dat de Rusland het best eens is met de Wit-Russische bevolking dat Lukashenko vervangbaar is. Zolang dit maar niet betekend dat Rusland haar mandaat verliest in het land. Want daar gaat het Rusland om haar nationale veiligheid. En dat is een dingetje wat Rusland zeer serieus neemt is wel gebleken.

Het beste zou zijn dat de Wit-Russen de vrijheid krijgen die ze verdienen. Naar hun eigen maatstaven. Niet benvloed foor zowel de EU, als Rusland. Echter maakt de geografische locatie van het land dit onmogelijk. ;(
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:09:42 #229
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_194587430
Mensen die niet snappen dat ze in Belarus niet zitten te wachten op Oekrainse toestanden en ongeregeldheden. Kijk wat voor een puinhoop Oekraine nu is. Ouderen ontvangen maandenlang geen pensioen, als je al werk hebt verdien je omgerekend hooguit 100 euro op maandbasis, huizen, treinen, infrastructuur is stokoud en veelal in verval, maffia regeert en de militsia (politie) werkt samen met de maffia en bandieten en is niet in dienst van het volk, overal corruptie, begint al aan de grens waar steevast een 'darok' gevraagd wordt (een donatie aan de glorierijke Oekrainse Republiek), overal ligt afval op straat, oorlog in de Krim, Donetsk en Luhansk, oude SS-Oekrainse sentimenten die weer hevig tieren.

Belarus daarentegen is een goed en georganiseerd land. Schoon, geen propje papier op straat te vinden, mensen verdienen 400 euro per maand i.p.v. 100. Nauwelijks corruptie, geen donaties die je dient te betalen om de grens over te mogen, geen maffia die de staat heeft overgenomen en burgers terroriseert, ouderen krijgen gewoon hun pensioen waar zij recht op hebben, veiligheid nauwelijks criminaliteit, heel veel natuur dat goed onderhouden is, uitstekende infrastructuur, moderne treinen, geen narcomannen, geen dronkelappen overal op straat zoals in Oekraine het geval, geen SS-sentimenten. Geen religieuse waandenkbeelden zoals het geval in buurland Polen bijvoorbeeld, geen plek voor extremistisch katholiek gedachtegoed. Ook geen plaats voor extremistisch Orthodox gedachtegoed.

Een mooie, welvarende, goed georganiseerde natie, een klein paradijsje temidden van verrotte corrupte rotlanden zoals Oekraine en Polen.
Lukashenko doet het prima. Deze man leidt een natie naar vrede, vriendschap en voorspoed. Deze man verbindt. Deze man is een leider met een hart voor zijn volk.

De demonstranten zijn van het niveau relschoppers zoals je in Nederland ziet in de Schilderswijk en Duindorp. Zij willen enkel onrust. Prima dat de autoriteiten daar tegen optreden. Nee, toestanden zoals bij ons in Nederland wenst men daar ook niet. Geen onruststokers, geen verwende etterbakjes, geen buitenlandse infiltranten.

Slava Lukashenko! _O_ _O_ _O_
pi_194587630
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Mensen die niet snappen dat ze in Belarus niet zitten te wachten op Oekrainse toestanden en ongeregeldheden. Kijk wat voor een puinhoop Oekraine nu is. Ouderen ontvangen maandenlang geen pensioen, als je al werk hebt verdien je omgerekend hooguit 100 euro op maandbasis, huizen, treinen, infrastructuur is stokoud en veelal in verval, maffia regeert en de militsia (politie) werkt samen met de maffia en bandieten en is niet in dienst van het volk, overal corruptie, begint al aan de grens waar steevast een 'darok' gevraagd wordt (een donatie aan de glorierijke Oekrainse Republiek), overal ligt afval op straat, oorlog in de Krim, Donetsk en Luhansk, oude SS-Oekrainse sentimenten die weer hevig tieren.

Belarus daarentegen is een goed en georganiseerd land. Schoon, geen propje papier op straat te vinden, mensen verdienen 400 euro per maand i.p.v. 100. Nauwelijks corruptie, geen donaties die je dient te betalen om de grens over te mogen, geen maffia die de staat heeft overgenomen en burgers terroriseert, ouderen krijgen gewoon hun pensioen waar zij recht op hebben, veiligheid nauwelijks criminaliteit, heel veel natuur dat goed onderhouden is, uitstekende infrastructuur, moderne treinen, geen narcomannen, geen dronkelappen overal op straat zoals in Oekraine het geval, geen SS-sentimenten. Geen religieuse waandenkbeelden zoals het geval in buurland Polen bijvoorbeeld, geen plek voor extremistisch katholiek gedachtegoed. Ook geen plaats voor extremistisch Orthodox gedachtegoed.

Een mooie, welvarende, goed georganiseerde natie, een klein paradijsje temidden van verrotte corrupte rotlanden zoals Oekraine en Polen.
Lukashenko doet het prima. Deze man leidt een natie naar vrede, vriendschap en voorspoed. Deze man verbindt. Deze man is een leider met een hart voor zijn volk.

De demonstranten zijn van het niveau relschoppers zoals je in Nederland ziet in de Schilderswijk en Duindorp. Zij willen enkel onrust. Prima dat de autoriteiten daar tegen optreden. Nee, toestanden zoals bij ons in Nederland wenst men daar ook niet. Geen onruststokers, geen verwende etterbakjes, geen buitenlandse infiltranten.

Slava Lukashenko! _O_ _O_ _O_
Waar hebben we dat eerder gezien? Afrikaanse toestanden lijkt het wel. Afval op straat? Dat tref je in de Congo maar in Europa? En die corruptie komt ook voor in Afrikaanse landen. In zulke mate dat het verpauperde derdewereld landen blijven.
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:29:26 #231
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194587782
quote:
84s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:53 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Mee eens, strategisch gezien zou het Rusland niet goed uitkomen. Persoonlijk heb ik weinig met de strategische benadering, en zou ik het liefst zien dat de huidige protesten resulteren in een meer democratische benadering en aanpak. Het liefst zonder meer buitensporig geweld en al helemaal geen militaire conflicten. Dat is misschien een naeve kijk op de dingen, maar ik gun deze mensen de veranderingen die ze graag willen.
Ik gun het ze ook! Democratie en vrijheid van meningsuiting is hier in West-Europa ook niet van de n op de andere dag ontstaan. Dit ging hier helaas met vallen en opstaan, honger en conflicten. Uiteindelijk hebben we het wel. Echter is het nog steeds niet perfect.

Ik probeer het om het in perspectief te stellen. Lukashenko is een mensenrechten-schuwende dictator. Dit is gewoon een feit. Ik denk dat de gemiddelde Wit-Russische arbeider Rusland al ziet als een baken van relatieve vrijheid. Vergeleken met wat ze nu hebben. Onder het mom van "better the devil you know.."

Strategisch belang is inderdaad niet altijd in het voordeel van de bevolking van het desbetreffende land maar het is wel iets waar zowel de EU als Moskou haar beleid op aanpast.

Hoe dan ook ik hoop dat de Wit-Russische bevolking krijgt waar het om vraagt. Zonder dat hun land finaal afbrandt zoals met Oekraene is gebeurd.
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:30:54 #232
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_194587809
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:48 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Dat zeg je heel goed. Het regime heeft Rusland ook niet nodig. Wat wel van strategisch belang is, is dat het land zelf geallieerd blijft met Moskou. Wit-Rusland is van enorm strategisch belang. Het ligt tussen Kaliningrad en Rusland proper in.
Let wel: Wit-Rusland grenst zelf niet aan Kaliningrad. Dat heeft alleen grenzen met Litouwen en Polen.
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:32:58 #233
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194587846
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:30 schreef freako het volgende:

[..]

Let wel: Wit-Rusland grenst zelf niet aan Kaliningrad. Dat heeft alleen grenzen met Litouwen en Polen.
Klopt, echter dat maakt het strategisch belang er niet minder om. Anders wordt Kaliningrad wel heel erg gesoleerd. :P
pi_194587897
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Belarus daarentegen is een goed en georganiseerd land. Schoon, geen propje papier op straat te vinden, mensen verdienen 400 euro per maand i.p.v. 100.
Hier klopt geen drol van. Wit-Rusland hoort bij de armste landen van Europa. Nauwelijks rijker dan Oekrane.

Hier een kaartje ter ondersteuning. En ik kan er meer geven.



quote:
Een mooie, welvarende, goed georganiseerde natie, een klein paradijsje temidden van verrotte corrupte rotlanden zoals Oekraine en Polen.
Lukashenko doet het prima. Deze man leidt een natie naar vrede, vriendschap en voorspoed. Deze man verbindt. Deze man is een leider met een hart voor zijn volk.

De demonstranten zijn van het niveau relschoppers zoals je in Nederland ziet in de Schilderswijk en Duindorp. Zij willen enkel onrust. Prima dat de autoriteiten daar tegen optreden. Nee, toestanden zoals bij ons in Nederland wenst men daar ook niet. Geen onruststokers, geen verwende etterbakjes, geen buitenlandse infiltranten.

Slava Lukashenko!
Je moet voor De Speld gaan schrijven.
pi_194587934
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hier klopt geen drol van. Wit-Rusland hoort bij de armste landen van Europa. Nauwelijks rijker dan Oekrane.

Hier een kaartje ter ondersteuning. En ik kan er meer geven.

[ afbeelding ]
[..]

Je moet voor De Speld gaan schrijven.
Belarus en meerdere oostbloklandjes hebben natuurlijk dealtjes met Rusland die ze op de been houdt.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:39:57 #236
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_194587961
Het nare is dat links in Nederland het opneemt voor raddraaiers en relschoppers en helemaal niets meer met het daadwerkelijke linkse gedachtegoed van doen heeft.

Lukashenko is een echte linkse leider, net als Hugo Chavez. Een man die er is voor het volk en niet voor de relschoppers die veelal nog gefinancieerd worden vanuit andere landen.

Links is Nederland neemt het op voor de relschoppers, voor mensen die anderen terroriseren en het leven zuur maken. Daadwerkelijk links neemt terecht afstand van etterbakjes, relschoppers en andere staatsondermijnende sujetten.

Links bouwt op, links heeft een doel voor ogen, een grotere visie, links leidt het volk, maar heeft zelf het grotere plaatje voor ogen.
Daadwerkelijk links houdt zich niet bezig met elitaire zaken als het verwijderen van het geslacht op een paspoort, of unisex toiletten of het al dan niet doorgaan van Sinterklaas. Dat is niet links, dat is elitair, dit heeft echt niets met het linkse gedachtegoed van doen. Dit doet juist afbreuk aan links, doet afbreuk aan de samenhang van het volk, aan de gemeenschapszin doet afbreuk aan de staat en het geluk van elke burger.

De echte vijand zit nog altijd in Washington, ook als Obama er zit (huidskleur is namelijk niet ter zake doende, het gaat om wat iemand voor het volk doet, niet om hoe iemand eruit ziet, huidskleur is namelijk geen verdienste).

Sommigen in oost-Europa bijvoorbeeld snappen (nog) wat links wel is. De extremistische feministische 2e golf is ook helemaal niet links bijvoorbeeld. Mannenhaat heeft niets met gelijke rechten van doen. Helemaal niets.

Links is overgenomen door rechts. Echt links bestaat in Nederland niet meer. Dat wat zich nu links noemt heeft helemaal niets met links van doen. Islam is bijvoorbeeld een rechtse stroming. Net zoals katholicisme dit is of Orthodox geloof. Echte linkse leiders gingen de strijd aan met de radicale Islam, echte leiders die nu niet meer leven zoals Ghadaffi en Saddam Hussein. Hoe anders is links in Nederland.
Dat zie je ook nu weer terug. Er is een daadwerkelijk links leider, die het echt opneemt voor zijn volk en geen zin heeft in Oekrainse toestanden wordt niet gesteund door wat zich hier in Nederland links noemt (maar in werkelijkheid gewoon rechts is of rijp is voor een inrichting), maar juist geminacht.
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 15:53:30 #237
375570 crew  Cyan9
pi_194588281
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Mensen die niet snappen dat ze in Belarus niet zitten te wachten op Oekrainse toestanden en ongeregeldheden. Kijk wat voor een puinhoop Oekraine nu is. Ouderen ontvangen maandenlang geen pensioen, als je al werk hebt verdien je omgerekend hooguit 100 euro op maandbasis, huizen, treinen, infrastructuur is stokoud en veelal in verval, maffia regeert en de militsia (politie) werkt samen met de maffia en bandieten en is niet in dienst van het volk, overal corruptie, begint al aan de grens waar steevast een 'darok' gevraagd wordt (een donatie aan de glorierijke Oekrainse Republiek), overal ligt afval op straat, oorlog in de Krim, Donetsk en Luhansk, oude SS-Oekrainse sentimenten die weer hevig tieren.

Belarus daarentegen is een goed en georganiseerd land. Schoon, geen propje papier op straat te vinden, mensen verdienen 400 euro per maand i.p.v. 100. Nauwelijks corruptie, geen donaties die je dient te betalen om de grens over te mogen, geen maffia die de staat heeft overgenomen en burgers terroriseert, ouderen krijgen gewoon hun pensioen waar zij recht op hebben, veiligheid nauwelijks criminaliteit, heel veel natuur dat goed onderhouden is, uitstekende infrastructuur, moderne treinen, geen narcomannen, geen dronkelappen overal op straat zoals in Oekraine het geval, geen SS-sentimenten. Geen religieuse waandenkbeelden zoals het geval in buurland Polen bijvoorbeeld, geen plek voor extremistisch katholiek gedachtegoed. Ook geen plaats voor extremistisch Orthodox gedachtegoed.

Een mooie, welvarende, goed georganiseerde natie, een klein paradijsje temidden van verrotte corrupte rotlanden zoals Oekraine en Polen.
Lukashenko doet het prima. Deze man leidt een natie naar vrede, vriendschap en voorspoed. Deze man verbindt. Deze man is een leider met een hart voor zijn volk.

De demonstranten zijn van het niveau relschoppers zoals je in Nederland ziet in de Schilderswijk en Duindorp. Zij willen enkel onrust. Prima dat de autoriteiten daar tegen optreden. Nee, toestanden zoals bij ons in Nederland wenst men daar ook niet. Geen onruststokers, geen verwende etterbakjes, geen buitenlandse infiltranten.

Slava Lukashenko! _O_ _O_ _O_
Grapjas
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194588379
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Lukashenko is een echte linkse leider, net als Hugo Chavez. Een man die er is voor het volk en niet voor de relschoppers die veelal nog gefinancieerd worden vanuit andere landen.
Het enige volk waar lukashenko om geeft is z’n eigen familie, geen enkele land heeft baat bij een leider die al een kwart eeuw in het zadel zit. Gelukkig lijkt het volk nu sterk genoeg om deze dictator weg te jagen
٩๏̯͡๏)۶
pi_194588476
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het nare is dat links in Nederland het opneemt voor raddraaiers en relschoppers en helemaal niets meer met het daadwerkelijke linkse gedachtegoed van doen heeft.

Lukashenko is een echte linkse leider, net als Hugo Chavez. Een man die er is voor het volk en niet voor de relschoppers die veelal nog gefinancieerd worden vanuit andere landen.

Links is Nederland neemt het op voor de relschoppers, voor mensen die anderen terroriseren en het leven zuur maken. Daadwerkelijk links neemt terecht afstand van etterbakjes, relschoppers en andere staatsondermijnende sujetten.

Links bouwt op, links heeft een doel voor ogen, een grotere visie, links leidt het volk, maar heeft zelf het grotere plaatje voor ogen.
Daadwerkelijk links houdt zich niet bezig met elitaire zaken als het verwijderen van het geslacht op een paspoort, of unisex toiletten of het al dan niet doorgaan van Sinterklaas. Dat is niet links, dat is elitair, dit heeft echt niets met het linkse gedachtegoed van doen. Dit doet juist afbreuk aan links, doet afbreuk aan de samenhang van het volk, aan de gemeenschapszin doet afbreuk aan de staat en het geluk van elke burger.

De echte vijand zit nog altijd in Washington, ook als Obama er zit (huidskleur is namelijk niet ter zake doende, het gaat om wat iemand voor het volk doet, niet om hoe iemand eruit ziet, huidskleur is namelijk geen verdienste).

Sommigen in oost-Europa bijvoorbeeld snappen (nog) wat links wel is. De extremistische feministische 2e golf is ook helemaal niet links bijvoorbeeld. Mannenhaat heeft niets met gelijke rechten van doen. Helemaal niets.

Links is overgenomen door rechts. Echt links bestaat in Nederland niet meer. Dat wat zich nu links noemt heeft helemaal niets met links van doen. Islam is bijvoorbeeld een rechtse stroming. Net zoals katholicisme dit is of Orthodox geloof. Echte linkse leiders gingen de strijd aan met de radicale Islam, echte leiders die nu niet meer leven zoals Ghadaffi en Saddam Hussein. Hoe anders is links in Nederland.
Dat zie je ook nu weer terug. Er is een daadwerkelijk links leider, die het echt opneemt voor zijn volk en geen zin heeft in Oekrainse toestanden wordt niet gesteund door wat zich hier in Nederland links noemt (maar in werkelijkheid gewoon rechts is of rijp is voor een inrichting), maar juist geminacht.
Lukosjenko is niet links.


quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:57 schreef Ronald het volgende:

[..]

Het enige volk waar lukashenko om geeft is z’n eigen familie, geen enkele land heeft baat bij een leider die al een kwart eeuw in het zadel zit. Gelukkig lijkt het volk nu sterk genoeg om deze dictator weg te jagen
Hij geeft ook om zijn land maar dat neemt niet weg dat hij wel een dictator is.
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 16:03:02 #240
375570 crew  Cyan9
pi_194588507
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 16:01 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Lukosjenko is niet links.
[..]

Hij geeft ook om zijn land maar dat neemt niet weg dat hij wel een dictator is.
Hij geeft om zijn versie van het land, en daarmee niet om de mensen die ook maar enig zins anders denken dan hij.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 16:05:08 #241
375570 crew  Cyan9
pi_194588567
Nog steeds:
twitter
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194588674
quote:
15s.gif Op zondag 16 augustus 2020 16:03 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Hij geeft om zijn versie van het land, en daarmee niet om de mensen die ook maar enig zins anders denken dan hij.
Waarom moet hij per se anders denken? Wat doet Belarus precies fout? Al deze jaren een vrij welvarend land geweest zeker in vergelijking met de corrupte buurlanden en L heeft daaraan een flinke bijdrage geleverd.

Verdeeldheid en andersdenkendheid toejuichen om verdeeld te zijn op zich moet je niet willen. Mochten ze valide punten horen we dat graag.

Er zijn ook dictators die hun land naar de knoppen helpen. Daar schaar ik L niet onder. Dus dictaturen afwijzen op basis van de staatsvorm op zich is ook niet gewenst.
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 16:10:47 #243
375570 crew  Cyan9
pi_194588710
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 16:08 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Waarom moet hij per se anders denken? Wat doet Belarus precies fout? Al deze jaren een vrij welvarend land geweest zeker in vergelijking met de corrupte buurlanden en L heeft daaraan een flinke bijdrage geleverd.

Verdeeldheid en andersdenkendheid toejuichen om verdeeld te zijn op zich moet je niet willen. Mochten ze valide punten horen we dat graag.

Er zijn ook dictators die hun land naar de knoppen helpen. Daar schaar ik L niet onder.
Ik zeg niet dat hij anders moet denken. Maar aan de steeds grotere protesten te zien, zijn de mensen het niet meer met hem eens.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194588762
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 16:10 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat hij anders moet denken. Maar aan de steeds grotere protesten te zien, zijn de mensen het niet meer met hem eens.
Al lange tijd ook. Maar eerder kon hij het nog met veel geweld neerslaan...
pi_194588794
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 16:10 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat hij anders moet denken. Maar aan de steeds grotere protesten te zien, zijn de mensen het niet meer met hem eens.
Ze zijn het er niet mee eens dat ze geen vrije keuze hebben gehad om een vrouw te verkiezen waarachter een groot deel van de bevolking had gestaan.

Ze zijn het grotendeels wel eens met de economie, de welvaart, infrastructuur, e.d. Vergeet niet dat er vr de verkiezingen geen enkel protest van betekenis was.
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 16:21:06 #246
375570 crew  Cyan9
pi_194588910
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 16:15 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Ze zijn het er niet mee eens dat ze geen vrije keuze hebben gehad om een vrouw te verkiezen waarachter een groot deel van de bevolking had gestaan.

Ze zijn het grotendeels wel eens met de economie, de welvaart, infrastructuur, e.d. Vergeet niet dat er vr de verkiezingen geen enkel protest van betekenis was.
Dat eerste is dan ook het punt waar het omgaat, aanvullend met mensenrechtenschendingen en buitensporig geweld dat geautoriseerd wordt vanuit het uitgaande regime.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194588981
quote:
82s.gif Op zondag 16 augustus 2020 16:21 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dat eerste is dan ook het punt waar het omgaat, aanvullend met mensenrechtenschendingen en buitensporig geweld dat geautoriseerd wordt vanuit het uitgaande regime.
Ach dat kun je zeggen over iedere vorm van gewelddaeige protesten. Van hier tot Tokio tot de VS en dan weer terug. In NL slaat de ME keihard om zich heen, in de VS treedt de Nationale Garde hardhandig. Pepperspray, wapenstokken, waterkannonen, rubberen kogels, iedereen en alles wordt keihard neergeslagen. Dus wij zijn hier in het westen niet anders.

Nogmaals voor de protesten was er nauwelijks geweld in het land.
pi_194589013
quote:
82s.gif Op zondag 16 augustus 2020 16:21 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dat eerste is dan ook het punt waar het omgaat, aanvullend met mensenrechtenschendingen en buitensporig geweld dat geautoriseerd wordt vanuit het uitgaande regime.
En dit viel mij ook op, hoezo uitgaand? Hij is nog steeds aan de macht en blijt voorzover we nu nog weten ook zo?
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 16:34:38 #249
375570 crew  Cyan9
pi_194589220
twitter
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194589275
quote:
6s.gif Op zondag 16 augustus 2020 16:34 schreef Cyan9 het volgende:
[ twitter ]
Die volgen het voorbeeld van demonstranten in het voor hen 'vrije' westen. Europa en de VS namelijk. In beide van die continenten decennialang vrij rustig. Nu niet meer. Dus dan gaan de Belarussen ook de straat op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')