Succes! Hopelijk geeft het weer vermindering van pijnklachten. Schouder/arm problemen blijven lastig, heb je er eenmaal last van dan is 100% herstel vaak moeilijk te realiseren.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:46 schreef Seven. het volgende:
Six. z'n ingreep gaat donderdag al gebeuren als het goed is.
OT aubquote:Op dinsdag 8 september 2020 11:04 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Succes! Hopelijk geeft het weer vermindering van pijnklachten. Schouder/arm problemen blijven lastig, heb je er eenmaal last van dan is 100% herstel vaak moeilijk te realiseren.
Meissie toch, ben je nog steeds van streek dat die lelijke zeven de pelletkunst van onze alfa niet mooi vond? Stil maar hoor. Begrijp ik best hoor, is nog maar een maand geleden tenslotte.quote:
Asjeblieft zeg, wat zit jou eigenlijk allemaal dwars dat je iedere keer maar weer meent de boel te moeten komen verstieren als een kleuter die zijn zin niet krijgt !quote:
quote:Op maandag 7 september 2020 09:21 schreef Seven. het volgende:
Had je die buttplug niet kunnen verstoppen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
Dit inderdaad. Stoor me eraan, wil graag de ontwikkelingen van deze verbouwing volgen.quote:
Voelt dat nou lekker? Kleuter.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:31 schreef Tobiel het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Stoor me eraan, wil graag de ontwikkelingen van deze verbouwing volgen.
Mijn zoon heeft vandaag zijn Duplobouwwerk afgemaakt. Ik zie overeenkomsten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de woonverdieping zitten ze allemaal nog op ooghoogte. Op zolder zullen we dat denk ik nog wel doen, tegen de tijd dat hij gaat kruipen. Dan moeten we de trap ook beveiligen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:30 schreef monsterd. het volgende:
Fijn zeg, hoop op goed herstel voor six deze keer!
Gaan jullie stopcontacten überhaupt nog baby proofen trouwens?
Zo deden ze dat in 1968 met huizen bouwen. Geen idee waarom want het is nooit praktisch geweest.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:28 schreef bleiblei het volgende:
Stopcontacten op ooghoogte? Wat is daar de gedachte achter?
Naast een schakelaar bij de deur kan ik nog wel een keer begrijpen; voor een stofzuiger e.d.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:28 schreef bleiblei het volgende:
Stopcontacten op ooghoogte? Wat is daar de gedachte achter?
Bedoel je niet de hoogte waar tegenwoordig schakelaars op de muur zitten? Dus rond de 115cm vanaf de grond, niet ergens tussen de 160/170cm van de grond? Ooghoogte vind ik wel bizar eigenlijk, en was zeker niet normaal in de 70s.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zo deden ze dat in 1968 met huizen bouwen. Geen idee waarom want het is nooit praktisch geweest.
Naast schakelaar bij een deur is alleen ooghoogte voor dwergen en mensen die op hun knieën zittenquote:Op dinsdag 8 september 2020 21:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Naast een schakelaar bij de deur kan ik nog wel een keer begrijpen; voor een stofzuiger e.d.
Voor de rest vind ik ook dat die op 30 cm van de vloer thuis horen.
Nee, serieus in het hele huis zaten alle stopcontacten en lichtknoppen op 130-140cm. We hebben er nog een hoop. In de hal beneden zitten de lichtknoppen nog steeds op die hoogte.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Bedoel je niet de hoogte waar tegenwoordig schakelaars op de muur zitten? Dus rond de 115cm vanaf de grond, niet ergens tussen de 160/170cm van de grond? Ooghoogte vind ik wel bizar eigenlijk, en was zeker niet normaal in de 70s.
In dit huis, 1962, zit ook vrijwel alles op ooghoogtequote:Op dinsdag 8 september 2020 21:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Bedoel je niet de hoogte waar tegenwoordig schakelaars op de muur zitten? Dus rond de 115cm vanaf de grond, niet ergens tussen de 160/170cm van de grond? Ooghoogte vind ik wel bizar eigenlijk, en was zeker niet normaal in de 70s.
De lichtknoppen op zolder zitten nu allemaal op 1m of zoiets, op zo'n hoogte dat je je arm niet hoeft te liften maar gewoon een maai kunt doenquote:Op dinsdag 8 september 2020 21:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Naast een schakelaar bij de deur kan ik nog wel een keer begrijpen; voor een stofzuiger e.d.
In die tijd was verlichting overrated dus dat was toen geen probleemquote:Op dinsdag 8 september 2020 21:55 schreef bleiblei het volgende:
Bijzonder. En onhandig ook, kan je niet ff een lamp inpluggen zonder een bungelend schakelaar.
Bijzonder achterhaald was het zeker. Misschien wordt dit huis over 50 jaar weer zo ingrijpend verbouwd en dan vragen ze zich af waar we toch in godsnaam zoveel stopcontacten voor nodig hadden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:55 schreef bleiblei het volgende:
Bijzonder. En onhandig ook, kan je niet ff een lamp inpluggen zonder een bungelend schakelaar.
En van tablets en telefoons was ook geen sprake. Analoge wekkers enzo.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:55 schreef Molo het volgende:
[..]
In die tijd was verlichting overrated dus dat was toen geen probleem
quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:10 schreef Tobiel het volgende:
Opnieuw verbouwd worden zal het zeker.
Radiatoren??? Met standaard 30+ graden zijn die ook niet meer nodig danquote:Op dinsdag 8 september 2020 22:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bijzonder achterhaald was het zeker. Misschien wordt dit huis over 50 jaar weer zo ingrijpend verbouwd en dan vragen ze zich af waar we toch in godsnaam zoveel stopcontacten voor nodig hadden.
[..]
En van tablets en telefoons was ook geen sprake. Analoge wekkers enzo.
Dank je,quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:30 schreef monsterd. het volgende:
Fijn zeg, hoop op goed herstel voor six deze keer!
Gaan jullie stopcontacten überhaupt nog baby proofen trouwens?
In het huis van mijn zoon zitten de stopcontacten ook op ooghoogte, en midden op een muur ook.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dan laten we er ijswater doorheen lopenquote:Op dinsdag 8 september 2020 22:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Radiatoren??? Met standaard 30+ graden zijn die ook niet meer nodig dan
Haha, ik weet niet of die nog origineel waren maar was wel zwaar verouderd met 1 if 2 platen en zonder lamellen, dus niet geschikt voor laagtemperatuur. En dan ook nog met buizen die over de grond liepen met nog van die grijze isolatiemantels er omheenquote:Op dinsdag 8 september 2020 22:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Radiatoren??? Met standaard 30+ graden zijn die ook niet meer nodig dan
Die zouden normaal gesproken corona proof kindveilig moeten zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:19 schreef Six. het volgende:
[..]
Dank je,
De stopcontacten hebben van die klepjes achter de contact gaten maar ik heb eigenlijk geen idee of dat afdoende is. Morgen maar eens testen (op een veilige manier uiteraard)
Ik kom het ook nog geregeld tegen in de wat oudere woningen, met stopcontacten op de meest onlogische plaatsen. Vroeger werd daar niet zoveel aandacht aan besteed geloof ik.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
In het huis van mijn zoon zitten de stopcontacten ook op ooghoogte, en midden op een muur ook.
Huis is van 1966.
Stofzuigen doe je toch staand ? Dan is 1,05m een prima standaard hoogte.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naast schakelaar bij een deur is alleen ooghoogte voor dwergen en mensen die op hun knieën zitten.
Joh, dat heb je voorlopig nog niet nodigquote:Op dinsdag 8 september 2020 22:19 schreef Six. het volgende:
[..]
Dank je,
De stopcontacten hebben van die klepjes achter de contact gaten maar ik heb eigenlijk geen idee of dat afdoende is. Morgen maar eens testen (op een veilige manier uiteraard)
Bedoelde met klimaatveranderingquote:Op dinsdag 8 september 2020 22:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha, ik weet niet of die nog origineel waren maar was wel zwaar verouderd met 1 if 2 platen en zonder lamellen, dus niet geschikt voor laagtemperatuur. En dan ook nog met buizen die over de grond liepen met nog van die grijze isolatiemantels er omheen.
Dat buizencircus heeft Six. ook allemaal vervangen en netjes weggewerkt in de nieuwe muren. En de nieuwe radiatoren krijgen allemaal Tado knoppen zodat we alle kamers afzonderlijk kunnen verwarmen.
Als je toch aan het verbouwen bent is die +/- 1 euro per wcd extra geen slechte investering. Dan zijn de stopcontacten meteen onzichtbaar kinderveilig. Ook geen gedoe meer met die onhandige draai plaatjes. We hebben dat hier ook gedaan, maar idd, moet ook bekennen dat onze drie kinderen weinig interesse hebben in het stopcontact. Moet je ook beetje geluk mee hebben denk ik.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Joh, dat heb je voorlopig nog niet nodig
Hier zijn ze er nooit gekomen, kind is vier en leeft nog
Ze had er nooit interesse in. Ook niet als ze in de buurt van die ooghoogte kwam
Kind van vriendin zit altijd overal wat maar mogelijk is in te poeren met stokjes en vingers etc.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:44 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Als je toch aan het verbouwen bent is die +/- 1 euro per wcd extra geen slechte investering. Dan zijn de stopcontacten meteen onzichtbaar kinderveilig. Ook geen gedoe meer met die onhandige draai plaatjes. We hebben dat hier ook gedaan, maar idd, moet ook bekennen dat onze drie kinderen weinig interesse hebben in het stopcontact. Moet je ook beetje geluk mee hebben denk ik.
Hier ook niet. Wij hadden traphekjes en dat was het wel.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Joh, dat heb je voorlopig nog niet nodig
Hier zijn ze er nooit gekomen, kind is vier en leeft nog
Ze had er nooit interesse in. Ook niet als ze in de buurt van die ooghoogte kwam
Boh ja.. je zult zien dat ik na de bevalling zo een hormoonmoeder word die overal gevaren ziet. Zal Six. fijn vindenquote:Op woensdag 9 september 2020 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hier ook niet. Wij hadden traphekjes en dat was het wel.
Oh, ik bedenk nu dat we wel ineens allerlei kasten aan de muur vast zijn gaan maken. Dat was wel een schrikbeeld van me, een kind dat in een kast klimt en de kast over zich heen krijgt.
Dankjewel Leandra, die lieve man van me ligt al te tukken dus ik vermoed dat hij lekker uitgerust de ingreep in kan gaan.quote:
Ach, dat was en ben ik ook wel, maar veel gevaren zijn echt overdreven. Da's dan een kwestie van afwachten wat voor kind je krijgt en daar eventueel aanpassingen op maken.quote:Op woensdag 9 september 2020 23:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Boh ja.. je zult zien dat ik na de bevalling zo een hormoonmoeder word die overal gevaren ziet. Zal Six. fijn vinden.
Volgende week kan ik wel weer wat doen al is het alleen met mijn linker hand, als mijn vader komt helpen heb ik 3 linker handen 🤣quote:
Of omaquote:Op vrijdag 25 september 2020 00:41 schreef Leandra het volgende:
Ik zie op insta net deze langskomen:
Alsof ze jullie ideeën gegapt hebben en vervolgens slecht uitgevoerd hebben: https://www.funda.nl/koop(...)utm_source=instagram
Maar misschien willen ze zelf boven gaan wonen en zoeken ze voor de benedenverdieping een student die van tuinieren houdt
Zo´n bevalling is meestal ook een hele klus hoor. Waarvoor nog een welgemeend "Gefeliciteerd met jullie larfje"quote:
Bevalling? waar heb je t over? ik ben hier alleen voor OTquote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:05 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zo´n bevalling is meestal ook een hele klus hoor. Waarvoor nog een welgemeend "Gefeliciteerd met jullie larfje"
OT?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:23 schreef l1ghted het volgende:
[..]
Bevalling? waar heb je t over? ik ben hier alleen voor OT
De bevalling was wel alsof ik een flinke marathon heb gelopen maar viel me enorm mee. Om 7:00 kreeg ik wat voorweeën die om 9:00 weer ophielden. Dus toen dacht ik nog ff te gaan lunchen in een andere stad onder het mom van 'als we toch niet gaan bevallen'. Maar om 10:00 kwam het toch weer op gang dus de lunchafspraak afgezegdquote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:05 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zo´n bevalling is meestal ook een hele klus hoor. Waarvoor nog een welgemeend "Gefeliciteerd met jullie larfje"
Goed! Veel ondankbare klusjes zijn gedaan (van die dingen waar je weinig zichtbaar resultaat ziet, maar die wel moeten gebeuren).quote:
Ik dacht dus dat ik als moeder wel redelijk hard zou zijn, maar het blijkt wel dat ik een zacht ei ben. Voor hij er was, dacht ik: als die kamer klaar is eind van het jaar, direct naar boven met dat kind, worden ze hard van. Maar nu is hij er, en nu vind ik de co-sleeper nog te ver wegquote:Op zondag 18 oktober 2020 09:03 schreef monsterd. het volgende:
Ondankbaar zijn je klussen natuurlijk niet, zulke dingen moeten toch gebeuren en fijn dat dat opgepakt is. Mooie plannen trouwens verder, ik wacht met plezier af op de komst van de nieuwe vloer.
Vanaf wanneer gaat Colin eigenlijk in zijn kamer slapen? Is dat een korte termijn wens of lange termijn?
Colin is niet mijn onze zoon zijn echte naam. Deze naam stond wel in de top 3 van het namenlijstje voor jongens.quote:
Je ziet wel hoe het loopt. Ik heb bij beide kinderen een andere ontwikkeling doorgemaakt. De oudste sliep eerst in een wieg, toen bij ons in bed en ging vrij snel naar zijn eigen kamer. Dat was de eerste nachten moeilijk, maar we sliepen er uiteindelijk allemaal beter door.quote:Op zondag 18 oktober 2020 11:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik dacht dus dat ik als moeder wel redelijk hard zou zijn, maar het blijkt wel dat ik een zacht ei ben. Voor hij er was, dacht ik: als die kamer klaar is eind van het jaar, direct naar boven met dat kind, worden ze hard van. Maar nu is hij er, en nu vind ik de co-sleeper nog te ver weg. Wat ik heb onderschat is dat er een bijna tastbare honger is naar fysiek contact (van beide kanten).
Ergens ook wel gek natuurlijk dat mensen in de westerse wereld hun kinderen vanaf zeer prille leeftijd in een aparte kamer neerlegt. Geen enkel zoogdier stopt hun nageslacht in een apart kamertje.
Dus dit zou wel eens zo een kind kunnen worden die op zijn 4e nog in het grote bed slaapt. Six. kan dus lekker rustig aan doen wat mij betreft, de planning is dat hij eerst de badkamer afmaakt en dan pas Colin zijn kamer.
Is een flinke kamer inderdaad. Kan net gemak een 2 persoonsbed (zowel over de lengte als de breedte).quote:Op zondag 18 oktober 2020 13:24 schreef Claudia_x het volgende:
Sodeju, wat een update!![]()
De kamer van jullie zoon wordt volgens mij een geweldige ruimte. Lekker groot en licht (die raampartij!).
Hebben we op de begane grond ook, en bevalt daar prima, maar daar staat geen lantaarnpaal in te schijnenquote:Op zondag 18 oktober 2020 14:30 schreef Puala het volgende:
Plisse kan ook op draai/kiep op t frame. Krijg je alleen 3 losse.
Ik heb verduisterende op mn slaapkamer die wel een lantaarnpaal heeft. 2 raampartijen en een deur. Ik wil zeggen 98% lichtdicht. Komt wel iets langs, maar is miniemquote:Op zondag 18 oktober 2020 15:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hebben we op de begane grond ook, en bevalt daar prima, maar daar staat geen lantaarnpaal in te schijnen.
Hmm, op zich.. zou kunnen, als we het maar op de kozijnen zelf monteren met zij geleiders. Dan heb je geen spleet waar het licht tussendoor piept. Dan is plissé ook een optie trouwens!quote:Op zondag 18 oktober 2020 14:40 schreef Claudia_x het volgende:
@:Seven., wij hebben net verduisterende rolgordijnen voor onze zolder gekocht (hier). Wij zaten met soortgelijke overwegingen. Ik ben heel tevreden over onze nieuwe rolgordijnen. Het was bij ons alleen passen en meten om te zien of deze rolgordijnen voldeden. Aanvankelijk keken we naar de rolgordijnen met minicassette, maar die pasten bij ons niet. Bovendien zijn die bedoeld voor kunststof kozijnen (je schroeft de zijgeleidingspanelen niet maar plakt ze vast). Voor jullie zouden die misschien wel goed zijn?
Zo ziet het er bij ons uit (mogelijk had je dit al gezien):
[ afbeelding ]
Gaat ook goed met het draaikiepraam.
Je bedoelt van die aan de buitenkant van het huis? Die zijn zo ontzettend lelijk (vind ik).quote:Op zondag 18 oktober 2020 15:13 schreef SQ het volgende:
Als je het echt stikdonker wil hebben moet je een rolluik nemen. Isoleert ook meteen lekker. Kun je aan de binnenkant gewoon iets moois hangen
Ik ken ze, want ik heb ze zelf ook maar als je hypergevoelig bent voor het minste straaltje licht is dat niet voldoendequote:Op maandag 19 oktober 2020 06:18 schreef manny het volgende:
[..]
Je bedoelt van die aan de buitenkant van het huis? Die zijn zo ontzettend lelijk (vind ik).
We hebben destijds bij de speciaalzaak van die niet licht doorlatende gordijnen laten maken (lees: op maat laten maken). Daar zat aan de buitenkant als het ware nog een tweede laag op. Kost flink wat, maar daarna wel echt donker. Ook midden zomer.
Ah. Check. Als je dat denkt dan zijn rolluiken inderdaad de oplossing of alles dichtmetselen...quote:Op maandag 19 oktober 2020 07:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ken ze, want ik heb ze zelf ook maar als je hypergevoelig bent voor het minste straaltje licht is dat niet voldoende
Zo creatief zijn we dan weer nietquote:Op zondag 18 oktober 2020 15:52 schreef Leandra het volgende:
De gordijnen op de slaapkamer van Soneal zien er wel uit als kindergordijnen maar waren in feite spreien van een speciale collectie van Ikea, die lagen vervolgens in de koopjeshoek voor ¤ 5,= dus die hebben ¤ 20 en wat huisvlijt gekost, door mijn moeder overigens, die heeft ze per 2 aan elkaar genaaid en aan de bovenkant zo'n strook bevestigd waar de haken aan kunnen.
In onze slaapkamer hebben we gordijnen die van een lits-jumeaux dekbedhoes gemaakt zijn in 2008 ofzo al, ook omdat ik geen mooie gordijnen kon vinden.
Beide helften van elkaar losgetornd, de randen gezoomd en zo'n strook voor haken aan de bovenkant bevestigd.
Nah, geweldig aanbod! Tegellijm hebben wij niet nodig, want we hebben weer van die Dumawall PVC platen die je met kit tegen de muur plakt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 18:12 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb m zelf morgen en overmorgen nog nodig, daarna mogen jullie mijn mixer wel effe lenen hoor!
Al is het straks voor de tegellijm enzo misschien ook wel fijn om er zelf een te kopen, ik heb de goedkoopste Rubi, 100 euro ofzo maar doet t prima.
Het lekte tussen de gipsplaten door bij het muurtje bovenaan de trap (waar de 3 lampjes boven komen te hangen). En dat spul is dus zo dun als drinkyoghurt dus voor we het wisten, lag het 2 verdiepingen lager. Gelukkig doen wij niets met vloerbedekking, en de muren waar het langs lekte waren Histor Geordend groen, in plaats van RAL 9010quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:59 schreef Claudia_x het volgende:
Net een gietvloer joh.Lekker bezig! Nog even en de definitieve vloer is er.
Wat voor lekkage hadden jullie?
Akkit van de Hornbach. De mengverhouding echt ruim aanhouden! Ik vraag Six. straks ff om te reageren, beide heren liggen samen te tukken op de bank. Ik weet wel dat Six. gisteren voor de zekerheid nog 3 zakken extra gehaald heeft en die zijn allemaal op gegaan. Ze kwamen precies goed uit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:31 schreef monsterd. het volgende:
Welk egaliseerspul hebben jullie gekocht en hoeveel zakken zijn er doorheen gegaan? Ik las dat egalisatie het niet noodzakelijk waterpas maakt, was dat nog lastig zelf inschatten?
Wij gaan zeer binnenkort ook egaliseren
Met een waterpas gok ik zoquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:46 schreef Seven. het volgende:
En klopt, het waterpas gedeelte moet je schijnbaar zelf in de gaten houden maar hoe Six. dat gedaan heeft, weet ik zo ff niet.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |