abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194464578
Drive in woningen zijn huizen met op de begane grond een inpandige garage aan de voorkant. Aan de achterkant hebben de woningen een extra kamer, die voor kleine ondernemers erg aantrekkelijk is. Zo laat ik mijn haren knippen door de buurvrouw die een salon aan huis heeft, en nog iemand in dit rijtje heeft een beautysalon. Verder vind je hier fysiotherapeuten en administratiekantoren, naaiateliers en noem maar op. Deze woningen hebben geen dragende muren, ze zijn 4,5 meter breed en 12 meter diep. Alleen de zijmuren en de betonnen vloeren zijn dragend, dus dit woningtype is een walhalla voor de doe-het-zelver. En dat is te zien...! Alle huizen zijn heel verschillend ingericht en verbouwd, dus een kijkje bij de buren levert hier altijd weer leuke inspiratie op voor je eigen huis.

Op de eerste verdieping zit de keuken en de woonkamer. Wij hebben er nog een balkon achter van 4,5 bij 4m. Op de tweede verdieping hebben we 1 grote en 2 kleine slaapkamers en een badkamer. Dus een volledig functioneel huis, we hoeven niet te douchen bij de buren als we gaan slopen in ieder geval.

Voor we begonnen met de echte verbouwing, hebben we even de keuken gepimpt in een weekje tijd. Alleen de bovenkastjes gesloopt en een nieuwe achterwand:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eethoek en woonkamer ingericht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen hebben we dit plan bedacht voor de begane grond, hiermee geven we het huidige 'kantoor' en 'hobbykamer' op. En in de plaats daarvan, komt er een goed kantoor, die door het inbouwen van een kitchenette en een kast voor de wasmachine onder de trap, ook dienst doet als hele fancy bijkeuken. En aan de achterkant komt een vierde slaapkamer met eigen badkamer en inloopkast:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit was de oude plattegrond, we hebben dus deuren verplaatst en de trap aan 1 kant open gegooid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen... slopen (27 december 2017). We hebben de hele begane grond gestript, het enige dat is blijven staan is de meterkast en de trap. We hebben ook een kleine 50 kilo aan asbest afgevoerd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna heeft Six. alle grondbalken geplaatst en de houten frames voor de muren weer opgebouwd. Vervolgens besloten we om tķch maar voor vloerverwarming te gaan, welke hij ook zelf gelegd heeft:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens hebben we wat gedoe gehad met de vloerboer. Hij heeft de zandcementlaag niet dik genoeg gestort. Vervolgens moest hij zelf een dikkere egalinelaag leggen om het op te lossen, maar dan wel tegen een goede prijs. Helaas heeft hij bij de egalinelaag een kam gebruikt om uit te strijken, in plaats van een prikroller. Het gevolg is dat wij de kamstrepen eraf moeten schuren. Maar OK, buiten wat frustratie zijn we wel blij met de vloer nu.

Na het vloerdebacle, moesten de voor- en achtergevel eraan geloven:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na fase 1 van de verbouwing, hebben we de voordeur vervangen in juli 2019:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het balkon is waterdicht gemaakt, eigenlijk zitten we nu vaker onder het balkon dan er op:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onder het raam aan de voorkant, heeft Six. een enorm bureau gemaakt voor me (3,5m breed, 1m diep, okoumé multiplex plaat van 4cm dik). Hier kun je makkelijk met 2 personen werken, was opvouwen, origami doen of wat je dan ook maar wil. Dit bureaublad loopt om het hoekje via een kleine verhoging over in de kitchenette. Verder een verlaagd plafond in hetzelfde materiaal, gewoon omdat we dat een tof idee vonden. Ik noem dit ook wel mijn home control tower :') :+ :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen raakten we even afgeleid. We hadden even een impuls nodig en ach.. we sjouwen 2 keer per dag door de begane grond en vervolgens leven we alsof er geen verbouwing plaats vindt, dus we hebben geen haast. Dus we zijn in augustus en september bezig geweest met de tuin. We hebben een stapel oude golfplaten van mijn vader gebruikt voor de schutting (geen asbest, wel vezelcement) en deze zwart geschilderd met betonverf. Dit hele project heeft inclusief beplanting 1500 euro gekost, en 2 maanden van onze tijd. We zijn er superblij mee, vooral met Six. zijn Ikea-hack hanglampen. Niet zichtbaar op de foto's is het terras onder het balkon, dus we hebben een waterdicht terras in de schaduw en zonnen kunnen we bovenop het balkon.

De tuin voor we 'm onder handen hebben genomen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We bestelden deze silo van 2,15 doorsnee (en 8m hoog):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hebben we in plakken geslepen om er wat moois van te maken van de tuin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tuin voor en tijdens:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tuin na (lampen is een Ikea-hack, idee van Six.):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na 2 maanden (eind september 2018) zijn we binnen weer verder gegaan, het weer werd weer kut en ik begon ongeduldig te worden ;) . We begonnen met de garderobe:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een glazen deur tussen de entree en de hal waar slaapkamer, trap, kantoor en WC samenkomen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De geheime deur naar de slaapkamer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De traptreden zijn geschuurd en opnieuw gelakt. De stootborden heeft Six. zelf voor het beton gezet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De WC:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De slaapkamer is inmiddels in gebruik genomen, inclusief beamer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De ensuite badkamer is af (en het doucht best lekker, zo'n 50x50cm regendouchekop gemonteerd aan het plafond O+ ) :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit vind ik persoonlijk wel de beste feature aan deze verbouwing. De inloopkast:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De verbouwing beneden is klaar! Wel nog een waslijst aan kleine klusjes maar we zijn verhuisd en dat is de belangrijkste mijlpaal. We beginnen nu te sparen voor de badkamer boven, die moet ook totaal gesloopt worden, vloerverwarming op de hele verdieping (dus ook 3 slaapkamers). De CV moet verplaatst worden en de ruimte voor de CV moet groot genoeg worden voor evt. een warmtepomp.

Het wensenlijstje voor de rest van 2019:

De slaapkamer (schilderen)
De ensuite (schilderen/installatie en kitten)
De inloopkast (stucen/schilderenhoop timmerwerk)
Hele verdieping nog 1 laag betonverf en dan epoxy of polyurethaan (alleen betonverf gaat 'm niet worden!)
Terras onder het balkon tegelen
Badkamer op zolder slopen, hele zolder voorzien van vloerverwarming (3 slaapkamers)
• Vloerisolatie in de kruipruimte
Nieuwe voordeur

Over 4-5 jaar: woonkamer/keuken strippen, vloerverwarming erin, en hopelijk van het gas af
Over 6-10 jaar: dak vernieuwen, warmtepomp

In het vorige deel hebben we samen een kindje gemaakt (die komt in september), we zijn getrouwd voor de wet (feestje komt na Corona) en de dag na het trouwen zijn we met de sloophamer door de zolder gegaan.

Plan voor en plan na:





De zolder was sterk verouderd. De ketel was 12 jaar oud en die hing op een verschrikkelijke plek. Bovendien was het leidingwerk echt amateuristisch gedaan. Dus uiteindelijk hebben we die verplaatst opdat we de badkamer konden vergroten. Ook stond er middenin de overloop een extra kozijn zonder deur. Vermoedelijk om geluid tegen te houden (open trap naar beneden). De gipsplaten waren niet eens afgesmeerd maar gewoon geverfd :') .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De slaapkamers konden wel een upgrade gebruiken. Beide pubers hadden 2 stopcontacten op ooghoogte, de verwarmingsbuizen liepen dwars door de slaapkamers met van die grijze isolatiebuizen. :') , afschuwelijk lelijke vensterbanken, alles zat vol met structuurverf en de laminaatvloeren was ik ook echt niet blij mee.

De slaapkamer van de oudste voor het slopen:





Aangezien zij 13 was toen we hier gingen wonen, hebben we die destijds geschilderd. We hebben de schoorsteen eruit gesloopt en de kamer kleiner gemaakt:







Resultaat:





En de slaapkamer van de jongste moest er ook aan geloven. Ook dit was een echte kinderkamer (foto's hieronder). De kamer kreeg alleen een verfje toen we hier naartoe verhuisden.



En het eindresultaat is een slaapkamer waarin onze puber wel een jaar of 4-6 in vooruit kan.





Beide dames hebben nu trouwens tijdelijke vloerbedekking. Op 3 september komt er een Novilon vloer (Hongaarse punt O+) op de hele verdieping, inclusief de slaapkamer. En op beide kamers moeten de verwarmingen nog aangesloten worden, vensterbanken en deuren aflakken en dat soort zaken. Maar voor nu bewoonbaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Seven. op 09-08-2020 09:50:17 ]
Resistance is futile.
pi_194464868
Ik wilde de OP updaten met meer foto's maar mijn imgur app blijft steeds sluiten :(
Resistance is futile.
pi_194468474
https://nl.imgbb.com/ werkt ook rete-fijn ^O^
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  zondag 9 augustus 2020 @ 01:41:22 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194468675
quote:
14s.gif Op zondag 9 augustus 2020 01:10 schreef Koral het volgende:
https://nl.imgbb.com/ werkt ook rete-fijn ^O^
Morgen maar eens proberen ^O^
Resistance is futile.
pi_194469537
Ik heb destijds exact zo'n woning gekocht en een paar jaar later boven op het dak een zolder met balcon er bij gebouwd. Dus 4 lagen woning.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 9 augustus 2020 @ 09:27:37 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194469881
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 08:09 schreef cempexo het volgende:
Ik heb destijds exact zo'n woning gekocht en een paar jaar later boven op het dak een zolder met balcon er bij gebouwd. Dus 4 lagen woning.
Het is een optie maar ik vind de waardevermeerdering de moeite niet waard, en het 'wie gaat dat allemaal schoonmaken argument' speelt ook wel mee :+ . We hebben nu 4 slaapkamers en een groot kantoor die we als kantoor, opslag, bijkeuken, washok en over 2 maanden als tijdelijke kinderkamer gaan gebruiken.

Dus bureau doet dan dienst als commode, alle kleertjes kunnen dan wel ff in de kast op kantoor. We hebben daar warm water dus badje is daar ook geen probleem. Dan kan de kleine bij ons op de kamer tukken en hoeven we niet steeds naar zolder te sjouwen 's nachts.

En verder is de kinderkamer nog niet klaar als onze zoon komt :+

Toen we het kochten:



Nu:

Resistance is futile.
  zondag 9 augustus 2020 @ 09:38:49 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194470004
Ondertussen hebben we een heel handig hulpje. Six. zijn vader is 77, maar bijzonder vitaal. Normaal gesproken zijn hij en mijn schoonmoeder de hele zomer de hort op met hun boot die in Friesland ligt. Deze zomer zijn ze beduidend meer thuis wegens Corona. Dus hij verveelt zich en die 2 rechterhanden heeft Six. van hem.

Dus hij komt een paar keer per week meeklussen. Six. en zijn vader zijn een uitstekend team en samen gaan ze hard!

Vooruitgang in de badkamer:






Het dak is geīsoleerd op de overloop:



Lampje boven het muurtje O+ :



Six. moest het plafond boven het trapgat natuurlijk ook nog isoleren, gipsplaten en straks nog afsmeren, schuren, behangen en verven. Dus hij heeft een steiger gemaakt van de gesloopte trapleuning :+ ^O^



Slim idee wel, aangezien hij laatst nog van een huishoudtrapje is gedonderd.
Resistance is futile.
pi_194526382
tvp
pi_194526732
Wat een werk ^O^

Ik vond die in de vloer inbouw kraan wel een onwijze kut klus om netjes te krijgen..

Maar de waterleidingen gingen er daar dan ook langs twee kanten in :’) - O - dus ipv O = zoals bij jullie.
pi_194528435
No bueno, knelkoppelingen in de muur wegwerken?
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:36:04 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194561073
Badkamer plafond inmiddels vol met gipsplaten:



En de zandcementlaag heeft Six. vandaag gestort met zijn vader, het was denk ik minstens 28c en 21 zakken zandcement naar zolder slepen was echt wel heel veel. Maar het is gelukt! Paar dagen rust nu.

Resistance is futile.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:38:06 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194561123
Doe je nog iets van isolatie om die oude warmwaterleidingen?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:39:33 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194561154
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 20:46 schreef FranticDJ het volgende:
Wat een werk ^O^

Ik vond die in de vloer inbouw kraan wel een onwijze kut klus om netjes te krijgen..

Maar de waterleidingen gingen er daar dan ook langs twee kanten in :’) - O - dus ipv O = zoals bij jullie.
Vond Six. ook een kut klus ;) . Het is nu zo uitgedokterd dat de koppelingen precies onder het bad vallen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 22:28 schreef Gieliovd het volgende:
No bueno, knelkoppelingen in de muur wegwerken?
Ik gooi wel keer balletje op bij de baas. Zou kunnen dat we er van de zijkant nog bij kunnen, want het stukje naar het stookhok houden we gewoon open. Dus vanuit het stookhok kunnen we er wel bij.
Resistance is futile.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:40:13 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194561170
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:38 schreef Leandra het volgende:
Doe je nog iets van isolatie om die oude warmwaterleidingen?
Die zijn allemaal gloednieuw en ik vermoed van wel. :P
Resistance is futile.
pi_194561199
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vond Six. ook een kut klus ;) . Het is nu zo uitgedokterd dat de koppelingen precies onder het bad vallen.
^O^

ja de positie zelf was ook een dingetje inderdaad. Idealiter hadden we de badkuip erbij gezet om te passen en meten. Maar die was nog niet binnen, dusja. Het was echt gokken met zo'n back to the wall bad :+
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:02:45 #16
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194561700
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:36 schreef Seven. het volgende:
Badkamer plafond inmiddels vol met gipsplaten:

[ afbeelding ]

En de zandcementlaag heeft Six. vandaag gestort met zijn vader, het was denk ik minstens 28c en 21 zakken zandcement naar zolder slepen was echt wel heel veel. Maar het is gelukt! Paar dagen rust nu.

[ afbeelding ]
Gewone gipsplaten in de badkamer? Geen hydro? Gaat dat goed?
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:05:53 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194561768
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Gewone gipsplaten in de badkamer? Geen hydro? Gaat dat goed?
Dit zijn gewoon gipsplaten voor de badkamer? Ik meen gyproc, of is dat gewoon een merk? :+
Resistance is futile.
pi_194561843
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon gipsplaten voor de badkamer? Ik meen gyproc, of is dat gewoon een merk? :+
Gyproc is een merk :)
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:10:52 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194561899
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon gipsplaten voor de badkamer? Ik meen gyproc, of is dat gewoon een merk? :+
Voor de badkamer zijn ze doorgaans groen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:13:08 #20
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194561953
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon gipsplaten voor de badkamer? Ik meen gyproc, of is dat gewoon een merk? :+
Gyproc is waarschijnlijk het merk, zie je in elke bouwmarkt. Maar ik zou groene platen verwachten.

Zoiets dus:

  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:13:19 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194561955
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:08 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Gyproc is een merk :)
Ik zal het morgen eens vragen, maar ik weet haast zeker dat hij badkamer platen heeft gehaald. De rest van de gipsplaten zijn ook overal wit.
Resistance is futile.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:13:51 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194561984
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:13 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Gyproc is waarschijnlijk het merk, zie je in elke bouwmarkt. Maar ik zou groene platen verwachten.
Dat zijn ze ook :+
Resistance is futile.
pi_194562062
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat zijn ze ook :+
dacht ik ook al te zien :Y maar is door de belichting slecht te zien op de foto :7
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:16:53 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194562073
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat zijn ze ook :+
Ja voor de wanden, waarom voor plafond in de badkamer niet?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:16:59 #25
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194562077
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat zijn ze ook :+
Aha, grappig, op de foto lijken ze aardig wit.
pi_194562116
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:16 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Aha, grappig, op de foto lijken ze aardig wit.
die van de wanden niet?
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:18:50 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194562130
Ik kreeg het eventjes benauwd :D :+
Resistance is futile.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:20:39 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194562208
Oh nu zie ik het, gewoon mega bak licht erop :D
Ze lijken echt wit op de foto, maar rechts achterin zie je idd dat plafond ook groen is _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:20:41 #29
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194562210
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:18 schreef Seven. het volgende:
Ik kreeg het eventjes benauwd :D :+
Er kunnen misschien ook best witte bestaan, was vooral even nieuwsgierig. Volgens mij is six aardig bedreven in goede spullen voor de klus uitzoeken.
pi_194562242
Witbalans is niet koosjer door die bak licht :7
pi_194562265
Dat vloertje is echt een hele klus geweest. Met die temperaturen binnen, sjouwen, mixen, storten, vlakken....

Goed nat houden of afdekken eerste dagen anders wordt het bros.
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:27:37 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194562425
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:21 schreef FranticDJ het volgende:
Witbalans is niet koosjer door die bak licht :7
True.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:20 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Er kunnen misschien ook best witte bestaan, was vooral even nieuwsgierig. Volgens mij is six aardig bedreven in goede spullen voor de klus uitzoeken.
En dat is ook true :7 . Wat we deze verbouwing veel beter hebben gedaan, is 2 enorme bestellingen geplaatst bij Hornbach. Minder duur, beter aanbod en nog maar 1x per week bij de bouwmarkt dingetjes bijhalen, dat was bij de eerste verbouwing echt bijna dagelijks.

De 2 containers en stortkoker hebben zich ook bewezen als tijd en geldbesparing.
Resistance is futile.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:28:49 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194562465
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:22 schreef Gieliovd het volgende:
Dat vloertje is echt een hele klus geweest. Met die temperaturen binnen, sjouwen, mixen, storten, vlakken....

Goed nat houden of afdekken eerste dagen anders wordt het bros.
Yes, afdekken is het plan geloof ik. En jij snapt het :+ . Wat een helden!
Resistance is futile.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:29:21 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194562481
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:20 schreef Molo het volgende:
Oh nu zie ik het, gewoon mega bak licht erop :D
Ze lijken echt wit op de foto, maar rechts achterin zie je idd dat plafond ook groen is _O-
Hehe, optisch bedrog O-)
Resistance is futile.
pi_194563774
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja voor de wanden, waarom voor plafond in de badkamer niet?
Plafond in de badkamer gaat prima met normale gipsplaten hoor. :)
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 07:58:35 #36
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194566927
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 23:07 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Plafond in de badkamer gaat prima met normale gipsplaten hoor. :)
De eerste drie/vier jaar ja. Daarna gaat het gewoon schimmelen.
pi_194567066
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 07:58 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

De eerste drie/vier jaar ja. Daarna gaat het gewoon schimmelen.
Bij m'n ouders zit al 25 jaar witte plaatjes tegen 't plafond zonder problemen.

Als 't gaat schimmelen heb je je ventilatie niet op orde.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:14:35 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194567287
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die zijn allemaal gloednieuw en ik vermoed van wel. :P
Oh, die rechtsonder zitten zijn ook nieuw of oud en buiten gebruik?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194567885
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 07:58 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

De eerste drie/vier jaar ja. Daarna gaat het gewoon schimmelen.
Neehoor, nergens last van.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:37:05 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194567972
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 09:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, die rechtsonder zitten zijn ook nieuw of oud en buiten gebruik?
Ik heb nog ff ingezoomd, die zijn volgens mij nieuw maar nou begin ik zelf ook te twijfelen. :+
Resistance is futile.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:38:01 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194567984
Bij ons is het trouwens wel zo dat we niet ff een raampje open kunnen zetten..!
Resistance is futile.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:38:27 #42
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194567992
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 08:28 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Bij m'n ouders zit al 25 jaar witte plaatjes tegen 't plafond zonder problemen.

Als 't gaat schimmelen heb je je ventilatie niet op orde.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 10:27 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Neehoor, nergens last van.
Mooi. Ik gok het er nooit op. Ventilatie is best een lastig ding in veel badkamers
pi_194568015
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 10:38 schreef Seven. het volgende:
Bij ons is het trouwens wel zo dat we niet ff een raampje open kunnen zetten..!
Een badkamer wil je sowieso mechanisch ventileren. In de winter ga je niet in je nakie met en raam open badkameren :+
pi_194568607
Hard gewerkt!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:38:00 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194569452
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 10:39 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Een badkamer wil je sowieso mechanisch ventileren. In de winter ga je niet in je nakie met en raam open badkameren :+
Ik heb mechanische ventilatie, maar gebruik het eigenlijk nooit

Beetje overkill aan ventilatie aangebracht maar beter teveel dan te weinig. Zoveel muffe schimmelbadkamertjes gezien in allerlei huizen :r
Roosters in de ramen vrijwel altijd open, rooster in de badkamerdeur, en als het te koud is buiten voor de roosters, lekker de badkamerdeur zelf open voor den damp ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194569563
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb mechanische ventilatie, maar gebruik het eigenlijk nooit

Beetje overkill aan ventilatie aangebracht maar beter teveel dan te weinig. Zoveel muffe schimmelbadkamertjes gezien in allerlei huizen :r
Roosters in de ramen vrijwel altijd open, rooster in de badkamerdeur, en als het te koud is buiten voor de roosters, lekker de badkamerdeur zelf open voor den damp ^O^
Pcies. ik heb zelf te weinig in mn badkamer, daarom ook altijd die deur open staan na 't douchen.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:20:08 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194576229
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
Hard gewerkt!
Dat zeker.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 10:39 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Een badkamer wil je sowieso mechanisch ventileren. In de winter ga je niet in je nakie met en raam open badkameren :+
Gaan we ook doen.

[ Bericht 21% gewijzigd door derLudolf op 16-08-2020 19:34:18 ]
Resistance is futile.
pi_194576546
Ik geloof dat het intussen duidelijk is dat alle gipsplaten in de badkamer groen zijn. Ik wil wel een voorstrijk/primer voor natte ruimtes gebruiken daar kan ik dan mooi die dumawall tegels tegenaan plakken (deze zijn na verlijmen water en damp dicht. Het leidingwerk op die achterste wand is niet naar mijn zin en ga ik nog aanpassen. De koppelingen komen daardoor in het stookhok bij de cv (Mooi bereikbaar) mechanische ventilatie komt er uiteraard ook. Het liefst zou ik er een wtw unit ingangen maar dat laat het budget nog niet toe dus eerst maar een gewone erin.
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
pi_194576749
Het maakt mij trouwens oprecht blij dat niet iedereen dit soort huizen mooi vind. Zouden deze huizen dezelfde aantrekkingskracht hebben als een "puntdak" dan zouden de prijzen waarschijnlijk een 20 a 25 % hoger liggen.
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
pi_194638594
*edit*

Ik heb je reactie aangepast, ga nou niet iedere keer weer die grens op zoeken om straks weer te kunnen schreeuwen dat alles complete willekeur is. Ga nou niet altijd maar weer olie op het vuur mikken. :*


[ Bericht 78% gewijzigd door Vonkenboer op 19-08-2020 21:44:12 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')