abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 augustus 2020 @ 18:12:26 #251
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194491948
quote:
4s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Het verschil in begrippen/zienswijzes zoals eer, moraal en de rechtvaardiging van geweld zorgt voor een splitsing, een "wij versus hun" gevoel. Tel daarbij de trots van het dragen van een gedeelde roots (Arabisch/ Afrikaans = meestal islamitisch) die ook afwijkt van dat wat hier als normaal word gezien en de tweedeling gaat verder. Hetgeen de weerzin tegen mensen die geen deel uitmaken van deze "roots-delers" laat versterken, wat vaker en heftiger tot uiting komt.

Steeds meer mensen hier worden daardoor meer en meer negatief over deze "roots-delers", en de sneeuwval rolt verder naar beneden. Dat steeds meer mensen zich negatief uitlaten over de gevolgen van het voort laten woekeren van de islam hier, voedt dan ook weer het "wij versus hun" sentiment, wat alsmaar meer haat aanwakkert. Waardoor de groep....

Nou ja.... enz enz enz.

De belangrijkste kernwaarden van de verschillende culturen clashen gewoon kansloos, en zijn onoplosbaar. Het is echt een neerwaartse spiraal die alsmaar meer en meer zal polariseren.

Het is heel vervelend voor de "roots-delers" die het hier juist heel fijn vinden, want zij vinden natuurlijk ook hinder hiervan, doordat ze op de grote stinkende hoop gegooid worden. Al lees ik ook reacties van zulke mensen die de probleem gevende "roots-delers" juist daarom hard veroordelen. Ik zou die reacties vaker willen zien, dat zou de multi culti met deze "roots-delers" eens een beetje hoop kunnen geven, maar dat zie ik somber in.
Mja, en in hoeverre verschilt dat met bijvoorbeeld woonwagenbewoners of andere groepen aan de onderkant van de samenleving? Mijn punt is: geloof is niet de kern van het probleem voor het ontstaan van tuig. Het is ook vooral een deel van de jeugd dat het grootste deel van het probleem vormt. Wanneer ze wat ouder worden en trouwen/kinderen krijgen dan worden het best burgerlijke.. ehh.. burgers.
Huilen dan.
pi_194491985
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]

:D wat een onzin.
Zo he, wat inhoudelijke repliek. Nee daar kunnen we wat mee. :D
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194492033
quote:
4s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zo he, wat inhoudelijke repliek. Nee daar kunnen we wat mee. :D
Ja, ik had moeten vragen of een lidmaatschap van zo'n groep gepaard gaat met een ledenpas en contributie. Gemiste kans.
Dit, dus.
  maandag 10 augustus 2020 @ 18:24:14 #254
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194492112
quote:
4s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zo he, wat inhoudelijke repliek. Nee daar kunnen we wat mee. :D
We weten nog helemaal niks over de dader, dus hoe denk jij nu al conclusies te kunnen trekken over het gepleegde geweld van de groep waar de dader deel van zou uitmaken 8)7 . Over welke groep hebben we het: mannen in een blauwe zwembroek? Mannen met een pistool? Mannen met een sikje?

Inderdaad aardig onzinnig dus.
Huilen dan.
pi_194492206
quote:
83s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

We weten nog helemaal niks over de dader, dus hoe denk jij nu al conclusies te kunnen trekken over het gepleegde geweld van de groep waar de dader deel van zou uitmaken 8)7 . Over welke groep hebben we het: mannen in een blauwe zwembroek? Mannen met een pistool? Mannen met een sikje?

Inderdaad aardig onzinnig dus.
Het signalement spreekt boekdelen.

"Mocro"tuig.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194492478
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mja, en in hoeverre verschilt dat met bijvoorbeeld woonwagenbewoners of andere groepen aan de onderkant van de samenleving? Mijn punt is: geloof is niet de kern van het probleem voor het ontstaan van tuig. Het is ook vooral een deel van de jeugd dat het grootste deel van het probleem vormt. Wanneer ze wat ouder worden en trouwen/kinderen krijgen dan worden het best burgerlijke.. ehh.. burgers.
We drijven af, maar geloof is één van de kernen van het ontstaan van één van de meest problematische kloven in een/de samenleving, waar wederzijds onbegrip en haat alleen maar zal toenemen.

Velen die ouder worden blijven ook hangen in het sentiment van afkeer. Anders hadden we nu wel veel meer ouderen gezien die zich uitspreken tegen de overlast die hun jeugd veroorzaakt.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194492518
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, ik had moeten vragen of een lidmaatschap van zo'n groep gepaard gaat met een ledenpas en contributie. Gemiste kans.
Bij sprake van zo'n geval als Thijs kun je spreken over terugkerende en toenemende incidenten uit diezelfde hoek? Nee inderdaad, we lezen zo onderhand dagelijks berichten zoals veroorzaakt door Thijs. Nee echt.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 10 augustus 2020 @ 19:03:28 #258
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194492660
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:47 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Het is kwalijk omdat zwarten alleen maar zwarte leed zien. Daarnaast was dat duizenden kilometers verder op. Dat van Bas was hier in Nederland. Bas had itt Floyd geen strafblad en deed ook niks strafbaars. Bas verdedigde de bezittingen van een kameraad.

Daarnaast zijn er enorme problemen omtrent het gedrag van Noord- Afrikanen in Europa. De Franse buschauffeur werd ook vermoord door Magrebi. Het meisje dat haar hondje uitliet in Lyon werd(en) ook vermoord door Magrebi. Adama Toure werd gedood door een blanke ivm criminele activiteiten. Heel zwart Frankrijk de straat op.

Het is een hypocriete bende.
Sorry maar dit is gewoon feitelijk onjuist. Hoe hypocriet ook, zwarten hoor je doorgaans ook niet vaak over andere zwarten die gedood worden.

Het zijn hooguit enkele zaken die de media-aandacht krijgen vaak mbt politiegeweld of vrijspraak/niet vervolgen blanke dader. En doorgaans alleen na dit soort cases heb je even extra focus media op elke case die ook maar een beetje er op lijkt.
Krekker is de bom!
  maandag 10 augustus 2020 @ 19:10:52 #259
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194492771
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:41 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Rot lekker zelf op.
Ik zei het eerst dus ga jij maar.

Verder heb je natuurlijk weinig inhoudelijks te melden, maar dat verbaast me niks.
Krekker is de bom!
  maandag 10 augustus 2020 @ 19:14:02 #260
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194492829
quote:
Ik hoop dat men wel ook e.e.a. bij de nabestaanden heeft gepolst.

Als zij hier voorstander van zijn, prima intiatief!

Maar wat ik niet wenselijk zou vinden is dat dit slachtoffer, ten kostr v/d nabestaanden, voor politieke doeleinden wordt gebruikt...
Krekker is de bom!
pi_194492838
quote:
83s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

We weten nog helemaal niks over de dader, dus hoe denk jij nu al conclusies te kunnen trekken over het gepleegde geweld van de groep waar de dader deel van zou uitmaken 8)7 . Over welke groep hebben we het: mannen in een blauwe zwembroek? Mannen met een pistool? Mannen met een sikje?

Inderdaad aardig onzinnig dus.
Ik durf er wel een kratje pils op te zetten dat de dader er een is uit de top 600 en ook dat hij Marokkaans is.
  maandag 10 augustus 2020 @ 19:18:21 #262
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194492888
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Sorry maar dit is gewoon feitelijk onjuist. Hoe hypocriet ook, zwarten hoor je doorgaans ook niet vaak over andere zwarten die gedood worden.

Het zijn hooguit enkele zaken die de media-aandacht krijgen vaak mbt politiegeweld of vrijspraak/niet vervolgen blanke dader. En doorgaans alleen na dit soort cases heb je even extra focus media op elke case die ook maar een beetje er op lijkt.
Betwijfel ik. Wat was het laatste geval? Jaren 80 door een skinhead? (criminele circuit uitgesloten)
pi_194492950
quote:
4s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Bij sprake van zo'n geval als Thijs kun je spreken over terugkerende en toenemende incidenten uit diezelfde hoek? Nee inderdaad, we lezen zo onderhand dagelijks berichten zoals veroorzaakt door Thijs. Nee echt.
Diezelfde hoek. Nee echt.
Dit, dus.
  maandag 10 augustus 2020 @ 19:25:46 #264
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194492999
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:18 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Betwijfel ik. Wat was het laatste geval? Jaren 80 door een skinhead? (criminele circuit uitgesloten)
Ik doelde op de VS aangezien je het over George Floyd had.
Krekker is de bom!
pi_194493049
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:14 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik hoop dat men wel ook e.e.a. bij de nabestaanden heeft gepolst.

Als zij hier voorstander van zijn, prima intiatief!

Maar wat ik niet wenselijk zou vinden is dat dit slachtoffer, ten kostr v/d nabestaanden, voor politieke doeleinden wordt gebruikt...
Eens. Ik begrijp wel waarom de ophef er nu is, maar ik krijg bij veel mensen die nu het hardst lopen te schreeuwen om zo’n demo een wat misplaatst gevoel. Alsof men dit aangrijpt om bepaalde hypocrisie aan te tonen of iets dergelijks. En dat is kwalijk.
pi_194493092
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Eens. Ik begrijp wel waarom de ophef er nu is, maar ik krijg bij veel mensen die nu het hardst lopen te schreeuwen om zo’n demo een wat misplaatst gevoel. Alsof men dit aangrijpt om bepaalde hypocrisie aan te tonen of iets dergelijks. En dat is kwalijk.
Kan toch samen: demo om hem te eren en tegelijk een aanklacht tegen de hypocrisie en het wegkijken?
pi_194493131
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:31 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Kan toch samen: demo om hem te eren en tegelijk een aanklacht tegen de hypocrisie en het wegkijken?
Dat laatste vind ik walgelijk. Je gaat geen lijk gebruiken om je eigen boodschap door te drukken, al helemaal niet als dat niet de boodschap is waar familie zich niet in kan vinden.
pi_194493162
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mja, en in hoeverre verschilt dat met bijvoorbeeld woonwagenbewoners of andere groepen aan de onderkant van de samenleving? Mijn punt is: geloof is niet de kern van het probleem voor het ontstaan van tuig. Het is ook vooral een deel van de jeugd dat het grootste deel van het probleem vormt. Wanneer ze wat ouder worden en trouwen/kinderen krijgen dan worden het best burgerlijke.. ehh.. burgers.
Ja, mits ze niet hun (bovengrondse) toekomst al vergooid hebben. En dan is er ook nog dik kans dat die inmiddels brave burgers ook weer tuig gaan opvoeden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194493175
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik walgelijk. Je gaat geen lijk gebruiken om je eigen boodschap door te drukken, al helemaal niet als dat niet de boodschap is waar familie zich niet in kan vinden.
Met Floyd George ging het toch ook zo? En ik weet niet wat de familie ervan vindt, heeft die zich uitgesproken?
pi_194493198
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Met Floyd George ging het toch ook zo? En ik weet niet wat de familie ervan vindt, heeft die zich uitgesproken?
Ja, die demo’s van Floyd zijn ook compleet idioot.

Geen idee wat de familie er van vind.
pi_194493309
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Sorry maar dit is gewoon feitelijk onjuist. Hoe hypocriet ook, zwarten hoor je doorgaans ook niet vaak over andere zwarten die gedood worden.

Bijna nooit zelfs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 10 augustus 2020 @ 19:55:18 #272
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194493374
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Met Floyd George ging het toch ook zo? En ik weet niet wat de familie ervan vindt, heeft die zich uitgesproken?
De manier waarop dat is gegaan is ook walgelijk. Als de familie ermee in heeft gestemd wellicht iets minder walgelijk, maar de manier waarop hij daarna door sommigen tot held werd uitgeroepen (en waar anderen de focus juist weer legden op zijn criminele achtegrond), terwijl hij gewoon een werkelijk slachtoffer was van buitensporig politiegeweld, al dan niet met racistiche inslag. Maar dat laatste is waarschijnlijk onmogelijk te achterhalen en m.i. iets minder relevant dan het buitensporig politiegeweld waarmee hij om het leven is gebracht.
Krekker is de bom!
pi_194493427
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:55 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

De manier waarop dat is gegaan is ook walgelijk. Als de familie ermee in heeft gestemd wellicht iets minder walgelijk, maar de manier waarop hij daarna door sommigen tot held werd uitgeroepen (en waar anderen de focus juist weer legden op zijn criminele achtegrond), terwijl hij gewoon een werkelijk slachtoffer was van buitensporig politiegeweld, al dan niet met racistiche inslag. Maar dat laatste is waarschijnlijk onmogelijk te achterhalen en m.i. iets minder relevant dan het buitensporig politiegeweld waarmee hij om het leven is gebracht.
Eens hoor.
pi_194493450
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Diezelfde hoek. Nee echt.
Ja echt.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194493583
quote:
PREMIUM

Bas (24) werd na opmerking doodgeschoten: ‘Schutter raakte hem tweemaal, keek en liep koelbloedig weg’

De twintiger die zaterdag werd doodgeschoten bij een drukbezocht strandje aan de zuidwestrand van Amsterdam, is bezweken aan verwondingen veroorzaakt door twee kogels. Dat zegt de beste vriend van Bas van Wijk (24) uit Badhoevedorp tegen deze site. Het drama leek volgens hem net een film. ,,De schutter, nota bene in zwembroeken met een hoedje op, keek enkele seconden naar Bas die zwaargewond op de grond lag. Vervolgens liep hij koelbloedig weg.’’

Caspar Naber 10-08-20, 14:05
Laatste update: 15:28


De eerste recreanten installeren zich aan het Nieuwe Meer in natuurgebied De Oeverlanden, waar een dag eerder een schietpartij heeft plaatsgevonden die een 24-jarige man het leven kostte. Op het moment van de schietpartij zat het gebied vol recreanten.
De eerste recreanten installeren zich aan het Nieuwe Meer in natuurgebied De Oeverlanden, waar een dag eerder een schietpartij heeft plaatsgevonden die een 24-jarige man het leven kostte. Op het moment van de schietpartij zat het gebied vol recreanten. © ANP
Volgens getuigen van het dodelijke schietincident, dat zaterdag plaatsvond omstreeks 16.25 uur aan de Nieuwe Meer in park de Oeverlanden, werd Bas geraakt door vijf kogels. Dit nadat hij iets had gezegd tegen iemand die een duur horloge zou hebben willen stelen. Volgens de beste vriend van het slachtoffer vuurde de schutter drie keer. ,,De eerste kogel miste Bas en raakte bijna de voet van een vriend. De tweede kogel boorde zich in het bovenbeen van Bas, de derde in zijn long. Die kogel kwam via de luchtpijp in zijn hartslagader. Daardoor stikte hij in zijn eigen bloed.’’

De naam van de spreker publiceren we op zijn verzoek niet. Hij maakte zaterdagmiddag vanwege een verjaardagsfeestje geen deel uit van de groep die met Bas op het bewuste strandje was. ,,Ik kreeg het hele verhaal vlak na de feiten te horen van een vriend die er wél bij was. Hij appte me dat ik dringend moest bellen. Toen ik hem even later aan de lijn had zei hij: ga maar even zitten want Bas is dood. Het voelde alsof ik met een zwaard was geraakt’’, zegt de vriend terugblikkend.

Hij zwijgt even maar herpakt zich snel en vertelt de toedracht zoals die tot hem is gekomen. ,,Bas was met een vriendengroep en aanhang bij het strandje en zag wat gastjes van een jaar of twintig kijken naar het mooie horloge van een van de jongens in de groep. Omdat die jongen kleiner en minder gespierd was dan Bas, zei Bas er iets van. ,,Wat komen jullie hier eigenlijk doen? Ga weg’’, riep hij naar de gastjes.

Imponeren
Een politiebusje aan het Nieuwe Meer in natuurgebied De Oeverlanden, waar een dag eerder een schietpartij heeft plaatsgevonden die een 24-jarige man het leven kostte.
Een politiebusje aan het Nieuwe Meer in natuurgebied De Oeverlanden, waar een dag eerder een schietpartij heeft plaatsgevonden die een 24-jarige man het leven kostte. © ANP
Je weet niet wie ik ben, zei die gast, maar Bas liet zich niet bang maken

Die verdwenen maar kwamen even later terug met een oudere gast. Die confronteerde Bas met zijn opmerking en probeerde hem te imponeren. ,,Je weet niet wie ik ben’’, zei hij, maar Bas liet zich niet bang maken. Even later trok die gast een pistool en begon te schieten.’’

Wat er daarna gebeurde, leek volgens hem net een film. ,,De schutter, nota bene in zwembroek en met een hoedje op, keek enkele seconden naar Bas die zwaargewond op de grond lag. Vervolgens liep hij koelbloedig weg. Omstanders begonnen te reanimeren en hulpverleners wisten zijn hartslag terug te krijgen maar het mocht niet baten.’’

Het optreden van zaterdagmiddag typeerde Bas volgens hem. ,,Hij was joviaal, voor niemand bang en kwam altijd op voor zijn vrienden.’’ Persoonlijke dingen over zijn overleden vriend wil hij niet kwijt. ,,Dat vind ik niet netjes tegenover de familie.’’

Een andere vriend die momenteel vakantie viert op Ibiza, omschrijft Bas tegenover deze site als ‘een hele lieve en behulpzame jongen. Een mensenmens. Gewoon een topgozer.’

Daderinformatie
De Amsterdamse politie geeft geen commentaar op het verhaal van Bas. ,,Details over het aantal schoten behoren tot de daderinformatie’’, zegt een woordvoerder. De schutter is voortvluchtig en de politie is nog bezig met het onderzoek. Ze noemt het “opmerkelijk” dat het incident plaatsvond op een drukbezochte plek op klaarlichte dag en dat de schutter gekleed ging in een zwembroek. De recherche wil graag in contact komen met mensen die voorafgaan of tijdens het incident aanwezig waren. Ook zoekt de politie beeldmateriaal, zoals bijvoorbeeld selfies of filmpjes.

Met de hashtag ‘Gerechtigheid voor Bas’ roepen twitteraars op om zondag te komen demonstreren op de Dam in Amsterdam. Op sociale media wordt een screenshot gedeeld van de kennisgeving van de demonstratie bij de gemeente. Die hoeft de demonstratie niet goed te keuren, maar kan voorschriften opleggen, zoals voldoende afstand houden of het dragen van mondkapjes. Als het te druk dreigt te worden op de Dam, kan er een andere, ruimere locatie worden aangewezen, aldus een
pi_194494877
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 20:10 schreef Pleun2011 het volgende:
Hij zwijgt even maar herpakt zich snel en vertelt de toedracht zoals die tot hem is gekomen. ,,Bas was met een vriendengroep en aanhang bij het strandje en zag wat gastjes van een jaar of twintig kijken naar het mooie horloge van een van de jongens in de groep. Omdat die jongen kleiner en minder gespierd was dan Bas, zei Bas er iets van. ,,Wat komen jullie hier eigenlijk doen? Ga weg’’, riep hij naar de gastjes.
Was er nou een poging gedaan dat horloge te stelen of stond het deze vriendengroep tegen dat één van hen bekijks trok met de Rolex waarmee kennelijk opzichtig op een karig stadsstrandje geflaneerd moest worden? (Waarom draag je zo'n ding als je er niet mee op wilt vallen? :? Past een eenvoudige g-shock niet veel beter op zo'n gelegenheid?)
pi_194494960
quote:
5s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Was er nou een poging gedaan dat horloge te stelen of stond het deze vriendengroep tegen dat één van hen bekijks trok met de Rolex waarmee kennelijk opzichtig op een karig stadsstrandje geflaneerd moest worden? (Waarom draag je zo'n ding als je er niet mee op wilt vallen? :? Past een eenvoudige g-shock niet veel beter op zo'n gelegenheid?)
Geen idee.. snap ook niet dat je met zo'n ding gaat zwemmen. De schutter zei kennelijk 'weet je wel wie ik ben' Zou me niet verbazen als het een bekende is van de politie die al vaker een moord heeft gepleegd.
pi_194495322
quote:
4s.gif Op maandag 10 augustus 2020 20:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja echt.
Echt vergevorderd rechercheur jij. :)
Dit, dus.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:18:43 #279
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194497879
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Geen idee.. snap ook niet dat je met zo'n ding gaat zwemmen. De schutter zei kennelijk 'weet je wel wie ik ben' Zou me niet verbazen als het een bekende is van de politie die al vaker een moord heeft gepleegd.
Hij was wel in beeld iig.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:30:40 #280
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_194498025
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Geen idee.. snap ook niet dat je met zo'n ding gaat zwemmen. De schutter zei kennelijk 'weet je wel wie ik ben' Zou me niet verbazen als het een bekende is van de politie die al vaker een moord heeft gepleegd.
Nou, als het een duikhorloge is, snap ik dat wel.
pi_194498366
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 00:30 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Nou, als het een duikhorloge is, snap ik dat wel.
Ja, Nederland duikland tenslotte.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 01:08:59 #282
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_194498370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 01:08 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja, Nederland duikland tenslotte.
Ik bedoel er uiteraard mee dat je er mee het water in kan. Waarom zou je er dan niet mee gaan zwemmen?
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 01:30:47 #283
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194498475
Voor Bas,

Je bent gestorven als een held, opkomen tegen onrecht is stoer en liefdevol. Jij wilde het onrecht stoppen omdat jouw ouders dat jou geleerd hebben. Jij en je ouders hebben mijn diepste respect. Opkomen tegen dieven en moordenaars is in mijn ogen het hoogste goed.

RIP mooie man en mijn oprechte deelneming aan jouw familie en vrienden.
pi_194506225
twitter


Misschien helpt het.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:11:58 #285
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194506263
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:09 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

Misschien helpt het.
Vandaar dat Femke er wat van wilde zeggen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_194507657
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:22 schreef kalinhos het volgende:
Je krijgt enigszins het idee dat mensen het erger vinden dat er aandacht was voor Floyd dan dat er nu minder aandacht is.

Aandacht voor Floyd was - denk ik - omdat je hwt op videobeelden kon zien. Idem voor Beirut. Als er ergens een fabriek ontploft denk je vaak t zal wel, maar nu alles op beeld is is het ineens nieuws.
De dood van een negroïde man door een politieagent vanwege discriminatie op basis van ras, waardoor er extra veel geweld gebruikt en waardoor hij dus om het leven gekomen is kan niet vergeleken worden met de moord van die jongen. Totaal andere motieven spelen hier.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:50:27 #287
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194507677
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Vandaar dat Femke er wat van wilde zeggen.
Heus?
Huilen dan.
pi_194507701
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 01:22 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Ik ben blank *O*
Ik ben bruin en geadopteerd (door blanken) en heb bovenal veel geld *O*
pi_194507838
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:48 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De dood van een negroïde man door een politieagent vanwege discriminatie op basis van ras, waardoor er extra veel geweld gebruikt en waardoor hij dus om het leven gekomen is kan niet vergeleken worden met de moord van die jongen. Totaal andere motieven spelen hier.
Wie zegt dat dat op basis van ras is gebeurd? Amerikaanse politie gebruikt ook zeer regelmatig te veel geweld tegen blanken, daar zijn ook genoeg video's van.

Er worden relatief veel meer misdaden gepleegd door gekleurden dan door blanken, en ondanks dat is er nog steeds geen sprake van relatief meer doden van ongewapende gekleurden door excessief politiegeweld.

Edit: gisteren ook weer, een bewapende man die op politie schoot wordt neergeschoten door die politie. Reactie: BLM!! laten we gaan plunderen!!

https://www.nu.nl/282461/(...)le-plunderingen.html

En dan heb je ook nog van die linkse rakkers die dat gaan verdedigen. Amerika heeft een groot probleem, en wij krijgen ook steeds meer problemen hier, alleen als je dat benoemt ben je een racist.

[ Bericht 20% gewijzigd door falling_away op 11-08-2020 18:48:39 ]
Alpha kenny one
pi_194508844
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:48 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De dood van een negroïde man door een politieagent vanwege discriminatie op basis van ras, waardoor er extra veel geweld gebruikt en waardoor hij dus om het leven gekomen is kan niet vergeleken worden met de moord van die jongen. Totaal andere motieven spelen hier.
Hadden dader/schutter en slachtoffer/overledene hier dezelfde etniciteit dan? Waarom speelt dat bij Floyd wel een allesbepalende rol en hier kennelijk niet?
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:59:49 #291
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194508867
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:48 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De dood van een negroïde man door een politieagent vanwege discriminatie op basis van ras,
Maar hier is helemaal geen sprake van geweest in beide gevallen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_194508870
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:01 schreef falling_away het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat op basis van ras is gebeurd? Amerikaanse politie gebruikt ook zeer regelmatig te veel geweld tegen blanken, daar zijn ook genoeg video's van.

Er worden relatief veel meer misdaden gepleegd door gekleurden dan door blanken, en ondanks dat is er nog steeds geen sprake van relatief meer doden van ongewapende gekleurden door excessief politiegeweld.

Edit: gisteren ook weer, een bewapende man die op politie schoot wordt neergeschoten door die politie. Reactie: BLM!! laten we gaan plunderen!!

https://www.nu.nl/282461/(...)le-plunderingen.html

En dan heb je ook nog van die linkse rakkers die dat gaan verdedigen. Amerika heeft een groot probleem, en wij krijgen ook steeds meer problemen hier, alleen als je dat benoemt ben je een racist.
Statistieken he. Overigens is amerika niet het enige land met politie waarvan delen rechts extremistisch zijn of banden hebben met rechts extremistische groeperingen. In Duitsland loopt er momenteel ook een onderzoek. Was gisteren toevallig op het journaal te zien.
Het probleem is dat de politie zelf vermoedt dat dergelijke groeperingen zo ver doorgedrongen zijn in de organisatie, dat wanneer ze een onderzoek instellen ze daarna grondig moeten reorganiseren (inclusief ontslagen). Daar hebben ze geen zin in.
pi_194508935
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:59 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Statistieken he. Overigens is amerika niet het enige land met politie waarvan delen rechts extremistisch zijn of banden hebben met rechts extremistische groeperingen. In Duitsland loopt er momenteel ook een onderzoek. Was gisteren toevallig op het journaal te zien.
Het probleem is dat de politie zelf vermoedt dat dergelijke groeperingen zo ver doorgedrongen zijn in de organisatie, dat wanneer ze een onderzoek instellen ze daarna grondig moeten reorganiseren (inclusief ontslagen). Daar hebben ze geen zin in.
De statistieken bewijzen je ongelijk. Droom lekker verder.
Alpha kenny one
pi_194509105
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Maar hier is helemaal geen sprake van geweest in beide gevallen.
Het gaat natuurlijk niet alleen om die flloyd. Het is het zoveelste geval van blanke politieagent tegen een gekleurd persoon, waarbij de gekleurde persoon om het leven komt. Het feit dat zoiets geen op zichzelfstaand geval is, zorgt voor de spanning die daar nu heerst.
Genoeg voorvallen geweest dus, ze kunnen dat ook moeilijk gaan ontkennen. Waarschijnlijk doen ze dat ook niet eens als je vraagt hoe ze over zwarte mensen denken in Amerika.
pi_194509139
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:03 schreef falling_away het volgende:

[..]

De statistieken bewijzen je ongelijk. Droom lekker verder.
Nee statistieken bewijzen mijm gelijk. Je moet wel rekening houden met het aantal zwarte mensen in amerika. Dus relatief gezien loop je veel meer gevaar om als zwarte persoon doodgeschoten te worden dan als blank persoon.
In zijn totaliteit zullen er meer blanken om komen, maar daar zijn er ook vele malen meer van.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:23:28 #296
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194509206
Exact. De stelling dat

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:01 schreef falling_away het volgende:
Er worden relatief veel meer misdaden gepleegd door gekleurden dan door blanken, en ondanks dat is er nog steeds geen sprake van relatief meer doden van ongewapende gekleurden door excessief politiegeweld.
is gewoon pertinent onjuist. Ook wanneer je corrigeert voor de hogere criminaliteit onder de zwarte bevolking in de VS zijn ze onevenredig vaak het slachtoffer van politiegeweld. Maar goed, die discussie is hier al talloze malen gevoerd. Om dat in dit topic nog eens dunnetjes over te doen is niet heel zinvol.
Huilen dan.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:26:54 #297
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194509271
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:03 schreef falling_away het volgende:

[..]

De statistieken bewijzen je ongelijk. Droom lekker verder.
Nope, statistieken bewijzen zijn gelijk.

Overigens ging het bij George Floyd om geweld vanuit de overheid. Dat weegt iets zwaarder dan een moord of doodslag op straat door een derde. De vergelijking is daarom tamelijk stompzinnig.
pi_194509353
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:23 schreef Isdatzo het volgende:
Exact. De stelling dat
[..]

is gewoon pertinent onjuist. Ook wanneer je corrigeert voor de hogere criminaliteit onder de zwarte bevolking in de VS zijn ze onevenredig vaak het slachtoffer van politiegeweld. Maar goed, die discussie is hier al talloze malen gevoerd. Om dat in dit topic nog eens dunnetjes over te doen is niet heel zinvol.
Heb jij het dan over ongewapende personen die door excessief geweld zijn omgekomen, of tel jij de situaties mee waar gewapende criminelen in een dreigende situatie worden neergeschoten (zoals in Chicago laatst)? Want ik had het over het eerste. Ik heb namelijk statistieken gezien waar ik gelijk heb, en niet van Fox
Alpha kenny one
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:33:12 #299
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194509385
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:31 schreef falling_away het volgende:

[..]

Heb jij het dan over ongewapende personen die door excessief geweld zijn omgekomen, of tel jij de situaties mee waar gewapende criminelen in een dreigende situatie worden neergeschoten (zoals in Chicago laatst)? Want ik had het over het eerste. Ik heb namelijk statistieken gezien waar ik gelijk heb, en niet van Fox
Hier staan talloze bronnen.
pi_194509392
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:16 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet alleen om die flloyd. Het is het zoveelste geval van blanke politieagent tegen een gekleurd persoon, waarbij de gekleurde persoon om het leven komt. Het feit dat zoiets geen op zichzelfstaand geval is, zorgt voor de spanning die daar nu heerst.
Genoeg voorvallen geweest dus, ze kunnen dat ook moeilijk gaan ontkennen. Waarschijnlijk doen ze dat ook niet eens als je vraagt hoe ze over zwarte mensen denken in Amerika.
Heel benieuwd naar jouw kijk op moorden gepleegd door gekleurde personen op blanke personen. Zijn die ook allemaal raciaal gedreven?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')