abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194456401
Voor wat betreft Europa zal de komende week, misschien pas de week erop duidelijk worden of het grote aantal besmettingen wederom gaat leiden tot een groot aantal ziekenhuis en met name IC opnames.

Er zijn een paar landen die voorlopen op Nederland met 2000-5000 besmettingen per dag al een paar weken.

Voor nu is daar nog niets bijzonders te zien, geen oplopende trend in ziekenhuisopnames en evenmin op de IC's.
Dat kan over 1 a 2 weken anders zijn, en daar moeten we dan komende week al signalen van gaan oppakken.

Ik heb artikelen en overzichten bijgehouden, maar wacht eerst even af of er een slotje op deze thread komt, dan kan ik me deze moeite besparen.

Dit is IMO belangrijk voor iedereen, het gaat het verschil zijn tussen gewoon leven met een virus zonder noemenswaardige gevolgen of leren leven met maatregelen.

Slotje? BVD
pi_194456458
Waarom zou er een slotje op komen, denk je dat je topic niet goed is?

Alles hangt af van IC-capaciteit, toch? Zolang die niet vol zitten lijken verregaande maatregelen niet nodig, wat mij betreft. De rest is bangmakerij van de media. Clicks. Clicks. Clicks.
-nee-
pi_194456577
Alle terminaal zieken, genetisch ongelukkigen en verzwakte hoogbejaarden zijn reeds overleden, vandaar geen toename in ziekenhuisopnames.
pi_194456605
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:22 schreef Grems het volgende:
Alle terminaal zieken, genetisch ongelukkigen en verzwakte hoogbejaarden zijn reeds overleden, vandaar geen toename in ziekenhuisopnames.
Nog lang niet. Zijn er nog miljoenen.
pi_194456625
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nog lang niet. Zijn er nog miljoenen.
Ok ok, genetisch ongelukkig met betrekking tot vatbaar zijn voor een zeer mild virus
pi_194456645
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:28 schreef Grems het volgende:

[..]

Ok ok, genetisch ongelukkig met betrekking tot vatbaar zijn voor een zeer mild virus
Een mild virus dood geen 0,4 - 1,4% en bezorgt mogelijk blijvende schade bij 1 op de 10.
pi_194456664
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Een mild virus dood geen 0,4 - 1,4% en bezorgt mogelijk blijvende schade bij 1 op de 10.
Wel als je in tegenstelling tot de voorgaande eeuw als een hysterische gaat testen en alles en iedereen die komt te overlijden terwijl ze positief testen als CoRoNa-dode meeneemt in de statistiek.
pi_194456722
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:30 schreef Jaeger85 het volgende:
Een mild virus dood geen 0,4 - 1,4% en bezorgt mogelijk blijvende schade bij 1 op de 10.
Waar baseer je die cijfers op?

We hebben immers niet 100% getest en voor de sensatie zijn ook patienten die al leden aan een andere ernstige ziekte meegeteld als 100% overleden aan Corona.
So we just called him Fred too
pi_194456766
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:42 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Waar baseer je die cijfers op?

We hebben immers niet 100% getest en voor de sensatie zijn ook patienten die al leden aan een andere ernstige ziekte meegeteld als 100% overleden aan Corona.
Serologische onderzoeken uit allerlei landen.
pi_194456815
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:46 schreef Jaeger85 het volgende:
Serologische onderzoeken uit allerlei landen.
Dan is nog steeds niet 100% van de bevolking onderzocht en blijft het de vraag hoe Corona patienten zijn meegerekend die al iets anders onder de leden had.
So we just called him Fred too
pi_194456819
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:30 schreef Jaeger85 het volgende:

Een mild virus dood geen 0,4 - 1,4% en bezorgt mogelijk blijvende schade bij 1 op de 10.
Wanneer het zo is dat mensen in Europa heden bij besmetting een lage viral load hebben, dan kan het zo zijn dat deze mensen er niet meer zo ziek van worden, ook ouderen en kwetsbaren niet.

Het kan ook dat dat wel zo gaat zijn, de komende tijd gaat dat uitwijzen.
Met een aantal landen in de omgeving die qua hoge besmettingsaantallen een paar weken tot misschien een maand voorlopen op Nederland, kunnen we aan de situatie daar zien wat het verloop gaat zijn.

Het ziet er echt gunstig uit voor nu, maar dat kan over 1 a 2 weken anders zijn.

Maar duidelijkheid gaat er hoe dan ook zijn, tienduizenden besmettingen, 35.000 in 1 week zelfs in Spanje (en dat zijn dan alleen nog de geconstateerde), dat moet een beeld gaan geven.
pi_194456833
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:51 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Dan is nog steeds niet 100% van de bevolking onderzocht en blijft het de vraag hoe Corona patienten zijn meegerekend die al iets anders onder de leden had.
100% is ook niet nodig. Je bent bekend met representatieve steekproeven?
pi_194456840
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:53 schreef Jaeger85 het volgende:
100% is ook niet nodig. Je bent bekend met representatieve steekproeven?
Zeker, maar hoe weet je zeker dat de steekproef representatief is?
So we just called him Fred too
pi_194456879
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:53 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Zeker, maar hoe weet je zeker dat de steekproef representatief is?
Dat kun je nalezen in de onderzoeken...

De huidige IFR schatting is een bandbreedte. Pas aan het einde van de pandemie wordt het definitieve percentage bepaald.
pi_194456923
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:56 schreef Jaeger85 het volgende:
Dat kun je nalezen in de onderzoeken...
En jij hebt de kennis in pacht om voor elk land te kunnen bepalen dat de steekproef reprensatief is voor alle demografische kenmerken van dat land?
quote:
De huidige IFR schatting is een bandbreedte. Pas aan het einde van de pandemie wordt het definitieve percentage bepaald.
Als dat met de huidige trend door gaat dan zal de mortaliteit een stuk lager uitkomen.
So we just called him Fred too
pi_194456993
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:59 schreef Fred2 het volgende:

[..]

En jij hebt de kennis in pacht om voor elk land te kunnen bepalen dat de steekproef reprensatief is voor alle demografische kenmerken van dat land?
[..]

Als dat met de huidige trend door gaat dan zal de mortaliteit een stuk lager uitkomen.
Nee, waar zeg ik dat? Ik rapporteer alleen wat er in die onderzoeken staat. Ik heb geen kritische geluiden gelezen dat van de steekproef niets klopt. Weet jij meer dan ik?

En ja de huidige trend is dat het omlaag gaat. Hopelijk blijkt dat zo. Het zal wel per land verschillen. De IFR is onder ander afhankelijk van de gemiddelde leeftijd van de populatie, het percentage comorbiditeiten onder de bevolking en het niveau en toegankelijkheid van de gezondheidszorg.
pi_194457007
Ja, het aantal besmettingen neemt toe, so what? Wat een vreselijk opgeblazen bullshit is het toch allemaal zeg. Het gaat om het aantal doden, anders hadden we net zo hysterisch moeten doen over eerdere pandemieën.
pi_194457078
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:04 schreef Jaeger85 het volgende:
Nee, waar zeg ik dat? Ik rapporteer alleen wat er in die onderzoeken staat. Ik heb geen kritische geluiden gelezen dat van de steekproef niets klopt. Weet jij meer dan ik?
Je doet een stellige uitspraak dat Corona géén mild virus is. Dat doe je op basis van onderzoeken die je schijnbaar gelezen en beoordeeld hebt. Dan moet je die onderzoeken toch wel heel goed kunnen doorzien wil je zo'n uitspraak doen?
So we just called him Fred too
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:14:12 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194457086
Hoe zit het met de ondersterfte de laatste maanden eigenlijk in Nederland?
pi_194457090
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:12 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Je doet een stellige uitspraak dat Corona géén mild virus is. Dat doe je op basis van onderzoeken die je schijnbaar gelezen en beoordeeld hebt. Dan moet je die onderzoeken toch wel heel goed kunnen doorzien wil je zo'n uitspraak doen?
Wel kritisch op mij zijn en niet op huis trol Grems die zijn stelling dat het een mild virus is totaal niet onderbouwd? Alle wetenschappelijk materiaal wat er nu is wijst er op dit moment op dat het geen mild virus is. Totdat het tegendeel bewezen is verander ik niet van mening.

Jij hebt ook geen enkel bewijs dat het een mild virus is.
pi_194457149
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:14 schreef Jaeger85 het volgende:
Wel kritisch op mij zijn en niet op huis trol Grems die zijn stelling dat het een mild virus is totaal niet onderbouwd?
Ik zou wel willen, maar die post van Grems is dermate onleesbaar dat ik er geen touw aan vast kan knopen.
So we just called him Fred too
pi_194457171
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:33 schreef Grems het volgende:
Wel als je in tegenstelling tot de voorgaande eeuw als een hysterische gaat testen en alles en iedereen die komt te overlijden terwijl ze positief testen als CoRoNa-dode meeneemt in de statistiek.
Het helpt op zich wel als je wat aandacht besteed aan de leesbaarheid van je posts...
So we just called him Fred too
  Miss 200.000.000! zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:22:14 #23
367000 roos94
pi_194457177
Nee joh. Ziekenhuisopnames blijven stabiel.
pi_194457328
Misschien geen 85 topics maken in 6 maanden over hetzelfde
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_194457480
‘Drie maanden corona wist tien jaar groei uit’; ‘twintig weken coronacrisis: schulden, werkloosheid en miljarden steun’; ‘om de economie te ondersteunen hebben centrale banken hun monetaire operaties flink uitgebreid: hun balansen zijn hierdoor fors gegroeid’. Zomaar wat koppen uit mijn Twitter-timeline van de afgelopen week.

Elke keer als ik dit soort berichten deel om duidelijk te maken wat een ongekende sociaal-economische ravage de coronamaatregelen veroorzaken, krijg ik per kerende post van klimaatactivisten te horen dat economische groei toch het probleem was en niet de oplossing. De suggestie hierachter is dat de corona-economie een soort ecologische utopie is en dat de crisis een uitgelezen moment is om definitief de stap te zetten naar een post-fossiele, duurzame toekomst.

Het is een gruwelijke miscalculatie. Het klopt dat de emissiecijfers van de afgelopen maanden in lijn waren met wat de modellen van het IPCC voorschrijven om binnen de grenswaarde van anderhalve graad temperatuurstijging te blijven. Maar je bent niet wijs als je je daardoor in slaap laat sussen.

Niet alleen is de corona-economie met haar wachtrijen, verordonneerde ledigheid, angstig conformisme en afgedwongen sociale preutsheid een armzalige, vreugdeloze en dus allesbehalve lonkend perspectief voor wie zich geen Tesla of warmtepomp kan veroorloven, de fossiele productiemachine die we kapitalisme noemen is alleen maar tijdelijk uitgeschakeld.

Achter de stille straten, lege supermarkten en doodse bedrijventerreinen staat de motor namelijk onafgebroken te gloeien. Klaar om ons opnieuw te goedkoop vlees, te goedkope vliegreisjes en jurkjes, te dure glaasjes wijn en mobieltjes aan te smeren – die consumentistische compensatie voor een leven van systemische machteloosheid en levensbeschouwelijke vervreemding. Het wachten is tot het reproductie-getal van het virus voldoende is gedaald om het sein weer op groen te kunnen zetten en het mondiale gesleep met dieren, grondstoffen en producten – door de Davos-elite eufemistisch globalisering genoemd – weer te kunnen laten aanvangen.

Toekomstige generaties grijpen naast de spaarpotten
Het is wat in de financiële pers een V-vormig herstel wordt genoemd. En waar mondiaal, regionaal en nationaal op wordt aangestuurd: terug naar de vervuilende wereld van voor corona. Zij het met misschien wat minder burgerlijke vrijheidsrechten, maar daar had het neoliberalisme altijd al een broertje dood aan: goudgerande eigendomsrechten, daar ging het om, en een marktorde waar de democratie niet bij kon – denk interne markt en vrijhandelsverdragen.

Maar het ergste is dat de milieuactivist op Twitter ‘krimp’ en ‘anders’ verwart. Wie anders wil, zal de onvermijdelijke slachtoffers van de verandering een perspectief op beter, schoner en betekenisvoller moeten kunnen geven. Anders krijg je gele hesjes: oproer tegen de eliteverduurzaming van Tesla, klimaatneutraal wonen en warmtepomp. Dat is de brille van de Amerikaanse Green New Deal: gooi er een ongelooflijke bak met geld tegenaan om niet alleen duurzaamheid maar ook sociaal-economische gelijkheid te kunnen beloven. Alleen zo voorkom je dat verduurzaming een eliteproject wordt waar de niet-gelovigen terecht tegen te hoop lopen. Oftewel: verduurzaming kost (veel) geld.

En precies daar wringt post-corona de schoen. Het CPB verwacht voor 2020 een krimp van zes procent, het dubbele van wat in 2008 werd geboekt. Dat is al snel 42 miljard aan misgelopen euro’s. De werkloosheid stijgt naar vijf procent en kan volgend jaar oplopen tot zeven procent. De gevolgen voor de schatkist zijn navenant: het begrotingstekort stijgt naar een historisch ongekende hoogte van 11,8 procent en de staatsschuld neemt toe tot zestig procent van het bbp dit jaar en wellicht 75 procent volgend jaar: tien jaar versoberingsbeleid door de gootsteen.

Vorig jaar was er in het Haagse kippenhok gesteggel over het fonds van tien miljard van Hoekstra en Wiebes. Wie was de auctor intellectualis ervan en vooral: waaraan zou het moeten worden besteed? Dit soort bedragen zijn nodig om onwillige burgers mee te krijgen naar een duurzame toekomst. Die spaarpotten zijn er niet meer. Opgesoupeerd aan maatregelen die babyboomers hebben moeten redden en waar toekomstige generaties naast grijpen.

Daarom begrijp ik niets van de steun van gecertificeerde milieupartijen als GroenLinks en Partij voor de Dieren voor de coronamaatregelen van Rutte III. Dit is niet het pad naar verduurzaming. Dit is het pad naar uitstel en afstel.
https://www.groene.nl/artikel/uitstel
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:56:16 #26
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194459105
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Een mild virus dood geen 0,4 - 1,4% en bezorgt mogelijk blijvende schade bij 1 op de 10.
als ik de getallen van wordometer mag geloven is in nederland zelfs een dikke 10% overleden. 6175 van de 57987. En dan ook nog een flink deel gnezen met blijvende schade.

Als je na Corona met 20% longfunctie bij de longarts zit dan noemen we dat 'genezen van Corona'
Tot nooit .......
pi_194459320
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:56 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

als ik de getallen van wordometer mag geloven is in nederland zelfs een dikke 10% overleden. 6175 van de 57987. En dan ook nog een flink deel gnezen met blijvende schade.

Als je na Corona met 20% longfunctie bij de longarts zit dan noemen we dat 'genezen van Corona'
Dat is de case fatality rate. Het aantal besmettingen ligt in Nederland 10 tot 20 keer hoger.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:14:40 #28
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194459427
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat is de case fatality rate. Het aantal besmettingen ligt in Nederland 10 tot 20 keer hoger.
Deze cijfers komen van het RIVM. Als je liever de natte vinger cijfers produceert mag dat ook natuurlijk.

Ik houd me graag bij de cijfers en richtlijnen van de RIVM ipv van die van #viruswaanzin. Maar we kunnen ook gewoon alle cijfers overboord gooien en weer lekker gaan groepsknuffelen.
Tot nooit .......
pi_194459458
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Deze cijfers komen van het RIVM. Als je liever de natte vinger cijfers produceert mag dat ook natuurlijk.

Ik houd me graag bij de cijfers en richtlijnen van de RIVM ipv van die van #viruswaanzin.
Cijfers die verre van accuraat zijn. Tot juni viel vrijwel niet te testen en nu worden alleen symptomatische gevallen test terwijl er een groep is die geen symptomen vertonen. Die besmettingscijfers kloppen dus van geen kant.

Ook het aantal doden niet wat al vaker bleek uit CBS cijfers.

Leer trouwens ook het verschil tussen CFR en IFR.
pi_194459588
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Deze cijfers komen van het RIVM. Als je liever de natte vinger cijfers produceert mag dat ook natuurlijk.

Ik houd me graag bij de cijfers en richtlijnen van de RIVM ipv van die van #viruswaanzin. Maar we kunnen ook gewoon alle cijfers overboord gooien en weer lekker gaan groepsknuffelen.
ze geven zelf ook aan dat dit de aantallen zijn van testen waaruit een positief resultaat kwam. Dit zegt helemaal niks over het aantal besmettingen in een populatie.

Het aantal besmettingen in een populatie is alleen te bepalen als de gehele populatie wordt getest. Als dit niet gedaan wordt dan weet je niet het aantal besmettingen.

Cijfers vergelijken met elkaar heeft alleen zin als alle omstandigheden hetzelfde zijn gebleven behalve 1 omstandigheid.
Zover bekend is zo'n experiment nog niet uitgevoerd op mensen met covid-19.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194459917
We zullen gaan zien dat het virus gemuteerd is naar gewoon een zware verkoudheid. Net zoals dat bij de sars van 2002-2004 het geval was.
pi_194463450
Maar eh, waar maken jullie je allemaal druk om. Onze nationale knuffelwetenschapper heeft ons toch verzekerd dat met warm weer niemand besmet kan raken. Dus kunnen er nu helemaal geen nieuwe besmetting meer bij komen.
pi_194463706
Allemaal onzin dat griepje, ben in code oranje gebieden geweest en heb nergens last van en niemand in mijn omgeving ook niet, doe niet aan die onzin maatregelen zoals ontsmetten en nog steeds niks aan de hand. Allemaal onzin en verzonnen gedoe dat corona.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_194465690
quote:
83s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:06 schreef DevFreak het volgende:
Ja, het aantal besmettingen neemt toe, so what? Wat een vreselijk opgeblazen bullshit is het toch allemaal zeg. Het gaat om het aantal doden, anders hadden we net zo hysterisch moeten doen over eerdere pandemieën.
De ziekenhuisopnames en daarna de doden lopen altijd achter de besmettingen aan. Met een paar weken vertraging.

Wacht je dus te lang, dan hebben we ellende.
pi_194468638
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:14 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

De ziekenhuisopnames en daarna de doden lopen altijd achter de besmettingen aan. Met een paar weken vertraging.

Wacht je dus te lang, dan hebben we ellende.
Ja alleen die stijging is al langer dan twee weken. Je kan dat geen maanden lang blijven roepen. Virus lijkt zwakker, of de mens is sterker (vitamine d) of beide.
pi_194468680
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 01:33 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Ja alleen die stijging is al langer dan twee weken. Je kan dat geen maanden lang blijven roepen. Virus lijkt zwakker, of de mens is sterker (vitamine d) of beide.
Of er waren eerst veel meer mensen besmet dan gedacht?
pi_194468690
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 01:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Of er waren eerst veel meer mensen besmet dan gedacht?
Ja, dat kan ook factor zijn, denk ik. In Stockholm hebben ze bijvoorbeeld tot 20% antibodies en 20% T-cell immuniteit is schatting. Dan zou zeker 40% het gehad moeten hebben (Wellicht nog meer). Als je dat naar Nederland vertaald. (5+ 5%), Zouden bijna 2 miljoen Nederlanders het al het gehad kunnen hebben
pi_194468766
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 01:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Of er waren eerst veel meer mensen besmet dan gedacht?
Dat is de meest logische verklaring.
pi_194535936
Eigenlijk is het beeld al duidelijk kijkend naar Spanje.

Het aantal mensen dat in een ziekenhuis beland met corona is percentagegewijs gelijk aan maart. Helaas.

Nog wel van belang, met corona niet per se vanwege corona.

Helaas geen zwakker virus, of iig daar lijkt het niet op.
pi_194537818
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:56 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

als ik de getallen van wordometer mag geloven is in nederland zelfs een dikke 10% overleden. 6175 van de 57987. En dan ook nog een flink deel gnezen met blijvende schade.

Als je na Corona met 20% longfunctie bij de longarts zit dan noemen we dat 'genezen van Corona'
Dat komt omdat Nederland alleen de ernstig zieke mensen getest had tijdens de 1e golf.
In Singapore waren ze vanaf het begin al vrijwel iedereen aan het testen. Bij hun zijn er 27 doden op 55500 besmettingen (= 0,05% dat sterft).
  donderdag 13 augustus 2020 @ 15:38:07 #41
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194537845
En, en, is het uur van de waarheid al aangebroken inmiddels?
  donderdag 13 augustus 2020 @ 15:40:52 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194537894
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:22 schreef Grems het volgende:
Alle terminaal zieken, genetisch ongelukkigen en verzwakte hoogbejaarden zijn reeds overleden, vandaar geen toename in ziekenhuisopnames.
Onzin natuurlijk daar zijn meer drastische maatregelen voor nodig die we na wat zaken uit de vorige eeuw normaal gesproken niet meer willen.

En voor een echt uur voor de waarheid is denk ik ook meer nodig denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194538069
quote:
81s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 15:38 schreef herverwijderd het volgende:
En, en, is het uur van de waarheid al aangebroken inmiddels?
Nee dat duurt nog even
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194540263
quote:
81s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 15:38 schreef herverwijderd het volgende:
En, en, is het uur van de waarheid al aangebroken inmiddels?
Ja, al gepost ook.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 18:12:52 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194540426
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:56 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

als ik de getallen van wordometer mag geloven is in nederland zelfs een dikke 10% overleden. 6175 van de 57987. En dan ook nog een flink deel gnezen met blijvende schade.

Als je na Corona met 20% longfunctie bij de longarts zit dan noemen we dat 'genezen van Corona'
Cijfers graag voor Nederland.
pi_194540439
Lang uurtje wel.
pi_194721932
Deze week kwam het Spaanse ministerie met een relevant cijfer dat al een half jaar niet was gepubliceerd: de bezetting van ziekenhuizen. Donderdag waren er 4.703 mensen opgenomen in Spanje en 541 op de IC. Het percentage bezette bedden was 4,4% landelijk, 14% in Aragon, 10% in Madrid en 9% in Baskenland.

De ziekenhuisopname neemt week na week toe. Vrijdag was het aantal opnames in de "laatste zeven dagen" 1.467 mensen, terwijl dat de week ervoor 953 waren en daarvoor 673, 438, 296 en 196. Op 9 juni waren er 150 opnames, amper een tiende. We weten dat deze gegevens van het ministerie onvolledig zijn, maar de trend is zorgwekkend. Bovendien kunnen we het bevestigen met de cijfers van de gemeenschappen die het Escovid19data-project verzamelt: in de eerste helft van augustus is het totale aantal toegelaten mensen gestegen van 1.350 naar bijna 3.000.

https://elpais.com/socied(...)tter_impression=true

Dit nav vnl 3 lokale uitbraken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 26-08-2020 01:51:48 ]
  woensdag 26 augustus 2020 @ 06:50:14 #48
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194722613
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 18:01 schreef Za het volgende:

[..]

Ja, al gepost ook.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 15:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee dat duurt nog even
Verwarrend.
pi_194723465
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:52 schreef Za het volgende:

[..]

Wanneer het zo is dat mensen in Europa heden bij besmetting een lage viral load hebben, dan kan het zo zijn dat deze mensen er niet meer zo ziek van worden, ook ouderen en kwetsbaren niet.

Het kan ook dat dat wel zo gaat zijn, de komende tijd gaat dat uitwijzen.
Met een aantal landen in de omgeving die qua hoge besmettingsaantallen een paar weken tot misschien een maand voorlopen op Nederland, kunnen we aan de situatie daar zien wat het verloop gaat zijn.

Het ziet er echt gunstig uit voor nu, maar dat kan over 1 a 2 weken anders zijn.

Maar duidelijkheid gaat er hoe dan ook zijn, tienduizenden besmettingen, 35.000 in 1 week zelfs in Spanje (en dat zijn dan alleen nog de geconstateerde), dat moet een beeld gaan geven.
En daar loopt iedereen metmondkapje ? Werkt dus ook niet
pi_194723544
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:52 schreef Za het volgende:

[..]

Wanneer het zo is dat mensen in Europa heden bij besmetting een lage viral load hebben, dan kan het zo zijn dat deze mensen er niet meer zo ziek van worden, ook ouderen en kwetsbaren niet.

Het kan ook dat dat wel zo gaat zijn, de komende tijd gaat dat uitwijzen.
Met een aantal landen in de omgeving die qua hoge besmettingsaantallen een paar weken tot misschien een maand voorlopen op Nederland, kunnen we aan de situatie daar zien wat het verloop gaat zijn.

Het ziet er echt gunstig uit voor nu, maar dat kan over 1 a 2 weken anders zijn.

Maar duidelijkheid gaat er hoe dan ook zijn, tienduizenden besmettingen, 35.000 in 1 week zelfs in Spanje (en dat zijn dan alleen nog de geconstateerde), dat moet een beeld gaan geven.
En daar loopt iedereen metmondkapje ? Werkt dus ook niet
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:28 schreef Aiciu het volgende:
Allemaal onzin dat griepje, ben in code oranje gebieden geweest en heb nergens last van en niemand in mijn omgeving ook niet, doe niet aan die onzin maatregelen zoals ontsmetten en nog steeds niks aan de hand. Allemaal onzin en verzonnen gedoe dat corona.
Tot je het krijgt ...of symptomen die in verband gebracht worden met covid ..hartklachten ontstekingen herseninfarct of longembolie ...ook jongeren ...stay safe
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')