Ja hebben ze gewonnen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:46 schreef Ivo1985 het volgende:
Gasloze Tweakers VS netbeheerders: 2 - 0
Vorige week heeft de rechter uitspraak gedaan in een zaak van Liander tegen iemand waarbij Liander zonder opdracht van de consument de gasaansluiting had verwijderd en een rekening had gestuurd.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
J
[..]
Ja hebben ze gewonnen?![]()
Ik zit zelf in dit traject en Coteq gaf aan tot maart te wachten want dan moesten ze kosteloos afsluiten (na 3 dreigbrieven met mega kosten)
eh.. moeten we niet aan de wamtepomp om van het aardgas af te komen?quote:Warmtepomp op aardgas vervangt cv-ketel in jaren zestig huurwoning
Met de vervanging van de cv-ketel door een gasgestookte adsorptiewarmtepomp bespaart een woning uit de jaren zestig minimaal 30 procent aardgas. De ketelvervanger van Cooll Sustainable Energy zal omstreeks 2023 op de markt komen.
bron
Ik had al onderzocht (gewoon google) of warmtepompen op aardgas niet een alternatief zijn, maar blijkbaar worden ze alleen nu in grote gebouwen gebruikt en nog niet bij gezinswoningen.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:02 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
eh.. moeten we niet aan de wamtepomp om van het aardgas af te komen?
Maar waarom zou je dat willen? Kunt toch beter dan een warmtepomp en een gasketel voor de pieken gebruiken.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:06 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik had al onderzocht (gewoon google) of warmtepompen op aardgas niet een alternatief zijn, maar blijkbaar worden ze alleen nu in grote gebouwen gebruikt en nog niet bij gezinswoningen.
Misschien wel een hele goede tussenstap.
Geen (piek)belastingen in electriciteitsnet, geen aanpassingen nodig aan eigen warmte-afgiftesysteem (kan op hogere temperaturen), en je kan nog steeds koken op gas.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat willen? Kunt toch beter dan een warmtepomp en een gasketel voor de pieken gebruiken.
Of gewoon gas niet gebruiken, dat scheelt weer 20 euro per maand aan abonementskosten.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat willen? Kunt toch beter dan een warmtepomp en een gasketel voor de pieken gebruiken.
Ik heb het hier voor bedrijven.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of gewoon gas niet gebruiken, dat scheelt weer 20 euro per maand aan abonementskosten.
Ik heb die hybrides nooit zo goed begrepen... Voor bijna hetzelfde geld heb je full electric en zonder die 20 euro per maand.
Hoe lager je gas verbruik hoe duurder je m3 prijs.
Ik ging in het laatst naar meer dan 2 euro per m3.
Die van mij wordt ook binnenkort verwijderd, maar van mij mag die blijven liggen, ik heb er geen last van.quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Yes de verlossende mail is binnen.
Uw gasleiding wordt gratis verwijderd na een beslissing van de 2e kamer over een wet op 1 maart.
Ja dat mag dus niet want dan hebben ze er toch “onderhoud” aan. En ze hopen natuurlijk bij verkoop dat er als nog een nieuwe leiding in komt voor de volle bak geld.quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die van mij wordt ook binnenkort verwijderd, maar van mij mag die blijven liggen, ik heb er geen last van.
tja, ik kijk er gewoon praktisch en pragmatisch naar en dan is het eigenlijk zonde dat die wordt weggehaald.quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat mag dus niet want dan hebben ze er toch “onderhoud” aan. En ze hopen natuurlijk bij verkoop dat er als nog een nieuwe leiding in komt voor de volle bak geld.
Ja dat klopt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tja, ik kijk er gewoon praktisch en pragmatisch naar en dan is het eigenlijk zonde dat die wordt weggehaald.
Gewoon verwijderen wanneer er gepland onderhoud in de straat gedaan moet worden. Net zoals dat gedaan wordt wanneer er nog wel voor betaald wordt. Het enige verschil is dat bij een huis waar niet meer voor de gasaansluiting betaald wordt bij zo'n onderhoudsronde geen nieuwe aansluiting wordt gelegd, terwijl de buurman wel een vernieuwde aansluiting krijgt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat klopt.
Maar ik snap het ook. Ze zijn verantwoordelijk voor meerjarenonderhoud en lekkages. Als er dan over onbetaalde leidingen liggen kan het op een gegeven moment niet meer uit.
wat doen ze dan voor onderhoud? Mijn leiding uit de jaren 70 ligt er nog. Ze komen alleen langs bij een lekkage die de bewoner zelf moet melden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat klopt.
Maar ik snap het ook. Ze zijn verantwoordelijk voor meerjarenonderhoud en lekkages. Als er dan over onbetaalde leidingen liggen kan het op een gegeven moment niet meer uit.
Dat zeg ik.quote:Op woensdag 3 maart 2021 19:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat doen ze dan voor onderhoud? Mijn leiding uit de jaren 70 ligt er nog. Ze komen alleen langs bij een lekkage die de bewoner zelf moet melden.
Ik zou nu snel de CV ketel vervangen voor een WP en panelen plaatsen om Max rendement uit salderen te halen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:04 schreef Seven. het volgende:
Kick. @:Six. en ik verbouwen al jaren, en we sorteren voor op gasloos. Al gedaan:
Begane grond vloerverwarming
2e verdieping LTV
CV ketel van 1 jaar oud (huur met gasloos clausule dus daar kunnen we vanaf als we van het gas af gaan)
Laatste enkel glas vervangen door HR++
Na-isolatie van alle gevels
Nog doen:
1e verdieping vloerverwarming volgend jaar
Mechanische ventilatie komt volgend jaar
Vloerisolatie in de kruipruimte
Plat dak vernieuwen voor we er zonnepanelen op ploffen
Dus eigenlijk wilden we de warmtepomp en zonnepanelen over een jaar of 5 doen. Maar als we nu toch weer serieus gaan verbouwen is het een kwestie van 10-12k reserveren in het budget hiervoor. Kan best zijn dat het allemaal nu niet in het budget past maar dan kunnen we in ieder geval in deze verbouwing zorgen dat we alle voorbereidingen aftikken.
En nou inlezen.
Ja, dat moet wel echt. Er is nu geen verwarming (al afgekoppeld) en we hebben afgelopen winter wel serieus bij moeten stoken met een elektrisch kacheltje.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 19:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zou nu snel de CV ketel vervangen voor een WP en panelen plaatsen om Max rendement uit salderen te halen.
Kan best met je huidige installatie behalve misschien de 1e verdieping maar moet je die echt stoken?
Ah een soort leef gedeelte dus? Op de slaapkamers stoken wij nooit.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 19:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, dat moet wel echt. Er is nu geen verwarming (al afgekoppeld) en we hebben afgelopen winter wel serieus bij moeten stoken met een elektrisch kacheltje.
Woonkamer en keuken zitten op de eerste verdieping inderdaad. Thanks voor de link!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ah een soort leef gedeelte dus? Op de slaapkamers stoken wij nooit.
En hangen er nu radiatoren dan?
Rekensom is heel snel gemaakt, je kunt gratis geld lenen met een duurzaamheidsbesparing lening (geloof 0 of 1%)
En als de maandelijkse teruggave een stuk minder is dan je energierekening ben je zo klaar.
https://www.svn.nl/lening/Grave/svn-persoonlijke-lening/13195
Is dat niet mede (of primair) van de warm water vraag?quote:Op woensdag 21 juli 2021 22:45 schreef Seven. het volgende:
OK1 leverancier laten we los
(blij dat ik de vraag gesteld heb).
Voor wat betreft warmtepompen. Het moet een lucht/water warmtepomp worden. Iemand een aanrader hoe/waar ik uit kan rekenen hoe groot ons buffervat moet zijn?
Wij hebben straks ook echt een big ass badquote:Op woensdag 21 juli 2021 23:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is dat niet mede (of primair) van de warm water vraag?
Met een bad en 3 kinderen in huis zul je een behoorlijk vat nodig hebben.
FYI wij hebben een 300 liter vat en een 100 liter extra vat, die is (als ik het goed begrepen heb) voor situaties waarin het bad net volgegooid is en de vloerverwarming zegt dat hij NU warm water moet hebben ofzo.
Nou hebben wij ook wel een erg groot bad, dat dan wel weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |