abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194444145
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:22 schreef hooibaal het volgende:

[..]

We waren het er toch al over eens dat je die ook aan moet kunnen pakken?
Maar dat kan niet en het ziet er ook niet naar uit dat daar op korte termijn draagvlak voor gaat komen. Dus ja.
quote:
Maar nogmaals: het gaat ook om beeldvorming. Toen in april alles nog dicht was, was men veel serieuzer bezig met social distancen. Men zag de noodzaak. Als je alles vanaf de lokale kroeg tot en met de Efteling weer opengooit dan gaan mensen daar natuurlijk anders naar kijken.
Dus alles moet weer dicht? Dat is wat je zegt?
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:25:58 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194444152
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja nu is 2 weken zelfs niet genoeg meer.
ja die tijd is direct in het begin al ook geraamd op 2~4 weken in de eerste berichten maar blijkbaar zijn die 2 weken een beetje de norm geworden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194444183
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:25 schreef Montov het volgende:
Het blijft een lastig concept, maar een verdubbeling van het aantal besmettingen betekent een verdubbeling van ziekenhuisopnames x dagen later, een verdubbeling van IC y dagen later en een verdubbeling van doden z dagen later.

Dit betekent niet dat de ziekenhuizen direct vol liggen want 2 keer heel weinig is nog steeds weinig. Het betekent ook niet dat het virus minder impact heeft omdat je het verschil niet goed kan detecteren tussen heel weinig en weinig, en al helemaal niet als je geen rekening houdt met de vertraging.

We hebben het grote voordeel tov maart dat de situatie beter in kaart is, en dat in juli de aantallen erg laag waren. Dit geeft extra tijd om het onder controle te houden zonder heftige ingrepen.

Het nadeel is dat mensen lakser worden in hun gedrag, wat vrij logisch is. Maar hoe hoger de aantallen worden hoe lastiger het wordt om contactonderzoek te doen en daarmee controle te houden. En helaas zijn er steeds meer mensen die de mogelijke ernst van de situatie willen negeren. Ik had gehoopt dat de situatie in de VS meer als een waarschuwing werd behandeld.
Als de x 14 is dan ben je na 15 dagen dus veilig van een opname in het ziekenhuis?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:27:33 #129
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_194444187
quote:
Zeer typisch inderdaad. Die bomers die denken wel even recht te hebben op een coronatestje bij een verkoudheid. En als het dan afgewezen wordt, ook nog uithuilen bij de lokale krant. :r
pi_194444196
Rotterdam +83
Amsterdam +74
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:28:07 #131
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194444197
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Vandaag 519 besmettingen, gisteren 601, dat is 82 er af!

In dit tempo staan we over een week op 0 besmettingen *O*
Ho ho, zo positief ben je echt wel he. Maar over een week zitten we echt niet op 0 besmettingen hoor, er zijn nog veel meer mensen die ook mogelijk besmet zijn met het coronavirus... Ik vind dat je te ver gaat met voorspelling dat je denkt over een week op 0 besmettingen zijn !
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194444199
Hoeveel ziekenhuisopnames waren er bij deze aantallen dagelijkse besmettingen eerder dit jaar?
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:28:09 #133
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194444200
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:25 schreef trein2000 het volgende:

Dus alles moet weer dicht? Dat is wat je zegt?
Je kunt het nu doen uit voorzorg of over een maand als we alweer ruimschoots te laat zijn, met alle doden en chronisch zieken van dien. Zeg het maar.

Oh, en draagvlak lijkt me niet zo interessant. Dat krijg je voor de noodzakelijke maatregelen toch niet, want kom niet aan het grondwettelijke terrasrecht van mensen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194444212
quote:
88s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja die tijd is direct in het begin al ook geraamd op 2~4 weken in de eerste berichten maar blijkbaar zijn die 2 weken een beetje de norm geworden.
Dat kon ook 21 dagen zijn die incubatietijd meen ik me te herinneren.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194444216
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:28 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ho ho, zo positief ben je echt wel he. Maar over een week zitten we echt niet op 0 besmettingen hoor, er zijn nog veel meer mensen die ook mogelijk besmet zijn met het coronavirus... Ik vind dat je te ver gaat met voorspelling dat je denkt over een week op 0 besmettingen zijn !
Kan helpen om sarcasme/cynische berichten te herkennen.
pi_194444217
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:28 schreef byah het volgende:
Hoeveel ziekenhuisopnames waren er bij deze aantallen dagelijkse besmettingen eerder dit jaar?
Deze gegevens zijn er niet.
Er werd zo slecht getest dat het aantal besmettingen toen niet bekend was.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194444220
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Rotterdam +83
Amsterdam +74
Ik weet even niet meer wat dat gisteren was.
pi_194444221
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, dat zijn eerst de jonge mensen, daarna komt dat virus bij de risico-groepen.
Dat klopt niet, onze oudjes doen ook mee met de stijging:

vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:29:57 #139
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194444224
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan helpen om sarcasme/cynische berichten te herkennen.
Ja dat is ook zo. volgens bedoelde ze niet echt zo of wel?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194444225
quote:
Dat weten we niet, want er word nu veel eerder getest.
pi_194444226
quote:
Overijverige assistentes die op eigen houtje mensen aanmoedigen het nog even aan te kijken zijn volgens mij een wijder verbrijd fenomeen.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:30:01 #142
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_194444227
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:24 schreef Stoney3K het volgende:
Dan gaan mensen op straat rotzooi schoppen omdat ze zich vervelen.
Er wordt m.i. een beetje teveel gedaan alsof de hele Nederlandse bevolking uit slecht opgevoede kleuters bestaat.

Het is nog altijd een kleine (luidruchtige) minderheid die zich zo gedraagt. Althans, dat hoop ik maar. :{

Btw, ik hoop echt dat iedereen gelijk heeft die zegt dat het is uitgedoofd etc., want als dat waar blijkt te zijn dan boek ik gelijk een maand zonvakantie voor komende winter. 8-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_194444235
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:28 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je kunt het nu doen uit voorzorg of over een maand als we alweer ruimschoots te laat zijn, met alle doden en chronisch zieken van dien. Zeg het maar.

Oh, en draagvlak lijkt me niet zo interessant. Dat krijg je voor de noodzakelijke maatregelen toch niet, want kom niet aan het grondwettelijke terrasrecht van mensen.
Draagvlak lijkt me zeer relevant. Al was het maar omdat de verkiezingen in maart zijn.

Maar we kunnen natuurlijk ook niet overal politie neerzetten. De naleving is afhankelijk van draagvlak.
zie email 27 oktober
pi_194444239
quote:
Is lastig te zeggen omdat de cijfers qua besmettingen toentertijd waarschijnlijk veel hoger lagen dan de officiële cijfers. Vanaf ongeveer 8 a 9 maart begon het enorm te stijgen, ook heel snel uit het niets. Maar is lastig te vergelijken omdat we niet echt goede cijfers hebben uit februari. De piek was op 27 maart met 609 ziekenhuisopnames.
pi_194444242
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik weet even niet meer wat dat gisteren was.
Boeit ook niet zo, het schommelt dagelijks enorm op en neer maar ze blijven iig koplopers qua aantal besmettingen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:31:47 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194444257
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat kon ook 21 dagen zijn die incubatietijd meen ik me te herinneren.
21 dagen incubatie? Nee joh
pi_194444265
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:28 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Want over een maand zijn we te laat?
pi_194444270
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:27 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Zeer typisch inderdaad. Die bomers die denken wel even recht te hebben op een coronatestje bij een verkoudheid. En als het dan afgewezen wordt, ook nog uithuilen bij de lokale krant. :r
Is natuurlijk ook gewoon heel slecht. Dag in dag uit lopen ze te roeptoeteren dat je bij de kleinste klacht onmiddellijk jezelf moet laten testen en dan hebben ze bij dat callcenter blijkbaar een ander protocol. Kan toch niet? Ook dat ze in Amsterdam blijkbaar niet eens in de buurt komen van de capaciteit die er zou moeten zijn. Staat Hugo weer in z'n hemd en bloemschoenen.

Wat nu het grappige is, is wat er allemaal fout gaat door puur menselijk falen, pure incompetentie. Dus niet door het feit dat mondkapjes niet verplicht zijn of dat we niet meer in lockdown zitten.

De faalhazen die hier verantwoordelijk voor zijn sluiten ons straks net zo graag weer op en dan staan alle Containment-wappies hier te juichen en stijgen VVD + CDA weer naar >50 zetels. Zo rollen we.
pi_194444271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Boeit ook niet zo, het schommelt dagelijks enorm op en neer maar ze blijven iig koplopers qua aantal besmettingen.
Haha ja Amsterdam zakt van 147 naar 74 maar dat boeit niet zo. Andersom was het topic te klein geweest gok ik.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194444275
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:30 schreef Jane het volgende:

[..]

Er wordt m.i. een beetje teveel gedaan alsof de hele Nederlandse bevolking uit slecht opgevoede kleuters bestaat.

Het is nog altijd een kleine (luidruchtige) minderheid die zich zo gedraagt. Althans, dat hoop ik maar. :{

Btw, ik hoop echt dat iedereen gelijk heeft die zegt dat het is uitgedoofd etc., want als dat waar blijkt te zijn dan boek ik gelijk een maand zonvakantie voor komende winter. 8-)
Jaaaaaa, keihard shoppen, gewoon zwemmen zonder te reserveren, geen pijltjes meer volgen, niet in cirkeltjes staan, gewoon naar de sauna kunnen zonder je af te vragen of je ziekt wordt. etc. etc. etc.

*O* *O* *O*

Ik wil het, ik wil het, ik wil het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')