Ik zie weinig verschil....quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze moeten contacten afbellen. In New York kun je in deze functie terecht met een middelbareschooldiploma. In Vlaanderen ook. In Warnsveld met mbo of als (para-)medicus in opleiding. https://www.randstad.nl/v(...)archMethod=operators
Dan zou ik even beter lezen. Ik zie staan mbo. Ik zie staan ‘bij voorkeur’ ik zie staan studenten worden uitgenodigd om te solliciteren.quote:
Want alles onder HBO is niet kundig genoeg? Komop zeg..quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom dan? Wil je tokkies aan de lijn hebben?
Geen HBO = tokkiequote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want alles onder HBO is niet kundig genoeg? Komop zeg..
Volgens mij moet het haalbare kaart zijn om een MBOer binnen 3 weken te leren zeggen: "Ow, u heeft nog vragen? Daar ga ik niet over, maar na de vragenlijst zal ik u doorverbinden met een collega die u meer kan vertellen."quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want alles onder HBO is niet kundig genoeg? Komop zeg..
Noord Brabant is dan ook bijna de 2e provincie van Nederland qua inwoners (2,5 tov 2,8 miljoen mensen in Noord Holland).quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:43 schreef Jane het volgende:
Veel andere landen hadden in het voorjaar al enorme uitbraken in hun hoofdstad en enkele andere grote steden. Nederland was met Brabant daarop een redelijke uitzondering. Dat kon ook niet zo blijven natuurlijk.
Ik ben het deels met je eens. In maart en april werd enkel getest als je er slecht aan toe was en het veel aannemelijker was dat je ziekenhuisopname nodig had. Degenen die nu positief testen zouden in maart-april waarschijnlijk op advies van de huisarts gewoon 14 dagen thuis blijven.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:25 schreef Montov het volgende:
Het blijft een lastig concept, maar een verdubbeling van het aantal besmettingen betekent een verdubbeling van ziekenhuisopnames x dagen later, een verdubbeling van IC y dagen later en een verdubbeling van doden z dagen later.
Dit betekent niet dat de ziekenhuizen direct vol liggen want 2 keer heel weinig is nog steeds weinig. Het betekent ook niet dat het virus minder impact heeft omdat je het verschil niet goed kan detecteren tussen heel weinig en weinig, en al helemaal niet als je geen rekening houdt met de vertraging.
We hebben het grote voordeel tov maart dat de situatie beter in kaart is, en dat in juli de aantallen erg laag waren. Dit geeft extra tijd om het onder controle te houden zonder heftige ingrepen.
Het nadeel is dat mensen lakser worden in hun gedrag, wat vrij logisch is. Maar hoe hoger de aantallen worden hoe lastiger het wordt om contactonderzoek te doen en daarmee controle te houden. En helaas zijn er steeds meer mensen die de mogelijke ernst van de situatie willen negeren. Ik had gehoopt dat de situatie in de VS meer als een waarschuwing werd behandeld.
Eens. Alhoewel ik persoonlijk mbo in een medische richting of hbo had gedaan denk ik.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:49 schreef Monolith het volgende:
Een hbo-opleiding is niet het problematische hier, dat is een hbo in een medische richting.
Ik probeerde Brabant niet te kleineren (sorry als het zo overkwam), maar meer te zeggen dat Amsterdam en Rotterdam er toen nog relatief genadig van af gekomen zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Noord Brabant is dan ook bijna de 2e provincie van Nederland qua inwoners (2,5 tov 2,8 miljoen mensen in Noord Holland).
Onthutsendquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik snap ineens waarom ze een tekort aan personeel hebben bij GGD Amsterdam:
[ twitter ]
Da's de opleidingsgeilheid die in Nederland speelt. Een IQ test en een gedragsanalyse zijn voldoende om iemand aan te nemen als je visie hebt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach kom. Een niet medisch geschoold iemand kan geen contacten nabellen? Een mbo-opgeleide doktersassistent of verpleegkundige ook niet? Wat een onzin.
In Duitsland zijn ze om het BCO op voldoende peil te krijgen toch ook inventief te werk gegaan? Ik kan begrijpen dat je in een normale situatie hogere eisen stelt aan personeel, maar dit is geen normale situatie. Iedereen die nu zonder werk thuis zit en in staat is om opgeleid te kunnen worden dat BCO-onderzoeker moet daarvoor in aanmerking komen imoquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze moeten contacten afbellen. In New York kun je in deze functie terecht met een middelbareschooldiploma. In Vlaanderen ook. In Warnsveld met mbo of als (para-)medicus in opleiding. https://www.randstad.nl/v(...)archMethod=operators
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)t-dat-gaan-doen.htmlquote:In Duitsland maken ze al wel een tijd serieus werk van de contactonderzoeken. Al sinds het virus in Italië losbarstte. Het Duitse landelijke draaiboek voor pandemieën werd meteen van kracht en werkt inmiddels goed. Een maand geleden plaatste het Duitse RIVM een oproep om vijfhonderd extra 'containment scouts' te werven: er kwamen 11.000 reacties binnen.
De regio Aachen heeft 550.000 inwoners, doet dagelijks 1600 testen en heeft permanent 140 mensen aan het werk. Michael Ziemons is er verantwoordelijk voor het onderzoek. "We hadden al een detailplan klaar, een systeem dat bestond voor tbc-gevallen", zegt Ziemons. "We hebben het systeem nu uitgerold voor grotere getallen."
Ben jij Duits? Gezien je Nick en je extreme adorierung van hun aanpak.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In Duitsland zijn ze om het BCO op voldoende peil te krijgen toch ook inventief te werk gegaan? Ik kan begrijpen dat je in een normale situatie hogere eisen stelt aan personeel, maar dit is geen normale situatie. Iedereen die nu zonder werk thuis zit en in staat is om opgeleid te kunnen worden dat BCO-onderzoeker moet daarvoor in aanmerking komen imo
Je ziet ook nu al aankomen dat Hugo vol onder de bus gegooid gaat worden met de verkiezingen straks door Rutte.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:59 schreef Smack10 het volgende:
Ik moet bij Hugo de Jonge steeds meer denken aan deze Iraakse man:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:59 schreef Smack10 het volgende:
Ik moet bij Hugo de Jonge steeds meer denken aan deze Iraakse man:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |