Eigenlijk is de wil al redelijk laag in de regering vanaf het begin. Men wil liever geen maatregelen maar ze moeten helaas wel, dat is de boodschap. Niet een boodschap van we zetten alles op alles maar we doen ons best zonder te veel aan te passenquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Begint er steeds meer op te lijken dat men gewoon niet wil ofzo.. of de noodzak er van in ziet. Eerst dat afschalen en nu weer dit. Heel vreemd ten tijde van een pandemie.
Dat gebeurt voluit in dit topic. Bepaalde statistieken, vergelijkingen, cijfers, nieuwsberichten worden er enkel bij gehaald als het diens mening ondersteunt. Alle kanten op.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Toen het slecht ging in Zweden mocht de vergelijking wel gemaakt worden. Dat is best grappig.
Dat is toch helemaal niet zo gek die eisen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik snap ineens waarom ze een tekort aan personeel hebben bij GGD Amsterdam:
[ twitter ]
Dat heet onderzoek doen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat gebeurt voluit in dit topic. Bepaalde statistieken, vergelijkingen, cijfers, nieuwsberichten worden er enkel bij gehaald als het diens mening ondersteunt. Alle kanten op.
Ik durf niet meer te zeggen hoe het in Belgie gaat.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:12 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Zal het wel goed gaan, want de modus operandi van de media is zoeken naar een land/gebied waar het slecht gaat.
Voor BCO? Jawel, dat is compleet van de pot gerukt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal niet zo gek die eisen?
Ach kom. Een niet medisch geschoold iemand kan geen contacten nabellen? Een mbo-opgeleide doktersassistent of verpleegkundige ook niet? Wat een onzin.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het staat nogal haaks op: we kunnen het niet meer aan..quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb Zweden nooit als vergelijking erbij gehaald.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Toen het slecht ging in Zweden mocht de vergelijking wel gemaakt worden. Dat is best grappig.
Dit is toch dagelijkse praktijk bij bedrijven? Dat heet afschuiven.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Als het niet zo serieus was was het echt een prachtige komische film hoor;
15 mei: GGD's kunnen volgens onderzoek RIVM tot wel 2400 besmettingen per dag aan, inclusief BCO!
Persconferentie 6 augustus Mark Rutte: We gaan het BCO intensiveren dankzij goed voorbereid te zijn!
GGD Amsterdam 7 augustus: Help, we kunnen het niet meer aan.
https://nos.nl/artikel/23(...)ken-dan-gepland.htmlquote:GGD doet veel minder bron- en contactonderzoeken dan gepland
Door het lage aantal besmettingen in Nederland worden er veel minder bron- en contactonderzoeken uitgevoerd dan waar de GGD vanuit is gegaan. Slechts 4 procent van de maximale capaciteit wordt gebruikt.
Uit cijfers die koepelorganisatie GGD GHOR Nederland vandaag publiceerde blijkt dat er in de afgelopen twee weken minder dan 100 bron- en contactonderzoeken per dag zijn uitgevoerd. In de eerste weken van juni en in mei ging het nog om 300 onderzoeken per dag.
De GGD ging in zijn opschalingsplan uit van een veelvoud aan bron- en contactonderzoeken. Afhankelijk van hoeveel mensen positief zouden zijn bij een test is tot 1 september rekening gehouden met minimaal 600 en maximaal 2400 onderzoeken per dag.
Minder opleiden
Om de kennis van de speciaal opgeleide bron- en contactonderzoekers niet te verliezen gaat de GGD nu minder nieuwe mensen opleiden. "Anders zitten er straks gewoon teveel mensen duimen te draaien", zegt een woordvoerder.
Waarom dan? Wil je tokkies aan de lijn hebben?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het staat nogal haaks op: we kunnen het niet meer aan..
Ja, je hebt gelijk, iedereen zonder medische achtergrond (op HBO niveau) zijn tokkies.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom dan? Wil je tokkies aan de lijn hebben?
Mbo'ers meteen als tokkies wegzettenquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom dan? Wil je tokkies aan de lijn hebben?
Ikbheb geen idee wat die mensen moeten vragen, noteren en beoordelen. Maar ik snap die eisen denk ik wel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach kom. Een niet medisch geschoold iemand kan geen contacten nabellen? Een mbo-opgeleide doktersassistent of verpleegkundige ook niet? Wat een onzin.
Je hebt geen idee, maar je snapt het wel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ikbheb geen idee wat die mensen moeten vragen, noteren en beoordelen. Maar ik snap die eisen denk ik wel.
Sarcasme niet herkennen....quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mbo'ers meteen als tokkies wegzetten
Lijkt het nou zo of begon die tweede golf daar veel eerder?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Luxemburg lijkt over de tweede piek heen
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/luxembourg/
Ik denk nog niet eens wat ze moeten vragen maar eerder wat ze moeten beantwoorden. Je krijgt wel mensen aan de lijn die je medisch moet geruststellen en/of informeren.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ikbheb geen idee wat die mensen moeten vragen, noteren en beoordelen. Maar ik snap die eisen denk ik wel.
Ze moeten contacten afbellen. In New York kun je in deze functie terecht met een middelbareschooldiploma. In Vlaanderen ook. In Warnsveld met mbo of als (para-)medicus in opleiding. https://www.randstad.nl/v(...)archMethod=operatorsquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Sarcasme niet herkennen....quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mbo'ers meteen als tokkies wegzetten
Zeker... Goed van me he?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee, maar je snapt het wel.
Sjorsiegod
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |