SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Hoe dan, net 36 weken geregend...quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 09:28 schreef INViCTuS het volgende:
Misschien gaat het droogte record er wel aan
komende dagen wordt de nachttemperatuur nog een stuk hogerquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 09:34 schreef heywoodu het volgende:
Slapen onder twee open ramen was wel echt heerlijk, gisteravond voelde je toch lekker 'frisse' lucht al prima naar binnen stromen
Dan is het nog wel vol te houden, als je in elk geval maar niet je bed uit drijft
Daar zaten we na juli toch wel aardig onder?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 09:28 schreef INViCTuS het volgende:
Dan moet het nog wel lang droog blijven. Zit er nu nog ver onder.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 09:28 schreef INViCTuS het volgende:
Ik vond het nu al belachelijk benauwd buitenquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 09:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
komende dagen wordt de nachttemperatuur nog een stuk hoger
Die afkoeling zit continu op de donderdag en vrijdag bij alle modellen dus lijkt wel vrij zeker te zijn. Overigens nog steeds relatief want blijft wel gewoon te warm. Lekker vochtig trouwens maandagavond in het noordoosten. Sowieso wel de regio met steevast de hoogste dauwpunten maar deze ligt het hoogst.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 10:26 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Werd toen tegen mij gezegd paar dagen geleden. Ochtendruns zijn altijd koeler. Wedden dat die vanavond gewoon weer op heet staat.
GFS gaat donderdag gewoon door met de hitte.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 10:25 schreef Pvt.Webster het volgende:
[ afbeelding ]
Let it be![]()
Donderdag al afkoeling met wat geluk. Even paar dagen doorbijten.
Nou ja, nog tegen de 28 graden aan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 10:25 schreef Pvt.Webster het volgende:
[ afbeelding ]
Let it be![]()
Donderdag al afkoeling met wat geluk. Even paar dagen doorbijten.
Wat een Augustus wordt ditquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 10:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Die afkoeling zit continu op de donderdag en vrijdag bij alle modellen dus lijkt wel vrij zeker te zijn. Overigens nog steeds relatief want blijft wel gewoon te warm. Lekker vochtig trouwens maandagavond in het noordoosten. Sowieso wel de regio met steevast de hoogste dauwpunten maar deze ligt het hoogst.
En dat is de verwachting voor maandagavond rond 20:00, niet de maximale waarden van de dag die normaal gesproken later vallen.
[ afbeelding ]
Half uurtje in de vriezer leggen, en vooral de wekker zetten want anders vergeet je het en heb je ontploft bier.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 11:01 schreef Leonos het volgende:
Bier vast koud zetten, duurt wel ff nu!
Yup, been there.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 11:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Half uurtje in de vriezer leggen, en vooral de wekker zetten want anders vergeet je het en heb je ontploft bier.
Eens. Hoge luchtvochtigheid is hel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 11:31 schreef Nattekat het volgende:
Geniet er nog maar van, want volgende week staat er 25 graden met 75% luchtvochtigheid op het programma. Dan verlang je wel terug naar 33 graden en 30%
Neen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 11:31 schreef Nattekat het volgende:
Geniet er nog maar van, want volgende week staat er 25 graden met 75% luchtvochtigheid op het programma. Dan verlang je wel terug naar 33 graden en 30%
Tsjah, hebben we hier helaas niet zoveel aanquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 12:17 schreef dick_laurent het volgende:
Voor de hitte-haters.... ondertussen live in Reykjavik:
https://www.livefromiceland.is/webcams/reykjavikurtjorn/
[ afbeelding ]
10 graden, zwaar bewolkt.![]()
Biertje omwikkelen met nat keukenpapier en dan in de vriezer leggen, sneller koudquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 11:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Half uurtje in de vriezer leggen, en vooral de wekker zetten want anders vergeet je het en heb je ontploft bier.
Jaloers. Sowieso, IJslands weerquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 12:17 schreef dick_laurent het volgende:
Voor de hitte-haters.... ondertussen live in Reykjavik:
https://www.livefromiceland.is/webcams/reykjavikurtjorn/
[ afbeelding ]
10 graden, zwaar bewolkt.![]()
Dat werkt ook prima jaquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 12:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Biertje omwikkelen met nat keukenpapier en dan in de vriezer leggen, sneller koud
Heb jij geen last van muggen dan? Ik word helemaal lekgestoken als ik de ramen wagenwijd open laat staanquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 09:34 schreef heywoodu het volgende:
Slapen onder twee open ramen was wel echt heerlijk, gisteravond voelde je toch lekker 'frisse' lucht al prima naar binnen stromen
Dan is het nog wel vol te houden, als je in elk geval maar niet je bed uit drijft
Ramen waar geen hor voor zit gaan hier sowieso eigenlijk niet openquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 13:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb jij geen last van muggen dan? Ik word helemaal lekgestoken als ik de ramen wagenwijd open laat staan
Gisteren en vandaag zijn de warmup.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
Is vandaag de heetste dag by the way? Of wordt het nog erger?
Ik ben slechts één minuutje buiten geweest en ik vond het echt niet chill.
-get it? niet "chill" ghe ghe ghe
quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 13:45 schreef lily het volgende:
Morgen 36, zondag 37, maandag 37, dinsdag 36
Is te doen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 13:45 schreef lily het volgende:
Morgen 36, zondag 37, maandag 37, dinsdag 36
![]()
Goed dat je het zegt. M'n zolderraam stond nog open.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:15 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb piepschuim matten op mijn zolderramen gelegd. Doet wonderen. De rest van het dak was goed geļsoleerd, maar de ramen werden knalheet. Nu hoogstens warm. Misschien tip voor mede-zolder-kamer-fokkers
https://www.knmi.nl/waarschuwingenquote:Code oranje: Aanhoudende hitte, vanaf zaterdag vooral in het zuiden en zuidoosten extreme hitte
De komende dagen is er sprake van aanhoudende hitte in het hele land. Vanaf zaterdag kan het met name in het zuiden en zuidoosten extreem warm worden met maximumtemperaturen van 35°C of iets daarboven. In stedelijke gebieden kan het ook elders in het land 35°C worden. Ook de nachten worden geleidelijk steeds warmer met vanaf de nacht naar zondag minima van boven de 18°C. Het Nationaal Hitteplan van het RIVM is actief.
Het zeer warme weer houdt waarschijnlijk tot halverwege volgende week aan.
Ik vind het binnen nog meevallen. Inb4: wacht maar tot morgen. Ik heb een volledig geļsoleerd huis met dubbel glas en kom niet buiten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Code oranje nu voor extreme hitte.
Vanaf morgen dus.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Code oranje nu voor extreme hitte.
Kan me eigenlijk geen enkele reden bedenken wat daar nu precies fijn of verkoelend aan is. Lijkt me echt uitermate vet kutquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:51 schreef DuizendGezichten het volgende:
Buiten in de schaduw, onder een boom, badje erbij, best uit te houden.
Moet er niet aan denken nu op het strand te liggen, pffff.
Komt pas in de avond vaak.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:55 schreef zakjapannertje het volgende:
Gisteren werd er op het journaal voor vandaag een zeebries beloofd. Ik merk er anders weinig van.
Idd ja. Schreef gisteren nog dat we best goed weg komen, omdat de zon niet tot 2200hr loopt te stralen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:58 schreef Elan het volgende:
Toch is het in de nachten met 18 graden niet zo extreem heet meer, gelukkig hebben we dit niet de eerste week van juli over ons heen gekregen.
Die nacht die volgde op het dagrecord was het op veel plekken niet onder de 25 graden. Half 10 gaat de zon al onder dat scheelt toch, in elk geval gevoelsmatig.
In stedelijke gebieden is de kans op tropische nachten nog steeds groot.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:58 schreef Elan het volgende:
Toch is het in de nachten met 18 graden niet zo extreem heet meer, gelukkig hebben we dit niet de eerste week van juli over ons heen gekregen.
Die nacht die volgde op het dagrecord was het op veel plekken niet onder de 25 graden. Half 10 gaat de zon al onder dat scheelt toch, in elk geval gevoelsmatig.
Later in de middag ja.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:55 schreef zakjapannertje het volgende:
Gisteren werd er op het journaal voor vandaag een zeebries beloofd. Ik merk er anders weinig van.
In mijn eigen stad en de polder er vlakbij (Middelburg) stond er een warme wind, toen ik meer and e kust was (bij Vlissingen) voelde ik W een verfrissende zeebries.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:55 schreef zakjapannertje het volgende:
Valt wel mee toch?quote:
Kijk al dat zand dan, dat gaat toch overal zitten joh. En heet. En gadverdamme. Rare lui.quote:
eens.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kijk al dat zand dan, dat gaat toch overal zitten joh. En heet. En gadverdamme. Rare lui.
Houdt moed, Dick, houdt moed!quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:38 schreef dick_laurent het volgende:
33 graden, windstil, absolute bakplaat hier.... en de buurtkinderen rennen en schreeuwen vandaag nog hysterischer over straat dan gisteren.
[ afbeelding ]
Zal nooit langer dan een dag of 2 zijn geweestquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:39 schreef heywoodu het volgende:
Wat is eigenlijk de langste periode dat het in Nederland nķet kouder dan 20 graden is geweest, iemand enig idee?
Anakin?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kijk al dat zand dan, dat gaat toch overal zitten joh. En heet. En gadverdamme. Rare lui.
Tis natuurlijk ook zien en gezien worden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:49 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik snap het ook niet op met dit weer uren in de hete zon te gaan liggen op het zand wat extra warm is om zo nu en dan een duik te nemen in het ijskoude water
Dat zal geen record zijn daar, denk ik.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In frankrijk is al 41,7 gemeten vandaag.
Nee klopt, maar heel veel is het er niet vandaan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat zal geen record zijn daar, denk ik.
Dagrecord misschienquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat zal geen record zijn daar, denk ik.
Dat lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zal nooit langer dan een dag of 2 zijn geweest
Verder dan weten dat er een Anakin Skywalker is kom ik nietquote:
quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Verder dan weten dat er een Anakin Skywalker is kom ik niet
Klinkt als een wijs manquote:
Jup. En daarna vermoorde hij een groep kinderen.quote:
En deze ook!quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jup. En daarna vermoorde hij een groep kinderen.![]()
Ik wist dat het 2018 was ( 54 dagen )en na zoeken het bericht uit AD nog gevonden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:39 schreef heywoodu het volgende:
Wat is eigenlijk de langste periode dat het in Nederland nķet kouder dan 20 graden is geweest, iemand enig idee?
Die waren ongetwijfeld irritant aan het schreeuwen terwijl hij door de hitte al vrij makkelijk geļrriteerd raakte. Tja.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar ik bedoelde eigenlijk de langste periode waarin het niet kouder dan 20 graden is geweest, dus inclusief de nachtenquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik wist dat het 2018 was en na zoeken het bericht uit AD nog gevonden.
Brooooo, stuur die man naar mijn straat, NU!!!quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Weet je wie pas wijs was? ene Plagueis the Wise. Maar waarschijnlijk heb je niet van hem gehoord. Het is niet een verhaal wat een FOK!er je zal vertellen.quote:
Ehm, Darth Vader? Die rijgt jou ook aan zijn lichtzwaard. Of een Force choke. Alleen maar omdat je hem een chagrijnige blik geeft.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Brooooo, stuur die man naar mijn straat, NU!!!
Hij bedoelde die Anakin, lijkt mequote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:06 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Ehm, Darth Vader? Die rijgt jou ook aan zijn lichtzwaard. Of een Force choke. Alleen maar omdat je hem een chagrijnige blik geeft.
Ben je wel van je lijden verlost. 😁
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |