abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:42:03 #276
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_194435124
Maar dat gaat toch ook goed op het strand zoals vandaag? Als het vol is, wordt dat overal aangegeven. Volgende keer vroeger op staan :) Ik heb er geen moeite mee om drukke plaatsen niet te bezoeken. Dan maar niet of een andere keer.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:43:06 #277
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194435146
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik bedoel dat er niet veel terecht gaat komen van wat jij na de lockdown voorstelt. Dat heel intensieve contactonderzoek en test beleid. Dáár gaat net zoals nu niet veel van terecht komen.
Niet met die instelling, nee :')
pi_194435152
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:42 schreef GemMagic het volgende:
Maar dat gaat toch ook goed op het strand zoals vandaag? Als het vol is, wordt dat overal aangegeven. Volgende keer vroeger op staan :) Ik heb er geen moeite mee om drukke plaatsen niet te bezoeken. Dan maar niet of een andere keer.
Als je ergens afstand kunt houden is op het strand wel. Moet je alleen niet midden in de drukte aankomen en vertrekken. zo moeilijk is het niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194435174
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wel als er echt flink geïnvesteerd zou worden in testen, bco en handhaving. Maar de bereidwilligheid bij de overheid om de knip te trekken om deze pandemie te lijf te gaan lijkt erg mager op het moment.

Miljarden staatssteun naar de KLM zijn geen punt, maar de GGDs fatsoenlijk van middelen voorzien lijkt geen optie :N
De GGD's hebben in principe de middelen voor 30.000 tests en de bijbehorende 600-2.500 BCO’s per dag. Alleen waren die in het begin niet nodig en stegen het aantal tests en positieve uitslagen midden in de vakantieperiode plots flink. Ze zijn ook druk bezig dat uit te breiden.
pi_194435176
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon weer naar het adagium “vermijd drukte” en als mensen dat niet genoeg doen, dan de oorzaken van die drukte wegnemen of inperken.
Dat is het toch uiteindelijk. Vermijd drukte. Anderhalve meter.
Definitely not CIA
pi_194435195
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wel als er echt flink geïnvesteerd zou worden in testen, bco en handhaving. Maar de bereidwilligheid bij de overheid om de knip te trekken om deze pandemie te lijf te gaan lijkt erg mager op het moment.

Miljarden staatssteun naar de KLM zijn geen punt, maar de GGDs fatsoenlijk van middelen voorzien lijkt geen optie :N
Ik denk dat er onder de huidige maatregelen zeker wat te winnen valt door er verder in te investeren en dat een strenge lockdown daar geen voorwaarde voor is.

Ik weet ook niet of het bij de ggds nu een kwestie is van geldgebrek of dat de tooling niet adequaat is.

Het feit dat een portal waar je je uitslag kan zien er al niet is spreekt al boekdelen. Het voelt als veels teveel handwerk waar je met wat automatisering al enorme winst kan maken.
pi_194435199
Waarom heeft de pc hooft geeN maskerplicht?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:46:25 #283
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_194435203
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

- Verplichte test bij terugkeer uit oranje gebieden.
- Geen vluchten naar oranje gebieden
- thuiswerken waar mogelijk verplicht
- registratieplicht met id bij horeca
- geen gecirculeerde lucht meer in gebouwen.
- campagnes om dit belang van ventilatie te bebadrukken
- mondkapjesplicht in openbare/gedeelde ruimtes
- meer vrijheid buiten, verschil tov binnen benadrukken.
- max aantal mensen binnen, afhankelijk per situatie
- boetes voor illegale feesten + dat handhaven
- norm voor bedrijven verplichten van het inpompen van verse lucht in gebouwen. Bv 6x per uur.

In grote lijnen onderscheid maken tussen buiten vs binnen en goede ventilatie op zelfde niveau zetten als 1,5m Afstand en handen wassen.
Mondkapjes waar binnen niet zowel afstand gehouden kan worden als goed worden geventileerd.
R.I.P. AVG :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:47:33 #284
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194435219
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De GGD's hebben in principe de middelen voor 30.000 tests en de bijbehorende 600-2.500 BCO’s per dag. Alleen waren die in het begin niet nodig en stegen het aantal tests en positieve uitslagen midden in de vakantieperiode plots flink. Ze zijn ook druk bezig dat uit te breiden.
Waarom gaan daar dan niet wat extra miljarden naartoe, ipv naar KLM? In Zuid-Korea testen ze zowat de hele bevolking, maar hier staat men erbij en kijkt men ernaar.
pi_194435230
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ja maar die garantie is er niet.
Ik denk dat heel Nederland een maand of langer zal thuiszitten als daarna de vrijheden weer terugkeren.
Ik heb eigenlijk ook liever een tijdje wat strengere maatregelen dan de hele tijd zo blijven aanmodderen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194435236
quote:
5s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waarom gaan daar dan niet wat extra miljarden naartoe, ipv naar KLM? In Zuid-Korea testen ze zowat de hele bevolking, maar hier staat men erbij en kijkt men ernaar.
Heb je weleens gezien wat de inwoners van zuid Korea ervoor opgeven?
pi_194435238
quote:
5s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waarom gaan daar dan niet wat extra miljarden naartoe, ipv naar KLM? In Zuid-Korea testen ze zowat de hele bevolking, maar hier staat men erbij en kijkt men ernaar.
Omdat het tot een week of vier geleden uitmuntend ging op deze manier. En ook nu nog lijkt er weinig noodzaak.
pi_194435247
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik denk dat er onder de huidige maatregelen zeker wat te winnen valt door er verder in te investeren en dat een strenge lockdown daar geen voorwaarde voor is.

Ik weet ook niet of het bij de ggds nu een kwestie is van geldgebrek of dat de tooling niet adequaat is.

Het feit dat een portal waar je je uitslag kan zien er al niet is spreekt al boekdelen. Het voelt als veels teveel handwerk waar je met wat automatisering al enorme winst kan maken.
Ik begreep dat jongeren bij een positieve uitslag weigeren hun contacten door te geven.
Of dat ze in de tussentijd door zijn gaan feesten.
Tja. Wat moet de GGD dan?
Definitely not CIA
pi_194435248
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:48 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk ook liever een tijdje wat strengere maatregelen dan de hele tijd zo blijven aanmodderen.
In de praktijk zal dat dan natuurlijk ook tot aan de komst van een vaccin duren. Net zoals het aanmodderen...
pi_194435260
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

In de praktijk zal dat dan natuurlijk ook tot aan de komst van een vaccin duren. Net zoals het aanmodderen...
Ik twijfel eraan of dat vaccin er ooit wel zal komen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194435273
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:48 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk ook liever een tijdje wat strengere maatregelen dan de hele tijd zo blijven aanmodderen.
Ja als er uitzicht zou zijn op een permanente oplossing ik ook.
Maar zolang die er niet is kan ik me wel vinden in de huidige maatregelen en ben ik blij met iedere versoepeling.
En ben ik ook tegen de enorme paardenmiddel maatregelen zonder dat ze enig (bewezen) effect hebben.
pi_194435277
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:50 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik twijfel eraan of dat vaccin er ooit wel zal komen.
Het zal in elk geval nog wel even duren voordat het klaar is om op grote schaal in te zetten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194435295
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:51 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het zal in elk geval nog wel even duren voordat het klaar is om op grote schaal in te zetten.
Jaartje minimaal zet ik op in
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194435314
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Jaartje minimaal zet ik op in
Het is onntzettend moeilijk om een vaccin te maken voor een virus dat zo vaak muteert.


https://www.parool.nl/ned(...)pel-zetten~ba693842/
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194435372
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:53 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het is onntzettend moeilijk om een vaccin te maken voor een virus dat zo vaak muteert.


https://www.parool.nl/ned(...)pel-zetten~ba693842/
Ze doen het toch ook elke keer voor het griepvirus
Gino ♥
pi_194435382
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:48 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk ook liever een tijdje wat strengere maatregelen dan de hele tijd zo blijven aanmodderen.
Ik heb liever maar wat aanmodderen want strengere maatregelen zijn totaal geen garantie op meer vrijheid daarna. Dan biedt aanmodderen veel meer perspectief. Je gaat hier zonder vaccin toch niet vanaf komen.
I'll give you something to do
pi_194435388
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:56 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ze doen het toch ook elke keer voor het griepvirus
Ja, maar die griep is er ook gewoon nog steeds.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194435413
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:57 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik heb liever maar wat aanmodderen want strengere maatregelen zijn totaal geen garantie op meer vrijheid daarna. Dan biedt aanmodderen veel meer perspectief. Je gaat hier zonder vaccin toch niet vanaf komen.
Ja, je hoeft het niet van mij aan te nemen, maar een vriendin van mij is scheikundige en die heeft er ook niet zo veel vertrouwen in.

In dat vaccin.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:59:07 #299
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194435420
Volgens mij muteert het virus nu al in een andere type virus die mogelijk nog mild is.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194435431
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:59 schreef Ven1972 het volgende:
Volgens mij muteert het virus nu al in een andere type virus die mogelijk nog mild is.
Maar wel besmettelijker.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')