Een complete lockdown lost wel iets op als je daarna heel intensief bron- en contactonderzoek doet, gecombineerd met een strict testbeleid. Als je precies in kaart hebt wie het virus waar verspreidt, kun je in de rest van het land de teugels laten vieren.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Complete lockdown lost helemaal niks op. De corona gaat niet weg. Die komt daarna net zoals nu gewoon weer opzetten. Blijven aanmodderen is dus echt een betere optie.
Op de lange termijn is het verplicht 1,5 meter afstand houden gewoon een niet haalbaar ideaal. En dan is nog maar de vraag of dat vaccin waar we ons nu op blind aan het staren zijn ons gaat redden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:23 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Daarom je de oplossing slechts theorie. Als er iets was waarmee corona na 4 weken finaal de wereld uit was, dan is het wel het overwegen waard. Maar in de praktijk kan dat niet. Dan heb ik liever ook geen verregaande vrijheidsbeperkende maatregelen waarbij dat als onderbouwing gebruikt wordt.
'de openingstijden van de horeca en winkels inperken'quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Avondklok zit er nog niet bij als optie volgens mij. Die mogelijkheid bieden zal eerst nadrukkelijk in Den Haag besloten moeten worden.
Dat zaken als mondkapjes in gebieden ook gehandhaafd gaan worden?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welke bevoegdheden zouden burgemeesters er bij moeten krijgen dan?
Mensen gaan daar echt niet aan meewerken dat lijkt me nu toch wel duidelijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een complete lockdown lost wel iets op als je daarna heel intensief bron- en contactonderzoek doet, gecombineerd met een strict testbeleid. Als je precies in kaart hebt wie het virus waar verspreidt, kun je in de rest van het land de teugels laten vieren.
Dat vind ik persoonlijk een beter vooruitzicht dan het gerommel dat ze nu doen.
Wel als dat betekent dat er daarna meer kan.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mensen gaan daar echt niet aan meewerken dat lijkt me nu toch wel duidelijk.
Dat soort mogelijkheden zijn er toch?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zaken als mondkapjes in gebieden ook gehandhaafd gaan worden?
Ja maar die garantie is er niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel als dat betekent dat er daarna meer kan.
Ik ben niet juridisch onderlegd. Mijn collega Trein wel.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat soort mogelijkheden zijn er toch?
Niks weerhoudt Halsema om een lik op stuk beleid te voeren. Hier was laatst zelfs een onderzoek omdat gemeente 1 enorm veel corona boetes had en de aangrenzende bijna niks.
Blijkt dat ze gewoon verschillende instructies meekrijgen.
Verder prima uitleg van Mark, mensen wijzen op hij eigen verantwoordelijkheid.
Oh, allicht. Maar bij aan avondklok denk ik toch eerder aan het Antwerpse model waarbij je tussen 23.00 en 6.00 de straat niet op mag...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:26 schreef capricia het volgende:
[..]
'de openingstijden van de horeca en winkels inperken'
Is idd geen officiële avondklok. Maar je weet wel wat dat voor een zaterdagnacht in Amsterdam betekent.
Inderdaad. Iedereen vliegt richting huis en gaat veilig naar bed toch?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:26 schreef capricia het volgende:
[..]
'de openingstijden van de horeca en winkels inperken'
Is idd geen officiële avondklok. Maar je weet wel wat dat voor een zaterdagnacht in Amsterdam betekent.
Ja. Snap ik. My bad.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, allicht. Maar bij aan avondklok denk ik toch eerder aan het Antwerpse model waarbij je tussen 23.00 en 6.00 de straat niet op mag...
Ja die hoestjes klonken niet goed hoorquote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ieder hoesje is corona?
Iedere nies is een besmetting?
Gewenning, acceptatie en botweg gezegd gaan er momenteel weinig mensen dood aan corona.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:33 schreef GemMagic het volgende:
Goed, ik zal wel iets pessimistisch er in staan, maar ik verwacht niet dat het virus verdwijnt. Uiteindelijk zal men accepteren dat het niet goed te beperken is en is het een van de vele risico's van leven. Maar goed, zo ver hoeft het nog niet te zijn, de tijd zal het leren.
Je kunt strikte regels bedenken maar de effectiviteit is een functie van de mate van strengheid x de bereidwilligheid van mensen de regels te volgen. Juist die bereidheid neemt verder af naar mate de regels strenger worden, dus er zit een maximum aan je kunt doen om de verspreiding effectief in te dammen.
Die bereidwilligheid was aan het begin groter, mogelijk door het schok effect, maar nu moet het echt komen van een besef om er samen iets aan te doen en dat is natuurlijk wel lastiger nu mensen er min of meer aan gewend zijn.
Uiteraard, want de supermarkten wordt gewoon verboden om kratjes Heineken te verkopen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:34 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen vliegt richting huis en gaat veilig naar bed toch?
Precies. Die studenten zullen wel geen huisfeestjes vieren. Dat doen ze normaal ook nooit.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Uiteraard, want de supermarkten wordt gewoon verboden om kratjes Heineken te verkopen.
Dat bier is toch niet te zuipen.
Er zijn ook mensen die roken toch.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:35 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ja die hoestjes klonken niet goed hoor
Wel als er echt flink geïnvesteerd zou worden in testen, bco en handhaving. Maar de bereidwilligheid bij de overheid om de knip te trekken om deze pandemie te lijf te gaan lijkt erg mager op het moment.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja maar die garantie is er niet.
Prima toch, bij de intro beetje aangepast feesten met alleen (een beperkt deel van) je nieuwe studiegenoten, ergens in een tuin of open terrein moet wel kunnen. Ik zou niet verwachten dat iedereen alleen thuis gaat zitten.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:36 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Precies. Die studenten zullen wel geen huisfeestjes vieren. Dat doen ze normaal ook nooit.
Inderdaad, gewoon weer naar het adagium “vermijd drukte” en als mensen dat niet genoeg doen, dan de oorzaken van die drukte wegnemen of inperken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Snap ik. My bad.
Lijkt me ook niets voor NL.
De horeca inperken, winkelcentra sluiten..omdat het lokaal nodig is, lijkt me de juiste weg.
Ik reed over Kufstein (vanmiddag vanuit Oostenrijk). Van de ene provincie van Oostenrijk naar de andere.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:34 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen vliegt richting huis en gaat veilig naar bed toch?
Ik bedoel dat er niet veel terecht gaat komen van wat jij na de lockdown voorstelt. Dat heel intensieve contactonderzoek en test beleid. Dáár gaat net zoals nu niet veel van terecht komen. Situatie zoals die nu is lijkt bijna niet te vermijden. Hoewel dit me weer wat hoop geeft.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel als dat betekent dat er daarna meer kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |