Het is de A011 5-6.3/150-600mm.quote:Op zondag 20 juni 2021 22:13 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Welke Tamron is dat? heb je een plaatje o.i.d.?
dat is een fraaie zeg. maar nog even nog niet voor mijn budgetquote:Op zondag 20 juni 2021 22:21 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het is de A011 5-6.3/150-600mm.
Morri2 heeft de opvolger van deze die ook geheel in de lijn A022 heet
Dat werkt toch best goedquote:Op donderdag 24 juni 2021 20:57 schreef Clayton1 het volgende:
Een Atalanta met de macrostand van de Tamron A17 70-300
[ afbeelding ]
Dat werkt zeker goed.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:12 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dat werkt toch best goed
Vandaag omdat het nogal broeierig warm was waren de beestjes wat schuwer dan normaal, dus kwam de voorloper van die Tamron A17, de 572D, ook een 70-300mm met macroknop maar weer uit de tas.
Gewone oeverlibel
In diffuus licht
[ link | afbeelding ]Orthetrum cancellatum by Ouwesok, on Flickr
En daarna brak de zon even door
Totaaltje
Voorzichtig sluip ik een stap naar voren, de libel past al niet meer in beeld
En nog is het niet op, ik draai hem op manual en ga er nog wat dichter bij, nog steeds niet op mijn minimumafstand
Was toch wel aangenaam, morgen maar eens een andere locatie proberen met meer libellen, in het Harderbos vielen de aantallen vanmiddag wat tegen.
Dat wist ik niet eensquote:Op zondag 20 juni 2021 22:21 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het is de A011 5-6.3/150-600mm.
Morri2 heeft de opvolger van deze die ook geheel in de lijn A022 heet
Kleurtje van die korenbloemquote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:50 schreef Elpis het volgende:
Kwam bij het opruimen (raw en niet kunnen weggooien is geen goede combi) nog wat moois tegen.
Een korenbloem.
[ afbeelding ]
Volgens de zeurdefinitie zou alleen 1:1 en groter onder macro vallen. Ik hanteer een iets andere definitie, namelijk dat macro begint waar je op hele korte afstanden fotografeert. Als vuistregel hou ik zelf aan dat alles wat dichterbij je lens zit dan 10x je brandpuntsafstand een soort van bijzondere zorg behoeft voor scherpstelling en ook belichting.quote:Op zondag 4 juli 2021 09:56 schreef Elpis het volgende:
Hier overheerste de liefde ook tussen het riet. En wie goed het aantal vleugel telt ziet dat hier een triootje gaande is.Of een duo met toeschouwer. Kan ook
Het valt misschien niet helemaal meer onder macro en de focus was ook een drama dus mea culpa.
[ afbeelding ]
Gaat mooi zoquote:Op maandag 5 juli 2021 21:15 schreef Clayton1 het volgende:
Gehakkelde aurelia, herken baar aan de witte C op zijn vleugels
[ afbeelding ]
Gemaakt met de Tamron 70-300 in macrostand
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |