abonnement Unibet Coolblue
pi_194419345
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:38 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Mee eens, maar ze was beter af als gewoon fractieleider van GroenLinks in landelijke politiek, daar deed ze wel goed. Een stad besturen is heel wat anders dan in een landelijke politiek.
Ja, ik probeer er echt wel objectief naar te kijken. Maar ze maakt er gewoon een zootje van.

Want bij Groen Links vond ik haar inderdaad wel daadkrachtig
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 21:40:09 #27
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194419346
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:31 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dan moet de burgemeester altijd overleggen met de gemeenteraad of het wel of niet kan. Maar misschien zit er wel een rechtenstudent wel op fok die zal wel hierover kunnen buigen.
Nope, de burgemeester hoeft vooraf niet te overleggen. Nood breekt wet. Natuurlijk peilt hij/zij de eigen denkgroep om te beoordelen of een actie wel/niet schadelijk is voor het (eigen) voortbestaan.

Hij/zij kan wel in de raad of door CdK ter verantwoording worden geroepen. Het zou mij verbazen dat dit gaat gebeuren...... niemand bij zinnen in functie; gaat zijn/haar hoofd in de strop steken om tegen "een op het oog" veiligheidsmaatregel in te gaan. Zelfs als het (niet) bewezen gaat worden kan je nooit fout gaan wanneer je onder het mom van veiligheid of gezondheid, maatregelen neemt.
Je zult wel gekielhaald worden als je onverhoopt iets achterwege laat dat dan uitmond op ellende. Het is Blame in Fame cultuur.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 5 augustus 2020 @ 21:42:08 #28
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194419376
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, ik probeer er echt wel objectief naar te kijken. Maar ze maakt er gewoon een zootje van.

Want bij Groen Links vond ik haar inderdaad wel daadkrachtig
Dus ze is erg veranderd de laatste jaren zodat zij landelijke politiek verliet voor in gemeentelijke politiek in te gaan.,
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194419393
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Halsema heeft een mondkapjes-plicht ingevoerd waarvan ze zelf heeft geconcluceerd dat deze niet wordt nageleefd en de stripclubs en sekswerkers doen nog gewoon zaken.

Ja, misschien ligt het aan mij, maar ik mis de logica hiervan.

Ik vind het echt een zeer vreemde burgemeester.
Het komt vanuit de landelijke politiek. Als uitzondering. Voor Rotterdam en Amsterdam. Onder de noemer:test.

Hoe kan je dit Halsema verwijten en de VVD en bijvoorbeeld Aboutaleb niet?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 21:44:15 #30
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194419414
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:32 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Maar de corona-noodwet is er nog niet van kracht hoor.
Niet nodig...... als eerder uitgelegd. Bestuurders mogen in onduidelijke situaties maatregelen afkondigen die in het "belang" zijn van de de samenleving. Wat dat belang precies is, is dan vooral vaag,

De Corona-wet was/is vooral omdat de "overheid" hier geen noodtoestand heeft afgeroepen en zich niet mag blijven verschuilen achter noodmaatregelen die haaks staan op individuele rechten. Iets met een crisis niet teloor laten gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 augustus 2020 @ 21:44:27 #31
408813 crew  trein2000
pi_194419416
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:31 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dan moet de burgemeester altijd overleggen met de gemeenteraad of het wel of niet kan. Maar misschien zit er wel een rechtenstudent wel op fok die zal wel hierover kunnen buigen.
Nee. Het kan gewoon niet. Een wet in formele zin heb je nodig. Geen noodverordening.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 augustus 2020 @ 21:44:54 #32
408813 crew  trein2000
pi_194419427
quote:
18s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:40 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nope, de burgemeester hoeft vooraf niet te overleggen. Nood breekt wet. Natuurlijk peilt hij/zij de eigen denkgroep om te beoordelen of een actie wel/niet schadelijk is voor het (eigen) voortbestaan.

Hij/zij kan wel in de raad of door CdK ter verantwoording worden geroepen. Het zou mij verbazen dat dit gaat gebeuren...... niemand bij zinnen in functie; gaat zijn/haar hoofd in de strop steken om tegen "een op het oog" veiligheidsmaatregel in te gaan. Zelfs als het (niet) bewezen gaat worden kan je nooit fout gaan wanneer je onder het mom van veiligheid of gezondheid, maatregelen neemt.
Je zult wel gekielhaald worden als je onverhoopt iets achterwege laat dat dan uitmond op ellende. Het is Blame in Fame cultuur.
De rechter kan natuurlijk ook gewoon dat artikel onverbindend verklaren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 5 augustus 2020 @ 21:55:25 #33
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194419601
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De rechter kan natuurlijk ook gewoon dat artikel onverbindend verklaren.
Gewoon ? Op wiens verzoek ? Waarom zou die rechter dat doen als er sws geen zekerheid is (te verkrijgen) over het belang ?

Je moet dan als verweerder gaan aantonen dat de bestuurder onbehoorlijk handelt tegen het belang van veiligheid en gezondheid. Ik zie dat niet gebeuren. Hooguit kun je de bestuurder verantwoordelijk stellen voor de materiële schade en/of gemaakte kosten......waarbij de bestuurder "slim" voorziet in - nu nog - "gratis" beschermingsmiddelen.

De rechter zal er voor willen waken om op de stoel van een verantwoordelijk bestuurder te gaan zitten.
Inzetten op veiligheid en gezondheid (maar ook millieu), is een gegerandeerde win(st)positie om besluiten door te drukken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 augustus 2020 @ 22:04:05 #34
408813 crew  trein2000
pi_194419779
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

Gewoon ? Op wiens verzoek ? Waarom zou die rechter dat doen als er sws geen zekerheid is (te verkrijgen) over het belang ?

Je moet dan als verweerder gaan aantonen dat de bestuurder onbehoorlijk handelt tegen het belang van veiligheid en gezondheid. Ik zie dat niet gebeuren. Hooguit kun je de bestuurder verantwoordelijk stellen voor de materiële schade en/of gemaakte kosten......waarbij de bestuurder "slim" voorziet in - nu nog - "gratis" beschermingsmiddelen.

De rechter zal er voor willen waken om op de stoel van een verantwoordelijk bestuurder te gaan zitten.
Inzetten op veiligheid en gezondheid (maar ook millieu), is een gegerandeerde win(st)positie om besluiten door te drukken.
Als je een boete krijgt kun je aanvoeren dat de regeling waar die boete op gebaseerd is onverbindend is.

En ik weet niet waar je al die bullshit vandaan haalt? Want de gemeentewet is vrij duidelijk, je mag bij noodverordening niet van de grondwet afwijken. Daar is wel een ongeschreven uitzondering op, maar dan moet het echt gaan om acute noodsituaties. Dat is om 2 redenen niet het geval.

Punt 1, een maatregel die op gedragsverandering gericht is en dus niet direct op de volksgezondheid is al lastig zo acuut te noemen.

Punt 2, de coronacrisis loopt al sinds februari-maart. Er was al lang tijd voor de formele wetgever om dit te regelen als hij dat had gewild.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:04:37 #35
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194419790
Nog een lezenswaardig draadje over het inconsequente verhaal van het RIVM over de ventilatierichtlijnen:

twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:05:55 #36
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194419819
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het komt vanuit de landelijke politiek. Als uitzondering. Voor Rotterdam en Amsterdam. Onder de noemer:test.

Hoe kan je dit Halsema verwijten en de VVD en bijvoorbeeld Aboutaleb niet?
Aboutaleb reageert vooral uit een eigen "overtuiging" van zijn misplaatste gelijk. Hij gelooft in een maatregel zonder dat dit onderbouwd of getoetst wordt. Erg gevaarlijk gedrag omdat de eigen mening van de (ongekozen) bestuurder gaat gelden als wet.
Het is tamelijk zot dat een bestuurder het eigen goeddunken boven de bedoeling van de wet stelt die voor iedereen is bedoeld en zegt, laat de rechter mij maar terugfluiten.

Halsema is vooral erg hypocriet en hanteert het als manipulatie (en imo afleiding) om haar onwaarachtige positie te rechtvaardigen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194419884
Alle introductieweken worden afgelast.

Verstandig.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194419901
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:04 schreef Gretzl het volgende:
Nog een lezenswaardig draadje over het inconsequente verhaal van het RIVM over de ventilatierichtlijnen:

[ twitter ]
Jammer dat dit dan weer stilletjes gedaan wordt. Bang om gezichtverlies te lijden? Belachelijk.

Uit voorzorg moet overal waar de lucht nu gecirculeerd wordt de situatie gewoon vervangen worden door ramen open of enkel verse lucht van buiten.

Het is 5 voor 12. Of gaan we uit angst voor gezichtverlies weer het wiel opnieiw uitvinden en aanmodderen terwijl ze dan als bosjes omvallen in de verzorgingstehuizen na september?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:09:35 #39
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194419902
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:08 schreef hooibaal het volgende:
Alle introductieweken worden afgelast.

Verstandig.
Mee eens, maar er is wat anders volgens bekende en mij er wordt ook meer gesekst door de jongeren.... tijdens de corona!
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 augustus 2020 @ 22:10:00 #40
408813 crew  trein2000
pi_194419911
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:08 schreef hooibaal het volgende:
Alle introductieweken worden afgelast.

Verstandig.
Zeer verstandig.
Wel heel naar voor de eerstejaars.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194419931
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:09 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Mee eens, maar er is wat anders volgens bekende en mij er wordt ook meer gesekst door de jongeren.... tijdens de corona!
:D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194419932
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:04 schreef Gretzl het volgende:
Nog een lezenswaardig draadje over het inconsequente verhaal van het RIVM over de ventilatierichtlijnen:

[ twitter ]
Dit gaat nog wel een staartje krijgen. Wat een klucht.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:11:01 #43
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194419934
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zeer verstandig.
Wel heel naar voor de eerstejaars.
Ja ook. het is niet anders, ze kunnen andere studiegenoten ook leren kennen tijdens de studie.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194419935
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zeer verstandig.
Wel heel naar voor de eerstejaars.
Volgens mij worden er overal al digitale alternatieven opgetuigd.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194419942
Zijn Halsema en aboutaleb al 24/7 met een mondkapje gesignaleerd?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:11:41 #46
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194419945
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

:D.
Ja echt man, wie zal het dus weten of echt zo is.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194419955
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:11 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Volgens mij worden er overal al digitale alternatieven opgetuigd.
Dat is natuurlijk precies zo als in het echt he.

Ongelooflijk :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 augustus 2020 @ 22:13:36 #48
408813 crew  trein2000
pi_194419984
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:11 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Volgens mij worden er overal al digitale alternatieven opgetuigd.
Ja, ook voor na de introductie overigens. Speel ik zelf nog een klein rolletje in.

Maar dan nog, ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met digitaal vergaderen en overleggen? Maar ik inmiddels meer dan me lief is. Het is heel efficiënt, maar het voeren van een echt gesprek is heel lastig. Het als even 1-op-1 met iemand praten zoals je normaal doet. Het is echt verre van ideaal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194420002
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk precies zo als in het echt he.

Ongelooflijk :').
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:16:20 #50
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194420034
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je een boete krijgt kun je aanvoeren dat de regeling waar die boete op gebaseerd is onverbindend is.

En ik weet niet waar je al die bullshit vandaan haalt? Want de gemeentewet is vrij duidelijk, je mag bij noodverordening niet van de grondwet afwijken. Daar is wel een ongeschreven uitzondering op, maar dan moet het echt gaan om acute noodsituaties. Dat is om 2 redenen niet het geval.

Punt 1, een maatregel die op gedragsverandering gericht is en dus niet direct op de volksgezondheid is al lastig zo acuut te noemen.

Punt 2, de coronacrisis loopt al sinds februari-maart. Er was al lang tijd voor de formele wetgever om dit te regelen als hij dat had gewild.
Het is geen bullshit.. een bestuurder mag op grond van zijn/haar bevoegheid maatregelen afkondigen die in het belang zijn van de bevolking blabla etc.etc..
Ik ben fel tegen en "voel" in mijn haarvaten dat overheden hier misbruik (laten) maken van hun functie(s) maar zie een eventueel verweer daartegen als kansloos. Zeker nu, dat men er een "proefje" van heeft gemaakt (waartoe - voor is verder onduidelijk).

Bestuurders zullen de plicht niet als argument gebruiken voor rechtvaardiging. Dat doen "ze" ook niet want dat gaat lijnrecht tegen de grondwet in. Je mag mensen niet manipuleren. En idd ja, dat op grond van "onbekende nood" kun je niet lang volhouden en gaat "men" nu andere wegen verzinnen zoals "verleiden" en wenselijk uivertuigend "sturen" middels een sociaal gedragsexperiment.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')