Klopt, maar die tweede zin raakt eigenlijk de kern. We moeten af van het stigmatiseren van een leeftijdsgroep of branche als daar besmettingen opduiken. Dat gaat op termijn alleen maar averechts werken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als daar de besmettingen zitten? Maar het moet niet allemaal over één kam geschoren worden.
Als je die introductieweken perse wil doen zou het op een verantwoorde manier moeten kunnen buiten.
Alleen in combibatie met alcohol wordt het natuurkijk niks.
We veroorzaken het uiteindelijk ook zelf, dat is hopelijk de les die nu geleerd wordt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:39 schreef byah het volgende:
We worden langzaam weer ingemasseerd voor nieuwe maatregelen, eerst een foei en pas op want anders.. Over een maand zitten we gewoon weer aan regionale lockdowns en zijn we aan thuiswerken tot eind van het jaar.
Dit dus. Maar iedereen heeft zijn twee maanden plezier en zomervakantie weer gehad hequote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We veroorzaken het uiteindelijk ook zelf, dat is hopelijk de les die nu geleerd wordt.
Het was geen toeval dat we een van de zwaarst getroffen landen in de wereld waren in het begin. Alle landen met een extreem open karakter zijn hard getroffen. Ook nu staan de grenzen wagenwijd open, dus dan is het dweilen met de kraan open.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We veroorzaken het uiteindelijk ook zelf, dat is hopelijk de les die nu geleerd wordt.
Als er dan toch een regel per direct tot eind van het jaar vastgesteld wordt, laat het dan het thuiswerken zijn. Effectieve maatregel met minieme nevenschade.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:39 schreef byah het volgende:
We worden langzaam weer ingemasseerd voor nieuwe maatregelen, eerst een foei en pas op want anders.. Over een maand zitten we gewoon weer aan regionale lockdowns en zijn we aan thuiswerken tot eind van het jaar.
Inderdaad, thuiswerken wordt zwaar onderschat als effectieve maatregel heb ik het idee.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:42 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Als er dan toch een regel per direct tot eind van het jaar vastgesteld wordt, laat het dan het thuiswerken zijn. Effectieve maatregel met minieme nevenschade.
Als ze de 'rustige' tijd maar gebruikt hebben om eens goed na te denken over hoe ze dat regionaal willen aanpakken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:39 schreef byah het volgende:
Bij de volgende versoepelingen doen we weer hetzelfde hoor, maak je maar geen illussiesquote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Desondanks ook genoeg gelezen over de andere kant van de medaille: men mist het sociale aspect van de werkvloer en raakt (meer) in een sociaal isolement bij langdurig thuiswerken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inderdaad, thuiswerken wordt zwaar onderschat als effectieve maatregel heb ik het idee.
Officieel geldt het advies voor thuiswerk tot 1 september, ik verwacht dat er vanavond aangekondigd wordt dat dit voor de rest van het jaar het advies zal zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:45 schreef Tijn het volgende:
Het advies om thuis te werken is nooit ingetrokken en zou ook niet ingetrokken worden op 1 september.
Maak er dan een verplichting van voor zover mogelijk en geen advies. Want anders ga je werkgevers krijgen die zeggen "Mwa, hoeft niet, is een advies."quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:45 schreef Tijn het volgende:
Het advies om thuis te werken is nooit ingetrokken en zou ook niet ingetrokken worden op 1 september.
Die maatregel is nooit opgeheven toch? Alleen ook daar zie je weer werkgevers en werknemers die vinden dat het allemaal maar weer moet kunnen, zelfs met een kuchjequote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inderdaad, thuiswerken wordt zwaar onderschat als effectieve maatregel heb ik het idee.
Dat kun je niet verplichten.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maak er dan een verplichting van voor zover mogelijk en geen advies.
Is dat zo? Waar staat dat?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:47 schreef byah het volgende:
[..]
Officieel geldt het advies voor thuiswerk tot 1 september
Als je ziet wat er allemaal toegestaan is zou ik niet weten waarom je niet af en toe naar kantoor zou mogen met inachtneming van de voorschriften.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die maatregel is nooit opgeheven toch? Alleen ook daar zie je weer werkgevers en werknemers die vinden dat het allemaal maar weer moet kunnen, zelfs met een kuchje
In de OP: Basisregels > Werk zo veel mogelijk thuis.quote:
Net zoals bij de horeca?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Spijtig dat die introductieweken niet door gaan. Nu weet ik niet wat de precieze maatregelen waren, maar me dunkt dat je een prima introductie kunt organiseren zonder dat daarbij iedereen door elkaar gaat lopen.
Klopt, daar ben ik het ook mee eens, maar het ging me in dit geval even om het effect van de maatregel op eventuele coronaverspreiding.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Desondanks ook genoeg gelezen over de andere kant van de medaille: men mist het sociale aspect van de werkvloer en raakt (meer) in een sociaal isolement bij langdurig thuiswerken.
Ja, maar waar staat dat dat tot 1 september geldt?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de OP: Basisregels > Werk zo veel mogelijk thuis.
Dat is nu al, dat werkgevers dat zeggen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maak er dan een verplichting van voor zover mogelijk en geen advies. Want anders ga je werkgevers krijgen die zeggen "Mwa, hoeft niet, is een advies."
Dat laatste is nu precies het punt. Thea, Henk en Gerda die ondanks hun snotneus en kuchje toch weer de werkvloer opzoeken, of werkgevers die dat min of meer van ze eisen en dat ze zich niet moeten aanstellen...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je ziet wat er allemaal toegestaan is zou ik niet weten waarom je niet af en toe naar kantoor zou mogen met inachtneming van de voorschriften.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |