Ik ga even kijken, mijn oma heeft indertijd alles in dezelfde stijl gekocht toen ze ging trouwen. Dit kastje, bij mijn zus staat nog een ander kastje, hoger, 2 glazen deuren en in het midden een dichte deur (ik wilde het zo graag). Ook was er een eetstel bij, een bed, een 3 deurs linnenkast en een kaptafel. Die was zo schitterend (en groot) en niemand had er ruimte voor toen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben nooit zo goed in stijlen herkennen, geen idee uit welk jaar zo'n kastje komt. Al lijkt de jouwe met de rechte vormen misschien nog iets meer jaren 60? Wel heel leuk.heb je nog veel spullen meegenomen uit dat huisje?
[..]
Dit kastje heeft zelfs dezelfde handgreepjes als de mijne. Tof! Weet jij uit welk jaar die komt?
Jeetje, zo oud. Wat gaaf!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:45 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Myraela, ze zijn op 15 december 1926 getrouwd
Wat leuk, zo oud!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Toen was m'n oma een maand oudquote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Op internet is nog een kopie van de huwelijksacte met de handtekening van mijn overgrootouders, grootouders en de getuigen. Ben ooit eens op zoek gegaan naar het huisnummer, want mijn oma is getrouwd vanuit de straat waar @Lonaa nu woont, maar ik kan er helaas niet achterkomen.quote:
Heb je wiewaswie.nl al eens geprobeerd? Die hebben van sommige gemeentes ook de gezinskaarten online.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op internet is nog een kopie van de huwelijksacte met de handtekening van mijn overgrootouders, grootouders en de getuigen. Ben ooit eens op zoek gegaan naar het huisnummer, want mijn oma is getrouwd vanuit de straat waar @:Lonaa nu woont, maar ik kan er helaas niet achterkomen.
In de auto op weg naar de noordpool?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:48 schreef AnneX het volgende:
In de opslag staat (nog) een prachtige reusachtige kuifkast jaren twintig van de sch.ouwechies. Géen spijker of schroef gebruikt.
Echt niks aandoen. Té groot voor ons huis. De gekrulde kuif past niet eens onder de balken.
Gaat jongste zwager eens informeren voor een prijsindicatie 🤪 en komt in een hal vol met honderden van die kasten.😎
Alleen dit is wel de mooiste.
Zoiets en dan dubbele deur en 2 laden. https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr
Achter is het in de zon 45o, in huis 23 en in de schaduw 19o
Drie x raden waar ik ben.
Ik ga eens kijken, maar een paar maanden geleden al van alles gezocht, zelfs op een site van Enschede, maar het kwam niet naar vorenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je wiewaswie.nl al eens geprobeerd? Die hebben van sommige gemeentes ook de gezinskaarten online.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:53 schreef Tele6 het volgende:
De meneer die hier neergegaan was, had inderdaad een hartstilstand. Hij is overleden.
Dat hielp, toch niet @Lonaa 's straat, maar Haaksbergerweg. Wij noemden die grootouders altijd naar de straat waar Lonaa nu woont, dus ik dacht dat ze in die straat woonden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je wiewaswie.nl al eens geprobeerd? Die hebben van sommige gemeentes ook de gezinskaarten online.
Ochquote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:53 schreef Tele6 het volgende:
De meneer die hier neergegaan was, had inderdaad een hartstilstand. Hij is overleden.
Wel leuk he, dat die archieven steeds meer openbaar worden, en goed doorzoekbaarquote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat hielp, toch niet @:Lonaa 's straat, maar Haaksbergerweg. Wij noemden die grootouders altijd naar de straat waar Lonaa nu woont, dus ik dacht dat ze in die straat woonden.
Opzich hoeven die huisnummers niks te zeggen, want het kan best zijn dat straten een keer zijn hernummerdquote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op internet is nog een kopie van de huwelijksacte met de handtekening van mijn overgrootouders, grootouders en de getuigen. Ben ooit eens op zoek gegaan naar het huisnummer, want mijn oma is getrouwd vanuit de straat waar @:Lonaa nu woont, maar ik kan er helaas niet achterkomen.
Ha, mijn ouders wonen in het einde van die weg, zo ongeveer.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat hielp, toch niet @:Lonaa 's straat, maar Haaksbergerweg. Wij noemden die grootouders altijd naar de straat waar Lonaa nu woont, dus ik dacht dat ze in die straat woonden.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:53 schreef Tele6 het volgende:
Ik las eerst ‘een maand dood’. Mijn MI van jou begon te krakenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Toen was m'n oma een maand oud
Ja, ik kwam allemaal namen tegen van oudooms en oudtantes die ik nu wel kan plaatsen. Weet nu ook dat mijn overgrootvader in Nordsehl geboren is maar wel in Enschede is getrouwd (nu benieuwd hoe hij z'n vrouw heeft leren kennen). Dat zal ook de reden zijn dat mijn grootvader statenloos was, geboren in Nederland, maar Duitse vader en Nederlandse moeder. De regels waren toen vast anders dan nu.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wel leuk he, dat die archieven steeds meer openbaar worden, en goed doorzoekbaar
Zoekt waar Nordsehl is...Meest aannemelijke verklaring: hannekemaaierquote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, ik kwam allemaal namen tegen van oudooms en oudtantes die ik nu wel kan plaatsen. Weet nu ook dat mijn overgrootvader in Nordsehl geboren is maar wel in Enschede is getrouwd (nu benieuwd hoe hij z'n vrouw heeft leren kennen). Dat zal ook de reden zijn dat mijn grootvader statenloos was, geboren in Nederland, maar Duitse vader en Nederlandse moeder. De regels waren toen vast anders dan nu.
Op de Duitse Wikipedia wordt het beter beschreven als die in NL
"Die Hollandgänger kamen hauptsächlich aus den von großer Rückständigkeit und Armut geprägten Landstrichen Westfalens (vor allem Lipperland, Münsterland), aus dem Emsland, aus dem Tecklenburger Land, dem Osnabrücker/Mindener Raum, dem Oldenburgischen sowie aus dem Unterwesergebiet. "
https://de.wikipedia.org/wiki/Hollandg%C3%A4nger
In het programma ‘Verborgen Verleden’ blijken de mensen “gewoon” werkzoekers te zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, ik kwam allemaal namen tegen van oudooms en oudtantes die ik nu wel kan plaatsen. Weet nu ook dat mijn overgrootvader in Nordsehl geboren is maar wel in Enschede is getrouwd (nu benieuwd hoe hij z'n vrouw heeft leren kennen). Dat zal ook de reden zijn dat mijn grootvader statenloos was, geboren in Nederland, maar Duitse vader en Nederlandse moeder. De regels waren toen vast anders dan nu.
Lekker! Vanavond ook, thuis.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:52 schreef golfer het volgende:
Even bij een pannenkoekenrestaurant pauze houden van een fietstocht in onze duineñ.
Met natuurlijk een pannenkoek.
Ik poste dat filmpje, die George is degene die dat op op FB postte.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:04 schreef AnneX het volgende:
@Ludolf...Op uitwisseling is toch niet ‘werkzoekend’ en gaan lopen totdat men werk vindt.
Of triggerde de opmerking een herinnering van jou.
Oh my... zit dat nou allemaal in die mondkapjesquote:
Ow, ik moest alleen lachen om het filmpje, ben niet naar fb gegaan. 🙃quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik poste dat filmpje, die George is degene die dat op op FB postte.
Volgens mij verdiend hij best behoorlijk met z'n advocatenkantoor
Het scheelt enorm veel. Eigenlijk meer dan we dachten. We hebben nu het dakraam en de achterdeur ook voorzien van witte lakens en in de keuken staat een sterke ventilator richting de nok gericht. Het voelt bijna koel aan zo.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:13 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky Hoe bevallen de screens? Scheelt het flink binnen?
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het scheelt enorm veel. Eigenlijk meer dan we dachten. We hebben nu het dakraam en de achterdeur ook voorzien van witte lakens en in de keuken staat een sterke ventilator richting de nok gericht. Het voelt bijna koel aan zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |