Dat filmpje van dat interview.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 18:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)port-lebanon-capital
135 nu.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 17:54 schreef Zipportal het volgende:
113 doden nu.
https://www.nu.nl/buitenl(...)n-4000-gewonden.html
quote:Waarschuwingen over ammoniumnitraat in haven Beiroet herhaaldelijk genegeerd
De directeur van de douane in de haven van Beiroet, Badri Daher, zegt dat verzoeken om de 2.700 ton ammoniumnitraat te laten verplaatsen of verwijderen, herhaaldelijk door de rechter zijn genegeerd. De stof veroorzaakte dinsdag een gigantische explosie.
Daher zei woensdag tegen de Libanese televisiezender LBCI dat de douane zes documenten naar de rechtbank had gestuurd om te waarschuwen dat het ammoniumnitraat in de loods een gevaar vormde.
Op basis van twee documenten blijkt dat de Libanese douane hiervoor in 2016 en 2017 een verzoek indiende bij de rechter. In één van de documenten staat dat soortgelijke verzoeken ook in 2014 en 2015 zijn gedaan.
"We hebben gevraagd om het te verplaatsen, maar dat is niet gebeurd. We laten het aan de experts en de betrokkenen van het onderzoek om te bepalen waarom", aldus de douanedirecteur.
'Het is nalatigheid'
"Het is nalatigheid", zegt een officiële bron woensdag op basis van eerste onderzoeken naar de ramp, waarbij tientallen mensen om het leven kwamen en duizenden anderen gewond raakten.
Volgens de bron waren verschillende commissies en rechters op de hoogte van het probleem met de opslagveiligheid, maar werd "er niets gedaan" om het materiaal te verplaatsen of te vernietigen.
Ook vertelt de persoon dat de brand in de haven ontstond in loods 9 en oversloeg naar loods 12, waar het ammoniumnitraat lag opgeslagen.
De explosie die volgde was zo krachtig dat in één klap zo'n kwart miljoen mensen dakloos raakten. Daarnaast is er voor miljarden euro's aan schade geleden. Bovendien zijn nog honderden mensen vermist, waardoor gevreesd wordt dat het dodental nog flink zal oplopen.
Moldavisch probleemschip bracht ammoniumnitraat haven binnen
Het ammoniumnitraat zou zes jaar geleden in de haven van Beiroet zijn aangekomen met een vrachtschip, genaamd Rhosus.
Shiparrested.com, dat zich bezighoudt met juridische geschillen op zee, meldt op basis van een rapport uit 2015 dat de Rhosus voer onder Moldavische vlag. Het schip was zeven jaar geleden met 2.750 ton ammoniumnitraat aan boord op weg van Georgië naar Mozambique toen het onderweg technische problemen kreeg.
In het rapport zou staan dat het schip daarom uitweek naar de haven van Beiroet, waar het in september 2013 afmeerde. Na een inspectie zou zijn gebleken dat het schip niet zeewaardig was en de bemanning de boot verliet.
Vanwege de risico's met het aan boord houden van ammoniumnitraat, zouden de havenautoriteiten vervolgens hebben besloten om de stof te lossen in één van de havenloodsen.
Holy crap, dat jochie mazzel dat het raam niet brak in z'n gezicht.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 18:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Deze hebben geluk gehad. Maar jezus dat lawaai na die knal. Is dat glas ofzo wat naar beneden dendert door de hele buurt.
Deze zie ik nu zojuist, ook niet eerder gezien. Van heel dichtbij met een grote groep filmende mensenquote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Holy crap, dat jochie mazzel dat het raam niet brak in z'n gezicht.
En het lijkt me inderdaad glaswerk, kozijnen, aircos en ander spul dat massaal naar beneden komt
Ter aanvullingquote:Op woensdag 5 augustus 2020 14:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat hele verhaal rondom het schip is ook wel bizar.
quote:Crew kept hostages on a floating bomb – m/v Rhosus, Beirut
Posted in Accidents by Mikhail Voytenko on Jul 23, 2014 at 08:27.
General cargo vessel Rhosus called Beirut, Lebanon, in October last year. Vessel loaded with ammonium nitrate was destined for another country, the reason she called Beirut is unclear, maybe for supplies or due to some mechanical trouble. Rhosus was detained after PSC inspection, which found a number of deficiencies. Since then vessel is stranded in Beirut. By now only four crew stay on board – Master (Russian nationality), Chief and Third Engineers and Bosun, all of them Ukrainians. Vessel was owned and operated by Mr. Grechushkin Igor, Russian citizen now Cyprus resident (last known manager Teto Shipping, Cyprus). Rhosus actually, is abandoned – owner doesn’t communicate, doesn’t pay salaries, doesn’t provide supplies. Owner of the cargo declared abandonment, too. Beirut authorities don’t permit the remaining crew to leave the vessel and fly to home.
The reason is obvious, port authorities don’t want to be left with abandoned vessel on their hands, loaded with dangerous cargo, explosives, in fact. Why don’t they want to arrest vessel with cargo, to release the crew and replace it with temporary local crew, is unclear.
Russian and Ukrainian authorities do nothing, while as it seems, their involvement is a must, in order to achieve some kind of agreement with Beirut authorities, and work out a joint plan either to replace the crew with locals unconditionally, or finance the crew and vessel until she’s auctioneed.
Mozambiquequote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:31 schreef Firuze60 het volgende:
Wat was de oorspronkelijke eindbestemming van het gestrande schip met die lading? Meestal wordt dumpsooi ergens in Afrika ofso opgeslagen.
quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:31 schreef Firuze60 het volgende:
Wat was de oorspronkelijke eindbestemming van het gestrande schip met die lading? Meestal wordt dumpsooi ergens in Afrika ofso opgeslagen.
quote:Shiparrested.com, dat zich bezighoudt met juridische geschillen op zee, meldt op basis van een rapport uit 2015 dat de Rhosus voer onder Moldavische vlag. Het schip was zeven jaar geleden met 2.750 ton ammoniumnitraat aan boord op weg van Georgië naar Mozambique toen het onderweg technische problemen kreeg.
Oh ik heb er nog geen langs zien komen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De grappen en grollen stromen al weer massaal binnen via whatsapp
Hmmm, dus toch. Afrika is een grote industrie-vuilnisbelt geworden waar de rest van de wereld zijn sooi dumpt.quote:
Maar juist de verantwoordelijken in/bij die haven probeerden die troep al jaren weg te krijgen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:31 schreef Firuze60 het volgende:
Wat was de oorspronkelijke eindbestemming van het gestrande schip met die lading? Meestal wordt dumpsooi ergens in Afrika ofso opgeslagen.
Misschien had de haven al een financieentekort en hebben ze voor veel geld dan toch maar alles opgeslagen.
Het is rampzalig en de verantwoordelijken zullen waarschijnlijk nooit terecht worden gewezen, doet mij inderdaad een beetje herinneren aan de vuurwerkramp in Enschede, maar dan nog erger.
Beetje apart om dat als typisch Libanon neer te zetten, dat lijkt me inherent aan de mens in het algemeen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:34 schreef slashdotter3 het volgende:
If there’s an opportunity to make money in Lebanon, it is being exploited.
Roependen in de woestijn, dat waren natuurlijk ook gewoon werknemers.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar juist de verantwoordelijken in/bij die haven probeerden die troep al jaren weg te krijgen.
kunstmest is geen "sooi".quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hmmm, dus toch. Afrika is een grote industrie-vuilnisbelt geworden waar de rest van de wereld zijn sooi dumpt.
Waarschijnlijk wilde niemand het hebben en kostte weghalen geld. Dus dan maar doen of het er niet is.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Roependen in de woestijn, dat waren natuurlijk ook gewoon werknemers.
Gratis kunstmest afhalen welke boer wil dat nou niet?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wilde niemand het hebben en kostte weghalen geld. Dus dan maar doen of het er niet is.
Je wilt niet weten wat er in jouw buurt opgeslagen is, van enorme verfvoorraden tot silo's vol roet voor rubberfabricage midden in woonwijken.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wilde niemand het hebben en kostte weghalen geld. Dus dan maar doen of het er niet is.
Volgens mij is dat toch nog een halffabrikaat?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gratis kunstmest afhalen welke boer wil dat nou niet?
Weet ik als oud-gemeenteraadslid heel goed.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat er in jouw buurt opgeslagen is, van enorme verfvoorraden tot silo's vol roet voor rubberfabricage midden in woonwijken.
Sinds minder dan een uurtje na de explosiequote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Lol, als je op google maps naar Beirut gaat is er nu een indicatie waar de explosie plaats heeft gevonden
https://www.google.com/ma(...)!1s%2Fg%2F11jq0bjlz7
Dit is Ajman, niet Dubai. Beetje aparte tweet wel, heeft nu elke willekeurige brand iets met Beirut te maken?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:57 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
In Dubai ook een brandje.
Eén pot nat.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is Ajman, niet Dubai. Beetje aparte tweet wel, heeft nu elke willekeurige brand iets met Beirut te maken?
nee hoorquote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij is dat toch nog een halffabrikaat?
Lijkt me zeer weinig maar misschien komt het omdat hun munt zo weinig waard is? Als dit een westerse stad was zou de schade in de tientallen, misschien wel honderden miljarden zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Financiele schade wordt op minstens 3 miljard usd geschat
[ twitter ]
Ik zou niet over andermans ellende geld durven verdienen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Tijd om aandelen in glasfabrikanten te kopen, die glazenzetters hebben voor jaren aan werk
Waarom maakt ie zo'n scherpe bocht direct na het opstijgen?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
De C17 Globemaster is zojuist vertrokken naar Libanon.
Ik vraag me wel af wat zo'n drukgolf met het menselijk lichaam doet. Trommelvliezen, ingewanden, organen dat soort dingen. Ik bedoel het dak van een auto wordt platgedrukt zonder moeite door de drukgolf.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Een schokgolf, sneller dan het geluid
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-het-geluid-a4007974
[ afbeelding ]
De grote witgele flits is de massadetonatie. De grote witte cirkelvormige wolk die daarna optrekt is waterdamp uit de lucht die naar buiten gedrukt wordt. ,,Die witte wolk is het front van de schokgolf en de drukgolf daarachteraan. De schokgolf gaat door alles heen, verpulvert wat op zijn pad komt en laat een krater achter. Daarna komt de drukgolf, die maakt dat auto's worden weggeslingerd en ramen uit gebouwen springen", zegt Van Riel. ,,In het vacuüm op de plek van de explosie ontstaat de paddenstoelwolk, die bestaat uit resten van het ammoniumnitraat en alles wat er in de omgeving was."
De roodbruine kleur van de wolken komt niet door het ammoniumnitraat zelf. Majoor Peter: ,,Het zijn restproducten. Het is een haven, het is maar de vraag wat er verder nog lag."
Dat is nogal een gewaagde uitspraak.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:56 schreef TomWaits het volgende:
[..]
De mensenlevens daar zijn toch iets meer waard, lijkt me.
Vind het toch wel mooi om te zien hoe de internationale gemeenschap massaal in actie komt om die mensen daar te steunen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:08 schreef phoenyx het volgende:
Heeft er ook mee te maken dat we bijna met 8 miljard mensen leven, een paar honderdduizend is weinig wat dat betreft.
Een user op Dumpert:quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:13 schreef Viesdik het volgende:
Ik zag deze foto op dumpert
en moest gelijk aan dit filmpje denken
Nog even tanken in zuid Limburg met de leaseautoquote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Waarom maakt ie zo'n scherpe bocht direct na het opstijgen?
=========
Edit, het lijkt erop dat het zo veel mogelijk van de vlucht gebruik probeert te maken van NLs grondgebied
zo die terug slag is ook niet mis zeg ... die lui zullen ook wel zo iets hebben gehad van WTF gebeurd hier ...quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Eerst wordt de deur door de luchtdruk ingebeukt en daarna wordt die hele muur door de vacuum eruit gezogen.
https://www.reddit.com/r/(...)ified_they_are_pray/
Jep zitten sinds de jaren 90 brandvertragers in.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
nee hoor
Ik had het idee, maar ben er niet zeker van dat het doorgevoerd is, dat tegenwoordig die korreltjes in de westerse wereld wel gecoat moeten worden dat het niet meer makkelijk als bom met diesel gebruikt kan worden.
https://www.newscientist.(...)omb-building-harder/
quote:Lebanese officials deflect blame as anger grows over Beirut blast
Ministers, port officials and judges trade blame as Lebanon begins probe into cause of deadly explosion.
by Timour Azhari
Beirut, Lebanon - A government-led investigation is under way in Lebanon to probe the cause of the massive explosion that ripped through the capital, Beirut.
The government announced on Wednesday that those responsible for guarding and storage at Beirut's port - the epicentre of the blast - would be placed under house arrest "as soon as possible," after the disaster left at least 137 dead and 5,000 wounded.
Damages from the explosion, which officials have linked to some 2,750 tonnes of ammonium nitrate stored at the port, may be worth up to $15bn, Beirut Governor Marwan About said.
As the debris is cleared, anger has turned to rage after revelations that officials knew the highly volatile material had been stashed at Beirut's port for more than six years.
A top-trending hashtag in Lebanon on Wednesday was #علقوا_المشانق, or "hang up the nooses".
Ramez al-Qadi, a prominent TV anchor, tweeted: "Either they keep killing us or we kill them."
As heat rises around the country's decision-makers, some have sought to deflect blame onto other branches of the state - including Lebanon's judiciary.
Public Works Minister Michel Najjar told Al Jazeera that he had only found out about the presence of the explosive material stashed in Beirut's port 11 days before the explosion, through a report given to him by the country's Supreme Defense Council. He had taken over the post six months earlier.
"No minister knows what's in the hangars or containers, and it's not my job to know," Najjar said.
The minister said he followed up on the matter, but in late July, Lebanon's government imposed a new lockdown amid a rapid increase in new COVID-19 cases. Najjar eventually spoke the general manager of the port, Hasan Koraytem, on Monday.
He said he asked Koraytem to send him all the relevant documentation, so that he could "look into this matter."
That request came too late. The next day, just after 6pm (15:00 GMT), a warehouse at the port exploded, gutting the harbour and wrecking large parts of Beirut.
Najjar said he learned on Wednesday that his ministry had sent at least 18 letters to the Beirut urgent matters judge since 2014, asking for the goods to be disposed of. Najjar declined to provide the documents to Al Jazeera, citing a continuing investigation into the cause of the explosion.
"The judiciary didn't do anything," he said. "It's negligence."
But Nizar Saghieh, a leading Lebanese legal expert and founder of NGO Legal Agenda, said the "primary legal responsibility here is on those tasked with overseeing the port - the port authority and the public works ministry, as well as Lebanese Customs."
"It is certainly not up to a judge to find the safe place to house these goods," he told Al Jazeera.
Popular scepticism
Many angry Lebanese are demanding accountability and answers as to how and why 2,750 tonnes of highly explosive material was stored near residential Beirut for more than six years.
Management of the port has been split between a range of authorities. The port authority runs the operation of the port, and its work is overseen by the public works and transport ministry.
Lebanon's customs agency nominally controls all goods that enter and exit the country, while the Lebanese security agencies all have bases at the port.
Few Lebanese feel confident they will see justice for this latest disaster in the country's history, pointing to the lack of official accountability for the period of rampant corruption and mismanagement in the years after the country's civil war.
Prime Minister Hassan Diab has promised this time will be different.
He is heading an investigation committee that includes the justice, interior and defence ministers and the head of Lebanon's top four security agencies: the Army, General Security, Internal Security Forces and State Security.
The committee has been tasked with reporting its findings to Cabinet within five days, and Cabinet, in turn, will refer those findings to the judiciary.
In the meantime, officials in the executive authority, including Najjar, a minister in Diab's government, have attempted to cast suspicion on Lebanon's judiciary.
The case against the judiciary
The ammonium nitrate that blew up on Monday arrived in Beirut, reportedly by chance, on board a vessel facing technical issues in September 2013.
By 2014, the cargo had been unloaded and stored at Hangar 12 at Beirut's port - now a deep crater filled with turquoise seawater.
Public documents verified by Al Jazeera show that Lebanese Customs sent six letters to the Beirut Urgent Matters Judge between 2014 and 2017, urging the judge to get rid of the "dangerous" material by either exporting it, re-selling it or handing it to the Army.
Badri Daher, the director-general of Lebanese Customs, said on Wednesday that the judiciary did not act, and blamed the institution and the port authority for failing to get rid of the goods.
Najjar echoed Daher, saying it was the judiciary, the port authority and, perhaps, security forces who were to blame.
"There is no negligence from the public works ministry," he said of the portfolio that has been held by the Marada Movement since 2016.
"I'm surprised that they (the judiciary, port authority and security forces) didn't find a way to deal with this for almost seven years. It was an accident waiting to happen," he said.
Muddying the waters
Melhem Khalaf, the independently elected head of the Beirut Bar Association, said officials were undertaking a "pre-emptive attack to vilify the judiciary and muddy the waters on this case".
"Since when are officials the ones who lay down verdicts?" Khalaf told Al Jazeera.
He said the government's response to the disaster - forming a committee headed by establishment-backed politicians, and security forces who ultimately answer to those same politicians - is no way to find justice.
Lebanon's Judges Club, a body independent of establishment political parties, also said justice should remain firmly in the courts.
Investigating the Beirut explosion is "not within the powers of any committee, no matter what it may be", the club said in an implicit criticism of the government's investigative committee.
On Tuesday, Khalaf filed a complaint with the highest judge in the land, Public Prosecutor Ghassan Oueidat, calling for him to seek the expertise of local and international experts - including engineers, explosives and chemicals experts - to assess the cause of the Beirut explosion.
"The time has come for officials to stop misleading the Lebanese people - there are dead and injured and missing, and the country has been burned," Khalaf said.
"After all they have done, they are now coming to us and determining who's responsible?"
Al Jazeera Media Network
Denk het wel. Want het zijn Christenen die momenteel de macht hebben (president) en er zit een hoop corruptie. Je ziet evengoed een hoop corruptie in Christelijke landen zoals Mexico en Brazilie.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:40 schreef Ciclon het volgende:
Ik denk dat het allemaal wel los zal gaan lopen/ Zullen veel donaties krijgen waarvan de helft wederom in handen valt van de directeurtjes en de huidige elite. Die laatste zullen ook aan de macht blijven. Je kan je wel afvragen hoe het land er uit zou zien als het land uitsluitend uit Christenen zou bestaan. Denk niet dat dit soort dingen dan waren gebeurt.
Nee klopt, want landen als bijvoorbeeld Haiti, Mexico, Brazilie, Wit-Rusland - zijn allemaal paradijslijke oorden waar corruptie, onrechtvaardigheid, armoede, dood en verderf, gebrek aan vrijheden niet voorkomen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:40 schreef Ciclon het volgende:
Ik denk dat het allemaal wel los zal gaan lopen/ Zullen veel donaties krijgen waarvan de helft wederom in handen valt van de directeurtjes en de huidige elite. Die laatste zullen ook aan de macht blijven. Je kan je wel afvragen hoe het land er uit zou zien als het land uitsluitend uit Christenen zou bestaan. Denk niet dat dit soort dingen dan waren gebeurt.
Corruptie zal er wel zijn. Echter zal er geen vijandige houding jegens Israël zijn. Dat heeft natuurlijk ook enorme impact op de economie.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee klopt, want landen als bijvoorbeeld Haiti, Mexico, Brazilie, Wit-Rusland - zijn allemaal paradijslijke oorden waar corruptie, onrechtvaardigheid, armoede, dood en verderf, gebrek aan vrijheden niet voorkomen.
Water is nat.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 01:47 schreef Bocaj het volgende:
Ik hoorde net in met het oog op morgen, dat er miljarden schade is en dat er buitenlandse hulpgelden zullen komen maar men vreest dat het geld niet bij de juiste mensen zal aankomen en dat corrupte ambtenaren al handenwrijvend klaar staan om de gelden in ontvangst te nemen! De verkeerde mensen worden dus hemeltje schatje rijk!
Bestaat daar geen quota wat betreft regering? President moet Maroniet zijn, Premier Sunni moslim etc.?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk het wel. Want het zijn Christenen die momenteel de macht hebben (president) en er zit een hoop corruptie. Je ziet evengoed een hoop corruptie in Christelijke landen zoals Mexico en Brazilie.
Uiteindelijk maakt het weinig uit welk geloof iemand aanhangt. Corruptie maakt alles om zich heen kapot.
Christenen zijn immuum voor corruptie en machtsmisbruik. Dat laat de geschiedenis namelijk zien.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:40 schreef Ciclon het volgende:
Ik denk dat het allemaal wel los zal gaan lopen/ Zullen veel donaties krijgen waarvan de helft wederom in handen valt van de directeurtjes en de huidige elite. Die laatste zullen ook aan de macht blijven. Je kan je wel afvragen hoe het land er uit zou zien als het land uitsluitend uit Christenen zou bestaan. Denk niet dat dit soort dingen dan waren gebeurt.
Laat eens zien.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Christenen zijn immuum voor corruptie en machtsmisbruik. Dat laat de geschiedenis namelijk zien.
Dat is bijna altijd zo met hulpgelden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 01:47 schreef Bocaj het volgende:
Ik hoorde net in met het oog op morgen, dat er miljarden schade is en dat er buitenlandse hulpgelden zullen komen maar men vreest dat het geld niet bij de juiste mensen zal aankomen en dat corrupte ambtenaren al handenwrijvend klaar staan om de gelden in ontvangst te nemen! De verkeerde mensen worden dus hemeltje schatje rijk!
Dat heet sarcasme. Grootste voorbeeld van corruptie vind je in het midden van Rome.quote:
Het beste voorbeeld is de katholieke kerk.quote:
Ik geef helemaal NIKS.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 01:47 schreef Bocaj het volgende:
Ik hoorde net in met het oog op morgen, dat er miljarden schade is en dat er buitenlandse hulpgelden zullen komen maar men vreest dat het geld niet bij de juiste mensen zal aankomen en dat corrupte ambtenaren al handenwrijvend klaar staan om de gelden in ontvangst te nemen! De verkeerde mensen worden dus hemeltje schatje rijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |