abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194412019
Heb een paar jaar tegenover een boer gewoond waar we verse (rauwe) melk van kregen. :9
Wát een verschil in vergelijking met de waterige smaakloze melk in de supermarkt!
Zo jammer dat onbewerkte melk niet vrij te koop is.
pi_194412033
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:10 schreef soeverein het volgende:

[..]

Wat is er onzin aan?

Vrouwen produceren geen melk als ze 2 kinderen hebben van bijvoorbeeld 8 en 10. Want die kinderen hebben namelijk ander soort voedsel nodig. Koeien maken ook alleen melk voor hun kalfjes en stoppen vanzelf met melk maken.

Daarom moeten koeien 5 jaar achter elkaar kunstmatig geïnsemineerd worden om permanent melk te geven.

Verder zijn de eerste dieren ~ 15.000 jaar geleden gedomesticeerd. Dat was de wolf, pas ~8.000 jaar geleden werden melk gevende dieren (geiten eerst later koeien) gedomesticeerd.
De mens als moderne soort bestaat ~300.000 jaar. Los van dat wel/niet natuurlijk een slecht argument is. Melk drinken is niet natuurlijk.
De wereldbevolking had vroeger ook een andere omvang.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:31:09 #143
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_194412083
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]

De wereldbevolking had vroeger ook een andere omvang.
En het aantal zuigelingen en papkindjes neemt in hoog tempo af in Nederland

jonge starters maken geen kindjes meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:32:50 #144
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_194412108
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:31 schreef michaelmoore het volgende:
En het aantal zuigelingen en papkindjes neemt in hoog tempo af in Nederland
Die zie ik nou juist alleen maar toenemen in aantal eigenlijk ;(
pi_194412204
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:41 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Heb me altijd verbaasd over de eindeloze keuze aan toetjes, smaken etc. Dat mag wel wat minder allemaal.
Sneuhaas.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:53:56 #146
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194412373
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:58 schreef soeverein het volgende:

[..]

Kan jij mij trouwens een voorbeeld geven van een dier dat melk drinkt van een andere soort op volwassen leeftijd?
Roodsnavelossenpikker
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:54:59 #147
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194412379
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:19 schreef Walterwhite64 het volgende:
Zal ik je even uit de droom helpen, koeien maken wel alleen melk voor de kalfjes, normale hoeveelheden wat het kalf drinkt. Het is ons krachtvoer wat de uiers overuren laat draaien waardoor er een hoeveelheid melk gemaakt word en het rendabel word om koeien te houden.
Een melkkoe die een dag niet gemolken word krijgt meteen ontstekingen vanwege de melk die niet afgevoerd word.
Vergeet je diezelfde koe nog een dag dan klapt de boel en sterft ze.
Dus ... produceert ze dan alleen voor een kalf? ;) Nee, ze produceert door/ voor ons. Bovendien drinken wij geen bovennatuurlijke melk? Of wel? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_194412389
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:00 schreef Prutzenberg het volgende:
Al die berichten over het ongezond zijn van koemelk dragen ook wel bij aan de verminderde verkoop. Op zich klopt dat ook wel. De meeste mensen zijn lactose-intolerant.
[ afbeelding ]
Hier niet.
pi_194412392
Je kan ook wat fruit als toetje eten. Niet teveel want dan zit je weer met de suikers.
Vruchtensuiker is tenslotte net zo slecht als suiker.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 14:00:10 #150
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194412452
quote:

[..]

Kan jij mij trouwens een voorbeeld geven van een dier dat melk drinkt van een andere soort op volwassen leeftijd?
Hier een uitgebreider artikel van een zoogdier wat een menselijk-achtig gedrag vertoont:
het stelen van melk door wilde katten van zee-olifanten

http://www.scielo.org.mx/pdf/therya/v1n3/v1n3a5.pdf
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_194412635
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 14:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Hier een uitgebreider artikel van een zoogdier wat een menselijk-achtig gedrag vertoont:
het stelen van melk door wilde katten van zee-olifanten

http://www.scielo.org.mx/pdf/therya/v1n3/v1n3a5.pdf
Intressant! Zal het zo is lezen.
pi_194412684
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:55 schreef quirina het volgende:
Je kan ook wat fruit als toetje eten. Niet teveel want dan zit je weer met de suikers.
Vruchtensuiker is tenslotte net zo slecht als suiker.
Het percentage suiker / koolhydraten in fruit ligt doorgaans op 5-15% (bananen zit wel weer veel meer in b.v.), die toetjes daar zit vaak toch echt wel minimaal 15% in. Als je gewoon normaal fruit eet zitten er bovendien ook nog weer vezels in waardoor die suiker minder snel je bloedbaan in knalt. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194412936
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 14:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het percentage suiker / koolhydraten in fruit ligt doorgaans op 5-15% (bananen zit wel weer veel meer in b.v.), die toetjes daar zit vaak toch echt wel minimaal 15% in. Als je gewoon normaal fruit eet zitten er bovendien ook nog weer vezels in waardoor die suiker minder snel je bloedbaan in knalt. :P
Ik eet dan ook nog fruit met slagroom of ijs :') .

Overigens hier altijd yoghurt in de ochtend en vaak toetje na.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 5 augustus 2020 @ 14:48:01 #154
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_194413045
quote:

[..]

kan jij mij een voorbeeld geven van een dier die nutella op zijn friet doet?

Niets aan het menselijk eetgedrag is nog natuurlijk, dus zeggen dat melk drinken niet natuurlijk is, is geen argument.
Sterker nog, niets aan het menselijk leefgedrag zou je nog als "natuurlijk" kunnen bestempelen. Alles wordt gefabriceerd. Alles. Dus nee, "melk drinken is onnatuurlijk" is gewoon geen argument.
pi_194413146
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 14:48 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

Niets aan het menselijk eetgedrag is nog natuurlijk, dus zeggen dat melk drinken niet natuurlijk is, is geen argument.
Sterker nog, niets aan het menselijk leefgedrag zou je nog als "natuurlijk" kunnen bestempelen. Alles wordt gefabriceerd. Alles. Dus nee, "melk drinken is onnatuurlijk" is gewoon geen argument.
Waar komt toch dat idiote idee vandaan dat iets enkel natuurlijk zou zijn als een andere diersoort het ook doet?
pi_194413157
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 14:48 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

Dieren en mensen vreten wat ze kunnen, dus waarom nutella niet natuurlijk zou zijn is mij een raadsel.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2020 @ 15:01:48 #157
426493 crew  PippenScottie
pi_194413173
Ik ben sinds een jaartje flink minder dierlijke producten aan het eten.
Stoppen met vlees eten ging verbazend makkelijk. Ik eet nog wel eieren, maar alleen biologisch. Ben ook over aan het stappen op soja melk. Het was even wennen aan de smaak, maar dat gaat nu ook prima.

Kaas, daar zie ik mezelf voorlopig nog niet mee stoppen.
My friends all drive horses
pi_194413189
Het boeit me niet of het natuurlijk is of niet, ik consumeer geen melk of andere zuivelproducten omdat het ik verre van ethisch vind om een koe zo door te fokken dat ze met 5 jaar en gemiddeld 3,5x een kalf baren (en daar bruut gescheiden van te worden) letterlijk door haar hoeven zakt. Voortdurend aan het topsporten.

Ik vind een ander gebruiken/uitbuiten en gevangen houden sowieso onethisch. (Ook als de koe dus 20 jaar zou worden en elke dag gemasseerd wordt).

Verder ben ik geen zuigeling in de groei en zijn er meer dan genoeg andere goede bronnen voor calcium e.d. :) Dus ik kan prima zonder.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 15:05:36 #159
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_194413204
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 14:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dieren en mensen vreten wat ze kunnen, dus waarom nutella niet natuurlijk zou zijn is mij een raadsel.
wijs even de nutella-plant aan of het beest waar nutella uitgehaald wordt.... Het wordt gefabriceerd, dan is het per definitie al niet "natuurlijk"
pi_194413210
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik eet dan ook nog fruit met slagroom of ijs :') .

Overigens hier altijd yoghurt in de ochtend en vaak toetje na.
Ik eet doorgaans kwark met wat fruit er doorheen in de ochtend en bij de lunch.
Op zich hoeft fruit met ijs / slagroom niet zo'n probleem te zijn afhankelijk van de frequentie en hoeveelheid natuurlijk.
Het zijn vooral zaken als wit brood / witte rijst / pasta waar echt flink wat suikers in zitten. Natuurlijk ook in snoep en frisdranken, maar dat is ook niet direct een essentieel onderdeel van een voedingspatroon, mag ik hopen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')