abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 augustus 2020 @ 11:33:33 #101
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194410279
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:31 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Kleintje Hertog!
ik bedoel deze bakken



kom op mensen .. dat zijn toch net van die bakjes van ... Ja lekker, geef maar :9 :9 O+

en dan nog bijna 4 euro voor een bak vragen :r :X ~O>
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_194410298
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nogmaals, hou op met dat soort onzin te verkondigen. :D 'niet natuurlijk' slaat absoluut helemaal nergens op. Is echt een non-argument.

Het dierenleed is voldoende argument om mensen van het melkdrinken af te krijgen.
Dierenleed boeit sommige mensen gewoon niet.

Wat is er fout aan mijn analyse?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 11:35:31 #103
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194410302
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nogmaals, hou op met dat soort onzin te verkondigen. :D 'niet natuurlijk' slaat absoluut helemaal nergens op. Is echt een non-argument.

Het dierenleed is voldoende argument om mensen van het melkdrinken af te krijgen.
Heb je zelf nog argumenten om wél te drinken? :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194410322
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:33 schreef RAVW het volgende:

[..]

ik bedoel deze bakken

[ afbeelding ]

kom op mensen .. dat zijn toch net van die bakjes van ... Ja lekker, geef maar :9 :9 O+

en dan nog bijna 4 euro voor een bak vragen :r :X ~O>
pi_194410342
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:32 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

zucht je hebt geen idee. Dus bemoei je er niet mee.
Haphap 8-)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Redactie Frontpage woensdag 5 augustus 2020 @ 11:42:26 #106
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194410373
Tjah, dat komt omdat dit soort dingen populairder worden:
OUD / Moedermelk ipv gewone melk
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_194410411
Ik houd überhaupt niet van melk, vla, yoghurt e.d. toetjes. :N Nooit lekker gevonden. Geef me dan maar een waterijsje of sorbetijs, als ik écht een toetje moet eten.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 5 augustus 2020 @ 11:47:12 #108
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194410443
IJskoude melk O+
pi_194410689
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:10 schreef soeverein het volgende:

[..]

Wat is er onzin aan?

Vrouwen produceren geen melk als ze 2 kinderen hebben van bijvoorbeeld 8 en 10. Want die kinderen hebben namelijk ander soort voedsel nodig. Koeien maken ook alleen melk voor hun kalfjes en stoppen vanzelf met melk maken.

Daarom moeten koeien 5 jaar achter elkaar kunstmatig geïnsemineerd worden om permanent melk te geven.

Verder zijn de eerste dieren ~ 15.000 jaar geleden gedomesticeerd. Dat was de wolf, pas ~8.000 jaar geleden werden melk gevende dieren (geiten eerst later koeien) gedomesticeerd.
De mens als moderne soort bestaat ~300.000 jaar. Los van dat wel/niet natuurlijk een slecht argument is. Melk drinken is niet natuurlijk.
Vind jij homoseksualiteit ook niet natuurlijk?
pi_194410739
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:00 schreef Prutzenberg het volgende:
Al die berichten over het ongezond zijn van koemelk dragen ook wel bij aan de verminderde verkoop. Op zich klopt dat ook wel. De meeste mensen zijn lactose-intolerant.
[ afbeelding ]
Ik zie dat de grens net onder utrecht - den haag loopt, geen melk meer voor mij!
pi_194410899
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:30 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja daar ben ik helemaal mee eens
net als met dat Hertog ijs aarbeien

heb je eindelijk een beetje de smaak te pakken , is die bak al weer leeg }) :X
Heb een heleboel gekocht deze week trouwens :@ Was in de reclame :P
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:15:39 #112
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194410938
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:12 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Heb een heleboel gekocht deze week trouwens :@ Was in de reclame :P
waar
:P

o wacht geen ruimte in mijn vrieser :@
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_194411036
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:15 schreef RAVW het volgende:

[..]

waar
:P

o wacht geen ruimte in mijn vrieser :@
Deze: https://www.jumbo.com/pro(...)/hertog/?pageSize=25
pi_194411042
Waarom zouden Nederlanders meer zuivel moeten consumeren? Omdat de boer wil cashen?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:24:12 #115
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194411057
quote:
die is hier vlakbij .. heb nog een bon liggen voor gratis boodschappen , maar mijn vriezer is vol }:|
maar bedankt
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_194411083
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Vind jij homoseksualiteit ook niet natuurlijk?
Homoseksualiteit is natuurlijk. Komt bij meerdere soorten voor en heeft een evolutionair nut. Weet niet helemaal wat dat met melk te maken heeft?
pi_194411107
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:23 schreef Ananaszot het volgende:
Waarom zouden Nederlanders meer zuivel moeten consumeren? Omdat de boer wil cashen?
Diezelfde boer die schijt heeft aan de Nederlander.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:32:24 #118
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194411162
quote:
99s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Diezelfde boer die schijt heeft aan de Nederlander.
2022 gaan de eerste vluchten naar mars , daar is genoeg ruimte om gewassen te maken.en melk
laten ze dan daar heen gaan o|O
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_194411188
quote:
99s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Diezelfde boer die schijt heeft aan de Nederlander.
Ik las laatst dat boeren in het verleden Nederlandse arbeiders uitbuitten die daarom naar de vakbond gingen e.d. en ze daarom nu Polen en Roemenen naar hier halen die de taal en regels niet kennen en vooral hun mond houden

Geen schrijntje medelijden met de boeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:39:45 #120
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194411266
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:34 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Ik las laatst dat boeren in het verleden Nederlandse arbeiders uitbuitten die daarom naar de vakbond gingen e.d. en ze daarom nu Polen en Roemenen naar hier halen die de taal en regels niet kennen en vooral hun mond houden

[/spoiler]
dat gebruik ik ookaltijd tegen mijn werkgever ... en die manier pas ik ook toe
ik ben niet te lui om te werken maar de werkgever zijn te lui om uit te betalen ...

dat mensen moeilijk aan het werk komen is niet om dat veel mensen niet kunnen werken of niet de kennis hebben ..
nee de werkgevers willen egwoon het liefst iemand met een HBO opleiding en 4 jaar ervaring met een rijbewijs maar wel 18 jaar zijn en dat voor een inkomen van 1400 euro het liefs netto permaand..

terwijl de gemiddelde vaste lasten en eten en drinken daar al ver boven zit
nee mensen willen wel werken maar geen niet wekrn terwijl ze weten datz e daardoor in de problemen komen
Werken moet lonen en dat doet het al denk ik al 20 jaar niet meer

De eisen voor een vakkenvuller is nu al bijna HBO ..
dus hoe gek kun je het hebben , de eisen van werkgevers moeten naar beneden en ook gewoon de lonen moeten betaald worden naar kennis en ervaring , en naar een normaal levenstandaard
Lonen onder de 2000 euro netto zijn geen lonen meer maar een maandelijkste belediging
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_194411278
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:26 schreef soeverein het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is natuurlijk. Komt bij meerdere soorten voor en heeft een evolutionair nut. Weet niet helemaal wat dat met melk te maken heeft?
Ik heb graag dat mensen consequent blijven.

Verander homoseksueel voor melk drinken en het klopt net zo goed allemaal.

Hoewel het evolutionaire argument voor homoseksualiteit mij dan toch een beetje ontgaat. Ik ken die denklijn nog niet. Aangezien het volgens mij juist tegengesteld is aan voortplanting dus evolutie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2020 12:42:18 ]
pi_194411351
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:34 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Ik las laatst dat boeren in het verleden Nederlandse arbeiders uitbuitten die daarom naar de vakbond gingen e.d. en ze daarom nu Polen en Roemenen naar hier halen die de taal en regels niet kennen en vooral hun mond houden

Geen schrijntje medelijden met de boeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit dus.
ROBODEMONS..................|:(
pi_194411489
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:39 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat gebruik ik ookaltijd tegen mijn werkgever ... en die manier pas ik ook toe
ik ben niet te lui om te werken maar de werkgever zijn te lui om uit te betalen ...

dat mensen moeilijk aan het werk komen is niet om dat veel mensen niet kunnen werken of niet de kennis hebben ..
nee de werkgevers willen egwoon het liefst iemand met een HBO opleiding en 4 jaar ervaring met een rijbewijs maar wel 18 jaar zijn en dat voor een inkomen van 1400 euro het liefs netto permaand..

terwijl de gemiddelde vaste lasten en eten en drinken daar al ver boven zit
nee mensen willen wel werken maar geen niet wekrn terwijl ze weten datz e daardoor in de problemen komen
Werken moet lonen en dat doet het al denk ik al 20 jaar niet meer

De eisen voor een vakkenvuller is nu al bijna HBO ..
dus hoe gek kun je het hebben , de eisen van werkgevers moeten naar beneden en ook gewoon de lonen moeten betaald worden naar kennis en ervaring , en naar een normaal levenstandaard
Lonen onder de 2000 euro netto zijn geen lonen meer maar een maandelijkste belediging

Erg herkenbaar. Ik mocht ophoepelen bij een supermarkt (geen opvolgend contract) toen ik 18 werd en kwam toen een tijd lang nergens aan de bak. Bedrijven zat met vacatures waar ik in principe aan zou voldoen, maar als ik dan vroeg hoe ik kan solliciteren kreeg ik te horen dat ik dat niet hoef te doen vanwege de loonskosten van mijn leeftijd.
Intussen zie ik de betreffende vacatures nog weken of maanden staan.
En vaak staat erin dat je minstens havoniveau moet hebben, wat heeft dat te maken met of je goed kunt vakkenvullen of kassadraaien?

Nu ook met fulltimebanen. 40-urige werkweek voor nog geen 1800 euro netto (2100 bruto) icm eisen als een wo-masterdiploma. Terwijl zoals je terecht zegt de gemiddelde lasten hier niet mee te betalen zijn. (Daarom krijgen veel mensen toeslagen van de belastingdienst zelfs voor de zorgverzekering?)
Ik heb mede-afgestudeerden die zo’n loon een belediging vinden en daarom maar thuis op de bank blijven zitten.

Moet je nagaan wat de boeren voor eisen zullen stellen aan hun personeel en vooral wat die wellicht als salaris krijgen. Intussen worden Nederlanders uitgemaakt voor lui terwijl zij vaak willen maar nergens mogen werken. En daar hebben de boeren een aandeel in.
pi_194411557
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik heb graag dat mensen consequent blijven.

Verander homoseksueel voor melk drinken en het klopt net zo goed allemaal.

Hoewel het evolutionaire argument voor homoseksualiteit mij dan toch een beetje ontgaat. Ik ken die denklijn nog niet. Aangezien het volgens mij juist tegengesteld is aan voortplanting dus evolutie.
Homoseksualiteit bij eenden dient bijvoorbeeld het nut dat "ooms" voor de ducklings zorgen als de ouders sterven. Daarmee hebben ze hetzelfde nut als oma's en opa's.

Naarmate een moeder meer zonen krijgt heeft elke jongere zoon een grotere kans om homo te zijn. Deze extra zoon concureert niet mee om de vrouwen binnen de stam maar kan wel mee vechten en zorgen voor de kinderen van zijn broers en zussen. De groep kiest daarmee voor het qualitatief beschermen van de kinderen die er al zijn inplaats van meer kinderen krijgen en kwantitatief kansen spreiden.

Homo's geven hun dna dus door via hun broers en zussen.
pi_194411575
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik heb graag dat mensen consequent blijven.

Verander homoseksueel voor melk drinken en het klopt net zo goed allemaal.

Hoewel het evolutionaire argument voor homoseksualiteit mij dan toch een beetje ontgaat. Ik ken die denklijn nog niet. Aangezien het volgens mij juist tegengesteld is aan voortplanting dus evolutie.
Kan jij mij trouwens een voorbeeld geven van een dier dat melk drinkt van een andere soort op volwassen leeftijd?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:02:40 #126
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194411652
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:51 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Erg herkenbaar. Ik mocht ophoepelen bij een supermarkt (geen opvolgend contract) toen ik 18 werd en kwam toen een tijd lang nergens aan de bak. Bedrijven zat met vacatures waar ik in principe aan zou voldoen, maar als ik dan vroeg hoe ik kan solliciteren kreeg ik te horen dat ik dat niet hoef te doen vanwege de loonskosten van mijn leeftijd.
Intussen zie ik de betreffende vacatures nog weken of maanden staan.
En vaak staat erin dat je minstens havoniveau moet hebben, wat heeft dat te maken met of je goed kunt vakkenvullen of kassadraaien?

Nu ook met fulltimebanen. 40-urige werkweek voor nog geen 1800 euro netto (2100 bruto) icm eisen als een wo-masterdiploma. Terwijl zoals je terecht zegt de gemiddelde lasten hier niet mee te betalen zijn. (Daarom krijgen veel mensen toeslagen van de belastingdienst zelfs voor de zorgverzekering?)
Ik heb mede-afgestudeerden die zo’n loon een belediging vinden en daarom maar thuis op de bank blijven zitten.

Moet je nagaan wat de boeren voor eisen zullen stellen aan hun personeel en vooral wat die wellicht als salaris krijgen. Intussen worden Nederlanders uitgemaakt voor lui terwijl zij vaak willen maar nergens mogen werken. En daar hebben de boeren een aandeel in.
niet alelen de boeren , maar ookde regering die totaal wereld vreemd is van hoe het voor de normaal werkende er aan toe gaat
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:02:56 #127
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194411655
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:58 schreef soeverein het volgende:

[..]

Kan jij mij trouwens een voorbeeld geven van een dier dat melk drinkt van een andere soort op volwassen leeftijd?
Ik ken ook geen ander dier dat cola drinkt. Of bier...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 augustus 2020 @ 13:03:10 #128
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194411662
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:44 schreef kwiwi het volgende:
Ik eet/drink ook steeds minder dierlijke producten inderdaad. En als ik het koop is het een bio product.
_O-

Biologische melk is hetzelfde als gewone melk :') Komt uit dezelfde fabriek en er zit alleen een ander kartonnetje omheen :T Ik koop gewoon die goedkoop 2 liter plastic pakken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:04:14 #129
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194411684
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:58 schreef soeverein het volgende:

[..]

Kan jij mij trouwens een voorbeeld geven van een dier dat melk drinkt van een andere soort op volwassen leeftijd?
De mens :-) ( wij behoren tot de zoogDIEREN

:D
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_194411727
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:02 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ik ken ook geen ander dier dat cola drinkt. Of bier...
Beide zijn dan ook ongezond.

Enige wat daar beter aan is dat er niet per definitie iemand gedwongen voor hoeft te lijden.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:07:25 #131
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194411735
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:35 schreef soeverein het volgende:
Dierenleed boeit sommige mensen gewoon niet.
Ik denk dat er uiteindelijk geen mens meer is, die wat wij nu in de bio-industrie doen, goed zal blijven keuren.
quote:
Wat is er fout aan mijn analyse?
Er zitten wat gestuurde aannames in en ik ben het niet eens met je 'niet natuurlijk' uitleg.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:10 schreef soeverein het volgende:
Vrouwen produceren geen melk als ze 2 kinderen hebben van bijvoorbeeld 8 en 10. Want die kinderen hebben namelijk ander soort voedsel nodig. Koeien maken ook alleen melk voor hun kalfjes en stoppen vanzelf met melk maken.
Dit is niet waar. Koeien maken hun melk niet alleen voor kalfjes, anders hadden we ze nooit kunnen melken. ;)
quote:
Daarom moeten koeien 5 jaar achter elkaar kunstmatig geïnsemineerd worden om permanent melk te geven.
Elk jaar meestal. En de kalfjes worden direct van de moeder gescheiden. Zowel moeder als kalf ervaren dat als stressvol of erger.

Pretty brutal eigenlijk en eigenlijk al voldoende reden om daar iets tegen te gaan doen.
quote:
Verder zijn de eerste dieren ~ 15.000 jaar geleden gedomesticeerd. Dat was de wolf, pas ~8.000 jaar geleden werden melk gevende dieren (geiten eerst later koeien) gedomesticeerd.
De mens als moderne soort bestaat ~300.000 jaar. Los van dat wel/niet natuurlijk een slecht argument is. Melk drinken is niet natuurlijk.
Daar zul je absoluut gelijk in hebben. Maar de domesticatie was natuurlijk. Want wij, een natuurlijk wezen, deden het. Dus het is natuurlijk. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:08:30 #132
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194411748
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:35 schreef thedeedster het volgende:
Heb je zelf nog argumenten om wél te drinken? :)
Ik drink geen melk, maareet absoluut veel zuivel.
Slagroom, roomboter, pannenkoeken, ijs, etc.

Waarom? Omdat het gofferdomme lekker is! 8-)

Ik haal altijd alles biologisch, tot er een betere variant komt waarbij ik de garantie zou kunnen kopen dat we écht fatsoenlijk met het beest om zijn gegaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door SicSicSics op 05-08-2020 13:14:36 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:12:17 #133
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194411797
quote:
81s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:03 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

_O-

Biologische melk is hetzelfde als gewone melk :') Komt uit dezelfde fabriek en er zit alleen een ander kartonnetje omheen :T Ik koop gewoon die goedkoop 2 liter plastic pakken.
Het ging om dierlijke producten in het algemeen. En waar ik woon moeten boeren die biologische producten verkopen zich aan extra regels houden, dus daar zit wel verschil in.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:13:42 #134
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194411815
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Vind het persoonlijk ook ranzige zooi. Zeker vla en toetjes uit pak. Dat is van die mierzoete plastieken drek.
nee al die vieze zoete toetjes die eet ik ook niet

Melk drinken doe ik ook niet , wel vruchtensap zonder suiker
tomaten groente sap, en thee zonder suiker

Echte boter heb ik nog nooit op , margarine koop ik ook niet , sojamelk voor de pannenkoeken , zonnebloemolie en olijfolie wel

Kaas wel maar dan alleen oude kaas
camembert en die zooi Danish blue eet ik ook niet meer en ook geen knakworstjes , jee wat zijn mijn eetgewoonte veranderd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:15:19 #135
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194411842
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:08 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik drink geen melk, maareet absoluut veel zuivel.
Slagroom, roomboter, pannenkoeken, ijs, etc.

Waarom? Omdat het gofferdomme lekker is! 8-)

Ik haal altijd alles biologisch, tot er een betere variant komt waarbij ik de garantie zou kunnen kopen dat we écht fatsoenlijk met het beest om zijn gegaan.
ja inderdaad ijs wel
bakken ijs
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:16:00 #136
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194411858
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:15 schreef michaelmoore het volgende:
ja inderdaad ijs wel
bakken ijs
Ik vergat de kaas! Oude kaas. Goede toevoeging. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:19:10 #137
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_194411896
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik denk dat er uiteindelijk geen mens meer is, die wat wij nu in de bio-industrie doen, goed zal blijven keuren.
[..]

Er zitten wat gestuurde aannames in en ik ben het niet eens met je 'niet natuurlijk' uitleg.
[..]

Dit is niet waar. Koeien maken hun melk niet alleen voor kalfjes, anders hadden we ze nooit kunnen melken. ;)
[..]

Elk jaar meestal. En de kalfjes worden direct van de moeder gescheiden. Zowel moeder als kalf ervaren dat als stressvol of erger.

Pretty brutal eigenlijk en eigenlijk al voldoende reden om daar iets tegen te gaan doen.
[..]

Daar zul je absoluut gelijk in hebben. Maar de domesticatie was natuurlijk. Want wij, een natuurlijk wezen, deden het. Dus het is natuurlijk. ;)
Zal ik je even uit de droom helpen, koeien maken wel alleen melk voor de kalfjes, normale hoeveelheden wat het kalf drinkt. Het is ons krachtvoer wat de uiers overuren laat draaien waardoor er een hoeveelheid melk gemaakt word en het rendabel word om koeien te houden.
Een melkkoe die een dag niet gemolken word krijgt meteen ontstekingen vanwege de melk die niet afgevoerd word.
Vergeet je diezelfde koe nog een dag dan klapt de boel en sterft ze.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_194411942
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:47 schreef Boca_Raton het volgende:
IJskoude melk O+
Dat _O_
Heerlijk. Ik drink zo'n 1 á 2 pakken per dag :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194411988
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 09:51 schreef Hathor het volgende:
Wat ik overigens wel lekkere toetjes vind zijn die bakjes (veel te klein trouwens) met vanille yoghurt en van die kleine Twix bolletjes erin. Nu ik er aan zit te denken, ga ik er zometeen maar gelijk een paar halen. :Y)
Meer plastic dan zuivel. Dat lijkt mij niet goed voor het milieu,

De Zuivelhoeve werkt ook zo met plastic, soms ook nog met een laag tussenplastic, dan wat muesli, en een plasticlepeltje, en daaroverheen een onverwoestbare plastic deksel.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:25:51 #140
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194411995
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:08 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik drink geen melk, maareet absoluut veel zuivel.
Slagroom, roomboter, pannenkoeken, ijs, etc.

Waarom? Omdat het gofferdomme lekker is! 8-)

Ik haal altijd alles biologisch, tot er een betere variant komt waarbij ik de garantie zou kunnen kopen dat we écht fatsoenlijk met het beest om zijn gegaan.
Zelf ben ik een echte kaas eter en met ijs is ook niets mis. Maar melk gebruik alleen nog maar voor de lasagna of cappuccino. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194412019
Heb een paar jaar tegenover een boer gewoond waar we verse (rauwe) melk van kregen. :9
Wát een verschil in vergelijking met de waterige smaakloze melk in de supermarkt!
Zo jammer dat onbewerkte melk niet vrij te koop is.
pi_194412033
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:10 schreef soeverein het volgende:

[..]

Wat is er onzin aan?

Vrouwen produceren geen melk als ze 2 kinderen hebben van bijvoorbeeld 8 en 10. Want die kinderen hebben namelijk ander soort voedsel nodig. Koeien maken ook alleen melk voor hun kalfjes en stoppen vanzelf met melk maken.

Daarom moeten koeien 5 jaar achter elkaar kunstmatig geïnsemineerd worden om permanent melk te geven.

Verder zijn de eerste dieren ~ 15.000 jaar geleden gedomesticeerd. Dat was de wolf, pas ~8.000 jaar geleden werden melk gevende dieren (geiten eerst later koeien) gedomesticeerd.
De mens als moderne soort bestaat ~300.000 jaar. Los van dat wel/niet natuurlijk een slecht argument is. Melk drinken is niet natuurlijk.
De wereldbevolking had vroeger ook een andere omvang.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:31:09 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194412083
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]

De wereldbevolking had vroeger ook een andere omvang.
En het aantal zuigelingen en papkindjes neemt in hoog tempo af in Nederland

jonge starters maken geen kindjes meer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:32:50 #144
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_194412108
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:31 schreef michaelmoore het volgende:
En het aantal zuigelingen en papkindjes neemt in hoog tempo af in Nederland
Die zie ik nou juist alleen maar toenemen in aantal eigenlijk ;(
pi_194412204
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:41 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Heb me altijd verbaasd over de eindeloze keuze aan toetjes, smaken etc. Dat mag wel wat minder allemaal.
Sneuhaas.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:53:56 #146
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194412373
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:58 schreef soeverein het volgende:

[..]

Kan jij mij trouwens een voorbeeld geven van een dier dat melk drinkt van een andere soort op volwassen leeftijd?
Roodsnavelossenpikker
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:54:59 #147
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194412379
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:19 schreef Walterwhite64 het volgende:
Zal ik je even uit de droom helpen, koeien maken wel alleen melk voor de kalfjes, normale hoeveelheden wat het kalf drinkt. Het is ons krachtvoer wat de uiers overuren laat draaien waardoor er een hoeveelheid melk gemaakt word en het rendabel word om koeien te houden.
Een melkkoe die een dag niet gemolken word krijgt meteen ontstekingen vanwege de melk die niet afgevoerd word.
Vergeet je diezelfde koe nog een dag dan klapt de boel en sterft ze.
Dus ... produceert ze dan alleen voor een kalf? ;) Nee, ze produceert door/ voor ons. Bovendien drinken wij geen bovennatuurlijke melk? Of wel? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Forum Admin woensdag 5 augustus 2020 @ 13:55:31 #148
232445 crew  Specularium
pi_194412389
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:00 schreef Prutzenberg het volgende:
Al die berichten over het ongezond zijn van koemelk dragen ook wel bij aan de verminderde verkoop. Op zich klopt dat ook wel. De meeste mensen zijn lactose-intolerant.
[ afbeelding ]
Hier niet.
pi_194412392
Je kan ook wat fruit als toetje eten. Niet teveel want dan zit je weer met de suikers.
Vruchtensuiker is tenslotte net zo slecht als suiker.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 14:00:10 #150
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194412452
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:58 schreef soeverein het volgende:

[..]

Kan jij mij trouwens een voorbeeld geven van een dier dat melk drinkt van een andere soort op volwassen leeftijd?
Hier een uitgebreider artikel van een zoogdier wat een menselijk-achtig gedrag vertoont:
het stelen van melk door wilde katten van zee-olifanten

http://www.scielo.org.mx/pdf/therya/v1n3/v1n3a5.pdf
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')