quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:37 schreef tesssssssss het volgende:
Is het nu afgeraden om naar Rotterdam te reizen of is dat weer gerectificeerd?
Ja, de kop zegt " alleen drukke plaatsen"
In het filmpje zegt ze " ga maar helemaal niet" (als het niet nodig is)
https://www.rtlnieuws.nl/(...)m-als-het-niet-nodig
Kortom intern teruggefloten. En dan nog om formele redenen ook. Dus ga maar gewoon nietquote:
Okee, dus Rotterdam vindt dat je nog gewoon aar Rotterdam kan komen.quote:
Mi moet je daar landelijk gewoon een streep door zetten. Dat gaat toch geheid mis, laten we eerlijk zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch vraag ik me af in hoeverre rondlopen op de lijnbaan of op terras zitten nou echt de oorzaak is in Rotterdam.
Ik mag hopen de introductieweken niet door gaan.
veel jongeren zijn nog op vakantiequote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch vraag ik me af in hoeverre rondlopen op de lijnbaan of op terras zitten nou echt de oorzaak is in Rotterdam.
Oh nee hoor, ik zit gewoon thuis in het oosten des landsquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Okee, dus Rotterdam vindt dat je nog gewoon aar Rotterdam kan komen.
Dank je wel
Ik zou ook zeggen " ga maar gewoon niet" maar ik denk dat jij er al bent![]()
Ik ga eens kijken waar die woont, en of het Rode Kruis of de gemeente kan adviseren.quote:
Lijkt me ook stug. Doen alsof je er iets aan doet is natuurlijk ook wat waard. Brengt in ieder geval rust.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nee, ik zou ook al niet naar het voetbal gaan, als ik jou zou zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ik zit gewoon thuis in het oosten des lands.
En ben ook niet van plan komende tijd naar het voetbal te gaan.
Zou het lekker zonder publiek doen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:13 schreef Predator40 het volgende:
oh ja het voetbal begint ook weer...toch gewoon tot 9000 supporters toegestaan ?
oefenwedstrijd Feyenoord met 6000 supporters, goed bezig
Dat 'juichverbod' is natuurlijk ook de grootste kolder die er bestaat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, ik zou ook al niet naar het voetbal gaan, als ik jou zou zijn.
Je mag toch niet juichen. Wat is nou voetbal zonder juichen?
Vreemd, Brazilië en Peru zijn niet te vergelijken, maar wel beweren dat Denemarken niet meer doden gehad zou hebben als ze een striktere lockdown gehad zouden hebben. Er is namelijk geen enkel bewijs voor een positief effect van een strikte lockdown, eerder een negatief effect. Meer maatregelen =/= minder doden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, maar wel aanmerkelijk meer maatregelen dan Zweden en ook een stuk minder doden. Als Denemarken een nog strictere lockdown zou hebben gehad zouden ze zeker niet meer doden hebben.
Ja, hoop symboolpolitiek.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat 'juichverbod' is natuurlijk ook de grootste kolder die er bestaat.
Er wordt echt maar van alles verzonnen om zogenaamd een virus te bestrijden.
gaat niet gebeuren denk ik.......quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:29 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)oronavirus-verliezen
Dit staat ons dus ook gewoon te wachten. Graag maatregelen en snel.
Ik zeg niet dat Brazilie en Peru niet met elkaar te vergelijken zijn, ik zeg alleen dat het cherrypicking is. In Zweden en Denemarken verliep de verspreiding niet gelijk ondanks soortgelijke klimatologische omstandigheden, sociaal economische omstandigheden en bevolkingsdichtheid. Bepaalde maatregelen hebben natuurlijk wel degelijk effect, al was het alleen maar omdat mensen minder met elkaar in contact komen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:32 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Vreemd, Brazilië en Peru zijn niet te vergelijken, maar wel beweren dat Denemarken niet meer doden gehad zou hebben als ze een striktere lockdown gehad zouden hebben. Er is namelijk geen enkel bewijs voor een positief effect van een strikte lockdown, eerder een negatief effect. Meer maatregelen =/= minder doden.
Nederlands fout is dat veel te vrijblijvend is. Hoop gepolder, waardoor de noodzaak ontbreekt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaat niet gebeuren denk ik.......
enkel op de persco donderdag:
mensen moeten echt 1.5m afstand bewaren en blijf thuis bij klachten....
nog geen extra maatregelen, niks geleerd van maart
Ik zag zaterdag beelden van Groningen - Heracles en die mensen zaten al allemaal in plukjes over het stadion verdeeld. Net alsof mensen elkaar daar besmetten als ze ff een keer hun bek opentrekken bij een goal.quote:
Volgens mij is het virus na weken van langzaam opkrabbelen nu vrij plotseling toch echt weer los aan het barsten in Europa. België heeft ondanks al die maatregelen ook nog steeds te maken met substantiële stijgingen en bij de Fransen dus al bijna weer overbelasting van de IC's.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaat niet gebeuren denk ik.......
enkel op de persco donderdag:
mensen moeten echt 1.5m afstand bewaren en blijf thuis bij klachten....
nog geen extra maatregelen, niks geleerd van maart
Als je zingt of juicht of schreeuwt zou je meer virus uitscheiden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat 'juichverbod' is natuurlijk ook de grootste kolder die er bestaat.
Er wordt echt maar van alles verzonnen om zogenaamd een virus te bestrijden.
We hebben het hier niet over een klein kerkzaaltje maar over een groot stadion. Buiten. Waar kleine groepjes mensen al allemaal verspreid zitten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je zingt of juicht of schreeuwt zou je meer virus uitscheiden.
Bron ja. https://www.ad.nl/nederla(...)dionverbod~a7b495fc/
Nee, dat valt niet te handhaven, en daarom zou ik persoonlijk ook niet gaan.
Ja dat artikel zegt het . Deskundigen zeggen het.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over een klein kerkzaaltje maar over een groot stadion. Buiten. Waar kleine groepjes mensen al allemaal verspreid zitten.
Want het effect van de maatregelen in mei en juni was te weinig?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:42 schreef Predator40 het volgende:
ik vermoed dat dit aankomende weken allemaal nog niet gaat gebeuren en de overheid dus WEER te laat is met extra maatregelen.
Welke maatregelen? Dat was simpel een voortvloeisel van de in maart genomen maatregel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want het effect van de maatregelen in mei en juni was te weinig?
Jawohl Herr Obersturmbannführer!quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:42 schreef Predator40 het volgende:
om de besmettingen weer enigzins weer onder controle te krijgen op dit moment:
1. verplichte quarantine bij thuiskomst en positief testen ( hoge boetes )
2. geen events/feestjes meer dan 20 man, hoge boetes op illegale feestjes
3. op drukke plekken binnen verplicht een mondkapje en gewoon een boete als men er geen draagt.
4. blijf zoveel mogelijk thuiswerken
5. verplicht meewerken aan BCO en belonen ervoor ( gaat nergens over dat mensen dat weigeren !!! ) en zo snel mogelijk die corona app pushen.
ik vermoed dat dit aankomende weken allemaal nog niet gaat gebeuren en de overheid dus WEER te laat is met extra maatregelen.
Vereist een wetswijziging voor de thuiskomers, bovendien moet je zoiets mijns inziens omkleden met waarborgen. Dan wordt het al snel een heel intensief proces. Bovendien, hoe eerlijk is men dan nog bij contactonderzoek of het aanvragen van een test bij een kuchje. Je kunt wel eens het tegenovergestelde bereiken van wat je wil.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:42 schreef Predator40 het volgende:
Voor. Probleem is wel dat men dan massaal overgaat op thuisfeestjes, of je daar lij van moet worden?quote:2. geen events/feestjes meer dan 20 man, hoge boetes op illegale feestjes
Vereist een wetswijziging, verder niet echt een mening over.quote:3. op drukke plekken binnen verplicht een mondkapje en gewoon een boete als men er geen draagt.
Eensquote:4. blijf zoveel mogelijk thuiswerken
Hoe ga je dat doen?quote:5. verplicht meewerken aan BCO en belonen ervoor ( gaat nergens over dat mensen dat weigeren !!! ) en zo snel mogelijk die corona app pushen.
quote:ik vermoed dat dit aankomende weken allemaal nog niet gaat gebeuren en de overheid dus WEER te laat is met extra maatregelen.
Dat wil ik liever ook even niet lezen van Frankrijk, want ik ga over twee weken op vakantie in Frankrijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij is het virus na weken van langzaam opkrabbelen nu vrij plotseling toch echt weer los aan het barsten in Europa. België heeft ondanks al die maatregelen ook nog steeds te maken met substantiële stijgingen en bij de Fransen dus al bijna weer overbelasting van de IC's.
Spanje is trouwens ook een zooitje.
Ordnung muss sein!quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jawohl Herr Obersturmbannführer!
Ja, anders zitten we straks weer allemaal binnen te kijken, he?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jawohl Herr Obersturmbannführer!
Klikt wel goed met jouw suggesties. Maar ik betwijfel of het wel werkt met zo'n maatregelen...quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:42 schreef Predator40 het volgende:
2. geen events/feestjes meer dan 20 man, hoge boetes op illegale feestjes
3. op drukke plekken binnen verplicht een mondkapje en gewoon een boete als men er geen draagt.
4. blijf zoveel mogelijk thuiswerken
5. verplicht meewerken aan BCO en belonen ervoor ( gaat nergens over dat mensen dat weigeren !!! ) en zo snel mogelijk die corona app pushen.
Ja logisch, maar snap het wel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:48 schreef capricia het volgende:
Ben nu in Oostenrijk. En ik ga me zeker laten testen als ik thuis kom.
Ik 'durf' mijn moeder niet zo te ontmoeten. Het is op sommige plaatsen best druk (ook al draag ik dan een mask).
Het is wel raar dat er nog verwarring is over de gevolgen. Nu snap ik dat de GGD geen antwoord heeft of een bedrijf open kan blijven ja/nee, maar er is toch wel een standaard antwoord of collega's zich in zulke gevallen moeten laten testen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:29 schreef TheVulture het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)ze-had-geen-klachten
Je moest toch altijd thuis blijven tot de uitslag als je je laat testen?
Sommige mensen
Wat wilde je dan doen, helemaal niks?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
België, Frankrijk, Spanje, allemaal landen die veel strengere regels hadden dan Nederland en waar het nu alweer een veel grotere puinhoop is.
Buurvrouw kwam uit Kroatië terug en wilde zich laten testen omdat ze in de bejaardenzorg werkte, maar geen symptomen en krijgt geen test van de GGDquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:48 schreef capricia het volgende:
Ben nu in Oostenrijk. En ik ga me zeker laten testen als ik thuis kom.
Ik 'durf' mijn moeder niet zo te ontmoeten. Het is op sommige plaatsen best druk (ook al draag ik dan een mask).
Staat ons ook te wachten aangezien allerlei volk lekker heen en weer reist voor hun welverdiende vakantie en zich niet laat testen of in quarantaine gaat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
België, Frankrijk, Spanje, allemaal landen die veel strengere regels hadden dan Nederland en waar het nu alweer een veel grotere puinhoop is.
Nou dan heb je toch last van lichte keelpijn? Geen hond die dat kan controleren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Buurvrouw kwam uit Kroatië terug en wilde zich laten testen omdat ze in de bejaardenzorg werkte, maar geen symptomen en krijgt geen test van de GGD
Ik ben heel bang dat je dat hebt met elke verscherping van maatregelen die je nu neemt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:48 schreef Elan het volgende:
Waarschijnlijk willen ze wel maar kunnen ze gewoon niet meer terug, heel de economie op zijn gat dit dat.
Hoesten, keelpijn: test. Geen probleem.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:53 schreef trein2000 het volgende:
Nou dan heb je toch last van lichte keelpijn? Geen hond die dat kan controleren.
Dit zou je moeten beboeten met 390 euro.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:01 schreef dick_laurent het volgende:
[i]'Steeds meer mensen weigeren bron- en contactonderzoek'
Het baart het RIVM zorgen dat er steeds meer mensen niet mee willen werken aan bron- en contactonderzoek. Dat zeggen de GGD'en tegen het RIVM.
Internationaal toerisme is veel te snel weer open gegooid, dat ben ik wel met je eens. Ook al schijnt het in de cijfers niet echt tot uitdrukking te komen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Staat ons ook te wachten aangezien allerlei volk lekker heen en weer reist voor hun welverdiende vakantie en zich niet laat testen of in quarantaine gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |