abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194399434
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:51 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Ik ging er vanuit dat iedereen op de hoogte was dat het personeel in verzorgingshuizen onbeschermd en met lichte klachten moesten blijven werken, maar blijkbaar niet. Met alle gevolgen van dien. Opsluiten werkt bovendien echt averechts, maar helaas is er nog steeds de illusie dat maatregelen iedere stijging of daling verklaren.
En wie had je ze dan willen laten verzoren?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:52:46 #277
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194399439
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je moet de problemen oplossen daar waar ze zijn.

Nu ook weer met mondkapjes, als blijkt dat dat besmettingen nu vooral plaats vinden onder jongeren tijdens feestjes en partijen e.d., dan heeft mondkapjes verplichten in de supermarkt geen enkele zin.
Uiteindelijk is het gewoon handhaven handhaven handhave. Maatregelen zonder handhaven of alleen laffe adviezen heeft niemand wat aan.

Als jongeren op dit moment de meeste problemen veroorzaken moet je dat gewoon aanpakken. Pak er maar een paar uit en deel flinke boetes uit en het is snel afgelopen. Je hoeft ze niet allemaal op te sporen of aan te pakken. Een paar uitpakken en groot in media brengen en je bent er al.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:53:14 #278
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_194399447
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:02 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Kut lijkt me dat hey.

Ik vind thuiswerken echt zoooooveel relaxter en heb er echt veel aan gehad.
Zal misschien verschillen per omgeving en type mensen waarmee je werkt...

Bij mij zit ik in een grote kamer/kantoorruimte met nog een stuk of 8 andere collega's, die vrijwel de hele dag door met elkaar kleppen / luidkeels bellen etc, in dezelfde ruimte. En tot slot komt er dan ook nog 15X per dag iemand aan je bureau staan met random kutvragen.
Ik heb thuis fucking rust en kan veel efficiënter werken. Love it.
Ik heb altijd al de keuze gehad waar ik werk. Maar op mijn werk ben ik veel efficiënter en is de communicatie met het team ook fijn. Daarom kies er bewust voor om altijd naar kantoor te gaan.
pi_194399450
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het gewoon handhaven handhaven handhave. Maatregelen zonder handhaven of alleen laffe adviezen heeft niemand wat aan.

Als jongeren op dit moment de meeste problemen veroorzaken moet je dat gewoon aanpakken. Pak er maar een paar uit en deel flinke boetes uit en het is snel afgelopen. Je hoeft ze niet allemaal op te sporen of aan te pakken. Een paar uitpakken en groot in media brengen en je bent er al.
Dan verplaatst het zich naar binnen bijvoorbeeld. Daar waar de politie niets mag.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:54:55 #281
416575 crew  Evenstar
pi_194399468
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:53 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dan verplaatst het zich naar binnen bijvoorbeeld. Daar waar de politie niets mag.
Dan moet je daar ook maar iets op verzinnen en zelfs nog harder aanpakken.

Al dat slappe gedoe en alles bekijken vanuit onmogelijkheden word ik echt moe van.
pi_194399473
Attractiepark Toverland in het Noord-Limburgse dorp Sevenum mag de achtbaantreinen per direct niet langer volledig vullen. In overleg met burgemeester Ryan Palmen van Horst aan de Maas deed Toverland dat de afgelopen dagen wel, maar daar is de burgemeester dinsdag na overleg met de Veiligheidsregio Limburg-Noord op teruggekomen.

Het ging om een proef, die tot vrijdag zou duren waarbij alle karretjes in de achtbaan bezet mochten worden. In de achtbaan zaten de mensen dan wel te dicht op elkaar, 1,35 meter in plaats van 1,5 meter. Door de hele achtbaan te vullen zouden de wachtrijen korter worden en was er minder risico dat wachtende mensen in de rij te dicht bij elkaar gingen staan. Toverland had hiervoor de zegen gekregen van Palmen, die zich op zijn beurt beriep op toestemming van de veiligheidsregio. Daar kwam hij dinsdagmiddag op terug. „We stoppen per direct met die proef”, liet Palmen dinsdagmiddag weten.

Toverland maakte eerder dinsdag zelf bekend toestemming van de veiligheidsregio te hebben om de achtbanen volledig te vullen, ook al zitten de mensen dan op minder dan 1,5 meter van elkaar. Volgens Toverland gaf de veiligheidsregio toestemming voor een proefperiode. „De proef zal regelmatig geëvalueerd worden alvorens definitief besloten zal worden of Toverland deze werkwijze mag blijven hanteren”, aldus een woordvoerster van Toverland.

Maar de woordvoerder van de veiligheidsregio ontkende dit eerder dinsdag ten stelligste. „Anderhalve meter is anderhalve meter, daar gaan we niet van afwijken”, zei hij. „Dat zijn regels die gelden voor heel Nederland, ook voor Noord-Limburg. Het is aan de gemeente Horst aan de Maas om daarop te controleren.”

„De voorzitter van de veiligheidsregio is bevoegd gezag, daar leg ik me bij neer”, aldus Palmen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_194399479
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:33 schreef Fukushima het volgende:
Toverland gooit de achtbanen weer volledig vol ivm volle wachtrijen en gaat niet meer aan de 1,5mtr voldoen, met toestemming van de burgemeester:
[..]

https://www.ad.nl/limburg(...)heidsregio~ae2e67dd/
Even mijzelf quoten hoor _O-

quote:
15:43
Attractiepark Toverland stopt alweer met de proef om in twee achtbanen de anderhalve meter afstand los te laten. ,,Er was te veel deining”, vertelt burgemeester Ryan Palmen van de gemeente Horst aan de Maas.
https://www.ad.nl/limburg(...)el-deining~ae6ee3ec/
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_194399490
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Freaking augustus en nog zijn er mensen die dit niet willen snappen.

Als de IC's vol beginnen te lopen loop je al drie weken achter de feiten aan en zullen na maatregelen nog drie weken lang de ziekenhuizen vol blijven lopen.

Je moet het voor zijn ....
Er zit nogal een verschil tussen nu.....en een overvolle IC die overloopt he.

Nu ingrijpen is gewoon veel te vroeg, weinig draagvlak ook vanuit de bevolking. Maar dat wil niet zeggen dat ze dan pas ingrijpen als de IC's overstromen.
pi_194399494
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze zullen toch met iets substantieels moeten komen.
Ben wel benieuwd ja, alleen een "hou vol" je aan de regels te houden zou nergens op slaan en zal niet veel effect sorteren.
pi_194399499
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Al dat slappe gedoe en alles bekijken vanuit onmogelijkheden word ik echt moe van.
Het mag simpelweg niet. Iets met de grondwet enzo.
Ik word overigens ook moe van het simpelweg HENDHEVING roepen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2020 15:57:42 ]
pi_194399503
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zeker waar. Omdat er niet gehandhaafd wordt, hebben veel mensen het gevoel dat corona geen urgent probleem is. Waarom wordt er niet opgetreden? Is dat omdat huidige wetgeving dit niet toelaat?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:57:37 #288
416575 crew  Evenstar
pi_194399518
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er zit nogal een verschil tussen nu.....en een overvolle IC die overloopt he.

Nu ingrijpen is gewoon veel te vroeg, weinig draagvlak ook vanuit de bevolking. Maar dat wil niet zeggen dat ze dan pas ingrijpen als de IC's overstromen.
Eens, maar dat hele "er is geen draagvlak" moet echt in de prullenbak gegooid worden. Dat verzinnen wij of de media zelf.

Als er signalen zijn dat er ingegrepen moet worden moet er verdomme ingegrepen worden (zeg niet dat het nu zo ver is). Door dat slappe gedoe en draagvlak geneuzel heeft de eerste golf teveel slachtoffers opgeleverd en te lang geduurd.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:57:56 #289
416575 crew  Evenstar
pi_194399521
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Iets met noodwet etc ... dat kan je gewoon regelen.
pi_194399534
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Iets met noodwet etc ... dat kan je gewoon regelen.
Je hebt gemist dat dit er juist uit is gesloopt omdat het onwenselijk was/is.

Maar zou jij echt graag ergens leven waar de politie naar binnen mag stormen zonder verdere procedures?
pi_194399537
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd ja, alleen een "hou vol" je aan de regels te houden zou nergens op slaan en zal niet veel effect sorteren.
Maar wat willen mensen precies? Terug naar de situatie van maart en dat jaren volhouden?

Heeft iemand naar Japan gekeken waar men een heel stuk zorgvuldiger is met mondkapjes als wij in het westen? Daar stijgen de besmettingen ook in rap tempo
pi_194399541
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens, maar dat hele "er is geen draagvlak" moet echt in de prullenbak gegooid worden. Dat verzinnen wij of de media zelf.

Als er signalen zijn dat er ingegrepen moet worden moet er verdomme ingegrepen worden (zeg niet dat het nu zo ver is). Door dat slappe gedoe en draagvlak geneuzel heeft de eerste golf teveel slachtoffers opgeleverd en te lang geduurd.
De wil van het volk telt gelukkig wel degelijk mee in een democratisch land. Gelukkig maar. Of woon jij graag in een land waar ze alles maar mogen doen onder het mum van handhaven? Boeien dat de bevolking het er niet mee eens is. Gewoon doen. Vind ik wat extreem.
pi_194399546
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:52 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

En wie had je ze dan willen laten verzoren?
In ieder geval had beschermingsmateriaal beter op orde moeten zijn en misschien hadden we toch iets meer handen aan het bed moeten houden in plaats van meer en meer wegsnijden. Het is niet alsof de roep vanuit de zorg er al niet heel wat tijd was voor corona.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:00:23 #294
416575 crew  Evenstar
pi_194399550
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:58 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Je hebt gemist dat dit er juist uit is gesloopt omdat het onwenselijk was/is.

Maar zou jij echt graag ergens leven waar de politie naar binnen mag stormen zonder verdere procedures?
Zolang het tijdelijk is en het goed afgebakend is zie ik er geen probleem in nee.
pi_194399553
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Kan wel degelijk zodra de coronawet er door is. Laten ze daar eens mee opschieten.
pi_194399556
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:00 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

In ieder geval had beschermingsmateriaal beter op orde moeten zijn en misschien hadden we toch iets meer handen aan het bed moeten houden in plaats van meer en meer wegsnijden. Het is niet alsof de roep vanuit de zorg er al niet heel wat tijd was voor corona.
Maar dat was er simpelweg niet. Dat is de koe in de kont kijken.
pi_194399557
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:55 schreef RipCity het volgende:
[..]

Het ging om een proef, die tot vrijdag zou duren waarbij alle karretjes in de achtbaan bezet mochten worden. In de achtbaan zaten de mensen dan wel te dicht op elkaar, 1,35 meter in plaats van 1,5 meter. Door de hele achtbaan te vullen zouden de wachtrijen korter worden en was er minder risico dat wachtende mensen in de rij te dicht bij elkaar gingen staan. Toverland had hiervoor de zegen gekregen van Palmen, die zich op zijn beurt beriep op toestemming van de veiligheidsregio. Daar kwam hij dinsdagmiddag op terug. „We stoppen per direct met die proef”, liet Palmen dinsdagmiddag weten.

[..]
1,35 meter :Y
Maar goed dat ze hebben ingegrepen. Een nieuwe coronahaard is op het nippertje voorkomen.
I'll give you something to do
pi_194399559
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:

Een autoritaire politiestaat creëren lijkt me nou niet bepaald de oplossing.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_194399562
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Kan wel degelijk zodra de coronawet er door is. Laten ze daar eens mee opschieten.
Daar is dat hele punt uit gehaald hoor. Daar mag geen controle achter de voordeur plaatsvinden.
pi_194399570
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:59 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Maar wat willen mensen precies? Terug naar de situatie van maart en dat jaren volhouden?

Heeft iemand naar Japan gekeken waar men een heel stuk zorgvuldiger is met mondkapjes als wij in het westen? Daar stijgen de besmettingen ook in rap tempo
In Spanje en België ook, maar de mondkapjesroepers geven daar nu eenmaal niks om. Als ze zich maar veilig voelen en over een maand nog meer maatregelen, want het blijkt niet te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')