Ik vind het persoonlijk van wel ja. maar je mag vinden of dat niet lachwekkend is of wel. Ligt er aan wat iemand er van vindt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jij zegt toch dat het lachwekkend is?
Dus jij vindt iets lachwekkend maar je weet niet waarom?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar misschien willen ze toch niet dat de boete niet verhogen alleen voor dat niemand mondkapje draagt tijdens lopen in een drukke straat.
Maar je kunt niet zeggen waarom je het lachwekkend vindt. Tja.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:13 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk van wel ja. maar je mag vinden of dat niet lachwekkend is of wel. Ligt er aan wat iemand er van vindt.
Ligt eraan waar je moet zijn, gaat maar om een klein deel van de stad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, ik moet straks naar Rotterdam, en volgens mij in het gebied waar een mondkapje verplicht wordt, maar blijkbaar gaat deze pas morgen in.
Het is om te gieren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, ik moet straks naar Rotterdam, en volgens mij in het gebied waar een mondkapje verplicht wordt, maar blijkbaar gaat deze pas morgen in.
Dat is absoluut niet gezegd. Vluchtelingen wellicht, maar heel veel arbeidsmigranten uit Oost Europa vertrekken na een aantal jaar weer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, immigranten komen hier om zich definitief te vestigen. Expats komen hier met het idee later weer terug te gaan. Of ze van tevoren werk hebben of niet lijkt me niet relevant.
quote:
Precies in dat rode deel, bij het Binnenwegplein.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:14 schreef MichaelScott het volgende:
Ligt eraan waar je moet zijn, gaat maar om een klein deel van de stad.
Ja wel, maar als iemand een boete van 95 euro betaalt leer je misschien nooit af wat het ook volgende keer niet mag doen bijvoorbeeld: volgende keer geen mondkapje dragen als je met de trein reist. Echter met zeer hoge boete helpt het beter dat je ook zelf aan de regels moeten houden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar je kunt niet zeggen waarom je het lachwekkend vindt. Tja.
Ik denk inderdaad dat banken in de rij staan om leningen te verstrekken aan mensen die in deze tijd een fysieke winkel willen openen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
Massaontslag bij Booking.com, kwart van personeel staat op straat
Reissite Booking.com ontslaat een kwart van het personeel. Wereldwijd vliegen er 4000 medewerkers uit. Hoeveel ontslagen in Nederland vallen, is niet bekend. In Amsterdam werkt zo'n derde van al het personeel van het boekingsplatform.
https://www.ad.nl/economi(...)-op-straat~ad31f9f5/
Het is niet anders.
Bij PostNL zoeken ze nog medewerkers of anders beginnen ze maar een speciaalzaak.
Boetes moeten proportioneel zijn. Hogere straffen/boetes zijn echt niet per se beter.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja wel, maar als iemand een boete van 95 euro betaalt leer je misschien nooit af wat het ook volgende keer niet mag doen bijvoorbeeld: volgende keer geen mondkapje dragen als je met de trein reist. Echter met zeer hoge boete helpt het beter dat je ook zelf aan de regels moeten houden.
Je ziet met Booking.com en KLM wel de eerste dominostenen gaan. De reissector is het begin. De evenementensecotr en horeca gaan volgen. Daarna de FMCG sector, de transport&logistiek sector, dan banken & hypotheekverstrekkers, etc.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
Reissite Booking.com ontslaat een kwart van het personeel. Wereldwijd vliegen er 4000 medewerkers uit. Hoeveel ontslagen in Nederland vallen, is niet bekend. In Amsterdam werkt zo'n derde van al het personeel van het boekingsplatform.
Het is niet anders.
Bij PostNL zoeken ze nog medewerkers of anders beginnen ze maar een speciaalzaak.
Maar waarom is het in het ov dan wel ok?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja wel, maar als iemand een boete van 95 euro betaalt leer je misschien nooit af wat het ook volgende keer niet mag doen bijvoorbeeld: volgende keer geen mondkapje dragen als je met de trein reist. Echter met zeer hoge boete helpt het beter dat je ook zelf aan de regels moeten houden.
En voornamelijk ditquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Boetes moeten proportioneel zijn. Hogere straffen/boetes zijn echt niet per se beter.
Nee hoor, vriendlief kwam zonder baanquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:11 schreef Multatilu het volgende:
Nou ja, dan klopt die definitie nog steeds toch? Immigranten komen hier om een baan te vinden en hebben dus (nog) geen inkomen. Expats komen hier mét een baan en hebben dus wél inkomen.
Of je als migrant of expat beschouwd wordt hangt meestal ook samen met de hoogte van het inkomen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, vriendlief kwam zonder baanMaar wordt wel als expat beschouwd door de IND.
het zijn toch de mensen die (willen) reizenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:
De reissector weet al jaren dat het moet indammen. Sterker nog, de reissector is één van de redenen dat het zo gigantisch uit de klauwen heeft kunnen lopen.
Omdat wel veel mensen in de trein zitten, wel veel minder op de straat. Kijk, in een volle trein kan 100 mensen een plaatsje vinden en in zeer drukke straat lopen er wel 150-200 mensen tegelijk samen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar waarom is het in het ov dan wel ok?
En de reissector faciliteert dat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zijn toch de mensen die (willen) reizen
En land van afkomst. In dit geval Engelsman.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
Of je als migrant of expat beschouwd wordt hangt meestal ook samen met de hoogte van het inkomen.
er wordt niemand gedwongenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En de reissector faciliteert dat.
In een winkelstraat heb je veel meer ruimte m.i.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:22 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Omdat wel veel mensen in de trein zitten, wel veel minder op de straat. Kijk, in een volle trein kan 100 mensen een plaatsje vinden en in zeer drukke straat lopen er wel 150-200 mensen tegelijk samen.
We noemen Poolse aspergestekers doorgaans geen expats, maar codekloppers uit India of Roemenië wel ja.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of je als migrant of expat beschouwd wordt hangt meestal ook samen met de hoogte van het inkomen.
100 mensen die voor langere tijd in dezelfde ruimte tegenover 200 mensen die elkaar in de buitenlucht passeren. En je kiest voor een hogere boete bij het laatste? Je zou dat lachwekkend kunnen vinden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:22 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Omdat wel veel mensen in de trein zitten, wel veel minder op de straat. Kijk, in een volle trein kan 100 mensen een plaatsje vinden en in zeer drukke straat lopen er wel 150-200 mensen tegelijk samen.
Mee eens ja, Het beste zou boete op straat maximaal 70 euro gaan kosten voor geen mondkapje te dragen als je in een zeer drukke winkelstraat loopt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In een winkelstraat heb je veel meer ruimte m.i.
Zie ook de overvolle treinen naar de stranden afgelopen weekend. Boete op straat zou dan ook lager moeten wat mij betreft.
dat vraag ik me juist bij jou af, jij verwijt de reissector dat mensen willen reizen, volgens mij is het het andersom, de reissector faciliteert die wil alleen maar.quote:
Nou ja dat is ook wel lastig te beoordelen wat het ook verschil kan geven. Maar we kennen ook niet altijd wat effecten van mondkapjes dragen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
100 mensen die voor langere tijd in dezelfde ruimte tegenover 200 mensen die elkaar in de buitenlucht passeren. En je kiest voor een hogere boete bij het laatste? Je zou dat lachwekkend kunnen vinden.
Het wordt toch een ondoenlijke exercitie om het te handhaven. Geen idee of het 24u per dag geldt of enkel tijdens openingstijden van winkels, maar het is gewoon geen doen zo om het in bepaalde straten wel/niet en bepaalde tijden wel/niet te handhaven.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:26 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens ja, Het beste zou boete op straat maximaal 70 euro gaan kosten voor geen mondkapje te dragen als je in een zeer drukke winkelstraat loopt.
Maar ondanks dat we dat dus niet weten zou je het wel toejuichen dat de boetes torenhoog worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou ja dat is ook wel lastig te beoordelen wat het ook verschil kan geven. Maar we kennen ook niet altijd wat effecten van mondkapjes dragen.
Lijkt mij ook voor de boa's of de politie niet altijd te kunnen handhaven.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het wordt toch een ondoenlijke exercitie om het te handhaven. Geen idee of het 24u per dag geldt of enkel tijdens openingstijden van winkels, maar het is gewoon geen doen zo om het in bepaalde straten wel/niet en bepaalde tijden wel/niet te handhaven.
Precies, dat schrikt mensen wel af zeker.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar ondanks dat we dat dus niet weten zou je het wel toejuichen dat de boetes torenhoog worden.
Volgens het proporionalteits beginsel zou het dan eigenlijk een percentage van je inkomsten moeten zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Boetes moeten proportioneel zijn. Hogere straffen/boetes zijn echt niet per se beter.
Ok man.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:29 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies, dat schrikt mensen wel af zeker.
Wat is joúw punt vraag ik me juist af.quote:
Ik zeg alleen dat de reissector moet indammen en dat dat al jaren bekend is. Net zoals we weten dat de veestapel moet krimpen ('maar mensen willen toch vlees eten'), mensen in de zorg beter betaald moeten worden ('maar mensen willen toch een goedkope verzekering') en mensen gezonder moeten leven ('maar mensen willen toch naar de snackbar').quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vraag ik me juist bij jou af, jij verwijt de reissector dat mensen willen reizen, volgens mij is het het andersom, de reissector faciliteert die wil alleen maar.
Ik moet ook steeds meer mijn best doen om te zien of het sarcasme/trollen is ja nee.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:06 schreef MichaelScott het volgende:
Soms heb ik het gevoel dat dit topic een grote sketch is.
Poging tot doodslag.
Lijfstraffen zal mensen nog meer afschrikken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:29 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies, dat schrikt mensen wel af zeker.
Het liefst zie ik dat er zo min mogelijk differentatie is in de boetebedragen, de situatie qua mondkapjesplicht is al arbitrair genoeg (zie bijvoorbeeld het kaartje op de vorige paginaquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In een winkelstraat heb je veel meer ruimte m.i.
Zie ook de overvolle treinen naar de stranden afgelopen weekend. Boete op straat zou dan ook lager moeten wat mij betreft.
Volgens mij zijn in Finland boetes gelinkt aan je inkomen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens het proporionalteits beginsel zou het dan eigenlijk een percentage van je inkomsten moeten zijn.
Klopt, na de zomervakantie gaat voorgezet onderwijs helemaal volledig open voor de leerlingen, wat het ook voor de zomervakantie gedeeltelijk open was. Maar of dit voor vele besmettingen zal zorgen weten we echt niet. Ik denk ook de beroepsonderwijs wel volledig open zal gaan voor studenten, waar bij ook weer fysiek college kan gevolgd worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:35 schreef Jaeger85 het volgende:
Ik vind het frapant dat in de VS een enorme nationale discussie gaande is of de scholen open moeten na de zomervakantie en dat thema hier totaal niet leeft. Ondanks dat de scholen al snel weer open gaan en er steeds meer bewijs komt dat ook kinderen het virus makkelijk kunnen verspreiden. Kinderen houden geen afstand en scholen kunnen dan broeinesten worden van infecties die de kinderen vervolgens weer doorgeven aan hun ouders en grootouders.
We hebben de scholen al heel even open gehad en ik geloof niet dat daar een grote besmettingshaard is ontstaan. Kan het mis hebben hoor. En wil ook niet zeggen dat dat in de toekomst niet gaat/kan gebeuren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:35 schreef Jaeger85 het volgende:
Ik vind het frapant dat in de VS een enorme nationale discussie gaande is of de scholen open moeten na de zomervakantie en dat thema hier totaal niet leeft. Ondanks dat de scholen al snel weer open gaan en er steeds meer bewijs komt dat ook kinderen het virus makkelijk kunnen verspreiden. Kinderen houden geen afstand en scholen kunnen dan broeinesten worden van infecties die de kinderen vervolgens weer doorgeven aan hun ouders en grootouders.
Misschien wat te simpel gezegd op deze manier, maar ben het er wel mee eens dat er ook voor een groot deel verschuiving van werkgelegenheid plaats gaat vinden. Je zag nu ook al veel meer mensen richting omscholing voor het onderwijs trekken bijvoorbeeld. Dus het hoeft niet meteen dramatisch te zijn. Neemt niet weg dat het voor betrokkenen op persoonlijk vlak wel even kut en schakelen is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
Het is niet anders.
In de NYT staat een mooi stukje over de school opening in israel, en waar men vermoed dat het mis is gegaan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:35 schreef Jaeger85 het volgende:
Op dat moment was het virus al behoorlijk ingedamd en werd gewerkt met halve klassen. Nu is het weer aan het opleven en volgens mij werken scholen straks weer met volle klassen. Dat kan een probleem opleveren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
We hebben de scholen al heel even open gehad en ik geloof niet dat daar een grote besmettingshaard is ontstaan. Kan het mis hebben hoor. En wil ook niet zeggen dat dat in de toekomst niet gaat/kan gebeuren.
In de VS is het allemaal politiek geworden en politiek ligt erg gevoelig en maakt het ergste in de onderbuik van mensen los. Dus wat mensen daar wel of niet vinden hangt enorm samen met welke politieke partij ze aanhangen. Je moet het allemaal door een rode of blauwe bril bekijken.
Zonder wettelijk kader. Dus gewoon aanvechten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Boete voor niet dragen mondkapje in Amsterdam: 95 euro.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |