abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194411880
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:09 schreef Degodvader het volgende:

[..]

De subsidie is voor the black archives. Niet om protesten te organiseren. Dat is BLM.
Is dit niet nog erger. Voor de protesten die hij naast de blackarchives organiseert kan hij wederom geld lospeuteren bij femke halsema.
pi_194412070
Ik zou er op zich niet zoveel problemen mee hebben als het geen clubje van geschiedvervalsende splijtzwammers was. Het is veel te politiek om met belastinggeld te subsidieren, niet specifiek Amsterdams genoeg om die subsidiebeslissing bij een gemeente neer te leggen.

De regering zou wat vaker spontane vernietiging moeten overwegen, het is niet aan gemeentes om landelijke politiek te bedrijven of nationaal beleid te doorkruisen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194412087
die wirwar van constructies. Mitchel Esajas runt drie bekende stichtingen door elkaar heen. The Black Archives, Kick Out Zwarte Piet, New Urban Collective en Nederland wordt beter. Het is niet zo dat 'ie vier telefoonnummers heeft of zo.

quote:
Die hele subsidiemolen in Nederland mogen ze van mij part behoorlijk inkorten. Als een stichting zichzelf niet kan bedruipen heeft het geen bestaansrecht.
Goed punt. De (ANBI) stichting waar ik mijzelf af en toe belangeloos voor inzet vraagt- en ontvangt geen subsidie. Het zijn middenstanders en relaties die een donatie gedaan hebben en deze stichting kan zichzelf prima redden.

Een ANBI stichting is verplicht om een jaarverslag te publiceren. Zo te zien heeft de New Urban Collective stichting geen ANBI-status. Ergens moet zo'n subsidie toch worden verantwoord mag ik hopen.

vraag mij nu af of er gevolgen zijn voor De kleine komedie die geen subsidie meer uit deze pot ontvangt.

[ Bericht 2% gewijzigd door spectrumanalyser op 05-08-2020 14:14:39 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194412109
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:17 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Is dit niet nog erger. Voor de protesten die hij naast de blackarchives organiseert kan hij wederom geld lospeuteren bij femke halsema.
Dikgedrukte: lijkt me sterk.

En nee, dat is niet erger. Een aantal lui (zoals diegene die ik quote) suggereert dat met deze subsidie BLM-protesten wordt georganiseerd omdat (...?). Dat is niet het geval.
pi_194412395
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:15 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja zo kun je doen, maar het slaat lekker nergens op. :D
Dat kommageneuk ook niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194412423
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:32 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dikgedrukte: lijkt me sterk.

En nee, dat is niet erger. Een aantal lui (zoals diegene die ik quote) suggereert dat met deze subsidie BLM-protesten wordt georganiseerd omdat (...?). Dat is niet het geval.
dat mag je dan wel zo stellig ontkennen maar de activiteiten van deze meneer lopen wel door elkaar.
zo kun je bij The Black Archives de t-shirts kopen met de incorrecte tekst "Zwarte piet is racisme", het boek "Kom Sinterklaasje, kom maar binnen zonder knecht".
in het verleden zijn protesten tegen zwarte piet met succes opgevoerd als kunstproject door Quincy Gario. het kan dus wel degelijk.
pi_194412431
Via de ANBI stichting kan er gewoon een opdracht gegund worden aan een niet ANBI stichting.

Dit is een recept voor fraude.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:58:53 #104
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194412434
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:55 schreef Red_85 het volgende:
Dat kommageneuk ook niet.
Dat kommageneuk is een beetje zoals we dit hele land georganiseerd hebben. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_194412677
geen van de stichtingen van Esajas of Airfryer hebben de ANBI-status. ze vragen- en ontvangen wel donaties.
er is geen jaarverslag verplicht.

voor een ANBI-status moet je voldoen aan integriteitseisen. Airfryer heeft een strafblad. Daardoor kan ie wellicht geen VOG overleggen.
pi_194412726
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:58 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dat mag je dan wel zo stellig ontkennen maar de activiteiten van deze meneer lopen wel door elkaar.
zo kun je bij The Black Archives de t-shirts kopen met de incorrecte tekst "Zwarte piet is racisme", het boek "Kom Sinterklaasje, kom maar binnen zonder knecht".
in het verleden zijn protesten tegen zwarte piet met succes opgevoerd als kunstproject door Quincy Gario. het kan dus wel degelijk.
Tsja. Ik heb voor mijn werk ook wel eens subsidie aangevraagd. Wil niet zeggen dat ik dat gespendeerd heb aan nieuwe tribunes voor de voetbalclub waar ik in het bestuur zit. Dat deze man meer in zijn leven doet dat enkel Black archives is nogal een dunne onderbouwing om uit te gaan van subidiefraude.

Subsidie moet worden uitgegeven waarvoor het is aangevraagd. Doe je dat niet, is het terugvorderen en mogelijke subidiefraude. In plaats van ongefundeerde verdachtmakingen kun je dus beter kijken waarvoor de subsidie is verstrekt (zie website AFK). Dat de subsidie ergens anders aan zou worden uitgegeven is thans niets anders dan het resultaat van duimzuigen.
pi_194413167
met die redenering kun je alle kanten op. al komen er 3 bezoekers bij de voorstellingen van The Black Archives dan is het nog goed.

ik herinner me hoe de staat aan het strooien was met subsidie voor de promotie van EU verkiezingen. Een forum met een paar bezoekers kreeg een grote subsidie. Iemand had toiletrollen laten bedrukken en kreeg een mooie subsidie. wat is nou de toegevoegde waarde van al die subsidies.
pi_194413277
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
met die redenering kun je alle kanten op. al komen er 3 bezoekers bij de voorstellingen van The Black Archives dan is het nog goed.

ik herinner me hoe de staat aan het strooien was met subsidie voor de promotie van EU verkiezingen. Een forum met een paar bezoekers kreeg een grote subsidie. Iemand had toiletrollen laten bedrukken en kreeg een mooie subsidie. wat is nou de toegevoegde waarde van al die subsidies.
Dat is een zinnige, maar andere, discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')