Dat is echt verstandig.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mijn ouders staan er precies zo in. Een dag niet geleefd...
Ja, dat dachten ze in Victoria, Australie ook vast.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is dus geen "feit" maar een verwachting. Voorlopig kun je veel meer doen dan de maatregelen van andere landen na-apen want er is geen bewijs dat die effectiever zijn dan de situatie die wij in mei of in juni hadden. Daar kun je heel makkelijk naar terug.
Is geen "lock-down", er is alleen wat meer dicht. Kun je een keer niet naar de kroeg, nou boehoe.
Dat geroep om die mondkapjes en een avondklok is vooral een hype ja. Het haalt niks uit. Maar het klinkt wel zo lekker veiligquote:Op maandag 3 augustus 2020 20:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Een hype is meestal van korte duur.
Deze pandemie niet echt.
Tuurlijk, want dat is een situatie die heel erg vergelijkbaar is met Nederland.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat dachten ze in Victoria, Australie ook vast.
Ja, Antwerpen ligt ook vlakbij Saturnus.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tuurlijk, want dat is een situatie die heel erg vergelijkbaar is met Nederland.
Ja echt zeker weten. Maar we zijn nog lang niet af van het coronavirus.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De waardes van het riool gaan ook weer omhoog... volgens het coronadashboard. Dit gaat he-lemaal de verkeerde kant op.
Snel, iedereen 24/7 een mondkapjesplicht. En onder schot houden als ze om 23:01 zich op straat durven vertonen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De waardes van het riool gaan ook weer omhoog... volgens het coronadashboard. Dit gaat he-lemaal de verkeerde kant op.
Gewoon meteen neerschieten.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:52 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Snel, iedereen 24/7 een mondkapjesplicht. En onder schot houden als ze om 23:01 zich op straat durven vertonen.
quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:52 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Snel, iedereen 24/7 een mondkapjesplicht. En onder schot houden als ze om 23:01 zich op straat durven vertonen.
Zo werkt dat niet, maar 24 uur lang een mondkapje dragen is ondoenlijk maar is mensonterend.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:52 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het maar 1 besmetting voorkomt dan is het een doeltreffende maatregel.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet, maar 24 uur lang een mondkapje dragen is ondoenlijk maar is mensonterend.
Juist. Iedere besmetting is er 1 teveel en moet koste wat kost voorkomen worden. Stel je voor dat je je oma besmet? Dat kan toch niet.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het maar 1 besmetting voorkomt dan is het een doeltreffende maatregel.
Op dit moment is er nog geen bewijs dat een mondkapje 1 besmetting of meer voorkomt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het maar 1 besmetting voorkomt dan is het een doeltreffende maatregel.
Oma ook neerschieten.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Juist. Iedere besmetting is er 1 teveel en moet koste wat kost voorkomen worden. Stel je voor dat je je oma besmet? Dat kan toch niet.
mondkapjes werken wel, dat weten ze wel in Azie, behalve China.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:52 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zeker weten, en dat in de wetenschap dat het IC personeel het niet meer aan kan, nou dan weet je het wel, "the perfect storm" komt er aan en rampspoed zal ons ten deel vallen...quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:52 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja echt zeker weten. Maar we zijn nog lang niet af van het coronavirus.
bewijs genoeg, moet je wel even goed zoekenquote:Op maandag 3 augustus 2020 20:57 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Op dit moment is er nog geen bewijs dat een mondkapje 1 besmetting of meer voorkomt.
Maar goed dat je niet daar woont dan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
7 om 4, maar ik word er niet blij van.
Niet bestquote:Op maandag 3 augustus 2020 20:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zeker weten, en dat in de wetenschap dat het IC personeel het niet meer aan kan, nou dan weet je het wel, "the perfect storm" komt er aan en rampspoed zal ons ten deel vallen...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rbelevingen-a4007459
quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mijn ouders staan er precies zo in. Een dag niet geleefd...
Ook nog 4 aspirant studenten besmet, deze dag kan zo worden toegevoegd aan de lijst met zwartste dagen van deze eeuw.quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:00 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Je kan ook in het topic " ik wil minstens duizenden doden per dag " gaan posten.quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ook nog 4 aspirant studenten besmet, deze dag kan zo worden toegevoegd aan de lijst met zwartste dagen van deze eeuw.
Yep, waarbij je dan twee tijdsgeesten cq belevingen met elkaar gaat vergelijken die imo moeilijk vergelijkbaar zijn. De toegankelijkheid van communicatie/informatie is voor mij niet gelijk aan kwaliteit daarvan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In principe leven we in een tijd waarin het ontzettend gemakkelijk is om contacten te onderhouden. Je kunt gewoon bellen, videolbellen, whatsappen, e-mailen en elkaar via allerlei social media op de hoogte houden van elkaars wetenswaardigheden. Ik ben het er helemaal mee eens dat dat, zeker als dat de enige manier is, een pover alternatief is voor echt contact en echte nabijheid en verbinding, maar het is wél mogelijk. Was deze pandemie een jaar of 25 eerder gekomen, was dat toch een stuk lastiger geweest. En uiteraard kunnen al deze opties niet maanden of jaren alle echte contact vervangen, maar het maakte wat mij betreft (en velen om mij heen, waaronder mijn dochter) de weken van de "lockdown" wel gemakkelijker.
Een heel heftig verhaal van de zorgpersoneel die onder grote druk moesten werken tijdens de eerste golf... geen gemakkelijke situatie was dat voor hun... En krijgen ze ook PTSS van alles wat ze mee hebben gemaakt... verschrikkelijk.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zeker weten, en dat in de wetenschap dat het IC personeel het niet meer aan kan, nou dan weet je het wel, "the perfect storm" komt er aan en rampspoed zal ons ten deel vallen...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rbelevingen-a4007459
Wij hebben dan wel 1 keer het tropenmuseum bezocht met een mondkapje en 1 keer buiten uit eten geweest met de tafeltjes 3m uit elkaar.quote:Op maandag 3 augustus 2020 16:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik doe eigenlijk nog helemaal niets. Ben nog niet eens naar de kapper geweest. Zat elke week in de bios en die sla ik ook nog over. Musea? Durf ik ook nog niet aan, en het OV ook niet.
Ik zit nog in april qua gedrag geloof ik.
Dat is gewoon een verdubbeling, met 100% gestegen! Daar word ik niet blij van...quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het aantal passagiers dat naar Schiphol is gereisd en besmet bleek te zijn met het coronavirus is van 38 op 17 juli gestegen tot 76. Het gaat om de periode van 1 juni tot 30 juli.
Het land moet op slot. Dit kan echt niet. Grenzen z.s.m. dicht en verplichte quarantaine invoeren bij thuiskomst.
Dan blijf je toch gewoon slapen ?quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:22 schreef Breekfast het volgende:
Het is nog met name een Rotterdams en in mindere mate een Amsterdams probleem. Ook vandaag weer 121 van de 372 positieve tests uit de regio Rotterdam.
Maar als de meeste besmettingen in de privé sfeer plaatsvinden kan Aboutaleb ook weinig doen![]()
Enige wat effect zou hebben om privé feestjes tegen te gaan is om gewoon een avondklok in te stellen.
Juridisch kan het niet dat ze echt niet zo maar verplichte quarantaine invoeren voor de reizigers, maar dat houden ze echt niet aan. Controleren kan ook niet, telefonisch ook niet want dan gaan ze keihard liegen wat niet echt bewijsbaar is.quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het aantal passagiers dat naar Schiphol is gereisd en besmet bleek te zijn met het coronavirus is van 38 op 17 juli gestegen tot 76. Het gaat om de periode van 1 juni tot 30 juli.
Het land moet op slot. Dit kan echt niet. Grenzen z.s.m. dicht en verplichte quarantaine invoeren bij thuiskomst.
Nou ja, dan doet Aboutaleb toch gewoon niks.quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:13 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Dan blijf je toch gewoon slapen ?
Zorg dat je ervoor de klok bent en feesten maar. Dus lost niets op
Voor de mensen die denken dat het een goed idee is om nu op vakantie te gaan. Je zou maar eens een jaar niet op vakantie kunnen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is gewoon een verdubbeling, met 100% gestegen! Daar word ik niet blij van...
Daar lag een mooie noodwet voor klaar.quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:14 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Juridisch kan het niet dat ze echt niet zo maar verplichte quarantaine invoeren voor de reizigers, maar dat houden ze echt niet aan. Controleren kan ook niet, telefonisch ook niet want dan gaan ze keihard liegen wat niet echt bewijsbaar is.
Klopt, maar daarmee zijn ze te laat mee, want dan zien we nu grote gevolgen van dat het kabinet zo treuzelt om echt actie onder nemen wat het nodig is.quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar lag een mooie noodwet voor klaar.
In die noodwet stond dat binnenkomende reizigers gewoon in de boeien geslagen werden en opgesloten werden in een hotel of wat?quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar lag een mooie noodwet voor klaar.
Inderdaad, die egoïstische jongeren gaan maar een of twee jaar niet, het is geen noodzaak of primaire levensbehoefte zo'n zomervakantie. Het zijn trouwens allemaal jankballen en papkindjes die jongeren, wat zien ze toch af hoor zonder vakantie .quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Voor de mensen die denken dat het een goed idee is om nu op vakantie te gaan. Je zou maar eens een jaar niet op vakantie kunnen.
Eens.quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, die egoïstische jongeren gaan maar een of twee jaar niet, het is geen noodzaak of primaire levensbehoefte zo'n zomervakantie. Het zijn trouwens allemaal jankballen en papkindjes die jongeren, wat zien ze toch af hoor zonder vakantie .
Gelijk heb je, als die alleen aan zichzelf denkende jongeren gewoon thuis blijven, binnen gaan zitten en niet stiekem feesten dan kunnen mijn 65+ buren gewoon naar de camping aan de Costa Brava met hun camper. Solidariteit is die jongeren vreemd.quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Eens.
Dan kan ik over twee weken wel rustig op vakantie.
Als nu al die 65+'ers naar de Costa Brava opkrassen dan kunnen wij hier gewoon Lowlands organiseren zonder dat we het risico lopen om een kwetsbaar persoon te besmetten.quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gelijk heb je, als die alleen aan zichzelf denkende jongeren gewoon thuis blijven, binnen gaan zitten en niet stiekem feesten dan kunnen mijn 65+ buren gewoon naar de camping aan de Costa Brava met hun camper. Solidariteit is die jongeren vreemd.
Afschuwelijke ontwikkeling wel ja. Desondanks heeft een land waar de mondkapjes gemeengoed zijn en niemand zich volgens de bezoekers alhier zich aan social distancing houdt wel min of meer dezelfde cijfers als een buurland dat bijna vijfmaal minder inwoners heeft.quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:27 schreef galantis het volgende:
Ik hoorde van een kennis die recent een tijd in Duitsland had doorgebracht dat hem sterk was opgevallen dat men daar, hoewel overal met mondkapjes, veel minder aan social distancing doet dan hier in NL. Denk dat wij relatief stevig zijn gedrild op die 1,5-meter. Het lijkt dan alsof daar mondkapjes die 'rol' overnemen. Mijns inziens geen goede ontwikkeling. Maarja misschien hebben ze daar nooit zo strikt aan afstandhouden gedaan.
Zou wel mooi zijn ja, ruim 50.000 man, grote hoeveelheid zieken als gevolg en uiteindelijk weer een paar niet kwetsbare doden of levenslang gehandicaptenquote:Op maandag 3 augustus 2020 21:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als nu al die 65+'ers naar de Costa Brava opkrassen dan kunnen wij hier gewoon Lowlands organiseren zonder dat we het risico lopen om een kwetsbaar persoon te besmetten.
Omdenken.
en de week erop ff pinkpop inhalenquote:Op maandag 3 augustus 2020 21:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn ja, ruim 50.000 man, grote hoeveelheid zieken als gevolg en uiteindelijk weer een paar niet kwetsbare doden of levenslang gehandicaptenmaar wel tof feestje gehad
Nee, laten we allemaal vooral krampachtig proberen om besmettingen te voorkomen door op onze handen te zitten, en iedereen die zijn werk gemaakt heeft van het organiseren van feestjes en festivals, is ondertussen werkeloos, en alle theaters, festivalorganisaties en poppodia zijn failliet. Maar we hebben het wel uit kunnen zingen tot er een vaccin is, jaren vanaf nu!quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn ja, ruim 50.000 man, grote hoeveelheid zieken als gevolg en uiteindelijk weer een paar niet kwetsbare doden of levenslang gehandicaptenmaar wel tof feestje gehad
Als ik 65 + zou zijn zou ik ook meteen op de Costa Brava blijven.quote:Op maandag 3 augustus 2020 21:50 schreef Dven het volgende:
[..]
festivals zijn nu gewoon geen slim idee....hoe hard het ook isquote:Op maandag 3 augustus 2020 21:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee, laten we allemaal vooral krampachtig proberen om besmettingen te voorkomen door op onze handen te zitten, en iedereen die zijn werk gemaakt heeft van het organiseren van feestjes en festivals, is ondertussen werkeloos, en alle theaters, festivalorganisaties en poppodia zijn failliet. Maar we hebben het wel uit kunnen zingen tot er een vaccin is, jaren vanaf nu!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |